Djokovič vyrovnal rekord Grafové! Příští pondělí bude mít na kontě nejvíce týdnů na trůnu v historii

20. 2. 2023, 12:05
Aktuality 175
Novak Djokovič loni nemohl bojovat o celkem 10 tisíc bodů, přesto je znovu mužskou světovou jedničkou a dnes vyrovnal rekord Steffi Grafové. Pětatřicetiletý Srb odstartoval v pondělí svůj 377. týden kralování a v příštím týdnu se na prvním místě v historických tabulkách osamostatní.
Novak Djokovič

Novak Djokovič kvůli odmítavému postoji k očkování proti Covidu-19 přišel loni o celé australské léto včetně Australian Open (2 000 bodů), všechna čtyři Masters na severoamerickém kontinentu (4 000) i US Open (2 000 bodů) a za triumf ve slavném Wimbledonu (2 000) nedostal jediný bod do žebříčku. To je celkem 10 000 bodů, které nemohl získat. Přesto je znovu světovou jedničkou.

Na tenisový trůn se vrátil po jubilejním 10. triumfu na Australian Open, dnes vyrovnal rekord Steffi Grafové (377 týdnů) a už teď je jasné, že se za týden na prvním místě v počtu strávených týdnů na postu světové jedničky osamostatní a bude historickým rekordmanem. Když se podíváme jen na mužský žebříček, pak je rekordmanem už dávno, na druhého Rogera Federera (již ukončil kariéru) má náskok 67 týdnů.

Rodák z Bělehradu ztratí v novém vydání pořadí 90 bodů za loňské čtvrtfinále v Dubaji. Pokud by Carlos Alcaraz po Buenos Aires ovládl i probíhající akci ATP 500 v Rio de Janeiru, měl by za týden v pondělí stejný počet bodů jako Djokovič. V tom případě bude rozhodovat největší bodový zisk z grandslamů, Turnaje mistrů a podniků Masters. Ten má vyšší majitel 22 grandslamových trofejí, ačkoli se nemohl zúčastnit výše zmíněných turnajů a za Wimbledon se mu nepočítá ani jeden bod.

Pětatřicetiletý Srb momentálně nikde nehraje, na turnajích by se mohl znovu objevit za týden v Dubaji. Dle dostupných informací si zažádal o výjimku pro vstup do USA, jelikož se chce v březnu zúčastnit podniků Masters v Indian Wells a Miami.

Alcaraz slavil v Buenos Aires svůj už sedmý kariérní triumf na nejvyšší úrovni, 19letý Španěl tak pokračuje v útoku na návrat do čela žebříčku. Poražený finalista Cameron Norrie je třináctý.

V rotterdamské hale se svého prvního letošního a celkově 16. titulu dočkal Daniil Medveděv. Bývalý lídr pořadí ve finále porazil Jannika Sinnera, zastavil jeho letošní halovou neporazitelnost a vrátil se do elitní desítky. Sedmadvacetiletý Rus momentálně figuruje na osmém místě.

Pětadvacetiletý Taylor Fritz ovládl domácí turnaj v americkém Delray Beach. Jedná se o jeho pátý vavřín na hlavní tour, ve světovém hodnocení je nadále sedmý. Jeho finálový protivník Miomir Kecmanovič uzavírá Top 30.

Finalisté posledních turnajů
2. (2.) Alcaraz (Šp.), Buenos Aires vítěz
7. (7.) Fritz (USA), Delray Beach vítěz
8. (11.) Medveděv (-), Rotterdam vítěz
12. (14.) Sinner (It.), Rotterdam finalista
13. (12.) Norrie (Brit.), Buenos Aires finalista
30. (33.) Kecmanovič (Srb.), Delray Beach finalista

Největší skoky v první stovce
100. (141.) Kokkinakis (Austr.)
113. (84.) Basilašvili (Gruz.)

Skok do první stovky
81. (101.) Varillas (Peru)
99. (113.) Albot (Mol.)
100. (141.) Kokkinakis (Austr.)

Vypadnutí z první stovky
101. (98.) Karacev (-)
104. (81.) Opelka (USA)
113. (84.) Basilašvili (Gruz.)

Žebříčky ATP k 20. únoru 2023
• Dvouhra •
1. (1.) Djokovič (Srb.) 7070
2. (2.) Alcaraz (Šp.) 6480
3. (3.) Tsitsipas (Řec.) 5940
4. (4.) Ruud (Nor.) 5515
5. (5.) Rubljov (-) 3860
6. (6.) Nadal (Šp.) 3815
7. (7.) Fritz (USA) 3660
8. (11.) Medveděv (-) 3250
9. (7.) Auger-Aliassime (Kan.) 3200
10. (9.) Rune (Dán.) 3161
11. (10.) Hurkacz (Pol.) 2995
12. (14.) Sinner (It.) 2745
13. (12.) Norrie (Brit.) 2615
14. (13.) Chačanov (-) 2470
15. (15.) Tiafoe (USA) 2350
16. (17.) Zverev (Něm.) 2320
17. (16.) Carreňo (Šp.) 2285
18. (20.) Musetti (It.) 1855
19. (19.) Kyrgios (Austr.) 1825
20. (21.) Čorič (Chorv.) 1815
---
52. (53.) Lehečka (ČR) 842
Kompletní žebříček dvouhry
• Race •
1. (1.) Djokovič (Srb.) 2250
2. (2.) Tsitsipas (Řec.) 1470
3. (3.) Chačanov (-) 810
4. (4.) Paul (USA) 785
5. (8.) Sinner (It.) 775
6. (7.) Fritz (USA) 735
7. (36.) Medveděv (-) 680
8. (10.) Norrie (Brit.) 565
9. (5.) Shelton (USA) 540
10. (14.) Griekspoor (Niz.) 520
11. (6.) Korda (USA) 510
12. (9.) Lehečka (ČR) 447
13. (11.) Tiafoe (USA) 395
14. (12.) Rubljov (-) 360
15. (13.) Bautista (Šp.) 350
16. (15.) Fucsovics (Maď.) 330
17. (29.) de Minaur (Austr.) 325
18. (20.) Rune (Dán.) 315
19. (17.) Wolf (USA) 310
20. (16.) Yibing Wu (Čína) 306
---
61. (65.) Macháč (ČR) 157
94. (78.) Kolář (ČR) 118
Kompletní Race to Turin
• Čtyřhra •
1. (3.) Ram (USA) 7030
2. (1.) Koolhof (Niz.) 7010
2. (1.) N. Skupski (Brit.) 7010
4. (4.) Salisbury (Brit.) 6940
5. (5.) Arévalo (Salv.) 5590
5. (5.) Rojer (Niz.) 5590
7. (7.) Pavič (Chorv.) 5530
8. (8.) Mektič (Chorv.) 5325
9. (9.) Krajicek (USA) 4630
10. (10.) Dodig (Chorv.) 4530
---
78. (80.) Pavlásek (ČR) 1067
81. (89.) Jebavý (ČR) 994
Kompletní žebříček čtyřhry
Kompletní Race to Turin


Ženy měly v uplynulém týdnu na programu pouze podnik WTA 500 v Dauhá, kde obhájila triumf Iga Šwiateková. Jednadvacetiletá Polka ztratila ve třech zápasech dohromady pouhých pět gamů, upravila svou finálovou bilanci na 12-2 a je nadále suverénní světovou jedničkou. Finalistka Jessica Pegulaová poskočila na třetí pozici.

Finalistky posledního turnaje
1. (1.) Šwiateková (Pol.), Dauhá vítězka
3. (4.) Pegulaová (USA), Dauhá finalistka

Největší skoky v první stovce
97. (114.) Rachimovová (-)
103. (74.) Vondroušová (ČR)

Skok do první stovky
97. (114.) Rachimovová (-)

Vypadnutí z první stovky
103. (74.) Vondroušová (ČR)
122. (99.) Jastremská (Ukr.)

Žebříčky WTA k 20. únoru 2023
• Dvouhra •
1. (1.) Šwiateková (Pol.) 10.900
2. (2.) Sabalenková (-) 6100
3. (4.) Pegualová (USA) 5250
4. (3.) Džabúrová (Tun.) 5111
5. (5.) Garciaová (Fr.) 4835
6. (6.) Gauffová (USA) 4091
7. (7.) Sakkariová (Řec.) 3800
8. (8.) Kasatkinová (-) 3425
9. (9.) Bencicová (Švýc.) 3315
10. (10.) Rybakinová (Kaz.) 2860
11. (11.) Kuděrmetovová (-) 2620
12. (12.) Haddadová Maiaová (Braz.) 2285
13. (15.) Samsonovová (-) 2197
14. (17.) Azarenková (-) 2192
15. (13.) Kvitová (ČR) 2182
16. (18.) Alexandrovová (-) 2030
17. (16.) Halepová (Rum.) 1956
18. (19.) Karolína Plíšková (ČR) 1910
19. (20.) Badosaová (Šp.) 1862
20. (14.) Ostapenková (Lot.) 1795
---
26. (26.) Bouzková (ČR) 1538
30. (29.) Krejčíková (ČR) 1410
47. (47.) Siniaková (ČR) 1055
50. (50.) Nosková (ČR) 1009
52. (52.) Linda Fruhvirtová (ČR) 1007
98. (88.) Martincová (ČR) 670
103. (74.) Vondroušová (ČR) 631
Kompletní žebříček dvouhry
• Race •
1. (1.) Sabalenková (-) 2470
2. (2.) Rybakinová (Kaz.) 1456
3. (3.) Bencicová (Švýc.) 1305
4. (6.) Pegulaová (USA) 1045
5. (4.) Azarenková (-) 936
6. (5.) Linetteová (Pol.) 866
7. (21.) Šwiateková (Pol.) 835
8. (7.) Garciaová (Fr.) 690
9. (13.) Kuděrmetovová (-) 640
10. (11.) Gauffová (USA) 620
11. (10.) Ostapenková (Lot.) 596
12. (8.) Lin Zhu (Čína) 581
13. (9.) Vekičová (Chorv.) 570
14. (12.) Karolína Plíšková (ČR) 536
15. (24.) Sakkariová (Řec.) 530
16. (16.) Kasatkinová (-) 471
17. (22.) Haddadová Maiaová (Braz.) 450
18. (14.) Potapovová (-) 436
19. (15.) Samsonovová (-) 432
20. (18.) Davisová (USA) 411
21. (17.) Nosková (ČR) 411
---
24. (23.) Krejčíková (ČR) 351
26. (26.) Vondroušová (ČR) 340
28. (35.) Kvitová (ČR) 305
33. (31.) Linda Fruhvirtová (ČR) 271
52. (67.) Muchová (ČR) 185
75. (74.) Siniaková (ČR) 103
87. (98.) Bouzková (ČR) 84
Kompletní Race
• Čtyřhra •
1. (1.) Siniaková (ČR) 6915
2. (2.) Gauffová (USA) 6320
3. (3.) Krejčíková (ČR) 6036
4. (4.) Pegulaová (USA) 6000
5. (5.) Kuděrmětovová (-) 5095
6. (7.) Dabrowská (Kan.) 4790
7. (8.) Olmosová (Mex.) 4700
8. (6.) Mertensová (Belg.) 4620
9. (9.) Zhaoxuan Yang (Čína) 4370
10. (10.) L. Kičenoková (Ukr.) 4355
---
50. (50.) Kolodziejová (ČR) 1452
86. (85.) Vondroušová (ČR) 975
87. (87.) Bouzková (ČR) 967
89. (88.) Detiucová (ČR) 945
97. (96.) Voráčová (ČR) 788
Kompletní žebříček čtyřhry
Kompletní Race
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz

Komentáře

175
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Též se ho ptali na dorovnání Graffové a to je jedna z věcí, která mě přivádí na jednu myšlenku, ze které se mi dělá poněkud nevolno. Rád rozvedu.

Chápu, že některým lidem se může příčit srovnávání mužského a ženského tenisu, ačkoli... dole jsem jednomu z diskutérů vysvětlil svůj úhel pohledu, proč to vlastně až zas tak mimo není v určitých ohledech. Ale chápu, že to všichni můžeme vidět odlišně.

Co ovšem vidět odlišně nemůžeme, je lidská zoufalost a strach z reality a s ním spojené nebezpečné kriminální chování.

Diskuze z tohoto článku mě přivedla ke zjištění, jestli se nemůže opakovat historie z případu a kauzy Graff - psychopatický fanatický příznivec Graff - Monica Seles.

Je dost možné, že nebýt této intervence, tak by obě dámy třeba měly po 18 Grand Slamech max. Historie by byla kompletně jiná. Djokovič už by možná roky byl jedničkou napříč genderem.

Může se něco podobného jako se stalo Monice Seles stát Novaku Djokovicovi? A teď něříkám, že to musí nutně být z nějakého určitého důvodu. Těch důvodů může být totiž celá řada. Co když se např. nějaký zakomplexovaný Nadalistický fanatik ze Španělska či ze Slovenska rozhodne v naprostém zmaru, pocitu agonie a zoufalství napadnout Djokovice či jeho rodinu? Protože na kurtu už je ten zápas pro Rafu prohraný..... Ano Djokovice by to pravděpodobně jako nejlepšího sportovce všech dob nakoplo k ještě lepším výkonům, ALE...

Další varianta, Rafa by nemusel unést nastalou situaci, ale myslím si, že pravděpodobnost je tak 0,0002 %. Rafael je jednak mentálně jednodušší člověk, méně rafinovaný a svým způsobem není zlý, dokáže být i značně dobrosrdečný. Těžko čekat nějaký takový agresivní akt přímo od něj, když je navíc plně zainteresovaný v GOAT debatě. Spíš je obětí špatných lidí z jeho týmu.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Což mě přivádí k hypotéze číslo 3 a tou je španělský kardinál Richelieu a tím není nikdo jiný než starý velký strýko Toni Nadal. Toni má všetky známky a vlastnosti psychopata či sociopata, který se nezastaví před ničím. Proč? Řekl bych, že zneužívání dítěte od útlého věku je samo o sobě značným patologickým projevem.

Protože... co Toni udělal Rafaelovi jako dítěti? Šikanoval ho, zneužíval ho, tlačil ho na hranu nemožného, což nebylo v genetických mentálních silách Rafy, aby se s tím psychicky vyrovnal. Zrodil se klučina s OCD, celou řadou neurotických poruch.... muž s nezvyklými tiky v očích... Sám Nadal přiznává, že měl těžké dětství a dusil to v sobě. Mimo kurt připomíná spíše rozpadlého rozbitého emočně zlomeného chlapce plného strachu, uzlíček nervů. Ten strach se mimo jiné projevuje i panickým strachem ze tmy a hluboké vody. Tohle jsou vše známky traumat. Toni nikdy nešel pro ponižující slova či křik daleko vůči mladému býčkovi - a to se přeneslo i do dob, kdy měl být dospělým.

Přiznám se, že už když Djokovic odjel trénovat po vítězství na FO 2021 do Španělska před Wimbledonem 2021, tak jsem si říkal, jestli je to moudré... co kdyby ho Toni chtěl nakazit Covidem?

U Toniho člověk nikdy neví, donutil svého synovce, aby se přeučil na leváka, což je z pedagogického hlediska naprosto špatně, deviantní chování.

Je Toni tím, komu rupnou v nejbližších letech nervy a ohrozí přímo či i nepřímo GOATkoviče nebo jeho rodinu? To nebezpečí zde je a Djokovic by měl mít po boku nějakého Kevina Costnera, jestli si chce svůj titul nejlepšího tenisty všech dob užít. smile

A poslední otázka? Berou si fanoušci Rafaela Nadala při výchově svých ratolestí a po přečtení jeho knihy příklad ze strýce Toniho? A vytváří tak ze svých ratolestí mentálně zlomené vnitřní trosky? Odpověď ukáže až život sám. Věřme a modleme se (i jakožto ateisti) k panence Márii Gaudalupské, aby určití jedinci neztratili nervy. Zničili by tím život nejenom sobě, svým blízkým, ale i cizím nevinným lidem.
Reagovat
Ereinion
lol, když atentát nespáchal Djokovičův otec na Fedexe/Rafu, tak Toni to myslím dá taky...fakt absurdní příspěvky smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Bohužel špatné zprávy pro Nadalisty, zatím žádné novinky o tom, že by Novak měl povolený vstup na US půdu a na Sunshine Double. Nebude se tedy možná moct zničit na podle nich "bezvýznamných" turnajích. :))

Novak bude startovat v Dubai.

Zranění Novaka je lepší. Zde se zprávy liší, Novakovo zranění se zlepšilo, ale stále není 100%. Ačkoli v expresce je psáno, že už je fit.... to je sporné.

Také tam byly zprávy, že by se měl účastnit nějakých 250sátek...... vidím to tedy jasně, Nole ten rekord Jimmy Connorse v počtu nejvíce vyhraných titulů zkrátka brzo rozbije. Ale Jimmimu to určitě nevadí, Novak je pro něj GOAT a má pro něj pouze slova největšího uznání (viz AO 2023). smile

Vamos!smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Tenisový Robotic a filantrop bude mít dnes tiskovou konferenci. Zasloužil by si nový článek, jelikož jeho konference je v podstatě nejdůležitější tenisovou událostí dnešního dne, určitě důležitější než všechny probíhající turnaje dohromady.
Reagovat
Ondrej2280
Tebe to inak vyhrava v tej makovici..
Reagovat
Tennisfan77
Diagnóza v přímém přenosu.
Reagovat
smazaný uživatel
Pôsobí emočne mimoriadne nestabilne. Zrejme spoločensky prehliadaný s potrebou kompenzovať si to na tenisportáli, kde na seba upozorňuje teatrálne preexponovaným spôsobom.

Vôbec mu nevadí, že v diskusii zostal úplne sám, dokáže viesť online monológy od 7:00 rána naprieč celým slnečným dňom.

Mne ako človeku, ktorý vedie normálny život, má rodinu, aktivity, záujmy. Je mi ľúto večer si pozrieť tú zúfalosť, on neni zlý chalan, len potrebuje usmerniť, pomôcť.
Reagovat
Amputace
Tohle je vážně masakr. V první chvíli když jsem to četl, myslel jsem si, že to píše nějaký hejtr Djokoviče, který si dělá zkrátka srandu. Ale ono je to vše myšleno na 100% vážně. Buďme vlastně rádi. Taková míra absolutní, totální zaujatosti a koncentrovaného obdivu na jedné straně a nenávisti na druhé straně se v rámci nějakého sportovního fóra jen tak nevidí - vlastně já si nevybavuji nic ani vzdáleně podobného. Z psychologického hlediska tohle začíná být vážně zajímavé. Na druhé straně si říkám, že v dobách, kdy se Novakovi třeba tolik nedařilo, musel zažívat muka, jaká si z pozice fanoušků zřejmě neumíme vůbec představit.
Reagovat
Amputace
A ještě jedna věc: myslím, že tou emoční nestabilitou hodně zjednodušuješ skutečný stav věci. Emoční nestabilitou dnes trpí v různé formě a podobě každý druhý člověk. Tohle je daleko, daleko vážnější diagnóza. On je skutečným fanatikem. Nežije svůj život, ale příběh někoho úplně jiného, koho vůbec nezná. Z fanatické víry v abstrakci Boha lze alespoň vyvodit nějaký potenciální profit pro vlastní osobu (čím víc ho budu uctívat, tím více budu nakonec obměněn jeho laskavostí). Ovšem jaká je motivace v tomto případě? Tohle je ukázková projekce, případ právě podobného typu člověka, který nežije svůj život, ale život sportovní modly, pro jejíž úspěch je schopen udělat prakticky cokoli, pokud je to alespoň trochu v jeho možnostech. Pro nás, normální fanoušky, je štěstím, že to v jeho možnostech není a proto zůstává u keců, ale v principu je to vlastně velmi nebezpečné.
Reagovat
QacO
Psy štekaju djokovic vyhráva ďalej......ha
Reagovat
Vlk-v-trave
Jsme si všiml, že tu řešíte anketky přiblblé tetky...tak jen pro zajímavost: letos místo Djokoviče je v nominaci Nadal:D Establishment letos nezklamal, a napravil to selhání z minulého roku....:DDD
Ovšem Djokovič minulý rok vyhrál, letos to Nadal podle mně nedá...ten Messi je dost těžká konkurence...:DDD

Laureus World Sportsman of the Year
1.MBappe
2.Messi
3.Verstappen
4.Duplantis
5.Nadal
6.Curry

Laureus World Sportswoman of the Year
1.Puttelas
2.Swiatek
3.Ledecky
4.Shiffrin
5.FraserPryce
6.Levrone

Laureus World Team of the Year
1.Argentina, fot.
2.Anglie, fot.
3.Francie, rug.
4.GSW, bask.
5.Real, fot.
6.Red B., race

Laureus World Breakthrough of the Year

1.Alcaraz
2.Rybakina
3.Maroko, fot.
4.Chen, kraso,
5.Scheffler, golf
6.Amusan, atl.

https://www.laureus.com/World-Sports-Awards/2023
Reagovat
Stan_Borowitz
Ta anketa je hnusně transfobní, chybí v ní totiž jednoznačně hlavní a největší hvězda:

https://www.youtube.com/watch?v=ClTabsLBgdE
Reagovat
Torn
Docela mě zarazila jedna věc. Na tenisportalu uvádí,že byl Djokovič světová jednička ve čtyřhře. :D
Reagovat
Ereinion
Jinak jsem viděl žebříčky, kde má Bill Tilden dokonce někde okolo 700 týdnů, to má Novak ještě co dělat smile
Reagovat
Nola
zachvilu vytiahnu aj predpotopny ranking z predminuleho storocia smile , establischment sa nikdy nevzda smile
Reagovat
Ondrej2280
Vidim ,ze tvoja hlupost Nola nikdy nespi:)
Reagovat
Nola
si koledujes ..... bav sa podobnym sposobom so seberovnymi, alebo skus takto castovat svoju priatelku, matku, manzelku, ak sa ti nepaci nejaky ich nazor
Reagovat
Ondrej2280
Mne sa nepaci len ta hlupost..
Reagovat
Orgasmator
On byl na absolutním vrcholu bezmála 14 let? smile
Reagovat
Ereinion
viděl jsem různý žebříčky a měl tam cca 350 - 700 týdnů, takže je to dost diskutabilní...záleží jak se přiřadí váha jednotlivým turnajům tehdy, oficiální ranking je až od 70.let, takže tohle je spíš pro fajnšmekry
Reagovat
Stan_Borowitz
Novak je tak výjimečný, že vyrovnává rekordy i v soutěžích, kde vůbec nehraje...

Mám pocit, že už překonal i Kasparova, ten byl jedničkou v šachu určitě míň týdnů.smile
Reagovat
Nola
smile
Reagovat
Stan_Borowitz
Teď na to koukám, že je to spíš obráceně, protože v tom tweetu se mluví o ratingu ATP. Pak tedy klobouk dolů před těmi dámami, když za celou kariéru nevyhrály jediný turnaj ATP, a přesto se dokázaly tolik týdnů držet na špičce žebříčku této organizace. Serena navíc v přímé konkurenci Djokoviče, Nadala a Federera (a jejich white privilege).
Reagovat
Nola
pockaj a kde su potom bratia Bryanovci, deblistky, vozickari , dorastenci a dajme sancu aj nejakym rekreacnym tenistom, mozno aj Ondrik ma na tom svojom rankingu viac tyzdnov na pozicii NO1 smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
No, až doroste Štefan Djokovic a ta jeho dcera, tak si Novak půjde pro celkový rekord GS v kombu singly, doubly a mix. smilesmilesmile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Takže Martino Navrátilová.... Třes se! smilesmilesmile
Reagovat
Tennisfan77
Neutuchající debaty pokračují, vyvolávány jsou zejména fanoušky Djokoviče. Proč? Cítíte se nedocenění nebo co?

Však Djokoviče nikdo neměl nikdy rád, to se nezmění ani se 30ti GS "Earned, not given".

Fanoušci Nadala s Federerem to už neřeší asi rok, Djokoland pořád v primu. smile
Reagovat
Nola
nepis v mnoznom cisle Kamilos, nikto nikdy nemal rad smile, poplac si spolu s Amputkou a zbylym polom, ktore ho dehonestuje a casom sa ti ulavi smile
Reagovat
Amputace
Hele, já bych Djokoviče nikdy nedehonestoval, nebýt toho Nadšeného klauna a jeho nekonečných příspěvků, ve kterých si téměř nikdy neodpustí rypnout do Nadala. Proč? Jaký k tomu má důvod? Vždyť Djokovič je přece jasný goat, tak proč by mu měl nějaký Nadal ležet v žaludku? Spíš nad tím bych se zamyslel.
Reagovat
Tennisfan77
Je statisticky nejlepší hráč všech dob, ale výraz GOAT lze vyložit tolika způsoby, že ani Djokovič na něj nemá žádné vyložené právo.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
"Král Nole
Je to absolutní král, skutečný pionýr tenisu a lidských práv v jednom.

Fakt, že se znovu stal jedničkou i s tak komplikovanými okolnostmi z minulého roku jeho počin povyšuje do výšin nepopsaných a pro tenisové i netenisové fanoušky zůstane jedním z největších výkonů v historii. Už jenom tento mikrofragment z jeho bohaté kariéry a cesta ze dna zpět na pozici jedničky by mohl mít celou speciální sérii na Netflixu, která by trhala rekordy ve sledovanosti.

Rogerův samotný počin je úžasný, ale Novakův náskok je neuvěřitelný. Dorovnání Steffi je mimořádným počinem.smilesmilesmile Gratulace!"

Kde se v tomto textu nachází Nadal? :)) Odcituj mi přesnou část. Děkuji. smile
Reagovat
Amputace
Odcituji ti desítky jiných příspěvků, kdybys mi za to stál. Nebo ty si myslíš, že napíšeš nějaký komentář a nezmíníš tam Nadala a všechno, co tady poslední měsíce předvádíš, bude zapomenuto?
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Ooo, veliký TenisPortal policista, který určuje, co je správné a co ne. :) Bravo.

Tvá poslední věta mluví za vše, jestli máš nějaké komplexy z minulosti, tak to není můj problém a nemíním na to plýtvat energii v nesmyslných hádkách a nikam nevedoucích mnohahodinových seancích.

Klidně si zůstaň zacyklený a reaguj kompletně mimo téma i v článcích, které nejsou o Nadalovi a kde první nenávistný komentář nebo provokativní útok nevzešel od fanoušků Djokoviče. Konec diskuse.smile
Reagovat
Amputace
To není minulost, to je velice nedávná doba (až do zásahu Admina), kdy jsme tady všichni museli dennodenně číst tvoje psycho oslavné ódy na Djokoviče v kombinaci s urážkami Nadala - a nečíst to nešlo, to by sem člověk nesměl vůbec chodit, protože to bylo vždy dlouhé a bylo to všude (desítky komentářů pod většinou článků). Ostatně ještě dva nebo tři dny zpátky jsi tady valil o jednodimenziálním antukáři, takže něco o "minulosti" si zkoušej na někoho jiného.
Reagovat
Nola
keby si bol tak isto prisny a objektivny tak neprehliadnes a upozornis aj tvojich vlastnych....ale to sa nedeje, mas take iste maslo na hlave ako ten nad tebou smile
Reagovat
Amputace
Jestli narážíš na FH, tak tohle je úplně jiná liga - především v té kvantitě. Navíc jsem si nevšiml, že by tady v posledních měsících nějak pravidelně a prakticky neustále hejtil Djokoviče. Když už, obouvá se do dalších diskutérů, ale určitě ne v takové míře do nějakého hráče. Jestli nevidíš, co tady Nadšenec už od svého příchodu předvádí, tvůj problém. Já nemíním slepému ukazovat - hle, slunce!
Reagovat
Kozoroh
Jeli tomu tak, proč nad FH visí Damoklův meč v podobě dalšího banu?
Reagovat
Amputace
Protože slovní roztržky s jinými uživateli se zde trestají, zatímco bezhlavé a prakticky nepřetržité napadání a urážení nějakého hráče ke sportovním fórům "patří".
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Kamile, Kamile, Kamile...

"GOAT je relativní pojem, každý si ho vyloží jinak. Djokovič bude pravděpodobně statistiky nejúspěšnější tenista historie.

GOAT je Federer"

Ty jsi ten, který tuto debatu vyvolal a vyprovokoval jsi celý TP. Insecure Nadalisti se jenom nervózně přidali a v to jsi doufal. :)

Článek je o Djokovičovi, ale emočně ranění fandové Rogera či Nadala si nemohli pomoct.

Hodil by ses Rusku do propagandy, aneb jak ukázkově otočit realitu vzhůru nohami a zmanipulovat tak veřejnost (v tomto případě TP). smile
Reagovat
Tennisfan77
Ale houby, pořád vidím častěji jako GOATA Federera, než Djokoviče. Kdybych obešel náměstí a zeptal se 100 lidí kdo je nejlepší tenista všech dob kolik hlasů bude mít Djokovič 10?
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Záleží na tom, jaké bys obešel. Většina anket se dělá v západním světě, resp. jsou nejvíce na očích a propaganda tlačí hlavně je.

Ale co třeba Rudé náměstí :) ... Čína, Indie, Afrika ... Slovanské národy. :) Takže fabuluješ s tím 90:10. A tím, jak budou roky naskakovat, tak se bude otupovat i názor veřejnosti s každým dalším úspěchem Djokoviče. Lidí se přidají na stranu alfy.
Reagovat
Tennisfan77
To si právě nemyslím. Djokovič je oběť doby, osobně je mi fakt ukradený, nejsem jeho hejtr, ale prostě většinou přeji jeho soupeřům, nevím proč, nic mi neudělal reálně.

Narodil se do špatné doby a sám tomu moc nepřispěl, ani jeho pomatený fotr, čili očekávat, že s úspěchy na kurtu poroste jeho oblíbenost nelze.
Reagovat
Amputace
Už jsem se tě tady na to jednou ptal: ukaž mi, prosím tě, ty ankety, kde Djokovič poráží Federera. Protože já zatím na žádnou takovou nenarazil. Nevím, možná se to po letošním AO změnilo, ale doposud rozhodně většině sportovních anket vévodil (v rámci tenisu) Federer. Federera jsem dokonce viděl vyhrát i ankety o nejlepšího sportovce vůbec, Djokoviče nikdy. Tolik se v tom nehrabu, proto mě to zajímá a ptám se na ty zdroje.
Reagovat
Ondřej.Jirásek
tak záleží, kde se zeptáš, vyplatí se sledovat sociální sítě, kde jsou vzorky v řádu tisíců i desetitisíců. třeba na Eurosportu volilo přes 51% Djokoviče, jinde i přes 60%... je to však těžko zpětně dohledatelné, zabralo by to asi dost času.

každopádně jsou tam vidět dva vzorce.. velká část volí na základě popularity (Federer) a obvykle ještě o něco větší část podle statistik (Djokovič)... Nadal se každopádně celkem propastně umisťuje na třetím místě a to i v dobách, kdy vedl o 2 GS.
Reagovat
Tennisfan77
Ale když se vrátíme k meritu věci, Federer se na ten Everest popularity nedostal sám o sebe, předcházely tomu jednak sportovní výkony, ale také globální apel a obecné vystupování na kurtu včetně nula skrečovaných zápasů, nula vymyšlených zranění, nula skandálů, nula divadelních představení a simulování. Je zcela logické že dominuje v popularitě.
Reagovat
Ondřej.Jirásek
vždyť já to nerozporuju :D pro každého je GOAT něco jiného.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
smile
Reagovat
Ondrej2280
Co s atyka popularity tak sa djokovic umiestnoval, uiestnuje a bdue umiestnovat daleko da dvojicou Rafa a Fedex....to je snad hadam kazdemu jasne..
Reagovat
Ondrej2280
Pravda je, ze keby si to namestie obchadzal v Belehrade, alebo v Pekingu , tam by to mohlo byt vyrovnane, inak by to bol klasicky debakel pre Djokera:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Já si myslím, že GOAT jsi jednoznačně Ty Kamile:0)
Reagovat
Marduch
Je to tak, zdokumentováno na youtube:D
https://www.youtube.com/watch?v=OYj933JOOsk
Reagovat
Nola
:D preco sa porovnava damsky tenis s panskym? ked mal Fedex 310 tyzdnov to nikto z medii neriesil, bol kralom v pocte tyzdnov..... predsa je to len trochu iny sport, damy nehraju proti panom zapasy..... takto svojim trapnym spravanim aglosaske media teraz nechali Fedexa klesnut na 5.miesto , co mi pride viac ako smiesne a trapne
Reagovat
Kozoroh
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS71uTu7CHP_vbRzpdl9krFOuy4-hlH4jrC-A&usqp=CAU
Reagovat
NoletheBest
Zatimco rostak z Bělehradu po 10. vitezstvi na AO vyrovnal jeden z nejprestižnějších rekordu tenisove historie, jeho odveky rival, velmi pokorný i kdyz lehce mentalne zaostaly chlapec, presto milovany predevsim starsimi zenami, duchodci a netenisovymi kopyty, muze užívat nastup brzkeho jara na Malorce a poctive se pripravovat na jeho posledni životní šanci na GS. Prejme mu hodne odpocinku a brzky navrat na kurty.
Reagovat
Amputace
A Ježíšek je prosím tě kromě Srbů, antivaxleru a pár fanatiků obdivován kým?
Reagovat
Kozoroh
No1e má spoustu fandů v Číně a dalších východoasijských zemí, v Indii či v Itálii. Tam vůči němu nejsou zakořeněné předsudky jak v anglofonních zemích.
Reagovat
turista
smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
smile smile Tim zde nepochodíš, už zde byl před nedávnem útok na čínské fanoušky Djokoviče a jejich bagatelizace jako lidí ve slovním spojení "srbští Číňani". Někteří zde vyznávají pouze zdroje, které končí ".com" nebo ".co.uk" a vydávají to za světonázor. Miliardové národy s obrovskou historií jsou zde pasované do role podlidí. Zkrátka omezený pohled na svět od jedinců, kteří nikdy nežili dlouhodobě v zahraničí.
Reagovat
Nola
prikup si sadu kapecnickov, taketo place nie su dostojne pre fanusika Rafu...
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
On ani není zraněný, ten už nemá ani potřebu se vymlouvat na zranění.... To že jednodimenzionálně spoléhá na antuku a vyhýbá se jako zbabělec špičce na hardu, trávě (Kyrgios by ho vyučil jako malého kluka v tom semifinále) a v hale je k pousmání. :) Nemá kuráž, vyměknul poté, co zjistil, že s Novakem v pavouku se jeho šance na výhru rovnají nule. smile
Reagovat
Martan1
Jdi domprdele
Reagovat
Martan1
Nolthebestie
Reagovat
smazaný uživatel
Ďalší príklad toho, že keď dvaja robia to isté, nie je to vždy to isté.

Novak Djokovic, ktorý je na antuke celý život otloukánkom, na tráve začal vyhrávať až v čase, kedy bol Federer starý a nevládny a na harde okázalo demonštruje svoje nekomplexnosť nevyváženým pomerom síl v Melbourne, resp. v NY.

Pri všetkej úcte, porovnávať ho so Steffi Graf, legendou prvej kategórie, ktorá si tenisový svet podmanila absolútnou dominanciou na všetkých povrchoch. Dáma, ktorá 22 GS vyhrala do 30ky, doslova jednou rukou, kedy v druhej ešte ledabolo držala loptičku.

To mi príde pomerne trúfalé a nemiestne.

Novak v tomto porovnaní vyznieva ako ten malý 5 ročný rošťák v šiltovke behajúci na kurte v Belehrade v pamätnom videu z časov, kedy s tenisom začínal. Kto by to bol povedal, že rovnakým dojmom bude pôsobiť aj dnes :)
Reagovat
Davor1
Steffi hlavne dokázala to, čo Novak nezvládol, a to zisk kalendárneho GS. To je méta, ktorú v Open ére dokázala okrem Lavera už len ona jediná, či už spomedzi žien, alebo chlapov.

Plus jej percento vyhraných zápasov na GS turnajoch je snáď najvyššie zo všetkých tenistov či tenistiek, neviem, aby niekto iný mal 90%.

Zase Djokovič ju pravdepodobne predbehne v celkovom počte GS...
Reagovat
smazaný uživatel
Jj, kalendárny Grandslam + 4 kariérne Grandslamy. Všetká česť. Ak by ju to bavilo a mala rovnocennú, tak by atakovala GS 30ku, aj po 30ke :)
Reagovat
Martan1
Prosím tě, nedráždi zbytečně fandy Novaka. Je po Rafovi na antuce nejlepší. To Rafa už na tvrdým povrchu není. Byl, ale už není. Musíme doufat, že se dá do pořádku aspoň na antuku.
Reagovat
turista
Je to zbytečné Forehande. Na antuce je historicky pořadí Nadal, Borg, Lendl a Djokovič. Takže s tím otloukánkem na antuce jsi mimo mísu. Totálně.
Reagovat
Amputace
Může-li být o Nadalovi s osmi mimoantukovými GS tvrzeno, že je to jednodimenzionální antukář, může být naprosto nepochybně o Djokovičovi tvrzeno, že je to se dvěma antukovými GS druhořadý antukář a otloukánek.
Reagovat
turista
A k tomu má Djokovič 11 antukových Masters a úspěšnost všech zápasů na antuce 80,3%.Pouze Nadal a Borg mají lepší statistiky na antuce a vy tady placate kraviny o otloukankovi. Rafafans prostě nemají soudnost tak se strefují do Djokoviče. Ale karma je zdarma.
Reagovat
Amputace
A jednodimenzialni antukar s šesti hardovymi GS, plus dalšími pěti finále a asi 10ti hardovymi Masters ti přijde v pořádku?
Reagovat
Ondrej2280
Samozrejme ,ze mu to pride v poriadku,kedze ma zalepene obe oči aj uši...take kydy co sa tu docitas o tom ako je Rafa jednodimenzialny hrac so 6 hardovymi grandslamovymi titulmi...tazka stupidita...a srbsky jezisek je legendarny antukar s 2x zlepenymi z antuky..:)
Reagovat
turista
Ale já přece nerozporuju úspěchy Nadala na hardu. Celkem 25 vyhraných turnajů na hardu to ani nelze rozporovat. Respekt!
Reagovat
turista
Ano. 10 vyhraných Masters a 6 vyhraných GS a celkem 25 titulů na hardu je sakra velký úspěch. Za mě z Djokolandu má Nadal na hardu velký respekt! I proto nemohu souhlasit s vaší dehonestací Djokoviče na antuce.
Reagovat
turista
A kdyby Nadal neuměl hrát na trávě tak nemá ty 2 vyhrané Wimbledony. To taky.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Ale proč tak při zdi.... Řekněme si to na rovinu bez politické korektnosti.... Nadal nikdy nevyhrál Wimbledon přes Prime Djokoviče. Djokovič vyhrál French Open přes Prime Nadala. Verze Nadala 2008 a 2009 by nikdy neměla šanci proti jakékoli verzi Prime Djokovice od roku 2011 ve Wimbledonu. Djokovič by pokaždé našel cestu, jak ho porazit.smile
Reagovat
Amputace
Djokovič vyhrál FO přes prime Nadala? :D Ty jsi opravdu tak totálně neobjektivní, nebo už to jen předstíras a lames za každou cenu přes koleno? Pises tady odstavce o peaku a pak jsi schopen napsat takovou kravinu. Neskutečné. To je jako bych tady já tvrdil, že Djokovič byl v peaku v roce 2010, kdy ho Nadal vypraskal ve finále US. Každý relativně normální fnaousek ví, že je to úplná blbost, stejně jako si myslet, že v primu byl 34lety Nadal s polovičním pohybem oproti mladí a svým nejlepším letům. Byl v dobré formě, ale oproti primu z let 08, 10 či 13 byl teda sakra daleko. Ale má smysl ti to vysvětlovat, když jsi schopen napsat, že je to jednodimenzionalni antukar?
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
smile :DDDDD

A už je to tu zase, to snad není možné. Nedivím se tomu, že s vámi není možné diskutovat na úrovni. Vy si plete i základní rozdíl mezi "PEAK" a "PRIME".

Samozřejmě že PEAK Nadal na antuce byl v letech 2008 či 2013 a 2015. To ovšem nic nemění na tom, že Djokovič měl svůj PEAK na antuce v letech 2011, 2012, 2013 a 2014. Tohle s tím absolutně nesouvisí. Faktem ovšem je, že Djokovič je na Australian Open a Wimbledonu až doteď ve svém PRIMU.... Stejně tak jako je Nadal doposavad ve svém PRIMU na antuce. Level jejich tenisu poklesl čas od času, ale ADAPTOVALI, změnili svůj styl hry... a stále jsou schopni operovat na vysoké úrovni proti nejlepším hráčům planety pod obrovským tlakemsmile. Takže ano, Djokovič porazil PRIME Nadala French Open 2021...

Zbytek vůbec nebudu komentovat, velice jsi mě zklamal, jsi "naughty boy" a odmítám dál reagovat v tomto dialogu, jestli nepřestaneš překrucovat základní terminologii a kompletně tak vytrhávat z kontextu těžiště diskuse. Už toho mám opravdu dost ale těch argumentačních faulů .. Jdi do svého a přemýšlej o sobě!
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
*jdi do svého pokoje a přemýšlej o sobe
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Teď ještě vidím, že jsem se přepsal u PEAK Nadal na FO. Mělo tam být 2008, 2011, 2012, 13 a 2014.
Reagovat
Amputace
Dobrá. V tom případě mi vysvětli rozdíl mezi pojmy peak a prime (time). Pokud to totiž budeme vztahovat čistě na sportovní kontext, jedná se o označení prakticky toho samého - sportovce na vrcholu svých sil (v nejlepší formě). Jediný rozdíl se dá nalézt snad jen v tom, že peak je vyjádřením stupně (vrchol sil), kdežto prime time vyjádřením času (nejlepší období). Což jde ale ve sportu samozřejmě ruku v ruce. Tedy hráč, který je na vrcholu sil, zažívá současně nejlepší období. Mohou být pochopitelně výjimky, třeba hráč není na vrcholu sil, a přesto zažívá úspěšné období a všechny poráží, protože třeba není silná konkurence. Nebo hráč naopak je na vrcholu sil, ale třeba se zraní a nejlepší období tedy nezažije. Ale ať tak či onak, Nadala z let 2015 a 2021, kdy ho Djokovič porazil na RG, se netýká ani jedno: neměl ani nejlepší období, ani nebyl na vrcholu svých sil, nebyl tedy ani v primu a neměl ani peak. Takže vážně netuším, co řešíš.

Já jsem například schopen uznat (a už jsem to tady psal několikrát), že oba byli na vrcholu (Nadal minimálně těsně pod ním) v roce 2011, kdy Djokovič Nadala porážel; to se ale zase nepotkali na RG. Ve všech jiných letech se vrcholy jejich formy míjely.

Stejně tak je pravdou, že Nadal měl rychlejší nástup a třeba v jedné z nejlepších sezón 2008 se jeho výhry nad Djokovičem neberou tolik vážně, protože Djokovič teprve na svůj vrchol čekal. Kdežto naopak fakt, že Djokovič nastoupil později a tudíž se i déle drží blízko vrcholu výkonnosti než Nadal, už se při poměřování jejich rivality jaksi nezohledňuje. Nadal je od cca 28 let horším hráčem než Djokovič, kdežto do 28 byl v souhrnu lepší.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
"the "peak" of something is the very highest level of performance, while the "prime" is a longer period of generally good performance."

PEAK je časově mnohem více omezený na sezónu nebo i část sezony, kdy individualita předvádí svůj absolutní TOP maximálního potenciálu výkonu z fyzického, psychického a emočního hlediska .... Djokovič 2011, 15, 16, 21 ..... Nadal 08, 13, 18.... Federer 05, 06, 11, 12.

Kdežto PRIME může trvat i období delší než dekádu u výjimečných sportovců.... V případě Djokoviče (hardy, indoor, tráva) a Nadala (antuka) tomu tak zkrátka je, Messiho a Ronalda taktéž.... Atd. Atd.

Jestli rozdíl mezi "PRIME" a "PEAK" nepoznáš z této jednoduché věty, tak je skutečně problém na tvé straně.

Já zbytek ani nečetl .... Něco jsi napsal, nebudu tomu věnovat energii, protože bych pak hrál tvou hru. Já napsal svoje a stojím si za tím.

PS zmínil jsem Nadala a jeho výjimečnost na antuce... doufám, že to zohledníš jako důkazní materiál a kompliment, pane policisto TP.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
PS a kdo říká že Nadal 2019 - 2022 neni v antukovém PRIMU, tak je sedmilhař, protože to PRIME je ....smile
Reagovat
Amputace
Ok. Pokud visíme na této definici, Nadal 2x porazil Djokoviče v primu ve finále hardového GS. Djokovič Nadala ve finále antukového GS 1x. Za mě cajk.
Reagovat
Amputace
*bylo to samozřejmě semifinále.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Nadal porazil 1x PRIME Djokoviče ve finále hardového GS a celkově vlastně na hardovem GS obecne. A to bylo US Open 2013, které bylo rovněž Nadalovym hardovym PEAKEM. Toto představení u Nadala uznávám a respektuji. Nedávno jste se tu bavili s Kozorohem o tom, jak Djokovič polevil psychicky.

US Open 2010 bylo pre-prime Djokovič.... Jeho plný PRIME (a paradoxně jeho první PEAK v jednom) nastal v roce 2011, kdy přestal jako celiak trávit své tělo lepkem, které pod novou stravou přestalo kolabovat pod náporem těžkých zápasu na tři vítězné sety.
Reagovat
Amputace
Hm. Takže Djokovič v roce 2010 tedy nebyl v primu, kdežto Nadal 2022 ano? :D Ty jsi vážně zosobnění nesmyslu.

Pre-prime :DDD

Fajn, tak v tom případě je Nadal 2022 těžce post-prime :D
Reagovat
Amputace
*2021
Reagovat
Amputace
On je vlastně Nadal na antuce post-prime už od roku 2017. Od té doby ho drží jeho fenomenální kvalita na tom povrchu a tenisová kvalita obecně. Ale to ví každý, kdo se na jeho zápasy dívá.

A jestli mi tady jedním dechem tvrdíš, že Nadal 2021 byl na antuce prime, kdežto Djokovič 2010 (jen pár měsíců před svým absolutním peakem) na hardu nikoli, tak si lžeš do kapsy tak nanejvýš ty sám. Aby ti to zase všechno pasovalo a Ježíšek ze všeho vyšel jako ten nejdokonalejší.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Djokovičova hra neměla absolutně kvalitu, tvar, technickou jistotu, mindset šampiona, auru a oporu v roce 2010 oproti roku marvelovskemu 2011. To jsou dva kompletně odlišní hráči na dimenze vzdálení. Bezlepková dieta změnila vše, od psychického az po fyzický stav. Najednou do sebe vše zapadlo a stvořilo se monstrum, které se neprofesionalitou předtím samo střílelo do nohy a lacině přicházelo o grand slams či šance na ně je vyhrát před rokem 2011. Není náhodou, že Djokovic změnou diety jako mávnutím proutku kompletně ovládl celý ATP okruh. Djokovič 2010 na kurt chodil fyzicky poražený už před začátkem zápasů. Několik zmen v režimu na tomto levelu kompletně změní situaci individuality. Malé detaily rozhodují a toto byl navíc obrovský detail.

Takže ano, Nadal 2019-2022 je sakra PRIME v porovnání s psychicky a fyzicky nevyvinutým Djokovicem, který trávil své tělo jedy, naprosto neprofesionálně. Měli bychom poděkovat ELISA testu. :)

Nezpochybnitelný fakt, který dokazuje přeměna Djokoviče 2010 vs 2011 v přímém přenosu.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
A sám Djokovič říkal, že v období před bezlepkovou dietou uvažoval o konci kariéry, jelikož zkoušel různé tréninkové metody atd. a nic nefungovalo. Pravidelně fyzicky kolaboval, zvracel, měl závratě. Kdyby ta bezlepková dieta nebyla tak markantní a stěžejní pro jeho kariéru, tak by nikdy nezískal 22 slamu....

Jsem si vcelku jistý, že jako určitý stupeň celiaka by u Novaka v případě papání lepku následoval razantní sešup dolů a Kyrgiosove, Zverevove či Medvedevove by ho roztrhali např. v minulé nebo této sezoně.
Reagovat
Amputace
Tvl, prime Nadal by v životě fyzicky neodpadl na antuce. To si uvědom možná jako úplně první věc, než tady začneš čachrovat pojmy jako prime... Pokud budu brát ten konkrétní zápas, hrál pasivně, bez BH, fyzička mu odcházela už od poloviny třetího setu a nakonec odpadl úplně. Což samozřejmě nic nemění na tom, že Djokovič zahrál výborně a vnesl do své hry prakticky přesně to, co mu chybělo ve finále RG 2020.

Jak můžeš o hráči, který v zápasu fyzicky odejde, tvrdit, že hraje svůj prime? :D Zvláště pak hráč, který měl na fyzičce a stamině celou svoji hru vždycky založenou... Vždyť to si odporuje už samo o sobě. Asi jako říct o Furtwänglerovi, že jeho dirigentský prime byl v době, kdy ochuchnul :D

Píšeš o kompletním rozdílu mezi Djokovičem 2010 a 2011, s čímž souhlasím, ale neodpovídá to té definici "primu". Protože to, co hrál Djokovič v roce 2010 už lze rozhodně označit jako "delší období obecně dobré výkonnosti". Už měl na kontě GS, pravidelná semifinále GS - byl daleko od peaku, ale to také Nadal v roce 2021 na RG, respektive v celé antukové části.
Reagovat
Amputace
Hele, mně už to dnes stačí. Shodneme se, že se neshodneme. Přišel jsi s celkem logickou a srozumitelnou definicí peaku a primu, se kterou se dá souhlasit. Jakmile ti tam ale něco nesedí, hned vytváříš úplně nové pojmy, jako pre-prime apod., a to už mě nebaví. Za mě je pak Nadal 2018-současnost na antuce jasný post-prime. Zkrátka hráč za zenitem, který těží už primárně ze zkušeností, z úspěchů, jimž se nikdo jiný ani nepřibližuje, z respektu, s nímž do zápasů s ním na antuce soupeři automaticky nastupují, z psychické síly, kterou mu dávají právě ty zkušenosti z velkých zápasů a úspěchy... Bavíme se vlastně o tom samém, jen v jednom případě ti to do té definice neštymuje. Každý alespoň trochu objektivní člověk by bez problémů uznal, že v primu nebyl ani Djokovič před 2011, ani Nadal po 2017, kdy jsem ho naposledy viděl hrát na RG relativně bez limitů v pohybu a fyzičce. Později už těžil především z aury, nebo dokázal občasně vyšvihnout výkonnost (viz RG 2020 s Djokovičem).
Reagovat
Ereinion
Nadalův prime je za mě obecně 2007-2014, peak potom 2008 a 2010...to neznamená, že nedokázal občas i poté vytáhnout super level, ale bylo to primárně už jen na antuce
Reagovat
Amputace
K tomu peaku bych určitě připojil i 2013. Tam mu to v podstatě pokazil jen Wimbledon. Na hardu byl skvělý.
Reagovat
Pe3k
To se ti zdá, neboť konkurence byla tragická...
Reagovat
Amputace
Jinak v těch ročnících u Nadala máš očividně zmatek (není divu, nejsi jeho fanoušek). Když už, šlo zajisté o roky: 08, 10, 13 a 17. Rok 2018 tam určitě nepatří.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Kombo FO 18 a překvapivě Wimbledon 2018 zastihlo Nadala možná v nejlepší travnaté formě v jeho kariéře. Pod Moyou hrál výborně na W a jeho semifinále s Djokovicem je jedním z výkonnostních pinnaclu jeho kariéry. K jeho smůle neporazil Djokoviče pomalu vracejícího se do TOP formy po operaci lokte. To byl v podstatě jediný rok, kdy by měl nad Djokovicem na trávě šanci. Zdravá, ve formě hrající a sebevědomá verze Djokoviče by mu dala maximálně set na Wimbledonu.

A mimochodem .... Nebýt Djokoviče, tak Nadal by bral v roce 2011 tři GS a všichni by mluvili o jeho verzi jako o PEAK. To pouze Djokovič všechny vystavil do světla průměru, protože kontrast byl veliký mezi jeho nadpozemským tenisem a zbytkem. Ale 2011 je PEAK Nadal.
Reagovat
Amputace
Nejlepší formu na trávě měl určitě v 2010 + k tomu RG bez ztráty setu. 2018 byl ve Wimbledonu hodně solidní, ale od Rosola už to nikdy nebylo ono. Měl to prostě v hlavě a u situací, které by na RG řešil nemilosrdně, se ve Wimbledonu hroutil - viz i ten zápas s Djokovičem.

"o byl v podstatě jediný rok, kdy by měl nad Djokovicem na trávě šanci. Zdravá, ve formě hrající a sebevědomá verze Djokoviče by mu dala maximálně set na Wimbledonu." - Jen hypotéza.

S tím 2011 souhlasím. Psal jsem to už výše. Ale to jsi vlastně nečetl.
Reagovat
smazaný uživatel
Nebyt Nadala, Djokovic by bral USO 2010 a datum jeho velkeho nastupu by bol odjakziva spatý s USO 2010, nie AO2011.

Nadal hral v NY 2010 svoj najlepsi hardovy tenis kariery, na ktory Djokovic proste nestacil. Zhodou okolnosti ten Djokovic, ktory v oboch rokoch 10-11 vyradil Federera v semi podobným sposobom. To indikuje, ze jeho vykonnost z oboch rocnikov bola vonkoncom podobná.

Nadalov peak na trave bol naopak do roku 2010, potom prisiel strmý pád. Dovtedy vyhral turnaj 2x a 2x bol vo finále. Tvrdenie ze Nadal neporazil Djokovica na trave v jeho top časoch samozrejme plati aj naopak. Djokovic nikdy neporazil Nadala v jeho top časoch. To je proste fakt. Nadal je vsak ten, kto na trave porazil Federera v jeho top časoch.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Nevšímej si jich. Oni nemůžou akceptovat v jejich insecure světě, že Djokovič je mnohem lepší hráč na antuce, než je Nadal na trávě, v hale a na hardu. Djokovič je na antuce v TOP3 všech dob, zatímco Nadal není v TOP 10 na hardu ani trávě v historickém hledisku, kde připomíná trhací kalendář. A v hale? Tam Rafael působí jako troska se Stockholmským syndromem, kompletně scvrklý a vysušený kulturista mimo TOP50 nejlepších hráčů v hale všech dob. Pane jo, to je ale vizitka provinčního hráče z Manacoru. Škoda že Fuentes nevytvořil speciální steroidy i do haly či na trávu. :) Nebo ještě lépe, možná by Rafael měl jezdit na ten TM futures, i když s jeho hrou by ho v té Halle zničili i dorostenci. smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
*v té hale zničili
Reagovat
Amputace
Pěkně řečeno :)

Škoda té Moniky Selešové... tam byl též obrovský náběh na mimořádnou dominanci.
Reagovat
turista
Tvrdit že Novak Djokovič je na antuce otloukankem je neskutečně hloupé. Není tomu tak. Srovnávat tenisty a tenistky není úplně šťastné. Ty podmínky tam jsou jiné.
Reagovat
Marduch
Tak dominantní, že ji ve finále GS porazela náctileta Selesova, což neunesl nějaký Graffove Forehand, odpalil ji kariéru a Steffi tak mohla opět dominovat.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
smile jejich slzičky jsou vodou na náš mlýn. :) S každým dalším článkem s Djokovicem, kde začnou ztrácet půdu pod nohami nám jenom dávají za pravdu. smilesmile
Reagovat
Kozoroh
Ten, co 2x porazil krále antuky v jeho pařížském královstvi, není otloukánek, lol. smile

Zmiňuješ Federera po 30ce, ale že Grafová vyhrávala Wimbledon, kdy měla královna trávy Navrátilová po 30ce, na to už sis nevzpomněl, lol. smile

Skutečnost, že No1e je na USO mnohem méně úspešný než na AO je zkrátka tím, že podmínky v NY nesedí No1eho hře tak dobře jak v Melbourne, ač jsou to oba hardové grandslamy. Je to něco podobného jako Madrid pro Rafu.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
smilesmilesmile
Reagovat
smazaný uživatel
Cize priznávas, ze Djokovic nie je dost komplexný, dokonca komplexny na svojom najlepsom povrchu, aby dokazal na harde v NY triumfovat castejsie ako antukár?..:)

V tom pripade ho mozeme rovno diskvalifikovat z ucasti Goat diskusie, kedze Federer ani Nadal podobným hcp proste nedisponujú.
Reagovat
Kozoroh
Pochybovat o Djokerově komplexnosti je k smíchu. smile Je to jediný hráč, který má komplet výhru na všech velkých každoročních turnajích - GS, TM, Masters, vše navíc 2x. Je králem HC, má nejvíc GS titulů na hardu v historii, o dva víc než Fedex, tolik jako Sampras s Agassim dohromady.smile
Reagovat
Amputace
Tady je k smíchu více věcí. Mně se líbí, že FH najel na absurditu argumentace Nadšence, s nímž už to začíná být k nevydržení. Alespoň vidíte některé věci z druhé strany. Mně například připadá zpochybňování Djokovičovy komplexnosti podobně absurdní, jako nazývat Nadala hráčem druhého sledu mimo antuku.
Reagovat
smazaný uživatel
Komplexnost v druholigových turnajoch mu je v elitnej spoločnosti Grandslamov, ako ty hovoris, k smíchu :)

Ono to bude samozrejme sposobené tým, že Nadal je na harde lepším hráčom, nez to tu miestni slaboduchí jedinci dokážu prijať. Urputne s tým bojujú a napokon sa sami vyšachujú. Priceless :)
Reagovat
Usm
a jéje, už je to tu zase - TM a ATP 1000 jsou podřadné turnaje. Tak určitěsmile
Reagovat
Maisterstich
I kdyby vyhrála Djokovic 35 grandslamů, měl 150 titulů celkově, byl 500 týdnů no1 v řadě, tak stejně se najdou lidi, co budou tvrdit, že není GOAT. Takový ti tupí TennisFans...
Reagovat
Krisboy
Tvrdit o Djokovičkovi, že je GOAT, může jen člověk, kterej nezná historii tenisu.

A "tupost" je relativní.
Reagovat
Tennisfan77
GOAT je relativní pojem, každý si ho vyloží jinak. Djokovič bude pravděpodobně statistiky nejúspěšnější tenista historie.

GOAT je Federer. smile
Reagovat
annah
smile
Reagovat
Marduch
Na tento znevazujici eufemismus v Djokolandu nikdy nepristoupime, jsme ochotni akceptovat maximálně označení "nejméně neúspěšný tenista historie"!! smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
To kdo je nejlepší, je dané výsledky, priatelu. Sport není soutěž popularity.

Djokovic překonal Rogera výsledky nejenom na poli sportovním, ale rovněž s manželkou Jelenou i v podpoře charity.

Novak rovněž vede nad Rogerem v boji za práva tenisových hráčů.

Postavil se rovněž diktátu ze strany vakcinačního korporátu a bojoval tak za práva neočkovaných (to říkám jako očkovaný).

Není téměř oblast, ve které by Novak nepodrtil Rogera. Snad pouze s výjimkou lukrativních kontraktů na Lindt ve prospěch Rogera.

Rogerovi spíše sluší označení MPOAT = Most Popular of All Time.

A to je v pořádku, Roger se za svou kariéru nemusí stydět, ba naopak... byla skvostná :)
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
A perlička na závěr.... rozhovory s ním jsou mnohem zajímavější než s Rogerem, který působí jako generátor frází. Nevím, jestli je to tím, že má Djokovic lepší angličtinu než Federer (nebo se umí obratněji vyjadřovat), ale ten rozdíl je celkem značný. Ačkoli Rogerova AJ je oproti jednoduššímu klučinovi z Manacoru na dizertačním levelu. :)
Reagovat
DJOKERTHEGOAT
Rogerova angličtina je na podobné úrovni jako Novakova. Roger je prostě jen méně sdílný a nikdy nešel do detailů - liboval si ve frázích.
Reagovat
Ereinion
Djokovič bude mít na své straně většinu statistik, ale ty mluví hlavně o konzistenci v dlouhém časovém období...pak se můžem bavit o tm, jestli Djokovičův tenis je nejvyšší lvl historie a to už je daleko víc diskutabilní
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Djokovič verze 2011, 2015 a první polovina 2016 (kdy už na FO 2016 měl počáteční problémy s loktem) je PEAK tenisu. Každá z těchto verzí dominovala jiným způsobem a měla odlišné silné stránky.

Nadalova PEAK verze nikdy neobhájila mimo antuku.... Měl zranitelné podání i backhand....

U Rogera je zase problém v hlavě. Jestli se Federerove verzi 2006 a 2005 dostal do hlavy Nadal, tak výše zmíněné verze Djokoviče by to dokázaly 100%. Hlavně by to pro Rogera byl extrémní mentální šok se potýkat s takovým monstrem jako je Djokovič v takové fázi jeho kariéry, kdy nebyl v podstatě zvyklý na odpor. Najednou by se musel potýkat s hráčem, který by se ho nebál, Roger by to psychicky neunesl. To je obrovská proměnná. PEAK Djokovič umí zvedat levely své hry lépe než kdo jiný. Jakmile se do něj navalí adrenalin, tak bude zvedat hru tak dlouho a tak vysoko, dokud soupeře nerozloží. Díval jsem se např. nedávno opět na Wimbledon 2008 a byl jsem skoro až šokován, jak moc se Roger nemohl opřít o backhand ve finále, Djokovič by tuto slabinu odhalil. Nadal nehrál špatně, ale.... To finále pro mě není ani v TOP 3 kvalitou . Dramatické ano, ale.... zbytek celkem sentiment.

Borga bych z diskuse asi vynechal, jiné rakety, míče a povrchy. Nefér porovnávat.
Reagovat
Ereinion
Djokovič těží primárně z konzistence (i jeho způsob hry je založen hlavně na konzistenci), kdy ten jeho velmi vysoký lvl obvykle stačí na 95% soupeřů, to ale neznamená, že je nehratelný, občas někdo předvede výkon jako Stan na RG15 nebo Medvěd na USO21 a na to Djokovič se svým tenisem úplně nemá odpověď. Ostatně i v těch jeho peak sezónách ho zmiňovaný Federer několikrát porazil, a to už byl za svým zenitem.

Porovnání jednotlivých peaků bude vždy velmi diskutabilní, protože do hry budou vstupovat různé faktory jako povrch, míče apod., ale je to taky hodně o způsobu hry...Federer jako útočně laděný hráč má za mě potenciální peak výše než Djokovič, zároveň ale také jeho "dno" je o dost níže než Djokovičovo...pokud ale Federerovy v daný zápas šlape jeho tenis po celý průběh, tak je za mě skoro nehratelný, pokud proti němu něstojí Nadal na antuce...příklad takového zápasu je třeba asi jeho poslední skvělý zápas kariéry na Turnaji mistrů 2019 s Djokovičem.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Souhlasím s Wawrinkou na FO 2015, ale to je jeho PEAK tournament. Proti Djokovičovi AO 2011 nebo Djokovičovi AO 2015 a 2016 či jeho PEAK verzím z Wimbledonu by si ani takový Wawrinka z AO 2014 či FO 2015 neškrtnul. A hlavně pro mě PEAK perioda není, že někomu sedne jeden turnaj nebo naopak pro mě není PEAK ...prime timem, který je dlouhodobější. Je to něco delšího než jeden turnaj, ale časově omezené viz třeba sezóna atd. V tomhle je Wawrinka ve značné nevýhodě se svým "zjevím se" a pak o mě na nakolik měsíců neuslyšíte. Zas tolik těch zjevení nebylo. Proto je Murray mnohem výše hodnoceným hráčem i celkově.

Medveděv US Open 2021 je mýtus, Djokovič ve finale byl po náročné sezóně kompletně fyzicky i psychicky vyždímaný. Bylo to vidět i z jeho zápasu např. proti Brooksbymu. Statistiky měl špatné a Medvedev vypadal na kurtu dobře hlavně díky Novakovi. To už bych tam dal spíše Federera FO 2011 než Medveděva US 21.

Podíval jsem se ze zvědavosti na sezónu 2011 a bilance Djokovič vs Federer vyznívá 4:1 pro Djokoviče s tím, že vede na GS 2:1. Tohle bylo období, kdy např. na AO hrál Federer famózně proti Djokovičovi (prohrál 3:0), na FO odehrál životní zápas v semifinále a herně hrál možná nejlépe na antuce za celou kariéru proti Nadalovi (ztratil v hlavě).... Takže bych brzdil s tím, že byl v herním útlumu. Federer hrál v roce 2011 špičkový tenis, fyzicky byl na vrcholu a hlavně byl mnohem více uvolněnější, když už měl konečně na kontě titul z FO 2009.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
2015, bilance 5:3 ve prospěch Djokoviče, na GS 2:0 pro Djokoviče a to se nehrálo na Djokovičove Rod Laver Aréně. Djokovič vyhrál všechny důležité finále proti Rogerovi včetně milované trávy Federera na W a Turnaje Mistrů v tom roce.

Ale Rogerův PEAK uznávám a celkem i souhlasím s tím, že když Rogerovi vychází útočná hra, tak je to radost pohledět. Ale z hlediska pravděpodobnosti, kdybychom nechali hrát jejich PEAK verze proti sobě několikrát po sobě, tak budu věřit konzistenci... Bude to třeba 6:4 pro Djokoviče... Postupně ho prostě zlomí a až v něm začne číst, tak game over Roger.smile Tvořit je vždycky těžší. :))
Reagovat
Amputace
Viděl jsi ten zápas s Medvěděvem? Předpokládám, že ano. Viděl jsi, jak Medvěděv servíroval? Viděl jsi už někoho takhle servírovat ve finále GS? Jaký mýtus? Mýtus je tak maximálně to, že si to Djokovič prohrál sám, nebo že byl nervózní či co. Kromě krátkého záblesku na začátku druhého setu, kdy nevyužil BB, který byl hratelný, neměl prakticky vůbec šanci. Medvěděv hrál skvěle a hlavně výborně, konzistentně celý zápas servíroval. Zvlášť ten první set. Tam Djokovič nemohl dělat vůbec nic.
Reagovat
Amputace
Djokovičova hra ale na Federera zdaleka neplatila tolik jako na Nadala a ta Nadalova na Federera zase platila daleko lépe především kvůli extrémně rozrotovanému top spinu do jednoručáku. Tam se jako o BH hodně těžko opírá, když co druhý míč hraješ z backhandové strany v metrové výšce.

Chápu, že Ježíšek je pro tebe nedotknutelný, máš jeho podobizny nad postelí a modlíš se k němu večer co večer, ale také ty bys měl uznat, že ne ve všem je Mučedník nejdokonalejší. Já si třeba to, že by Djokovič v primu nějak zvlášť drtil Federera v primu. Nemá na něj moc zbraně, když si představím, že hrají oba svůj top tenis. Snad jen psychika a šampiónská mentalita, která je určitě na straně Novaka a to by některé zápasy možná rozhodovalo, ale celkově bych řekl, že by ta rivalita byla spíše na straně Federera. Federer ostatně dokázal prime Djokoviče porážet i po třicítce, kdy už byl dávno za svým topem. Viz třeba FO 11. Za mě nádherný příklad, jak by zhruba tak mohly vypadat jejich zápasy, kdyby hráli oba top: Djokovič byl v životní formě, nejlepší série v dějinách tenisu, zdánlivě nehratelný tenis, Federer zase možná nejlepší turnaj odehraný na antuce v kariéře - a jak to dopadlo...
Reagovat
Ereinion
co se týče Nadala, tak tam je to opravdu hodně o povrchu...jeho peak na antuce je asi nejvíc nehratelná věc v tenise, stačí si vzpomenout na celkem nedávné finále RG 2020, kde díky podmínkám (chladno, zatažená střecha) byl dle mnohých favoritem Djokovič, ale Nadal předvedl naprosto neskutečný lvl a i když Djokovič zahrál svůj standard, co stačí na 95% hráčů, tak stejně dostal nařezáno i s kanárem...
Reagovat
Amputace
Tak u match-upu s Federerem to o povrchu zase tolik nebylo - většinu kariéry. Až do roku 2017 vedl i na hardu. Sesadil ho z trůnu Wimbledonu. Porážel ho v Austrálii. Měl na něj prostě zbraně, které Djokovič nemá. Nemyslím si, že kdyby se utkal Federer 2006 a Djokovič 2015, dopadalo by to podobně, jako když se utkával s Federerem Nadal 2005-2008.
Reagovat
turista
Rok na to ale Djokovič toho neporazitelného Nadala na Chatrierovi zvládl.
Reagovat
Amputace
Jj, Nadala, který po třech setech byl rád, že stojí na nohou. Tak asi těžko vypadá peak Nadal na antuce, nemyslíš?
Reagovat
turista
Karma je zdarma.
Reagovat
turista
Djokovič toho Nadala na tom Chatrierovi prostě uhonil a vyhrál. I Kodeš jeho výkon ocenil. Rafafans to ale nedokážou uznat. Dehonestují jeho výhru z roku 2015 a teď ještě z roku 2021. My teda respektujeme toho vašeho koně teda víc. Má 22 GS a 2x kariérní GS. Stejně jako Djokovič. OK.
Reagovat
Amputace
Já to uznávám. Djokovič zahrál výborně. Nevím, kde jsi viděl, že by to někdo neuznal. Ale jestli si myslíš, že v tom zápase to byl peak Nadal, tak jsi ho asi do té doby na antuce hrát neviděl.
Reagovat
Kozoroh
Peak Rafa to sice nebyl, ale Rafa ve vítězné formě nepochybně ano.
Reagovat
turista
Viděl a mnohokrát. Pokud rozporujete Djokerovy výhry nad Nadalem na RG, tak nemůžete rozporovat jeho výhry nad Rafanem v Madridu (2011), v Římě (2011,2014,2016), v Monte Carlo(2013), k tomu pětiseťák na RG z roku 2013 a finále z roku 2014, kdy byl Djokovič výborný, ale zazdil to dvojchybou a pak už mu to tak nešlo. Minulý rok, kdyby neměl za sebou tu šikanu na AO a následnou dlouhou přestávku tak zápas s Nadalem na RG taky nemusel prohrát. ve čvrtém setu ho zklamala psychika. Tenisově měl na to Nadala hrajícího v tranzu po injekcích porazit.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
smilesmile
Reagovat
Amputace
Já ale tu výhru (2021) nijak nerozporuji, já tvrdím, že Nadal rozhodně nebyl ve své top antukové formě a jedine nesvéprávný jedinec nebo člověk, který tomu nerozumí, si tohle může myslet. Tady je celé vlákno řeč o peaku.
Reagovat
Ondrej2280
Urcite ano,Djoker je dobry antukar, ale taktiez ho nestavajme na jednu uroven s Rafom. Na antuke je Nadal proste niekde inde.
Reagovat
Usm
nikdo ho na antuce na úroven Nadala nestaví, tady se jen řeší to, že je to údajně antukový otloukánek, což není vůbec pravda. On ten Djokovic má na RG celkově lepší výsledky, než Nadal např. ve Wimbledonu
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Nadal hrál úplně stejný level na antuce jak v zápase proti Djokovičovi na French Open 2021, tak úplně stejný level hrál v zápase s Djokovicem na FO 2022. Pouze Djokovičův level v roce 2022 opadl (jak fyzicky tak psychicky) a proto Nadal vyhrál. Prosté a jednoduché. Jenom fanatici tohle přehlíží, čelit realitě je pro ně příliš bolestivé.smile :))
Reagovat
turista
Nemám problém s tím uznat, že ve více důležitých zápasech s Rafou Nadalem na hardu včetně USO 2013 Novak prostě tahal za kratší konec a prohrál. Ano. Budiž.
Reagovat
turista
A když jsme u toho otloukánka. Novak Djokovič jím od podzimu 2016 do léta 2018 opravdu byl. Ale napříč všemi povrchy. Jako otloukánek spadl až na 22.místo světového žebříčku. Ale nalezl z toho s pomocí geniálního trenéra Mariána Vajdy cestu ven.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Na AO je to 2:0 pro Djokoviče (bylo by to 3:0, kdyby mohl Novak startovat na AO 22. Na US Open je to 2:1 ve prospěch Nadala. To je tedy 3:2 ve prospěch Djokoviče na hardech. Rozdíl je menší jenom z toho důvodu, jelikož Nadal se vyhnul nejlepším verzím Djokoviče na Australian Open i US Open skrze většinu své kariéry. Platí zákon většího vzorku, kdyby spolu odehráli více a více zápasů, tak zákonitě jejich H2H na hardu bude exponenciálně růst ve prospěch Djokoviče, jelikož Djokovič Nadala na hardu drtí skrze všechny typy hardovych povrchů v průběhu jejich kariér. Pakliže by se utkali 7x víc na AO, tak by to bylo o 6:1 pro Djokoviče. Na US Open by dalších 5 zápasů bylo 4:1 pro Djokovice....... Tráva ani nemluvě... Tam by to bylo od roku 2011 třeba 6:0 ve prospěch Djokoviče, protože Nadal nemá výkonnost, kterou by se vyrovnal z DLOUHODOBÉHO hlediska Djokovičovi. Dostává nařezáno od horších hráčů než je Djokovič. Platí pravidlo přímé úměry a pravděpodobnosti. A to už ani nezmiňuji, že Nadal prohrál všechny důležité zápasy s Djokovicem na turnaji mistrů. :)
Reagovat
lars
B.Borg nebyl popularnejsi nez Feder ?
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Hm, fair point smile .... Myslíš, že Borgova aura ala George Best ve fotbale stačí na skoro až náboženské vyobrazení Rogera Federera? Já nevím, jen se ptám.... Je to rozhodně k zamyšlení.

Bylo by zajímavé sledovat Borga jako sexsymbol, kdyby jeho éra disponovala internetem a sociálními sítěmi jako ta Rogerova.
Reagovat
Vlk-v-trave
Djokovic překonal Rogera výsledky nejenom na poli sportovním, ale rovněž s manželkou Jelenou i v podpoře charity.

***
Ty si fakt asociálně postižený vypatlanec...a klidně mi tu dejte doživotní BAN...

Jak si vůbec dovoluješ dávat do nějaké sportovní rivality něco takového jako pomoc bližním, potřebným lidem... jsi jako normalní?

Solidní fantická blitka tohle...
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Samozřejmě, že to budu zmiňovat. Dokud budou ostatní tábory zmiňovat, že GOATA nereprezentují jenom výsledky, ale i chování mimo kurt, milion dalších věcí atd. ..... Tak to tu budu zmiňovat klidně donekonečna. :)) Ačkoli mě zajímají jenom výsledky.... Ten zbytek jsem nastavil moralizátorům z jiných táborů jako zrcadlo, aby si uvědomili zrůdnost svých argumentů a parametrů pro pojem GOAT. :)) A očividně to zabralo.

A už klid vlčáčku, ještě ti praskne žilka. To by mě mrzelo, opadlo by mé "nadšení" pro tvé další příběhy a romány. :)smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Aha, takže jak se chová někdo jak k.kot, tak se budu chovat jak k.kot... Tak to jistě dává smysl. O mé zdraví si dělat starosti nemusíš..,

https://www.youtube.com/watch?v=Lw0JVLDP0d4
Reagovat
Amputace
Kolikrát ti bude muset ještě někdo vysvětlit, že tím jediným, za koho Djokovič bojoval v Covid kauze, byl on sám? Dokonce ani samotný Djokovič sám sebe jako nějakého bojovníka za neočkované neprezentoval, takže nechápu, proč se o to snažíš ty.

Jinak všechno to, co píšeš, je sice krásné, ale pravda je taková, že to skoro nikoho nezajímá (ve srovnání s Federerem a Nadalem). Kolik Djokovič sype do charity a podobně... Naopak Federer už ani není aktivní hráč a stále má potenciál vzbudit daleko více fanouškovského a mediálního zájmu, než stále hrající Djokovič. Federerův impact na tenis jako takový bude vždy mnohonásobně vyšší než ten Djokovičův. A to tvrdím jako fanoušek Nadala.
Reagovat
Pe3k
Federer, který od roku 2012 vedl historickou tabulku v počtu týdnů jako světová jednička, může být vůbec rád, že se do tabulky dostal, jelikož tam jsou z nějakého důvodu i ženy.

Btw. není mi jasné, jak to že se v ženském tenise bere Serena jako goat, když Štefi a další mají srovnatelné výsledky.
Reagovat
DJOKERTHEGOAT
Barva pleti, země původu. Proto.
Reagovat
lars
Jake dalsi tenistky maji srovnatelne vysledky se Serenou ?
Reagovat
Pe3k
Já vím, že jich moc není. Graff, Navrátil (Court, Evert). Tohle sem řešit nechtěl...

V mužském tenisem, by se diskutovalo o tom, kdo je goat i kdyby měl Federer 30 gs a Nadal 1, ale v ženském tenise je z nějakého důvodu rozhodnuto, že je to Serena. A já se ptám proč?
Reagovat
jackiec
Největší goat je Agassi, jako jediný má super slam (všechny GS, OH, TM)a to nedá dohromady ani rožér, ani nadal ani srbsmilesmilesmile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Agassi není nejlepší a nenosí kalhoty ani ve společné domácnosti se Steffi, ale tady už se pasuje na GOATA. :)
Reagovat
Amputace
Jak jsi na to přišel? V mužském tenise se co já pamatuji, vždy řešil primárně počet GS. Dokud jasně vedl Roger, bylo to pro FFF nejdůležitější kritérium ve vesmíru, možná někde sto padesát úrovní pod ním bylo no. 1, pak TM a pak už prakticky nic dalšího. Najednou se řeší počet celkových titulů atd. Zajímavé.
Reagovat
Marduch
Taky jsem si všiml. Po letošním AO v grafikách, keré na mě vyskaují na FB, už najednou Djodalových 22 GS neznamenají prvního fleka.
To abychom se v Djokolandu začali obávat, že kdyby Djoker nakonec nechal za sebou jak muže tak ženy, tak před ním začne být v grafikách uváděn Karel Gott se svými 42 ZS smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Je to absolutní král, skutečný pionýr tenisu a lidských práv v jednom.

Fakt, že se znovu stal jedničkou i s tak komplikovanými okolnostmi z minulého roku jeho počin povyšuje do výšin nepopsaných a pro tenisové i netenisové fanoušky zůstane jedním z největších výkonů v historii. Už jenom tento mikrofragment z jeho bohaté kariéry a cesta ze dna zpět na pozici jedničky by mohl mít celou speciální sérii na Netflixu, která by trhala rekordy ve sledovanosti.

Rogerův samotný počin je úžasný, ale Novakův náskok je neuvěřitelný. Dorovnání Steffi je mimořádným počinem.smilesmilesmile Gratulace!
Reagovat
bIbec
Dorovnání Graffové není mimořádným počinem. Srovnávat to nedává absolutně žádný smysl.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
Jak jsi k tomuto závěru přišel? Možná bys nám ho mohl rozvést. Jinak je dost možné, že by si zdejší lidé mohli myslet, že jsi šovinista a třeba to není pravda.
Reagovat
bIbec
Nevšiml sem si, že by ženy a muži hráli proti sobě.
Proto je to hovadina. Sou to v podstatě dva různé sporty.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
To samozřejmě ano, ale tvůj argument by měl smysl, pakliže by ženy a muži hráli proti sobě ve smíšených soutěžích. Porovnání by postrádalo smysl.

Vzhledem k tomu, že hraji odděleně, tak jak ženy, tak muži hrají se sobě rovnými a pouze ta nejlepší (či ten nejlepší) uspěje v naprosto férové soutěži. Stojí proti nim soupeřky (soupeři) s podobným fyzickým, emocionálním, psychickým fondem...... takže se svým způsobem jedná o přímou úměru, která se nijak nevylučuje s tím, že by muž ženu zničil v přímé konfrontaci.smile
Reagovat
bIbec
Celkem bych i věřil, že Djok ani nemá páru, kolik týdnů Graffová na té pozici jedničky byla...

Fakt si myslím, že je mu to úplně jedno.

Překonání Federera byl úspěch.. tohle zajímá možná nějaké novináře.
Reagovat
bIbec
jakože v míchání žen a mužů se můžou pitvat jenom novináři.

Hráči tohle snad neřeší.
Reagovat
Amputace
Netenisovým fanouškům bude Djokovič bohužel úplně u zádele, smiř se s tím. Nikdy nebude mít mimotenisový přesah, i když by strašně rád chtěl. Nanejvýš sem tam nějaký antivaxler nasdílí nějakou jeho tiskovku na FB, ale kdyby vyhrál AO třeba s utrženou nohou, bude všem mimo tenisový svět úplně putna. Když končil Federer kariéru, mluvili o tom úplně všichni, až bude končit kariéru Djokovič, nebude o tom mluvit vůbec nikdo kromě těch, co tenis sledují a zajímají se o něj. Je to možná i trochu smutné, že statistiky nejlepší hráč je tak moc na okraji zájmu ve srovnání s hlavními rivaly.
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
:)) a tobě očividně vadí nedostatek zájmu z mojí strany vůči tobě, když reaguješ na všechny mé příspěvky ve všech článcích jako ďáblem posedlý.

Diskutovat s tebou je zbytečné, ty v podstatě jenom nelogicky neguješ, co píšu. Přidaná hodnota žádná, objektivita samozřejmě pryč. Jsi příliš fanatický a zacyklený. Ne v každém článku - to bych někdy i zareagoval, ale v tomhle článku jsi v tom až po uši. A rozhodně nemíním podporovat tuto tvou mánii a hrát "tvé poněkud perverzní hry". Víme, kam by to dospělo (viz diskuse Pele vs Ronaldo :)) ). Nemohu plýtvat energii a čas na zbytečné diskuse, jenom na ty smysluplné a konstruktivní.smile
Reagovat
Amputace
:DDD

Já jsem fanatický? Čteš to po sobě vůbec někdy? Já jsem tím, kdo v každém příspěvku sype fanatické oslavné ódy na svého oblíbence? Vždyť je to až bolestivé číst.

Co ti má jako kdo argumentovat, když napíšeš, že Ježíšek je ve všem nejdokonalejší, nejnedotkutelnější, Netflix by o něm měl udělat obdivný seriál, má nejzajímavější rozhovory, dává nejvíc na charitu, že se vrátil zpět na no. 1 je pomalu největší počin v dějinách tenisu, umí se nejlépe vys.rat... Na tohle skutečně očekáváš nějakou rozumnou argumentaci?
Reagovat
Krisboy
Tak to je mazec, gratuluji. Tímto se Ježíš definitivně (?) stává nejlepším hráčem 21.století.smile
Reagovat
Tenisovy.nadsenec
smilesmilesmile
Reagovat
Tennisfan77
Djokovič má 7070 bodů jako N.1, jsem se koukal na únor několik let zpět a vždy měla světová jednička tak 9.000+. Ten loňský rok s tím strašně zamával.smile
Reagovat
lars
Tak mu virtualne pricti 2k bodu za Wimbl :)
Reagovat
bIbec
Tohle srovnání mi přijde strašně pitomý.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist