Murray potřetí dobyl Šanghaj. Turnaj Masters vyhrál potřinácté

  • ATP ŠANGHAJ - Andy Murray ve finále turnaje v Šanghaji porazil Španěla Roberta Bautistu a navázal tak na své triumfy z let 2010 a 2011. Jedenáct zápasů a třiadvacet setů neporažený Brit získal 13. titul z turnajů Masters a znovu sníží ztrátu na světovou jedničku Novaka Djokoviče.
    16. 10., aktualizováno | Aktuality |  67 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Andy Murray v létě ve Wimbledonu získal třetí grandslamový titul a jako první v historii obhájil olympijské zlato. Po šňůře tří vyhraných turnajů a 22 zápasů v řadě prohrál až ve finále turnaje Masters 1000 v Cincinnati. Na US Open pak vypadl ve čtvrtfinále a v Davis Cupu nedovedl britské obhájce titulu do finále, když prohrál zřejmě klíčovou bitvu s Juanem Martínem Del Potrem.

Na podzim však útočí na post světové jedničky a v boji o sesazení Novaka Djokoviče ještě neztratil ani bod. Během dvou týdnů vyhrál dva turnaje v Číně, když po triumfu na 'pětistovce' v Pekingu nenašel přemožitele ani na Masters 1000 v Šanghaji. V hodnocení letošní sezony tak bude ztrácet na Djokoviče už jen necelých tisíc bodů.

Letos by měl Murray startovat ještě ve Vídni, v Paříži a pochopitelně na Turnaji mistrů. Celkem tak může vybojovat až 2750 bodů. "V posledních měsících jsem se zlepšil a vyhrál hodně zápasů, ale nejlepší hráč na světě je pořád Novak. Být jedničkou na konci roku se mi nejspíš nepovede, ale na začátku příští sezony tam ta možnost bude," uvědomuje si rodák z Dunblane.

Statistiky zápasu
Bautista - Murray
0 esa 8
3 dvojchyby 3
65 % 1. podání 'in' 52 %
55 % úsp. 1. podání 82 %
39 % úsp. 2. podání 52 %
13 winnery 22
25 nevyn. chyby 19
8/13 hra na síti 7/10
2/3 brejkboly 4/4
čas: 1:36

Devětadvacetiletý Brit už v 11 zápasech v řadě neprohrál ani set. V dnešním finále si poradil 7-6 6-1 se Španělem Robertem Bautistou, který si včera připsal životní skalp, když si vyšlápl Djokoviče.

Jediné potíže měl Murray v závěru prvního setu, kdy za stavu 5-4 nedokázal proměnit při svém servisu tři setboly a po třech ztracených gamech v řadě prohrával 5-6. Ale vykolejit se nenechal, následně totiž vyhrál 19 z 21 výměn a rázem vedl 7-6 a 2-0. Brejk sice nepotvrdil, ale to bylo vše, co soupeři ve finále dovolil. 

"Hrál jsem tady skvělý tenis. Jsem rád, že jsem se tu dostal znovu do finále," radoval se Murray. "Robertu tu podával skvělé výkony a dokázal, že patří mezi nejlepší tenisty současnosti," ocenil druhý hráč světa výkon svého soka.



Murray získal svůj 41. titul, z toho šestý v této sezoně. Na podniku Masters 1000 zvítězil potřinácté, čímž se vyrovnal Borisi Beckerovi. V Šanghaji triumfoval také v letech 2010 a 2011.

"Jezdím sem pravidelně. pořadatelé tu odvádí skvělou práci. Je to pro náš všechny výjimečný turnaj a vždy se sem moc rád vracím," dodal Murray.

Osmadvacetiletý Bautista hrál ve finále podesáté v kariéře, ale až dosud jen na menších podnicích ATP 250. Z nich má čtyři tituly. 

"Do každého zápasu jsem tu dal maximum. Podmínky mi tu seděly, užíval jsem si atmosféru. Dnes také, ale Andy hrál skvěle a předvedl parádní výkon," řekl Bautista, který se ve světovém žebříčku posune na 13. místo a vylepší tak své dosavadní maximum. "Tohle byl můj nejlepší turnaj, který jsem odehrál."

 

• ATP MASTERS 1000 ŠANGHAJ •
Čína, tv. povrch, 7.655.640 dolarů
nedělní výsledky (16. 10. 2016)
• Dvouhra - finále •
A. Murray (2-Brit.) - Bautista (15-Šp.) 7-6(1) 6-1
• Čtyřhra - finále •
Isner/Sock (USA) - Kontinen/Peers (Fin./Austr.) 6-4 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (67)
16.10.2016 18:49Od: Pedronegro
no, žádné slavné vítězství nad Autistou to není, ale možná čas říci, že mamánek Andy překonává předpoklady, je v tom asi hlavně Lendlův vliv, který mu asi také naordinoval ty písemné motivační pokyny, i když to, že je nechal proniknout na veřejnost, mi přijde přiblblé, ale zdá se, že to funguje, takže je to snad jedno :)
[ Reagovat ]
16.10.2016 18:01Od: brixner Kdepak, milí moji...
Rafan to teď má naoko na párku, ale počkejte v lednu! Vrátí se zase ve formě a pěkně tu útočnou Srbomurárnu provětrá! Myslím, že ještě min. dvě sezóny se musí s Rafou počítat, jak to bude s Rogerem, je otázkou...
[ Reagovat ]
16.10.2016 19:00Od: spaniel
Tipuji tak 2 promile.
[ Reagovat ]
17.10.2016 09:07Od: Permonik
Možná 2,5.
[ Reagovat ]
17.10.2016 13:49Od: Roger_Federer
Jedine ze by ho ho zase nakrmili steroidama.
[ Reagovat ]
16.10.2016 16:41Od: Targaryen123
No jo, Djokovič je v háji a Nadal s Féďou jsou out. To se mu to hraje, vyhraje masters kde nenarazí na hráče top 10
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:52Od: mkubis17
Sock je stejně neskutečnej deblista, dotáhnout to s Tomicem do finále a turnaj na to s Isnerem titul? slušný.. A Jack má hrát zítra nebo v úterý ve Stockholmu to sem na něj zvědavej :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:45Od: steve79 Digi tv
Jinak jsem se chtěl zeptat, máte někdo už Digi? Od příští sezony budou všechny turnaje kromě Grandslamu jen na digi. Mátě někdo zkušenosti s touto službou?
[ Reagovat ]
16.10.2016 17:32Od: DORSCH
mam digi 1,2,3,4,5 davaju tam hlavne futbal,hokej a hadzanu,bez nhl
[ Reagovat ]
16.10.2016 17:33Od: DORSCH
s tolkymi kanalmi mozu byt zkraja tyzdna,ked toho nie je vela v ponuke naozaj variabilny
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:29Od: steve79
Myslel jsem, že Cincinnati je nejrychlejší.
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:20Od: steve79
http://www.tennis-x.com/xblog/2016-10-15/24423.php
Co říkate na tuhle tabulku? Zdá se mi, že třeba Madrid je mnohem rychlejší než Monte Carlo, Řím.
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:27Od: kada.tom
já bych řekl, že hlavně Řím je ultrapomalý
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:31Od: Krisboy
Smutný pohled. Teda pro mě jako příznivce útočného tenisu. Zlatý devadesátky.
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:32Od: steve79
To je pravda. Třeba letoš v Shangaji se hrál na pohled hezký tenis. Z těch rychlejších povrchů z měho hlediska jsou jen Shanghai, Cincinnati, Dubaj a Toronto. Indian Wells, Miami, Paříž skoro jak antuka.
[ Reagovat ]
16.10.2016 16:44Od: spaniel
Je to hloupost. Polovina kurtů nesedí. Počítají to vzorcem, lepší je pomocí nevrácených servisů.

http://www.tennisabstract.com/blog/2012/11/07/the-speed-of-every-surface-redux/
[ Reagovat ]
16.10.2016 19:34Od: Stan_Borowitz
Proč proboha ATP nenechá na každém turnaji změřit rychlost míčku před dopadem a po odskoku? Vždyť by nebyl vůbec problém...
[ Reagovat ]
16.10.2016 19:46Od: spaniel
Taky nechápu. A celkově je to strašně nepřehledné. Ještě větší vliv mají míčky, které se pořád mění.
[ Reagovat ]
16.10.2016 19:51Od: janek_da [ Reagovat ]
16.10.2016 20:56Od: Tornes
Problém je, že výše zmíněná tabulka řeší rychlost povrchu. Esa řeší něco mírně jiného (ale ve skutečnosti mnohem podstatnějšího) - ta řeší rychlost turnaje. Ta záleží z části na rychlosti povrchu, ale je ovlivněná dalšími věcmi jako nadmořskou výškou (a tedy tlakem - čím výše, tím letí míčky rychleji => rychlejší turnaj, byť povrch samotný je stejný - to je hlavně Madrid - 550 mnm, Cinci a Toronto cca 200 mnm, ostatní 0-100 mnm), dále teplotou, vlhkostí (například velmi vlhké (a tudíž pomalejší) Miami vs suché (a tedy rychlejší (Indian Wells), tím jestli je to hala nebo není a další. Ty v tomhle měření nejsou a proto jsou to sice zajímavá čísla, ale neřeknou ti, jaké jsou skutečné hrací podmínky na daném turnaji.

Takže i kdyby tyhle čísla byla naprosto přesná, tak ohledně rychlosti turnajů neznamenají mnoho, jsou jen velmi hrubě orientační.
[ Reagovat ]
16.10.2016 21:57Od: spaniel
Kdyby byly stejné míče, tak by neměl být problém postavit stroj, který by z výšky třeba 250cm střílel míčky stejnou rychlostí na stejné místo a měřit rychlost a odskok míčku třeba na BL. A over s ním všechny turnaje. Klidně by mohli změřit i odchylku pro jiné teplotě a vlhkosti aspoň na jednom a pak už to odvozovat. Nechápu že to ještě není a my jsme odkázáni na prohlášení hráčů o tom jak se jim to jeví na začátku turnaje.
[ Reagovat ]
16.10.2016 21:59Od: janek_da
Tos mi připomněl jednoho sázkaře specializovaného na NBA, který sázel podle povrchu.

Už si to moc nepamatuju, ale prý objel haly, vyzkoušel si odskok a nějak ho zapracoval do svoji strategie.
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:33Od: Grigor_Murray Andy
To je sezóna jako lusk, AO finále, Amerika teda nic moc, antukova část podle mě výborná, léto ani nepotřebuje komentář a podzim je úžasně rozjetý, teď už jen skromné přání- Vídeň, Paříž, Turnaj mistrů :D. Road to no1 se stalo realitou :D
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:43Od: kada.tom
to, že Shanghai vyhraje Andy jsem tipoval v týdnu (ještě než vypadli favoriti) ... ale všechno rozhodně nedá, to snad ani není reálné :-) ale myslím, že jeden z těch tří podniků Andy vyhraje, jen nevím který :-) ... nejraději bych byl za TM, samosebou :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:34Od: Grigor_Murray
Kdyby jen jeden z nich, tak za mě taky TM, to je jasnacka :D
[ Reagovat ]
16.10.2016 14:36Od: Grigor_Murray
Podle mě dá Vídeň, na tm semi nebo finále, ale nevyhraje, v Paříži to za moc stát nebude, bude se šetřit na tm
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:11Od: Mayo
Inak moc si nemyslím, že by Andy dal tú jednotku (ak áno, tak na pár týždňov v roku 2017). Dávam tomu 1%. Djokovič veľa obhajuje lenže aj Andy musí nadalej mať top výsledky. Ide o to či to dokáže udržať. Tieto haly, čo prídu na záver sedia jednoznačne Nojemu.
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:15Od: kada.tom
je naprosto evidentní, že pokud chce Andy být Nr. 1, musí se mu to povést nejpozději nv IW nebo Miami, kde Novak obhajuje plný počet a Andy skoro nic ... ale bude pochopitelně rozhodovat každý výsledek jednoho nebo druhého :-)

už hala ukáže, Andy má trochu výhodu, že bude mít možnost nahrabat body i ve Vídni, Novak ten týden hrát nebude (teda zatím to nemá v plánu)
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:17Od: Mayo
Len aby to Andriš neprekaučoval. Turnaj za turnajom a dôjde mu štava.
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:26Od: kada.tom
tak nehraje nic moc navíc ... v Pekingu nebo Tokyu běžně hraje, Shanghai i Paříž je klasika a povinnost ... no, možná tam je trochu navíc ta Vídeň, ale i s ní už má Andy zkušenosti, takže snad ví, co dělá :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:06Od: Kozoroh Murrayho nejlepší sezóna
Letošní rok je pro Andyho bezesporu nejlepší v kariéře. Vyhrál Wimbledon a OH, na prvních dvou grandslamech prohrál až ve finále, získal 2 Masters tituly. Přibližně rok pobývá na 2. místě žebříčku ATP a brousí si zuby na 1. místo. Nahrává mu okolnost, že No1e po historickém triumfu na RG není ve své kůži a jeho náskok slábne. O jméně letošní konečné jedničky bude jasno až na závěr, během halového úseku sezóny. No1eho výhodou je, že má náskok necelých 1000 bodů a halové turnaje mu sedí líp než Andymu, na druhou stranu však po RG vyhrál Djoker jen jeden turnaj, zatímco Andy pět. Konečný rozdíl nakonec může být těsnější, než my předpokládáme.
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:15Od: Nola
v dnesnom zapase ocenujem najma jeho skvely return, aky rozdiel proti vcerajsku, netusim, ci Bautistovi povolil co len jedine eso
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:41Od: gigin Můra
gratulka. Hraje teď super tenis! Škoda, že tu není tomasinho a Mut. Bez nich je to tu jak svatba bez muziky.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:44Od: Nola
verim, ze tunajsi maskot (v dobrom) tomasinho neodola a vrati sa, nema dovod sa vztekat :D
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:46Od: senpolia
presne! Po tej nešťastnej prehre sa rozlúčil a niet ho. Myslela som, že ho to prejde, ale on nič. On má radosť aj bez TP.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:51Od: gigin
Má. Aj Mut.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:54Od: Kozoroh
Psal tu dlouho a už ho to nebavilo. Škoda pro něj, Andy je v letošním roce na vrcholu svých sil.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:59Od: a.magerova
Nebavilo ho to tu kvůli magorům, kteří to tu zaplevelují netenisovými žvásty, né kvůli dlouhodobosti !!!
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:14Od: Kozoroh
To se nevylučuje. Pravdou je, že byl mnohými komentáři otrávený a prohra Murrayho s Nišim byla pomyslným spouštěčem pro odchod.
[ Reagovat ]
16.10.2016 16:11Od: Marduch
Nezapomínejte, co bylo pro Tomasinha tou příslovnečnou poslední kapkou. Wawrinkovo dorovnání Murrayho v GS trumfech!! ;)
[ Reagovat ]
16.10.2016 18:49Od: a.magerova
Jenže tomasinho odešel ještě před tou Wáwra-kapkou... ;-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:39Od: svetova.dvojka
Už vidím ty řeči Djokoviče, Andy si to zaslouží, moc mu to přeju a další politicky korektní kecy bla bla bla, a přitom by ho nejraději poslal někam do prdele, protože mu přerušil ( zanedlouho) jeho šňůru týdnů na pozici světové jedničky, i když si za to může Djokovič i sám...
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:43Od: Mayo
:D ty ma zabijas
[ Reagovat ]
16.10.2016 16:09Od: Marduch
Meleš pícoviny. Jestli se Murrnay doškrábe na no.1, Djoko 100% neřekne, že mu to přeje.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:30Od: kada.tom Andy 7-6 6-1
Velká gratulace, Andy prošel turnaje bez větších obtíží, když neztratil ani set, ovšem taky nenarazil na žádného hráče TOP 10. Bautista-Agut, Simon, Goffin nebo Pouille potenciál potrápit Andyho měli, ale nenaplnili jej.

Naopak Andy od znovuobnovení práce s Ivanem jen září a je téměř k nezastavení ... jeho asijský dvojboj se mu povedl, teď přichází na řadu hala, kde to je s Andym takové vachrlaté. Osobně si přeju, aby do Vídně skutečně jel a aby se dostal alespoň do osmifinále, protože na 3. kolo a QF budu osobně přítomen a rád bych Andyho a jeho hru viděl live :-)

Co se týče honu za Novakem, tak Andy využívá slabšího období Novaka naprosto s přehledem. Stahuje ztrátu, stahuje. Do konce roku ale se změnou na postu číslo jedna rozhodně nepočítám, byť i to se může stát. Ale Novak se určitě nedá jen tak lehce sesadit ...

Já jsem s Shanghají letos spokojen :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:32Od: vencapeRF
Tak když fandíš jak správný gloryhunter všem nejlepším kromě jednoho starého pána, který je dlouhodobě zraněný, tak musíš být spokojený pořád.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:35Od: janek_da
:D
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:38Od: Mayo
Gloryhunterov nie je malo.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:39Od: kada.tom
nesmysl ... z aktuální TOP 10 nefandím krom toho starého pána ještě Wawrinkovi a Monfilsovi (byť ten mi nevadí)
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:40Od: janek_da
:DDDD
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:41Od: vencapeRF
:D :D Teď si mě fakt rozesmál. To je jak říct, no na MS v hokeji nefandím Finsku a Itálii.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:48Od: a.magerova
Zrovna ti tři hrají krásný tenis, při kterém se člověk nenudí !!!
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:10Od: kada.tom
mě nevyhovují ani herně ... já radši hru Doma nebo Andyho :-)
mám rád dlouhé výměny :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:12Od: Mayo
máš rád pinkačov? výmeny dozblbnutia :D
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:16Od: kada.tom
no, líbí se mi dlouhé výměny, ale ne pinkání, zkrátka Andyho styl mi je takový nejbližší, na druhou stranu se mi líbí i hra Doma, který tedy žádný "pinkal" není :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:17Od: Mayo
Thiem hrá jednoručný BH, zato ho uznávam.
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:27Od: kada.tom
já mám radši jeho FH :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:28Od: Mayo
ja nemám rád žiaden jeho úder :D
[ Reagovat ]
16.10.2016 13:17Od: senpolia
Má rád dlhé výmeny, teda aj Rafu. :D
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:52Od: Kozoroh
Pořád máš někoho, komu fandíš. Zkusil bych upravit jedno rčení pro tento web - ten, kdo fandí hodně tenistům, nefandí nikomu.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:28Od: svetova.dvojka
Super, jestli Murray vyhraje i Vídeň, tak náskok Djokoviče se ztenčí na 200 bodů a to Murray smázne už v Paříži, při současné formě obou hráčů je nepravděpodobné, že by Djokovič došel v turnaji dál, no a na turnaji mistrů, už Murray jen zpečetí to, že zakončí rok jako světová jednička.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:30Od: Mayo
Tento rok ešte nebude. Ak by bol, tak až v roku 2017.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:32Od: kada.tom
nesmysl ... Novak i Andy v nsáledujících dvou týdnech neodepisují ani bod, takže Andy může ve Vídni ztrátu smazat max. o 500 bodů, což by tedy výslednou ztrátu po Vídni nedalo 200 bodů, ale necelé 2000 ...
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:33Od: svetova.dvojka
Myslím žebříček Race to London...
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:37Od: kada.tom
ahaaa, tak to se omlouvám :-)
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:24Od: Mayo
Skvele Andy. Roberto super turnaj. Nojeho vyfackal ako chlapca ale Andy uz bol nad jeho sily co uz no.
[ Reagovat ]
16.10.2016 12:53Od: a.magerova
Tenistů, kteří na jednom turnaji porazili jedničku i dvojku je nemnoho.... gratulace oběma..... :-))
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist