Berdych má 11. titul, ve finále porazil Garcíu-Lópeze

5. 10. 2015, 10:47
Aktuality 370
Tomáš Berdych vybojoval v čínském Shenzhenu první letošní titul. Nejvýše nasazený hráč porazil v dnešním finále, které přeloženo z neděle kvůli dešti, Španěla Guillerma Garcíu-Lópeze 6-3 7-6 a získal do sbírky svou jedenáctou turnajovou trofej.
Tomáš Berdych

"Poslední tři dny byly hodně náročné, hlavně psychicky, aby člověk udržel soustředění. Já se s tím vyrovnal lépe a jsem na sebe pyšný, že jsem to dokázal, protože podmínky nebyly vůbec snadné," řekl po svém vítězství Tomáš Berdych, který si na finále v Šen-čenu musel počkat až do pondělí kvůli dešti. Ten zkomplikoval i dnešní program - zápas českého tenisty s Guillermem Garcíou-Lópezem začal se zpožděním a kvůli nepříznivému počasí pak oba tenisté museli z kurtu po dalších čtyřiceti minutách.

Turnajovou jedničku Berdycha to ale nerozhodilo. Do šatny odcházel za stavu 5-2 v úvodním setu a po pauze sadu jistě dokončil. Na úvod druhého dějství prohrával český tenista 0-3, když při brejkbolu ve druhé hře udělal dvojchybu, ale rychle dokázal srovnat a vynutit si ve vyrovnaném setu zkrácenou hru.

Vítězné turnaje Tomáše Berdycha:
2015 - Šen-čen
2014 - Rotterdam, Stockholm
2012 - Montpellier, Stockholm
2011 - Peking
2009 - Mnichov
2008 - Tokio
2007 - Halle
2005 - Paříž
2004 - Palermo

V dramatické koncovce se Berdych dostal do vedení 5-4 a měl dvě podání, jeho soupeř ale nejdříve výborným returnem srovnal a po nevynucené chybě turnajové jedničky mohl utkání poslat do rozhodujícího setu. Ten však Tomáš Berdych nepřipustil. U sítě odvrátil setbol a vzápětí měl možnost zápas ukončit; při prvním mečbolu ještě poslal míč několik centimetrů do autu, smečí si ale vypracoval další šanci a tentokrát už nezaváhal.

"Byla to velká výzva, konečně získat trofej. Byl to hodně těsný zápas, tie-break byl jako na houpačce a myslím, že rozhodly moje zkušenosti," řekl Berdych po čtvrté výhře v sedmém duelu s Garcíou-Lópezem. Španěl, který usiloval o třetí letošní titul, může vzájemnou bilanci ještě tento týden znovu vyrovnat. Oba tenisty čeká rychlý přesun do Pekingu, kde bude Berdych plnit roli turnajové dvojky. Pokud oba v čínské metropoli zvládnou úvodní utkání, ve druhém kole se opět postaví proti sobě.

Český tenista obdivoval broušenou trofej, kterou za výhru dostal. "Už když jsem ji viděl na fotkách z loňska, tak vypadala hodně hezky," řekl o trofeji, kterou před rokem držel v rukou Brit Andy Murray. "Byla pro mě výzva ji získat a mít trofej, která je jiná. Je hodně originální a specifická," dodal Berdych. 

Po finále dostal i otázku, jak moc touží po grandslamovém titulu, který mu uniká. "Je zřejmé, že to je můj hlavní cíl a zůstává to jako můj hlavní cíl po zbytek kariéry. Dělám vše, co je v mých silách. Snažím se, aby každý kousek tenisové skládačky zapadnul do sebe. Snad jednoho dne tu trofej zvednu. Ale jsme v extrémně těžké éře. Je to velká výzva a jen ti nejlepší mohou dosáhnout na trofeje," řekl svěřenec venezuelského kouče Daniela Vallverdua.

Titul ze Šen-čenu je Berdychův celkově jedenáctý v kariéře a první od loňského úspěchu ve Stockholmu. Letos uspěl až na čtvrtý pokus - před Šen-čenem prohrál finále v Dauhá, v Rotterdamu a Monte Carlu.

Jedenácti triumfy na okruhu ATP Berdych překonal Petra Kordu a je třetím nejúspěšnějším českým hráčem v historii v počtu titulů. Před ním jsou jen Karel Nováček (13 titulů) a s 94 výhrami nedostižný bývalý první hráč světa Ivan Lendl.

Vítězstvím si rodák z Valašského Meziříčí zároveň upevnil pátou příčku v pořadí pro Turnaj mistrů, který už mu prakticky nemůže uniknout. Prestižní finále sezony v Londýně si zahraje pošesté za sebou.

Výsledky - Šen-čen (tvrdý povrch, dotace 668.945 dolarů):
Dvouhra - finále:
Berdych (1-ČR) - García-López (4-Šp.) 6:3, 7:6 (9:7)
pva, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

370
Přidat komentář
tommr
Tomáš má zatím problémy jak s houževnatým soupeřem tak sám se sebou (pořád kašle) ... :(
Reagovat
d@ve
Tak z nedávných finalistů neprošel ani jeden.. :/
Reagovat
tommr
bohužel. U Garcii-Lopeze jsem to čekal, ale Tomáš mě docela zklamal ... :(
Reagovat
Fandina
Berďa a Cuevaz v Pekingu na place a live na Nova Sport 1. Berďa je bez čepice a v hledišti je kauč Vallverdu, kterého jsem s ním při výhře v Shenzhenu neviděla.
Držím palce Berďo. Pojď!!!
Reagovat
Fandina
Cuevas
Reagovat
smazaný uživatel
fakt solidny uspech je vyhra na pralesnom turnaji bez jedineho hraca topten. kobucik dole
Reagovat
Fandina
A teď si představ, co by se dělo, kdyby jako hráč top ten ten turnaj nevyhrál.
Reagovat
gigin
:)))To je fakt, Fandino, dobrá gloska!
Reagovat
Fandina
Že by? To je asi tím, že se mi chtělo reagovat na druhého. Jindy to nedělám.
Reagovat
gigin
Děláš, ale to je fuk ;) Toto se ti ale fakt moc povedlo :)
Reagovat
Fandina
Marnost nad marnost tu cokoli napsat. Nikdo to nepochopí.
Reagovat
Herbert_Hoover
Fandino ty jsi přírodní úkaz vážně :) Když už ti někdo vysloví poklonu/lichotku, tak i to převedeš do ofenzívy a užiješ to jako zbraň místo aby jsi to prostě přijala a blbě nekomentovala. :)
Reagovat
Fandina
Když ti napíši, že nejsem přírodní úkaz, tak mi budeš odporovat. Jinak ber jak ber. Kdo chce, tak rozumí.
Reagovat
gigin
Já jsem to Fandino ale fakt myslel tentokrát dobře. Prostě ta tvoje reakce na Sodomu gomoru, nebo co to je za pako, byla trefná, vtipná.
Reagovat
Fandina
A já jsem zase myslela vážně, že cokoli tu napíši, tak někdo zpochybňuje. Takže tak.
Reagovat
gigin
To je nesmysl.
Reagovat
Fandina
Nezlob se na mě, ale mně to tak připadá. Samozřejmě ne u všech. Kdybych napsala, že mám na sobě bílé triko, tak se tu najdou ti, kdo mi budou tvrdit, že ho nemám, přestože nemohou na mě vidět, když tu jen píši.
Reagovat
FulnekUltras
Tak hlavně co je pod ním... ;)
Reagovat
Fandina
:-)))))))) tak to už tu vůbec není vidět ... úsměv
Reagovat
Fandina
Článek odjinud.
http://www.tyden.cz/rubriky/sport/tenis/kapka-plane-nadeje-z-berdycha-se-titulem-sampion-nestal_358011.html
Reagovat
gigin
jste někde řešili? Nemůžu nic najít.
Reagovat
misa
ne
Reagovat
gigin
Aha. Takže AJDE!! Díval jsem se jenom kúsek, přelom setů, Anička má ten FH fakt monstrózní...
Reagovat
Cico93
Ja tiež len kúsok.
Mala nádherne hadry.
Reagovat
FulnekUltras
A Venee to už pro letošek nejspíš taky stačí - jinak byl výsledek obráceně...
Reagovat
smazaný uživatel
Ale nezda se mne to vsechno ok. Vsiml jsem si, ze tam v tech stats nekteri chybi...;/ Ale tak jen pro orientaci plus, minus...

Jimmy Connors? 109
Ivan Lendl? 94
Roger Federer* 87
John McEnroe? 77
Rafael Nadal* 67
Björn Borg? 64
Pete Sampras? 64
Guillermo Vilas?62
Andre Agassi? 60
Ilie Năstase? 58
Novak Djokovic* 55
Boris Becker? 49
Rod Laver?[a] 46
Thomas Muster 44
Stefan Edberg? 42
Stan Smith? 36
Andy Murray* 35
Michael Chang? 34
Manuel Orantes? 33
Arthur Ashe?[a] 33
Mats Wilander? 33
John Newcombe? 32
Andy Roddick 32
Lleyton Hewitt* 30
Ken Rosewall?[a] 27
Reagovat
smazaný uživatel
V kazdem pripade, jak Rafa, tak Nole jeste budou muset trochu maknout na toho Rogera, ale relativne cas jeste maji...;)
Ovsem pro rafu to znamena jeste nekde vytriskat min. 20 titulu...

Jinak ten Jimbo vypada dost dobre...a bude asi dost tezke ho jen tak sejmout v tech stats...;)
Reagovat
Kozoroh
Ještě letos by se No1e mohl propracovat na 10. příčku :-)
Reagovat
turista
Jednou už to tam Berďovi muselo spadnout ten další titul. Gratulka.
Reagovat
Frick
http://sport5.cz/detail/7-padu-honzy-dedka-1182/?aso=-1&page=1

Tedy, jako mimo tenis. Takže Lucka ne-e :o)
Reagovat
smazaný uživatel
Nejvíce titulů ve dvouhře ATP 250
Pořadí hráč titulů
1.Thomas Muster 26
2.Roger Federer 24
3.Lleyton Hewitt 22
4. Andy Roddick 21
5. Pete Sampras 20
6. Michael Chang 19
Jevgenij Kafelnikov 19
Andre Agassi 19
9. Nikolaj Davyděnko 16
Andy Murray 16
************************

Dneska jsem chvili hledal i nejaky kompletni prehled, nejen prvnich 10.
Ale nejak jsem nenasel...

Takze Rebel by musel jeste par turnaju pridat, aby se do top10 propracoval...;) Celkem by mne zajimal prave ten celkovy prehled...
Reagovat
smazaný uživatel
Vida..Roger útočí na ďalší rekord :)..
Reagovat
smazaný uživatel
;D)
Jo, to je mozny, ze to i zvladne;)
Reagovat
smazaný uživatel
1 Rafael Nadal 27
2 Novak Djokovic 24
= Roger Federer 24
4 Ivan Lendl 22
5 John McEnroe 19
6 Jimmy Connors 17
= Andre Agassi 17
8 Björn Borg 15
9 Boris Becker 13
10 Pete Sampras 11
= Andy Murray 11
12 Rod Laver 9
13 Stefan Edberg 8
= Thomas Muster 8
= Mats Wilander 8
16 Michael Chang 7
17 Ilie Năstase 7
18 Guillermo Vilas 7
19 Manuel Orantes 6
20 Jim Courier 5
= Marcelo Ríos 5
= Gustavo Kuerten 5
= Marat Safin 5
= Andy Roddick 5
25 Stan Smith 4
= Andriy Medvedev 4
= Juan Carlos Ferrero 4

Je to od roku 1970.
No Roger bude muset jeste zabrat;)
Reagovat
panzer.dragon
neměl bys ještě pětistovky?
Reagovat
smazaný uživatel
1. Roger Federer 16
= Rafael Nadal 16
3. Pete Sampras 12
4. Novak Djokovic 11
5. Boris Becker 10
6. David Ferrer 9
7. Stefan Edberg 8
= Juan Martín del Potro 8
9. Goran Ivanišević 7
10. Ivan Lendl 6
= Andre Agassi 6

Pocitano od roku 1990...
Reagovat
lars
je to 100 % spravne ??
Reagovat
janek_da
Je tam jedna chybička. Najdeš ji?
Reagovat
darek.vrana
Jak někdo může počítat masters od roku 1970, když nic takového neexistovalo. I v 90. letech to bylo super nine, ale nebyly povinné, takže těžko to srovnávat.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak jasne, delaji se ruzne stats.
bere se tu priblizna kvalita turnaje...ale tak stejne to muze byt s 250tkam atd.
Reagovat
Kozoroh
Do roku 1970 nic jako Masters nebo Super Nine neexistovalo. Jack Kramer tehdy navrhl kategorii prestižních turnajů, nad níž by byly pouze GS a TM, které by byly lukrativní pro nejlepší tenisty z hlediska financí i bodů. Vznikla tak "Grand Prix Super Series" (někdy se místo "Super" udává "Championships"), která tak byla předchůdkyní dnešních Masters 1000. Obě kategorie jsou si hodně podobné, takže není problém tituly z let 1970-89 přičítat k Masters.
Koncept Masters turnajů se během 45 let vyvíjel, v dnešní podobě nespadl z nebe. I koncept Grand Slamu se za takřka 140 let změnil do dnešní podoby čtyř rovnocenných majorů.
Reagovat
Pe3k
Máš pravdu. Roger je nejlepší v Grandslamech a v turnajich mistrů (tedy ty největší a nejdůležitější turnaje) a pak jede na rekord v Masters 1000 a taky ve 250 :)
Ale neboj, Rafa jede taky na rekord. Už se dneska nechal dvajrát breaknout s hráčem třetí světové stovky :D
Reagovat
Pe3k
Tak už se nechal 3x breaknout...To bude určitě rekord :)
Reagovat
Pe3k
4x
Reagovat
Tornes
No vidíš, a stejně to dokázal vyhrát. Dobrej, ne?

Ale ten druhej set, to musela být sranda :D WTA hadr.
Reagovat
Pe3k
Je to borec. 4x se nechal breaknout a měl jen 17 nevynucených chyb z forehandu...
Reagovat
smazaný uživatel
Tabulka skor ukazuje to, že pre Nadala a Djokovica sú 250ky podradné, keďže sa na popredných priečkach vobec nevyskytujú..Roger na nich postavil svoju kariéru :)
Reagovat
Fandina
Roger postavil svojí kariéru na 250, to mě rozesmálo ... úsměv
Reagovat
smazaný uživatel
Práve na turnaji tohto typu má najviac výhier a po skončení kariéry bude mať najviac výhier práve na turnaji tohto typu..Turnaji, kde je najnižšia konkurencia..Veď to je v podstate celkom symbolické :)
Reagovat
Fandina
On má celkově a u všech turnajů nejvíc titulů, proto mě to rozesmálo.
Reagovat
babolat.cz
blbá a slepá
Reagovat
Fandina
naopak umím číst a nepotřebuje se o tom dohadovat na TP s těmi co neumí
Reagovat
Fandina
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rekordy_ATP_Tour
Reagovat
babolat.cz
nejvíce titulů u všech turnajů? jsi normální? že s tebou ztrácím čas...
Reagovat
Fandina
Nechci se tu bavit o nesmyslech, dohadovat o to, kdo je kde lepší. K tomu stačí si přečíst kdo co vyhrál a hned to víš.
Reagovat
Herbert_Hoover
Fandino typická tvoje póza, začneš dělat chytrou, napíšeš blbost a místo aby jsi to uznala, tak napíšeš, že se o tom nechceš bavit. :D
Reagovat
Fandina
Máš postřeh. Nechci se bavit o nesmyslech. Podle mě je Roger globálně nejúspěšnější tenista, už když se podiváš na počet jeho dominací v různých statistikách. Čísla nelžou. A jinak se tu bavte do aleluja o nesmrtelnosti chrousta Mně tohle nerajtuje.
Reagovat
Fandina
Mě ... úsměv
Reagovat
babolat.cz
"... a u všech turnajů nejvíc titulů"
to je prostě kravina
Reagovat
Fandina
Pokud chceš rozebírat, jestli na antuce má nejvíc, tak to nemá, ale já to myslela obecně, že má nejvíc titulů. Celkově, že je nejúspěšnější. Nic jiného jsem tím nemyslela.
Reagovat
Herbert_Hoover
Jak jako celkově? Celkově má nejvíc titulů Connors :) Roger má jen nejvíc GS a pak pokud bychom členili tituly dle povrchů, tak tam by jistě vedl hardu a trávě.
Reagovat
Fandina
Celkově vydělal i nejvíc peněz. Obecně beru Rogera za nejúspěšnějšího tenistu a když se podívám na jednotlivé ukazatele třeba v rekordech viz odkaz výše, tak tam jeho jménu čtu asi nejčastěji. Pravdou je, že jsem to nepočítala.
Reagovat
FulnekUltras
Hnidy u "sobě rovných" tady "horních pět a půl" taky nepočítá ani nehledá... ;)))
Reagovat
Fandina
Nepočítá, ale já jsem toho názoru, že každému se všechno jednou vrátí. Jednou jim to někdo spočítá ... úsměv
Reagovat
Herbert_Hoover
Fandino neuhýbej od tématu :) Samozřejmě v tomto máš pravdu, nepopírám, že vydělal nejvíc ani že jeho jméno figuruje u mnoha/nejvíce rekordů, ale konkrétně v tom jsi pravdu neměla, ohledně počtu titulů. :)
Reagovat
Fandina
Nejvíc titulů nemá, ale celkově ho považuji za nejúspěšnějšího tenistu, protože v rekordech má nejvíc prvenství.
Reagovat
Herbert_Hoover
S tím se dá souhlasit. :)
Reagovat
Fandina
Samozřejmě. Obecně platí, že když má někdo hodně úspěchů z různých hledisek, jako on, tak je považován za nejúspěšnějšího. To není žádná novinka. Proto mě připadají zdejší debaty o tom za úsměvné. I když chápu, že někdo může probírat, jestli je úspěšný víc na tom nebo na tom povrchu atd. Ale obecně je to pořád Roger.
Reagovat
Fandina
Roger má nejvíc vyhraným GS, takže když jsem si pak přečetla, že na titulech z 250 si postavil kariéru, tak mě to rozesmálo.
Reagovat
babolat.cz
začalo to tím, že jsi napsala kravinu a jelikož si většinou píšeš sama se sebou, sama sebe také přesvědčuješ, ráda se opravuješ, dovedla si diskuzi k úplně jiné věci a honíš si triko. Jsi diskuzní mrtvola.
Reagovat
Fandina
Souhlas. Jsem diskusní mrtvola. O nesmyslech se mi nechce bavit. Nazdar.
Reagovat
Fandina
Kdybych tisíckrát napsala, co jsem si myslela, tak tomu nikdo neuvěří, tak si trněte nohou.
Reagovat
Fandina
A samozřejmě, že jsem to měla napsat jinak. Moje chyba. Takhle se to může vykládat, že u všech kategoriích. Můj úmysl byl jen sdělit, že celkově, globálně.
Reagovat
Herbert_Hoover
:D Tornes jistě přijde s analýzou, on je odborník na ATP250, má svůj vypovídající vzorek :)
Reagovat
smazaný uživatel
:D :D Jj, Rafa za chvíli postaví svou kariéru na challengerech. Těším se na něj nejpozději příští rok v Bratislavě, to Euro do Nadala investuju. :)
Reagovat
smazaný uživatel
fajn, rada ho v BA uvítam a to euro ti obetujem. Potom sa ohlás, teším sa... :-)
Reagovat
janek_da
Přípravu na trávu hrál vždycky v Halle 7x vítěz. A ve Švajcu 4x vyhrál. A už to zas tak nevypadá extra, že by obrážel 250.

A v nejlepších letech 2005-2009 byl ve finále v Thajsku 2005, Katar 2006,2007 a Estoril 2008, kde hrál ve finále s Davyděnkem.

Takže by zase stavěl karieru na 250 je hodně velká hyperbola.
Reagovat
Roger_Federer
Ty vole..nato ze za posledni 2 roky ma ze 7titulu 4 na 250Atp..sis docela nabehl.
Reagovat
Cico93
ako málinko stači Forehandovi aby sa to tu roztočilo.
Reagovat
janek_da
stejně jako když iqe plácne nějakou hovadinu :-)
Reagovat
babolat.cz
King je jeden. GS+Masters vede Rafa a nepotřebuje k tomu hrát do důchodu...
Reagovat
Roger_Federer
A kolik z toho je z jednoho povrchu?:)
Reagovat
smazaný uživatel
A?...:)..Veď na harde sa hrá toho ešte viac..Keď je Roger taký geroj, mal si na ňom nahrabať..Ale bohužiaľ, nikdy tam nevedel Nadala porážať :)
Reagovat
Roger_Federer
Na hardu, byla celou Rogerovu karieru 2xtak silna konkurence.
Byt 1masters na trave, nepochybuji ze ho Roger vyhral 5x a dnes vede tu tabulku.:)
Reagovat
smazaný uživatel
Na harde bola vacsia konkurencia..Alečo..A kto mu ju vytváral?..:)

Tu su na mieste slová jeho údajne najvačšieho konkurenta Andyho Roddicka:

"Nikdy som sa nepokladal za Rogerovho rivala. Najprv s ním musím vyhrať nejaké zápasy a potom možeme hovoriť o rivalite"
Reagovat
Roger_Federer
:)...stara pisnicka Peter.
Reagovat
Tornes
Tak na jednu stranu musíš uznat, že hráči, kteří v podstatě utvářeli Rogerovu konkurenci (ať už je silná jak chce), byli na antuce opravdu marní. Roddick, Hewitt, a vlastně i sám Federer - pro všechny to byl nejslabší povrch. Tudíž ta konkurence tam podle mne hvězdná nebyla - Ferrero, Coria, Gadio... Nikoho spešl tam též nevidím.
Reagovat
smazaný uživatel
Federer v najlepších rokoch nebol na antuke Rafovou konkurenciou?..:Opat použijem slová Matsa Wilandera niekedy z roku 2010...

"Federer je druhým najlepším antukárom všetkých čias".

Treba si uvedomit, ze Roger vyhrával v rokoch 05-07 prakticky 3GS zo 4 a nebyť Nadala vyhral by celkom jednoznačne dva kalendárne GS..Ako nemože byť tento hráč v týchto rokoch konkurenciou?

..Čo sa týka ostatných hráčov ako Ferrero, Gaudio, Coria a spol..Tí tvorili zhruba rovnakú konkurenciu Rafovi ako Lleyton, Andy, či Nalbandian na Wimby Rogerovi..Vysledky to mozno nenaznacujú, ale to proste pre to, ze Rafa je na antuke lepsí ako Roger na tráve..Už len fakt, že ich vsetkých rad za radom predbehol na W. junior antukár Nadal neveští pre W. konkurenciu nič lichotivé..
Reagovat
Tornes
Já netvrdím, že neměl konkurenci, respektive že mu ji Federer následně netvořil. Pouze poukazuji na to, že všichni tři nejlepší hráči světa v době, kdy Nadal začal vyhrávat RG (tj. 05) , měli antuku jako nejméně oblíbený a nejméně úspěšný povrch. A tedy že konkurence tehdy logicky byla spíše o něco větší jinde. Rozporuješ to?
Reagovat
Pe3k
S argumenty a logikou u trolhanda neobstojíš...
Kdyby jen první 3 hráči, ze světové dvacítky jich bylo 18.
Reagovat
Herbert_Hoover
To nevyvrací fakt, že mu mohli konkurovat na antuce hráči, kteří mu nekonkurovali na betonu. ;) Jak pro A-Roda a další byla antuka méně oblíbená nebo dokonce neoblíbená, tak tu byli hráči, kteří třeba nebyli tak vysoko žebříčkově a na betonu si moc nehověli, ale na antuce byli konkurenceschopní. Stačí se podívat, s kým vším Fedex prohrál před tím než se na okruhu začal více prosazovat Rafa. Možná to byly od Fedexe úlety ale i tak, ty máš rád ta fakta, takže to můžeme brát jako fakta. :)
Reagovat
smazaný uživatel
Počkaj, počkaj...Ty teraz rozprávaš konkrétne o roku 2005?...Lebo reč je o konkurencii všeobecne v rokoch 05-08..Moc teda nerozumiem o akých najlepších troch hráčoch sveta tvrdíš, keď v tej trojke v drvivej vačšine času Lleyton, ani Andy neboli..Rafa tam bol už od 2005, Nole niekde na rozmedzí 06-07..Obaja vytlačili ako tínedžeri hráčov ako Roddick, Lleyton z popredných miest v ich najlepších rokoch, čo mimochodom tiež naznačuje do akej výkonnostnej kategórie obaja patrili..

Apropos, to aký povrch je pre koho najobľúbenejší v podstate v kontexte konkurencie nič nedokazuje..Tráva bola Roddickova obľúbená a stále na nej nedosahoval kvality v tom čase antukára Nadala..Na antuke stáli oproti Rafovi mimo Federera borci antukoví špecialisti, ktorí dosahovali na svojom povrchu rovnakú výkonnosť, ako trebars Lleyton, Roddick na harde, v rebríčku sa to však logicky nestihlo prejaviť, keďže antuky je v kalendári menej..Preto nemožeme brať rebríček, opat logicky, ako jediný smerodajný ukazovateľ..
Reagovat
Tornes
Bral jsem rok 05, schválně jsem tam psal "v době, kdy začal vyhrávat" - jinak bych tam Leytona fakt dát nemohl, po roce 05 byl mimo - a jeho pokles byl způsoben zraněním, ne že by ho Nadal vytlačil (na rozdíl od Andyho) - vždyť on už se pak nedostal myslím ani do desítky. To je tak, když hráče něco (zde zranění) připraví o jeho největší zbraň - u Lleytona rychlost. A tím, že tam přihodíš Djokera, to opravdu nezměníš ;) U něj je antuka také nejslabší povrch, byť ne o tolik jako u těch dvou (tří).

Já netvrdím, že tam nemohli hrát jiní hráči, kteří byli na antuce lepší, než naznačovalo jejich žebříčkové postavení. Sám jsem jich dokonce pár navrhl, ale žádný z nich mi nepřišel ani na antuce jako nějaká výrazná konkurence. Můžeš mě doplnit a hodit další, případně napsat, proč zrovna tito opravdu jsou silnou konkurencí. Mě nepřijdou, ale jsem přístupný argumentům.

Kteří hráči tedy měli na antuce stejnou výkonnost, jako Andy a Lleyton na hardě?

Jen ať víš, s čím srovnáváš - Andy tráva 0,8, hard 0,76, antuka 0,63. Lleyton 0,76, 0,7 a 0,63 (a to včetně těch mnoha let po zranění, kdy už se nedostal na vrcholnou úroveň a paběrkoval, nepochybuji, že do roku 05 to byly výrazně vyšší čísla). Tedy hledáš antukáře, kteří mají čísla na antuce řekněme 0,75 a vyšší. Například z trojice, na kterou jsem si vzpomněl já, jediný Ferrero má více, než 0,7 (0,72 myslím?).

Hoover - ano, děkuji, opět jsi krásně dokázal můj názor svými fakty. Roger na antuce nikdy nebyl zdaleka tak kvalitní, jako jinde. Děkuji.
Reagovat
smazaný uživatel
Reč bola o komplexnej konkurencii počas dlhšieho obdobia, takže vytrhávať konkrétny rok 2005, z neho troch hráčov a postaviť na tom svoju teóriu je totálne mimo..

U Djokera je antuka najslabší povrch..No to sú mi teda novinky...:)..To može povedať, človek, ktorý Djokovica na antuke hrať nikdy nevidel..Djokovic je na antuke extratrieda, no ani famózny tenis na antuke mu na RG na titul nestačil, práve vďaka konkurencii, ktorú v Rafovi má..Kdežto W. vyhral už aj s priemerným tenisom, na jeho pomery..A toto je vec, ktorú nevygoogliš ani číselne nedoložíš, to je o zdravom, sedliackom rozume a pozornom tenisovom oku..

Ty si fakty používaš, avšak veľmi tendenčne..Samozrejme, že top hráči na antuke "mimo Nadala", resp. mimo Nadala a Federera majú na antuke horšie čísla, keďže sa na tom povrchu stretávali s takým terminátorom akým Nadal bol..Uvedom si, ze vyhral 9 z 10 RG..To je fakt, jasne demonštrujúci jeho silu a jasne demonštrujúci, ako moc tento hráč musel všetkým protivníkom ničiť úspešnosť na antuke..Chceš to nejak poprieť?..Opat, stačí zapojiť sedliacky rozum..;)
Reagovat
Roger_Federer
Rec byla o konkurenci na hardu pocas cele, stale bezici Rogerovi kariery (ne to co se ti hodi do tvych teorii), takze od roky 0-ted rozhodne je a byla vetsi konkurence na hardu nez antuce, odkud pochazi vetsina titulu Rafy, i vitezstvi nad Rogerem.
Reagovat
smazaný uživatel
Čo by tráva dala za konkurenciu z antuky..:)
Reagovat
Roger_Federer
Nactrave se hraji 3turnaje za rok..
:), na antuce...?..to pak cisla naskakuji ze?
Reagovat
smazaný uživatel
Takze vlastne uznavas, ze na tráve je najmensia konkurencia?..
Reagovat
Roger_Federer
Pane jo..:), urcite je na trave nejmensi pocet turnaju..
Na jednu stranu bys chtel, abysme vzaly v potas ze Rafa byl na antuce tak vyjimecny, ze proste prejel o parnik veskerou konkurenci vcetne Rogera, coz je pravda..Ale nejsi ochotny prijmout fakt, ze Roger by o parnik lepsi nez jeho zbytek konkurence, to budes tvrdit, ze byla slaba era a hraci.
Reagovat
smazaný uživatel
Apropos, pointou je, že Rafa mal na antuke už len vďaka Federerovi v naj rokoch a výkonnosti vždy vyššiu konkurenciu, než Roger na harde s týmto povrchom nevyzretými juniormi RN a ND plus stádom nadpriemerných tenistov, ktorí sa k statusu legenda nikdy nepriblížili..A to neobkecáš..
Reagovat
Roger_Federer
S timto na me nechod, v tomhle se neshodneme.:).
Reagovat
Tornes
Hele sorry, ale celkovou úspěšnost na antuce Rafa až tolik neovlivní. Dokonce i u Federera, se kterým se setkával mimořádně často, je to změna o 0,03. A tam máš myslím 15 zápasů. U takových jako Moya a další to nikdy nebylo více, než 6 zápasů. To ti udělá maximálně jednu setinu, tj. jedno procento. Za předpokladu, že by vše prohráli, což také nebyla vždy pravda (Gaudio například 3:3).
Reagovat
Tornes
Bral jsem rok 05, schválně jsem tam psal "v době, kdy začal vyhrávat" - jinak bych tam Leytona fakt dát nemohl, po roce 05 byl mimo - a jeho pokles byl způsoben zraněním, ne že by ho Nadal vytlačil (na rozdíl od Andyho) - vždyť on už se pak nedostal myslím ani do desítky. To je tak, když hráče něco (zde zranění) připraví o jeho největší zbraň - u Lleytona rychlost. A tím, že tam přihodíš Djokera, to opravdu nezměníš ;) U něj je antuka také nejslabší povrch, byť ne o tolik jako u těch dvou (tří).

Já netvrdím, že tam nemohli hrát jiní hráči, kteří byli na antuce lepší, než naznačovalo jejich žebříčkové postavení. Sám jsem jich dokonce pár navrhl, ale žádný z nich mi nepřišel ani na antuce jako nějaká výrazná konkurence. Můžeš mě doplnit a hodit další, případně napsat, proč zrovna tito opravdu jsou silnou konkurencí. Mě nepřijdou, ale jsem přístupný argumentům.

Kteří hráči tedy měli na antuce stejnou výkonnost, jako Andy a Lleyton na hardě?

Jen ať víš, s čím srovnáváš - Andy tráva 0,8, hard 0,76, antuka 0,63. Lleyton 0,76, 0,7 a 0,63 (a to včetně těch mnoha let po zranění, kdy už se nedostal na vrcholnou úroveň a paběrkoval, nepochybuji, že do roku 05 to byly výrazně vyšší čísla). Tedy hledáš antukáře, kteří mají čísla na antuce řekněme 0,75 a vyšší. Například z trojice, na kterou jsem si vzpomněl já, jediný Ferrero má více, než 0,7 (0,72 myslím?).

Hoover - ano, děkuji, opět jsi krásně dokázal můj názor svými fakty. Roger na antuce nikdy nebyl zdaleka tak kvalitní, jako jinde. Děkuji.
Reagovat
slacker
tak dlouhy a hned 2x. Se to tady siri jako mor
Reagovat
Tornes
Ale jinak mě už to neba... Ty názor stejně nezměníš, já tu akorát napíšu milion příspěvků o ničem... Vyšťavil jsem se už u Tsongy, dle mne naprosto jasného případu. Takže to prostě ber jako můj názor, který je prostě názor. Hádat se tu s někým asi fakt nemá cenu.
Reagovat
Herbert_Hoover
Kuerten :) 2004 porazil Rogera a blíží se tvým famozním desetinným indikátorům formy hráčů na daném povrchu. :) Taky Rafa už ho v roce 2005 porazil na antuce. Pokud chceš příklady papírové konkurence, tak i Carlos Moya mohl být konkurencí. Guillermo Coria. Co naplat, že Moya bilance s Rogerem 0:8, ale teoreticky konkurencí být mohl. Ostatně Roddick taky nemá s Rogerem bůh ví jakou bilanci, ale dle tvého indikátoru byl na betonu super. Moya byl super na antuce, Coría taky. :) Almagro? V roce 2005 ještě jalový, ale super antukář a už v tom roce porazil třeba Safina. Taky se určitě vleze do tvého indikátoru antukovou kariérní bilancí. :) Nalbandian. Na Rogera uměl zahrát, určitě mu teoreticky mohl konkurovat i na antuce a nejen pod střechou.
Papírová konkurence je, jenže nakonec to Roger většinou zvládal bez větších problémů jako na betonu. Roddick prý velký rival, ale bilance hovoří o něčem jiném atd. To samé Safin..Roger spíš prohrál s hráči jako Berdych, Hrbatý..prostě ústřely podobně jako Horna na antuce.
Reagovat
Herbert_Hoover
Jinak jsem s tebou určitě nesouhlasil, naopak tím že vidím konkurenci Rogera i na antuce jsem o to víc dokázal, že měl plné ruce práce i tam a přesto to bez větších problémů zvládal, jediný jeho dlouhodobý problém byl Nadal. Ale to byl i na betonu. Ve své nejúspěšnější sezoně s ním Roger prohrál jak na antuce tak na betonu. :) Roger měl výraznou konkurenci na betonu i na antuce stejnou v té době-Rafa. Pak se mu postupně začala profilovat vážnější konkurence v podobě Novaka. Po roce 2006 sice třeba prohrál na antuce s Volandrim, ale uletěl i na betonu s Canasem. Opravdu neberu antuku jako Rogerovu slabinu. :)
Reagovat
smazaný uživatel
Apropos, tie čísla..Kolko ATP 250 na harde, či tráve odohral Andy, či Lleyton na tráve, či harde a koľko na antuke?..Nie sú tie čísla týmito sranda turnajmi náhodou skreslené?..

Opat jedna rada..Štatistiky sú ako bikiny..Veľa ukážu, ale to podstatné zostane zakryté..;)
Reagovat
Cico93
Začínaš?
Sám dobre vieš, že takisto si mohol nahrabať aj Roger na hardových, Predsa tých hardových masters tam je viac.
Reagovat
Tornes
Počkat, vede? 14 + 27 je 41, to je pěkné... Ovšem 17 + 24 je taky 41, tudíž maximálně spoluvede. Přičemž má větší poměr těch méně hodnotných.
Reagovat
Pe3k
A k tomu přidej 6x tunraj mistrů a 302 týdnů světové jedničky...
Reagovat
Kozoroh
Počítáš dohromady GS a Masters... Proč do toho nepočítáš i TM? Jen proto, že ho Rafa nevyhrál? :-P
Reagovat
Pe3k
Forehand a babolat už jsou zase psychicky na dně a kopou do Federera co to jde :D
Je mi Nadala a jeho fanoušků upřímně líto ...
Reagovat
babolat.cz
do nikoho nekopu, ale raději nakopnu než mu někam lézt...
Reagovat
smazaný uživatel
Nadal 9 (13 finalovych ucasti)
Berdych 7 (16 finalovych ucasti)
Djokovic 6 (10 finalovych ucasti)
Reagovat
smazaný uživatel
A teď mi řekněte, kde je velkému šohajovi Nikulajovi konec :(
Reagovat
Kytka
Jak jsem si četla ten článek. Tom pásl po téhle trofeji ze Šen čenu, že je jiná a originální. Jak si tak matně vzpomínám, při tom počtu vyhraných titulů má dost takových jiných trofejí než třeba pohár či mísa. Např. tu nejcennější s 1OOO v Paříži ze svých 19ti let, potom zvláštní barevný talíř z Monpelier, malovaný talíř z Tokia, nějakou takovou kostku či co se Stockholmu (dokonce 2). Ta z Rotterdamu taky není až tak běžná. A jak se mu daří v Dauhá, byl tam opakovaně ve finále. Jistě jede po tom sokolíkovi. Kdyby dělali originální trofeje, třeba by to Toma nakoplo a měl by jich víc. Co s takovým obyčejným s prominutím "nočníkem".
Reagovat
smazaný uživatel
tak, tak po sokolíkovi, nie je vták ako vták :-))
Reagovat
smazaný uživatel
No..Ono aj tie turnaje, čo vyhráva sú také, povedzme že špeciálne...
Reagovat
Kytka
Chceš říct, že tisícovka je "speciální" turnaj?
Reagovat
FulnekUltras
Děkuji ti, Číno má,
teď budu mít ptáky dva !!! ;)
Reagovat
Fandina
zase se směju :-))))))))
Reagovat
Kytka
To jsem tu pro legraci? Zejména Fandině. Chtěla jsem to jen pojmout humorně. Vážného je tu až až dost. A mimochodem, s těma dvěma ptáky. Ze své praxe jsem se setkala s návrhem na rozvod, který začínal: Nemůžu s ním žít, protože má dva ptáky. Jednoho velkého a jednoho malého (z textu vyplynulo, že jde o papouchy). Vím, že to sem nepatří, ale jen tak na odlehčení.
Reagovat
Fandina
Já se smála tomu příměru, ne tobě. Připadalo mi to vtipné. Sorry.
Reagovat
Frick
http://abload.de/img/001v6sd5.jpg

:o)
Reagovat
smazaný uživatel
Je to pěkné, ale kdy vyhraje konečně Grandslam?
Reagovat
smazaný uživatel
Záleží, kedy si kúpi playko..
Reagovat
smazaný uživatel
:D (y)
Reagovat
Herbert_Hoover
Až mu někdo přeprogramuje myšlení na šampionské ;)
Reagovat
Frick
Že i na Berdycha Černošek aplikoval podobný model jako na holky, když SPO (Septik Prague Open) bylo ještě ITF - Challenger v Prostějově hrál až do roku 2009.

No ale samozřejmě - Počet hráčů, kteří se tak dlouhou dobu (více jak 6 let) nepředstaví aspoň jednou doma na ATP / Chl. turnaji, je skutečně malý. Musí být a) ten tenisa dost dobrý na to, aby nemohl hrát malé turnaje b) ta země dost chudá na to, aby žádný pořádat nemohla. I ten Djoker hrál až do r. 2011 na tom "svém" turnaji v Bělehradě.
Reagovat
Fandina
Ale třeba by se dal hrát ATP turnaj v Prostějově. Mají tam velký centr se zatahovací střechou.
Reagovat
Frick
Je tam jen 1000 míst. A tím, jak je uzavřený (je to vlastně něco mezi vekovním dvorcem a halou), tak se nedá rozšířit kapcita.
Reagovat
Fandina
Aha. Když jsem tam byla, tak mi to připadalo větší.
Reagovat
darek.vrana
Ještě by se slušelo podotknout, že 11 titulů má taky Miloš Mečíř, což je sice Slovák, nicméně tituly má z doby společného státu. Jinak tabulka s tituly je zde, ať si trochu udělám reklamu:):

http://tenis95.webnode.cz/celkove-statistiky/
Reagovat
FulnekUltras
Vzhledem k dlouhodobé pozici, kterou Berďa v našem tenise zaujímá, by mu rozhodně slušelo také místo před Karlem Nováčkem ve statistice turnajových vítězství. Případný GS by už za současných okolností představoval skoro malý zázrak, ale kdo ví... Za dva, tři nebo možná i čtyři následující roky se ještě může stát všelicos.
Reagovat
darek.vrana
Že domácí turnaje pomáhají strašně moc, je naprosto jasné. Kdyby byl turnaj v Praze, patrně by Berdych byl jedničkou a dost možná několikrát by ho vyhrál. A co teprve, kdyby u nás bylo turnajů pět... Stačí se podívat na spojení Čilič-Záhřeb nebo Kohlschreiber-německé turnaje. Třeba Ulihrach uhrál v Praze 3 ze svých 9 finále, Doseděl 2 ze 6, takže na té myšlence, že Berdychovi tohle škodí, je určitě hodně pravdy.
Reagovat
Frick
A to by jako byl Štvanici? :o)
Reagovat
Fandina
Kde jinde? Před třiceti lety jsem tam na pár turnajích byla. Pamatuji na Šmída, Vajdnu, Nováčka.
Reagovat
Fandina
Vajdu, Mustera
Reagovat
Kytka
Kdekoliv, jen kdyby byl. Děti a zejména kluci potřebují vidět ty nejlepší v akci. DC to absolutně nenahradí, to je jiná soutěž. A ty challangery a futures už vůbec ne. Škoda, že jsme ztratili ten turnaj na Štvanici co sem před mnoha lety pracně dostal Jaan Kodeš.
Reagovat
Fandina
Se Štvanicí je teď problém, protože na centru je jiný povrch než na ostatních kurtech. A jinak ATP turnaj v ČR je také otázkou peněz a jak jsem si všimla, tak politikou současného svazu je pořádání menších turnajů, aby se chytli začínají tenisti.
Reagovat
Kytka
Moc se jich tedy nechytlo, na to co do toho narvali peněz.
Reagovat
Fandina
To bych tak netvrdila, třeba Adam ještě na ATP turnaji nebodoval, všechno futures nebo challengery a je 142 na světě, nemusí to být úplně marné. A naši kluci teď v juniorském DC byli osmí. A holky také do loňska neměly WTA turnaj a juniorský FED vyhrály.
Reagovat
Frick
Kdyby před 11 měsící byly podobný úvahy o WTA turnaji a já bych se zeptal "A to by jako byl Štvanici?", tak bys mi možná taky napsala "Kde jinde? Před třiceti lety jsem tam na akcích byla. Pamatuji na Navrátilovou, Mandlíkovou, Novotnou...."
Reagovat
Fandina
Trochu to byla ode mě nadsázka s těmi kluky. Víme, že na Štvanici je jiný povrch na centru. Takže by to takové jednoduché nebylo.
Reagovat
darek.vrana
Sakra, to jsem píchnul do vosího hnízda;-).
Reagovat
Fandina
Zjišťujeme, že v ČR není ani vhodný areál.
Reagovat
darek.vrana
Že na Štvanici udělali na centru tvrdý povrch je neskutečná kravina. Kdyby byl turnaj, muselo by se to vyřešit. Ale jinak halový turnaj by mohl být kdekoliv, v O2 aréně třeba. V 90. letech byl špičkový turnaj v Ostravě.
Reagovat
Fandina
To je fakt, halový turnaj by být mohl. Ve Vídni je také turnaj v městské hale, jindy jsou tam jiné akce, to samé v Linci.
Reagovat
Frick
A ten halovej turnaj se dá udělat i na jednom dvorci, když se hraje "od rána do večera" nebo tomu sekundárnímu dvorci se vyhnout nedá?
Reagovat
Fandina
Nevím, jak to bylo v Ostravě tenkrát, ale ve Vídni mají dva hrací kurty, v Linci také a tam jsem viděla ještě tréninkový, se stejným povrchem.
Reagovat
Fandina
V Linci jsou udělané z velké haly dva hrací kurty a ve Vídni je další hrací v patře.
Reagovat
smazaný uživatel
Vidíš, jak to bylo v Rusku. Jedna hala, jedno parkoviště. A neříkejte mi, že v Praze nemáte jedno přijatelné parkoviště ;)
Reagovat
Fandina
Takže centr na Štvanici a k tomu několik kurtů s umělým povrchem, které tam jsou také ... úsměv
Reagovat
Kytka
Při troše dobré vůle by se tohle dalo zařídit, centr, jeden sekundární dvorec a parkoviště. A klidně beton nebo koberec. Na tom se našim nejlépe vede. A Veselka by si konečně taky mohl na tyhle kurty přivykat. Je to kluk jako hora, ten by měl mít servis jako dělo a pořádnou razanci, fyzické předpoklady na to má.
Reagovat
Herbert_Hoover
Berdychovi škodí předně jiné věci než to, že nehraje turnaje na domácí půdě. :) Možná taky neudělal moc pro to, aby měl lepší podporu na turnajích na cizí půdě. Pokud by byl turnaj v Praze, tak by ho Berdych dost možná taky nevyhrál, pokud by tam bylo nějaké slušnější obsazení a pokud nebylo, tak by se zase naši ti, co by titul znevažovali. Možná by stačilo aby tam byl Simon. :))) Ten je schopný ho porazit prakticky kdekoliv, nejen ve Francii. Tomáš a jeho (ne)povaha šampiona, vítězného typu je prostě kapitola sama pro sebe. Osobně u Berdycha cením tu výsledkovou stabilitu, vyrovnanost. Leckdo jí není schopen, ale má zase více titulů, pak je třeba si ujasnit fanouškovské priority. :)
Reagovat
Tornes
Vzhledem k debatě, která se níže rozhořela, jsem se rozhodl udělat si menší analýzu kvality obsazení turnajů ve Francii, stejně jako pár dalších věcí. Do půlnoci by to tu mohlo být.
Reagovat
Tornes
Méty
15 - 4, 10, 17; 43
14 - 11, 18, 24; 45
13 - 8, 16, 22; 44
12 - 7, 18, 24; 48
11 - 10, 15, 20; 45
10 - 14, 17, 30; 41
09 - 13, 23, 27; 46
08 - 14, 18, 19; 30

Montpelliere
15 - 19, 20, 23; 58
14 - 9, 20, 21; 39
13 - 9, 10, 14; 54
12 - 7, 12, 14; 50

Nice
15 - 17, 20, 19; 36
14 - 11, 19, 30; 47
13 - 17, 20, 21; 43
12 - 11, 12, 14; 45
11 - 7, 6, 12; 48
10 - 7, 9, 15; 54

Marseille
15 - 6, 7, 13; 31
14 - 9, 10, 23; 41
13 - 6, 7, 8; 28
12 - 6, 8, 9; 44
11 - 4, 7, 10; 23
10 - 8, 9, 13; 39
09 - 3, 8, 11; 28
08 - 3, 7, 8; 21

Stockholm
14 - 7, 10, 17; 50
13 - 3, 11, 15; 29
12 - 7, 6, 12; 39
11 - 10, 15, 19; 48
10 - 2, 5, 6; 42
09 - 10, 17, 23; 34
08 - 7, 31, 33; 55

Mnichov
15 - 3, 16, 21; 29
14 - 15, 16, 17; 36
13 - 10, 11, 14; 34
12 - 5, 16, 24; 39
11 - 13, 14, 21; 42
10 - 11, 15, 16; 46
09 - 15, 26, 28; 37
08 - 18, 15, 25; 50
07 - 11, 12, 17; 30

Halle
14 - 1, 4, 9; 24
13 - 3, 9, 11; 33
12 - 2, 3, 7; 34
11 - 7, 8, 12; 28
10 - 2, 5, 14; 32
09 - 4, 8, 9; 32
08 - 1, 7, 12; 28
07 - 3, 8, 13; 18

Palermo
06 - 28, 46, 47; 60
05 - 13, 17, 20; 43
04 - 12, 38, 43; 55

Shenzen
15 - 5, 14, 30; 66
14 - 5, 11, 21; 48

Srovnání turnajů ve Francii s jinými. Vzhledem k tomu, že nemám kapacitu porovnávat všechny, jsem vybral ty, které vyhrál Berdych (o něm byla debata, tak proč ne). Data jsou většinou do té doby, dokud jsou k dispozici, u francouzských turnajů jinak do roku 08 (první výrazný Tsongův rok), u ostatních většinou do doby, co je vyhrál Berdych. Vždy je to světové umístění prvních 3 nasazených a posledního nasazeného (většinou = 8. nejlepší hráč na turnaji, ale ne vždy, občas pár nasazených nehrálo). Můžete tak porovnat absolutní kvalitu (ti první tří) a hloubku startovního pole (poslední nasazený)
Reagovat
Tornes
Můžeme vidět, že ze 4 francouzských turnajů bývá nadprůměrně obsazen pouze jeden - Marseille. Zbyle tři jsou obsazeny nanejvýš průměrně, možná by se dalo uvažovat i o mírném podprůměru.

Z ostatních logicky vyčnívá Halle (také je to od letoška 500), na druhou stranu vyčnívalo Palermo (také si status 250 udrželo pouze do roku 06).

Rozhodně zde nevidím žádný argument pro "skvěle obsazené francouzské turnaje" a "slabé 250 co hraje Berdych". A vzhledem k tomu, že z francouzských turnajů hrává nejčastěji Marseille...

A ještě k tomu nasazení jako jednička - už to ukazuje, že si Berdych vybírá obecně vzato silně obsazené turnaje. Za celou svou kariéru byl jedničkou 12x, zatímco Tsonga ve své o poznání kratší kariéře, v níž byl také velkou většinu doby žebříčkově až za Berdychem, již 15x.

Závěry si najděte sami. To jsou fakta.

Ještě zkusím zjistit, jakou má Tsonga úspěšnost na francouzkých/nefrancouzských turnajích.
Reagovat
Tornes
Jen ještě průměrný první nasazený:

Halle 2,825
Shenzen 5
Marseille 5,625
Stockholm 6,7
Méty 8
Montpelliere 11
Mnichov 11,2
Nice 11,6
Palermo 17,6
Reagovat
Tornes
Tsongova úspěšnost na 250, tj počet turnajů které vyhrál:

Ve Francii: 5 z 15 hraných, tj. 33 %.
Mimo Francii 3 z 24 hraných, tj. 12,5 %.

500 ve Francii není, tu nemůžu porovnat. 1000 vyhrál jednu ve Francii a jednu v Kanadě. Nevím přesně kolikrát kde startoval, ale celkový počet je 1 Masters ve Francii, 8 jinde. Což vychází zhruba... 8 x větší úspěšnost ve Francii?

Ano, samozřejmě to vůbec nemusí být výhoda domácího prostředí. Čistě statisticky vzato to prostě může být náhoda. Možná mu dokonce domácí prostředí ubližuje a jen náhoda ho drží nad vodou... Možné to je. A věřit můžete, čemu chcete.
Reagovat
Herbert_Hoover
V Paříži startoval asi devětkrát, možná nejvíckrát ze všech Masters. V Kanadě jsem namátkou napočítal asi pět účastí, v Cincinnati ještě méně. Jenom v Miami startoval podobně často, asi 8 účastí a nej úspěch asi QF..pak má Tsonga 8krát větší úspěšnost na Masters v Paříži jako na Masters v Miami aj..ale v Kanadě má největší úspěšnost co se týče Masters..5 účastí mu stačilo na jeden titul..podobně se to dá říct o Berdychovi..ten má dokonce v Paříži největší úspěšnost, nakolik jiné Masters nikdy nevyhrál ;D
Reagovat
Tornes
Ok, tak to upřesněme: Hrál 8 x v Paříži, celkem na Masters 59 x. Vyhrál tedy 1 z 8 účastí ve Francii, zatímco pouze 1 x z 51 účastí jinde. Není to tedy 8 x horší bilance, pouze o něco více než 6 x. A Kanada sama o sobě je zcela nevypovídající, vypovídající hodnota Paříže je pouze v kombinaci s dalšími turnaji.

A jak jsem psal výše. Všechno to může být náhoda. A věřit můžeš čemu chceš. Možná ho domácí prostředí svazuje a ty výsledky má navzdory němu...

Prostě tu máš fakta a dělej si s nima co chceš.
Reagovat
Herbert_Hoover
Proč je Kanada nevypovídající a ostatní jsou vypovídající? :) Protože mu tam stačilo pět účastí k titulu a dalším zajímavým výsledkům? :) Nebo protože se hraje daný turnaj co dva roky? :) Asi Tsongovi nebude tak záležet na tom, jestli se to hraje v Montrealu nebo v Torontu, protože na obou turnajích dokázal hrát velmi solidní tenis a kupříkladu v Montrealu porazil dvakrát Fedexe a hrál dvakrát SF. ;) Spíš je zarážející, že mu tak málo účastí stačilo na takové výsledky, ale to se ti do statistiky nehodí, chápu, vrhá to moc špatné světlo na tvůj argument. :) V Paříži startoval 9x, jednou v kvalifikaci. ;) Ta fakta jsou hezká, ale pracuješ s nimi zdatně v Tsongův neprospěch. Když se podíváme, s kým Tsonga prohrál ve finále turnajů mimo Francii, tak to není žádná ostuda..Murray, Del Potro, Soderling, 2x Djokovic, Fedex..dá se říct, že prohrál s těmi nejlepšími, které ale dokázal i porazit na nedomácí půdě (Fedexe třikrát na Masters v Kanadě, z toho jednou ve finále), Djoka v Thajsku, Del Potra ve Vídni..takže si nemyslím, že by nějak zvlášť Tsonga zaostával na nedomácí půdě, naopak si tam vede velmi dobře v poměru kolik turnajů v posledních letech hraje mimo Francii. :) Totéž GS..hrál finále GS mimo Francii, SF GS mimo Francii..zatímco v Paříži se jen dorovnal výsledkům z Wimbledonu. Čili by se dalo říct, že Tsonga si umí s vyšší konkurencí poradit. Takže to, že vyhrál doma nějaké 250tky ještě neznamená, že tam měl nízkou konkurenci nebo že by mu domácí půda nějak extra pomáhala. ;) V poměru kolik hraje turnajů mimo Francii a kolik jich hraje doma, tak si vede dobře.
Reagovat
Tornes
Nevím, jestli tak nechápavý jsi, nebo ho ze sebe pouze děláš. Moje pointa - Tsongovi se na domácích turnajích daří více, než na turnajích nedomácích. Tvůj argument: "Ale já tu vidím jeden nefrancouzský turnaj, kde se mu taky daří!" Co jako tím argumentem chceš říct? Zkus nějak rozporovat, co říkám, a možná bude mít debata smysl.

A tvoje "argumenty", že na nefrancouzských turnajích hraje dobře - máš tu fakta. Na francouzských turnajích vyhrává v průměru cca 3 x častěji, než na jiných. Ale ne, ty máš samozřejmě pravdu, prohrává se super hráči, takže se to vlastně počítá, jako by vyhrál (facepalm).

Naprosto například nechápu, proč tam hážeš, kdo Tsongu kdy porazil - jakou to má relevanci ohledně výsledků? Ale když už jsi v tom, tak se podívej i na to, s kým prohrál v Paříži. Ani jednou neprohrál s hráčem, který by nebyl v top20.

Ke GS - ano, tam má nejlepší výsledek mimo Francii. Problém je, že 4 turnaje jsou za a dost malým vzorkem a za b je to velmi ovlivněné povrchem (antuka 0,645, 0 titulů; hard 0,69, 12 titulů; tráva 0,7, 0 titulů). Ovšem i tak je jediný rozdíl finále na AO, turnaji kde mu absolutně vyhovuje povrch, jinak je to zcela vyrovnané. Tudíž i zde ho domácí prostředí dokázalo dostat z nevýhody, kterou mu způsobuje povrch (jeho nejhorší) na domácím GS, a dostat ho cca na roveň ostatním GS. Ještě něco?

Já tuhle diskusi končím, nemám na to sílu. Dám ti fakta a ty řekneš: "Ale mě se tyhle fakta nelíbí" a vytahuješ jednotlivé zápasy (které mimochodem v té statistice jsou, všiml sis?), abys ji rozporoval. Na to nemám. Ať si každý názor udělá sám.
Reagovat
Tornes
A jen ještě k těm povrchům - Tsonga na antuce nejen že nikdy nezískal titul, on ani nikdy nehrál finále a ve čtvrtině případů, kdy na antuce hrál, prohrál v prvním kole. Takže to dvojnásobné SF z Paříže je jeho nejlepší antukový výsledek kariéry (má tam ještě SF z Casablanky a z Monte Carla, toť vše). To chce opravdu velkou odvahu používat toto jako argument, že se mu nedaří ve Francii...
Reagovat
Herbert_Hoover
> Tvůj argument: "Ale já tu vidím jeden nefrancouzský turnaj, kde se mu taky daří!" Co jako tím argumentem chceš říct? Zkus nějak rozporovat, co říkám, a možná bude mít debata smysl.

Tím argumentem chci říct, že jak ty jsi vytáhl Paříž, kde se mu jakože daří na domácí půdě v rámci Masters, tak já jsem vytáhl Kanadu, kde se mu EJHLE, taky daří v rámci Masters turnaje. A kde byl schopen porazit nejlepší tři hráče světa v rámci jednoho turnaje, BANG! Na jednu stranu zneuznáváš kvalitu obsazení francouzských 250tek a najednou tím argumentuješ. Mohlo by být na jednu stranu logické, že se mu tam daří, když (dle tebe), tam není nikterak zázračná konkurence, alespoň ne žebříčkově, jak jsi včera naznačil. :) Já to rozporuju celou dobu, jenže ty neuhneš ze svých pozic, tak proč bych měl já a nehrát si na blbého, hehe. Se podívej, kolikrát Tsonga shořel doma na turnaji, i když byl výraznější favorit, dokonce prohrál i s tím Clementem, kterému ses tak divil. Na betonu prakticky 250tky až na malé výjimky nehraje. Dvakrát Salem, Johannesburg, Dauhá, Adelaide nějaké..v hale hraje 250tky z 90% jen doma, snad se ukázal jen ve Stockholmu a Moskvě mimo Francii. Statistika Tsongy je přirozeným obrazem jeho kalendáře atd. Pokud by exceloval i na jiných Masters než v Kanadě, asi by byl žebříčkově jinde. Ty prostě těžíš, že máš strašně malý vzorek. Jediné domácí Masters a halové 250tky. Proti mně stojí mraky ATP 500, Masters, ale zato méně 250tek.
Reagovat
Herbert_Hoover
> A tvoje "argumenty", že na nefrancouzských turnajích hraje dobře - máš tu fakta. Na francouzských turnajích vyhrává v průměru cca 3 x častěji, než na jiných.

Což je logické, protože drtivou většinu 250tek hraje ve Francii a i celkově jsou poměry Francie-(Ne)Francie jinde. Viz výše o tom vypovídajícím vzorku. Je to prostě logický důsledek a i tobě by to mělo dojít, když jsi argumentoval zprvu (ne)kvalitou francouzských turnajů. Nepočítá se to jako by vyhrál, ale o lecčems to vypovídá. ;) Když co se týče finále, tak prohrává pětistovky, turnaj mistrů, GS apod. Prohrál finále dvou 250tek mimo Francii a to bylo Queens (Murray a celkově tradičně kvalitní obsazení nakolik je to příprava na GS) a Stockholm s Berdychem, kde bral Tomáš dvakrát titul a byl favorit.

> Naprosto například nechápu, proč tam hážeš, kdo Tsongu kdy porazil - jakou to má relevanci ohledně výsledků?

Ty fakt nevíš, jakou to má relevanci ohledně výsledků? A to si děláš srandu? :) Neuznal jsi Clementa jako argument, neuznal jsi Benneteau jako argument, přitom ho oba porazili ve Francii a pak se divíš, proč upozorňuju, že si dovolil prohrát Tsonga s Fedexem nebo s Djokovicem. :D No to je moc. :) Jestli nevidíš souvislost, tak je to hodně špatné a asi se nikdy nikam my dva nepohneme. :)
Reagovat
Tornes
Do háje víš, co jsou to procenta? Jestli ne, tak se vrať tak do 8. třídy. U těch absolutně nezáleží, kolik hraje kde turnajů. Když doma vyhraje nějakých 19 % všech turnajů, co hrál, a venku nějakých 6 % turnajů, co tam hrál, tak ty procenta nijak neodvisí od toho, jaký byl absolutní počet turnajů kde (pro tvou informaci - je to cca 30 ve Francii ku skoro 100 jinde. Jo, hraje vlastně skoro jen ve Francii). Rozdělil jsem ti to dle kategorií, abys neargumentoval, že ve Francii vyhrává jen 250. Jak u 250 (kde hrál 15 ve Francii a 24 jinde btw), tak u 1000 vede jednoznačně Francie. 500 nelze hodnotit, jelikož tam nejsou. GS jsou srovnatelné, což je vzhledem k povrchům opět argument pro mne.

Argument Paříží má nějakou hodnotu jen jako podpůrný argument pro celkový poměr turnajů. Ty nemáš žádný argument, který bys Kanadou mohl podpořit, a proto v daném kontextu nemá žádnou váhu. Kapito?

Tvůj argument "je to halař" taky moc nesedí, jelikož byť v hale má lepší výsledky, jeho hala v podstatě shodná s hardem nebo trávou obecně (0,7 ku 0,69 ku 0,7). Takže ve skutečnosti mu ten outdoor zhoršuje akorát ta antuka. Blbý, co?

4 turnaje jsou malý vzorek. Masters máš 9, 250 hrál taky o poznání více, než GS. Takže na kterém menším vzorku to ukazuji? Podle mne 31
Reagovat
Tornes
pokračování, nějak mi to useklo...

31
Reagovat
Tornes
Aha, tom mu se asi nelíbí "menší než"...

Ok, tak takhle - 31 je méně než 49 což je méně 59. GS ku 250 ku 1000. Kde jsem používal menší vzorek? A to ani nemluvím o celkovém počtu turnajů, který jsem též použil...

250 hraje jen ve Francii - no, hrál jich tam cca 15. Jinde cca 24. Jasný, 24 je tolikrát méně než 15, že vlastně jinde než ve Francii nehrál, jasný...
Reagovat
Herbert_Hoover
24 jsi vykouzlil kde? :) Že bys bral i tu antuku, která se ti před chvílí nehodila? :) Tak pak ano, ve Francii je dokonce jeden antukový turnaj mimo GS, mazec! :) Na kterém dokonce Tsonga nikdy nestartoval.
Reagovat
Herbert_Hoover
Ty ale nemůžeš globálně hodnotit a argumentovat Francií chápeš? Když tam máš jen pidi turnaje a 1 Masters. Žádná pětistovka, malý vzorek Masters..doma prohrál zhruba na 14 turnajích v hale kategorie ATP250, mimo Francii na cca 17 turnajích ATP250 mimo Francii (beton+tráva+hala), antuku tedy nepočítáme, když je na ní Tsonga tak slabý. ;) Z toho by se mohl vyřadit Queens, nakolik je nyní už ATP 500 a vzhledem k tomu, že bezprostředně slouží jako příprava na Wimbledon, tak tam tradičně bývá kvalitní účast. V Queensu prohrál pro zajímavost 6krát. Toť tvůj přístup zpochybňování konkurence. Vážně nechápu, že včera bereš v potaz nižší konkurenci ve Francii, dokazuješ to tu obsáhlým výčtem a dnes už je to jinak. Přeci z logické věci by měly mít dle tebe ty výhry na domácích turnajích nižší váhu, když tam nebyla dle tebe taková konkurence. ;) Paříž není podpůrný argument, Paříž je tvůj jediný argument v rámci Masters. Procenta jsou hezká, ale je zřejmé, že procenta budou nakloněna turnajům ve Francii, když je výrazně nižší vzorek oproti celkovým turnajům. Vždyť pro Francii argumentuješ čtyřmi turnaji, uvědomuješ si to? :) Paříž, Marseille, Méty, Lyon..z toho jen na třech z nich dokázal vyhrát. :) Celkově šestkrát ale je to jen menšina ryb v rybníku. Pro hráče typu Tsongy je jasné, že procenta půjdou proti němu ve zbytku turnajů, nakolik to není top hráč, ale hráč druhého sledu. A čtyři GS opravdu nejsou malým vzorkem, opět podotýkám, že pro Tsongu který byl jednou ve finále GS, nikdy ho nevyhrál jsou i 4 GS směrodatné a vypovídající. ;) Musíš k tomu takto přistupovat, že Tsonga není žádná mašina.
Reagovat
Herbert_Hoover
A to ani nemluvě o tom, že ve Francii se kromě dvou typů turnajů hraje jen na jednom povrchu (hala), opět postrádá vypovídající hodnotu. Zkrátka hodnotíš celek ale argumentuješ jeho mizernou částí. :) Opět připomínám, že antuku pomíjíme, jak jsi sám navrhl. ;)
Reagovat
Herbert_Hoover
Navíc přeci pokud by Tsongovi tak moc sedělo domácí prostředí a připravovalo mu takovou výhodu a ve spojení s tvým včerejším napadáním konkurence na FR. ATP250, by měl být Tsonga daleko větší mašina doma na těchto turnajích a z tohoto pohledu beru pět titulů jako málo na základě tvých argumentů. ;)
Reagovat
Tornes
Jestli sis nevšiml, já jsem včera nenapadal konkurenci ve Francii. Já jsem napadal tezi "Francie má spoustu dobrých hráčů a tudíž je konkurence na francouzských 250 mnohem VĚTŠÍ, než na ostatních." Tuto tezi jsem podle mne vyvrátil, ale sám jsem psal, že na 3 je konkurence průměrná, možná mírně podprůměrná, a na jedné je nadprůměrná. Ve všech ohledech mi z toho vychází, že ve Francii je naprosto stejná konkurence na 250, jako kdekoli jinde. Tedy jsem zároveň vyvrátil tezi, že tam je konkurence větší, kterou jsi zastával včera, tak tu, že tam je malá, kterou se mi snažíš do úst vložit dnes.

Ovšem Masters jsou pouze podpůrný argument, kapišto? K celkovému počtu všech turnajů. A jednoduše ve všech kategoriích, které se ve Francii hrají, má Tsonga doma větší úspěchy, než jinde na stejně velkém turnaji/podobném povrchu. Ale samozřejmě je to náhoda. Já asi fakt nemám co dodat.
Reagovat
Herbert_Hoover
Pokud jsem napsal mnohem větší, tak to byl úlet a za ten se omlouvám dodatečně, ale vysoká/větší může platit. Už jen když si vezmeš to, co jsem včera psal, že domácí půda je to na těch turnajích pro x dalších hráčů a tím to docela stírá tu výhodu domácího prostředí pro Tsongu, to byla hlavní myšlenka. Myslíš, že kdyby tento fakt nehrál roli, tak by měl Tsonga víc titulů doma? Já myslím že by měl. Pokud by neměl v zádech enklávu domácích hráčů, schopných halařů, kteří se taky třepali na titul. Podle mě to pro Tsongu bylo možná srovnatelně těžké jako mimo Francii, jelikož tam zase ti hráči jako Llodra nebo Benneteau s Clementem apod. nebyli schopni předvádět to, co Tsonga. Aneb tihle hráči byli na halu a domácí prostředí fixovanější než Tsonga, protože obecně byli méně kvalitní hráči. Což zní asi logicky, že tedy Tsonga by to s nimi měl/mohl mít mimo Francii lehčí. Jinak tak třeba nadhoď která 250tka kromě Dauhá (tu Tsonga taky vyhrál) měla kvalitnější obsazení než Marseille apod.? :) Marseille by mohla být zařazena mezi pětistovky, nicméně není, ale Queens už je a asi vědí proč. :) Tedy že prestiž už kategorii 250 nejspíš neodrážela. Tím je větší důvod Queens tak brát, když současný stav věcí už ten turnaj počítá mezi pětistovky. A Tsonga tam hrál určitě šestkrát, ale kvalifikaci nejspíš nepočítáš. Asi nebyla žádná šance, že se Tsonga probojuje do MD. (-: Jinak tu včera někdo zmínil Čiliče a Záhřeb, s tím se dá souhlasit, to je podle mě mnohem lepší a výstižnější příklad, kdy domácí prostředí jednoznačně pomáhá.
Reagovat
Herbert_Hoover
>Ovšem Masters jsou pouze podpůrný argument, kapišto?

Takže ti zbyl jen jeden typ turnajů, docela smutné pro takové velké závěry. :)

>A jednoduše ve všech kategoriích, které se ve Francii hrají, má Tsonga doma větší úspěchy, než jinde na stejně velkém turnaji/podobném povrchu.

No, nemá. Já nemůžu za to, že ve Francii nemají pětistovku. Je to na takovou zemi docela ostuda, ale tak zase mají GS, který spousta zemí s pětistovkou nemá. Prostě ti zbyla jen jedna kategorie turnajů, tak o jakých všech kategoriích píšeš? To by mne zajímalo? :) Když jsme vynechali antuku, jinak by byly GS v můj prospěch, jelikož AO+W > RG ..zbavil ses antuky, podpůrných argumentů a nezbylo ti skoro nic.
Reagovat
Herbert_Hoover
Jinak obecně to můžeme uzavřít tak, že větších úspěchů dosahuje Tsonga mimo Francii, jelikož:

1 Masters, SF GS + 5x 250 < 1 Masters, SF + F GS, F turnaj mistrů, 1x 500, 4x 250

:)
Reagovat
Tornes
Teď jsem si to kontroloval - hrál doma celkem na 14 turnajích kategorie 250, z toho vyhrál 5. Venku hrál na 26 turnajích 250, vyhrál 3. Dokonce ještě výraznější, než moje první čísla. I po odečtení antuky zůstane 23 turnajů, z nichž vyhrál 3, oproti 14, z nichž vyhrál 5. Nevidíš tam rozdíl? Kdybys chtěl odečítat Queens club, tak za prvé tam hrál pouze 5 x, a za druhé bych s takovou pomalu mohl odečíst i Marseille, kde je konkurence taky nadprůměrná.
Ale ok, odečtěme ho - pořád zůstává 3/18 proti 5/14. 17 % proti 35 %. Po započítání všech tvých požadavků na vyhození koho se ti zlíbilo, aby se ti data líbily víc, tam pořád zůstává dvakrát vyšší úspěšnost Tsongy doma, než ve světě. Co víc prosím tě chceš?

A jak už jsem říkal, u Tsongy takřka není rozdíl v tom, jestli je to hala nebo venkovní hard.
Reagovat
Tornes
A teď jsem se mírně sekl, je jich 15 francouzských a 25 nefrancouzských, tj celkově po všech tebou vyžadovaných úpravách 5/15 a 3/17, tj. 33 % a 17,6 %.

A ve Francii tedy prohrál 10 x na 250, mimo Francii 22 x, z toho mimo antuku 19 x, a mimo antuku a Queens 14 x.
Reagovat
Herbert_Hoover
> Ke GS - ano, tam má nejlepší výsledek mimo Francii. Problém je, že 4 turnaje jsou za a dost malým vzorkem

Jistě, je to malý vzorek najednou, když je to proti, ale tvůj menší vzorek, co hraje pro, už ti nevadí. Soudnost, soudnost. :) A tak ty pracuješ s těmi fakty, když je to třeba, tak neváháš s tím pracovat tak, aby ti to vyhovovalo. :) Zase nedělej z Tsongy impotentního antukáře. Pořád byl na antuce schopný porazit lepší antukáře než je on sám. AO mu vyhovuje, ale hala mu až tak nevyhovuje a za všechno může domácí prostředí, že? :)))

>Já tuhle diskusi končím, nemám na to sílu. Dám ti fakta a ty řekneš: "Ale mě se tyhle fakta nelíbí"

Ty děláš to samé, všiml sis? ;)
Reagovat
Herbert_Hoover
Mimochodem 4 turnaje nejsou malým vzorkem pokud jde o GS. :) Zvlášt ne u hráče jako Tsonga, málo by to bylo možná u Nadala, Rogera nebo Novaka.
Reagovat
Herbert_Hoover
Číselná fakta jsou hezká a jistě s tím bylo hodně práce, takže klobouk dolů. Jenže mnohdy žebříčkové postavení neodráží potenciál, jaký je hráč schopen na kurtu předvést. Třeba Llodra obecně nikterak žebříčkově významný hráč byl schopen v hale svého času předvádět velice kvalitní tenis. Takže na těchto turnajích mnohdy plynulo reálně velké ohrožení i od žebříčkově níže umístěných hráčů, kteří se možná ani teď do tvé statistiky nevešli, jak jsem již zmiňoval někde dole. :) Takže je třeba brát i tohle s rezervou. :) Asi každý ví, co stojí za tím, že Berdych nemá víc titulů, vybírá si prestižní turnaje, ale to nemění nic na tom, že hodně z těch finále prostě urvat měl. ;) Půda nepůda...a to je zase na jiné povídání. :)
Reagovat
Herbert_Hoover
Jinak já konkrétně jsem nezpochybňoval sílu obsazení Berdychových turnajů, jen jsem se snažil uvést na pravou míru, jak je to s tou papírovou výhodou u Tsongy. ;) Musel se střetávat ve Francii koneckonců i s Berdychem. Kromě zmíněných Del Potrů, Soderlingů aj. :) Ono kolikrát je taky důležité s kým se ten hráč potká v průběhu turnaje. Lze si představit situaci, kdy je turnaj papírově lépe obsazenější, ale ten dotyčný hráč se s nikterak žebříčkově významným soupeřem nepotká, protože ho odstraní z cesty někdo jiný atd. :) Je to prostě třeba brát s rezervou tahle čísla.
Reagovat
Fandina
Oceňuji, že sis dal práci a fakta vyhledal. Palec nahoru, muselo to zabrat hodně času. A přehled je zajímavý.
Reagovat
gigin
http://www.tennis-arena.cz/stockholm-kluk-z-plakatu-berdych-se-zapomnel-prihlasit-9444cz/
Reagovat
smazaný uživatel
to usoudili správně :-)
Reagovat
Kytka
Tak jsem si myslela jak je Berďa pečlivý.
Reagovat
Kozoroh
Dle webu tennis-arena.cz se dnes Andymu Roddickovi narodil syn, zatím není známé jeho jméno. Informaci přinesl US Weekly.
Reagovat
a.magerova
Jj je to i jinde, tak paráda, malý A-Rodáček je na světě :-))))
Reagovat
safi1313
Tak dnes jsem se mohl na vlastní oči podívat jaká je pravda o Lukášově povaze-když nekteří tu stále tvrdí a píší jaký je to namachrovanec atd... Jsem na stáži v Pekingu a dnes jsme s klukama navšívili Lukášův zápas a připravili jsme mu vskutku Davis Cupovou atmosféru-vlajky, skandování, fandění atd. (upozorňuji předem že jsme v sobě neměli žádný alkohol, do výměn jsme nemluvili, vše fér play k oběma hráčům...)...Číňani si neustále fotili a natáčeli nás "exoty" co neustále skandují Lukášovo jméno a zisk jeho bodu je oslavován jako v Davisově poháru, hodně se s námi a s českou vlajkou i fotilo... Lukáš to nakonec ubojoval... Samozřejmě plni nadšení jsme seběhli dolů co najblíže kurtu a čekali jsme - když už ne třeba fotku společně s Lukášem-tak alespoň něco jako "ahoj kluci" nebo "díky mějte atd...(kurt byl malinký, 4 řady sedadel, takže jakýkoliv kontakt s námi nebyl sebemenší problém... Takže to dopadlo tak, že ten přiblblej namachrovanej frajer ani nezvedl ruku směrem k nám, na druhé straně podepsal pár míčků a s nosánkem v nebesích odrkráčel zadním vchodem... Hezké že?:-)...takže jsme se jen tak po sobě usmáli, shodli jsme se že urážky smeřující k Lukášovu chování jsou ještě možná dost mírné a doufáme ve středeční zápas Berďy, na kterého samozřejmě zajdeme taky...
Reagovat
gigin
Tak tomu nevěřím...
Reagovat
safi1313
Ironie? :D
Reagovat
gigin
Jo :DD

Jinak díky za report. Čínani tlačili koho? Bedeneho?
Reagovat
safi1313
:D jasný no... no tam se jako moc nefandilo, jen my, číňani spíš neutrálně-oslavy vítezných balónů na obou stranách...Jinak jako pecka tady-lístek na ty vedlejší kurty je v přepočtu za 100kč...a zítra a pozítří máme na ten hlavní kurt do střední katehorie a to je v přepočtu za 900kč což je úplně super...
Reagovat
gigin
Jj, super, tak užívej. S Berďou to bude třeba fajn :) Jetli potkáš Doma, tak ho pozdravuj. Díky!! :DD
Reagovat
gigin
A už běž spat, je moc hodin :DDD
Reagovat
Davor1
Tiež som zažil Rosola live a tvojej verzii verím, tiež na mňa urobil zlý dojem, celkovým vystupovaním na kurte aj po zápase...
Reagovat
smazaný uživatel
Já mám zkušenost z Bratislavy dva roky zpátky. Šel jsem po zápase před centr, kam vycházel Rosol, že si s ním udělám fotku. Shromáždilo se už kolem něho pět malých kluků cca 10 let a já s kamošem. Prvním dvěma se podepsal, další tři malé kluky odbyl s tím, že nemá čas. Čas neměl potom, co Ungura porazil asi za 45 minut 6:1, 6:2... Takže se tvé zkušenosti vůbec nedivím. Pak napiš, jaký byl Berdych, to by mě zajímalo.
Reagovat
gigin
Já jsem potkal na Wimblíku mimo jiných, Lahyaniho, kterého jsem prostě musel oslovit. Plkal na lavičce s Manuelem Messinou, nechal jsem je v klidu doplkat, požádal o foto a oni hned ochotně oba pome na to, a jak si prej užívám Wimblíku... jsem se tak pousmál, že dobré... Gulbisa jsem raději nezmiňoval :DD

Pak ještě u practie courts Vencu Pospíšila, taky symp. Ale to už sa s ním fotila ta moja kámoška. Vysmátí oba jak zajíc v čítance.. Potkali jsme tam hodně těchto známých lidí, ale já fakt na to moc nejsu sa hned fotit. Jo kdyby tam šel Gulba, tak mu visím na krku hned, to je jas. Ještě mne mrzí, že jsem nenadal RBA, to jsem stál jak solný sloup a zbaběle přihlížel, jak kolem mne přechází. Dodnes mám z toho výčitky svědomí.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak to mohlo být fajn. Mohammed je velký sympaťák, i když by těch přehmatů mohlo být míň teda. Ale je fajn číst, že jak se jeví v TV, je i v reálu. Venca Pospíšil to věřím. Možná byť rád, žes nepotkal Gulbu. Ještě by tě náhodou poslal někam a tu na TP by bylo po kultu Génia. :D
Já jsem pro focení jak kdy. Třeba jsem se trochu motal na hokejovém Memoriálu Ivana Hlinky a kousek ode mě seděl Záruba (přenášela to Česká). V Břeclavi hotové pozdvižení, že dojel "Ten komentátor z TV" a po utkání kotel vyvolával jeho jméno a shromáždilo se kolem něho asi čtyřicet lidí. Šlo vidět, jak je mu to strašně nepříjemné. Tak to mě ani nenapadlo jít třeba za ním, byť je to pro mě velká osobnost. Ale říkal jsem si, malý challenger v Bratislavě, udělám si památku a aspoń zjistím, jak je to s tou Rosiho povahou. Skoro nikdo ho nebude otravovat, měl hladkou výhru, skoro nikdo na jeho špíle nebyl, tak jsem se šel podívat za ním. A ani jsem se k němu pořádně nedostal a už jsem viděl, jak "fuckuje" malé děcka.
Reagovat
gigin
Venco, víš jak býval ten hokejový turnaj ve Zlíně. Repre. No a jsme pak byli v baru, disco a přišel Robert. Dali jsme se do řeči, šáňo s vodkú, za dvě hodiny spadl z barové židle na zem, ani obraz ani zvuk. Říkám si, tvl ten to zítra nemůže dát. A v pohodě komentoval :-D jinak borec, splkli jsme o hokeji moc fajně.
Reagovat
smazaný uživatel
:D :D :D haluz. Tomu by jeden ani nevěřil. Na mě působil spíš dosti odměřeným dojmem, ale pravda, že po šampíčku s vodkou, nejde být odměřený. :D Jinak, kukám, že Gulba by měl být ve Vídni, jedeš?
Reagovat
gigin
To už je dlouho ale...

Asi ne Venco, moc práce, sezóna. A navíc on není zdravotně v pořádku, nebudu přihlížet tej hrůze. Kdybys ho potkal, vem mi autogram, díky.
Reagovat
Haitik
Jsi jednou psal, že jsi ve Wimbledonu potkal i Maruš né? :D
Reagovat
gigin
V Římě 2011.
Reagovat
smazaný uživatel
To pre mňa bol najvačší zážitok samozrejme tréning Nadala na jednom z vedľajších kurtov..Samozrejme som sa pretlačil úplne dopredu..V dave som nepoznal brata a na pletive som bol v prvej rade nalepený ako mucha a užíval si tú blízkosť..Je to fakt sranda mať svojho favorita na dosah..Celkovo bol vacsí zazitok sledovat zápasy na vedlajsich dvorcoch, už pre ten kontakt, na centri som videl Berdycha, Sharapku a Noleho, ale na Kližanove "do piče" z vedlajšieho kurtu, ktoré bolo počuť na celý areál sa to nechytalo..

Fotiek mám niekolko, no Selfie som si strihol akurát s Judy Murray!..:)
Reagovat
smazaný uživatel
Ty jsi byl taky na Wimby?
Jinak musím si postěžovat, že mě zklamaly ceny ve Vídni. Těšil jsem se, jak vyjedu, ale 35 eur za posezení někde na tribuně navrchu, když tam ani nebude nikdo z Big4, ani Delpo nebo Stan, mě za to nestojí teda. :-/
Reagovat
smazaný uživatel
Jj, bol som v roku 2012..

Ja rozmyslam nad Rímom..Super turnaj, lacné letenky, férové vstupné..
Reagovat
George_Renel
http://www.sport.cz/ostatni/tenis/clanek/713013-nadalovo-zivotni-rozhodnuti-vyhodi-stryce-toniho.html#hp-sez
Reagovat
Cico93
nie
Reagovat
Herbert_Hoover
Popravdě by ho vyhodit měl, ale věřím, že je to natolik těžké, že to nejspíš neudělá a já bych to možná taky v jeho pozici nedokázal. :)
Reagovat
babolat.cz
krev je krev. O tom švýcaři, kteří ani nevědí, jaká je jejich pravá národnost, nemají šajnu.
Reagovat
Herbert_Hoover
Jasné, krev není voda..a rozhodně neříkám, aby ho Rafa kopl do zadku a čau Antoníne. :))) Ale právě proto, že krev je krev, tak by Toni na druhé straně měl pochopit, že Rafa potřebuje změnu a že ho tím neodepisuje coby rodinu a nepohřbívá tím vše, co mu dal. :)
Reagovat
Kozoroh
Nevyhodí ho. Se strýcem je příliš spjat, aby přesekl toto pouto.
Reagovat
Pe3k
Pro Nadalové dobro by ho vyměnit měl, ale na to Nadal nemá dost odvahy a moudrosti. Jestli bude čekat ještě další sezonu, tak ve 30 už mu ani nový trenér nijak nepomůže. Navíc Nadal tvrdí, že se nebude ani ženit, že prý mu to k lepšímu tenisu nepomůže (gej).
Reagovat
Herbert_Hoover
Co jen ty si bez toho Nadala pak počneš? ;) Mimochodem gayové se taky mohou "oženit". :) Spíš bych řekl, že Nadal ke svatbě potřebuje hlubší důvod než tenhle velmi teoretický a plytký. :)
Reagovat
Pe3k
Jaký teoretický a plytký důvod máš na mysli? To, že jsou spolu pouhých 10 let? :D Doufám, že Nadal bude hrát co nejdéle :)
Reagovat
Herbert_Hoover
To, že mu to prý zařídí zlepšení hry. ;) Kdyby byl gay, tak je jedno, jestli jsou svoji nebo ne. Svatba není důkaz toho, že někdo není gay. :)
Reagovat
Pe3k
Prý? Četl jsi o tom jak se k tomu vyjádřili ženatí Federer s Djokovicem? Asi ne. Skus někdy napsat něco co nevím, jinak jsou ty tvé komenty naprosto a zcela zbytečné.
Reagovat
Herbert_Hoover
To neznamená, že to ten samý efekt bude mít u Nadala ;) Je to značně s otazníkem, proto je to velice plytký důvod. :) Ty jsi mě taky zatím vůbec ničím neobohatil a nepíšu, že tvé komentování nemá smysl, tak brzdi pandrholo. ;)
Reagovat
Davor1
Berdych si v Shenzene splnil svoj ročný turnajový štandard, ten jeden titul ročne v priemere teda už má v kapse, druhý bude mať šancu pridať v Stockholme. Bude mať teraz ale problém obhájiť finále v Pekingu, ten náročný dažďový týždeň mu určite ubral dosť veľa hlavne psychických síl a los v Pekingu nemá najľahší, neprekvapilo by ma, keby vyhučal už niekde v QF...

Dnes som nevidel ani jeden zápas, výsledky mimoriadne prekvapivé, čo tam robil Tsonga, Miloš a Dolgo? U Nishiho som stratu prvého setu predpokladal, potom si ho ale easy povodil, snáď už pôjde týmto tempom až do finále...
Reagovat
Herbert_Hoover
Prohrát s Haiderem je úspěch pro takového hráče jako je JWT, taky nechápu, co prováděl, asi ještě střízlivěl po vítězných Métách. :) Miloše tu dokonce někdo tipoval, že by mohl prohrát, zahlédl jsem to v článku a i jsem sám tušil zradu. Dolgopolov je schopný čehokoliv s kýmkoliv, jak v kladném tak v negativním smyslu. :) Já doufám, že Karlovič přejde přes Tomáše. :)
Reagovat
Davor1
Tsonga je teda prekvapenie ako hrom, Haider je hráč challengerovej úrovne, videl som ho naživo, fakt drevo, a jeho najlepší povrch je antuka, to je proste fail ako prasa od Tsongu.

Tragickému som neveril, čo som ho videl v posledných zápasoch, tak hral ako hráč z konca druhej stovky, ale u neho to nie je nič nové, hráč ako deň a noc. Miloš naopak sa zlepšoval, vyhral Petrohrad, obhajoval minuloročné finále z Tokya, čakal som, že sa hecne viac. Gratulácia RF a ostatným, ktorí ho v parádnom kurze zahrali :))

Dolgovi som celkom veril, Querrey už dlho nehrá nič a navyše mimo Ameriky je polovičný, škoda, prial som si zápas Dolga s Nishim...
Reagovat
Cico93
Tsonga nebol v pohode, bral tam aj akési tabletky. Mal to vzdať!
Reagovat
Herbert_Hoover
Ještě ve Vídni kdysi byl schopný něco v hale uhrát. :) Pár let nazpět tam Haider tuším porazil pár schopných hráčů. :) Mimo jiné Melzera, ale ten už začínal tápat v tu dobu.
Jasně, Troicki měl dost zajímavých proher poslední dobou, ale pořád je nevyzpytatelný a když mu to sedne, tak schopný porazit hráče typu Raonice. Rozhodně to není tenista, který by se měl sázet z pozice favorita, nebo určitě ne výraznějšího, ale jako dog proč ne. :) Milos se sice jakože dostal naoko z krize v Petrohradu, ale zrovna v tom finále mu ty tři sety byly docela vyčítány. :) Spíš bych čekal na zajímavější Milošův triumf a z toho vycházel..250tka na podzim, no nevím, možná úhel pohledu. :)
Zápas s Keiem by byl určitě zajímavý, ale jen v případě, že by se Sašovi chtělo hrát a byl i v nějaké té formě dočasné. :) Jinak by to mohlo být spíš očím škodlivé. :)
Reagovat
Davor1
Súhlas, Troickeho sa oplatí hrať jedine ako outsidera. V ďalšom kole proti zrejme Mannarinovi bude favorit, to už bude dosť možno zase klauniť ako zvyčajne...

Dolgo sa zvyčajne proti silným súperom vie namotivovať, rozprávať by vedel len za posledný rok Djoko, Nadal, Wawrinka, Raonič či Berdych :-))
Reagovat
Nola
Tomovi a jeho fanusikom gratulujem, v konecnom zuctovani nikto nebude skumat, ze sa nejedna o M1000, titul je titul, a to sa pocita

dnes ma pobavil nas Klizko :
http://sport.aktuality.sk/c/193961/atp-peking-klizan-podlahol-fogninimu-v-uvodnom-kole/
ATP Peking: Kližan prehral v smogu, kašľal a musel ísť vracať :D
Reagovat
Herbert_Hoover
Jestli někdo považoval Tsongových 12 titulů za malé číslo, tak co teprve Berdych? :)
Reagovat
lars
Tsonga, ale muze hrat doma ve Francii asi 6 ATP turnaju rocne . Tom 0
Reagovat
Davor1
Berdych nemôže hrať žiadny turnaj vo Francúzsku? To je mi novinka. Ako je potom možné, že tam vyhral v Paríži a Montpellieri a v Marseille hral finále?
Reagovat
EllNino
ne Tom nemuže hrát žádný ATP turnaj doma :) ...
Reagovat
Davor1
To som pochopil, ale napísal to ako hotentót, tak som to využil :DD
Berdych síce nemá možnosť hrať žiadny turnaj doma, ale tých malých turnajov môže odohrať rovnaký počet ako Tsonga a nemyslím si, že výhoda domáceho prostredia v tomto hrá až takú rolu, navyše na tých francúzskych menších turnajoch je zvyčajne konkurencia väčšia, ako v Shenzene, Stockholme a podobných 25Otkách, na ktoré jazdí Tom...
Reagovat
Tornes
Nenapsal to jako hotentot, stačí chápat psaný text. Doma ve Francii. Přívlastek postupně rozvíjející se tomu říká.

Jestli sis chtěl rýpnout, tak sis rýpl docela blbě. On to měl napsané správně (na rozdíl od tvého pochopení).
Reagovat
Tornes
A jestli to na Slovensku nemáte, tak sorry, ale to není předřečníkova chyba.
Reagovat
Herbert_Hoover
Vážně přívlastek postupně rozvíjející? ;)
Reagovat
Davor1
Ja som to pochopil správne, o to sa neboj, dá sa to ale pochopiť aj z druhého uhla pohľadu, ktorý som tu načrtol. Mne išlo o tú pointu, napísal to tak, že to vyznelo, akoby mal Tsonga výhodu v tom, že môže hrať ročne o 3 male turnaje v domácom prostredí viac, ako Berdych, preto má viac titulov ako on. Čo je samozrejme hlúposť, tým, že Tsonga hrá malé turnaje doma, tak ich nehrá vonku, kde ich hrá zase Berdych, takže šance na výhru na malých turnajoch majú obaja rovnakú, keďže ich hrajú obaja približne rovnako. Výhoda domáceho prostredia pre Tsongu sa maže tým, že ten istý turnaj hrajú zvyčajne aj Gasquet, Simon, Monfils a ďalší francúzi, čím sa jeho šanca na výhru na turnaji zmenšuje. Berdych hrá menšie turnaje zvyčaje v krajinách, kde nemá silného domáceho protivníka (Švédsko, Čína, Portugalsko, Katar, Thájsko, Holandsko...) a vo väčšine prípadov je nasadená jednotka, takže určite nie je nijako limitovaný oproti Tsongovi...
Reagovat
Tornes
Fakt nechápu, jak to lze pochopit jinak. Jak chceš slovní spojení "doma ve Francii" upravit tak, aby tam zbyla jen Francie? Jedině že by sis chtěl rýpnout a to "doma" prostě vypustil, no...

Tsonga byl za svou kariéru nasazen jako jednička 15, Berdych 12. Konkurence ve Francii není nikterak větší než na jiných dvouset padesátkách. Konkrétně na těch co vyhráli - 3. nasazený 20. nebo horší na světě - Tsonga 2 z 5, Berdych 3 ze 8. Průměrný nejlepší nasazený: 5,4 proti 6. Doplním za chvíli, jedu dom.
Reagovat
lars
spis si to spravne pochopil pozde. :)
Franc. organizatori mu muzou stanovit lepsi cas zapasu.
Franc. publikum vetsinou fandi domacimu
Reagovat
Herbert_Hoover
To je pěkné, ale stejnou výhodu jako JWT má i Monfis, Simon, Gasquet...v minulosti Llodra, Clement, Benneteau což třeba nebyli hráči kvalit Tsongy, ale doma v hale se dokázali vybičovat k velkým věcem, v tom duchu i Mahut a dejme tomu i Mathieu. A to počítám jen hráče, pro které to bylo domácí prostředí. Zkrátka jo, má možnost hrát JWT hodně domácích turnajů za rok, ale zdaleka není v té konkurenci sám, jak by by Bedřich na domácím turnaji. On, pak delší dobu nic, pak dejme tomu Štěpec, pokud bychom to brali v delším horizontu...zdaleka tolik hráčů by nemohlo být konkurenceschopných Bedřichovi a zároveň těžit z faktoru domácí půdy. :) A to jsem ještě nepočítal další borce, co na francouzských turnajích v minulosti excelovali (Soderling třeba). Turnaj v Čechách by asi tolik netáhl. :)
Reagovat
VlS
A Bedřich je kdo? Já znám jen Engelse.
Reagovat
Herbert_Hoover
Buď se vyjádři k tématu nebo se raději nevyjadřuj. :)
Reagovat
VlS
K tématu jsem se vyjádřil níže, jen mi uniká, proč z Tomáše děláš Bedřicha.
Reagovat
Herbert_Hoover
Tak to ti asi uniká např. mnoho přezdívek hráčů. ;) Bedřich je okřídlené na fórech napříč českým internetem. :) Berdych s trochou ingrediencí a důvtipu přesmyčka na Bedřich. :) Divím se, že ses s tím ještě nesetkal. (-:
Reagovat
VlS
Tomáš má už léta přezdívku Berďa ( používá ji i jeho táta) a skutečně nechápu nesmyslné přezdívky, které nikdo v jeho okolí nepoužívá.
Reagovat
Herbert_Hoover
Chce se to víc pohybovat na internetu. :) Ani tak nejde o to, kdo co uznává, koneckonců něco nemusíš uznávat, ale stačí to znát a pak se nedivit. ;) Já taky spoustu věci neuznávám, nepoužívám je, ale zároveň o nich vím. :) Berďa je asi pro ty, co ho mají rádi, Bedřich může být pro ty, co z něj nejsou nijak odvázaní. :)
Reagovat
Herbert_Hoover
Pak to působí tak, že nemáš co "říct", ale za každou cenu chceš něco "říct" (napsat). (-:
Reagovat
lars
Smetanu neznas ? :)
Reagovat
VlS
Jo, tak ten je druhej.
Reagovat
Tornes
Jo, těch hráčů, kteří můžou na rozdíl od Toma hrát před domácím publikem na ATP je povíce no, a dokonce nejenom frantíků - třeba Amíci, že ano... A taky toho patřičně dokáží využít - Simon 4 z 12, Monfils 3 z 5, Gasquet 4 z 12... Llodra 2 z 5, Clement 3 ze 4, Benneteau nikdy nic nevyhrál... Tsonga svých 6 z 12, jestli se nepletu... Proč tam hážeš Švéda Soderlinga opravdu nechápu, ale krásně jsi dokázal myšlenku, kterou jsi se snažil popřít - ano, domácí prostředí je velká výhoda. Ještě něco?

PS: Kdo by nepochopil - jsou to počty titulů z francouzských turnajů oproti celkovým.
Reagovat
Herbert_Hoover
Asi jsi nepochopil, nevadí, vzal jsi to přesně za ten konec, aby zdánlivě bylo dáno za pravdu, že Tomáš to má oproti Tsongovi strašně moc složité. :) Soderling tam byl dán přesně pro rýpaly a zastánce Bedřicha, jakým jsi ty, totiž aby tam byl i někdo nedomácí, kdo umí v hale. :) Můžeš si tam dosadit třeba i další (Del Potro atd.) Pointa byla jediná a sice, že Tsonga nemá vůbec žádnou velkou výhodu, jelikož má doma natolik velkou konkurenci, že jeho titul je o dost méně jistější než Bedřichův na jiných 250tkách, tedy papírově, jak často Bedřich končí, víme. ;) A nedivím se, že ten dodatek s potenciálním domácím prostředím pro Bedřicha nekomentuješ, ten nejspíš nejde dát do protipólu, aby z toho opět vyšel excuse pro Tomáše. ;)
Reagovat
Tornes
No celkem to do protipolu dát jde. Kde jsi nechal třeba Nováka? Hráče, který je ve všech směrech lepší než Clement a zároveň (na rozdíl od Clementa, jehož vrchol byl v roce 01) i zažil Berdychovu kariéru relativně na vrcholu? Roky 04 a 05.
A když tam dáváš takové hráče jako Benneteau (nejvyšší umístění 25, žádný titul), proč ne třeba Rosol (26., 2 tituly) nebo vlastně i Veselý (35., 1 titul)?
Když to rozdělím na kategorie podle kvality - nejvyšší je Berdych na jedné straně a Tsonga na druhé. Pokračuje na jedné straně Štěpánek a Novák proti Clementovi, Simonovi, Gasquetovi a Monfimu na straně druhé. Další level je Rosol a Veselý proti hráčům jako Llodra, Benneteau, Mahut a Mattieu. Samozřejmě, že jich mají víc, ale zdaleka ne o tolik, jako se tváříš.
Reagovat
Herbert_Hoover
Tak předně jsem chtěl argumentovat tím stylem, že pokud Tsonga má papírovou výhodu na domácích turnajích, tak že konkurence je tam taková, že dalších jeho x krajanů se třáslo na titul a měli tu stejnou výhodu jako Tsonga + tam byli tradičně schopni předvádět velmi solidní tenis, proto jsem chtěl argumentovat co nejvíce Francouzi, jelikož jaksi ostatní tenisté tu výhodu ve Francii ztrácí. ;) Pak jsem to ještě zdůraznil přidáním Soderlinga a Del Potra, kteří se několikrát ukázali na francouzských turnajích (Lyon, Marseille, Paříž..), takže konkurence tam bývala tradičně dost slušná i od těch papírově obecně výrazně méně kvalitních hráčů, jak jsi argumentoval teď ty Benneteauem bez ATP titulu ale velmi nebezpečného hráče obecně v hale. Rosol a Veselý mě fakt nenapadli hned jako halové francouzské pojmy, ve vší úctě k nim jsou Clement nebo Benneteau pro mě v této sféře větší pojmy. A halu jsem zakomponoval proto, jelikož mimo halu se ve Francii hrají snad jen dva turnaje (Nice+Roland) :)
U Clementa to zdaleka nekončilo tím finále AO 2001. Vyhrál turnaje i dlouho poté, například 2006 tuším v Lyonu došel k titulu přes Rafu apod...pak vyhrál minimálně ještě jeden titul v hale, možná celkově i více než jeden titul, nebezpečný byl i léta po AO 2001. :) Nováka popravdě nemám moc zafixovaného, tak jsem na něj nepomyslel a jak jsem psal..Češi nebyli pro Francii má cílová skupina. Pak v tom případném srovnání Berdycha na potencionálním turnaji v Praze by záleželo na tom do jakého časového úseku to položit. Jestli bychom vycházeli z tohoto roku, tak by byl Berdych výrazná česká jednička. Od ostatních jeho cz kolegů by zkrátka neplynula taková konkurence jako je tomu v případě Francie. Logicky početnější základna top tenistů. Pokud bychom to brali historicky, samozřejmě Novák musí být zařazen. Místy by to asi bylo i Novák, Berdych, Štěpánek.. :)
Reagovat
Pedronegro
není to nějakej záchvat nebo tak něco na 112?
Reagovat
Herbert_Hoover
Co to meleš? :)
Reagovat
Pedronegro
jen jestli ti není blbě nebo tak něco, no nic, sorry :)
Reagovat
FulnekUltras
veškerou sílu svého ducha vrhnul na Berducha... ;)
Reagovat
Herbert_Hoover
Neměj péči :)
Reagovat
Herbert_Hoover
A že jsi Soderlinga nepochopil, to nevadí. :) Tak nějak lehce jsem to čekal, že tě zmatou Francouzi a najednou světe div se, je tam i někdo jiný. ;) Možná, kdybys měl o něm větší přehled, tak bys pochopil tu paralelu s Francouzi. (-: Stejně sis to otočil podle sebe, tak jsem tam mohl rovnou dát Káju Gotta. (-:
Reagovat
Tornes
Schválně se podívej do diskuse, do které přispíváš... Najdeš tu (a kdyby ses podíval do jiných, tak i jinde) spoustu lidí, co říkají, že 11 titulů je pro Berdycha strašně málo. A říkalo se to vždycky.

Takže jestli tohle používáš jako argument - ano, máš naprostou pravdu, všichni s tebou souhlasíme. A ty tím pádem říkáš, že vlastně souhlasíš s názorem, že Tsongových 12 je málo, který jsi tu před pár dny zuřivě napadal. Přemýšlej a čti, než něco napíšeš.
Reagovat
Herbert_Hoover
Proč bych se řídil tím, co kdo kde napíše? Prostě přispěju za sebe a nebudu zkoumat co kde kdo jak a proč. :) Taky si neobleču kalhoty jen proto, že venku lidi nosí kalhoty. :) Vezmu si klidně kraťasy. (-: A tímto příspěvkem jsem vůbec neuznal, že Tsongových 12 titulů je málo, trošku se zamysli. Jen jsem si připustil ten názor, že Tsongových12 titulů je málo a na základě toho srovnal Berdychovy tituly. Pořád si myslím o Tsongovi to samé, o čem jsem psal. hehe. A v tom je právě to kouzlo diskuze. :)
Reagovat
Tornes
No když reaguješ v diskusi, je zvykem, že se reaguje na probíhající diskusi... Samozřejmě tento zvyk uznávat nemusíš a psát si co chceš kam chceš, jen se pak nediv, že to občas bude vypadat mimo.
Reagovat
Herbert_Hoover
No vypadat mimo to přeci nemůže, to snad leda že bych psal o autech nebo o jídle. ;) Psal jsem k tématu a navíc ho rozšířil o téma Tsonga a Francie, které tady zrovna nebylo. A vypadá to, že jsem rozvířil slušnou diskuzi, takže bylo to opravdu mimo nebo jsem zabavil pár lidí, donutil k zamyšlení a oživil diskuzi? ;) To už nechám na tobě, jak moc mimo to bylo a jak moc zbytečné, asi až tak ne. :)
Reagovat
Tornes
Naposledy jsem viděl výsledek 0:3 na začátku druhého setu, pak jsem odcházel... a pomalu se začínal bát, že si to Tom zase nechá utýct. Ale naštěstí mě tentokrát z mých pesimistických očekávání vyvedl a zvládl to ve dvou setech ;)

Tož gratulace, a doufejme, že příště to bude dřív než zas někdy za rok :)
Reagovat
miledus
pravda
Reagovat
Kozoroh
Gratulace Berdychovým fanouškům, ale neodpustím si povzdech - za víc jak 10 let tenisové kariéry vyhrál 11 turnajů... Na hráče jeho kalibru malé číslo.

Z hlediska letošní sezóny je paradoxní, že svůj první (a dost možná jediný) titul získal v období, kdy se mu na GS a M1000 moc nedařilo a naopak v úvodu sezóny, kdy hrál nejlíp, žádný turnaj nevyhrál. Berdych by si měl lépe vybírat turnaje (slaběji obsazené podniky), aby měl víc titulů, neboť na ty nejlepší nemá.
Reagovat
tommr
jj Tomášův počet titulů a jeho finálová bilance 11:17 je na hráče jeho kvalit spíš podprůměrná ...
Doufám, že se v počtu titulů do konce kariéry ještě dostane před Nováčka, kterej byl sice horší hráč, ale turnaje si uměl vybírat líp ...
Reagovat
Kytka
Jenže v době, kdy hrál Nováček se do žebříčku započítávali všechny turnaje. Nováček a jiní tak získávali body na malých turnajích lehko. Proto to pak omezili tak, že započítávají body jen z pěti nejlepších malých turnajů. Tak s touhle taktikou by tedy Tom dnes neuspěl.Je to teď přísnější.
Reagovat
VlS
Tomáš si zas tak moc vybírat nemůže a vážím si u něj toho, že chodí do bitev, i když je automaticky nevyhrává. Lidi si stejně budou pamatovat jen zisky GS, TM a možná DC. Vyhrávat dvěstěpadesátky a vybírat si je - upřednostňovat je - kvůli bezvýznamnejm titulům je k ničemu. To by mohl objíždět challengery.
Reagovat
martinek37
Mám naprosto stejný názor. Sbírat tituly na turnajích, kde je malá konkurence je plýtvání silami. Pokud se chce ještě pokusit vyhrát GS, potřebuje co nejčastěji hrát s těmi nejlepšími. Taky by je ale měl častěji porážet, aby si víc věřil. Otázka je, jestli na to má.
Reagovat
VlS
Na to odpoví jen praxe.
Reagovat
Kozoroh
" Tomáš si zas tak moc vybírat nemůže"
Ale může. Místo Pekingu Tokio, místo Dubaje Acapulco, místo Doha Chennai atp.
" vážím si u něj toho, že chodí do bitev, i když je automaticky nevyhrává."
Berdych nejezdí na nejsilnější 500 a 250 proto, že se tam chce střetávat s nejlepšími, ale proto, že tam dosáhne nejlepších finančních odměn.
" Lidi si stejně budou pamatovat jen zisky GS, TM a možná DC."
Sváteční diváci ano. Tenisoví fandové si budou pamatovat víc věcí.
" Vyhrávat dvěstěpadesátky a vybírat si je - upřednostňovat je - kvůli bezvýznamnejm titulům je k ničemu. To by mohl objíždět challengery."
Pro hráče jako Berdych nejsou 250 bezvýznamné. U mnoha hráčů Berdychovy úrovně tvoří polovinu nebo dokonce většinu titulů.
11 titulů je na Berdycha málo. Takový Gulbis jich má 6 a všichni víme, jak na svůj talent hřeší. Přesto však má jen o 5 triumfů míň.
Reagovat
Cico93
čo Gulbis, Almagro má 12.
Reagovat
Kozoroh
A nejen Almagro - Simon, Gasquet, Čilič, všichni jmenovaní mají víc titulů než Berdych. Ani jeden z nich si přitom nedrží stabilní výkonnost podobnou Berdychově konzistenci.
Reagovat
lars
Mel by radeji hrat asi v Tokiu nez v Pekingu. Misto Dubaje v Mexiku
Reagovat
smazaný uživatel
Že to teda trvalo, ale hlavně, že se zadařilo. Gratulace k prvnímu letošnímu titulu :)
Reagovat
tommr
Tomáš získal konečně první letošní titul, Lukáš Rosol vyhrál v Pekingu a Jirka Veselý vyhrál v Tokiu. Je dobře, že když se nedaří našim ženám tak zase pro změnu zaberou muži ... :)
Dobrá zpráva pro Tomáše je i nečekaný vyřazení Raonice. Na 99% už má ted letošní TM jistej ... :)
Reagovat
Fandina
Jupíííííííííííí. Mám radost, hlavně, za tu zprávu bez procenta TM. Joooooo!!!
Reagovat
Herbert_Hoover
LOL (-:
Reagovat
FulnekUltras
skol
Reagovat
Jan
pal nepal
Reagovat
milik254
Borec :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Takhle se sbíraj tituly. Pomalu, ale jistě. O to jsou pak cennější.
Reagovat
Kozoroh
Prachbídný alibismus.
Reagovat
Pe3k
Reagovat
Pe3k
Reagovat
tommr
tak Tomáš naštěstí zítra v Pekingu nebude muset hrát. Od pořadatelů dostal den volna navíc (stejně jako Garcia-Lopez) a začne až ve středu ... :)
Reagovat
Mayo
Zase nosi siltovky? Ci iba dnes
Reagovat
tommr
vypadá to, že se k nim zase vrátil. V poslední době mu to bez nich moc nešlo ... :)
Reagovat
Fandina
:-)))
a hned je titul
Reagovat
Kytka
Na svém profilu na FB napsal, že si vzal kšiltovku pro tentokrát, kvůli vlhkosti.
Reagovat
Kytka
Aby mu pot netekl do očí.
Reagovat
Kytka
Aby mu pot netekl do očí.
Reagovat
Fandina
Dělala jsem si legraci. Vím, dole to tu někdo psal, tak jsem se na FB podívala.
Reagovat
Fandina
Včera v semifinále a dneska ve finále měl občas tuhle bílou, ale jinak jsem si nevšimla.
Reagovat
SubOptikT
Na fb dával, že kvůli tamější vlhkosti to bez kšiltovky vůbec nešlo, protože mu do očí kapal pot. Takže v Pekingu to možná zase bude bez kšiltovky ...
Reagovat
Fandina
Pokud v ní bude hrát dál a vyhrávat, tak já nejsem proti :-)))))
Reagovat
George_Renel
Od poloviny 1. setu hraje Veselý jak ponocnej.
Reagovat
Fandina
S tím souhlasím, mně se tak zpomaluje stream, že oba hrají jako ponocní ... úsměv
Reagovat
Kytka
Je to na Nova Sport2
Reagovat
Fandina
Já Nova Sport2 nemám.
Reagovat
Kytka
Nám ji teď UPC zařadilo automaticky k Nova Sport 1, na pozici 167. Ale máme to srovnaný už podle sebe. Všechny sportovní kanály za sebou.
Reagovat
Fandina
My máme Skylink a tam je jen Nova Sport 1. Ale Tokio mohu vidět na SuperTennise, jenže oni tam dávají i Peking kluky holky a Tokio, takže se tam všechno live nevejde.
Reagovat
Kytka
Na holky můžu koukat tak leda na streamu. Vloni je dávali Slováci na Slovak Sport a letos tam mají jen pár ubohých turnájků. Případně když něco dávají na Eurosportu.
Reagovat
tommr
a DigiSport nemáš? :)
Reagovat
Kytka
Ne to kabelovka UPC nemá
Reagovat
VlS
Proto jsem od UTC přešel k O2
Reagovat
Mayo
Dobre Berda
Reagovat
Fandina
Veselka má první set s Uchyiamou. Tak ještě jeden. Jirko pojď!
Reagovat
Kytka
Ale teď se to komplikuje. Uchyiama hraje sice doma, ale toho by měl snad sakra dát. A Rosol si to taky komplikuje. To vedl ve třetím setu už 3:0
Reagovat
Kytka
Ale dobrý, 5:3, snad doservíruje. Takový ranař.
Reagovat
Fandina
Nakonec ano. 6:3
Reagovat
Kytka
Rosol to dal, je ve 2. kole. Když vybouchly holky tak ať jedou aspoň kluci.
Reagovat
Fandina
To je fakt. Berďa mi dneska udělal radost, Lukáš také a Jirka si teď vzal zpět podání.
Reagovat
Kytka
Mně taky udělal radost, ale ty nervy, v sobotu čekání na Godota a Godot nepřišel, včera se to táhlo taky 6 hodin a dnes zase pět. Teda já nevím jak bych jako tenista v téhle situaci vydržela s nervy. Respekt.
Reagovat
Kytka
Veselka 5:4!!! Stačí dopodávat.
Reagovat
Kytka
A je to! Všichni tři vyhráli. A já se jdu dospat.
Reagovat
Fandina
i Veselkovi. Je to táááááááááááám!!!
Reagovat
Kytka
Jo Veselka srovnal. Ufff
Reagovat
Fandina
ta fotka .......
Reagovat
a.magerova
Reagovat
Kytka
Gratulace Tomovi. Konečně urval titul. A to se počítá.
Reagovat
a.magerova
Reagovat
peggy
Berdych nic moc,Lopez byl lepsi a proto mu blahopreji i kdyz prohral.U Berdycha to byla nahoda a snad posledni.
Reagovat
Kytka
Tak tohle kálení do vlastního hnízda miluji. Určitě byl lepší Tom, proto vyhrál.
Reagovat
Kytka
Tak tohle kálení do vlastního hnízda miluji. Určitě byl lepší Tom, proto vyhrál.
Reagovat
Kytka
Sorry, dává se mi to sem 2x a nevím proč.
Reagovat
sprchon
Stačí kliknout jednou. ;)
Reagovat
Kytka
Však klikám jednou a jde to sem 2x
Reagovat
smazaný uživatel
V pohodě, hlavně nereaguj na iqeho, nebo se ti to zhorší :D :D
Reagovat
Fandina
:-)))
Reagovat
Fandina
jsem mrtvá smíchy
Reagovat
Kytka
???
Reagovat
smazaný uživatel
Pointa spočívá v tom, že iqe sem dává všechny svoje příspěvky 2x :D
Reagovat
smazaný uživatel
Ne, jde o to, že Iqe má nějaký problém s prohlížečem, takže když tady něco napíše, z 90 % je to tady napsáno 2x :D takže to měl být jen menší vtip :)
Reagovat
Fandina
Od něj se tu poslední dobou hodně často objevují dvojitě zobrazené příspěvky. Mně už se to také stalo, ale domnívám se, že to bylo protože jsem měla otevřený TP ve dvou oknech, ale třeba to bylo jen proto, že jsem klikla dvakrát, to se mi také zdálo, ale v každém případě se to tady objevuje a u něj nejvíc. Možná by se na to měl zaměřit admin webu a zjisti proč to tak je.
Reagovat
Kytka
No mám otevřený TP ve dvou oknech
Reagovat
slacker
neni to uchylne ve dvou olnech?
Reagovat
Fandina
A jde to jednou, tak tím to nebude.
Reagovat
Lina
??
Reagovat
Fandina
Berďa super. Hrál tady moc dobře a i dneska byl lepší. Nádhera a mám radost. Gratulka Berďo.
Reagovat
Fandina
Při vyhlášení.
http://www.imagehosting.cz/images/berdychgar.jpg
Reagovat
Kytka
Zase celej Berďa, nikdy tu trofej neumí pořádně zvednout, vždycky to zkoumá jakoby si říkal, co mi to dali. No introvert.
Reagovat
Fandina
:-)
Reagovat
Kytka
To vyhlášení jsem viděla, stál tam jako co bude. Ale řeč dobrá.
Reagovat
Fandina
Také jsem se dívala na streamu. Berďa byl super.
Reagovat
Kytka
Trofej je hezká. Snad nějaký orlík v letu, to by mělo Toma inspirovat a měl by se pořádně rozletět - k dalšímu titulu.
Reagovat
Fandina
To by určitě měl a nejlepe teď v Pekingu.
Reagovat
Kytka
JJ
Reagovat
tmora
Presne :), jinak speach dobra na rozdíl od Lopeze co to tam povídal (přesně takový ty naučení cinty) a AJ ještě horší než ta Číňanka co komentovala zápas na streamu. Jinak od Berdy to mělo hlavu a patu a Aj - super...
Reagovat
Kytka
Ale ono to nasměrovávání předávajícího k vítězi, aby snad předávající s trofejí na těch pěti metrech cestu bylo taky dost komické. Nedivím se, že z toho byl Tom trochu vykulený.
Reagovat
Kytka
Oprava: ...aby na těch pěti metrech našel cestu....
Reagovat
Kytka
Zase celej Berďa, nikdy tu trofej neumí pořádně zvednout, vždycky to zkoumá jakoby si říkal, co mi to dali. No introvert.
Reagovat
tommr
nemá v tom takovej trénink. Chtělo by to aby získával tituly častěji ... :)
Reagovat
Fandina
:-)))
Reagovat
Herbert_Hoover
Berďulka :))))
Reagovat
Fandina
jj moje láska
Reagovat
tommr
i když je jasný, že to spousta lidí co nemá Tomáše rádo bude zase zpochybňovat. Tomovi by to ale mělo prospět hlavně psychicky. A těch 250 bodů se samozřejmě bude velice hodit i do žebříčku ... :)
Mám jen trochu obavy, aby to nepříjemný protahování turnaje ve Shenzhenu nemělo negativní vliv na jeho výkony v Pekingu kde ho hned od začátku čekají samý těžký soupeři ... :(
Reagovat
Lina
Možná to pro něj naopak může být i lepší, když ví, že se dokáže poprat se špatnýma podmínkama a navíc získat titul.
Reagovat
Kytka
Mám strach spíš z 2. kola, z Karloviče - teda pokud se tam oba dostanou. Bude záležet jak půjde Ivovi práskaná. herně je lepší Tom.
Reagovat
Lina
jj u Karlovie je to hop nebo trop. :))
Reagovat
Kytka
Tak je to s ním vždycky. A nejen u Toma.
Reagovat
Kytka
No to je náhoda, Garcia-Lopez hraje v 1. kole s Karlovičem. Mohli by se ve druhém potkat zase s Tomem. Těžký soupeř, ale lepší varianta než Ivo Karlovič. S ním se hraje tenis, dá se chytit rytmus. není to jen dělostřelba na druhou půlku kurtu.
Reagovat
tommr
hlavně aby Tomáš vůbec přelez první kolo. Cuevas není žádnej nazdárek a utahanýho Toma by moh zaskočit ...
Reagovat
Kytka
Tak teď rychle přesun a zítra se jde na to. V kolik hraje?
Reagovat
tommr
Tomáš zítra hrát nebude. Od pořadatelů dostal den volna navíc (stejně jako Garcia-Lopez) a začne až ve středu ... :)
Reagovat
Kytka
To je jedině rozumné.
Reagovat
Lina
Když tak by se Karlovič mohl vyřádit na Garciovi a na Toma by mu mohla dojít munice. :))
Reagovat
Lina
Konečně. :D Gratulace Berďovi!
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist