Djokovič v Torontu získal 30. titul z turnajů Masters

  • ATP TORONTO - Novak Djokovič v Torontu rozšířil svou rekordní sbírku titulů z turnajů Masters 1000 o jubilejní 30. trofej, z toho čtvrtou z kanadkého Rogers Cupu. Ve finále devětadvacetiletý Srb porazil 6-3 7-5 Japonce Keie Nišikoriho.
    1. 8., aktualizováno | Aktuality |  57 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Novak Djokovič utrpěl na začátku června nečekanou porážku ve 3. kole Wimbledonu s Američanem Querrey, na dalším turnaji už ale znovu dominoval. V Torontu, kde chyběli Andy Murray, Roger Federer či Rafael Nadal, neztratil v pěti zápasech ani set.

Devětadvacetiletý Čech si v průběhu týdne poradil s Lucemburčanem Gillesem Müllerem, českými tenisty Radkem Štěpánkem a Tomášem Berdychem, s devět zápasů neporaženým Francouzem Gaëlem Monfilsem a ve finále porazil 6-3 7-5 třetího nasazeného Keie Nišikoriho.



První finálový set Djokovič získal za půl hodiny, ale ve druhém si cestu za vítězstvím trochu zkomplikoval. Srb ztratil vedení 3-1 a dovolil soupeři vývoj otočit. ale v desáté hře zaznamenal třetí brejk a následně při svém podání proměnil třetí mečbol. Letos vyhrál i pátý vzájemný souboj a vedení v celkové bilanci zvýšil na 10-2.

Nejvíce titulů z turnajů Masters 1000:
30 Novak Djokovič
28 Rafael Nadal
24 Roger Federer
17 André Agassi
12 Andy Murray
11 Pete Sampras
8 Thomas Muster
7 Michael Chang
5 Boris Becker
5 Jim Courier
5 Gustavo Kuerten
5 Marcelo Rios
5 Andy Roddick
5 Marat Safin

Ve finále mu pomohl i servis, který mu v předchozích zápasech tolik nevycházel. "Zapracovali jsme na tom a dnes to na podání bylo nejlepší za celý týden. Mohl jsem díky tomu hrát mnohem agresivněji," komentoval Djokovič.

Nejlepší světový tenista Djokovič dobyl Rogers Cup jako první v historii počtvrté v kariéře. V Torontu triumfoval poprvé před čtyřmi lety, v Montrealu zvítězil v sezonách 2007 a 2011. Celkově získal jubilejní 30. titul z turnajů Masters a v historických tabulkách zvýšil svůj náskok na druhého Nadala (28 titulů). Letos vyhrál už sedm turnajů, celkově v kariéře 66.

Nyní zamíří do brazilského Ria de Janeiro s cílem získat olympijské zlato. Zatím má bronz z Pekingu 2008, v Londýně mu cenný kov těsně unikl. "Budu hrát dvouhru i čtyřhru a snad alespoň jedna medaile vyjde," dodal rodák z Bělehradu.

 

• ATP MASTERS 1000 TORONTO •
Kanada, tv. povrch, 4.691.730 dolarů
nedělní výsledky (31. 07. 2016)
• Dvouhra - finále •
Djokovič (1-Srb.)  - Nišikori (3-Jap.) 6-3 7-5
• Čtyřhra - finále •
Dodig/Melo (3-Chorv./Braz.) - J. Murray/Soares (2-Brit./Braz.) 6-4 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (57)
01.08.2016 18:16Od: Frick Djoko vyhrál?
Tak to je ještě větší bomba, než Kučová v SF :-D
[ Reagovat ]
01.08.2016 17:56Od: vibbi
Doporucuji ct2, prave ted.
[ Reagovat ]
01.08.2016 16:36Od: nostradamuss Takový už je život.
Holt si někteří nadalovci a fedexíčci musí zvyknout, že jejich koníčci jsou už za zenitem a pomalu ale jistě odcházejí.
[ Reagovat ]
01.08.2016 16:26Od: Forehand
Ten pocit, ked si s vycitkami svedomia pozriete po dvoch mesiacoch od RG tenisový zápas a zistíte, ze ste o nič neprišli...

Finalista s podpriemerným výkonom, v dobach nedávno minulých hodný tak na QF a vitaz v treningovom tempe s dalsim šedým titulom, bez štipky výnimočnosti.
[ Reagovat ]
02.08.2016 16:35Od: Roger_Federer
Chces naznacit, ze se vratila doba "temna" ?
[ Reagovat ]
03.08.2016 00:14Od: Forehand
Kamarát, tento rok to nemám nasledované, neodvážim sa tvrdiť to jednoznačne..Mozno si obaja borci, hlavne Nishi vybralin den blbec..
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:49Od: Kozoroh No1eho zářezy na Masters turnajích :-)
http://media.fyre.co/53flYP5AR5G4YTukunNx_NovakMastersRecord.PNG
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:52Od: svetova.dvojka
škoda, že se prosadil až tak pozdě..., že nevyhrál nějaký Masters už v roce 2006.
[ Reagovat ]
01.08.2016 14:54Od: brixner No jo, pán se spletl, svět se nezboří, né?
Už mě ten Srb normálně sere! Na tu jeho hru se fakt nedá už ani koukat! Kdyby aspoň vítězil nějakým atraktivním stylem...Podívejte se na Tubu na pár zápasů mezi např. Edbergem a Beckerem nebo Petem a Andrem a nikdo nepište nic o tom, že tohle je zlatá éra! Tohle už je víc, než nuda, to ať se raději vrátí Santoro nebo Safin...Boha jeho :-((
[ Reagovat ]
01.08.2016 14:59Od: blixa
Mého dědečka, když mu byly asi 4 roky posílal jeho strýc-vtipálek do krámu koupit brixle v pixle ;-)
[ Reagovat ]
01.08.2016 19:26Od: brixner
Nebyly to blixle v pixle?
Jen se ptám...
:-))
[ Reagovat ]
01.08.2016 20:00Od: blixa
Nene, "brixle" ! :D
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:30Od: Kozoroh
1. Pan Zabloudil se plete furt, to už je u novináře na pováženou...
2. Tebou zmíněný Agassi hrál podobně jak Djokovič, byla jeho hra taky nudná??
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:38Od: turista
Přesně tak. Agassi nebo Nadal hráli podobně jako Novak Djokovič.
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:42Od: svetova.dvojka
Teď jsem zhlédnul finále US Open 2005 Federer-Agassi, jedno z nejlepších grandslamových finále historie v kvalitě 720p60 tedy v HD. A Agassi hrál opravdu dost jinak než Djokovič, to nebyly žádné zdržovačky , 5 vteřin po výměně a už znovu oba podávali, krátké stručné atraktivní..., to se dá srovnat s hrou Djokoviče, Agassi to byl neopakovatelný tenista, jeho hra od základní čáry byla jiná než u Djokoviče mnohem rychlejší.
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:43Od: svetova.dvojka
to se nedá...
[ Reagovat ]
01.08.2016 19:43Od: brixner
No jo, asi tam jistá analogie byla, ale asi jen v tom,že Agassi hrál také od základní čáry. Na Andreho tenis se ale dalo koukat, prostě hrál jinak, rychle, měl minimálně jeden prvotřídní a vítězný úder, v neposlední řadě i veliké charisma...Nejspíš mě to napadlo z důvodu, že právě Agassi se musel "prát" se soupeři s odlišnými styly, ono do nekonečna prohazovat Samprase, Beckera nebo Ivaniševiče s Edbergem nebyla žádná nuda, bylo v tom obrovské umění, cit pro hru, periferní vidění, neustálé přizpůsobování se hře soupeřů...asi by toho bylo víc. Srb se ničemu přizpůsobovat nemusí, všichni včetně jeho, se přilepí na BL a pinkají a pinkají a pinkají...Ano, on vítězí, takže tohle málo prostě na zbytek světa teď stačí. Svědčí to ale o jistém úpadku i mužského tenisu, to ať se na mě fakt nikdo nezlobí. Právě mnou výše zmiňovaní šampioni na okruhu teď strašně chybí, Roger pomalu rezaví, Rafa se pomalu rozpadá a kdo tedy? Andy? Ten pinkací Andy? Fakt by to chtělo, aby se objevil např. SamprasII anebo EdbergII, to by se vody asi začaly čeřit. Teď je to jen a jen nuda-tedy v souvislosti se Srbem. Nejde o to, že pořád vítězí, jde o to, jakým způsobem a co mu k tomu vlastně stačí! Osobně jsem tedy už zažil atraktivnější éru! Rozhodně!
Brix
[ Reagovat ]
01.08.2016 21:02Od: Marduch
Můžeš hrát tak útočně, jak ti to soupeř dovolí. V dnešním tenise je dost těžký chodit pravidelně na síť, hra se zrychlila, míče jsou delší, čímž držíš soupeře dál od sítě. Taky se podívej, jak kvalitně Djoker nebo Můra dnes returnují první servis. Většinou dlouhý míč k BL. To jsou podle mě důvody, proč "Edbergové, Beckerové, Samprasové" v současné generaci (zatím) nejsou.
[ Reagovat ]
01.08.2016 21:45Od: turista
Souhlasím s Marduchem. O nějakém úpadku tenisu v době Novaka Djokoviče nemůže být ani řeči. Já se teda na jeho tenis koukám moc rád.
[ Reagovat ]
01.08.2016 23:14Od: Ondra979
Tohle je asi relativni, ale taky mam pocit, ze muzsky tenis ted proziva horsi casy, doba rivality Federer-Nadal byl vrchol, to se uz jen tak nebude opakovat a od te doby to jde pomalu dolu (samozrejme fandove Novaka nebudou souhlasit ale to je jasne). Toho pinkani je proste uz prilis mnoho, me zapasy Novaka taky moc nebavi (az na vyjimky kdy hraje agresivneji, obcas jo abych mu nekrivdil), dlouhe prostoje mezi balony, to je taky chyba ze se s tim nic nedela. On tuto hru privedl temer k dokonalosti a to je proste trochu nuda, kazdy vi ze umi vyborne prohazovat tak to ani moc nezkousi, ale ono je to obcas potreba ho znejistit a zkusit vyhodit z rytmu. Taky za to asi muze trochu zpomaleni povrchu, ale holt zlate casy skoncily s odchazenim Feda a Rafy, to asi tezko lze poprit, mozna by stalo za to porovnoat sledovanost nekterych finale, napr z posledni doby a drive..
[ Reagovat ]
02.08.2016 00:10Od: FulnekUltras
S pinkalkami teď trochu upadá i WTA... ;)
[ Reagovat ]
02.08.2016 00:23Od: a.magerova
Včera jsem Nolemu párkrát počítala bouchnutí balónu o zem.... mezi patnácti až jednadvaceti... :-/
[ Reagovat ]
02.08.2016 07:15Od: janek_da
Tak to už je ale ovlivnovani změny rotace Země. To se bude musit pohlídat
[ Reagovat ]
02.08.2016 07:46Od: brixner Re: Kontrolní otázka!
Vzpomínám, kolikrát před servisem bouchal míčem o zem Becker v cca 2/3 své kariéry...
Takže - spočítá to někdo?
Ale bez karkulačky :-))
[ Reagovat ]
02.08.2016 07:53Od: SubOptikT
Beckerovi evidentně Novakovo ťukání balónem nevadí. Jinak by mu na tréninku rozmlátil hlavu raketou ;-)
[ Reagovat ]
02.08.2016 09:21Od: a.magerova
Tož pome... za 5 hodin opět zde... :-)))

https://www.youtube.com/watch?v=f-YegYGlRHs
[ Reagovat ]
02.08.2016 11:01Od: turista
No jo, ale i Rafa hrál podobný styl hry jako Nole. Pouze Fedex hrál celodvorcový tenis.
[ Reagovat ]
02.08.2016 22:24Od: Ondra979
Rafa prece jen hraje trochu jinak, je sice jeste vic vzadu ale jeho hra me nevim proc bavi(la) vice nez Novakova, nedokazu rict proc ale je to tak
[ Reagovat ]
03.08.2016 20:30Od: turista
Hrají to oba téměř stejně. Rafa je lepší na forhendu, Novak na bekhendu. Novak hraje přece jen víc strojovým způsobem než Rafa a dokáže vrátit v obraně míče, které dnešní Rafa už nemá. Možná ten Novakův sklon k robotickému tenisu lidi otravuje. Ale na soupeře to platí. Dokonce jinak velmi kritický a přísný Ivan Lendl zmínil, že Novak Djokovič patří mezi nejlepší tenisty všech dob.
[ Reagovat ]
03.08.2016 20:32Od: turista
Také Connors se zmínil o vyjímečnosti Djokoviče.
[ Reagovat ]
03.08.2016 21:13Od: Ondra979
podle me uplne stejne nehraji, Novak hraje vic strojove to asi jo, Rafa je vetsi fighter(tedy asi byval). Vubec nepochybuji o tom, ze Novak uz patri mezi legendy, jen resim atraktivitu herniho stylu prece
[ Reagovat ]
02.08.2016 11:11Od: turista
Podobný styl hry jako Novak praktikoval i Lleyton Hewitt.
[ Reagovat ]
02.08.2016 15:40Od: Kozoroh Re: Ondra979
Takhle - vrcholné období rivality Federera a Nadala bylo zlatou érou tenisu pro jejich fanoušky. Dnešní nadvláda Djokoviče je zas požehnaným obdobím pro Djokoland. Vy fanoušci Fedexe a Rafy vnímáte úpadek obou hráčů jako úpadek celého tenisu, ale tím si tenis monopolizujete. Tenis byl, je a bude jedním z TOP 5 největších sportů světa před i po Rogerovi, Rafovi a No1em.
[ Reagovat ]
02.08.2016 22:21Od: Ondra979
Ano, to bylo, netvrdim, ze to je rovnou upadek ale neni to nejak posledni dobou ono, tak to proste citim a verim, ze nas je takovych hodne :). Novak ma urcite ted celkem dost fandu a zaslouzi si to, o tom zadna, ale chybi mu rival jako byl Nadal pro Rogera, a to je mozna ten kamen urazu, Murray to nemuze byt uz kvuli podobnemu stylu hry, tam to proste nema takovy naboj. Pokud se objevi brzy nejaky konkurent pro Novaka s alespon trochu odlisnym stylem hry, tak by to tenisu urcite moc prospelo, ale buh vi kdy se tak stane..A monopolizovat si nic nepotrebuji, ale ne tento nazor mame my fandove Rogera a Rafy nezadatelne pravo, to nemuzes poprit :) A uzivej si eru Novaka, ona taky jednou skonci.
[ Reagovat ]
03.08.2016 17:27Od: Kozoroh
" chybi mu rival jako byl Nadal pro Rogera, a to je mozna ten kamen urazu, Murray to nemuze byt uz kvuli podobnemu stylu hry, tam to proste nema takovy naboj"

Může. Pamatuješ na zápasy Beckera a Edberga? Oba hráli stejný styl, silný servis a vynikající hra na síti. Jejich rivalita byla přesto jednou z nejlepších v open éře. Takže stejný styl není důvodem proč Murrayho nepovažovat za Djokerova soka.
[ Reagovat ]
03.08.2016 17:55Od: Ondra979
Tyto zapasy samozrejme znam, i kdyz je nepamatuju, byl jsem maly kluk, tam to byla zase konfrontace jinych stylu. S tim Murraym mozna mas pravdu, zatim mu neco chybi, ale jestli porazi Novaka na GS tak pak ano, uvidime.
[ Reagovat ]
01.08.2016 23:22Od: Ondra979
Souhlasim, asi by se to dalo dolozit i sledovanosti poslednich finale, Djokovic Murray - tak na to se opravdu divat nemusim, staci konec nebo zaznam, nebo Murray - Raonic - nemam duvod takovy zapas videt, podobne Nisi-Cilic atd. jo kdyby se treba vyhecoval Gyros a udelal velke finale, to bych se i podival, jenze to je lemra lina :)
[ Reagovat ]
01.08.2016 13:29Od: Tahkka 29 čech....
Pan Zabloudil na tuto stránku asi jen zabloudil...Nechápu proč ten 29. letý čech reprezentuje Srby:-/ Btw. můžete mi říct kdo z tenistů se z OH neomlouvil? Je ještě někdo takový?
[ Reagovat ]
01.08.2016 13:55Od: kada.tom
http://www.rio.itftennis.com/olympics/news/%2Folympics%2Fnews%2Farticles%2Fitf-announces-updated-entries-for-rio-2016-olympics

škrtni si Cibulkovou v ženském seznamu a pak můžeš mudrovat, kdo neodmítl jet do Ria ... naprostá většina nominovaných :-)
[ Reagovat ]
01.08.2016 14:16Od: a.magerova
Pan Zabloudil tu takhle bloudí často... do očí bijící bylo, když Berdych 16.7.2016 oznámil, že nejede na OH kvůli viru zika a pan Zabloudil o deset dní později čili 26.7.2016 napsal cituji: "Třicetiletý rodák z Valašského Meziříčí, který po Wimbledonu odpočíval a vynechal tak čtvrtfinále Davis Cupu proti Francii i turnaj ve Washingtonu, začal svou generálku na olympiádu výhrou nad Bornou Čoričem."

To, že neví kolik GS získal Federer, Nadal či Djokovič jsme si už byli nuceni v jeho článcích zvyknout... :-/
[ Reagovat ]
01.08.2016 14:22Od: janek_da
U Djokera je to těžší, tam to chápu. Pořád přepisuje historii.
[ Reagovat ]
01.08.2016 14:42Od: a.magerova
Jj to je pravda, ale.... letos už i napsal, že Nole má 14 GS.... Kozoroh se tetelil, že je to vizionář, že do konce roku těch 14 mít určitě bude a.... ho.no ho.no zlatá rybko, akvárium nebude... :-P

Nemluvě o tom, že Rogerovi už přisoudil 18 GS a Rafovi jeden ubral... což teda nebylo zas tak pobuřující, ale.... jsme potomci Jana Husa a pravdu a fakta bychom měli ctít.... ;-)
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:09Od: a.magerova
Tož to byl masakr.... :-)))
[ Reagovat ]
01.08.2016 23:44Od: vencapeRF Re: JM o Forehandovi
Od: J.M.
Ty jsi opravdu paranoik. Tady vůbec nebyla o Rafovi řeč. Ty i kdyby se lidi bavili o přistání Američanů na měsíci, budeš v tom hledat konspiraci proti Rafovi.

-----------------------------------------------------------------------------

:D :D :D :D
[ Reagovat ]
01.08.2016 14:53Od: Herbert_Hoover
Ty jsi potomek Jana Husa? ;) Tak to už pár set let přesluhuješ, klobouk dolů...jaký máš recept na vitalitu? :))

Btw neumím si představit, za jakých okolností, by nebylo ubrání úspěchů pobuřující.
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:03Od: a.magerova
To je hodně individuální, nějaký všeobecný recept nemám... ale tak, jeden z mnoha mohu prozradit - vyhýbat se blbcům... ;-)

Když je člověk fanouškem Rogera, tak ubrání zásluh Rafovi tolik nebolí.... :-)))
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:33Od: Herbert_Hoover
No vidíš a já bych nikomu nic neubíral :)) Maximálně přidával oblíbencům. Vyhýbat se blbcům - to je skoro tak transcendentní jako procházet zdmi nebo chodit po vodě. :))
[ Reagovat ]
01.08.2016 15:55Od: a.magerova
Však já nic nikomu neubírala, i u Rafy jsem trvala na nápravě, to Zabloudil je matlal amatérský.... :-/
[ Reagovat ]
01.08.2016 11:16Od: mkubis17
Nanchang to je teda obsazení turnaje :-D
[ Reagovat ]
01.08.2016 11:02Od: turista
Novak Djokovič výborně! Na Rafu Novak už ztrácí celkově jen 3 tituly. Do konce roku ho předběhne. Za rok může přeskočit McEnroea.
[ Reagovat ]
01.08.2016 09:54Od: tomasinho
Devětadvacetiletý Čech si v průběhu týdne poradil s Lucemburčanem Gillesem Müllerem, českými tenisty Radkem Štěpánkem a Tomášem Berdychem, s devět zápasů neporaženým Francouzem Gaëlem Monfilsem a ve finále porazil 6-3 7-5 třetího nasazeného Keie Nišikoriho.

Tak jo no :D
[ Reagovat ]
01.08.2016 10:15Od: a.magerova
Ani se nemusím dívat, kdo TO napsal.... nemine týden, aby nás tento autor nešokoval nějakým svým pomatením... :-/

Ale hlavně se jdu kouknout, kde tento devětadvacetiletý Čech odvádí daně... jo tak to je OK, stejně jako Berdych, Štěpánek, Kvitová, Šafářová.... tak to je Čech jako poleno....:-)))
[ Reagovat ]
01.08.2016 16:14Od: Lina
Možná tajné přání autora? :)
[ Reagovat ]
01.08.2016 09:40Od: a.magerova Pěkné pěkné pěkné... :-)))
[ Reagovat ]
01.08.2016 07:46Od: gigin Svaka část Majstore
[ Reagovat ]
01.08.2016 07:46Od: gigin Re: *
Čast
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist