Berdych podruhé v kariéře obhájil titul! V čínském Shenzhenu slaví 13. trofej

  • ATP SHENZHEN - Tomáš Berdych ukončil téměř dvanáct měsíců dlouhé čekání na turnajové vítězství, když obhájil triumf na turnaji ATP 250 v čínském Shenzhenu. Ve svém prvním letošním a celkově jubilejním 30. finále si český tenista poradil s Francouzem Richardem Gasquetem a získal celkově 13. titul.
    2. 10., aktualizováno | Aktuality |  136 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Tomáš Berdych přišel kvůli zánětu slepého střeva o US Open a měsíc nehrál, v závěru sezony však ještě bojuje o další účast na Turnaji mistrů. Tento týden v čínském Shenzhenu porazil Kazacha Kukuškina, krajana Veselého a Brazilce Bellucciho a letos se poprvé dostal do finále.

V něm se jednatřicetiletý Čech střetl s o rok mladším Richardem Gasquetem a byť si v druhém setu zápas hodně zkomplikoval, nakonec po 2 hodinách a 40 minutách boje zvítězil 7-6 6-7 6-3 a ve vzájemné bilanci se poprvé dostal do vedení (8-7).

"Ještě před pěti týdny jsem byl v nemocnici, teď tu sedím s trofejí. Věci se mění hodně rychle," řekl Berdych na tiskové konferenci. "Naštěstí pro mne jde všechno dobře, cítím se dobře a jsem tu jako vítěz. Tohle všechno beru jako bonus, to, že můžu hrát a vyhrávat," dodal svěřenec chorvatských trenérů Gorana Ivaniševiče a Luky Kutanjače.

Berdych začal zápas ztraceným podáním, nicméně hned v další hře si ho vzal zpět. Pak si oba tenisté drželi bez problémů své servisy tak dlouho, až musel rozhodnout tie-break. V něm český tenista neudržel vedení 4-1, Francouz otočil na 4-5 a měl dva servisy, ale Berdych koncovku zvládl lépe a osmým esem první set úspěšně ukončil. 

V druhé sadě Berdych díky brejku ze čtvrtého gamu dlouho vedl a za stavu 5-3 měl při podání soupeře dva mečboly. Ale Gasquet na oba zareagoval esem a dvanáctiminutový game nakonec strhl na svou stranu. Navíc po zisku deseti výměn v řadě vývoj otočil na 6-5, v tie-breaku potvrdil lepší psychické rozpoložení a vynutil si rozhodující dějství. 

Rodák z Valašského Meziříčí ale nakonec celý zápas neztratil. V třetí sadě znovu našel klid při svém podání, po němž nečelil brejkbolu, a zásluhou brejku na 4-2 dovedl utkání k výhře.



"Ty dva mečboly (ve druhém setu) byly hodně těžké. Zaservíroval esa, takže jsem s tím nemohl nic dělat. Začal pak hrát velice dobře a druhý set si zasloužil vyhrát, i když jsem mu trochu pomohl. Musel jsem o vítězství bojovat, ale tak to někdy chodí," řekl Berdych.

Svou hrou po delší pauze byl semifinalista letošního Wimbledonu potěšen. "Už po semifinále jsem říkal, že se chci ještě zvednout a hrát lépe, a myslím, že jsem to proti velice těžkému soupeři dokázal," řekl. Z nové spolupráce s Ivaniševičem ale příliš podrobností neprozradil. "Pracujeme na některých věcech, ale nechci zacházet do detailů. Ještě jsme neměli až tolik času na práci. Udělali jsme úpravy s mým servisem i hrou jako celkem," doplnil.

Berdych dnes ve svém jubilejním 30. finále získal 13. titul, kterým se vyrovnal Gasquetovi, a první od konce loňského října, kdy obhájil vítězství ve Stockholmu. Právě dnes obhájil triumf na turnaji ATP podruhé v kariéře, když svou bilanci v Shenzhenu vylepšil na 8-0.

Výsledky v Číně zvýšily Berdychovu šanci na účast na Turnaji mistrů. V hodnocení letošní sezony sice zůstane na první nepostupové příčce, která zajišťuje pozici prvního náhradníka, ale ztrátu na osmého Nadala sníží na 330 bodů.

Nyní se Berdych přesune na podnik ATP 500 do japonského Tokia, kde ho v prvním kole čeká souboj s Lucemburčanem Gillesem Müllerem. V zemi vycházejícícho slunce si zahraje také čtyřhru s Radkem Štěpánkem. Následovat bude turnaj Masters 1000 v Šanghaji a koncem října je česká jednička přihlášena na 'pětistovku' do Vídně. Boj o Londýn pak vyvrcholí začátkem listopadu na Masters v Paříži.

Berdych dnes vyšperkoval úspěšný český týden. Už včera na okruhu WTA triumfovaly Kristýna Plíšková v Taškentu, Petra Kvitová ve Wuhanu a Lucie Šafářová na stejném turnaji ovládla čtyřhru s Američankou Mattekovou. Jan Šátral dnes navíc vyhrál challenger v Římě a Jaroslav Pospíšil triumfoval na podniku Futures v egyptské Káhiře.

• ATP 250 SHENZHEN •
Čína, tv. povrch, 704.140 dolarů
nedělní výsledky (02. 10. 2016)
• Dvouhra - finále •
Berdych (1-ČR) - Gasquet (3-Fr.) 7-6(5) 6-7(2) 6-3
• Čtyřhra - finále •
Fognini/Lindstedt (It./Švéd.) - Marach/Martin (2-Rak./Fr.) 7-6(4) 6-3
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (136)
03.10.2016 11:47Od: turista
Berďa má další titul. Gratulka!
[ Reagovat ]
03.10.2016 01:55Od: Frick Jak se tu onehdá probíral Babiš
http://svobodneforum.cz/zeman-nebo-babis-kdo-je-nebezpecnejsi/

Článek zajímavý i v tom, že působí i jako taková "válka frakcí v kavárně"

Kdy jeden kavárník, jenž jen proti Zemanovi + Babišovi, tepe jinýho kavárníka, že je jen proti Zemanovi a proti Babišovi už ne.
[ Reagovat ]
03.10.2016 07:54Od: vendulkabendulka
Fricku a vysvetlis nam, co je to ten kavarnik?
[ Reagovat ]
03.10.2016 07:57Od: Fandina
to je příslušník drbárny ... úsměv
[ Reagovat ]
03.10.2016 01:52Od: Frick Moc prosim
Jaký maj TOP 10 omezení, co se týče ATP 250? Můžou hrát kolik chtěj a organizátoři si i jich tam můžou zvát libovolný množství? Nebo je to množtství závislé na dotaci?

A co Challengery? Tam taky může hrát kdokoliv nebo jen hráči mimo TOP 10 (TOP 20, TOP 30...)
[ Reagovat ]
03.10.2016 06:26Od: rusedski
Mám pocit, že na challengery je omezení TOP10. Třeba Berďa a Štěpec hrávali Prostějov coby hráči TOP20, podobně Wawrinka Lugano. Ale v TOP10 v tý době nebyli.
[ Reagovat ]
03.10.2016 00:17Od: Marduch
Z highlights to vypadá, že se do toho Berdych víc opírá, po údržbových úderech na téčko téměř ani stopy. Pokud je ta avizovaná jednoduchost myšlena jakože méně úderů na vyhraný fiftýn, tak za mě tudy ano;)
[ Reagovat ]
02.10.2016 20:48Od: George_Renel Tady to bude asi až zítra
http://sport.idnes.cz/tomas-berdych-titul-cina-kouc-goran-ivanisevic-rozhovor-pkr-/tenis.aspx?c=A161002_185944_tenis_bem
[ Reagovat ]
02.10.2016 20:15Od: Frick Wimbledon 2010 - Finále Berdych - Nadal
Celý záznam v 720/50p (tj. zcela hladký pohyb - jak v TV vysílání)

https://www.youtube.com/watch?v=bJQtgq7uDJY

Doporučuju si stáhnout, myslim, že to tam dlouho nevydrží.
[ Reagovat ]
03.10.2016 14:54Od: turista
To měl tehdy Berďa vyhrát.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:54Od: Fandina Gratulka Berďovi
a mám radost, protože Berďa je pořád ve hře o TM.
Jinak zápas se mi líbil, i když mi ve druhém docela zatrnulo, když to šlo do třetího. Ríša je můj oblíbenec a já se moc ráda na jeho hru, švih jednoručákem dívám a hrál dobře. Berďa ale ve třetím Ríšu přehrál a líbilo se mi jak hrál. Takže mám radost z finále Ríšánka a z titulu Berďulky. Super!!!
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:31Od: Targaryen123 A.K.S.
V live rankingu až 231. :O
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:53Od: mkubis17
150.
[ Reagovat ]
02.10.2016 20:14Od: VlS
Rozlišuješ, co je o chlapech a co o ženskejch, nebo je to na tebe moc sofistikovaný? Jsi v článku o ATP.
[ Reagovat ]
03.10.2016 00:31Od: horska.kraslice
Problémy s identitou? :-)
[ Reagovat ]
03.10.2016 00:34Od: horska.kraslice
u T123.
[ Reagovat ]
03.10.2016 07:48Od: Fandina
třeba mají problémy ostatní, kteří nevědí kdo je
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:58Od: Jirajsw
Zase jak to tak vemes si myslím že bude onym nej hráčem bez grandslamu sice těch turnajů moc nevyhrál ale který jiný hráč bez grandslamu se může pochlubit pravidelnými účastní na turnaji mistrů je to třeba vzít asi i takhle ta konzistentnost je přece jen obdivuhodná jen ta jeho hlavička tolik nefunguje ale třeba příští rok to zlomí....
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:53Od: Jirajsw
Fricku klid v sanghaji to berda lupne:-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:49Od: Frick Nejlepší hráč co, nevyhrál GS...?
Neměl by takový hráč ale vyhrávat jiné tituly než pouhé ATP 250?

Na to, jak dlouho je mezi nejlepšími, tak mi ty pouhý dva tituly z ATP 500 za posledních OSM (!!!) sezon přijdou jako hrozně málo.

Na ATP 1000 (za stejnou dobu) ta hrozivá NULA.

když si člověk vezme, že Petra i ve svých "špatných" sezónách (2013, 2016) vždy aspoň tu jednu obdobu ATP 1000 urvala, tak je ten rozdíl neskutečně brutální...
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:55Od: Kytka
No jednu tisícovku přece jen má, z Paříže. Ale to byl ještě mladý devatenáctiletý zajíc.
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:58Od: Frick
A byla slabá.

Ale i tak - je to zarážející, že největší trofej kariéry eviduje z doby, kdy byl maldý ucho. A ne z doby, kdy hraje TM a na GS se pravidelně dostává do SF...
[ Reagovat ]
02.10.2016 20:31Od: Dobry-den
Není to zarážející.

Konkurence je příliš silná a na ty nejlepší Berďulka nemá.
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:02Od: EllNino
takhle to nemůžeš brát, v ženách může vyhrát velký turnaj momentálně minimálně 20 tenistek, v ATP vyhrávají až na výjimky pořád ti samí, občas vystrčí růžky Nishikori, někdy Cilic, Raonic, ale vesměs je to pořád Djoko, Andy, Roger, Rafa, Stan ... Berďa to má v chlapech o dost těžší než Petra v ženách
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:13Od: Frick
A proto máme WTA raději :o)
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:28Od: Lina
Ne všichni. :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:03Od: Kytka
Přesně, ne všichni. To neustálé ženské brejkování i na tvrdém povrchu mně dost nervuje.
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:12Od: VlS
Mám rád hezkej tenis, kterej má spád. A je mi šumák, jestli ho hrají kluci, nebo holky.
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:18Od: Targaryen123
Neřekla bych že to má Petra lehčí, momentálně na tour není nikdo neporazitelný, Djoko má problémy, Nadal hraje tak 30% toho co umí, Féďa out, Stan neuvěřitelně nevyrovnaný a Andy se dá porazit. Momentálně to má Tomáš vcelku lehké, Petra má těch soupeřek mnohem více, na tour je 20 tenistek které jen svou hrou by dokázaly porazit Angie. Tomáš uričtě alespoň jednou mohl GS vyhrát, ale prostě to nezvlád a hlavně Tomáš na GS vypadával i se slabšími soupeři
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:36Od: Frick
Tak je fakt, že ATP 1000 + GS + TM vyhrál od roku 2015 jen Djokovič, Murray, Federer, Nadal, Wawrinka a Čilič (6), zatímco PM/P5 + GS + TM vyhrály od roku 2015 Serena, Halepová, Kvitová, Šarapová, Benčičová, Penettaová, Venus, Muguruza, Radwanská, Kerber, S.-Navarro, Azarenka a Plíšková (12)...

Jo, to je asi fakt rozdíl, pravda.

+ ještě poražení finalisti

ATP: Berdych, Tsonga, Nišikori, Raonič, Monfils
WTA: Jankovič, Kuznetsova, Šafářová, Vinci, Bacsinszká, Ostapenko, Cibulková, Keysová
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:44Od: PetaM
Zajímalo by mě, proč zrovna Madison má koncovku -ová :D
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:04Od: George_Renel
Moc mudruješ. Porovnej to s hráči podobného postavení a kalibru, kolik toho vyhráli - třeba takový Tsonga a spol. od 4. do 10. místa v rankingu za posledních 10 let...
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:17Od: Frick
Tsonga má od r. 2010

13-6-8-10-12-10

Berďa

6-7-6-7-7-6

To je celkem rozdíl, mi přijde..
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:31Od: kada.tom
to nebyla narážka na místo v žebříčku na konci roku, ale na seznam toho, co Tsonga, Tomáš a jim podobní vyhráli za turnaje
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:38Od: Frick
Jasně, ale jestli secjenom není mezi Berdychem a Tsongou příliš velký rozdíl na to, abychom je mohli srovnávat.
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:50Od: George_Renel
Mezi šestkoo a desítkou žádný propastný rozdíl nevidím.
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:47Od: Marduch
Rozdíl mezi Tsongou a Berdychem? Tsonga má kariérně lepší poměr výher/proher. Má dvě 1000, na té druhé v Torontu 2014 porazil Djokera, Můru a ve finálku Rogera. Má finále na Turnaji mistrů. Na GS má 1xF, 2x2 SF, jen na USO udělal max QF, tedy na GS téměž totožná bilance jako Tom. Celkově na tom tedy s výsledky není hůře než Berdych. Spíše naopak.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:40Od: PetaM
Nevím, že by Petra letos vyhrála tisícovku .... Devítistovku ano, ale k tisícům bodů to má dalších sto, což není to samé, že ...

V obchodě, kdyby po tobě prodavačka chtěla o stovku více za nic ... No, minimálně bys jí zabil.
[ Reagovat ]
02.10.2016 20:13Od: Frick
Já psal o obdobě. Chlapi mají 9x ATP 1000, ženy 4+5 PM/P5. Nemůžu za to, že se ve WTA není jedna kategorie.
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:12Od: tommr
Frick má ale v tomhle pravdu. Rozdíl mezi Premier-5 a Premier-Mandatory turnaji je zanedbatelnej a oba tyto typy WTA turnajů jsou ekvivalenty ATP Masters ...
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:19Od: VlS
Taky si myslím, že věcně v tomhle má frick pravdu. Ženský členění turnajů je obrazem dámský kabelky. Jednoduchej systém ATP 250 ;500;1000,2000 tvoří jasnej koncept, prostě dvojnásobek. WTA model 125;280,470,900,1000,2000 vypadá, že někdo neví, co vlastně chce.
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:34Od: PetaM
A mužské turnaje jsou celkem nudné, protože muži by si těžko zapamatovali rozdíl mezi 900 body a 1 000 body.
[ Reagovat ]
03.10.2016 00:14Od: kada.tom
ATP není nudné :-)
a 900 nebo 1000 ... v tomto je WTA na míle daleko za ATP, prostě by se ty kategorie turnajů měly zjednodušit
[ Reagovat ]
03.10.2016 00:13Od: kada.tom
přesně tak ... 900 nebo 1000, obsazením je to de facto totožné :-)
470 jsou jako u ATP 500, 280 jako ATP 250, 125 jsou už na úrovni lepších challangerů ...

osobně bych si moc přál, aby i WTA zjednodušilo kategorie turnajů na 1000,500 a 250, bylo by to o moc přehlednější a i pro hráčky asi příjemnější, prostě 3 kategorie, jednoduché jak facka pro každého :-)
[ Reagovat ]
03.10.2016 01:47Od: Frick
Je to WTA 160, pokud to chcete značit podle počtu bodů pro vítěze a ne dle tisíců dolarů dotace.

Nicméně i tato kategorie je taky takový "bordel". U chlapů je to jasné. ATP turnaje, pak jsou challengery, pak ITF Futures. jak mezi nejhorším ATP a nejlepším Challengerem, tak mezi nejhorším Challengerem a nejlepším Futures je jasný rozdíl - bodový i finanční.

Ale co je ta WTA 125K? Od nejlepšího ITF-ka je to vzdáleno jen o 20 bodů, reps. jen o 10 v případě kategorie ITF 100.000+H. Ani sami nevíme, jak to uchopit a zda můžeme říct třeba o Smitkový, že je to tenistka, která vyhrála WTA turnaj.
[ Reagovat ]
03.10.2016 07:51Od: Fandina
A v čem je problém? Je to jasně vyjmenované, co patří do WTA a co ne. Že mají víc druhů turnajů než ATP přece nevadí. Nějaký důvod to má.
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:33Od: PetaM
Pro mě je 100 bodů prostě celkem dost. Navíc Premier Mandatory jsou povinné všechny, ne? Zato Premier 5 jen 4 z 5 ...
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:39Od: tommr
ani ATP Masters nejsou všechny povinné - viz Monte Carlo ...
[ Reagovat ]
03.10.2016 00:27Od: horska.kraslice
Ano, mělo by se to sjednotit. Ta stovka v tom prostě dělá binec. :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:47Od: Jirajsw
Berda Nadala nejspíš už nepredstihne v boji o turnaj mistrů to by nadal musel být labil.spis si to rozdá s thiemem a monfilsem tam přece jen tito chlapci mohou vyletět v prvních kolech.t ak proto Držme palce zverevovi a sugitovi ať je vyprovodil hned v prvním kole a Tomáš ten by mohl dojít dál než oni nějak se mi líbí jeho přístup a evidentně razantnější servis než v minulosti.berdo pojď pojď pojď:-))
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:57Od: Kytka
S Monfielsem by si to příští týden mohl rozdat "na férovku" mohli by na sebe narazit v semifinále a Tom na Gaela dost umí.
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:13Od: Tornes Agresivita hráčů
Přemýšleli jste někdy, kteří hráči jsou nejagresivnější a kteří naopak nejpasivnější? Spoustu toho člověk vidí i když se "jen" kouká, ale já mám rád statistiku a tak jsem použil dostupná data a spočítal, jak agresivní nebo pasivní který hráč je. Jako základní kriterium jsem použil, kolik procent hráčových úderů ukončí výměnu a pak jsem si ještě trošku pohrál (viz dokument).

https://docs .google.com/spreadsheets/d/18asIwKFqBGgz-PEnT9pUC2lpQsgvUYcGdUYt5cSCspo/edit?usp=sharing

Nejagresivnější hráč - Brown (agresivita 73 - 36,5 % jeho úderů zakončí výměnu)
Nejméně agresivní současný hráč - Grannollers (agresivita 29)
Nejméně agresivní hráč - Willander (agresivita 26)
Nejagresivnější hráč z forhandu - Karlovic (42 % jeho forhandů ukončí výměnu)
Nejagresivnější hráč top10 - Raonic (agresivita 55)
Nejméně agresivní hráč top10 - Nadal a Murray (agresivita 33)
Nejagresivnější český hráč - Rosol (agresivita 54)

Big4
Nadal, Murray - 33
Djokovic 35
Federer 47

Na víc se podívejte kdyžtak sami, některé věci jsou dost zajímavé :ú Pouze odstraňtě mezeru za docs, je to tu prý zakázané slovo...
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:13Od: biglou1
tyjo taky bych chtel mit tolik volneho casu abych se v nem mohl venovat takovym vecem :D ale myslim, ze bych ten cas vyuzil i tak mnohem efektivneji a prijemneji..leda me jeste napada ze bys byl autista a to bych se pak nedivil ze tohle vypracujes :D
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:39Od: Tornes
No vzhledem k tomu že mi to zabralo asi hodinu, možná dvě...
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:55Od: vencapeRF
Tvl, ty si dobry mimon. Bud rad a nedelej ze sebe neco vic. Obvykle takovyto ,typci, co tohle rikaji, delaj nejvetsi blbosti.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:42Od: Fandina
To je pěkné srovnání. Ještě mě zajímá, jak si vybíral hráče, které vidím v přehledu. Díky.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:55Od: Tornes
Podle toho, ke kterým hráčům je dost dat + pár divokých karet, které jsem tam prostě chtěl mít (Davyděnko atd.). Viz tennisabstract.com, match charting project. Alespoň 10 zápasů.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:59Od: Fandina
Tak dík. Pěkné srovnání a super nápad. A čísla vlastně potvrzují to co vidíme na kurtu. Super.
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:51Od: EllNino Gratulace
Viděl jsem to dostavu 7:6 5:7 a myslel jsem, že je konec a odpadne, no naštěstí mě vyvedl z omylu a vyhrát, hned 2. turnaj po zdravotní pauze a hned titul, to je moc dobře, snad zvedne sebevědomí a v Pekingu to zkusí znova a zabojuje o TM, ještě není nic ztraceno :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:41Od: Kytka
Já viděla jen první set. Jednou v roce se dostane do finále a já musím cestovat. Výsledek jsem zjistila až ve vlaku. Ale jsem potěšena. Určitě se po tom slepáku rozjel líp než Nadal. jenže Nadal si to tehdy zhoršil, když hrál s antibiotiky a když zjistil, že to nejde, šel na operaci. Pamatuji, že tehdy to bylo v Šanghaji, Roger na adresu Rafy poznamenal, že s antibiotiky se hrát nedá, že on by to řešil jinak, ale je to věc Rafy. Tom má naštěstí víc rozumu, léčil se hned a operaci se tak vyhnul.
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:08Od: flex Jsme si spravili chuť
Ta sezóna nic moc, několik našich holek vypadlo ze 100 (bylo jich tam 9) a další klesaly. Druhý sled ne a ne udeřit. Teď spokojenost.
Při pohledu na poslední vydařený turnaj Petry a na kvality soupeřek se nedá zapudit otázka na déle trvající trůnění na postu světové jedničky. Je tam obrovská díra. Kerber při vší úctě dlouhodobě ne, podobně hra Agy či Simony na to nemá. Mugu či Madison ještě ne. Když bude Petra motivovaná, nikoho jiného než Petru nevidím. Třeba jí to za vlády Sereny tolik nebavilo a teď začne.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:43Od: darek.vrana
Tomáš Berdych dneska taky konečně dorovnal Karla Nováčka v počtu titulů a dostal se tak na druhé místo historických tabulek (open éry) mezi našimi hráči.

Více zde: http://tenis95.webnode.cz/celkove-statistiky/
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:10Od: tommr
doufám, že se na druhým místě osamostatní ještě letos. Pokusit by se o to mohl zase ve Stockholmu což je jeho nejoblíbenější turnaj, protože tam vyhrál už třikrát ...:)
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:43Od: Kytka
Tam ale asi hrát nebude. Jede do Vídně.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:41Od: kada.tom
Velká gratulace Tomášovi, je jenom dobře, že se po slepáku dokázal vrátit zrovna takhle, v Petrohradě to ještě nebylo ono, ale v Shenzhenu splnil svoje nasazení :-)

Snad se mu bude dařit i v Tokyu :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:57Od: tedi
zajimalo by me, proc sklonujes anglickej prepis. proc nepouzit cesky nazev a napsat 'v Tokiu'?
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:28Od: kada.tom
vím, že v češtině se píše Tokio ... ale mně tam to měkké i prostě nesedí, takže ze zásady píšu Tokyo :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:29Od: kada.tom
obecně rád používám původní názvy měst ... Shenzen, Linz, Shanghai ..
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:30Od: PetaM
Se vsadím, že původní názvy zrovna v Číně se píšou úplně jinak :D :D
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:17Od: darek.vrana
A ci je na Shenzhen a Shanghai původního? Je to jen anglický přepis čínských znaků.
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:29Od: SubOptikT
+1
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:54Od: Kytka
A v Tokyu nebo Tokiu, jak kdo chce, vlastně neobhajuje žádné body, protože vloni v Pekingu vypadl hned v prvním kole. Tak mu nic neodečtou a hned připisuje.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:16Od: Tornes Gratulace
Tak Tom to dokázal a i letos má aspoň ten jeden "povinný" titul. Navíc porazil ve finále velmi dobrého hráče a když se dívám na komenty, tak i po solidním výkonu. Já jsem stihl jen poslední tři gamy, ale tam alespoň na podání předvedl solidní údery.

Na TM ztrácí momentálně 330 bodů. Dobrá zpráva pro něj je, že jsou hned tři hráči, které může realisticky dohnat - Rafa, Dom a Monfils. Doufám, že alespoň jednoho z nich ještě předežene - a zároveň doufám, že to nebude Dom :D Ale je to momentálně zcela otevřené.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:14Od: Nancy_z Gratulace Berďovi
Bylo to pěkný finále a vyrovnaný. Jsem ráda, že má další titul. Přece jenom by jich hráč jeho kvalit mohl mít i víc.
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:50Od: carodejka_s.r.o. Gratulace
Nemám teď moc času na sledování tenisu, ale události posledních dnů se přehlédnout nedaly. Jsem moc ráda, že Tomáš i v této zvláštní sezoně, dokázal vybojovat titul.
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:35Od: tommr skvělej českej tenisovej víkend!
po třech titulech žen ze soboty se zaskvěli i naši muži a dneska přidali další dva tituly - Tomáš Berdych v Shenzhenu a Honza Šátral na challengeru v Římě. Takový víkendy bych si nechal líbit klidně i častěji ... :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:44Od: darek.vrana
No ale co to Tomášovo zaváhání, to by se mu příště proti jinému hráči vymstilo! To byla docela ostuda. A druhý set Plíškové byl taky trestuhodný. Já myslím, žes to trochu s tím hodnocením přestřelil;-).
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:47Od: tommr
jak se říká - konec dobrej všechno dobrý. Kdyby ale Tomáš prohrál tak bych na něm nenechal ani nitku suchou ... :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:49Od: darek.vrana
To je mi jasný:).
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:32Od: VlS
Tome, zdramatizoval jsi to teda pěkně, ale konec dobrej :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:32Od: adalv87
vím že se to týká něčeho jiného,ale prohra Atawo a Spears,s největší pravděbodobností zajistil H+H na TM,a Karolíně s Matekk též :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:36Od: PetaM
Myslíš asi Karolínu s Julčou :D
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:44Od: adalv87
jasně že jo :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:38Od: tommr
myslel si asi Karolíně s Goergesovou? Lucka s BMS si TM zajistily už výhrou ve Wuhanu ... :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:44Od: adalv87
chybička se vloudila
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:50Od: horska.kraslice
A co Xu/Zheng, ty je nemůžou ohrozit?
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:05Od: tommr
teoreticky by mohly, ale v poslední době nemají dobrou formu a v Pekingu mají těžkej los. Tipnu si, že vypadnou už v prvním nebo nejpozději ve druhým kole ... :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:29Od: darek.vrana
Šátral skoro ve stejnou chvíli taky, cenná výhra nad Haasem. Tak doufám, že tentokrát to je ten Haase a ne jeho bratr:).
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:28Od: Jirajsw
A takhle se pozná top hráč sice to nedoserviroval ve druhém ale i po výpadku kde se nezúčastnil us open prostě přišel viděl zvítězil!tohle umí jenom velcí hráči a Ríša to určitě nebude:-)bravo Tome čest poraženým protože i Francek hrál skvěle:-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:27Od: George_Renel Důstojné finále
Tomáš byl o fous lepším hráčem a zaslouženě vyhrál. Škoda výpadku na konci 2. setu. Stálo ho to pak hodně sil.
Dnes každopádně odvedl nejlepší výkon týdne, i když po nemoci opravdu hodně ztratil na pohybu.
Už jsem myslel, že ho Šátral ve vítězství předežene. Nakonec to o 5 minut dříve stihl. :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:28Od: Lunej..
Skvely tyden:)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:26Od: Krisboy
Krásnej zápas. Třetí set už byl trošku slabší, ale hlavně druhá půlka druhýho byla fakt pěkná podívaná, který nechybělo nic. Nekompromisní winnery, smeče, dropshoty, prasata, esa (i proti mečbolu), dlouhý výměny, zvraty ve skore...jsem spokojen :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:24Od: SubOptikT
Fajně. Tak snad i Šátral to už došátrá ...
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:26Od: Empe
A je to tam. :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:23Od: Krisboy
Je to tam!
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:17Od: Lunej.. Tome
Tak co chces vic, vedes 5:2, takze nechci uz zadne drama.!:)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:23Od: Lunej..
Slava, slava, slava, aspon 1 titul, gratulace,:)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:17Od: Krisboy
Twl, důležitej game. Z 0:30 to otočit je dobrý. 5:2 už Tome prostě nesmíš pustit!!!
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:01Od: mkubis17 OT
nevíte kam je přihlášený Honza Šátral na další turnaj? Na příští týden ho na žádným challengeru nevidím
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:00Od: tommr
třeba si chce dát oraz. Po zisku titulu by na to měl nárok ... :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:21Od: adalv87
příští týden nic, další týden hraje v Taškentu a pak kvalifikaci v Moskvě
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:00Od: MartinPa
Bohužel, co umí Tomáš dokonale, je chovat se tak, že si proti sobě poštve diváky, kteří na konci druhého setu hráli s Rišárem a ten si set několika přesnými míči nakonec uhrál.
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:06Od: Kiske007
co udělal tak hroznýho??
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:14Od: Lunej..
Taky nevim. To hadani s umpire divaci uz zapomneli a ani to nejak neprozivali. A Tom tam ma sve fandy.
[ Reagovat ]
02.10.2016 13:59Od: Kiske007 Riša
Měl by si vzít na lavičku servisáka, ani se chudák nestačí pořádně napít, jak musí neustále přemotávat
[ Reagovat ]
02.10.2016 13:55Od: Kozoroh
Pokud by tento zápas Berdych prohrál, nebylo by to poprvé, kdy prohrál ve finále z mečbolu. Salo se mu to již ve Winston Salemu v roce 2012, kdy měl mečbol na Isnera, ale přesto neuspěl.
[ Reagovat ]
02.10.2016 13:59Od: tommr
jj na ten zahozenej mečbol proti Isnerovi asi nikdy nezapomenu. Tomáš měl krásně nalitej míč na síti, ale poměrně lehkej volej zbrkle vyhodil do autu a to ho stálo celej zápas ... :(
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:28Od: darek.vrana
A myslím, že jednou i proti Tsongovi.
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:46Od: Kozoroh
Ano, v Marseille 2013.
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:28Od: George_Renel
Kolik tenistů v někdy v kariéře neprohrálo z mečbolu?
Zase z toho nedělej senzaci.
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:31Od: tommr
u běžných zápasů to tak nevadí, ale ve finále to hodně bolí. Ještě štěstí, že dneska to dopadlo dobře ... :)
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:51Od: Kozoroh
Mít v kariérním záznamu tři prohraná finále z mečbolu by byl pro Berďu velký škraloup...
[ Reagovat ]
02.10.2016 14:58Od: tommr
jj tím by si tu finálovou bilanci moc nevylepšil. I bez toho jí nemá zrovna moc lichotivou (po dnešku 13:17) ...
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:10Od: Tornes
Velký škraloup? Já tvrdím, že prohra z mečbolu je rozhodně cennější než prohra 6:3 6:4. Ano, samozřejmě to víc bolí, ale z hlediska kariéry, pokud už teda zápas prohraje, tak jsou prohry z mečbolu lepší.

Říkat že prohra z mečbolu je horší než normální mi přijde podobné jako tvrdit, že prohra ve finále je horší než dřívější prohra (resp. zveličování finálové bilance). Oboje by znamenalo, že je lepší být horším hráčem.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:34Od: Kozoroh Re: Tornes
ROFL. Dlouho jsem se nad příspěvkem z TP nezasmál jako nad tvým.

" Velký škraloup? Já tvrdím, že prohra z mečbolu je rozhodně cennější než prohra 6:3 6:4."
Já měl vždy za to, že v tenise jsou cenné jen výhry a premiérové postupy do finále velkých turnajů, ale dnes jsem se dozvěděl, že jsou cenné i prohry z mečbolů :-)

" Ano, samozřejmě to víc bolí, ale z hlediska kariéry, pokud už teda zápas prohraje, tak jsou prohry z mečbolu lepší."
V čem je to lepší? Když hráč prohraje 3:6, 4:6, tak to znamená, že byl herně horší, ale když prohraje z mečbolu, tak zápas neustál psychicky. Sám si odpověz, v jaké situaci bys raději chtěl být.

" Říkat že prohra z mečbolu je horší než normální mi přijde podobné jako tvrdit, že prohra ve finále je horší než dřívější prohra (resp. zveličování finálové bilance). Oboje by znamenalo, že je lepší být horším hráčem."
Andre Agassi ve své knize Open napsal, že prohra je snesitelnější v semifinále než ve finále. Tato hovoří za vše.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:52Od: Tornes
"V tenise cenné jen výhry" - jak se to vezme. Hodnoty jdou od velmi plusových až po velmí záporné. I prohry mají svoje hodnocení. Jinou hodnotu (velmi zápornou) má prohra 6:1 6:2 s padesátým hráčem žebříčku a jinou hodnotu (takřka neutrální, v některých případech možná i kladnou) má prohra 4:6 7:5 6:7 s top hráčem. Nebo je to podle tebe jedno?

Odpovím ti svou otázkou - co je v tenise důležitější? Mít tenisovou kvalitu a nic moc hlavu, nebo nemít tenisovou kvalitu a mít skvělou hlavu? Se skvělou hlavou bez tenisové kvality nedokážeš vůbec nic, protože hlava je rozhodující v zápasech vyrovnaných hráčů (a bez tenisové kvality nemůžeš být vyrovnaným hráčem). S tenisovou kvalitou a špatnou hlavou toho můžeš dokázat pořád hodně, protože pokud budeš o level výš než soupeř, tak se do problémů s hlavou vůbec nedostaneš a soupeře prostě přejedeš.

Podívej se co píšu - "Ano, samozřejmě to víc bolí, ale z hlediska kariéry, pokud už teda zápas prohraje, tak jsou prohry z mečbolu lepší." Mám to zopakovat? Ano, více to bolí (tj. je to méně snesitelné). Znamená to snad, že je cennější prohrát v prvním kole? Máme snad hráče odměňovat za to, že jsou špatní?

A ještě jednou zopakuji - nemluvím o tom, co je pro hráče příjemnější a snesitelnější. Mluvím o tom, co je cennější. A jestli mi chceš tvrdit že je z hlediska kariéry je lepší na turnaji prohrát v prvním kole (bilance 0:1) než ve finále (bilance třeba 6:1), tak opravdu nemám co říct.

Snad jen by měl někdo vyřídit Murraymu, že jeho letošní druhý nejlepší GS nebylo finále na AO nebo FO, ale US Open, protože tam prohrál už v QF a ne až v F.
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:36Od: Kozoroh
Je hloupost tvrdit, že cennější je prohra z mečbolu než klasická prohra. Zaprvé proto, že to je oxymóron, zadruhé, že hráč stav neustál ve své hlavě, zatímco při klasické prohře byl neúspěšný "jen" herně. A když je takových těsných porážek víc, tak to dotyčnému tenistovi vytváří horší kredit než obyčejné prohry.
Nepodsouvej mi tvrzení, že prohry v 1. kolech jsou cennější než finále. Postup do finále je cennější než do semifinále, to je jasné, ale když má hráč negativní finálovou bilaci, vrhá to na jeho kariérní záznam stín. Nebo mi chceš říct, že Berdychův záznam (30 finále, 13-17) je cennější nežli Wawrinkův (25 finále, 15-0)?!?
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:37Od: Kozoroh
* Wawrinkův záznam 15-10.
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:52Od: Tornes
Samozřejmě ne. Jednoduše proto, že vyhrál 15 turnajů a Berdych 13. Ovšem kdyby měl 13 vítězství jako Berdych, tak pak ano, potom by Berdychova bilance byla lepší (nepočítaje kvalitu turnajů, to je zas zcela jiná věc).

Ještě jednou zopakuji svou otázku - co je lepší, být (třeba na poměry top100) průměrný herně a skvělý v hlavě, nebo skvělý v hlavě a průměrný herně? Mít špatnou hlavu je ve skutečnosti mnohem lepší než mít špatnou hru.

A jestli ty nijak nehodnotíš prohry svých oblíbených tenistů, tak já ano. A prohru Federera v Římě O6 mám zhruba tak o milion světelných let výše než jeho prohru na FO 08.
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:22Od: darek.vrana
Já myslím, že je to absolutně individuální, jak hráč kterou prohru vnímá. A to je taky to nejpodstatnější, co si z ní on odnese. Jestli trauma, naštvání, nebo dobrý pocit. Štěpánek kolikrát prohrál těsně s top hráčem a řekl, že je na sebe pyšný a kvůli tomuhle hraje tenis. Někdy prohra z mečbolu zabolí, ale řekneš si: ok, ale prostě jsem udělal maximum, on hrál dobře a dostat se na mečbol proti takovému hráči je super. Jindy to naštve, když vedeš a poděláš to. Takže asi nejde říct obecně, co je lepší.
[ Reagovat ]
02.10.2016 17:33Od: Kozoroh
" Samozřejmě ne. Jednoduše proto, že vyhrál 15 turnajů a Berdych 13. Ovšem kdyby měl 13 vítězství jako Berdych, tak pak ano, potom by Berdychova bilance byla lepší (nepočítaje kvalitu turnajů, to je zas zcela jiná věc)."
Reagoval jsi na nepodstatnou část věci. Wawrinka má víc titulů (při psaní komentu mě napadl zrovna on), ale pokud by byli s Berdychem na tituly nastejno, byl by na tom Wawroš pořád líp, neboť by z menšího počtu finále vytěžil stejný počet titulů. Berdychova finálová bilance je v porovnání s jinými TOP hráči tristní.
" Ještě jednou zopakuji svou otázku - co je lepší, být (třeba na poměry top100) průměrný herně a skvělý v hlavě, nebo skvělý v hlavě a průměrný herně? Mít špatnou hlavu je ve skutečnosti mnohem lepší než mít špatnou hru."
Na nejvyšší úrovni je klíčové mít dobrou psychiku. Jak kdysi poznamenal Forehand, tenista, který má špatnou psychiku, si vybral špatný sport. Samozřejmě musí tenis umět hrát a mít herní superprvek (Rafův forehend, Novakův pohyb, servis Peta Samprase atd.), ale musí je UMĚT použít ve SPRÁVNÝ ČAS! To odděluje šampiony od jen dobrých hráčů.
" A jestli ty nijak nehodnotíš prohry svých oblíbených tenistů, tak já ano. A prohru Federera v Římě O6 mám zhruba tak o milion světelných let výše než jeho prohru na FO 08."
Podle mě je Novakovou horší prohrou ta z Rafou z Madridu 2009 než s Tsongou v Torontu 2014. Proti Tsongovi mu to holt nesedlo, ale Rafu mohl porazit, ale neustál tlak.
[ Reagovat ]
02.10.2016 18:11Od: Tornes
Ok. Takže Wawrinka je lepším hráčem než Murray, protože sice mají stejně GS titulů, ale Murray byl narozdíl od Wawrinky tak pitomej, že se dokázal dostat ještě do dalších osmi finále. To Wáwra byl mnohem chytřejší a raději prohrál o jedenáct zápasů víc už v prvním a druhém kole. Zcela logicky z něj tyto prohry učinily lepšího hráče, než Murray.

Chápeš vůbec co to píšeš?

Jinak u toho Berdycha jsem ti odpověděl na to, co jsi chtěl - pokud by měli stejně titulů, tak je lepší Tom, protože finále navíc je PLUSOVÝ, nikoli minusový bod. Minusové body by mohly být například pokud by někdo z nich hrál mnohem více turnajů než ten druhý.

K hlavě - hráč, který je v současnosti většinou považován za nejlepšího v historii, je zároveň považován za hráče, který často v těsných zápasech neustojí tlak. Jeho bilance v pětisetových zápasech s hráči top10 je 7:14, proti top5 2:8, v rozhodujících 3. setech proti top5 18:23. Prohrál celkem 14 zápasů, ve kterých měl match point včetně čtyř zápasů na GS. Když odvrací BP vyhraje o 2,2 % výměn méně než jindy na servisu. Všechno tohle mi říká, že ten hráč nemá silnou hlavu. I přesto je považován za nejlepšího hráče historie. Jednoduše proto, že jeho tenisová kvalita je až tak vysoká.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:13Od: Kozoroh
Já mám svoje myšlenky promyšlené, je holt tvůj problém, že je neumíš pochopit. Tvé pokusy o jejich vyvracení jsou zatím marné.
Je evidentní, že mezi pojmy "lepší" a "úspěšnější" kladeš rovnítko. Avšak to nemusí vždy platit a to případ Murray x Wawrinka. Murray je bezesporu lepší hráč, konzistentnější. Své první finále hrál v 21 letech, v 25 vyhrál první major. Ale úspěšnější ve finále GS není, neboť na 3 GS tituly potřeboval 11 finále, zatímco Wawrinka jen 3. Wawrinka je úspěšnější v proměňování finálových šancí na titul.
Podobné je to u sporu o jméně nejlepšího travaře historie. Zastánci Federera vytahují fakt, že hrál 10x finále a že je v pomyslné hiearchii travařů před Samprasem. Samprasovi podporovatelé však oponují, že velký Pete nikdy neprohrál ve finále Wimbledonu, všech 7 finále vyhrál a má perfektní skóre 7:0, zatímco Roger utrpěl hned tři porážky od dvou protivníků, pro které tráva není TOP povrchem. Pete byl ve své době neohroženým králem trávy, což se o Rogerovi naplno říct nedá.

Jestli považuješ Berdychovu bilanci 13:17 za skvělou, tak to ani nestojí za komentář.

Federer jednoznačně nejlepším tenistou historie není. Musel by mít v počtu vyhraných majorů větší náskok, aspoň 5-6 titulů na druhého Peta a Rafu. Že ho většina považuje za NEJ je ovlivněno faktem, že je aktivním hráčem. Je víc na očích než Sampras, Borg. Ti byli ve svých érách rovněž považováni za vyjímečné. Ikdyby tedy nejlepším tenistou historie Federer byl, jeho bilance s Rafou a spousta prohraných pětiseťáků jsou velkou kaňkou na jeho kariéře.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:44Od: Tornes
Ne, tvůj problém je že napíšeš jednu věc a následně ji změníš na jinou. Je Wawrinka úspěšnější v GS finále než Murray? Je. Je Wawrinka úspěšnější než Murray na GS? Není. To jsou dvě rozdílné věci a ty je spojuješ.

Říkáš, že Berdych nemá dobrou bilanci ve finále. Já souhlasím, že nemá. Ovšem ty z toho vyvozuješ, že je proto horším hráčem, jako by finálová bilance byla jediným kritériem.

Takže - při bilance 13:10 u Wáwry - byl by Wawrinka úspěšnějším hráčem ve finále turnajů? Bezpochyby byl. Byl by úspěšnějším hráčem celkově? Nikoli.

Říkal jsem většinově považován, což je.
Je to kaňka? Ano. Stal by se lepším hráčem, kdyby ty zápasy prohrál ve čtyřech setech? Ne. Naopak.
A i kdyby byl považován až za 10. nejlepšího v historii, stejně by to byl důkaz toho, že tenisové dovednosti jsou sami o sobě důležitější než hlava, jelikož dokážou i hráče s průměrnou psychikou dostat na vrchol, zatímco obráceně to není možné.

Pete vs Roger - aha, takže protože Pete prohrál s Krajíčkem už v QF, Ivaniševičem v SF, Federerem v R4 atd, tak je vládcem Wimbledonu. Kdyby vyhrál další 2/1/3 zápasy a prohrál až ve finále, tak by byl lama. Make sense.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:25Od: Kozoroh
Mimochodem způsob, jakým Federer prohrál finále AO 2009, USO 2009 a 2015 jsou dle tvé logiky nejlepší styly prohry, neboť v nich byl Fedex herně lepší, ale dojel na neproměňování šancí. Takže čím víc Roger prohraje zápasů z mečbolů a se statistikami využití brejkbolů 4/23, tím líp pro něj :-)
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:52Od: Tornes
Ve zkratce? Ano. Pokud už má prohrát, tak ať je to alespoň dobrý zápas a boj. Mrzí to? Ano, strašně. Ale jen to ukazuje, jak skvělým hráčem je - mnohem více než třeba FO 08.

Já na tuhle debatu nemám. Ty tu stále dokola omíláš, že čím hůř hráč hraje, tím lépe pro něj, pokud na konci nevyhraje turnaj/zápas. Podle mě je to naprostá blbost.
[ Reagovat ]
02.10.2016 20:15Od: cheeky
Tornes má pravdu. Kororohu, tuhle debatu jsi prohrál. Ale nebuď smutný, k mečbolu ses ani nepřiblížil.
[ Reagovat ]
02.10.2016 21:54Od: janek_da
:D
[ Reagovat ]
02.10.2016 23:14Od: VlS
Dobrej koment :-))
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:33Od: darek.vrana
Myslím, že prohry z mečbolů ve finále mají i ostatní hráči. Navíc s Isnerem to byla klasická tiebreaková přestřelka, kdy si hráči drží servis a tak se mečboly přelévají z jedné strany na druhou. Horší prohra, byť bez mečbolu, byla možná s Berlocqem v Oeiras, kde prohrál 6:0, 5:7, 1:6. Těch těsných zápasů ve finále má dost, třikrát se hrál tiebreak ve třetím - dvakrát ho prohrál (Isner a Tursunov), s Južným zase vyhrál a otáčel ho z 0:4 a 1:5!
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:34Od: darek.vrana
Nebo s Federerem v Madridu - 6:3, 5:7, 5:7, to byla velká škoda.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:46Od: Kozoroh
Wawrinka, Čilič nebo Nišikori nemají ve své kariéře finálovou prohru z mečbolu; Federer, Murray nebo Ferrer sice ano, ale to byla jen jedna prohra (Federer v Římě 2006, Murray v Šanghaji 2012 a Ferrer v Miami 2013). Berdych s dvěma finálovými prohrami z mečbolu negativně vyčnívá a mohlo to být ještě horší.
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:21Od: skott
Andy prohrál dvě finále ATP z mečbolu. Kromě Šanghaje i v Los Angeles s Querreym!
[ Reagovat ]
02.10.2016 16:48Od: Kozoroh
Ok, ale to na věci moc nemění. Murray má 3x tolik titulů co Berdych a pozitivní finálovou bilanci k tomu. Šlo mi o porovnání Berdycha s hráči jeho kategorie jako Wawrinka, Čilič, Nišikori, Ferrer, Tsonga a nikdo z nich nemá dvě finálové prohry z mečbolu nebo dokonce tři. Kdyby to Berdych dnes prohrál, byl by to pro něj velký škraloup.
[ Reagovat ]
02.10.2016 15:03Od: Kozoroh
Prohrát finálový zápas z mečbolu je daleko krutější než duel 1. kola - semifinále. A pro Berdycha je nelichotivé, že hned dvě finále prohrál z mečbolu. Ještěže dnes třetí set zvládl.
[ Reagovat ]
02.10.2016 19:50Od: Fandina
Na ten zápas s Isnerem si moc dobře pamatuji. Také Berďa potom ztrestal raketu. To se u něj jen tak nevidí. A tu prohru tenkrát považuji spíž za smůlu, než cokoli jiného. Navíc prohrál v TB a byla to přetahovaná myslím 7:9. Podle mě to byla velká smůla.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist