Berdych se trápil i v Paříži, nakonec ale Sousu udolal

  • ATP MASTERS PAŘÍŽ - Tomáš Berdych se i dnes v úvodním zápase na turnaji Masters v Pařízi hodně trápil. Portugalce Sousu ale nakonec udolal 6-3 3-6 7-5 a přerušil tak šňůru tří porážek v řadě. V osmifinále vyzve vítěze duelu Gilles Simon - Roberto Bautista.
    1. 11., aktualizováno 2. 11. | Aktuality |  115 komentářů
    Tomáš BerdychTomáš Berdych 
     
  • Profily hráčů

Tomáš Berdych svou hru od návratu na kurty po akutním zánětu slepého střeva, který ho nepustil na US Open, stále hledá. I když česká jednička triumfovala v Shenzhenu, poté utrpěla tři porážky v řadě na turnajích v Tokiu, Šanghaji i Vídni.

Čtvrtou prohru v řadě ale rodák z Valašského Meziříčí nedopustil. Na oblíbeném halovém turnaji v Paříži, kde před jedenácti lety triumfoval, neskončil při posledních šesti účastech dříve než v osmifinále.

A jinak tomu nebude ani letos, Berdych je po výhře nad Portugalcem Joaem Sousou mezi nejlepšími šestnácti tenisty i letos a konečně se mu podařilo zastavit hrozivou sérii tří prohraných zápasů.

Statistiky zápasu
Berdych - Sousa
54% 1. servis do kurtu 69%
15 esa 6
7 dvojchyby 0
43 vítězné míče 23
40 nevynucené chyby 14
2/2 brejkboly 1/7
9/11 hra na síti 8/8
čas 1:54

Český tenista, jehož hru vždy zdobily přesné a tvrdé údery od základní čáry a výborné podání, se stále trochu hledá a pod novým trenérem Goranem Ivaniševičem se mu zatím příliš nedaří.

Jeho úspěšnost prvního podání byla dnes jen lehce nad 50%, což nemusí na silnější soupeře stačit. Berdych bude muset zapracovat jak na servisu, tak na omezení počtu nevynucených chyb.

Českou jedničku může trenér dnes na druhou pochválit za statistiku využitých brejkbolů, Berdych obě nabídnuté šance v prvním a závěrečném setu využil a zlikvidoval šest šancí ze sedmi soupeře.

V první sadě si jednatřicetiletý tenista držel podání bez problémů. První komplikace přišly až v závěrečném gamu, kdy musel Berdych odvracet tři brejkboly Portugalce.

Ve druhém dějství si vítěz turnaje z roku 2005 nevypracoval ani jednu možnost na prolomení soupeřova servisu, naopak Sousa dokázal poprvé v utkání sebrat českému tenistovi podání.

Berdych měl opět namále, za stavu 4-4 v rozhodujícím setu musel odvracet dvě brejkbolové hrozby, nakonec to ale zvládl a na returnu využil v poslední hře hned první mečbol.

Letošní sezona tedy pro českou jedničku ještě nekončí. Pokud však chce pomýšlet na letenku do Londýna, bude muset zabrat, soupeři budou čím dál tím těžší a Berdychova hra stále není optimální.

Světová jedenáctka potřebuje v Paříži ke kvalifikaci na letošní Turnaj mistrů uhrát minimálně semifinále, k čemuž bude potřebovat hrát svůj nejlepší tenis. Pokud totiž Berdych zvládne i další kolo, už ve čtvrtfinále může narazit na Andyho Murrayho.

Zároveň je nezbytné, aby Marin Čilič a David Goffin nedošli v turnaji příliš daleko.

"Můj postoj k Londýnu je velmi jednoduchý: musí se mi tady dařit. Musím hrát dobrý tenis, protože když nehrajete nejlépe, jak umíte, tak si nezasloužíte tam být," uvedl Berdych po vítězství nad Sousou.

"Naštěstí jsem zdravý a můžu hrát. Kdo by si pomyslel, že budu odpovídat na otázky na Londýn, když jsem byl v nemocnici v Cincinnati? Tohle je příjemný bonus," dodal český tenista s narážkou na zánět slepého střeva, který ho přepadl v srpnu v USA a na měsíc ho vyřadil z ATP Tour.

• ATP MASTERS PAŘÍŽ •
Paříž, tv. povrch (hala), 4,300.755 eur
úterní výsledky (1. 11. 2016)
Dvouhra - 2. kolo
Berdych (7-ČR) - J. Sousa (Portug.) 6-3 3-6 7-5
Raonic (4-Kan.) - Carreňo (Šp.) 7-6(5) 6-4
Gasquet (12-Fr.) - Johnson (USA) 6-4 7-6(11)
Dimitrov (14-Bulh.) - Baghdatis (Kypr) 6-3 skreč B.
Dvouhra - 1. kolo
Mahut (Fr.) - Kližan (SR) 4-6 6-4 6-3
Isner (USA) - M. Zverev (Něm.) 7-6(8) 6-4
Troicki (Srb.) - Mannarino (Fr.) 6-4 3-6 7-6(5)
Sock (USA) - Kohlschreiber (Něm.) 6-2 7-6(3)
F. López (Šp.) - Herbert (Fr.) 7-6(3) 6-4
Karlovič (Chorv.) - Lajovič (Srb.) 7-6(4) 7-6(5)
Müller (Luc.) - Almagro (Šp.) 6-3 6-3

 

TenisPortal.cz, Ondřej Jirásek, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (115)
02.11.2016 18:54Od: Fandina
Berďa má v příštím kole Simona. Tak to je dost překvapení pro mě, čekala jsem Bautistu Aguta, ale Simon je také nepříjemný, Berďa to na něj moc neumí, má to s ním 5:7. Tak doufám, že Berďovi bude hrát do karet povrch. Simon je přece jenom lepší na antuce. Berďo pojď!!!
[ Reagovat ]
02.11.2016 22:59Od: Kytka
Bautista Agut by byla ta lepší varianta. Škoda. Na tomhle celkem pomalém povrchu vyfasovat Simona - končí legrace.
[ Reagovat ]
03.11.2016 00:14Od: Fandina
Bohužel. Podívala jsem se na H2 s Agutem a to má Berďa lepší než se Simonem.
[ Reagovat ]
02.11.2016 16:32Od: peggy
Snad brzy pan BER vypadne,ten hlavne potrebuje brat a ne hrat.
[ Reagovat ]
02.11.2016 11:58Od: senpolia
pls, viete, prečo nejde tenis na NoS1 ? livescore beží
[ Reagovat ]
02.11.2016 13:50Od: Fandina
mně NS1 jde
[ Reagovat ]
02.11.2016 11:21Od: vrabejka
Co myslíte překoná Dóm krizi nebo Sock porazí?
[ Reagovat ]
02.11.2016 11:21Od: vrabejka
Co myslíte překoná Dóm krizi nebo Sock porazí?
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:50Od: mkubis17
myslim že Muller je hoodně těžkej soupeř pro Noleho do druhého kola :-)
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:51Od: Mayo
Noje vyhrá turnaj, uvidíš to.
[ Reagovat ]
01.11.2016 23:22Od: Marduch
Ty tvoje predikce Mayko...
[ Reagovat ]
02.11.2016 07:53Od: SubOptikT
Herr Muller je pro Noleho bohužel skoro stejně tak těžký, jako J1rka ...
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:11Od: Nola
zavisi na tom, ktora verzia Noleho nastupi na kurt....
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:13Od: SubOptikT
Jasně. Ale moc to na Hi-Fi level nevypadá. Tak snad o No. 1 zabojuje ...
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:18Od: Nola
nemoze si dovolit zavahat, bude pod obrovskym tlakom, ale co sa ma stat nech sa stane, hovori sa, ze stupat na vrchol je ovela jednoduchsie, ako sa na tom vrchole dlhodobo udrzat
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:36Od: SubOptikT
Já myslím, že svým způsobem čeká, až bude jednička Murray. Ten tlak pak bude menší a snad se zase vzpamatuje.
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:44Od: brixner Boj o TM
"Čo, Berdych, tenis hrátě?"
"Ne, pane veliteli, buržoázní sporty zásadně neprovozuji! Chodím pouze pravidelně do zaměstnání!"
"A po americku vietě?"
"Kdepak, ani slovo! Hovořím jedině sovětsky a čtu pouze východní literaturu, Mersejeva už podruhé!"
"A čo mobila, mátě?"
"Nemám, pane velitel! A pevnou linku zásadně nekontroluji!"
"No dobre, dobre, Berdych, stě vzorný bojouník, ináč bysom vás do rici nakopál!"
"Dovolte mi jít na servis!"
"Odchod, jebemtiboha...!"
[ Reagovat ]
02.11.2016 07:49Od: petr123 Re: chybka
"Nemám, pane velitel!....."Nemám, sůdruh velitel!
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:13Od: Mayo
Inak prvé kolo za mňa šláger Murray vs Verdasco...akože veľmi náročný súper na 1. kolo
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:14Od: gigin
Druhé kolo.
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:19Od: Mayo
správne gigine
[ Reagovat ]
02.11.2016 06:47Od: Krisboy
Verdasco hraje prd poslední dobou. Čertužel.
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:13Od: Mayo
Berďa nepôjde daleko. V dalšom kole má tuším Bautistu? neviem na 100 % ale už s ním môže vypadnúť
[ Reagovat ]
02.11.2016 07:47Od: mendrit Re: na 100%
Tak na 100% určitě i nemusí vypadnout. :-D
[ Reagovat ]
02.11.2016 12:40Od: Mayo
:D :D :D :D :D :D :)
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:07Od: Fandina
Grigor s Baghdou na place, dneska mám celkem radost, Berďa postoupil, před chvílí vyhrál ve dvou setech Ríšánek a teď ještě Gríša. Tak držím palce Gríšo go!!!
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:46Od: kada.tom
Baghdatis nakonec skreč ... no, u něj mě to nepřekvapuje
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:17Od: Lunej.. Tome
No vidis a tady bylo porad reci, jak vypadnes. Holt janekda poctive chlastal :) a Gilles tedy jede, ma skvelou formu :)
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:01Od: Fandina
Ríšánek má první set s Johnsonem a ve druhém je to 4:4. Tak jsem zvědavá, jestli teď zabere a brejkne. Ríšo go!
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:09Od: Fandina
Tak bohužel, BB bylo neurekom, ale brejk nakonec žádný. Tak doufám, že teď srovná na 5:5.
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:35Od: Fandina
A z 1:5 na 7:6 v TB a teď se přetahují 9:9. Je to vrůšo. Gríšo go!
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:36Od: Fandina
Ríšo
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:41Od: Fandina
13:11 gratulka Ríšo, celkem pěkný mač.
[ Reagovat ]
01.11.2016 20:28Od: kada.tom
Novaka čeká Muller, horšího soupeře moc dostat ani nemohl. Ho klidně může ubít servisem.
[ Reagovat ]
01.11.2016 19:24Od: Marduch
Tak Tom vyhrál, fajn. Takže oddálil odjezd z top 10 o jeden mač? (kéž bys to četl Tome a nasralo tě to k pořádný pařížský jízdě)
[ Reagovat ]
01.11.2016 19:33Od: Marduch
a zapomněl jsem, v příštím kole půltác na Bautistu/Simona.
[ Reagovat ]
01.11.2016 18:50Od: panzer.dragon
největší Ivův fanoušek je Tom :-)
[ Reagovat ]
01.11.2016 19:06Od: kada.tom
každopádně :-D
[ Reagovat ]
01.11.2016 17:24Od: gigin Dom ;-)
Thiem. "It would be a shame if a player like Andy would never reach the #1. He deserves it more than anybody & I'm rooting for him".
[ Reagovat ]
01.11.2016 18:12Od: letityfanousek Re: taky bych mu to přál
Maká a ještě k tomu vyhrává, jen aby mu nedošla pára.
[ Reagovat ]
01.11.2016 18:16Od: Kozoroh Re: gigin
Ty teď jseš místo tomasinha vrchní fanda Můry? ;-)
[ Reagovat ]
01.11.2016 18:28Od: gigin
Ne, proč? Jako Můře přeju, ale spíš mi překvapil Thiemův výrok, proto jsem to postnul.
[ Reagovat ]
01.11.2016 19:07Od: gigin
Jinak ti Mut vzkazuje:

Jen Andymu to no.1 přej, dlužíte mu to. Kdyby vám v Paříži neodstranil Gaywrinku, tak by tobě i No1emu zbyly opět jen oči pro pláč, protože je z toho buzíka posranej až za ušima a 100% by to zase projel. Navíc by Andy No1eho zbavil toho nelichotivého postu "nejméně oblíbená jednička v historii" :-)
[ Reagovat ]
01.11.2016 19:16Od: Marduch
Ale jo, je to skvělý hráč, rád na něj koukám, ať si tam někdy pár týdnů pobude. A možná by pak už nekladl takovej odpor třeba na GS.... podobně když vyhrál ty první dva GS, tak pak taky zvolnil, ještě než si zranil záda, tušim.
[ Reagovat ]
01.11.2016 19:30Od: Marduch
apropo, s tim Wawrinkou na RG fakt nikdo nemůže vědět, jak by to dopadlo. Jak řekl Wawrinka po finále na USO, kde až do finále nehrál svůj top: "Když mě nechal v 1.setu Nole vyrovnat na 5:5 (nebo kolik to bylo), tak jsem najednou věděl, že dneska na to mám" :DD
[ Reagovat ]
01.11.2016 20:34Od: VlS
Teď jde o to, oblíbenej kým. Neřek bych, že pro Ivana by jeho tehdejší kolegové hlasovali pro titul sympaťáka roku ;-)
[ Reagovat ]
01.11.2016 20:59Od: Fandina
A třeba Agassi ve své knize OPEN jako neoblíbence jmenuje Connorse.
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:03Od: VlS
Jo, Jimmy byl dobrý pako.
[ Reagovat ]
02.11.2016 11:21Od: janek_da
Tak to tomasinho hodně ustřelil. Rios je nepřekonatelně neoblíbený. Na něj se mi líbil Korkův výrok "Riose neměl nikdo rád, včetně jeho samého"
[ Reagovat ]
01.11.2016 20:27Od: cheeky
Až někdo v budoucnu bude kritizovat angličtinu našich hráčů (jako že se to občas děje) ať si vzpomene na tuto Dominikovu větu. Nejen Češi dělají chyby v angličtině.
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:08Od: FulnekUltras
což je u nemateřského jazyka zcela normální
[ Reagovat ]
01.11.2016 21:49Od: VlS
Neumím zas tak dobre, aby mě trkla.
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:07Od: Praguna
asi se budoucí čas před "if" nepoužívá a mělo by být "It is a shame if a player like Andy would never reach the #1."ne? Taky jsem se anglinu nikdy ve škole neučil(samouk)
[ Reagovat ]
01.11.2016 22:25Od: cheeky
Po if nemůže být would. Podmínkový způsob dělá to if, would už je tam nadbytečné.

Správně je: "It will be a shame if a player like Andy never reaches number one.

Případně : "It would be a shame if a player like Andy never reached number one.

Rozdíl je v tom, že při té první možnosti dává mluvčí najevo, že Andy pravděpodovně jednička nikdy nebude, zatímco když to řekne tou druhou možností naznačuje tím, že si myslí, že se mu asi to povede.

1) Bude škoda, jestli (když) se hráč jako Andy nikdy nestane jedničkou
2) Byla by škoda, kdyby se hráč jako Andy nikdy nestal jedničkou.
[ Reagovat ]
02.11.2016 07:16Od: Praguna
jasně .Vím,že po "if" vždy musí být přítomný čas a já ho dal před
[ Reagovat ]
02.11.2016 07:18Od: Praguna
takže tvá 2 možnost je taky chybně.Toto si z lekcí jako jednu z mála pamatuji
[ Reagovat ]
02.11.2016 07:52Od: Praguna
sorry ,moje hloupost.Po "if" nikdy budoucí,ale minulý ano.
[ Reagovat ]
02.11.2016 08:28Od: cheeky
Moje druhá možnost je správně. Ríká se tomu druhý kondicionál (nereálná podmínka v přítomnosti).

1. Možnost je tzv. 1. kondicionál (reálná podmínka v přítomnosti)

ještě je 3. kondicionál (nererálná podmínka v minulosti, v češtině minulý kondicionál).

ten 3. kondicionál by byl : "It would have been a shame if a player like Andy had never reached number one.... Překlad by pak byl. Byla by to bývala škoda, kdyby se byl Andy býval nestal číslem jedna....

v češtině se kondicionál minulý už téměř nepoužívá, ale v angličtině se používá velmi často. Stejně jako se v angličtině velmi často používá předminulý čas (jehož tvary se uplatňují při tvoření minulého kondicionálu), zatímco v češtině je předminulý čas tak vzácný, že spousta čechů ani neví, že nějaký předminulý čas v češtině máme.
[ Reagovat ]
02.11.2016 08:29Od: cheeky
takže když to shrnu po if může v angličtině být

přítomný čas (1. kondicionál)...If the weather is nice, I will go play tennis... Když bude hezky půjdu hrát tenis (něco do je reálné, že se stane)

minulý čas (2. kondicionál).. If Petra were consistent like Serena she would become no. 1.... Kdyby Petra byla konzistentní jako Serena, byla by číslo 1. (něco co je nereálné..Petra nemůže být Serena)

předminulý čas. (3. kondicionál/minulý kondicionál) If Serena hadn't defeated Lucy at RG 2015, Lucy would have reached the title...Kdyby Serena (byla) neporazila Lucy na RG 2015, Lucy by byla dosáhla na titul. (nereálná podmínka v minulosti ..už se to stalo, tak Lucy nemůže vyhrát)

učí se, že po if nemůže být will, což není vždycky pravda, platí to v cca 90% případů, ale jsou gramatické situace, kdy po if naopak will být musí. Ale toje na ještě jednou tak dlouhý příspěvek a nevím, jestli bys měl zájem to číst. Jen si pamatuj , že pokud uvidíš will za if nemusí to nutně být chyba.

po if ale nemůže být would...if a would znamená totéž a bylo by to vlastně zdvojení..

a protože každé správné pravidlo má výjimku, existují i případy, kdy po if would být může... typický příklad je zdvořilostní fráze která se do češtiny překládá jako "když budete tak laskav":

I would be glad, if you would send me your reply soon.
I would accept your helping hand, if you would (help me)

Budu potěšen, když budete tak laskav a odpovíte mi brzy.
Prijmu vaši pomoc, když budete tak laskav (a podáte mi pomocnou ruku)
[ Reagovat ]
02.11.2016 08:37Od: Praguna
díky za inspiraci se zase vzdělávat.V cizině jsem často a vystačím si,ale vždy to může být lepší
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:08Od: cheeky
Není zač. :-) To mi povídej, učit se cizí jazyk je nekonečný příběh. Ale stojí to za to.
[ Reagovat ]
02.11.2016 07:48Od: EllNino
není pravda
[ Reagovat ]
02.11.2016 08:27Od: VlS
Myslíš, že to všichni rodilí mluvčí vědí ?
[ Reagovat ]
02.11.2016 08:49Od: cheeky
Jo to není něco so by se rodilí mluvčí museli učit. Mají to přirozeně odposlouchané. Je to jako by v češtině někdo řekl

"Byla by škoda, kdyby se hráč jako Andy nestal by jedničkou. Pochopíš co tím chtěl říct, ale bude tě to tahat za uši, protože se to tak prostě v češtině neříká.

Jinak ono je trochu ošemetné říkat, co ja a není v angličtině správné. On totiž neexistuje žádný Ústav pro jazyk anglický, který by vydával pravidla anglického pravopisu. Tady co je v pravidlech ,to platí. V angličtině jsou pravidla nepsaná. Většinou se jako správné bere to, co používá nejvíc lidí. Pro nás je to trochu nepochopitelné, ale jim to tak funguje. Stejně jako třeba UK nemá psanou ústavu a přesto se jí všichnu v rámci gentlemanské dohody řídí. V té kultivovanosti jsme tady 100 let za opicema. Dovedeš si představit, že by naši politici dobrovolně dodržovali ústavu, která není nikde napsaná, když se každou chvíli snaží tu naši psanou změnit? Ještě, že ji napsanou máme, jinak jsme taky v rámci vládního řiťolezectví mohli být už týden semiautonomní provincie Česká Čína :-D
[ Reagovat ]
02.11.2016 08:57Od: Praguna
tou nepsanou ústavou v UK jsi mě hodně překvapil,i když vím,že na jejich gentlemanství nikdo nemá
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:22Od: cheeky
Já byl taky překvapený když jsem se to dozvěděl. Tam ty nepsané gentlemanské dohody prostě fungují. Třeba královna má právo zamítnout jakýkoli zákon a není proti jejímu slovu odvolání, ale existuje tam ústní dohoda s parlamentem, že to právo veta nebude používat, tak ho nepoužívá. Zádný panovník to právo veta nepoužil od roku 1708. Moc si dedovedu předtavit, že by tady měl prezident neomezené právo veta a nikdy ho nepoužil.

Stejně tak má právo jmenovat premiérem kohokoli chce bez ohledu na výsledky voleb, ale ústní dohoda je taková, že jmenuje předsedu vítězné strany. Ovšem kdyby chtěla jmenovat premiérem svého podkoního klidně může a nikdo s tím nemůže nic udělat. Jenže ona to prostě neudělá, protože v jejich politické kultuře je to něco naprosto nemyslitelného. Má i právo rozpustit parlament a kdyby to udělala není proti tomu odvolání. Nechci si ani předtavit, jak by to vypadalo, kdyby tady měl nekdo takovou moc.
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:45Od: Praguna
brrr!! ani nedomýšlet
[ Reagovat ]
02.11.2016 19:15Od: Tornes
No "nikdo s tím nic nemůže udělat" není až tak úplně pravda, trošku to zjednodušuješ. V podstatě všichni se shodují na tom, že (v UK, nikoli u nás) ústavní zvyklosti jsou závazné. A tedy, byť to nikde není napsané, tak kdyby se to udělalo jinak, tak by velmi pravděpodobně u soudu uspěl ten, kdo by hájil ústavní zvyklosti, nikoli ten, kdo by poukazoval na něco jiného.
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:00Od: FulnekUltras
když americká provincie či angloprotektorát už jsme kvůli jiným řiťolezcům dávno
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:02Od: Fandina
Nevšimla jsem si, že by někdo zakazoval setkávat se s kýmkoli z USA nabo UK. Ty ano?
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:09Od: FulnekUltras
nevšiml jsem si, že by se někdo za 20 let postavil proti naší zcela zbytečné vojenské účasti v zahraničních akcích, na kterých mají eminentní zájem toliko ušáci
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:10Od: FulnekUltras
tedy oficiálně na vládní úrovni
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:15Od: Fandina
Tak, že se spoustě lidí nelíbí vojenské výpomoc, to snad ví každý a že ani ve vládě to nemusí být jednoznačné, to je snad každému jasné.
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:16Od: Fandina
To je ale každé země věc, když se rozhodne, že někde zasahne. To není žádné lezení někomu někam.
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:25Od: FulnekUltras
V téhle souvislosti musím zase zpětně ocenit Zemana, že jako premiér v roce 1999 Havlovi nekontrasignoval návrh státního vyznamenání pro tehdejšího gen. tajemníka NATO Solanu za "humanitární" bombardování Jugoslávie.
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:05Od: Praguna
ale díky svobodě tisku ne tak pevná
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:15Od: VlS
Ono to s tou nepsanou ústavou zase není tak horké. Ano, neexistuje dokument "Ústava" , kterej by prošel schválením parlamentu a byl podepsanej panovníkem, ale existují sepsané ústavy jako popis zvykového práva, takže písemně zachycená je, jinak by byl docela problém to učit na fakultách, že. Taky součástí je řada ustanovení opřených o nějaký písemný akt. Začínáme u Magna charta libertas, že. Británie nemusela řešit problém přechodu z absolutní na konstituční monarchii jako jiné státy, protože de jure i de facto byla konstituční monarchií už právě od té první písemné ústavy Magna charta. Ale to sem nepatří a ve zkratce se to nedá dobře popsat. Celá oblast kodifikovaného evropského kontinentálního práva je historicky poměrně velmi nová a nějaká ucelená kodifikace vznikla až po roce 1800 ve Francii a následovalo Rakousko a Německo, i když se můžeme bavit, co bylo v roce 1800 Německo, protože to jako stát vzniklo později.
[ Reagovat ]
02.11.2016 09:38Od: cheeky
Tak jasně že psané zákony mají a je obdivuhodné, že dokument z roku 1215 je tam stále platný. Ale dokument nazvaný ústana jako takový ne. Ona i právě díky tomu 800 dlouhému plynulému vývoji je tam ta politická kultura taková jaká je. A díky tomu tam hodně jede zvykové právo a spousta věcí v zákonech není kodifikovaných a naopak tam platí zákony, které jsou už dávno pasé a nikdo se je nenamáhal zrušit, některé upadly v zapomenutí a jiné v rámci tradic pořád dodržují. Jako třeba to, že královna nesmí vstoupit do dolní komory parlamentu
[ Reagovat ]
02.11.2016 11:39Od: VlS
Nebo, že v noci smíš lukem zabít welšana :-D. Jo, já mám Brity rád, se mi líbilo, že dva pitetovaní v baru se slušně pižádají o solničku a ne " vole, naval sem slánku" . Ale bacha, ta idealizace má taky svoje limity. Četl jsi Once was a war od Steinbecka? Jsou tam krásný charakteristiky Britů.
[ Reagovat ]
01.11.2016 17:19Od: gigin Tak gratulace
Jo-Wilfried Tsonga prozradil l'Équipe šťastnou novinu, s přítelkyní Nourou čekají potomka.
[ Reagovat ]
01.11.2016 17:26Od: senpolia
supéér, v poslednej dobe sa s deťmi vrece roztrhlo. :)
[ Reagovat ]
01.11.2016 17:29Od: gigin
Ano od toho vreca se to všechno odvíjí.
[ Reagovat ]
01.11.2016 17:32Od: senpolia
+100
[ Reagovat ]
01.11.2016 17:12Od: gigin Herbert X Feli
Pohledné měření sil. Borci na saku co chvíla.
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:05Od: makro99
btw, ze zkušenosti (a nejen vlastní) vím, že pokud člověk zkouší nějak výrazněji měnit určité herní prvky, jde napřed herně a hlavně výsledkově dolů (když se to snaží uplatňovat v zápasech).. no a pak, třeba po půl roce, to herně i výsledkově vyletí nahoru... třeba jako dopady ekonomických reforem :)
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:01Od: Kiske007 Isner
John po experimetu s výpletem (černý a asi hranaty, možná Black code), se vratil k Red Code a proto i dal Mishu Zvereva
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:18Od: kada.tom
nevím, s čím hrál v pátek s Andym ve Vídni, ale hrál katastrofálně (sice měl něco s rukou, ale i tak)
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:22Od: Kiske007
On už to zkoušel v Číně
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:40Od: kada.tom
Postup ano. Hra bídná. Viděl jsem jen 2. a 3. set a teda v obou byl slabší, vyšla mu ta poslední hra. Toť vše.
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:38Od: George_Renel
No, řekněme si na rovinu, že postup fajn, ale ta hra - bída.
Tomáš snad hrál lépe bez trenéra, když se vrátil k tomu co mu celou kariéru sice nepřineslo GS titul, ale zajišťovalo velmi slušné a stabilní výkony i výsledky. To, co hraje teď je naprosto nic, nečitelné, neuchopitelné.
Na servisu se sice mírně zlepšil, vlastně jen díky němu dnes vyhrál, ale nevím zda to bude stačit na srovnání toho herního hendicapu.
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:37Od: tommr Berdych vs. Sousa 6:4 3:6 7:5
Tomáš konečně vyhrál, ale herně vůbec nepřesvědčil. Pod Ivaniševičem se mu zatím vůbec nedaří. Na podání žádnej pokrok nevidím a ve všech ostatních ohledech zatím vypadá Tomáš hůř než před nástupem Ivanisevice. Svou roli v tom samozřejmě můžou hrát i zdravotní trable, kterejma si Tomáš musel projít, ale přesto si myslím, že hlavní podíl na Tomášově herním poklesu má trochu neuvážená změna trenéra ...
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:39Od: Kiske007
Já bych neřekl neuvážená, prostě to zkusil, svo logiku to mělo, neboT Goran měl úspěchy s Marinem, ale jasně se ukazuje, že pro Toma tohle cesta není?myslím, že jemu i Goranovi to je jasné a brzy příjde odluka ?.ideální volba by byl Norman od Stana, ale ten není volnej ..:-(
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:44Od: tommr
ta změna byla neuvážená hlavně v tom načasování. Zásadní změny ve stylu hry a v přípravě by hráč, kterej se zotavuje z vážný nemoci/zranění neměl dělat ...
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:46Od: Kiske007
Tak Gorana si najal ještě před slepákem, byl již na jeho zápase s Marinem, po kterém ho odvezli na ARO?.když se uvolní trenér tyou Gorana nemůžeš čekat, protože lze očekávat, že po něm někdo skočí
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:50Od: tommr
jenže tou dobou už přece musel vědět, že má nějaký větší zdravotní potíže?
Každopádně to načasování bylo hodně neštastný, protože ted je těžký říct nakolik je Tomášův pokles způsobenej zdravotníma potížema a nakolik změnou trenéra/stylu hry ...
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:53Od: rysan
Tak před slepákem rozhodně nevíš že máš zdravotní potíže, ten přichází dost náhle.
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:57Od: Kiske007
No kdyby věděl, že má slepák, tak určitě nepujde na zápas s Marinem?nevěděl nic, není blázen jako Rafa, který měsíc hraje pod práškama
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:59Od: Kytka
Přesně tak. Takový blázen jako Rafa, aby hrál s antibiotiky a slepákem, kde hrozí, že může prasknout atd. se na okruhu asi nenajde.
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:57Od: Kytka
Tom se mi nezdá moc ve formě, asi i zdravotně. Strašně se potil, skoro jako Rafa. Možná, to, že zhubl mu neprospělo až tak jak by se zdálo.
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:58Od: Kiske007
Jo, je i viditelně pomalejší, měl si to nechat vyoperovat a ne rozehnat antibiotiky
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:02Od: Kytka
No tak to nevím, nejsem lékař, ale sama jsem někdy v dětství 2x prodělala zánět slepého střeva, rozehnáno antibiotiky a ledem a nemám od té doby s tím problémy. To musí vědět jeho lékař a snad si při své pověstné opatrnosti a i vzhledem k profesi jeho maminky sehnal pořádného.
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:05Od: Kiske007
Myslím, že byl v Praze v Motole, takže asi OK
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:42Od: vencapeRF
Jaká neuvážená? On už je ve věku, kdy už mu, pokud si chce splnit sen, nezbývá nic jiného než experimentovat. Radši tohle a ať se spálí, než aby hrál pod Valverdem, uhrál si svoje semifinále, ale nic víc. Takhle si může říct, zkusil jsem všechno možné.
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:45Od: Kiske007
Já souhlasím, zkusit to prostě musel a určitě zkusí ještě dalšího trenera, ale osobně čekám už pád jeho výkonosti do TOP 20
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:51Od: makro99
ne ne, neuvážená, kdyť o superkoučovi začal přemýšlet tak 3 max. 4 roky zpátky...
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:57Od: Kiske007
a koho bys radil/radila??
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:09Od: makro99
to byla ironie - kdyť už před Valverdem se bralo za hotovou věc, že vezme do týmu nějakýho slavnýho hráče..a pak z toho byl slavnej Murrayho nahrávač; když už nějakej přívlastek tak "hodně přechozená" změna.. takže za mě sláva! akorát se obávám, že Goran 2x do téže (grandslamové) řeky nevstoupí..
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:09Od: Kytka
Ono je lehké poradit koho. Ale takový trenér jednak musí být volný a jednak mít také chuť trénovat. To aby hledal s lupou. Jen se podívejte na Johna McEnroa s jakou pompou se nechal najmout Raoničem a jak rychle z toho vycouval, protože ten blázen náhle zjistil, že trénování pro něj není. Martina taky vykřikovala jak moc chce trénovat, třeba i muže a jak dopadla s Agou? Přitom Tomovi fakt chybí jen ta třešnička na dortu, peníze má, dokazovat už nikomu nic nemusí, tak se nedivím, že to zkouší. Dokud to nezkusí, nemusí najisto vědět jestli je to dobrá nebo špatná volba. jen jsem toho názoru, že nebylo třeba zase předělávat celého Berdycha,. Potřebuje zejména vylepšit procento prvního servisu do kurtu a hlavu v rozhodujících míčích proti těm nejlepším. Tam mu vždycky rupne v kouli a neuhraje věci, které normálně proti slabším soupeřům dává.
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:23Od: Kiske007
Mám naprosto totožnej názor
[ Reagovat ]
01.11.2016 16:37Od: tommr
jj s tím závěrem se dá jen souhlasit. Ivanisevic by se měl soustředit hlavně na vylepšení Tomášova servisu, protože to je jediný co kdy opravdu uměl a možná i na vylepšení Tomášovy psychiky v klíčovejch momentech (tady ale nevím jestli je toho vůbec schopnej). S ostatním by radši experimentovat neměl, protože v tom může nadělat víc škody než užitku ...
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:28Od: makro99
Hoši, hoši, já sem na vás zvědavej, až se ten berďa do toho Londýna, sice haluzácky, ale zase prokouše... a od ledna se může začít nanovo "tak letos už jde definitivně dolů" :)
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:40Od: Kytka
Ale hlavně, že je to tam. Ubojoval to. Ten poslední game myslím rozhodla hlava, kterou měl Tom trochu lepší a zkušenosti. Hlavně, že přerušil tu černou sérii. To je snad nejdůležitější. Aby si zase víc věřil. Londýn je daleko, v dalším kole buď Bautista - Agut nebo Simon. To je prašť jako uhoď. Možná by byl lepší Bautista- Agut. Na toho Tom přece jen víc umí. I když ten má teď formu.
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:43Od: Kiske007
Tak na Simonovi končí určitě, Agut nevím, po výborném výkonu přišli logické výpadky v Evropě, tak nevím co tady předvede
[ Reagovat ]
01.11.2016 15:42Od: Kiske007
Nemyslím si, trakhle blbě Toma nepamatuji, že by hrál, kazí jak Petra, ale chybí tomu ty winnery, kterých prostě v mužským tenisu tolik nenasázíš?nevím koho má v dalším kole a s touhle hrou daleko nedojde
[ Reagovat ]
01.11.2016 18:25Od: VlS
Měl o 3 winery víc než UE, ale když od win odečtu 14 es, tak je to 29 a když odečtu od 40 UE 7 DF, tak je to 33, čili pasivní skóre 29:33. No, nic moc teda.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist