Kvitová: Nehrála jsem moc dobře, hodně kazím

  • Kvůli zranění z přípravy a méně nahraným hodinám v tréninku není tenistka Petra Kvitová ve formě podle svých představ. Počet vítězných míčů v její hře viditelně klesl, soupeřky tolik neničí, přesto vítězí a v 1. kole Fed Cupu v Německu pomohla dvěma body k postupu českého týmu.
    5. 2., aktualizováno 5. 2. | Aktuality |  23 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Světová dvojka nejdříve v sobotu vydřela výhru na Julií Görgesovou, jednadvacátou hráčkou pořadí WTA, až poměrem 10:8 v třetí sadě. Dnes zdolala v další třísetové bitvě čtrnáctou hráčku světa Sabine Lisickou, přičemž v obou zápasech ztratila první set.

"Opravdu jsem tady nehrála moc dobře. Bylo to o bojovnosti a o tom, že jsem chtěla vyhrát. Nehrála jsem úplně hru, co normálně hraju," řekla Kvitová. "Ale i tak, když jsem nehrála dobře a vyhrála, je to cennější," uvedla jednadvacetiletá tenistka.

Kvita: Petra nemá natrénováno

Svěřenkyni trenéra Davida Kotyzy v prosinci trápilo zranění pravé nohy. Stěžovala si na achilovku a před cestou do Austrálie měla desetidenní výpadek. K tomu se přidaly i společenské povinnosti a tenistka zatím hledá loňskou pohodu.

"Když porovnáme moji hru v Istanbulu, nebo loni ve Fed Cupu, tak to není, jak bych si představovala. Hodně kazím," srovnávala Kvitová zápasy loni na Turnaji mistryň a ve finále Fed Cupu s letošními výkony. "Kondici jsem udělala na sto procent, ale co se týče tenisu, toho jsme moc nenatrénovali a musím se do toho zpátky dostat," řekla.

Kvitová přesto letos prohrála jen dva zápasy z třinácti. Radovala se z triumfu na Hopman Cupu, hrála semifinále v Sydney a poprvé na Australian Open v Melbourne. Nyní v soutěži družstev potvrdila roli české jedničky.

I otec Jiří Kvita, který sledoval Fed Cup ve Stuttgartu v hledišti, ale řekl, že jeho dcera není v pohodě. "Všichni víme, že nemá natrénováno a je vidět, že forma není, jaká by měla být," uvedl po sobotním duelu Kvitové s Görgesovou. "Kompenzuje to zkušenostmi a je vidět, že hrála více na jistotu než jindy," mínil Kvita.

Unavenou Kvitovou drží bojovnost, v únoru hraje v Dauhá

Pro Kvitovou hovoří tradičně její bojovné srdce, které prokázala už mnohokrát. "Zápasy vyhrávám tím, že mám psychiku, jakou mám, bojovností a zkušeností. Vím, co zahrát, jak se do toho dostat, ale asi to takhle dlouho nevydrží," tušila.

Po Fed Cupu zamíří v pondělí na vyhlášení sportovních Oscarů cen Laureus do Londýna, pak bude trénovat a od 13. února by měla hrát v Dauhá.

Před zápasem s Lisickou se Kvitová necítila ráno optimálně. Důvodem byl dlouhý sobotní zápas. "Nebylo to bezbolestné tělo, bolela mě záda, nohy a svaly, ale to je asi jedno, když to skončilo takhle," usmála se.

V dnešním utkání se Kvitové dlouho nedařil servis. "Bylo to o trpělivosti," řekla wimbledonská vítězka. "V prvním setu jsem ho nedokázala moc číst a trvalo mi set a půl, než jsem se chytla. Musela jsem do toho víc chodit," uvedla Kvitová. Byla ráda, že dokázala získat třetí bod. "Pro všechny je lepší, že už je konec a nebudou nervy."

Postup přes Německo do semifinále Fed Cupu už po třech dvouhrách čekal málokdo, neboť soupeřky byly silné. "Ale překulilo se to na naši stranu," řekla Kvitová a doufala, že české tenistky ukázaly sílu obhájkyň trofeje a mohou znovu pomýšlet na titul. "Ukázaly jsme, že máme singlistky i deblistky a teď pokračujeme (vítězně)," prohlásila.

Vytvořte si účet na bet365 a získejte 100% bonus až 1.500 Kč.
ČTK, Adam Bárta
 
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
  • Komentáře (23)
05.02.2012 18:42Od: vetnamec
kolik vlasne oni vyhraly?myslim tendlencten tenis.dik.
[ Reagovat ]
05.02.2012 18:39Od: vetnamec
ja todlencto behani moc rad nemam,raci koukam na tenis,vy ne?proc to vubec prerusili todlencto?
[ Reagovat ]
05.02.2012 18:38Od: vetnamec
furt to bylo lepsi koukat nez na ty jak behaly na tech lyzich s puskama,no.
[ Reagovat ]
05.02.2012 18:37Od: vetnamec
hlavne ze nemely tydlencty zmrzli nudle u nosu,no.
[ Reagovat ]
05.02.2012 18:37Od: vetnamec
sem moc rad, ze tydlencty nase tenysky vihraly ve styrech jak se at,no.sem rad ze vam sem muzu psat moje dyskuze,
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:45Od: Miras89
wow Petra je vážně skvělá, když to dokáže přiznat...bylo to znát...ale hlavně že vyhrála, teď se snad zase může soustředit na zlepšení své hry :)
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:13Od: dovodo výměna fota
Vymeňte už konečně fotku v profilu Julii Goegesové!! Taková krásná ženská a má tam snad tu nejhorší fotku, která existuje
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:34Od: UnrealTom
jo to je pravda tahle fotka co tu je to snad neni ani ona :D
[ Reagovat ]
05.02.2012 16:44Od: Heather_Fedex ale no tak peto...
nesyp si popol na hlavu!! neni dulezito jak, ale dulezity je vysledek. nemky byli urcite tezke souperky, dopadlo to nad me ocakavani- asi tak jak u mnoha lidi...
[ Reagovat ]
05.02.2012 16:52Od: kaklapak
Ja to naopak vidim jako zdravou sebekritiku, ktera dava nadeji, ze se forma z konce minulyho roku vrati co by Dubaj.
[ Reagovat ]
05.02.2012 16:54Od: vendulkabendulka
+1
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:00Od: georgemakow Re: souhlas...
přesně tak...psal jsem to už vedle...forma není ideální, ale i tak vyhrává - je to už velká hráčka...až bude stoprocentní, tak bude znovu absolutně neporazitelná a výsledky budou hladké ve dvou setech...ještěže si to Petula uvědomuje a určitě zamaká:-)
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:12Od: VlS Re: Nejde o kritiku,
jde o střízlivé vidění situace. Je dobře, že si Petra konečně uvědomuje, že ji vysoký počet UE stojí strašně sil a někdy i výsledek a přestává říkat, že UE k její hře patří. Jistě, při riskantním totálním tenisu se nelze chybám vyhnout, jde o poměr a je jich opravdu mnoho, jen si nemyslím, že je tak velký rozdíl proti minulému roku. I vloni jich bylo až moc.
Zhruba před týdnem taky nějaký pán psal, že doufá, že Petra "nezberdychovatí". Možná teď by trocha toho "zberdychovatění" nebyla vůbec na škodu, Zomáš teď předvádí velmi soustředěné a stabilní výkony a má prostě smůlu, že nad ním jsou 3 - 4 tenisti, kteří to holt dokážou ještě o kousek líp.
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:23Od: georgemakow Re: pro VIS
myslím si, že ten poměr UE a winerů je o mnoho horší než na sklonku roku 2011 a UE jsou přesně tím prvkem, kteří řídí formu...loni měla Petra pravidlně hodně UE, ale winerama je eliminovala, což se ted nedaří...její riskantní pojetí hry sebou přináší i mnoho chyb, ale stoprocentní formou je přestřílí winrama a pokud chyby nedělá téměř vůbec tak její sety končí 6:0 či 6:1, prostě téměř nemůže prohrát gem...a to je ten hlavní ukazatel její formy...samozřejmě je to jen můj názor:-)
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:28Od: freeteepek Re: přesně tak
Přesně to si myslím. Letošek je o stabilizaci, příští rok o dominanci. A pokud jde o tu formu, ani ostatní holky z top hráček nezáří a mají výpadky. Kromě Azarenkový. Je skvělý, že si Petra drží neporazitelnost v hale a že teď snad bude mít konečně čas potrénovat. Hlavně aby vydrželo zdraví a dobrá nálada.
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:43Od: freeteepek Re: ústup z agresivního pojetí
Je vidět, že Petra ze své agresivní hry poněkud ustoupila. Drží se víc vzadu a pak jsou z toho ty dlouhý výměny a dostává se pod tlak. Bojí se UE. Chtělo by to víc chytrosti při postupu vpřed. Např. nehrát tak často do míst, kde stojí soupeřka a nepřepalovat míče, který se dají zahrát technicky. Když jí nejde forhend, tak zkusit třeba víc hrát kraťasy. Dneska jí Lisická v prvním setu dost potrápila mj. právě několikerým povedeným zkrácením hry. Petra ovšem ukázala, že i ona dokáže zahrát pěkný kraťas. Pokud jde o vysoký míče na síti, je kolikrát lepším řešením než nepovedená smeč nebo nabíhaný volej nechat míček dopadnout, rozhlédnout se, kde stojí soupeřka a uklidit ho do volného prostoru. Myslím, že kolikrát Petra zbytečně moc spěchá.
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:56Od: georgemakow Re: ústup z agresivního pojetí
absolutně s tebou souhlasím...mohla by chodit častěji na sít - když se vzadu bojí chyby, tak to risknou a vynutit si větší tlak...
[ Reagovat ]
05.02.2012 18:16Od: Broz Re: !!!!
"a mají výpadky. Kromě Azarenkový"
hahaha
Tady zase má někdo krátkou paměť. Až zase budeš chtít napsat podobný plky, podívej se na její loňský výsledky!
[ Reagovat ]
05.02.2012 23:14Od: freeteepek Re: Co?
Vika od turnaje v Lucemburku prohrála jen s Petrou ve finále v Istanbulu. A s Bartoli, ale na to se vybodla. Po prohranym prvnim setu. Na co se mám dívat? Mám na mysli aktuální formu tj. konec minulýho roku a současnost. Vika neprohrála už 12 zápasů v řadě.
[ Reagovat ]
05.02.2012 16:43Od: VlS Promiň Petro
Tom vyhrál !!
[ Reagovat ]
05.02.2012 17:48Od: freeteepek Re: vyhrál
Ale porazil 13tku. Ti 3-4 machři nahoře tam pořád jsou.
[ Reagovat ]
05.02.2012 18:09Od: sojka
a co je spatne? Gratulace! Petra porazila 14. a 21. hracku a jakou mame radost....
[ Reagovat ]
05.02.2012 18:32Od: VlS
No, protože ti tři machři nahoře se báli přijet :-D
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist