Hala na finále Fed Cupu není velká, o to víc to v ní může vřít

  • Loni i předloni slavily tenistky fedcupový titul před nadšeným třináctitisícovým davem v pražské O2 areně, nyní je čeká boj o završení vítězného hattricku ve Francii ve skromnějším prostředí. Štrasburská hala pojme jen šest tisíc lidí.
    9. 11., 15:44 | Aktuality |  40 komentářů
    Český tým (© Česká sportovní/Pavel Lebeda)Český tým (© Česká sportovní/Pavel Lebeda) 
     

"Hala je malinká, docela sympatická, i když oproti Praze je to trochu něco jiného," řekla Barbora Strýcová, která před rokem s Karolínou Plíškovou vyhrála rozhodující čtyřhru v duelu s Ruskami a vychutnala si ohlušující ovace fanoušků.

Aréna Rhénus Sport, domov basketbalistů Štrasburku, vyhovuje pravidlům mezinárodní federace ITF. Na Fed Cup je stanovena minimální kapacita na čtyři tisíce míst bez ohledu na fázi soutěže a je na pořadatelích, jak velkou halu zvolí.

Na finále Fed Cupu, v kterém jsou Francouzky poprvé po 11 letech, by se ale dalo předpokládat hlediště pro víc diváků. "Taky jsem si říkala, asi mají svoje důvody," uvedla světová šestka a letošní finalistka US Open Karolína Plíšková.

"Hrát v plné O2 areně, to se nestává moc často. Těžko to s něčím srovnávat. Musíme to brát, že jsme na území soupeřek, byla to jejich volba a možná chtějí, aby byla hodně intenzivní atmosféra. Diváci jsou hodně blízko kurtu. Možná tohle byl plán Francouzů," uvažovala Strýcová.

"Bude to dost znít a o nich se ví, že oni mají fanoušky velký, takže to tady asi bude dost hlučný," doplnila Plíšková.

Český tým se od úterý připravuje na víkendové zápasy v plném složení. Jako poslední se připojila k výběru kapitána Petra Pály právě Strýcová. "Povrch působí příjemně, míče docela letí. Hotel je fajn a město nádherné," zhodnotila dějiště utkání.

Strýcová se v neděli vrátila do Evropy z čínského města Zhuhai, kde hrála Elite Trophy, a doma vyřizovala potřebné záležitosti. "Stihla jsem si vyprat dvě várky oblečení. Znovu jsem si zabalila a zašla si k zubaři. Chytly mě zuby od dutin, byla jsem v Číně nastydlá. Byla jsem doma pár hodin a zase vyrazila dál," konstatovala.

Středeční trénink odehrála s Plíškovou. Jejich výkony z hlediště pozorně sledovala i francouzská kapitánka Amélie Mauresmová, která doufá, že nebudou platit papírové předpoklady. I Strýcová upozornila, že žebříček ve Fed Cupu nehraje takovou roli.

"Je to o tom, kdo poslední dva dny tenisu v roce vyprodukuje nejlepší výkon. Už jsme ukázaly všem, že to umíme, ale stojí to hodně sil," řekl česká hráčka.

Ve prospěch českého týmu může hrát roli fakt, že už je v pátém finále za šest let. "Zkušenosti hrajou velkou roli. Ono to není sranda. Když nastoupíte v sobotu na kurt, tak je to cítit. My už jsme to zažily a je dobrý mít tu zkušenost," konstatovala Strýcová.

České tréninky zpestřují tradiční nohejbal, hraní "čáry" s tenisákem či sázky. Tu poslední vyhrála Plíšková, která uhodla, že americké prezidentské volby vyhraje Donald Trump téměř i s počtem hlasů.

"Ale jinak jsem to nesledovala. Nijak mě to ani nezajímá. Já většinou nejsem v tipování moc dobrá a tohle vyšlo," řekla.

Přesto si tipla ještě jednou. Zkusila trefit výsledek finále Fed Cupu. "Myslím, že 3:1," rozesmála se před zápasem, do kterého půjde jako česká jednička. "Je mi to jedno. Jestli jednička, nebo dvojka, ten bod se musí udělat tak jako tak," řekla.

Cestou z kurtu se pozdravila s domácí Kristinou Mladenovicovou, s níž se na okruhu kamarádí, a chvilku se spolu bavily u sítě. "O dovče a ptala jsem se jí taky, jestli je ve formě. Řekla, že ve velký," prozradila Plíšková a o svém tenisovém naladění jí řekla: "Že nejsem ve formě, ale že ji pak překvapím velkou formou."

ČTK, Ondřej Jirásek
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (40)
10.11.2016 07:04Od: Frick Od r. 2010
Se všechny... VŠECHNY!!! domácí ČF+SF ve Fed Cupu hrály v tý přiblblý Ostravě a ČF 2017 zrovna tak. Plus od r. 2007 se tam jen 5x nehrál domácí Davis Cup.

Co byste vy chacharští nenažranci ještě nechtěli? Jestli si má někdo nárok stěžovat, tak jsou lidé v Pardubicích, Varech atp.

Absolutně nesouhlasim s tezí, že by měla Otrava dostávat něco za odměnu. Jako to, že se tam hrajou první kola, to má být nějaká oběť, jejíž "podstoupení" má být nějak honorováno?!
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:50Od: rusedski Bratislava challenger + ITF
Jestli dobře počítám, tak Slováci měli v hlavní soutěži celkem 17 zástupců a do druhého kola se podívají jen Gombos a Kužmová a to ještě oba postoupili z čistě slovenských soubojů...docela propadák na domácím turnaji...
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:53Od: EllNino
Adam to dneska zvládl moc dobře, ikdyž ten míč za stavu 6:2 4:3 40:30 ho nakonec málem stal 2. set :) ...
[ Reagovat ]
10.11.2016 02:02Od: DORSCH
esteze sme mali stastie na los
[ Reagovat ]
10.11.2016 02:03Od: DORSCH
nemusel postupit ani jeden
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:09Od: FulnekUltras No nevím,
jestli by v tak malé hale bylo milostivě povoleno hrát v Česku. Ale za posledních 27 let jsme už zvyklí na kdeco - a i naše holky všelicos přeskákaly, takže žádné sraní...a vzhůru za pátým pálo-titulem!!!
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:19Od: VlS
A všiml sis drobnosti, že ITF má PRO VŠECHNA KOLA požadavek na hlediště s kapacitou 4000 diváků a tečka? Nejseš ty náhodou typickej " ublíženej čecháček"?
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:20Od: EllNino
je :) ...
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:21Od: FulnekUltras
U předchozích finále v Česku se mluvilo trochu jinak - že by jen z Černoškovy obchodní iniciativy?
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:22Od: EllNino
nn jen jsi ublíženej Čecháček ;)
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:23Od: FulnekUltras
tos toho moc nesdělil
[ Reagovat ]
11.11.2016 19:56Od: Jan
No Černošek vždycky říkal, že vzhledem k podmínkám pro finále je jediná možnost v Praze.
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:27Od: Jabadu
V Česku je finále jasně dáno dostupností letiště a hotelové kapacity.
A dejme ruku na srdce: Důstojné podmínky splňuje pouze Praha.
Já chápu tvou narážku, ale to je stejné, jako kdyby ses zeptal brňáka na metro.
:-)
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:38Od: FulnekUltras
Díky Pendolinu se už aspoň jedno finále v Ově - předloni s Němkami - přímo nabízelo, jako určitá odměna místním za odfanděná nižší kola. Ale chápu, že otázky celkovej finančnej lukratívnosti boli napokon rozhodujúce... ;)
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:45Od: VlS
Jabadu, pamatuju x zápasů v Ostravě, pamatuju zápasy v Brně v Rondu - požadavek ba 4.000 diváků by šlo splnit na řadě jinejch míst. Na druhou stranu, když se dá naplnit hala pro 15.000 diváků, tak proč to neudělat? Asi s tím nemá nikdo problén, ale Fulnek zpochybňuje, jestli by to nám chudinkám okopávanejm Čechům někdo dovolil, i když se nemusíme nikoho o dovolení prosit, protože kritéria jsou stanovená a ty pouze oznámíš, že to bude tam a tam. Jinak letiště není jen v Praze, ale i v Karlových Varech, Pardubicích, Brně a Ostravě a pro případný privátní lety soupeřek vyhovuje i Hradec Králové a Český Budějovice - Planá. Žádnej problém. Ale proč to dávat někam, kde se vydělá míň? Nejen na lístcích, ale i pro sponzory je místo, kam budou rozdávat volňásky důležitý, ale nemá to nic společnýho s tím, "bylo-li by nám povoleno".
[ Reagovat ]
09.11.2016 19:55Od: FulnekUltras
To moje "povolení" (zvenku) se dá ekvivalentně brát i jako určitá zbytečná česká autocenzura (zevnitř) - jen ať si proboha něčím jiným než Prahou neuřízneme ostudu...ale třeba při dalším, již zcela rutinním ;) domácím finále za rok (??? ;) už se Ostrava konečně dočká.
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:02Od: VlS
A proč by se měla dočkat zrovna Ostrava? Proč ne Plzeň, Hradec, Budějky, nebo třeba Jihlava? Ostrava není žádnej pupek světa.
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:04Od: FulnekUltras
Tak je to i trochu pro Petru, nakonec i Šafi - ne že bych byl nějaký přepjatý moraváček... ;)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:12Od: VlS
Ale Fulnek není v Ostravě, že ne? A Šafi je Brňačka, co má do boha Brno společnýho s Ostravou? Vždyť Ova je škaredý město bez centra, kdesi na konci civilizace.
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:19Od: Jabadu
Já jsem sice ze Znojma, ale tos neměl, hombre.
My máme krásné, starobylé centrum (je to bývalé královské město a chcípl tady císař Zikmund), hokejovou halu pro 5000 diváků, letiště ve Vídni kousek ... a nedávno tu hrála exhibici "dvojnásobná"!
Já myslím, že máme také právo ... kurwa, ne?!
:-)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:55Od: VlS
Jo, akorát letiště v Brně máš eště blíž a to nepičítám znojemský letiště a druhý na Hatích :-).
Akorát teda ten královskej hrad ste trochu pobourali a moc z něj nezbylo, ale teda, na druhou stranu, na Šobes se dá dojít i pěšky ( skoro, no) :-). ( S kapitánem Orlů se dobře znám )
[ Reagovat ]
09.11.2016 21:28Od: Jabadu
Hrad je pěkný, ale máš pravdu, že origo je jenom Rotunda sv. Kateřiny (dokonce se podařilo naprosto přesně datovat vznik státotvorných fresek - 1134 = je to přesně vysvětleno na wiki) s přemyslovskými freskami - mimochodem přelomovými z historického hlediska, neboť na toto území si dělali zálusk rakouští i němečtí historici. Ruské nevyjímaje!
Pokud vím, unikátní vinice Šobes - úroda je vždy prodaná dopředu - a to se neví, jaký bude rok! Jestli to třeba nezmrzne.
Tož asi tak.
:-)
[ Reagovat ]
09.11.2016 22:30Od: VlS
No, já jsem chtěl říct, proč ne ve Znojmě, klidně. Akorát na ty holjy kolem silnice k Hatím, by se měl vrhnout nějakej speciální tým. Nemyslím policajty a zavřít, spíš jako pěkně voblíct, udělat vlasy a tak, aby vypadaly k světu, když tam nebudou jen pro turecký kamioňáky a dolnorakouský sedláky.
[ Reagovat ]
09.11.2016 22:40Od: Jabadu
To se kdysi stalo mé bývalé kolegyni a milence (učitelka MŠ), když stála kousek vedle autobusové zastávky.
Zastavil bulharský kamion a řidič nabízel 50 E.
Prý zaváhala.
:-)
[ Reagovat ]
09.11.2016 22:37Od: VlS
A k těm historikům - Znojemští Přemyslovci jsou doložení dobře, tam by pichybnost bejt neměla, to ta Ostrava má větší problém - Moravská a Slezská ( do protektorátu patřila jen Moravská, Slezská za Ostravicí byla v reichu)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:21Od: misa
Fulnek je předměstí Ostravy :) Brno a Ostrava leží na Moravě, to mají společné. Konec tvého komentáře? Pokud nejsi z Prahy, neboj, i tvé bydliště považují obyvatelé metropole za konec civilizace...
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:24Od: Jabadu
Je pravdou, že Pražan nerozlišuje vzdálenosti mezi Brnem, Ostravou, Jihlavou, Znojmem a Mukačevem.
Zeměpis v Praze nikdy nepatřil mezi oblíbené předměty.
:-)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:26Od: FulnekUltras
neboli hned za Průhonicemi už tě můžou ohrožovat Osmani... ;)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:32Od: Jabadu
Ale mně se ten humor líbí. My jsme tak trochu "Asiaté", ale když si uvědomím, čeho jsme se na Moravě zbavili a co teď dělá bordel v Praze ... vláda, parlament, senát ... neziskovky ... tvl, dyk v té Praze musí být všichni buz..ranti, kteří se narodili na Moravě!
Já bych to těm Pražanům zase tolik nezáviděl. Mají to těžké.
:-)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:49Od: FulnekUltras
Šak já si teho našeho Orientu taky považuju... ;)
[ Reagovat ]
09.11.2016 21:10Od: VlS Re: Misa
Tak z toho předměstí se teda na Stodolní pěkně projdeš :-) Vzhledem k tomu, že se prakticky každej Pražák od někud přustěhoval, tak to není s tím Pragocentrismem tak strašný, jak se bojíš. Ale v Londýně fakt znají tak leda tu Prahu ( pokud si jí nespletou s Bělehradem). A hlavně - nemám z toho žádnej mindrák. Kolik lidí tady ví, kde najde třeba Boise, Saint Paul nebo Bismarck a jsou to taky hlavní města.
[ Reagovat ]
09.11.2016 21:41Od: Jabadu
Nejhůře je na tom asi Canberra, chudák. Tu nikdo nezná.
:DDD
[ Reagovat ]
09.11.2016 22:34Od: VlS
A co teprve Coolgarlee a Calgurlee :-)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:23Od: Anarky Re: Vivat VlS Dutohlav
Tvoje máma je taky škaredá, bez mozku, kdesi na konci inteligenční škály.
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:25Od: FulnekUltras
spíš jenom Dráždič ;)
[ Reagovat ]
09.11.2016 21:00Od: VlS
Tak mi napiš, jaká význačná kulturní památka stojí někde v centru Ostravy, co je v Ostravě urbanisticky zajímavýho a kde má ta divná přerostlá vesnice vlastně centrum?
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:24Od: FulnekUltras
I ten Hitler uznával název protektorátu Čechy a Morava... ;)
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:26Od: Jabadu
Já jsem ti to říkal, žes to přehnal.
Tady máš výsledky.
:DDD
[ Reagovat ]
09.11.2016 20:28Od: FulnekUltras
jak rozproudit podvečerní strnulo... ;)))
[ Reagovat ]
09.11.2016 16:13Od: Lopuch kde je petrá kvítova
ji nevydim nebo fakt už nevydim doufam žese na to zas nevisrala má tedkonc formu by nám mohla pomoct víte
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist