Navrátilová: Jednou ze mě bude trenérka

20. 1. 2014, 13:47
Aktuality 131
Řady legend na odpočinku, které se k tenisu vrátily v rolích koučů, by se mohly rozšířit o jednu z nejúspěšnějších hráček historie. Jak bývalá světová jednička Martina Navrátilová uvedla v Melbourne, ráda by se stala trenérkou, která by byla přínosem především pro hráče ze špičky.
Profily hráčů
Martina Navrátilová

"Měla jsem nabídky, ale nejde zatím o nic konkrétního," řekla sedmapadesátiletá Navrátilová, vítězka rekordních devíti titulů ve dvouhře ve Wimbledonu. "Ráda trénuji a ráda pomáhám lidem na jakékoli úrovni. Největší přínos můžu mít na nejvyšší úrovni, protože jsem to sama zažila a dokázala," řekla Navrátilová v Melbourne, kde hraje tradičně po boku Martiny Hingisové čtyřhru legend.

Česká rodačka si je jistá, že zazvoní telefon s nabídkou, kterou přijme. "A budu někomu pomáhat na kurtu, sedět v trenérské lóži a potit se tam," řekla s tím, důležitější než pohlaví je osobnost. "Může to být muž i žena, ale musíme si vyhovovat. Důležité je vyjít si po lidské stránce, emočně a cítit, že můžete pomoci," řekla Navrátilová.

Novou svěřenkyní Navrátilové nebude česká jednička Petra Kvitová. Současnou světovou šestku dlouhodobě připravuje kouč David Kotyza, pod jehož vedením vyhrála v roce 2011 Wimbledon, a nově pracuje na kondici s Markem Všetíčkem.

"Začala jsem s týmem nový koncept práce a jsme přesvědčeni, že jeho výsledky se brzy dostaví," vzkázala ČTK třiadvacetiletá Kvitová, která na letošním Australian Open vypadla nečekaně hned v 1. kole, a doplnila: "Na osobní setkání s Martinou se vždy těším a pokud se stane trenérkou, tak jí přeju, ať se jí daří."

Pokud se Navrátilová stane trenérkou, připojí se k tzv. super koučům, jejichž řady se v poslední době rozrůstají. Ivan Lendl začíná třetím rokem spolupráci s Andym Murrayem, nově se pomáhá Boris Becker světové dvojce Novaku Djokovičovi a s Rogerem Federerem je Stefan Edberg. Chorvat Goran Ivaniševič zase vede krajana Marina Čiliče.

Vítěz French Open Michael Chang z USA dává rady japonské naději Kei Nišikorimu a Richarda Gasqueta připravuje Španěl Sergi Bruguera.

pva, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

131
Přidat komentář
VlS
nefunguje, dát si do tisku inzerát, hledám práci trenéra pro tenistu jakékoliv urovně. To vypadá dost zoufale.
Reagovat
smazaný uživatel
Pokud byl ten trenér profesionál a umístnil se ve světovém žebříčku, tak je to divné.
Navíc, pokud se jedná o hráčku, jakou byla Martina...
Reagovat
smazaný uživatel
* profesionální hráč mělo být
Reagovat
PetaM
Na rovinu, Petra nepotřebuje nového trenéra, potřebuje mnohem kvalitnějšího psychologa. Pod Davidem vyhrála spoustu významných turnajů, vyhrávat je umí, na řadě je psycholog, aby ji připravil na tlak - média, fanoušci, soupeřky, legendy, obhajoby. To je to, co potřebuje, hru má výbornou, chtělo by to srovnat hlavu, tam bych viděl největší průser (protože na kondici už skvělého odborníka má :) )
Reagovat
Fandina
Já bych přála Petře hlavně hodně zdraví a co se týká psychologa, tak toho má od roku 2009 a všechno co vyhrála tak vyhrála také pod ním. Takže je na tom stejně jako David. Petře přeji zdraví, považuji ho pro sport za hodně důležitý.
Reagovat
PetaM
Ono vyhrát je lehčí, než obhájit. Většinu turnajů nevyhrála z role favoritky a to je rozdíl. Psychika bez a s favorizováním, to je jako nebe a peklo. Petra neobhájila jediný titul. Hraje pořád stejně, možná mi přijde, že hraje lépe, než v roce 2011. Ale psychika zůstala tam, kde byla a možná trochu klesla ...
Reagovat
Fandina
Očekávání jsou svazující, to je jasné. Teď Petra sama prohlásila, že si to prohrála tím, že si na sebe vytvořila tlak. A když člověk ví, co je příčinou, je vždycky možnost, že si na to příště dá pozor. Jinak Petra hraje super a zase budou výhry. Není důvod si to nemyslet.
Reagovat
PetaM
Taky si nemyslím, že to nějak ovlivní její výsledky. Natrénováno mám. Věřím, že se to projeví a že tento rok to byl první a poslední propadák v prvním kole :) Nikde jinde už by jí ovzduší problém dělat nemělo. V Miami trénovala, takže Americkou šňůru čekám celkem úspěšnou :)
Reagovat
PetaM
* Natrénováno má :) Já samozřejmě natrénováno nemám :D
Reagovat
smazaný uživatel
ty jo, krasne zoubky.
Reagovat
tommr
průběžnej stav žebříčku WTA k dnešnímu dni tj. po kompletně odehraným čtvrtým kole na AO.
Čísla v závorce znamenají bodovej náskok nebo ztrátu na Petru.
Hvězdička znamená, že hráčka na AO postoupila do čtvrtfinále a může ještě získat další body (až 1570 bodů za titul):

1. Williams, S. 13000 (+8255)
2. Azarenka 6581 (+1836) *
3. Sharapova 5416 (+671)
4. Radwanska, A. 5400 (+655) *
5. Li 5000 (+255) *
---------------------------------------
6. Kvitová 4745
---------------------------------------
7. Errani 4440 (-305)
8. Jankovic 4310 (-435)
9. Kerber 4030 (-715)
10. Halep 3760 (-985) *
11. Wozniacki 3370 (-1375)
12. Ivanovic 3160 (-1585) *
13. Vinci 3020 (-1725)
14. Lisicki 2980 (-1765)
15. Suarez Navarro 2745 (-2000)
16. Stosur 2705 (-2040)
17. Stephens 2415 (-2330)
18. Kirilenko 2325 (-2420)
19. Flipkens 2255 (-2490)
20. Cibulková 2186 (-2559) *
21. Pennetta 2165 (-2580) *
22. Cirstea 2020 (-2725)
23. Bouchard 2019 (-2726) *
...

Petra i přes nečekaný selhání proti Kumkhumový zatím zůstává na šestým místě. Předstihnout jí může už jen Halepová (ta k tomu ovšem potřebuje získat titul). Ostatní hráčky už Petru nemůžou předstihnout ani teoreticky ...

Pozice Sereny jako jedničky je i přes její nečekaný vyřazení neotřesitelná. Sharapovová zatím zůstává třetí, ale může se ještě propadnout za čtvrtou Agu Radwanskou a pátou Li Na ...
Za zmínku ještě stojí vypadnutí Wozniacký z první desítky kam se místo ní posunula Halepová. Wozniackou může ještě předstihnout Ivanovicová a v případě zisku titulu i Cibulková, Pennettaová nebo Bouchardová ...
Do první dvacítky se díky vítězství nad Sharapovovou vrátila Cibulková a v případě postupu do semifinále se tam můžou dostat i Pennettaová a Bouchardová ...
Reagovat
Karolko2
Nedá mi to,musím reagovat na debatu o trenovani Petry s Martinou.Neco ze zákulisí.Martina se chvíli domlouvala na spolupraci s Wozniackou a to v době, kdy padala zebrickem.Nedohodly se.S Petrou se setkaly hlavně na tom jejim vítězném Wibledonu,vyfotily se a natocily nějaký krátký dokument pro TV.Myslim,že Martina napsala Petře nějaký povzbudivy email nebo zprávu na facebook.O trenovani nikdy nepadlo ani slovo.To,ze to tu někteří často vytahují,ze by měla Petra přijmout pomoc Martiny,je asi na základě těchto informaci.Martina nikdy Petře trenovani nanabidla a Petra ji nikdy nepožádala.Neberte všechno,co se napíše tak vázne.
A ještě si dovolím napsat,s trenérem si musíte velmi rozumět,jste spolu témeř pořad a myslím, ze Kotyza je dobry trenér.Vychoval wimbledonsko šampionkyu.Petra určitě udělala dobře, ze ma nového kondicniho A taky to bylo hodně vidět.Souhlasim,jak tu píšete,ze je potřeba ještě zřejmě výměna psychologa.
Když jsem měla možnost mluvit o tenise s někým,kdo se pohyboval na nejvyšší úrovni,vyslechla jsem,ze je i znat,že Petra je ceska a nemá tu americkou výchovu a hlavně to sebevědomí.Oni jsou tam k tomu velmi vedeni,musíte mít tak trochu zabijacky instinkt a Petra je proste hodna.Snad to překoná.
Doufám,ze jsem se někoho z vás nedotkla a přeju hodně tenisových zážitku do konce tydne.
Reagovat
smazaný uživatel
V dubnu 2011 Caro určitě nepadala žebříčkem. Vždyť ještě na konci toho roku byla pořád jedničkou...
http://isport.blesk.cz/clanek/tenis/104447/otec-wozniacke-pro-dceru-chci-navratilovou.html
Reagovat
tommr
tady se ale přece neřeší to, jestli už spolu o tom trénování někdy mluvily a jestli Petra odmítla nějakou konkrétní nabídku Martiny. Tady jde o to, že Petra už dýl než dva roky stagnuje (selhání na letošním AO to jasně potvrzuje) a přesto tvrdošíjně trvá na Kotyzovi a o práci s Navrátilovou (nebo i jakýmkoli jiným trenérem) vůbec neuvažuje. Podle mýho názoru je to chyba a Petra tak prohospodařuje svůj talent ... :)
Reagovat
Fandina
Petra nestagnuje, kdyby stagnovala, tak není šestou na světě, to nepřeháněj. Přála bych každké tenistce, aby byla na tom jako Petra. A samozřejmě bych přála Petře, aby byla ještě výš a všechno vyhrávala, ale psát o ní, že stagnuje není na místě.
Reagovat
smazaný uživatel
"...ze je i znat,že Petra je ceska a nemá tu americkou výchovu a hlavně to sebevědomí. Oni jsou tam k tomu velmi vedeni,musíte mít tak trochu zabijacky instinkt a Petra je proste hodna. Snad to překoná."

...s tim bych se shodl. Nevim jestli to je jen americkou vychovou, ale v individualnich sportech je to tvrde...a proto asi musi byt nekdo, kdo ji to nauci...

Mne se prispevek libil:)
Reagovat
Karolko2
Já ty tvý,čtu taky rada,mas nadhled.
Reagovat
tommr
od roku 2011 se Petra neposunula ani o kousek dopředu - ani herně ani výsledkově - takže stagnuje. V mnoha ohledech si naopak ještě pohoršila - třeba její GS výsledky mají stále sestupnou tendenci ...
Reagovat
Fandina
Přála bych každé tenistce výkon na úrovni šestého místa. Nezapomeň, že je to komplexní pohled na hráčku. Jednou byla na druhém místě. Ale bylo to chvilku, protože vyhrála Wimbledon a TM, mezitím ale vypadla v roce 2011 na USO v prvním kole, stejně tak jako dneska. Pořád je na tom líp než ostatní naše holky. Nikdy nebyla delší dobu někde vpředu. Pořád hraje nahoru a dolů. Psát o ní, jako o neschopné je nesmysl.
Reagovat
smazaný uživatel
Kotyza na mě působí jako takovej hodnej taťka. Takovej lážo-plážo vztah s Petrou. To jí vyhovuje.. možná by byl někdo ráznější lepší.. a možná taky ne. To se nikdy nedozvíme, protože Petra bude s Kotyzem až do konce kariéry :-)
Reagovat
smazaný uživatel
moc tomu neverim....ze do konce kariery,
ale jako dalsiho trenera bych si tipl Radka Stepanka....

...jen tip:) nic vaznyho:) nic nad cim by meli nekteri hluboce premyslet...
Reagovat
Fandina
Radek se vyjádřil, že chce ještě dlouho hrát debla a že by Petře nechtěl dělat trenéra.
Reagovat
Fandina
Tedy nejen debla, prostě dlouho hrát ... úsměv
Reagovat
smazaný uživatel
I Petra se někdy vyjádřila, že Radka za trenéra nechce...
Reagovat
aligo
mě by se líbilo, kdyby ji třínovala právě Navrátilová ale s tím by Petra nesouhlasila.... Když si od ní nenechala poradit ani ve Wimbledonu...
Reagovat
Karolko2
Je legrační,jak se té hned dotkne,když se někdo dotkne tvých nedotknutelnych.Mas pravdu,ze ještě chvilku byla jednička,ale bylo to uz v době,kdy bylo jasné,ze na všechny ty útočné tenistky nestačí a výhra na nejakem GrandSlamu je vzdálena.Ja nejsem hlídač pozic na žebříčku,tak ze sorry,ale oba víme,ze na ústupu ze slávy uz byla.A jak jsem si našla, v 2012 byla uz 10. a to se nestane ze dne na den.Nicmene nic proti Caro.Tenis ji jde dobře.
Reagovat
smazaný uživatel
Trochu sis spletl vlákno, ale nevadí...

Mě se vůbec nic nedotklo. Jenom prostě chci, aby byly uváděny přesné informace, což neplatí jenom u mých favoritek... V dubnu 2011 (ze kterého je ten článek) ještě Caro na žádném ústupu nebyla. Měla za sebou velmi vydařené betony (semifinále AO, finále Dauhá, tituly v Dubaji a Indian Wells) a právě v dubnu a květnu se jí dařilo i na antuce (semifinále Říma, finále Stuttgartu, tituly v Charlestonu a Bruselu). Až pak prohrála ve 3. kole RG a tam teprve začaly horší výsledky (osmifinále Wimbledonu, prohry v prvních zápasech Toronta a Cincinnati, 3. kolo Tokia, čtvrtfinále Pekingu, skupina TM). Přesto ještě do konce roku udělala dva menší tituly (Kodaň, New Haven) a hlavně semifinále US Open.

Takže Caro od dubna nebyla jedničkou "ještě chvilku", ale ještě půl roku. Další sezona už byla zase úplně jiný příběh, to je fakt.
Reagovat
smazaný uživatel
Oprava: Trochu sis spletla vlákno... Omlouvám se, že jsem z tebe udělal chlapa. :)
Reagovat
a.magerova
Jo ještě jsem minule kdesi zpětně zahlídla Tvou poznámku směrem k Feliciánovi.
No ani mi nemluv, jedním slovem hrůůůůza, zklamal mě chlapec velmi :-/
Reagovat
smazaný uživatel
Jo, to jsem si taky tuhle říkal, když jsem náhodou přepnul na jeho zápas...

Jsem si říkal: "Lopez? Je to vůbec Lopez? Vždyť se líbil Magerce a ta má ráda vlasáče..." :D
Reagovat
carolyn
a tobě do Soči jede jiná kráska :-)
http://sport.aktualne.centrum.cz/virtuoska-vanessa-mae-se-kvalifikovala-na-oh-jako-lyzarka/r~adebf78e81bf11e3a419002590604f2e/?utm_source=centrumHP&utm_medium=sportbox&utm_campaign=B&utm_term=position-4
Reagovat
a.magerova
Přesně jak píšeš!
Tohle je Feliciáno a né ten co se za něj na AO vydával :-/
http://www.kleinphotographen.com/media/newsblog/blog-spsc-1308559057.jpg
Reagovat
smazaný uživatel
Jo, četl jsem. :) Vanessu znám asi jako jedinou houslistku na světě a musím říct, že je to borkyně a líbí se mi. Hustý by bylo, kdyby uměla lyžovat stejně tak dobře, jako umí hrát na housle. :)

Jinak v Soči samozřejmě bude i řada dalších krásek, ale v zimních sportech (individuálních) fandím fakt jenom Lindsey, která tam bohužel nebude... Takže to pro mě o takových 50% ztrácí zajímavost, ale sledovat to samozřejmě budu a těším se třeba na Mikaelu Shiffrin nebo Gabču Soukalovou. :) No ale primárně budu sledovat hokej, protože tam budu jako v jediném sportu zainteresovaný opravdu jako stálý fanoušek. :)
Reagovat
smazaný uživatel
Ty bláho, to je mařena... :D
Reagovat
carolyn
magerka je furt nespokojená - když přiletěl do Prahy, zas se jí nelibílo že je neoholen :-P

monty - tak to je jasná OH se sledovat musí a teda v hokeji budeme fandit spolu
Jo a ty 3 přání které si tu psal s tebou sdílím :-)
Reagovat
a.magerova
carolyn: jak nespokojená, chtěla jsem ať je oholen a neostříhán, že vezme tím holícím strojkem i hlavu mě teda opravdu ale opravdu nenapadlo :-/
Reagovat
smazaný uživatel
Já se těším na OH hlavně na biatlon respektive na Gabču Soukalovou.Ta má největší šanci na medaili v individuální na 15km, ve kterém letos získala malý křišťálový globus a v mixu. Pak se ještě budu koukat na hokej, ale jen na zápasy našich, ale tam to na plácku moc nevidím... No a pak ještě rychlobruslení. :-)
Reagovat
a.magerova
monty25: však Ty máš ve svém stádečku taky jen vlasaté baby, tak co se divíš? :-P
Reagovat
smazaný uživatel
No jo, ale u holek je to tak nějak běžné. :) Navíc je teda taky pravda, že krátkovlasé ženy se mi moc nelíbí. Můžou však existovat i výjimky, které potvrzují pravidlo. :)
Reagovat
carolyn
magerko
si prostě náročná :-P
Reagovat
VlS
řekl bych, že jedinej viditelnej výsledek bývalé hvězdy na rozvoj tenisty má zatím Ivan. Možná je to spíš jeho schopností analyzovat skutečnosti a hledat správná východiska, což jak známo pomohlo i jemu k jeho výsledkům, než prostý fakt že byl dlouhou dobu superstár.
Nic nezaručuje, že Martina má schopnosti být mimořádnou trenérkou, ne na každého musí fungovat metody, které má sama zažité.
Několik docela ošklivých afér, které za sebou má Martina nevystavuje zrovna vysvědčení super psychologa a analytika. Nechci spekulovat, jestli právě tyto aféry mají nějaký vliv na Petřin postoj, ale pokud k ní jako k trenérce nemá důvěru, tak není nutné z toho dělat závěry za Petru. Faktem je, že Martina žádnou trenérskou referenci nemá a začínat s nějakou prací v šedesáti není taky jen tak.
Reagovat
Fandina
Podle různých vyjádření, co se týká jich osobně, tak to nevypadá, že by si nesedly. Naopak, Martina vždycky ochotně Petře radí a evidentně jí dost věří a pořád o ní říká, že má všechno před sebou.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak ja myslim, ze to je tak nejak asi i kazdemu jasne... myslim ta zaruka - nezaruka. Ale to se da posoudit az z konkretnich vysledku...

Ted se radujem, tedy aspon ja, ze Martina chce.... na analyzy prijde cas az "zitra":D))))

Vzdy lepsi zkusit, nez naopak....
Jeji vek je OK...

...a nakonec, kdyz muze trenovat Piotr, tak nevidim problem s Martinou :D)
Reagovat
VlS
Fór je v tom, že Petra už opakovaně několikrát řekla, že děkuje, ale nechce. Já bych spíš hledal efektivnějšího psychologa. S Šafářem pracuje už roky a efekt je blízkej nule. Sinusovky výkonnosti se staly základním znakem a stabilizace prostě není v dohledu. Ale ani změna psychologa, trenéra a zeměkoule nemusí přinést změnu. Třeba je prostě taková a hotovo a možná má pravdu Jarda Jágr, že až ONA bude chtít, tak se to stane.
Reagovat
Fandina
Vypadá to tak, že Petra nechce, ale podle mě je to škoda. Proč to nezkusit, když by třeba Martina chtěla. Já být jí, tak bych to udělala.
Reagovat
smazaný uživatel
Problém je, že ty nejsi Petra, tak se jí do toho nemontuj...
Reagovat
smazaný uživatel
For spis je, ze mne ted nejde primo o Petru...., ale obecne o to, ze Martina chce trenovat. To je pro mne hezka zprava...
At to bude ten nebo ta... to je vec jina...:)))

Takze vedle jak ta jedle s tim fooorem:)
Reagovat
Fandina
Petra nejsem, ale radit umím, jako každý druhý. Takže se montuju.
Reagovat
smazaný uživatel
:D
Reagovat
smazaný uživatel
Montovat se někomu do života není pro toho druhého zrovna moc příjemné. To vím z vlastní zkušenosti. Ale nikdo nepochybuje, že tvé rady jsou k nezaplacení..
Reagovat
Fandina
Záleží na tom, kdo ti co radí. Ale obecně je podle mě stejně všechno na tom jedinci, na jeho vůli si nechat mluvit druhého do čehokoli. Někdo si rád nechá poradit, druhý ne. Je to individuální. A také záleží na okolnostech. Já když chci a nevím si s něčím rady, tak si nechám ráda poradit. A jsou věci, které si dělám podle sebe a je mi jedno, co mi kdo radí.
Reagovat
smazaný uživatel
A tebe se ptala Petra? Ne.. Já vím, co Čech, to trenér..
Reagovat
Fandina
Petra se mě neptala, ale jak jsem psala, je každého věc, jestli si chce nebo nechce nechat od někoho poradit. Já být na jejím místě a nabízela se mi Martina, tak bych to zkusila. Ale samozřejmě, je to jen moje rada zvenčí. A nejsem Petra, takže nevím, jak to ona cítí. Podle mě je natolik silnou osobností, že se řídí podle sebe.
Reagovat
smazaný uživatel
Jenom marně hledám větu z titulku "Jednou ze mě bude trenerka".

K Petře se hodí spíš John. On by se tedy hodil skoro ke všem holkám. Profackoval a seřval. V případě potřeby i rozhodčí.
Reagovat
tommr
zdá se, že Petra je pevně rozhodnutá zničit si pod Kotyzou kariéru a Navrátilová se jí proto nehodí do koncepce ... :(
Reagovat
smazaný uživatel
Ovsem s Johnem by to byla jizda...

... az ten se rozhodne, ze bude trenovat, tak tenis opet ziska tu starou dobrou sledovanost - jak za jeho casu nebo Agasigo... ale asi pravdepodobne klesne pocet nadsencu si sednout na empair, nebo kleknout k lajne:D))))
Reagovat
tommr
to měla bejt reakce na níže uvedený vlákno - nevím jak se to dostalo sem? :(
Reagovat
Fandina
Já si také myslím, že Petra má na víc, než na šesté místo, ale že by ta její současnost byla na facky, to snad ne.
Reagovat
smazaný uživatel
Teda, chudáci holky... Doufám, že to myslíš jenom v nadsázce. To bych totiž nepřál ani té nejméně sympatické tenistce, aby měla takového cvoka (i když legendu) za trenéra. Ale vsadím se, že gigin by té dotyčné hned začal fandit... :D
Reagovat
smazaný uživatel
Jasně. Ale s Niculescu by udělali spolu úplně démonický pár.
Reagovat
smazaný uživatel
myslim, ze demonicke by to bylo s Barou...
Reagovat
smazaný uživatel
Tak teď jsem si málem poprskal monitor... :D
Reagovat
smazaný uživatel
Jo, to by byla asi logická volba... Zajímavé by bylo, až by oběma současně začalo mr*at v hlavě. :D
Reagovat
smazaný uživatel
:D) nooo myslim, ze na takovy zapas be se hned tak jen nezapomnelo:)
Reagovat
Fandina
Barču už jsem dlouho neslyšela mluvit neslušně. Časy se mění ... úsměv
Reagovat
smazaný uživatel
Ale jo, už je asi klidnější. Když hrála ve 2. kole s Vikou, tak jsem od ní slyšel jenom jednou "do pr*ele". :D
Reagovat
smazaný uživatel
tak je to nadsazkove vlakno:D)
treba tak k tomu pristupovat...bych tipl....
Reagovat
smazaný uživatel
:D)
Reagovat
Fandina
A já si myslela, že už se to naučila neříkat. Ale ona ne. Alespoň kdyby říkala něco jiného, třeba v háji nebo tak ... úsměv
Reagovat
VlS
No, tak to už by nemusela říkat nic.
Jinak Bára s Johnem, to by bylo maso
Reagovat
Fandina
VlS ... tak samozřejmě, že nejlepší je nic, ale když už, tak slušné nadávky by jí mohly udělat zajímavou ... úsměv
Reagovat
Fandina
Všimla jsem si, že Andy má víc trenérů. Možná by bylo dobré, kdyby Martina také trénovala Petru ještě nad nimi. V odkaze dole má pro Petru třeba radu, aby zapracovala na průměrných úderech mimo těch vítězných. Tak proč ne Petra a Martina.
Viz odkaz a také audio.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/tenis/_zprava/vyhrat-ted-muze-kterakoli-tenistka-rika-na-australian-open-legenda-navratilova--1305432
Reagovat
Jan
Taky bych to Petře vřele doporučoval. V mužích má teď skoro celá špička za trenéra významné tenisty minulosti a určitě jim to prospělo. Když nic jiného, tak zlepšení jejich "hlavy", ale určitě i další věci.
Reagovat
PetaM
Petra si ji prostě nenajme, má Davida. Nevím, jakou mají mezi sebou smlouvu nebo jak na Petru někdo tlačí, aby Davida nesměla vyhodit, nebo jestli ho má Petra opravdu až tak ráda. Každopádně fakt je, že Petra si Martinu nenajme, ani kdyby trakaře padaly, může se o tom diskutovat třeba v milionech komentářích, stejně se to nestane ....
Reagovat
Fandina
Nole má také víc trenérů, tak proč ne Petra. Martina by si od ní určitě dala říct, jestli už tedy někdo nezavolal, jak se tady zmiňuje v článku. Ale jinak Martina jí dost věří viz odkaz a audio v tomhle vlákně, například se tam píše toto:
?Teď je rozlosování mnohem otevřenější, protože prohrály Šarapovová s Williamsovou. Každý teď může celý turnaj vyhrát,? říká Martina Navrátilová. Ta by zvlášť za této situace v turnaji ráda viděla Petru Kvitovou, ke které má dlouhodobě zřejmě nejblíže, ale podobně jako loni sledovala brzké vyřazení české tenistky.

?Problémy jsou podobné - průměrné údery a moc kazí. Zdá se mi, že hraje hlavně na vítězné údery a ty na tři čtvrtiny moc nedrží,? myslí si Martina Navrátilová, která tuší, že se může Petra Kvitová sama dostávat pod nepříjemný tlak.

Navrátilová Kvitové stále věří. Nejlepší roky má před sebou, říká legenda

Vydařená příprava, dobré výsledky i výkony v úvodu sezony, to všechno může spustit velké očekávání a není pak jednoduché takové situaci čelit.

?Tlak na sebe vytváříte sama. Musí se to kontrolovat. Snad se z toho něco naučí a očekávání sníží. Dávat na sebe tlak nemá cenu, to nepomůže a jenom to může hru zničit. V tenise je těžké se nekoukat dopředu. Plán máte na celý rok, ale když zápas začne, tak se musíte dívat pouze na ten jeden míč a zůstat v tom jednom okamžiku,? říká Martina Navrátilová, která ale ve třiadvacetileté Petře Kvitové dál vidí velký potenciál, a věří ji.

?Nejlepší roky má před sebou. Jde jen o to se lépe naučit ty průměrné údery, aby si věřila a nemyslela si, že musí hrát pořád fantasticky. Zdálo se mi, že byla v lepší fyzické kondici, lépe běhala, ale pro ni je to teď mentální problém,? uzavírá legendární Martina Navrátilová.
Reagovat
pepin
Evidentně vidíš, že Martinu nechce, sama to píše. Čert ví, co za tím stojí. Zda strach z nových tréninkových metod, nebo, že by musela poslouchat, nevím, ale je to divné, že takovouhle personu odmítá.
Reagovat
Fandina
Nemusí Kotyzu vyhazovat. Ivan Lendl je sice hlavní kaouč, ale kromě toho má Andy ještě další.
Reagovat
Jan
Nebo že by musela víc makat. Já nevím. Je to celkem divné. Každá top hráčka se chce zlepšit a bere pro to jakékoliv metody a přístupy, co může, Petra ne. Abych nebyl špatným prorokem, že toho bude jednou litovat.
Reagovat
slacker
Tak hlavni duvody jsou asi takove:
1) neni moudra
2) neni ctizadostiva
Reagovat
Fandina
Petra snad nikdy nenapsala, že nechce Martinu.
Reagovat
Fandina
Že nění ctižádostivá, tak tomu bych i docela věřila. Rozhodně zjevně víc bojuje proto, že se to od ní žádá, než že by sama tak moc chtě. To jsou ty tlaky, které na sebe nakládá.
Reagovat
a.magerova
Taky si myslím, že Martinu Petra nebo někdo z jejího týmu nechce.
A přitom by to byl i mimo jiné dobrý reklamní tah a lákadlo pro sponzory.
No co: "Každý svého štěstí strůjcem!!!"
Reagovat
carolyn
Podle mě je to tak jak píše PetaM Petra prostě z nějakého důvodu nechce, kdyby chtěla, asi už by si jí najala.

Ale věc druhá je ta, že kde je je jistota že Martina bude tak dobrá trenérka, to že byla vynikajicí tenistkou, nezaručuje dobrou trenérku. Navíc třeba si s Petrou nějak nemusí lidsky sednout a tím pádem se nemusí vytvořit vztah hráč/trenér
Reagovat
smazaný uživatel
Tak se s tím prostě smiřte, že Martina nebude trénovat Petru. Aspoň ne teď...
Reagovat
Fandina
Já bych Petře přála, aby se s Martinou dohodly a zkusily to. Pokud tedy již Martina někoho nemá.
Reagovat
carolyn
tak mě je to úplně jedno :-D
Reagovat
a.magerova
Fandina: z vyjádření obou žen plyne, že Petra ji nechce a Martina nikoho nemá ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
Tak Andy má čistě trenéra jednoho, Dani Vallverdu je kamarád a sparing partner, dá se považovat za asistenta trenéra ale. Jez Green kondiční trenér, Matt Little fyzioterapeut, Adny Ireland odešel na vlastní žádost jako další fyzio, místo něho tedka Johan De Beer. Pak tam má agenty a takové ty sračky.
Reagovat
a.magerova
Teeeeda Dani Vallverdu bych jako kamaráda taky brala :-))))
Reagovat
Fandina
Co se týká Andyho, tak Ivan Lendl se vyjádřil, že tenisovou rutinu mají na starosti jiní. Na to má Andy trenéry, fyzioterapeuty, psychology a sparingy.
Reagovat
Fandina
a.magerova ... článek je poskládán z různých vyjádření. Konkrétní konfrontace může být jiná. A dokud Martina netrénuje nikoho jiného, tak je pořád ještě šance, že se domluví. Zatím není jasné nic.
Reagovat
smazaný uživatel
Podle vyjádření Martiny je to přesně tak, jak jsem předpokládal. Je to o hlavě Petry. Vytváří na sebe psychický tlak ona sama.
Reagovat
Fandina
Já myslím, že to vyjádření Martiny je dost poučné i jinak. Když teď Petra prohrála, tak vedla, že si na sebe vytvořila tlak, ale Martina tam kromě toho uvádí i to, že se Petra zaměřuje na winery a ne na průměrné údery. A o tom by měla Petra pouvažovat.
Reagovat
smazaný uživatel
Úvaha je veledůležitá.
Reagovat
Fandina
Hirschna ... přece jenom, hlava všechno řídí ... úsměv
Reagovat
Jan
Když má Djokovič Beckera a Vajdu, proč by Petra nemohla mít Kotyzu a Navrátilovou. Neviděl bych v tom nic špatného a nic proti ničemu. Běžte jí to někdo říct, kdo ji znáte :)
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně tak, jak jsem tvrdil ;-)
Reagovat
Fandina
Hlava řídí všechno a ve sportu je nejdůležitější fyzička, výkon. Ale, že hlava řídí všechno ví každý.
Reagovat
smazaný uživatel
Na vrcholové úrovni jsou všichni fyzicky připraveni. Ale úplně nejlepší je ten, kdo se dokáže v důležitou chvíli správně rozhodnout.
To říkají špičkoví sportovci. A já s něma souhlasím.
Reagovat
Fandina
Všichni stejně fyzicky připravení nejsou. Také rozhodují dispozice, momentální zdravotní stav. Je to individuální. Ale hlavně jde o tělesný výkon. To, že o všem rozhoduje hlava je jasné. Rozhodnutí jsou důležitá, ale v konečné fázi jde vždycky o fyzickou stránku sportovce.
Reagovat
smazaný uživatel
Ale jsou ;-) top 10 určitě. Na 100 %. Mezi těmi nejlepšími rozhoduje to, kdo je mentálně odolnější.
Reagovat
pepin
Tak mě docela překvapilo jak ji Petra vykmitla. Nevím zda je to až tak dobře, že k tomu takto přistupuje.
Reagovat
tommr
komu není rady, tomu není pomoci. Zdá se, že Petra je pevně rozhodnutá zničit si pod Kotyzou kariéru a Navrátilová se jí proto nehodí do koncepce ... :(
Reagovat
smazaný uživatel
a jsem velmi rad, ze Martina chce:) mam velkou radost:)
A aspon se ukazalo, ze prostor pro trenovani muze mit, a ne jak se mne nekteri snazili namluvit...ze ta tezko, atd...

Super Martino!!! Love U:)
Reagovat
smazaný uživatel
Říkala, že chce, tak si čas najde. Předtím ho neměla.
:DDDDD
Reagovat
smazaný uživatel
:DDDDD
mela, cekala, neozvala se, tak se nabidla komukoli.
Reagovat
smazaný uživatel
Tohle je pro mě důležitá věta. "Ráda trénuji a ráda pomáhám lidem na jakékoli úrovni."
Zatra, kde mám její číslo.
Reagovat
smazaný uživatel
Máš smůlu, jsi druhej :D Ty už máš nějaké příčky v žebři za sebou, já teprve zvedám nohu na tu první, takže moje hodně nízká úroveň má přednost :D:D
Reagovat
smazaný uživatel
:DDD budu ti delat sparinga :D)))
ale jen na tzv. kratke vymeny,
na BL a delsi vymeny zapomen:D
Reagovat
smazaný uživatel
to bylo na mě? :D Já dlouhý výměny nesnáším, hraju jako Petra, rána bum, kam to padne, tam to padne, takže tě beru :D:D
Reagovat
smazaný uživatel
:D) Jenze, ty nemas to cislo :DDDD
Reagovat
smazaný uživatel
ne...:) bylo to na janekdu, nez jsem dopsal, uz ses tam vtesnala... krom toho, s tebou jsem nikdy nepinkal, takze nevim co hrajes... s janekdou jo:)
Reagovat
smazaný uživatel
tak promiň, že jsem se vecpala :) "Hrát" je v mém případě silné slovo, takže si udělej představu sám :):)
Reagovat
smazaný uživatel
Ty si se soupeři pohráváš, že?
Reagovat
smazaný uživatel
Nevím, ještě zatím nikdo neměl psychickou odvahu se mnou hrát :D
Reagovat
smazaný uživatel
K mojemu tenisu. Stal se ze mě útočník. Jako Dodig :) Servis-volej. Nebo jenom servis. Dyk ten servis je ýzy. Stačí se pořádně prohnout a lup. Je tam eso.
Reagovat
smazaný uživatel
vubec se neomlouvej:) ja to jen vysvetloval...
...jinak bavis :D))) ...neměl psychickou odvahu:)))

musis se holt ptat psychicky odolnych jedincu:)))
Reagovat
smazaný uživatel
Já jsem taky zvědavý... V roce 2011 Piotr chtěl, aby Navrátilová pomáhala Caro. Pokud vím, tak Navrátilová tenkrát odmítla...
http://isport.blesk.cz/clanek/tenis/104447/otec-wozniacke-pro-dceru-chci-navratilovou.html

Jinak jsem se při googlování toho článku docela pobavil, aneb jak šel čas u Navrátilové a jejích výroků na adresu Caroline...

Navrátilová o Caroline (listopad 2010): Navrátilová čeká, že Wozniacká potvrdí roli tenisové jedničky - "Čekám, že se Wozniacká prosadí o něco více," řekla Navrátilová v rozhovoru pro agenturu Reuters. "Ona musí vyhrát grandslam, ona ho chce vyhrát a nejspíše ho vyhraje."
http://www.sport.cz/ostatni/clanek/178127-navratilova-ceka-ze-wozniacka-potvrdi-roli-tenisove-jednicky.html

Navrátilová o Caroline (únor 2012): "Upřímně nikdo nepovažuje Wozniackou za opravdovou jedničku."
http://sport.idnes.cz/ztratila-jsem-respekt-k-navratilove-rika-wozniacka-mela-by-premyslet-1k1-/tenis.aspx?c=A120221_095601_tenis_ma

A doporučuju ještě další perličku...
Legendární Navrátilová o světové dvojce: Petra je pro mě jedničkou
http://isport.blesk.cz/clanek/tenis/116264/legendarni-navratilova-o-svetove-dvojce-petra-je-pro-me-jednickou.html

Navrátilová teda není moc dobrá tipérka. Jak někomu začne věřit, tak už se mu tolik nedaří... Naopak o Rogerovi tenkrát říkala, že už nikdy nebude světovou jedničkou a on ji tak převezl, až se mu veřejně omlouvala. :D

Troufám si tedy říct, že Navrátilová by byla mnohem lepší trenérka než tipérka... :D
Reagovat
smazaný uživatel
nekeceeeej...:)
tak to je skvela zprava...:)))

...az se mne tomu nechce verit, nemyslim ty esa:D))) spis ten servis - volej...
Reagovat
Fandina
Nepřeháněla bych to tak s tím, že Martina se může seknout. Například když porazila Lukáš Rosol Nadala ve Wimbledonu, tak řekla, že hrál tak fantasticky, že se mu těžko podaří něco takového zopakovat a bylo to tak. O Rogerovi řekla, že ve svém věku to už bude těžké zase být jedničkou, obvzlášť po tom, co Nole byl tak suverénní v roce 2011. A to, že se Roger potom zase dostal na místo jedničky překvapilo každého. A Martina to Rogerovi hodně přála. Nešlo o omluvu.
Reagovat
smazaný uživatel
jeste nikoho netrenovala...
takze bych zatim pockal s hodnocenim, v cem je lepsi....

Ale ja se tesim, a priznavam, moc jsem si to uz pred 2 lety pral. Sice aby trenovala Petru, ale... ok...

V kazdem pripade, myslim, ze to bude hracka, v ktere bude moct i vic rozvijet styl Servis-Volej....

Takze je jasne, ze toto Karolina asi ne:)
Reagovat
smazaný uživatel
Nebo teď jak pasovala Serenu na Grand Slam. Hned jsem věděl kolik uhodilo :DDD

Ale zas ono je to nevděčné předpovídat, kdo by před třemi řekl, že Angie, Errani bude v top10. Kdo by před dvěma lety řekl, že Petra bude pod Radwanskou. Radši řeknou jistotu a novináři to ještě přibarví.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak na tom nemusím být Navrátilová, abych ti řekl, že Rosol zůstane mužem jednoho zápasu...
Reagovat
smazaný uživatel
...tipovat a predpovidat ve WTA, je nekdy jak vyhodit z 12 patra hrst mikada a vedet, ktera z barev zahuci do zaparkovaneho kontejneru pod barakem...a ktera ne...
Reagovat
smazaný uživatel
Vlk: No tak to už snad ani nejde, aby byla ještě horší trenérkou než tipérkou... :D

janekda: No jo, někdy je to těžké s tím tipováním... Ale Navrátilová je taky docela slušný "zdroj", ne? :D
Reagovat
Fandina
Rosol nehraje tak fantasticky jako tenkrát, jinak není muž jednoho zápasu, posunul se ze 100 místa do prvním padesátky a potom vyhrál Bělehrad. V DC v Kazachstánu udělal dva postupové body a vyhrál s Berdou nejdelšího debla v historii. Muž jediného zápasu to není. Psala jsem ti to jen proto, že Martina je tenisová legenda jako spoustu jiných a ne žádný věštec, aby věděla, jak co dopadne a co bude. O Wilanderovi se také psalo, že se seká a na USO předpověděl, že vyhraje Serena a hodně dalších příkladů.
Reagovat
smazaný uživatel
Já vím, to jsem napsal trochu zjednodušeně. Ale pořád si ho velká část diváků nepamatuje jinak než jako toho, který porazil Nadala ve Wimbledonu...

Taky není až takové umění říct, že Serena vyhraje GS. To říká asi 99% tenisových legend a expertů snad už 2 roky před každým grandslamem. Vychází jim to zhruba v polovině případů... Ale pecka by třeba byla, kdyby někdo před loňským Wimbledonem tipnul, že vyhraje Marion. To už by nebyl tipér, ale věštec! :D
Reagovat
smazaný uživatel
Ale tipnout, že Sába prohraje s vítězkou Wimbledonu mohli s poměrně velkou přesností.
Reagovat
smazaný uživatel
To jo, v tom by se nespletli. :D
Reagovat
Fandina
Přesně tak. Žádná legenda netipovala Marion, to by musel být věštec a to není žádná tenisová legenda a ani Martina.
Reagovat
Fandina
Že prohraje Sába také netipovali všichni, ale je možné, že to procento úspěšnosti bylo veliké ... úsměv
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist