Čilič se triumfem v Basileji přiblížil k účasti na Turnaji mistrů

  • ATP BASILEJ - Marin Čilič vyhrál turnaj v Basileji a možná udělal klíčový krok k postupu na Turnaj mistrů. Po dnešní finálové výhře nad Japoncem Keiem Nišikorim totiž bude mít na první nepostupové místo, které bude patřit Tomáši Berdychovi, náskok 210 bodů.
    30. 10., aktualizováno | Aktuality |  64 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Marin Čilič v Basileji proměnil své velmi dobré výkony ve své 27. finále a v něm vybojoval 16. titul. Polovinu z nich má z haly. Navázal tak na svůj jediný letošní triumf ze Cincinnati, kde v srpnu poprvé vyhrál turnaj série Masters 1000.

Osmadvacetiletý Chorvat ve Švýcarsku ztratil jediný set v semifinále s Mischou Zverevem, s nímž nebyl daleko od vyřazení. V dnešním finále už ale znovu navázal na skvělé výkony a Japonce Keie Nišikoriho přehrál 6-1 7-6. 

Ve vzájemné bilanci Čilič stále prohrává 5-7, ale ve finále zvládl oba souboje. Předloni uspěl na US Open, na kterém slavil svůj jediný grandslamový titul. 

V zítřejším vydání pořadí letošní sezony se Čilič posune na 9. místo před Tomáše Berdycha a před posledním turnajem v pařížské hale Bercy bude mít v držení poslední postupové místo pro Turnaj mistrů s náskokem 210 bodů.

Český tenista tak příští týden potřebuje postoupit minimálně do semifinále, aby měl šanci se do Londýna kvalifikovat. Už nyní je jisté, že zítra vypadne poprvé od června 2010 z elitní desítky žebříčku ATP.

• ATP 500 BASILEJ •
Švýcarsko, tv. povrch / hala, 2.151.985 dolarů
nedělní výsledky (30. 10. 2016)
• Dvouhra - finále •
Čilič (4-Chorv.) - Nišikori (3-Jap.) 6-1 7-6(5)
• Čtyřhra - finále •
Granollers/Sock (4-Šp./USA) - Lindstedt/Venus (Švéd./N. Zél.) 6-3 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (64)
31.10.2016 19:42Od: sojka Marinuv servis
pred Goranem byl o cistem zlomeni se vejpul, vzdycky mi to prislo az zivotu nebezpecne. V soucasnosti podava skvele, prirozeneji. Nejen, ze se tolik nelame, ale zasadni zmena je v rychlejsim svihu a nadhozu, nehaze si balon po primce, ale "prihazuje" si ho oblouckem. Divala jsem se na Berdu, taky snizuje, taky uz mirne zakrivuje, taky sviha.. :-)) Ale kdyz dva delaji "totez", nikdy to neni totez. A neni to hlavne nejak Berduv styl, takze se tesim, co ukaze dalsi vyvoj.. :-)
[ Reagovat ]
31.10.2016 04:36Od: Lopuch
neni to ten co bral dopink a laply ho za užívání dopinku když bral a takzvaně užíval co nemněl a co bylo dávno zakázaný brát ale von to přesto bral a nakonec ho chytly a potrestaly ale von šel hrát dál protože mu daly malej trest za to že bral co nemněl prtože se ukázalo že to brát nemněl ale přesto to furt bral i když to bylo zakázaný jako látka pro podporu růstovýho hormonu a na zvyšování výkonosti a když se to provalylo tak ho laply ale nakonec mu daly malej trest aby ho nemusely viloučit nadosmrti protože by sy už nikdy nezahrál a tedkonc furt hraje? je to von?
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:32Od: svetova.dvojka
Berdych vypadne z top 10, mimochodem to by byl zajímavý název pro politickou stranu TOP 10 :-)
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:34Od: Kiske007
No žádný překvapení, snad se v Paříži ukáže v lepším světle?Marin má formu a na ? by měl být, může leckomu pěkně zatopit
[ Reagovat ]
30.10.2016 19:32Od: babolat.cz
já jsem viděl již název TOP 0,9%
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:09Od: letityfanousek pěkně Marine, gratulace
takhle se bojuje o TM, Tomášovi se tam nechce. Jen doufám, že neodpadne ještě další hráč a bude tam muset pan Nuda nastoupit
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:10Od: svetova.dvojka
Monfils je prej zraněný...
[ Reagovat ]
31.10.2016 07:27Od: 24tomas
co to jsou za kecy zase..
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:45Od: Davor1
Škoda Kei, dnes to bolo strašne slabé a tá dvojchyba na záver pri MP Čiliča to korunovala.

Čiliča som tipoval ako najväčšieho favorita v Bazileji spolu s Keiom a nakoniec to potvrdil. Som rád, že na TM bude na 90% on a nie Berdych, za túto sezónu a v momentálnej forme si to zaslúži ďaleko viac.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:48Od: svetova.dvojka
Vítěz Cincinnati a Basileje, co letos uhrál Berdych, kromě semifinále Wimbledonu a senzačního titulu na 250tce v Číně...
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:03Od: Stan_Borowitz
Pořád je to přichycená smažka, to tedy raději tápajícího Berdycha. Kdoví, na čem teď Čilič zase jede...
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:05Od: svetova.dvojka
třeba je na bezlepkové dietě
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:12Od: Nola
Marinovi asi nikdy neodpustis, vid?
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:17Od: Lunej..
Vzal si glukozu, dostal trest, ktery mu snizili, vratil se zpatky a hraje. Jako Barca, Risa atd. Ja s tim nemam problem.
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:31Od: Stan_Borowitz
No dojemná pohádka, asi jako Kordův nandrolon z jehněčího masa.

Vzal si nikethamid, to je jediný prokázaný fakt, ostatní je jeho příběh, kterému ITF z nějakých důvodů uvěřila. Kriminály jsou taky plné nevinných.
[ Reagovat ]
31.10.2016 10:50Od: Lunej..
Udelal chybu, byl potrestanej, nevadi mi, kdyz se da druha sance. Podle tveho radikalniho nazoru by vsichni, co udelali v zivote chybu, meli pykat az do smrti ze? A ty jediny jsi bez chyby. A pokud vim, dostkrat se prokazalo, ze v kriminale nevinni byli. Ale to porekadlo o biti psa plati stale...
[ Reagovat ]
31.10.2016 14:14Od: Stan_Borowitz
Spousta lidí nedostane ani první šanci, takže mne fakt osud těch, kteří ji dostali a zneužili, nijak nedojímá, to se na mne nezlob...

Potrestaní provinilci mohou přece dělat spoustu jiných věcí. Třeba pracovat v normálním občanském zaměstnání. Nemusím přece být sám dokonalý a bez chyb na to, abych třeba nechtěl, aby dříve odsouzeného pedofila nechali znovu pracovat s dětmi, nebo ano? Druhou šanci mu dám řekněme jako skladníkovi ve šroubárně, i ten si přece může přečíst Vergilia v originále.

A jak říká Bohumil Stejskal - esli to některý myslí s očištěním sportu od tého dopingu vážně, tož to s týmito komickými tresty asi není úplně ta správná cesta. Nebo ať nehrajú machry, hňupi, a prostě plošně povolijú doping. Šak nakonec z všeckých tých Kordů, Čiličů a Šarapovových budú eště hrdinové protiwadaovského odboje, no a je to hotové, vyřešené.
[ Reagovat ]
31.10.2016 14:41Od: VlS
:-)
[ Reagovat ]
31.10.2016 14:46Od: Lunej..
Já se nezlobím. Jen mi přijde, že si zasedl zrovna na Marina, protože dopujících tenistů je víc, ale nikde se tak nerozohňuješ jako při něm. A čeho zneužil? Dostal šanci, tak hraje. Psát, že je to ostuda, že vyhrál GS mi přijde zcestná, to se zase nezlob ty na mne, protože v té době hrál skvěle a žádný doping mu zjištěn nebyl. Trest si odpykal. Takže v tomto případě bys měl pravdu, kdyby Marin byl opět přichycen při dopingu, pak ano, zneužil toho. Ale to se nestalo. Máš pravdu, že sport by měl bý čístý, ale víš sám, že je to utopie, při dnešním nátlaku na sportovce. Já jen nejsem tak kategorická, neomlouvám to, ale nedávám nálepku na celý život. A příklad pedofilie je trochu mimo, to je porucha, se kterou se člověk narodí a je nebezpečný ostatním. Marin škodí maximálně tak sám sobě.
[ Reagovat ]
31.10.2016 14:47Od: Lunej..
sis
[ Reagovat ]
31.10.2016 16:03Od: Stan_Borowitz
Je to grandslamový vítěz, který byl přichycen při dopování. Podobně mi to vadí u Kordy, ze stejných důvodů.

Zneužil té své první šance, kterou jiní ani nedostali. Mám pocit, že to nahoře píšu jasně.

Dopující sportovec je také nebezpečný ostatním, zejména dětem, takže to srovnání je zcela na místě. Navíc touha po vítězství tak silná, že člověka přinutí podvádět, je také v podstatě nemoc, čili ta analogie je tam dost silná.

Ale nemá smysl se dohadovat, ty máš k němu citovou vazbu, takže ho budeš bránit zuby nehty. Rozumím tomu, ale neztotožňuji se s tím.
[ Reagovat ]
31.10.2016 16:14Od: Lunej..
Nemam k nemu az tak velkou citovou vazbu, jen ho tak neodsuzuju. Ty mas na to svuj nazor, ok. :)
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:27Od: Stan_Borowitz
Ne a žádné výmluvy a omluvy na tom nic nezmění. Každá smažka má svůj příběh, jak za to vlastně nemůže.
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:33Od: tommr
všim jsem si, že mu ted nějak narostly svaly. Možná je to ale jen tím, že chodí víc do posilovny?
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:35Od: Stan_Borowitz
Chozením do posilovny se svaly posilují, ale nerostou... proto se posilovně říká posilovna a určitým hormonům růstové...
[ Reagovat ]
31.10.2016 01:26Od: Marduch
I bez bobuli rostou, kdyz makas pravidelne a adekvatne se stravujes.
[ Reagovat ]
31.10.2016 09:38Od: Stan_Borowitz
Jasně, ale u vrcholového sportovce se předpokládá, že obojí dlouhodobě dodržuje. Takže je přece jen trochu podivné, když mu zničehonic narostou výrazně větší svaly, než je u něj dlouhodobě zvykem a než odpovídá jeho přirozené fyzické konstituci.
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:36Od: Nola
ty ho mas v hladacku od triumfu na USO, kedy mu ziadny doping nebol dokazany....
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:41Od: Stan_Borowitz
Rok předtím na tom prokazatelně jel.

A ano, skutečně považuji vítěze grandslamového turnaje s dopingovou historií za největší ostudu tenisu. Napadá tě něco horšího?
[ Reagovat ]
30.10.2016 17:45Od: Nola
co tak povolene vynimky od WADA?
[ Reagovat ]
30.10.2016 19:50Od: Stan_Borowitz
K výjimkám už jsem se vyjadřoval a je to jedna z mála věcí, kde souhlasím s Fulnekem. Žádné výjimky by neměly existovat. Pokud je sportovec nemocný, má se léčit, a ne provozovat soutěžní vrcholový sport.
[ Reagovat ]
31.10.2016 11:13Od: Pedronegro
přesně tak, navíc podbídnout kdejakýho felčara, aby předepsal jako nezbytný lék zrovna ten doping, není jak vidno moc problém...
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:39Od: Kozoroh
Čilič ucítil krev v podobě tápajícího Berdycha. Pokud Berďa v Bercy nezazáří, tak se bude muset spokojit s pozicí náhradníka.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:41Od: svetova.dvojka
No teď ztrácí 210 bodů, takže vyhořelý český tenista, musí bezpodmínečně do semifinále, aby se přes Cilice dostal, čtvrtfinále nestačí, za to je jen 180 bodů a to byl vyhořelému 30 bodů chybělo...
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:43Od: Kytka
Přes Můru?
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:44Od: svetova.dvojka
Na pavouka jsem se nedíval, počkám s tím až skončí kvalifikace. Los bude klíčový.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:45Od: Kytka
Los už je, ve čtvrfinále by mohl číhat Můra.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:47Od: svetova.dvojka
Djokovič věnuje Berdychovi 5 000 000 Euro jako zvláštní motivaci pro Toma, mohlo by to přece jen klapnout...
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:49Od: Kytka
No nevím.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:50Od: Kytka
Leda, že by je věnoval hráči, který hraje s Můrou před čtvrtfinále. A ten pak opilý úspěchem nad Můrou by Berdychovi podlehl.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:35Od: svetova.dvojka
Tak že by přece jen turnaj mistrů bez Berdycha, no bylo by to záhodno...
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:44Od: Kytka
Bohužel. Asi se českého hráče na TM zase tak 15 - 20 let nedočkáme. Zbývají jen ženy.
[ Reagovat ]
30.10.2016 19:33Od: vencapeRF
Tak přiznejme si, že Turnaj mistrů bez Berdycha zas tolik lesku neztratí. Zpravidla tam byl do počtu, ostatně na jeho zápas tuším s keiem se loni lístky prodávaly za dolar. :) To asi nejlépe ilustruje, jak atraktivní jeho duely zpravidla byli.
[ Reagovat ]
30.10.2016 19:36Od: gigin
Za libru.
[ Reagovat ]
30.10.2016 19:36Od: gigin
Ty duely. Byly, tvrdé Y.
[ Reagovat ]
30.10.2016 20:07Od: Fandina
Asi se nějaké lístky prodávaly za dolar, ale zase vykládat, že je do počtu nebo neumí hrát je nesmysl.
[ Reagovat ]
30.10.2016 20:09Od: janek_da
ale bez Ester jo
[ Reagovat ]
30.10.2016 22:22Od: Kytka
To by potom za tu libru stály i zápasy Keie. Nehrál sám se sebou, pokud vím.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:26Od: Krisboy
Tomášovi nezbývá, než zopakovat rok 2005. Ale to je samozřejmě utopie, tak slabá konkurence jako tenkrát se na Masters 1000 už NIKDY nesejde.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:33Od: svetova.dvojka
To máš pravdu, byl to tehdy tenisová omyl...
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:26Od: senpolia
môj zlatý, cze fans ti veru nebudú vďační, vysánkoval Berdycha, uff
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:28Od: Krisboy
Já mu to vyčítat rozhodně nebudu. Tomáš si to (ne)uhrál sám. Není co řešit.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:29Od: senpolia
súhlasím, skrátka to tento rok po...l
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:33Od: Krisboy
Takhle bych to neřekl, ale prostě se letos našlo osm (vlastně 9 - s odhlášeným Rafou) hráčů, kteří uhráli víc bodů. Kolik tenistů dokázalo hrát Masters 6 let v řadě?
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:41Od: Kytka
Dali by se lehko spočítat - teď z aktivních hráčů Roger, Nole a asi Můra. Ještě někdo? Snad Rafa. Ale s jeho absencemi kvůli zdraví, nevím. To jsou jen ti nej, nej. Doplní to tady někdo? Tak bych zase Toma tak nesnižovala. Za dva roky budeme ještě vzpomínat na ty doby, kdy byl Tom v TOP 10. Protože to už zase řadu let nebude.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:49Od: Krisboy
Přesně tak jsem to myslel. Šestkrát v řadě na hrát na TM + jednou pravděpodobně jako náhradník je skvělá bilance.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:50Od: svetova.dvojka
Wawrinka je top.
[ Reagovat ]
30.10.2016 22:25Od: Kytka
Warinka šest účastí za sebou na TM nemá a kdo ví, jestli na to dosáhne. To by musel být v top 10 ještě ve 33 letech. A Roger to zase není.
[ Reagovat ]
30.10.2016 22:25Od: Kytka
Nebo spíš ve 34.
[ Reagovat ]
31.10.2016 06:39Od: Krisboy
Ani Wawrinka, ani Tsonga, ani Čilič. Jen Ferrer se mu z téhle party (tedy hráčů, kteří jsou výkonnostně s Berdychem srovnáváni) vyrovná.
[ Reagovat ]
31.10.2016 19:23Od: turista
Byli to Roger, Novak, Andy a Tomáš. Rafa musel někdy vynechat kvůli zranění. Takže buďme rádi za to, že byl Berďa tak dobrý. Navíc díky dvěma ziskům Salátové mísy se Tomáš spolu s Radkem stali podobnými hrdiny jako kdysi byli Lendl, Šmíd, Složil a Kodeš.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:24Od: Krisboy
Aby ne, z Basileje se zastávkou v Paříži je to do Londýna opravdu kousek...
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:25Od: Krisboy
Může jet klidně autem.
[ Reagovat ]
30.10.2016 16:24Od: Lunej.. Marin
Skvele, sel si za vitezstvim, moc gratuluju.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist