Federer o prioritách konce sezony: Basilej a Londýn, v Paříži hrát nebudu

  • Roger Federer má na svém kontě nespočet tenisových rekordů. Švýcar, jenž v průběhu své kariéry vyhrál už 94 titulů, 19 grandslamových turnajů a v čele žebříčku strávil neuvěřitelných 302 týdnů, však dnes přiznal, že i přes všechny úspěchy je před startem domácího turnaje v Basileji nervózní a cítí tlak.
    23. 10., 20:47 | Aktuality |  32 komentářů
    Roger FedererRoger Federer 
     
  • Profil hráče

Na domácím podniku v Basileji se Federer představí již posedmnácté. Sedminásobný vítěz má v domácím prostředí báječnou bilanci. Při posledních deseti startech totiž před domácím publikem došel minimálně do finále.

"Ta bilance je úžasná a já doufám, že ji udržím i letos," konstatoval s úsměvem Federer po příjezdu do Basileje. "Je to krásné, ale zároveň jsem trošku nervózní, protože obhájit tak výborné výsledky není nic snadného. Daří se mi tu a fanoušci očekávají, že znovu dojdu daleko, proto jsem teď mírně pod tlakem," dodal aktuálně druhý hráč žebříčku ATP.

Minulý rok Federer v Basileji nestartoval, neboť loňskou sezonu předčasně ukončil už po semifinálové prohře ve Wimbledonu. "Jsem rád, že jsem zpět. Nečeká mě ale lehký úkol. Hned v prvním kole mě čeká velice silný soupeř," komentoval Švýcar, kterého v úvodním kole vyzve Američan Francis Tiafoe, s nímž má Federer bilanci 2-0, letos na US Open s ním ale v prvním kole sehrál pětisetovou bitvu.

"Odehráli jsme spolu náročný zápas v New Yorku. Myslím, že právě tam ukázal, že z něj jednou bude velký hráč. Hraje výborný tenis a v poslední době se hodně zlepšil. Doufám, že neodstartuje plnohodnotnou kariéru právě v Basileji," žertoval Federer. "Rád bych ve svém rodném městě uspěl, takže musím porazit i jeho. Rozhodně ale počítám s tím, že mi nic nedá zadarmo."

Federer bude na turnaji v rodné Basileji plnit roli nejvýše nasazeného hráče a dle papírových předpokladů by jeho největším soupeřem měl být druhý nasazený Chorvat Marin Čilič. Turnajovou trojkou je Belgičan Goffin a čtyřkou Juan Martín del Potro, který v Basileji Federera porazil v letech 2012 a 2013 v boji o titul.

"Je tu hodně dobrých hráčů, takže musím jít postupně. Doufám, že vyhraju první zápas a pak se uvidí. I druhé kolo ale může být náročné - Paire nebo Johnson, což jsou také výborní hráči. Jak říkám, los mám těžký a bude jen záležet na tom, kdo nastoupí v jaké formě. Jsem tu už od středu a zvykám si na prostředí, chci být maximálně připravený."

Federer zakončí letošní sezonu po Basileji na Turnaji mistrů v Londýně. Pětatřicetiletý Švýcar se na akci pro osm nejlepších tenistů sezony kvalifikoval už popatnácté a se šesti tituly je nejúspěšnějším hráčem na tomto turnaji.

"Poprvé jsem hrál na Turnaji mistrů v roce 2002 a od té doby uběhla spousta času," podotkl Švýcar, jenž bude v Londýně usilovat o sedmou trofej, ale také o post světové jedničky, ze kterého by mohl sesadit Rafaela Nadala. "Vždycky se mi na posledním turnaji dařilo a mám skvělý rekord. Určitě bych rád vyhrál znovu, ale teď jsem šťastný, že už mám jistý start. Vím, že pro někoho to mohou být ke konci sezony nervy, zda se kvalifikuje, nebo ne. Já si účast zajistil brzy a mám z toho radost, protože teď mohu být klidnější. Triumf v Londýně by byl určitě senzační, ale bude tam osm nejlepších hráčů sezony, takže uvidíme, jak to všechno dopadne."

Právě podniky v Basileji a Turnaj mistrů v Londýně jsou nyní pro Federera prioritami, kvůli kterým se vzdal i účasti na turnaji ATP Masters 1000 v Paříži. "Rád bych tam hrál, mám ten turnaj moc rád, ale těch turnajů je moc a já už jsem ve fázi, kdy prostě nemůžu mít všechno," zdůvodnil Federer.

Petr Pokorný, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (32)
24.10.2017 20:17Od: a.magerova Dnešní zápas - SUPER ... :-)))
[ Reagovat ]
24.10.2017 09:25Od: annah
Bude to dnes těžké první kolo pro Rogera. Snad Američana zdolá.

V Hospodářských novinách vyšel minulý čtvrtek velký rozhovor - asi nejlepší s Federerem, jaký jsem kdy četla. Už tu byl na něj odkaz u článku o Berdychovi, ale třeba to všichni FFF nezaregistrovali. V novinách věnovali rozhovoru 10 stran přílohy a byl na něj odkaz přes celou titulní stranu deníku.
http://archiv.ihned.cz/c1-65918430-roger-federer-slava-je-legracni-vec

A ještě nová reklama na firmu Jura - Roger bojuje s pokaženým domácím robotem:
https://www.youtube.com/watch?v=ML1KNIz7xAs
[ Reagovat ]
24.10.2017 18:27Od: a.magerova
No konečně TO víme !!!
Robota vyhodit !!!
To on může za ty hrůzné Rogerovy vlasostřihy... prostě né vždy je po ruce dřevěné prkénko... ;-)
[ Reagovat ]
24.10.2017 20:46Od: annah
Kdo může za vlasostřihy, je jasné... Ale který robot sakra může za ten poslední outfit? Kdo mohl vymyslet kombinaci tmavě zelené se světle fialovou? Ten musel být snad pod vlivem a Roger, jak je takový dobrák, tak neměl to srdce protestovat. :-)
Má štěstí, že mu sluší snad všechno, ale stejně mě záběr zblízka vždycky práskne do očí.
[ Reagovat ]
24.10.2017 09:12Od: Franky n1
Ratam dobre alebo tymto padla aj teoreticka sanca Rogera na n1? Lebo aj keby vyhral Basilej a TM (500+1500) tak na Rafu straca 1960 bodov. Kedze Rafa ide do Pariza tak bude ako prvy hrat az v 2kole co cini 45b, 1960+45= 2005 - co by mu uz definitivne mali zaistit N1 na konci roka. Alebo?...
[ Reagovat ]
24.10.2017 09:52Od: Pe3k
Čistě teoreticky ta šance je, ale Nadal na tm nějaké zápasy zbraně a kdoví jak bude vypadat Bercy, takže tu reálnou šanci vidím, až v další sezóně.
[ Reagovat ]
24.10.2017 10:58Od: Franky
jj ciel je jasny..Nadal nesmie vyhrat ani zapas a Rog musi brat 2tituly...co je..mission impossible
[ Reagovat ]
24.10.2017 11:25Od: turista
Ano. Fedex se be účasti v Paříži jedničkou na konci roku stát nemůže. Rafa může být klidný. Stačí mu kdekoliv vyhrát jediný zápas a má to doma.
[ Reagovat ]
24.10.2017 10:02Od: Tornes
Ne, jistý by to neměl ani tak. Při prohře ve druhém kole po volném losu v prvním dostane hráč body za první kolo. Tj. Nadal by dostal 10 bodů za účast v prvním kole.
[ Reagovat ]
24.10.2017 10:57Od: Franky
aha cize ta vyhoda posunutia do 2kola pre tych najvyssie nasadenych je tymto vyvazena ze ak prehra dostava body akoby len za 1kolo? lebo v inych pripadoch ked sa raz niekto dostane do finale napr...tak berie dane body prave za finale kde skoncil i ked ho prehral...
[ Reagovat ]
24.10.2017 11:31Od: PetaM
Když nasazený hráč prohraje v kole, kde je nasazený, bere body za 1. kolo. Když ale nasazený hráč vyhraje, postoupí do 3. kola a kdyby v něm prohrál, bere body za to 3. kolo :) Takže vlastně nasazený hráč nikdy nemůže inkasovat body jen za 2. kolo :D
[ Reagovat ]
24.10.2017 12:37Od: Franky
Chapem dik :)
[ Reagovat ]
24.10.2017 17:38Od: triatlet Re: Franky
Jak myslíš body za finále?
" lebo v inych pripadoch ked sa raz niekto dostane do finale napr...tak berie dane body prave za finale kde skoncil i ked ho prehral..."
[ Reagovat ]
25.10.2017 07:45Od: Franky
Jasne je to tak a prave tu sa riesi ze je jediny pripad kedy je niekto v druhom kole a ked prehra nedostane body za druhe ale za prve kolo...cize bud za tretie alebo prve...ale to iba v pripade ze bol nasadeny rovno do 2kola
[ Reagovat ]
25.10.2017 17:57Od: triatlet
Tak to je, aspoň ve WTA :-) Ale tys to napsal, jako by ses tomu divil...
[ Reagovat ]
24.10.2017 06:12Od: peggy
Basilej by mnel vyhtat nekdo,ktery prekvapi.Roger to je stale stejne.
[ Reagovat ]
24.10.2017 08:56Od: Pe3k
Stejně tak RG MC a Rome by měl výhrat někdo nový...
[ Reagovat ]
24.10.2017 20:48Od: turista
Když nový tak by to měl být Novak.
[ Reagovat ]
25.10.2017 12:01Od: Krisboy Re: Ano, Novak:
https://www.atpworldtour.com/en/players/dennis-novak/db59/overview
[ Reagovat ]
23.10.2017 23:38Od: Mayo
Pekne od Rogera, že da v Paríži šancu menejcenným.
[ Reagovat ]
23.10.2017 22:03Od: panzer.dragon
dima asi odstoupil
[ Reagovat ]
23.10.2017 22:03Od: Denis92
Nie asi, ale naozaj odstupil.
[ Reagovat ]
23.10.2017 21:36Od: Tornes
Odkud konkretne je tato informace? Ze vsech (i nejcerstvejsich) rozhovoru co jsem cetl vyplyvalo, ze se rozhodne na konci tydne podle toho, jak se citi. Nejnovejsi byl vcerejsi. Ze by tak najednou zmenil nazor bez jedineho odehraneho zapasu?
[ Reagovat ]
23.10.2017 21:52Od: Tornes
"?Paris-Bercy has never been the priority for me, that's why I did not win often there. We'll see how I feel after this week in Basel. I like playing in Paris, but it's complicated with this calendar. We cannot always have everything. My priority is Basel.?

Tohle je asi to, z ceho vychazite. Ale i tu rika, ze se rozhodne az na konci tydne, byt prioritou je Bazilej a WTF (coz vsichni davno vime). Rozhodne zde nerika, ze Pariz hrat nebude, jako vy v clanku a titulku.
[ Reagovat ]
23.10.2017 22:04Od: Denis92
Pravdu mas. Nikde som to nenasiel ani ja. Je to prelozene z toho clanku co si sem dal. Takze nepovedal ze v Parizi hrat nebude, ale zatial to len naznacil. Ja osobne si myslim, ze by tam isiel len ak by vybuchol v Bazileji. Ak pojde az do finale, tak Pariz vynecha.
[ Reagovat ]
23.10.2017 21:36Od: Fandina
Pavouk v Basileji je těžký, hlavně DelPo nebo Čilič, když mu to sedne, i ti předtím. Tak přeji doma úspěch. Go!!!
[ Reagovat ]
23.10.2017 21:03Od: Denis92
Pre mna uplne logicke a spravne rozhodnutie. Dufam, ze Roger bude brat titul v oboch pripadoch. Vidime sa v Londyne, Roger! :)
[ Reagovat ]
23.10.2017 20:56Od: Forehand
Skoda. Myslel som, ze nám Roger ukaze ake je to vyhrat dva turnaje za dva tyzdne...
[ Reagovat ]
23.10.2017 21:00Od: Denis92
Vravel som to ;). Bolo jasne, ze sa nebude zbytocne nahanat za niecim co je nerealne. Uz raz na zly schedule doplatil..
[ Reagovat ]
23.10.2017 21:04Od: Forehand
Takže ti idem flasu...Tak snad tych 50b Rafa niekde ziska, aby som si tiez mal cim pripit :)
[ Reagovat ]
24.10.2017 11:29Od: turista
Stoprocentně Rafa skončí rok 2017 jako první. O tom žádná. Pak v Austrálii už ale na něj i na Rogera vlítnou uzdravení marodi. Bude to zajímavý.
[ Reagovat ]
23.10.2017 21:06Od: triatlet [ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist