Federer si poradil i se Zverevem a je počtrnácté v semifinále Turnaje mistrů

  • TURNAJ MISTRŮ - Roger Federer proměnil svůj 15. start na Turnaji mistrů v již čtrnácté semifinále. Jistotu postupu ze skupiny má zkušený Švýcar už po dvou zápasech, když dva dny po skalpu Socka zdolal ve třech setech německého mladíka Alexandera Zvereva.
    14. 11., 23:26 | Aktuality |  62 komentářů
    Roger FedererRoger Federer 
     

Roger Federer před dvěma týdny vynechal Masters v Paříži a přišel o šanci zakončit rok jako světová jednička, delší čas na odpočinek však nyní prodává za zatím úspěšné tažení Turnajem mistrů. 

Šestatřicetiletý Švýcar v prvních dvou zápasech potvrdil roli favorita a jako první si zajistil postup do semifinále. Navíc má jistotu prvního místa ve skupině Borise Beckera, ve které si po Američanu Jacku Sockovi poradil i s dalším nováčkem Alexanderem Zverevem. S dvacetiletým Němcem, proti kterému letos jako jedinému z 55 zápasů nedokázal uhrát alespoň jeden set, si poradil 7-6 5-7 6-1. 

Hned v prvním gamu Federer úspěšně odvracel tři brejkboly v řadě. Za stavu 6-5 nevyužil dva setboly a málem litoval. Ve zkrácené hře prohrával už 0-4, ale manko smazal, zlikvidoval setbol a koncovku zvládl lépe. Ve druhé sadě se bleskově ujal vedení 2-0 a zdálo se, že si náskok pohlídá. 

Jenže Federer pak poprvé na turnaji neudržel servis, prohrál tři hry po sobě a dostal se do problémů. Brejkbol za stavu 3-4 ještě přežil, ale stav 5-6 a 0-40 už ustát nedokázal, byť první dva setboly odvrátil. Nicméně nepovedený set zkušený rodák z Basileje hodil za hlavu a zlepšeným výkonem utkání dotáhl do vítězného konce. Bilanci s o šestnáct let mladším sokem vyrovnal na 3-3, když poprvé uspěl na tvrdém povrchu.

Devatenáctinásobný grandslamový šampion a vítěz sedmi letošních turnajů Federer dnes zaznamenal dvanáctou výhru v řadě a 51. v sezoně, během které prohrál jen čtyři utkání.

Federer je rekordmanem Turnaje mistrů v počtu startů (15), semifinálových účastí (14), finálových účastí (10), titulů (6) a vyhraných zápasů (54). Ze skupiny nedokázal postoupit pouze v roce 2008. Letos se na finále sezony ATP vrátil po loňské odmlce, kdy jeho sérii čtrnácti startů ukončilo zranění kolene.


Dvacetiletý Zverer, který na Turnaji mistrů debutuje, má navzdory dnešní porážce postup do semifinále stále ve svých rukách. O druhé místo ve skupině se ve čtvrtek utká v přímém souboji s Američanem Jackem Sockem (h2h 1-1), který dnes odpoledne zdolal Marina Čiliče. Chorvat je po dvou třísetových porážkách před soubojem s Federerem bez naděje na postup.

• TURNAJ MISTRŮ 2017 •
Londýn, tv. povrch / hala, 8.000.000 dolarů
úterní výsledky (14. 11. 2017)
• Skupina Borise Beckera •
Federer (2-Švýc.) - A. Zverev (3-Něm.) 7-6(6) 5-7 6-1
Sock (8-USA) - Čilič (6-Chorv.) 5-7 6-2 7-6(4)
Průběžná tabulka:
# JMÉNO Z V P S G B
1. Federer 2 2 0 4-1 31-24 2
2. Zverev 2 1 1 3-3 29-32 1
3. Sock 2 1 1 2-3 28-28 1
4. Čilič 2 0 2 2-4 29-33 0
• Skupina Eltingha a Haarhuise •
Kontinen/Peers (2-Fin./Austr.) - Rojer/Tecau (3-Niz./Rum.) 7-6(3) 7-6(6)
Harrison/Venus (8-USA/N. Zél.) - Herbert/Mahut (6-Fr.) 6-7(4) 6-4 10-5
Průběžná tabulka:
# JMÉNO Z V P S B
1. Harrison/Venus 2 2 0 4-1 2
2. Kontinen/Peers 2 1 1 2-2 1
3. Herbert/Mahut 2 1 1 3-3 1
4. Rojer/Tecau 2 0 2 1-4 0
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (62)
15.11.2017 08:57Od: Pavol No nič Alexander.
Musíš sa dostať cez Šoka a na druhý raz už toho Federera dáš.
[ Reagovat ]
15.11.2017 09:04Od: Pe3k
Ne!
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:11Od: miros
Jo,jo, je pravda, ze A. Zverev na Féďu docela umí. Ale holt, je ještě mladej, a musí ještě dozrát, hlavně psychicky. Ale, aby tady někdo psal, at následuje Radka, no nevím. Myslím, ze je to naopak. Podívejte se jaký hraje styl tenisu, různorodost, to chybí všem mladej tenistum. Samí plácání od základní. čáry, občas na síť, aby se neřeklo. Spíš je to ostuda těchto tenistů, ze nedokážou Féďu " důchodce" v jeho letech porazit, či porazet. Ať ještě vydrží nějakej ten rok, pak uz to nebude tenis, co býval. Podle mého názoru je to prostě tenisový Král, tenisový bůh a v současnosti není nikdo lepší a nebude podle mě.
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:34Od: Franky
kludne pokracuj dobre sa to cita :)))
[ Reagovat ]
15.11.2017 09:13Od: annah
Tak tak. Je to bůh: zvládne nemožné ihned, zázraky na počkání... :-)
[ Reagovat ]
15.11.2017 12:34Od: turista
RF má před sebou další pro něj možná nevýznamný milník. I kdyby teď TM nevyhrál tak už má za sebou 1380 zápasů na okruhu. Nebude dlouho trvat a překročí 1400 zápasů. Pak už ten Connors nebude daleko.
[ Reagovat ]
15.11.2017 07:56Od: peggy
Moc jsem prala Zverevovi vyhru,bylo by to zpestreni a turnaj by dostal grady.Takle je to zase otrava.Jde o velice dobry tenis,ale zase Federer.Umi a ti hlavni nejsou,mohl by nasledovat Radka.
[ Reagovat ]
15.11.2017 07:57Od: Roger_Federer
Dobry den, ty taky umis, nasleduj modreho ptacka..
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:22Od: Pe3k
:D dno tenisportalu a o5 fanoušek Nadala, náhoda? Nikoliv...
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:33Od: Franky
v tejto discipline su uz roky bez konkurencie...
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:46Od: Pe3k
Njn peggy odvádí pozornost od zavedených trolů jako je forehand, frantz a bl?bolat
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:32Od: Pavol
Aj Ja som prial Alexandrovi. Škoda toho prvého setu. No nič nabudúce to bude lepšie.
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:23Od: Fandina Výborně
Roger má jistotu prvního místa ve skupině, tak teď si moc přeji, aby také Gríšánek vyhrál svojí skupinu a pak se sešli ve finále. Go RG, kluci moji!!
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:08Od: FerrariF50
Jsem rád, že je Roger v semifinále, ale absence Naďála mě opravdu mrzí, ... těšil jsem se, jak Roger po páté letos Naďála vyklepe a nenechá nikoho na pochybách, kdo je pravá světová jednička :)
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:11Od: insanezy_
https://m.youtube.com/watch?v=SW92xWrGtxc

Neni to o tom, kdo je z nich lepsi.
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:35Od: peek
Je nabíledni, kdo je lepší. Upocený Rafův styl anebo elegantní a efektivní Rogerův? To musí vidět každý.
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:56Od: insanezy_
Nejspis je lepsi, ale ja mam rad oba. Rafuv herni styl je mi vsak prednejsi, spis me stve ze si tu furt musi urcity fans neco dokazovat, at uz se jednomu ci druhemu vysmiva, ale je to tak vzdy a u vseho no.
[ Reagovat ]
15.11.2017 08:23Od: Pe3k
Přesně, Nadal je zbabělec, jako většina jeho fans...
[ Reagovat ]
15.11.2017 12:28Od: turista
Nadal se nikdy a nikoho nebojí. Jen má tendenci hrát furt bez pořádného odpočinku, což jeho tělesná schránka pak odnáší.
[ Reagovat ]
15.11.2017 12:33Od: spaniel
Bojí se noci, bouřky, hluboké vody atd.
[ Reagovat ]
15.11.2017 12:45Od: Pe3k
Neurovnaných lahví, šlápnutí na čáru, Federera.
[ Reagovat ]
15.11.2017 13:51Od: Franky
od zaciatku roka najma prveho menovaneho :) :) :)
[ Reagovat ]
15.11.2017 11:10Od: Mayo
Netrep hlúposti hlavne (:
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:38Od: J-Gat
Nejvetsi borec je Cilic, ten je tak spatnej, ze ma podle tabulky ze dvou zapasu hned tri prohry... To
nedokaze ani ten vas Federer...
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:39Od: Forehand
:)
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:39Od: a.magerova Re: :-)))
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:41Od: J-Gat
Ne, Rodza kloboucek, je jednim z asi 5% lidi na svete, co dela presne to, pro co se narodil...
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:47Od: Forehand
Moj odhad je skor 0.5%, a to som este optimista.

To, ze vyhral 19GS neznamená, že sa neminul povolaniu. Možno by bol rovnako skvelý pekár, hodinár a svet by obohateli vačšmi než len plieskaním do loptičky.
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:48Od: Forehand
* obohatil
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:52Od: Stan_Borowitz
:-) Kdo chce zabít Einsteina, pánové. Znáš?
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:54Od: Stan_Borowitz
Vlastně je to Zabil jsem Einsteina, pánové... nějak se mi to pomotalo s Kdo chce zabít Jessii.
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:02Od: a.magerova
Se Ti ty krásné baby nějak pletou... :-P

https://img.fdb.cz/galerie/4/4f208adf95da666cf5522a68ca52.jpg

http://www.xy1.cz/hzahq
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:12Od: Stan_Borowitz
Hezkých žen je víc a víc, jsem z nich vedle dá se říct...

https://www.youtube.com/watch?v=OvA3neQwXns
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:55Od: Forehand
Nevidel som bohuzial, ale titul poznám.
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:56Od: spaniel
Titul z TM ale ne ;)
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:59Od: Gogiska
:D
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:01Od: Forehand
Na csfd.cz je tento titul hodnotený slabo modrou farbou, percentage under 70%...Kto by sa po ňom obzeral :)
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:02Od: Forehand
To Einstein má 75%.
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:12Od: a.magerova
https://www.csfd.cz/film/6007-zabil-jsem-einsteina-panove/prehled/

https://www.csfd.cz/film/9415-kdo-chce-zabit-jessii/prehled/
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:09Od: a.magerova
Jako uživatel moderních technologií, bys mohl znát jejich historii... :-P

http://www.xy1.cz/67nuz

https://www.youtube.com/watch?v=0X0jUIwFTpo
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:59Od: Stan_Borowitz
Ten motiv je dost podobný, nějaká výprava z budoucnosti chce zabít Einsteina, protože jeho objevy způsobí nějakou globální katastrofu. Nakonec se Einsteina podaří zachránit, ale za cenu toho, že se vzdá fyziky, no a na konci je scéna, kdy na nějakém zasedání vedení planety hraje stařičký houslový virtuos Einstein...
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:02Od: Forehand
Vidíš???

:-)
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:33Od: Forehand
No Zverev má na svoj vek skvelé údery, servis, aj return...Naozaj, unikatna kvalita...

Ma vsak vysku s ktorou len raz v historii vyhral ktosi Grandslam singla. A to Delpo s totožnými 198 cm...Asi to nebude náhoda...
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:35Od: Labi
ano má servis, tvrdé údery se správnou délkou ale je to technické čuně, na čemž má zásluhu i ta výška
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:37Od: Forehand
Jj, je to taková strojárna. Trochu mi pripomína aj Berdycha..

Akonahle sa vsak zmení rytmus, tak má chlapec problém.
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:36Od: Stan_Borowitz
A tak tenis se vyvíjí, já bych to neviděl tak kategoricky. Uvidíme.
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:47Od: Davor1
Ako mnoho ráz, zase nemáš pravdu. Čilič meria takisto ako Zverev či Delpo. O 2 cm menej má Krajicek, o 5 cm menej potom Ivaniševič, Stich, Gomez a Safin. 1,9 a viac mali aj Kafelnikov, Korda, Becker, Kuerten, Murray... a zrejme by sa našli aj ďalší... Tých víťazov s podobnou výškou (+/- pár cm, čo nehrá takmer žiadnu rolu) je spústa. Zverevova výška rozhodne nie je pri vyhrávaní GS problém...
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:51Od: Forehand
Ok, Este Cilic. Tym prvym riadkom si to mohol ukonciť, lebo to ostatné je bezpredmetné. Nepisem o 190, ani 193cm..Ale konkretne o 198.

Stale plati, ze vyssi hrac nikdy nevyhral GS. To má celkom váhu. Navyše on je stále mladý, mozno este porastie :)...A v roku 2018 bude mat 199.
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:59Od: Davor1
Jasné, ide o to, že absolútne nie je problém vyhrávať GS pre hráčov nad 190 cm (tam už tých pár cm hore dole nehrá rolu, či má 193, 195, 198...). Ide skôr o to, že v celkovej populácii nie je zase tak veľa ľudí s podobnou výškou siahajúcou k dvom metrom, preto logicky nie je tak veľa ani tenistov v porovnaní s tými s "normálnou" výškou v rozmedzi trebárs 178-190 cm. Proste štatistika. Ja si nemyslím, žeby toto malo Zvereva nejako obmedzovať, ale uvidíme... Možno vyhrá GS ešte Izzy a 198 sa bude zdať ako lepší priemer :D
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:07Od: Stan_Borowitz
To je zajímavý pohled na problém, to mne - nerad to přiznávám - nenapadlo... to je pravda, lidí nad 195 cm bude v populaci hodně málo, takže statistika tam bude hrát nemalou roli...
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:52Od: Forehand
Definuj pár cm...

Pretože tých pár cm hrá podla mna kurevsky velkú rolu.

Nadal, Djokovic, Federer su vsetci v okolí 3cm, snad 2/3 az 3/4 GS vitazov meralo od 185-190.
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:56Od: Stan_Borowitz
Jj, každý systém má nějaký optimální stav, a toto je systém hráč-kurt-míček.
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:01Od: Davor1
Ľudí v rozmedzí 185-190 cm máš ale niekoľkonásobne viacej, ako trebárs v rozmedzí 195-200, preto je logické, že vyhrali väčšinu GS v tom normálnom rozmedzí.
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:05Od: Forehand
To áno. Ale statistiky populačné su rovnaké aj v baskete. A tam je optimum mat nad 200.

Proste tenis je stále behavý sport a velka vyska moze byt problémom v atletičnosti.
[ Reagovat ]
15.11.2017 11:08Od: janek_da
Protože tam to kurevský rozdíl je. Na rozdíl od tenisu, kde je to +/- jedno
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:06Od: spaniel
Tady souhlas s FH. Podle mě existuje něco jako optimální výška pro tenis...kde tezis z výšky při servisu, razance úderů, rozpětí na síti a zároveň máš dobrý pohyb. Obvykle jsou menší pohyblivejsi a vyšší větší ranaři.
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:11Od: Davor1
No samozrejme, že nie je ideál to, čo má Schwartzman, ani to, čo má Karlovič. Ale tých 198 u Zvereva ešte považujem za hodnotu, ktorá ti dá na jednej strane značnú výhodu, a na druhej ťa neobmedzuje natoľko, ako tie čísla u spomínaných pánov vyššie...
[ Reagovat ]
15.11.2017 00:19Od: spaniel
Možná jo. Možná 198 je nových 188. Část pravdy v tom % asi bude...Populace ale roste a rychle. Studie ale rovněž říkají že sice jsme vyšší, ale máme mnohem slabší kosti než naši předkové a celkově jsme na to fyzicky hůř. Třeba se ale s výškou přizpůsobuje i pohyb. Nadal zmínil na tiskovce teď zajímavou věc, když se ho ptali, jak se mu líbí změny na NextGen. V řeči zmínil, že síť se taky nezvedla, i když jsou hráči vyšší. Myslím že kromě servisu, by na to spíš vyšší doplatili.
[ Reagovat ]
15.11.2017 11:10Od: janek_da
noo, kdyby se síť zvedla, tak by už tak nemuseli při úderech do kolen
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:54Od: Pe3k
Mě by hodně prekvapilo kdyby tu pravdu někdy měl...fakta těmi se od nezdržuje :D
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:33Od: a.magerova SF paráda.... :-))
Ale... nervy první dva sety byly... :-/
[ Reagovat ]
14.11.2017 23:52Od: annah
To teda jo. Málem jsem od toho odešla spát. Že to skončí 6:1, to by mě teda na začátku třetího setu ani ve snu nenapadlo. Roger je prostě bůh...
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist