Nadal možná vynechá Turnaj mistrů, chce se soustředit na další sezonu

  • Bývalá světová jednička Rafael Nadal se herně trápí. Španěl dokonce uvažuje o předčasném ukončení letošní sezony. Nejvyšší prioritou je pro něj v tuto chvíli nadcházející sezona. Nadal zatím nic oficiálně nepotvrdil, ale mohl by vynechat i letošní Turnaj mistrů.
    13. 10., 11:03 | Aktuality |  84 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profil hráče

Rafael Nadal není spokojen s letošní sezonou. A není se čemu divit. Poslední výsledky rozhodně neodpovídají jeho úspěchům z předchozích let ani žebříčkovému postavení Španěla.

Od dubnového triumfu v Monte Carlu a Barceloně se třicetiletý Španěl nedostal dále než do semifinále. Čtrnáctinásobný grandslamový šampion tak pomýšlí na ukončení letošní nevydařené sezony. Zatím si není jistý, zda pro něj nebude lepší letos zbylé turnaje vynechat a soustředit se na trénink a přípravu na další rok.

„Nevím, co se stane v dalších týdnech. Musím o tom popřemýšlet,“ sdělila světová pětka novinářům po prohře s Viktorem Troickým v Šanghaji.

Jeho cílem je totiž hlavně nadcházející sezona, ve které chce zaútočit na nejvyšší mety. „Nevím, zda budu letos ještě hrát. Chci být hlavně stoprocentně připravený na příští sezonu a udělám pro to maximum,“ doplnil.

Nadal by se měl letos představit ještě ve švýcarské Basileji, na podniku Masters v Paříži a na Turnaji mistrů v Londýně. Jenže španělský tenista si právě není jistý tím, zda má vůbec cenu letos ještě hrát.

„Ne vždy je řešením dál hrát turnaje. Někdy je lepší přestat a soustředit se na trénink. Možná právě teď je na to ta správná chvíle,“ svěřil se Nadal. „Třeba za dva týdny v Basileji nastoupím. Dnes se určitě nerozhodnu. Musím o tom popřemýšlet,“ dodal pátý hráč světa.

Španěl, který získal svůj první grandslamový vavřín už v sedmnácti letech, netriumfoval na turnajích velké čtyřky od French Open 2014 a jeho kariéra má sestupnou tendenci. Nadal chce zapracovat v tréninku hlavně na jeho kdysi obávaném forhendu.

„Dříve jsem soupeře svým forhendem trestal, poslední dobou tomu tak není. Možná se bojím kvůli zranění zápěstí, které jsem prodělal a třeba mě stále nějakým způsobem limituje. Jenže tohle nakonec nikoho nezajímá, důležité jsou výsledky.“

Bývalá světová jednička upozorňuje, že vše je i o pohybu, se kterým Nadal také není příliš spokojen. „Musím se pohybovat rychleji a najít ztracené sebevědomí, abych byl z forhendu opět nebezpečný. Vše spolu souvisí.“

TenisPortal.cz, Ondřej Jirásek
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (84)
15.10.2016 20:22Od: peggy
Rafo,kdo zazije vazne zraneni zapesti si hodne dlouho neni jisty.Vim dle sebe 2013 zlamane vsechny kosti leveho zapesti,operace na universitni klinice v Tunisu,draty,druha operace v CR,a dodnes si nejsem jista.Tak se Ti nedivim,ale udelej vse zkus zapomenout a makej,Ty to musis dokazat.Dohraj sezonu,prosim,ale dobre.Pokud si neveris tak ne.
[ Reagovat ]
15.10.2016 12:06Od: Roger_Federer Dobry, realne to zhodnotil
stejne tam tak akorad muze delat vsem ostatnim ucastnikum rozpinkavace na treninku.
[ Reagovat ]
15.10.2016 11:39Od: Mayo
Rafa ma výborne voleje, presne tak. Za ním Andy, Roger a legenda Dustin.
[ Reagovat ]
15.10.2016 13:10Od: spaniel
Lol. Kdy se z tebe stal troll?
[ Reagovat ]
14.10.2016 14:24Od: Stan_Borowitz On topic
Docela mne překvapuje, že se Rafa na hardech netlačí víc k síti. Voleje má naprosto excelentní, má pro ně cit v ruce jako málokdo.

Taky by měl zapracovat na podání, to byl klíč jeho hardových úspěchů v roce 2013.
[ Reagovat ]
14.10.2016 14:38Od: insanezy_
Naprosto souhlasím, četl jsme jeho knihu a tam jevyjádření jednoho z trenérů (nevím už koho), že na tréninku hraje úplně jinak. S tím podáním má zase blok, že když netrefí první, tak může dát DF.
[ Reagovat ]
14.10.2016 18:47Od: spaniel
Excelentní voleje? :D to snad ne Stane.
[ Reagovat ]
14.10.2016 18:58Od: Tornes
On má voleje ale opravdu výborné... Že tam není zas tak často neznamená, že na síti neumí.
[ Reagovat ]
14.10.2016 19:20Od: Stan_Borowitz
Na dnešní generaci, která voleje moc neumí, `bo je skoro netrénuje, to je fakt špička.
[ Reagovat ]
14.10.2016 19:27Od: Kozoroh
Nadprůměrné voleje má bezesporu, ale v porovnání s opravdu excelentními voleji Edberga, Samprase nebo McEnroa působí jako chudý příbuzný.
[ Reagovat ]
14.10.2016 19:53Od: Stan_Borowitz
To je jasné, ale s těma se dnes nemůže srovnávat nikdo.
[ Reagovat ]
14.10.2016 23:10Od: vilda Re: Re Stan
Jestli má Rafa dobré voleje tak tenisu už asi nerozumím! Stane cos požil?
[ Reagovat ]
14.10.2016 23:22Od: vilda
To bys mohl v klidu napsat, že Erani má supr servis
[ Reagovat ]
15.10.2016 00:01Od: spaniel
Nemá. Co hraje Nadal jsou putaways. Jisté voleje, které nezkazí ani rekreační hráč. Klasický volej hraje jednou za zápas a i ten zkazí.
[ Reagovat ]
15.10.2016 01:08Od: Forehand
Tu je vidiet, ze Stan je fanusik Federara, ale zároven je k Nadalovi menej zaujatý. Ty si fanusik Federera, ale voči Rafovi sa nevieš nikdy odosobniť. Či to je haterstvo, mindrák, neviem, nazvi si to sám ako chces.

Rafa to v ruke naozaj má, hlavne stop voleje má úžasné. Naopak kraťasy má velmi zlé....
[ Reagovat ]
15.10.2016 08:35Od: janek_da
Já bych se spanielem i stanem souhlasil. Jsou to sice výborné voleje, co hraje. Ale chodí je hrát, až když vidí, že soupeř vrací lehký míč. A pak jej Rafa dobře uklidí. Ale, že by chodil na síť s tím, že úder, který zrovna hraje má 80% na to, že jej soupeř prohodí, to u něj nevidím. Takže ho nevidím natahovat se po nějakém prohozu. Tady třeba Djok i riskne a to je vidět pak rozdíl hrát volej pod tlakem nebo jako vítězný míč.
Ale zas tolik zápasů jsem neviděl a ve 4hře vůbec.
[ Reagovat ]
15.10.2016 10:55Od: spaniel
Tak tak. Člověk popíše co roky vidí každý soudný člověk a hned má mindrák. V životě jsem Nadala neviděl zahrát přípravný volej nebo jít na síť v těžké pozici, aby soupeře zaskočil. Jde tam, když to má připravené na 100% a tehdy se samozřejmě nemýlí. A někteří co tomu nerozumí (jako forehand) si myslí,že je špička na síti.
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:46Od: Forehand
Ako som písal pred pár dňami...Koniec roku je tak atraktívny, ze clovek dá prednost radšej pinkaniu o stenu a sangrii s najbližšími...:)
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:51Od: Stan_Borowitz
Fakt je, že letos je to celkem nuda.

Jedině snad jestli J1rka bude mít motivaci něco uhrát v Paříži. Potřeboval by ale do prvního kola nějakého pořádného soupeře, ideálně Novaka.
[ Reagovat ]
14.10.2016 14:02Od: senpolia
ale, no tak! Nebuď taký letargický.
[ Reagovat ]
14.10.2016 18:48Od: spaniel
:D
Začni u sebe.
[ Reagovat ]
14.10.2016 00:30Od: brixner Turnaj Mistrů
Myslím, že prestiž má velikou, asi lehce pod GS. Když si vzpomenu na tu atmosféru, kdy se Masters(tenkrát to byl právě TM, prostě Masters) hrál pravidelně v MSG v New Yorku, zíral jsem na to na ARD nebo tak něco...Sjeli se tam Borg, McEnroe, Connors, Vilas, Lendl, Clerk, Gerulaitis, Dibbs, Solomon, G.Mayer...Neexistovalo, aby to někdo vypustil nebo jakkoli bojkotoval, mělo to elektrizující atmosféru, tolik hvězd v jedné hale...Tenkrát se hrálo tzv. GrandPrix, kdy se dávaly body za výsledky na všech turnajích, žádné odpočty a obhajoby a koeficienty, prostě od ledna čistý štít a osm nejlepších jelo do NY na Masters. Masters tenkrát býval obrovská událost, sportovní i společenská a vítězové měli veliký respekt! Tohle bylo to pravé tenisové období, rád vzpomínám...
[ Reagovat ]
14.10.2016 10:28Od: Stan_Borowitz
No tak samozřejmě, že je velmi prestižní, o něco méně než GS a dost víc než Masters. Že není prestižní tvrdí akorát někteří Rafovi fans, ze zjevného důvodu.
[ Reagovat ]
14.10.2016 10:39Od: kada.tom
já jsem třeba Rafův fanda a TM považuji za vysoce prestižní turnaj jen pro ty nejlepší z nejlepších ... to, že Rafa TM nevyhrál (a patrně nevyhraje) je od těch určitých fans dost slaboduchej argument
[ Reagovat ]
14.10.2016 12:56Od: insanezy_
Za mě by se mohlo konání TM měnit a tím by se zvýšila atraktivnost,jinak jsem Rafův fanda a TM neberu zase tolik prestižně, ale z toho důvodu, že ho právě Rafa nikdy nevyhraje.
[ Reagovat ]
14.10.2016 12:56Od: insanezy_
ale ne z toho*
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:12Od: Stan_Borowitz Re: Jo, podvědomí to je mrcha,
to jen tak neošálíš :-)
[ Reagovat ]
14.10.2016 12:59Od: kada.tom
každopádně Londýn už trochu nudí ... měli by to dát zase někam jinam :-)
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:12Od: Stan_Borowitz
Ale ne zase moc daleko...
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:43Od: kada.tom
tak na řadě je svým způsobem Austrálie nebo Amerika, protože v Evropě byl teď jakou dobu, předtím byla Shanghai ... takže já bych byl třeba pro Los Angeles nebo nějaký město na východním pobřeží Atlantiku (jedno jestli USA nebo CAN)

Austrálie by byla pro Evropu špatná, noo
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:48Od: Stan_Borowitz
Tyjo, LA je pekelná štreka, skoro jako ta Austrálie.
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:17Od: Frantz
No tak samozrejme, ze je velmi prestizni, neco jako Olympiada, ktera se navic hraje jednou za ctyri roky. Ze nejsou OH prestizni tvrdi akorat elego fans, ze zjevneho duvodu.. :-D
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:32Od: Stan_Borowitz
Olympiáda samozřejmě je také velmi prestižní. Přesně jak píšeš, dá se vyhrát jen jednou za čtyři roky, to jí dává punc výjimečnosti.

Proč by měli něco takového, jako že není prestižní, tvrdit fandové Federera, který má z OH jednu zlatou a jednu stříbrnou medaili, to fakt nechápu. To nemá logiku...
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:50Od: Forehand
Stvorhru vzdy hravajú tí, ktorí hrajú druhé husle v dvojhre. Je to taká bokovka, skoro až rekreačných hráčov, z ktorých si šampioni v dvohre ticho uťahujú a falošne im gratulujú a búchajú po pleci za úspech, ktorý v tejto druhoradej disciplíne dosiahli :)
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:54Od: Stan_Borowitz
Jojo, přesně takový jeden hráč letos v Riu bojoval po boku Marka Lópeze jako lev o tu opovrhovanou zlatou medaili...
[ Reagovat ]
14.10.2016 15:44Od: Forehand
Jj a na druhú sa vykaslal a do mixu ani nenastúpil :)

Lopez je Rafov skvelý kamarát, ty by si snáď pre kamoša niečo podobné neurobil?...
[ Reagovat ]
14.10.2016 19:24Od: Stan_Borowitz
Jako že bych se válel po zemi a brečel štěstím? Možná, ale jedině pro kámošku ;-)
[ Reagovat ]
14.10.2016 14:03Od: Stan_Borowitz Re: Malá ukázka, jak se opovrhuje
olympijským zlatem v druhořadé disciplíně...

https://www.youtube.com/watch?v=6jHlPIlVTZ8
[ Reagovat ]
14.10.2016 14:05Od: janek_da
Á tak, to jsou ti rekreační hráči. Ty nemůžeš brát tak vážně.
[ Reagovat ]
13.10.2016 19:59Od: Nola
nemyslim, ze Rafa zabali sezonu, taktiez nezdielam nazor, ze bude na TM do poctu, dnes prehrali aj ini favoriti Milos, Stan, Monfils, sezona konci, hraci su unaveni, mozno budu na tom podobne na TM...
[ Reagovat ]
13.10.2016 20:04Od: Davor1
Tu absolútne neide o posledný turnaj. Pozri sa, koľko bodov za celú sezónu uhrali na harde Stan, Miloš či Gael a potom sa pozri, koľko toho uhral Rafa.
[ Reagovat ]
13.10.2016 20:16Od: Davor1
Len porovnanie Nadala s Monfilsom:
Nadal 950 bodov
Monfils cca 3000

Proste Nadalova dlhodobá forma a kvalita na harde je v porovnaní so špičkou žalostná. Samozrejme, na TM ísť môže, keďže si ho vybojoval na antuke, ale keď sa na to sám necíti a vidí, že nemá ani na hráčov druhej vlny, tak je úplne logické, že uprednostní tréning ako ďalšie, pravdepodobne ešte väčšie trápenie.
[ Reagovat ]
13.10.2016 20:25Od: Nola
OK, Rafovi to tento rok nejde, ale to neznamena, ze by mal balit sezonu, potrebuje zapasovu prax, trebars sa v Bazileji chyti,
dnes predviedol Monfils riadny kolaps, zo stavu 4:1 v 2.sete prehra zapas, celkom som sa tesila na ich zapas s Andym, s Davidom to bude zrejme strata casu
[ Reagovat ]
14.10.2016 10:03Od: spaniel
Jenže to netvrdíme my, ale sám Rafa.
[ Reagovat ]
13.10.2016 19:16Od: Davor1
Nech ho kľudne vynechá, v súčasnej forme by sa tam akurát strápnil. A keby nechytil krátkodobú formu na antuke v MC a Barcelone, tak by bodovo o TM nemohol ani uvažovať, keďže na harde a tráve tento rok výkonnostne a výsledkovo nepatrí ani do prvej dvadsiatky. Odpísať sezónu a trénovať ako blázon. To je to najlepšie, čo môže urobiť, aby po novom roku zase nedostával na prdel od Pujov, Čoričov, Dimitrovov či Troickich :-D
[ Reagovat ]
13.10.2016 16:46Od: Patri.k
TM by se neměl tolik hrotit, máme tu 4x GS a snad 7x Masters, nevím přesně... každopádně je tu spousta jiných dobře dotovaných a placených turnajů, často se zbytečně TM přeceňuje
[ Reagovat ]
13.10.2016 17:01Od: senpolia
súhlas
[ Reagovat ]
13.10.2016 17:23Od: Tornes
Už jen podle "snad 7x Masters" jde poznat, že toho o tenise zas tolik nevíš, takže raději nehodnoť, jestli se TM přeceňuje nebo ne. I tvůj další argument "spousta dobře dotovaných a placených (mimochodem, to znamená to samé, víš?) turnajů" něco vypovídá.

TM má tradici a prestiž, jakou nemá žádný z turnajů kromě GS a byly doby, kdy měl prestiž i větší než některé z GS. To je něco, co si za peníze nekoupíš. Aspoň ne hned.
[ Reagovat ]
13.10.2016 18:19Od: Patri.k
Ale vyznám, sleduju ho celkem pravidelně a pravidla všechny znám, jen mi to vypadlo :D No nevím jestli zrovna TM mají prestiž, když se co pár let hrají jinde
[ Reagovat ]
13.10.2016 18:25Od: Tornes
To že se hrají jinde na jejich prestiži nic nemění, ba naopak. Ty města se předhánějí o to, aby ho mohly pořádat. TM je jednoznačně nejprestižnější (čistě) tenisovou událostí kromě GS.
[ Reagovat ]
13.10.2016 18:26Od: Tornes
Jediné co by mu ještě mohlo konkurovat je Davis cup, ale ten má ještě zcela speciální status, jelikož je to týmová soutěž.
[ Reagovat ]
13.10.2016 21:08Od: Patri.k
Davis cup jako prestižní? Davis cup není v tenisovém světě vůbec brán jako prestižní...
[ Reagovat ]
14.10.2016 19:58Od: Tornes
Davis cup je velmi prestižní turnaj. Je vidět, že možná znáš pravidla tenisu, ale rozhodně mu nerozumíš a neznáš jeho historii a pozadí. Tvoje pohrdání TM a Davis cupem to jen potvrzuje.

Davis cup je jediný turnaj, který hráli a vyhráli všichni ATG, jak před Open erou tak po ní. Nejlepším hráčem, který jej nevyhrál, je Vilas, a ani u něj to nebylo nedostatkem snahy (na žádném jiném turnaji neodehrál tolik zápasů co v Davis cupu). Turnaj, na který se na dvorec dostavilo nejvíce diváků ze všech tenisových turnajů. Zároveň je to turnaj, kterému top hráči i v současnosti často věnují nejvíce času a energie v celé sezoně - například Federer dvě sezony hrál v Davis cupu více zápasů než na jakémkoli jiném turnaji, Djokovic jednou, Murray alespoň dvakrát, Rafa alespoň jednou.

Ano, v současnosti to není nejprestižnější turnaj na světě jako byl před sto, možná i padesáti lety. Ale pořád patří mezi ty nejprestižnější. Je to jiný turnaj než klasické GS a ATP turnaje, ale jeho prestiž je obrovská.
[ Reagovat ]
13.10.2016 18:29Od: tito
Souhlas. Halový turnaj. Pamatuji si, jak se Radek dostal jako náhradník na TM v r.2008. V rankingu byl 27. Je s podivem, že to všichni před ním tenkrát odpískali. O prestiži koneckonců svědčí i to, jak někteří dali přednost DC. Pochybuji, že by to někdo udělal v případě GS.
[ Reagovat ]
14.10.2016 10:04Od: spaniel
Jaké překvapení od Nadalovce :D
[ Reagovat ]
14.10.2016 11:40Od: tito
Jaké překvapení, že reaguješ. Ta vaše Knoflíková válka je někdy fakt směšná. TM je bezpochyby vyvrcholením roku, ale zvláště poslední léta to byla nuda. Pamatuji si čmoudíky, světýlka, decibely, šou jak v Asii, jak to "odchodil" Andy či nenastoupil Roger. Ale nějaký " nervy drásající" zápas? Něco pamatování hodného? Nikoliv. Nic. Možná se to změní jiným obsazením v následujících letech, možná už letos. Generační obměnou pravděpodobně dojde k vyšší atraktivnosti a stoupne prestiž turnaje. Ale pro mne to byla nuda stejně jako pro vás donedávna antuková sezona. Pochopitelně za to organizátoři nemohou.
[ Reagovat ]
14.10.2016 11:17Od: vencapeRF
Kdo? Za posledních deset let mě napadá jen Murray. A je snad velký rozdíl být náhradník a po zdlouhavé a velmi náročné sezoně ještě být týden v pnutí, jestli si náhodou zahraju jeden zápas.
[ Reagovat ]
14.10.2016 15:33Od: Kozoroh
Vybrečel ses?
[ Reagovat ]
14.10.2016 16:03Od: tito
Hloupá poznámka. Emoce hledáš tam, kde nejsou. Ale to by bylo asi složité vysvětlovat.
[ Reagovat ]
13.10.2016 16:37Od: Kozoroh Rafa
Bojí se, že na TM v současném rozpoložení dostane výprask...
[ Reagovat ]
13.10.2016 18:18Od: tito
Ano, pokud by hrál jak nyní, je to více než pravděpodobné. To je asi vše. Já budu za takové rozhodnutí jedině rád. Vamos!
[ Reagovat ]
13.10.2016 16:36Od: senpolia
všetko zle, nuž čo
[ Reagovat ]
13.10.2016 15:23Od: Fandina
Dejv se snaží za každou cenu dostat na TM. První set s Monfilsem prohrál a ve druhém prohrával 1:4 a nakonec ho 6:4 vyhrál. A ve třetím setu si jdou po podání a teď vede 3:2. Tak jsem zvědavá, jak to dopadne.
Každopádně pokud Rafa hrát nebude, o devátém místě rozhodnuto není.
[ Reagovat ]
13.10.2016 15:44Od: Krisboy
Dejv je fakt borec. Zrovna jsem to psal pod vedlejší článek.
[ Reagovat ]
13.10.2016 12:44Od: Praguna
asi se zamiloval do Bédi
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:41Od: Jirajsw
Myslím si že Tomáš to tak trochu vypouští tuto sezónu taky to říkal v rozhovoru že od konce sezóny nic neočekává zkouší nové věci které bude chtít vypilovat aby začal tu dalsi. Aby byl připraven.pozitivum ze zápasu s granolersem bylo že neztratil podání.j sem opravdu zvědav jak naloží s posledními dvěma turnaji.
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:15Od: Jirajsw
Možnost pro Berdycha ale je otázkou jestli to chce on vypadá to že ne jinak by nezkoušel jiné věci s granolersem ukázka ze pořád něco vymýšlel ale chyboval uvidíme
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:21Od: Fandina
JJ Berďa s ním nehrál svoji standardní hru, ale zkoušel náběhy na sít. Možná si myslel, že si to může dovolit, když ho čtyřikrát přehrál, ale je vidět, že mu to nevyšlo.
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:15Od: darek.vrana
Dobře pro Berdycha.
[ Reagovat ]
13.10.2016 14:52Od: tommr
pokud se odhlásí ještě několik hráčů tak se Tomáš na ten TM možná přece jen dostane, ale je otázka co tam bude se svojí momentální výkonností dělat. Pro něj by bylo možná lepší udělat to samý jako Nadal a ušetřit si tak další tři potupný porážky ... :)
[ Reagovat ]
13.10.2016 14:57Od: janek_da
Proč se směješ těm potupným porážkám?
[ Reagovat ]
13.10.2016 15:45Od: Krisboy
Protože jsou potupné :)
[ Reagovat ]
13.10.2016 15:52Od: Kozoroh
Protože je s nimi tommr smířený. :-P
[ Reagovat ]
13.10.2016 16:43Od: tommr
asi tak. Proč bych měl kvůli tomu brečet? Takovej je život. Tomáš už je za zenitem a ted je navíc po nemoci takže je jasný, že na TM kde nikdy nic neuhrál ani v nejlepší formě by ho tentokrát čekal výprask ...
[ Reagovat ]
13.10.2016 18:10Od: janek_da
jsem si delal prcku. bylo mi to jasne :)
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:05Od: Fandina
Rafa je asi bez Rogera na okruhu bezradný, tak ho následuje :-).
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:07Od: Krisboy
Spíš je soudný. Ví, že by tam byl za otloukánka.
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:09Od: Fandina
ode mě to byla nadsázka :-)
Ale píše, že si to rozmyslí, třeba ještě pojede.
[ Reagovat ]
13.10.2016 11:58Od: turista
Rafa je na tom letos pořád líp než Roger. Získal aspoň 2 tituly. Roger nic.
[ Reagovat ]
13.10.2016 12:06Od: blixa
No ale už by mohl mít rozum dědek. Důchod, bačkory, ortézy, francouzký hole ... ;-)
[ Reagovat ]
13.10.2016 12:17Od: Fandina
Tak tak. Rafa je proti Rogerovi mlaďoch :-)).
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:39Od: turista
To ano, Rafův tenis je sice efektivní a hezký, ale bohužel příliš amortizující pro tělesnou schránku takže po stránce amortizace tělesné schránky na tom budou Roger a Rafa podobně i když je dělí 5 let věku.
[ Reagovat ]
14.10.2016 13:45Od: Stan_Borowitz
Efektivní ano, ale hezký? Ale nakonec je to otázka vkusu.
[ Reagovat ]
13.10.2016 12:32Od: Tornes
Záleží na úhlu pohledu, na největších jevištích zase hrál Roger o poznání lépe než Rafa.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist