Umpiroví rozhodčí zvažují bojkot zápasů Sereny Williamsové

  • Sobotní finále na US Open možná skončilo, ale v tenisovém světě se na něj asi jen tak nezapomene. Nemluví se totiž o ničem jiném. Chování poražené finalistky Sereny Williamsové vůči umpirovému sudímu Carlosovi Ramosovi stále budí emoce. Portugalského rozhodčího se zastává Mezinárodní tenisová federace a také mnozí z jeho kolegů, kteří teď jako "odplatu" zvažují bojkot zápasů Williamsové.
    13. 9., 10:24 | Aktuality |  67 komentářů
    Serena WilliamsováSerena Williamsová 
     
  • Profil hráče

Ramos měl v sobotu během ženského finále US Open plné ruce práce. Portugalský rozhodčí nejprve Williamsové udělil varování za nepovolený koučink, který její trenér Patrick Mouratoglou později přiznal, následně přišel trestný fiftýn za rozmlácení rakety, a dokonce i trestný game, jelikož domácí favoritka nazvala umpirového sudího lhářem a podvodníkem.

Williamsová na pozápasové tiskové konferenci prohlásila, že se stala obětí sexismu, protože dle jejího názoru by Ramos v mužském utkání za stejné prohřešky tolik netrestal.

Vedení Ženské tenisové asociace (WTA) v čele se Stevem Simonem i Americká tenisová asociace (USTA) souhlasily s Williamsovou. Mezinárodní tenisová federace (ITF) se naopak postavila za portugalského rozhodčího a už mu dala na starost řídit víkendové utkání semifinále Davis Cupu mezi Chorvatskem a USA.

Právě vyjádření WTA a USTA pobouřilo nespecifikovanou skupinu rozhodčích, kteří teď zvažují bojkot zápasů Američanky, dokud se Williamsová Ramosovi neomluví za své chování a za to, že ho nazvala lhářem a zlodějem.

"Carlos Ramos byl předhozen vlkům, přitom jen dělal svou práci," uvedl pro The Times sudí, jenž si přál zůstat v anonymitě. "Není to poprvé, co necítíme podporu ze strany USTA a WTA. Další rozhodčí se bojí, že by mohli dopadnout jako Ramos. Mají pocit, že se jich nikdo nezastane, když musí v zápasech učinit nepopulární rozhodnutí," dodal.

Zda vyhrocená situace opravdu skončí bojkotem sudích, ukáže čas. Jedno je však nejspíše jisté. Williamsová si Ramose zařadí na tzv. "černou listinu" a Portugalce už při svých zápasech na umpiru neuvidí.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (67)
14.09.2018 19:05Od: FulnekUltras Z hlediska dopingu
je Šarapka proti Kongovi učiněné neviňátko. Chování u obou na takové úrovni, že jsou mezi většinou holek ve WTA fakticky izolovány. Při jejich patologické ctižádosti jim to ovšem nijak nevadí.
[ Reagovat ]
14.09.2018 20:47Od: Fandina
Jj, jistě, ječet na kurtu je to samé, jako dopovat.
[ Reagovat ]
14.09.2018 07:25Od: George_Renel Jedna legenda
pošpinila svou kariéru dopingem druhá chováním. Snad tak jako pro dopingovou hříšnici to znamenalo zlom v kariéře a sestup bude totéž platit i pro Serenu.
[ Reagovat ]
14.09.2018 08:55Od: Mayo
Ktorá je to ta dopujúca legenda?
[ Reagovat ]
14.09.2018 09:11Od: George_Renel
Ta několika násobná vítězka GS co vydělala více reklamou než tenisem a pustila se i do výroby karamelek.
Mimochodem to pro pamětníky evokuje karamleky v Drnovicích. .-)
[ Reagovat ]
14.09.2018 19:54Od: Hook2424
...no jo, ale od té doby co nesype meldonium, už jen "karamelková" legenda, ....ten tenis jí moc nejde!
[ Reagovat ]
14.09.2018 10:06Od: Kamilos88
Serena je odpad. Stejně jako všichni američani. To je banda nevzdělaných opic, které se posbíraly z celého světa a neví ani pořádně, co jsou zač.
[ Reagovat ]
14.09.2018 19:57Od: Hook2424
... lidi mají opice asi moc rádi, když se tam všichni tak hrnou a ta země je musí odmítat! Že jo?
[ Reagovat ]
13.09.2018 22:48Od: brixner Magerko moje milá!
Pereš bílý prádlo? Jako vodděleně vod vostatního? Deš na to hezky vod lesa, jak je Tvým zvykem, no jsi pěknej vykuk teda jako :-)
Ale teď mi řekni, jak by jsi to udělala se mnou - na mě, kdyby takhlenc vystartovala Serena, tak mam v tu ránu hnědý prádlo!!!
Tak a co teď?
Ahá :-)))
[ Reagovat ]
13.09.2018 23:19Od: a.magerova
No... na látkové miminkovské pleny vždy platila jedlá soda či prášek do pečiva... takže žádný problém milý můj.... k sehnání v každé kuchyni, určitě i v té lodní... soda navíc brání šíření pachu... ;-)

Ale, že bys zrovna Ty nezkrotil Serenu?! To se mi nechce věřit... :-P
[ Reagovat ]
14.09.2018 01:25Od: blixa
On by ji zvládnul, jen by nesměla zjistit, že patří mezi "sousedky". To by ho pak asi zabila :D
[ Reagovat ]
14.09.2018 12:29Od: brixner
Jojo, tvrdej direkt a strejda Brix je v Pánu...
No nasrat :-)))
[ Reagovat ]
13.09.2018 22:37Od: paddy rasistický útok na čárovou rozhodčí [ Reagovat ]
14.09.2018 07:37Od: Marduch
Zda se mi to, nebo byla hra v tomto zapase o dobry level vys nez je k videni u top hracek soucasnosti?
[ Reagovat ]
14.09.2018 09:55Od: Krisboy
Nezdá se ti to. Od té doby, co skončila Kim a Justine, jde to s ženským tenisem od desíti k pěti. Od té doby dominuje neohrabanej hysterickej hroch.
[ Reagovat ]
14.09.2018 09:58Od: Fandina
To je fakt, ten záznam byl o těch dvou.
[ Reagovat ]
14.09.2018 13:31Od: Marduch
co za pecky dokázala za plnýho běhu odehrát Clijstersová z BH po lajně, to není k vidění ani u chlapů. Koukám jak puk.
[ Reagovat ]
13.09.2018 22:08Od: FulnekUltras Už ani v tom Reflexu nemá Kong zastání
A to je opravdu co říci.

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/89877/vladimir-pikora-serena-a-udajny-sexismus-socialni-site-a-konec-civilizace.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
[ Reagovat ]
13.09.2018 14:08Od: gigin tvl :DDD
https://scontent.fprg3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/41661486_10155813618917263_8370987011904897024_n.jpg?_nc_cat=1&oh=491b34013565b2b84e47ec3841e60e71&oe=5C244AC8
[ Reagovat ]
13.09.2018 21:29Od: VlS
A to já bych teda neslezl
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:33Od: Fandina
Já jim také fandím, obvzláš proto, že mají malé pravomoci. Potřebují je posílit.
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:14Od: Grape Rozhodčí
Fandím rozhodčím. Snad mezi nimi existuje určitá kolegialita a neustoupí, dokud se Serena neomluví. Jen ať si hvězda uvědomí, že tenis není jen o ní...
Moc tomu ale nevěřím.
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:29Od: Jakub
No přesně to jsem psal pod článek "Ramos bude po neshodách s Williamsovou řídit semifinále Davis Cupu". To my mluvíš z duše. Ještě by si snad tenisti mysleli, že tenis je o nich. Pakáž to je. Petici sem za práva rozhodčích.
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:35Od: Grape
No jestli si myslíš, že tyhle tvoje ironické příspěvky jsou vtipné, tak jsi fakt na velkém omylu...
Nejde tady o nic víc, než o to, aby se tenisti na kurtu chovali podle pravidel a především slušně. I k rozhodčím. Jestli ti to připadá jako nějaký nadstandartní požadavek, tak je mi tě líto...
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:40Od: Fandina
Samozřejmě, že každý má dodržovat pravidla a pokud se to neděje, tak má být potrestán. Serena vyváděla jak divá, tak byla potrestaná. Co má být dál, že jim fandíš a v čem.
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:50Od: Grape
Fandím jim, aby vydrželi s bojkotem, dokud se Serena neomluví. Podle mě by se omluvit měla, vzhledem k tomu jak se chovala. Toť vše.
A trest si dokážu představit i větší, pokud nechceme, aby se tyto věci opakovaly.
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:57Od: Jakub
Takže nejenom, že budou potrestáni na kurtu a pak dostanou pokutu. Ještě omlouvat se budou. Tak se na ně musí.
Jen se tak zeptám? To je taky v pravidlech? A je to jenom s úklonou, nebo i pukrle?
[ Reagovat ]
13.09.2018 14:23Od: Pe3k
Si dmnt.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:10Od: Grape
Tuším, že v pravidlech to není. Toto je o základní lidské slušnosti. Opravdu nemůžu za to, že tobě tyto věci nic neříkají.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:17Od: Fandina
Dostala trest za neslušnost, co chceš ještě.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:19Od: Grape
Jo nechci nic. Rozhodčí chtějí omluvu a naprosto právem. Kdyby Serena měla trochu slušnosti, tak se omluví sama.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:34Od: Jakub
Aha. Tak teď už to chápu. Když se tedy někdo chová neslušně a v pravidlech je že za to bude potrestán, což se stalo, tak je jeho povinností se omluvit, což dává smysl. Mělo by to tak bezesporu být.
A pokud se neomluví, třeba proto, že si myslel že jeho chování bylo uměřené situaci, tak i přesto by měl být k omluvě nucen? Třeba tím že mu nebude umožněno vykonávat jeho zaměstnání? Je to uměřené?

Tak třeba jsem si všimnul, že tady v těchto diskuzích na mě pár lidí reaguje skoro až urážlivým způsobem. Myslíš tedy že by se mi měli taky omluvit? Třeba ty teď píšeš že, vlastně je to konstatování, že slova slušnost mi nic neříkají. Nedalo by se to taky brát jako urážka? Mohu snad být slušným člověkem, když mi slušnost nic neříká? A myslel jsi to ty jako urážku, nebo je důležitější jak to vnímám já? A neměl by ses mi omluvit? A to že se to o mě ty, můžeš třeba i oprávněně domnívat by v tvé omluvě nemělo hrát roli viď? Důležitá je ta urážka, nebo ne?.

Kdy je tedy omluva na místě? Mám se omluvit tomu kdo mi (podle mě) ubližuje, za to že jsem ho nazval prasetem (v tomto případě zlodějem)?

Ale je možné, že na mě lidé tak reagují proto, že zastávám menšinový, kontroverzní a ostře protikladný názor než oni. Třeba to se mnou nemá nic společného, notabene mě nikdo osobně nezná (tebe nevyjímaje), takže koho vlastně oni (a možná i ty)uráží?
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:46Od: blixa
Další zkroucenej mozek. I když jinak než v případě Stalinultrase.
[ Reagovat ]
13.09.2018 16:34Od: Krisboy
Si říkám, jestli na tý Prasereně neprohrál nějaký prachy bo co...
[ Reagovat ]
13.09.2018 16:01Od: Grape
Já tě urazil? No jo, je to možné. Možná jsem to přehnal, když jsem napsal, že ti slušnost nic neříká. Nicméně ty zde stále dokola hájíš někoho, kdo předvedl vrcholně neslušné chování a snažíš se to relativizovat. Nemůžeš se mi tedy úplně divit.
Ale nezlob se na mě, pokud ti Serenino chování připadá uměřené situaci, tak to co jsem napsal fakt platí...
[ Reagovat ]
13.09.2018 16:41Od: Jakub
Samozřejmě že jsi mě neurazil a ani jsi nijak urážlivé jsi nepsal, jen jsem chtěl poukázat na vnímání toho co je a není urážka. Jsi samozrejme, alespon v diskuzi se mnou slusny, jako ostatne vetsina tady.A serenino chování, nebylo ok, a ani si nemyslím že bych ji nějak omlouval, třeba jo, jen mi trest a to co se kolem toho dělá prijde jako nepřiměřené. A že mám nazor na to že to Ramos s tím trestem přehnal? No mám no. Koukám se na tenis a je tam mnoho horších. Třeba naše Strycova, namátkou. S trestem ztráty gamu nesouhlasím, ale ok beru, ale nějaké bojkot a omluvy? To už mi přijde opravdu za hranou.
[ Reagovat ]
17.09.2018 12:49Od: drussbarb
Problém je v tom, že krmíš trolla ...
[ Reagovat ]
13.09.2018 14:11Od: Fandina
A nezdá se ti to nějaké divné, že dám trest a pak se ještě k němu zpětně vracím. Někde se asi stala chyba.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:09Od: Grape
Divné by mi přišlo, kdyby tato kauza vyšuměla do ztracena s tím že se Sereně za její hysterické chování sebral jeden gam a udělila směšná pokuta.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:16Od: Fandina
Mně tedy připadá divné, že když někdo dostane trest a pokutu, tak pak následují další požadavky.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:21Od: Grape
Každý jsme nějaký. Tobě přijde divné, že když je někdo několikrát uražen, tak pak jeho kolegové požadují omluvu. A mě zase přijde divné, že se člověk, který někoho takovou dobu veřejně napadá a uráží, neomluví sám.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:40Od: Fandina
To mi nepřipadá divné, že když je někdo uražen, tak druhý žádá omluvu. Otázka je, za co tedy byl ten trest, který dostala, když ne za to, že někoho urazila.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:50Od: rubens
Celý případ bohužel neskončil utkáním na kurtu, vyvíjel se dál. Postoj rozhodčích chápu, byl vyvolán následným prohlášením Sereny, postojem WTA a dalším.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:54Od: Fandina
Možná, ale pokuta byla vyměřena až poté. Ne na kurtu, dostala ji za nevhodné chování.
[ Reagovat ]
13.09.2018 15:56Od: Grape
A tak je to přece ale ve sportu celkem běžná věc, že když se sportovci (např. fotbalisté) dopustí nějakého přešlapu, tak dostanou pokutu a zároveň se i veřejně omluví. Teď mě napadá například z víkendu motocyklista Fenati (čímž jej ale nechci srovnávat se Serenou, to co udělal on, je samozřejmě nesrovnatelně horší).
Na celém tomto případu mi přijde nejsmutnější, že ačkoliv je dle mého názoru zcela jasné, kdo je zde ten "špatný", tak má spousta lidí i na vlivných místech tendenci to otáčet a Serenu omlouvat...
[ Reagovat ]
13.09.2018 16:06Od: Fandina
Mně zase strašně vadí, že každému je tak jasném že je v té kauze ta špatná, ale pořád do toho budou rýt.
[ Reagovat ]
13.09.2018 16:15Od: Grape
Kdo do toho ryje? Já jen vyjádřil souhlas s postupem rozhodčích, kdybyste na mě s Jakubem nereagovali, víc bych se v tom nešťoural.
[ Reagovat ]
13.09.2018 16:48Od: Jakub
Inu, třeba jim nejde ani tak o to že by nějak zbavovai viny serenu, třeba jim jen přijde, že trest je nepřiměřený provinění. Je tak těžké si představit, že trestuseknuti ruky za to že si dítě utrhlo jako z cizí zahrady je nepřiměřený? Mám takový pocit že určitý poměrně militantní výklad práva s tímhle operuje. A pokud tresty jsme schopni rozlišit na primerene a nepřiměřené, tak proč by to nemohl být i tento případ. Nebo musíme mít všichni povinne stejný názor?
[ Reagovat ]
13.09.2018 14:05Od: Jakub
Ježiši já a myslet? Neblbni. To si ta moje taky myslela. Že prej tak na to nemysli a vono to půjde. A teď jí zkus vysvětlit že s myšlením to nemá nic společnýho. A že když je člověk den před tím na služebce a v hotelový restauraci dostane klíče od čtyř pokojů a samý výstavní kusy, tak že o den (spíš tedy noc) později nepodá svůj obvyklej kvalitní výkon.
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:33Od: Nenela
Rozhodne satojim na starne rozhodcich. At je Serena hvezda nebo ne, je profesionalka a jako takova musi ctit pravidla, ktera jsou pro vsechna stejna. Treba sabalenku ja nemam rada, ale proc treba ta se nikdy nerozciluje, i kdyz je rozhodne temperamentni? Protoze vi, kde jsou hranice. Mila Sereno, nevidim duvod, proc by na tebe mel byt jiny metr nez na jine hracky.
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:59Od: Jakub
No jo to je pravda. A máš pravdu je na ní jinej metr než na ostatní. Nějak si nevybavuju, že by se jiným hráčkám, nebo hráčům hrozilo bojkotem a museli se omlouvat rozhodčím. Jestli vona nebude nějaká jako privilegovaná. Furt nějaký extrabuřty aby měla.
[ Reagovat ]
13.09.2018 12:37Od: Mayo
Rasisti :( rozhodovat zápasy legendárnej Sereny musí byt česť.
[ Reagovat ]
13.09.2018 12:22Od: George_Renel Černá listina?
Vyloženě rasistický výraz..-
V případě Sereny a jiných američanek bych doporučil výraz afroamerická listina.
:-DDD
[ Reagovat ]
13.09.2018 12:54Od: a.magerova Re: :-))
Tak tak... musíme najít nějaký kompromis mezi bílou a černou... takže Šedá listina... ;-)

Jak říkám už dávno i já jsem rasistka, peru bílé prádlo odděleně od barevného... :-/
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:29Od: Nenela
Ja mam jeste cervenou kategorii pradla!
[ Reagovat ]
13.09.2018 14:00Od: annah
To bude asi prádlo v přízni s ksčm, ne? Na to by bylo třeba přidat savo. :-)
[ Reagovat ]
13.09.2018 14:03Od: a.magerova Re: :-))
Něco takového... ;-)

http://www.xy1.cz/m595z
[ Reagovat ]
13.09.2018 21:37Od: VlS
A je Zeman tvůj kámoš?
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:56Od: janek_da
A co tak prohodit význam slov černý bílý
[ Reagovat ]
13.09.2018 11:54Od: Fandina
Bojí se Sereny? To snad ne.
[ Reagovat ]
13.09.2018 12:42Od: Jakub
A ty by ses nebála?
Uvažuje se o pravidle, že jak rozhodčí zahlásí warning tak hned od příslušné hráčky dostane facku po hubě (aby to jako bylo vyvážený, já tobě, ty mě). Oficiálně to má název Too Me. Je to teda jenom na WTA. No rozhodčí s tím vcelku neměli problém (hlavně muckejm to prej nějak zásadně nevadí, některý si to i pochvalujou), jedinou výhradu měli právě k Sereně(ješte před USO). Si představ tu facku, to musí bejt šílená facka. A protože to pravidlo je hotová věc, tak co jim zbývá jinýho. Prej že by se Serena rozmáchla jen tak jako na čtvrtku, ale prej zase kdo to bude hlídat, snad jako že supervizor. Jenže na toho má teď Serena taky pivku, tak aby jednu taky nechytil. No co ti budu vykládat, maj z toho kluci v pruhovanym pěkně prdel v kalupu.
[ Reagovat ]
13.09.2018 12:52Od: Fandina
Aha, tak to já nevěděla, že takhle to má být. Pak to chápu, také bych se bála. :-))

Jinak já, když mám čisté svědomí, tak se nebojím ničeho. Pravda, někdy ho nemám, pak se bojím, ale zase vím proč. :-))
[ Reagovat ]
13.09.2018 11:45Od: Madrileno Serena je out
Jak jsem Serene vzdy pral, ted se ukazala jako naproste dno :-(

Chovani reznickeho psa, cernosska ublizenost, neschopnost seberefexe. Jakkoliv vypjaty zapas to byl, profesionalni chovani by melo byt samozrejmosti.

Fandim rozhodcim, Sereno, zmiz do propadliste dejin.
[ Reagovat ]
13.09.2018 10:52Od: dadaft "černá listina"
ani nevím, že něco takového existuje -- to si jako můžou hráči určit, že některé rozhodčí nechtějí nebo co?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,, nějak se mi to nezdá.
[ Reagovat ]
13.09.2018 10:53Od: Ondřej.Jirásek
jj, můžou, ale myslím, že jen jednoho... Kristýna Plíšková po tom incidentu sestry v Římě říkala, že Mrozinskou tam snad má a Karolína si ji tam asi dala taky.
[ Reagovat ]
13.09.2018 12:42Od: lars
a proc ne ?
[ Reagovat ]
13.09.2018 13:31Od: Nenela
Muzou, ale jen na nejakou dobu. Pak zas ten rozhodci jejich zapasy rozhodovat muze. Nevim, jak dlouho to plati, ale urcite aspon rok.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist