Ohlédnutí za dekádou: rekordy a statistiky

23. 12. 2009, 20:49
Téma 50
Uplynulé desetiletí bylo bezpochyby jedním z nejzajímavějších v historii mužského tenisu. Přineslo dominanci možná nejlepšího hráče všech dob Rogera Federera, přineslo jeho velkou rivalitu se zřejmě nejlepším antukářem historie Rafaelem Nadalem, zaskvěla se v něm i celá řada dalších talentů. A přineslo také několik zajímavých rekordů.
Tenis (ilustrační foto)

Níže uvedená čísla ukazují, jak výjimečné postavení v posledních letech zaujímají Roger Federer a Rafael Nadal, přestože jim stále roste konkurence. Jsou tu ale i jiné statistiky, v nichž figurují také čeští tenisté. Například Radek Štěpánek, který byl ovšem na té špatné straně - právě proti němu vypálil Chorvat Ivo Karlovič v letošním semifinále Davis Cupu 78 es. Karlovičovi to ovšem tehdy nebylo nic platné, českému reprezentantovi podlehl v pěti setech.

Nejvíc titulů v jedné sezoně:

12, Roger Federer - 2006
11, Roger Federer - 2005
11, Rafael Nadal - 2005
11, Roger Federer - 2004
8, Rafael Nadal - 2008

 

Nejvíc vítězných zápasů v jedné sezoně:

92, Roger Federer - 2006
82, Rafael Nadal - 2008
81, Roger Federer - 2005
80, Lleyton Hewitt - 2001
79, Rafael Nadal - 2005

 

Nejméně proher v sezoně (z hráčů top 10):

4, Roger Federer - 2005
5, Roger Federer - 2006
6, Roger Federer - 2004
9, Roger Federer - 2007
9, Lleyton Hewitt - 2005

 

Nejvíc es v jednom zápase:

78*, Ivo Karlovič, 2009, semifinále Davis Cupu proti Radku Štěpánkovi
55, Ivo Karlovič, 2009, 1. kolo French Open proti Lleytonu Hewittovi
51, Joachim Johansson, 2005, 4. kolo Australian Open proti Andre Agassimu
51, Ivo Karlovič, 2005, 1. kolo Wimbledonu proti Danielu Braccialimu
50, Roger Federer, 2009, finále Wimbledonu proti Andymu Roddickovi

 

Nejvíc odvrácených mečbolů:

10, Rainer Schüttler - A. Seppi, 36 76(13) 60, 2004 Kitzbühel, 2. kolo
9, Igor Andreev - R. Söderling 36 76(14) 64, 2006 Indian Wells, 3. kolo
9, Vincent Spadea - F. Serra 75 16 46 76(7) 97, 2004 French Open, 1. kolo
9, Jiří Vaněk - Bohdan Ulihrach 26 62 76(5), 2004 Sopoty, 1. kolo
9, Hicham Arazi - Tommy Haas 26 76(8) 75, 2001 Hamburk, 2. kolo
9, Felix Mantilla - Albert Portas 26 76(4) 63, 2001 Palermo, semifinále

 

Nejvíc úspěšných kvalifikací do hlavní soutěže:

23, Cyril Saulnier
22, Christophe Rochus
21, Jan Hernych
20, Andreas Seppi
19, Albert Portas
19, Julien Benneteau
19, Teimuraz Gabashvili

 

Další zajímavosti:

Nejdelší zápas (hraný na 3 sety):
6:33* (přes dva dny), Fabrice Santoro - Arnaud Clement 64 63 67(5) 36 16-14, 2004 Roland Garros, 1. kolo

Nejdelší zápas (hraný na 2 sety):
4:03*, Rafael Nadal - Novak Djokovič 36 76(5) 76(9), 2009 Madrid, semifinále

Nejdelší vítězná šňůra na antuce:
81*, Rafael Nadal, duben 2005-květen 2007

Nejdelší vítězná šňůra na trávě:
65*, Roger Federer, červen 2002-červenec 2008

Nejdelší vítězná šňůra na tvrdém povrchu:
56*, Roger Federer - únor 2005-březen 2006

Nejvíc es v jedné sezoně:
1,318, Ivo Karlovič - 2007

Nejvíc týdnů na 1. místě světového žebříčku:
263, Roger Federer - 2004-2009

Nejvíc týdnů v řadě na 1. místě světového žebříčku:
237*, Roger Federer, Feb. 2, 2004-Aug. 17, 2008

Nejvíc vítězství na antuce v jedné sezoně:
50, Rafael Nadal, 2005

Nejvíc vítězství na tvrdém povrchu v jedné sezoně:
59*, Roger Federer, 2006

Nejvíc vítězství na trávě v jedné sezoně:
16, Lleyton Hewitt, 2001

Nejvíc titulů z antuky:
25, Rafael Nadal (2004-09)

Nejvíc titulů z tvrdého povrchu:
39, Roger Federer (2002-09)

Nejvíc titulů z trávy:
11*, Roger Federer (2003-07, '09)

*rekord tzv. otevřené éry, tedy od roku 1968

pva, TenisPortal.cz, atpworldtour.com

Komentáře

50
Přidat komentář
smazaný uživatel
tenhle článek je o Rogerovi...má můj obdiv.Chci ale napsat... Rafa má 23 let, myslím 36 titulů z toho 6 GS a vy píšete, že je vracečkář? Myslím, že takovým vracečkářem by chtěl být nejspíš každý. Rafa si zaslouží uznání a respekt, ale to bych asi chtěla příliš.
Reagovat
smazaný uživatel
Proc pises "VY"?? O vraceckari tu pise jeden clovek, ne??
Normalni clovek uzna umeni obou hracu, ale militantni fandy, co se chtej jen hadat, tu vidim na strane jak Svycara tak Spanela.
Reagovat
smazaný uživatel
Proč píšu VY? protože si to stačí přečíst celé....a nechápu proč reaguješ zrovna ty.
Reagovat
smazaný uživatel
OK..do diskuze mezi fandy R a R se fakt radsi neplest..
Reagovat
a.magerova
Jo jo dobře se mi to četlo :-))
A ráda jsem i zavzpomínala na některá utkání, rekordy ...
Reagovat
smazaný uživatel
http://sport.idnes.cz/nejlepsim-evropskym-sportovcem-roku-je-tenista-federer-pk0-/sporty.asp?c=A091226_104312_sporty_mah
Reagovat
smazaný uživatel
D.A.N:
Jedna vlaštovka ještě nedělá jaro Secaa a kdyby neměl takovou fyzičku tak by nikdy nic pořádného nevyhrál, jelikož s 90 procent mají jeho protivníci více vítězných míčů a to kolikrát dost vírazně, každopádně je to vracečkář s nejlepší fyzičkou toť vše.

to D.A.N:
jasně, je to jenom ubohej vracečkář - typický elegánský kydy... a ty si jenom lůzr, kterej by se radši měl učit češtinu, aby ses vÍrazně neztrapňoval :D

---------------------------------------------

http://deniksport.blesk.cz/clanek/tenis-davis-cup/84513/nadaluv-pritel-spanele-jsou-zvadle-kvetiny.html
Reagovat
smazaný uživatel
"Nejvíc na něm obdivuji jeho sportovní chování. Kolikrát hraje zraněný. Před dvěma lety v Římě, když hrál proti Ferrerovi, mu tekla z nohy krev a sám Juan Carlos ho vybízel: Nech toho a nehraj. A Rafa na to: Ne, lidé si zaplatili.":DDD

Diky Barney diky:D
Reagovat
steve79
No prostě se potvrdilo že Federer vládce v posledních šesti letech můžskému tenisu. Ale za poslední tři roky nevládne s takovou suverenitou, ale pořád to stačí na první místo. Mě docela schází zápasy Federer - Nadal. Doufám že se utkají ve finále Austrálien Open a že mu Fedex tenkokrát vrátí porážku. Jinak jsem zvědavej v jaký formě oba tenisté budou.
Reagovat
smazaný uživatel
http://sport.cas.sk/clanok/144239/djokovic-bude-hercom-zahra-si-juhoslovanskeho-krala.html
Reagovat
smazaný uživatel
trapas
Reagovat
smazaný uživatel
:D:D
Reagovat
skott
Hodne strucne shrnuti poslednich deseti let, ktere prinesli tolik noveho a tolik zmen do muzskeho tenisu...;)
Namatkou odklon od dominantniho styu servis-volej k hre od zakladni cary, vyuzivani 'havwkeye' nebo zavedeni super tie-breaku v deblu nebo klidne az po zmeny bodovani v zebricku ATP a spousta dalsiho...
no, zensky tenis ani zminen neni, takze pridam alespon nejaka (svoje) nejoblibenejsi a nezapomneutelna utkani chlapu:

1. Marat-Roger AO 05 ...nejkvalitnejsi
2. Pat Rafter-Goran Ivanisevic W 01 ...nejdramatictejsi
3. Guga Kuerten-Max Mirnyj USO 01 ...nejblaznivejsi
4. Roger-Nadal W 08 ...trochu precenovane z pohledu kvality, ale z mnoha duvodu vyjimecne
5. Pete Sampras-Agassi USO 01 ...legendarni bitva 2 rivalu, bez jedineho brejku
6. Ferrero-Hewitt TMS 02 ...neskutecne vymeny mezi utocicim Ferrerem a nejlepsim obranarem Hewittem
7. Murray-Roger TMS 08...nej trisetak, co pamatuju
Reagovat
smazaný uživatel
Pro mě nejlepší tříseťák Novak-Rafa letos z Madridu, jinak vcelku souhlasím.
Reagovat
smazaný uživatel
Škoda, že sem nepřidalii ženské statistiky, protože z hlediska neproměněných mečbolů by se jistě jednalo o velmi vysokou sumu.:-)
Sice němela ženské část tenisu tolik kvalitních zápasů, jako ta mužská, přesto pár opravdových chuťovek bylo. Zmínil bych
1)semifinále US Open 2003 Henin-Capriati-pro mě nejlepší záps všech dob
2)finále Wimbledonu Venus Williams-Davenport 2005 - nejdramatičtější
3)semifinále Us Open 2009 Seerena-Clijsters-nejvyhrocenější
4)semifinále Us Open 2007 Henin-Venus-nejneuvěřitelnější (vzhledem k silovým dispozicím obou hráček)
5)olympijské semifinále Henin-Myskina z Athén 2004-největší comeback
Těchto "zlatých" zápasů je víc i kolem let 2000-2002, bohužel si je již nevybavím.
A ještě trochu k těm chlapům, nevim, jestli australské semifinále roku 2005 lze srovnávat kvalitou s Wimbledonem 2008, pro mě byl a je Rafa lepší hráč, než Marat, ale je fakt, že oba zápasy ukázaly, jak dostat bezchybnou hrou Rogera na kolena.
Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
Matti
a ještě je tady zápas Nadal-Verdasco australian open 2009 to byla pastva pro oči.
Reagovat
smazaný uživatel
Joo to ano, pastva pre oči to bola určite :-)
Reagovat
Matti
:-) obávám se, že to nemyslíš po sportovní stránce :-)
Reagovat
skott
Taky jsem puvodne mel v planu zaradit i nejlepsi zenska utkani posledni dekady, jen jsem nechtel jit zbytecne off topic;-) Ale kdyz uz si je teda vypsal...
Celkem s vyberem souhlasim, i kdyz na muj vkus tam mas prilis mnoho Justine:-) A asi bych SF USO 03 neoznacil za nejlepsi utkani vsech dob, to jsem videl par lepsich, mozna i to finale Wimbledonu mezi Lindsay a Venus se mi libilo vic, akorat tam nebylo tolik dlouhych vymen.Jinak krome utkanich, co jsi zminil, je pravda, ze vetsina toho nejlepsiho se odehrala mezi lety 00-02, kdy byla WTA na vrcholu.A samozrejme k tomu jeste patri roky predchozi, zhruba od 97...
Zapasy, ktere mi chybi jsou:
finale Turnaje Mistryn 00 a 05 Hingis-Seles, Mauresmo-Pierce
a rozhodne finale AO 02 Capriati-Martina, kde Jennifer ve druhem setu prohravala uz 0-4 a jeste se dokazala vratit v silenych podminkach...

K tem videim, to mi neda a musim pridat jedno svoje oblibene, ktere sem sice moc nepatri, ale mohl bych ho sledovat stale dokola a to je samozrejme konec semi USO 99;-)
http://www.youtube.com/watch?v=MZ8t5xa0VJc

No k tomu, ze Nadal je lepsi nez Marat se radsi ani vyjadrovat nebudu, to beru skoro jako osobni urazku, greate..:)))
Reagovat
skott
kazdemu samozrejme podle jeho gusta, akorat pro me kombinace Nadal, Djokovic + na antuce znamena jedine...NEBRAT;-)
Reagovat
smazaný uživatel
skott: co se ti nelíbilo na semi Madrid 09 Nadal vs Djokovic? Vzdyť to byl téměř ideální mix útočného a obranného tenisu, dlouhý zápas s mnoha krásnými výměnami a vysoce dramatickým koncem. Není to tak trošku ovlivňeno tvými antipatiemi k těm dvěma?:)... Jinak k diskuzi Federer vs. Nadal - Už to tady několikrát padlo, ale zdá se, že to někteří přehlédli: Ano, Nadal má nad Federerem ve vzájemné konfrontaci navrch. Ale znamená to, že je celkově lepším tenistou? Podle této logiky bych mohl tvrdit, že je Del Potro lepším tenistou než Federer, protože jeho bilance s Rafou vyznívá lépe. Nebo že je Berdych podobně schopný jako Federer (také bráno dle logiky bilance dvou (resp. tří) hráčů). Tenis není atletika - tam se ti lepší a nejlepší poznají velice jednoduše: kdo dohodí dále, doběhne rychleji, vydrží déle atd. Dá se to jednoduše změřit a spočítat a hlavně, nejedná se o přímou konfrontaci dvou sportovců, ale mnoha na sobě nezávislých... V tenise to nejde, a tak asi nejpřesnějším měřítkem pro "ty nejlepší" jsou úspěchy na grandslamech. Podle čeho hledat toho nejlepšího? Jednoznačné měřítko není (vždyť se o to přou (Nadal-Federer-Sampras-Laver) i odborníci), ale pro mě je asi nejtrefnější atribut počet Mastersů a GS titulů. Proto je pro mě prostě lepší Federer než Nadal... ale byl bych opatrný v případě Laver vs Federer.
Reagovat
smazaný uživatel
Málem jsem zapomněl, že ruští tenisté jsou pro tebe netknutelní, tak se hluboce omlouvám.:-)

Trochu si dovlím oponovat s tezí, že v letech 2000-2002 bya WTA na vrcholu. Samozřejmě, souboje tří bezkonkurenčeně nejlepších tehdejších tenistek měly co do sebe. Ale jedna věc, co mi tam chyběla, byla různorodost stylů. Samozřejmě, Martina a Serena měly docela odlišné styly (inteligence x síla), ale na první pohled bych to ve výměnách nepoznal. Zatímco typicky RŮZNORODÉ styly měly pro mě Monika a Steffi. Steffi využívala častěji metod servis-volej, Monika byla ryze obranářský typ hráčky a v tom bylo to dobové kouzlo tenisů, navíc obohacené o různé vyhrocené skandály (ten nejsmutnější z Berlína 1993). Jisté ale je, že každé období mělo co do sebe. A na období, kde hrála tvá favortika máš lepší vzpomínky než na období, kde tě žádná hráčka nezaujala, či přímo unudila. Mně se osobně nejvíc líbila Justine z roku 2007, tobě zase Martina z let 2000-2002, takže si každý najde svého vlastního favortia.
Letos v mých očích ženský tenis hluboko poklesl, například z okruhu WTA z před dvou let jsem měl daleko lepší pocit, hrála Justine se svým oku lahodícím bekhendem, zatímco teď tu nějaká Wozňaky soutěží s Jankovič o to, která z nich dá vyšší míč, Cibule jakbysmet. Serena s Venus zase soutěží o to, kdo udělá větší společenské "fópá".:-) Chtělo by to víc tenisu, holky.
Reagovat
smazaný uživatel
Jo a aby to bylo kompletní, moje top 5 mužských zápasů.
1)Roger-Rafa Wimbledon 2008 - jednoduše geniální
Upřímně se přiznám, že kdyby Rafa vyhrál ve třech setech, nebo prohrál v pěti, tolik by mě to nezaujalo.:-)
2)Roger-Rafa Řím 2006-nejantukovější
Dva nejlepší hráči desetiletí se prali v nervy drásajícím pětiseťáku o post krále antuky, tak měl vypadat boj, NAPROSTÝ OPAK LETOŠNÍHO FRENCH OPEN.
3)Samprass-Agassi Austrálie 2000/2001(teď přesně nevím)-nejkonkurenčenější
Skvělý zápas, střet dvou titánů v nejlepší formě.
4)Roger-Marat Austrálie 2005-nejpřekvapivější
Odvrátit na grandlsamu mečbol proti Rogerovi je skoro neuskutečnitelné, navíc se Marat stále zlepšoval, neustále bojoval.
5)Rafa-Novak-nejlepší tříseťák
Není, co dodat. Poslední zápas, do kterého vložil Rafa maximum.
Opět neuvádím zápasy z let 2000-2005, jelikož si je již pořádně nepamatuji.
Reagovat
skott
Ano, castecne je to urcite ovlivneno tim, ze ani Djokovice, ani Nadala nemusim, ale nikde nepisu, ze by jejich semifinale bylo spatne.Spis jsem ho jako nejlepsi zapas na dva vitezne neuvadel kvuli tomu, ze bych proste nasel nekolik lepsich.
Rafa/Roger
To neni tim, ze by to, co pises, nekteri prehlidli.Jenom tady zkratka plati prosta umera - cim vetsi blbost napise Barney, tim vice lidi se na to nabali a snazi se diskutovat.Potom i zajimave prispevky zapadnou, protoze placat jednoduche nesmysly je lehci, nez se pokouset napsat neco, co by melo hlavu a patu.
Samozrejme, ze mas pravdu.Podle teto logiky by totiz nejlepsim tenistou historie byl zrejme Domino Hrbaty, ktery ma kladnou bilanci jak s Rogerem, tak Nadalem.Ale bilance 'h2h' slouzi predevsim jako nejake pomocne kriterium.Jak rikas, tohle neni atletika, kde by se dalo neco lehce cisly zmerit.V tenise to muze byt tak, ze proste nejaky styl funguje proti jinemu.Proto napr. Santoro ve vzajemnych utkancih drtil Marata;)
Ja vidim bilanci Rafa/Roger jako postupny vyvoj.Spousta tech porazek prichazela nejdrive z antuky, kde byl Nadal od pocatku lepsi a teprve pote, co se zacal zlepsovat i na hardech ci trave a dostavat se az do finale k utkanim s Rogerem, tyhle negativni zkusenosti zacali Federera ovlivnovat.Nebyl proste s nikym jinym zvykly prohravat a dostal se mu tenhle 'komlex' do hlavy, coz mohlo mit v rozhodujich chvilich vliv.
Jinak pokud Nadal jednou Rogera dotahne, rekneme +- 1 nebo 2 GS a ziska alespon 1 USO, pak asi nebude pochyb, ze nejlepsim tenistou historie je on, vzajemna bilance, se pak stane tim rozhodujicim faktorem.Dokud je ale pocet GS mezi nimi propastny, tak nemuze byt lepsi.
A co se tyce srovnani Laver/Roger (nebo kdokoliv jiny z ruznych er), to jednou hezky vysvetlil Richard Schonborn v poradu Na plovarne u Marka Ebena.Laver by si v soucasnosti ani neskrt!Ale pokud by se do soucasne doby narodil, pak by pravdepodobne jeho osobnost a talent v kombinaci s dnesnim treninkem, metodami a materialy z nej udelali sampiona jako je Nadal a Federer.
Reagovat
skott
jj, tak jako Martina je pro me idolem u holek, tak to same plati u Marata ci Kafelnikova u chlapu..ale v pohode, nic se nedeje;-))

Srovnavani doby okolo Steffi a Moniky bych se radsi vyhnul, protoze tam az moje znlaosti uplne nesahaji..;) Sice me pocatek 90.let hodne zajima a postupne se snazim skouknout i zapasy pred nastupem Martiny, ale nejak kategoricky se k tomu vyjadrovat by ode me nebylo fer.
Ale ciste teoreticky, ja povazuju za vrchol WTA dobu 97-02, protoze tehdy pro me byla na okruhu nejvetsi koncentrace hracek, ktere jsou vseobecne povazovany za vyjimecne sampionky.Nebyla to era nejake vyhradni dominance a la Evert/Navratilova, ale siroka silna spicka, ktera produkovala velke mnozstvi skvelych a nezapomentelnych zapasu.Navic zahrnovala i hodne napjate vztahy mezi nekteryma tenistkama, coz bylo pro tenis jenom dobre.
Jinak souhlasim, ze ted je to v zenskem tenise slabsi a videt nahore Jankovic nebo Wozniacki je pro me utrpeni, ale zaroven verim a vidim, ze talenty a zajimave hracky rostou, jen to chce trochu cas.Vlastne podobne typy jako zminene uspavacky byly i driv, namatkou Conchita Martinez nebo obdoba Cibule, Amanda Coetzer, ale i tak je povazuju narozdil od tech soucasnych za dobre tenistky.Asi tim sentimnetem, jak rikas, ze hraly ve stejne dobe s Martinou:))
Reagovat
skott
jeste mala poznamka, napadeni Moniky Seles se stalo v Hamburku;)
Reagovat
smazaný uživatel
ale najít se to dá jinde
Reagovat
majjkaa
Super nalada, Vianoce, a dalsi clanok o tom, ze Roger je stale ten najlepsi no co viac si mozme priat, super pocit, nikto ho nedokaze pokazit a moze sa tu snazit kolko len chce :))) Stasnte a Vesele!
Reagovat
smazaný uživatel
Barney zdarec brácho dlouho sem tě neviděl HI HI HA HA)
Reagovat
smazaný uživatel
Roger forever:)
Reagovat
smazaný uživatel
Tak ja ešte pridám len pre zaujímavostť :-)

Najviac Grandslamových finále v rade:

Federer - 10 (Wimbledon 2005-US Open 2007)
Federer - 7 (FO 2008 - súčasnosť)
Nadal - 2

Najviac Grandslamových semifinále v rade

Federer - 22 (Wimbledon 2003 - súčasnosť)
Djokovič - 5
Nadal - 5

....

ale pán šterba by určite povedal že to je len šťastím a náhodou a že Nadalovi všetci krivdia :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Opravim ta. Roger ma 22 semifinale v rade ale od Wimbledonu 2004 až po sucastnost nie od Wim 2003
Reagovat
smazaný uživatel
Proboha co tady pleteš do toho Rafu, pan Štěrba se zminoval o jeho charakteru a ne o jeho hře. Každý soudný člověk přece vidí, že Roger je fenomén a i když fandím Rafovi tak to samozřejmě uznám.
Reagovat
smazaný uživatel
Někomu Štěrba prostě leží v žaludku :D ...
Reagovat
smazaný uživatel
Tak na kazdem sprochu, pravdy trochu. Ale Sterba je spis senilni popleta, jak uz tu nekdo psal..Federer porazil Wawrinku 16. dubna a zenil se 11. dubna :D takze ho jiste proto nepozval na svatbu :D. Proste prvotridni kravina.

Hezke Vanoce vsem!
Reagovat
smazaný uživatel
jj ta zakomplexovaná slovenská pitchinka kvůli němu evidentně nespává :DDDDD

-----------------------------------------

http://deniksport.blesk.cz/clanek/tenis-davis-cup/84513/nadaluv-pritel-spanele-jsou-zvadle-kvetiny.html
Reagovat
smazaný uživatel
LOL zdejsi pubosi si nedaj pokoj s hadkama ani o Vanocich. Jen se z toho Federera a Nadala nepo*erte!
Reagovat
smazaný uživatel
Ty se musis neuveritelne divit co vsechno dokazal ten Lucker bez spetky talentu:DDD
Reagovat
Matti
nikdo tady nikdy nepsal, že Federer není talent. Jen to, že Rafa je lepší a v tom má Barney pravdu aˇt chceš nebo ne. Roger z hlediska úspěchu je nejúspěšnější, ale pokud se podíváš na jeho střety s Rafou tahá evidentně za kratší konec.
Reagovat
smazaný uživatel
Barney, jdi si žrát salát a neruš tady vánoční klid!! :o) že ti to za to stojí se tady zase prezentovat...
Reagovat
smazaný uživatel
On prave jo, a potom Roger je nejkomplexnejsi, podava nejvyrovnanejsi vykony uz celej 6 let, proto je nejlepsi tenista vsech dob, nejni to jenom o tech zapasech s Rafou:)
Reagovat
smazaný uživatel
Rafa možno je lepší než Roger, ale bojím sa, že vzhladom na jeho fyzicky náročný tenis, toho už veľa neukáže.. a čo si budeme hovoriť,už aj konkurencia je obrovská. Proste si nemôže dovoliť hrať 1/4 sezóny skvele a ďalšie 3 nehrať takmer vôbec.
Reagovat
D.A.N
Matti: Jsi mne rozesmál tím, že Rafa je lepší :-) jako atlet určitě a co se týče tenisu tak opravdu nééé to jsi přestřelil.Na antuce určitě ale zbytek je celkem o něčem jiném a další faktor je, že Roger už má svůj věk kdy už nebude podávat tak fenomenální výkony jako dřív. Kdyby měl 23-24 let bylo byto o něčem jiném a pořád by porážel i dnešní mladíky tím jsem si jist.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak teď si zas rozesmál ty mě :D Rafa ho porazil v GS na všech površích (antuka,tráva,beton) a to určitě nevyhrál jen tím že mu to lépe běhá/lo.Jinak celkem slušný blud ;)
Reagovat
D.A.N
Jedna vlaštovka ještě nedělá jaro Secaa a kdyby neměl takovou fyzičku tak by nikdy nic pořádného nevyhrál, jelikož s 90 procent mají jeho protivníci více vítězných míčů a to kolikrát dost vírazně, každopádně je to vracečkář s nejlepší fyzičkou toť vše.
Reagovat
smazaný uživatel
jasně, je to jenom ubohej vracečkář - typický elegánský kydy... a ty si jenom lůzr, kterej by se radši měl učit češtinu, aby ses vÍrazně neztrapňoval :D

-------------------------------------------

http://deniksport.blesk.cz/clanek/tenis-davis-cup/84513/nadaluv-pritel-spanele-jsou-zvadle-kvetiny.html
Reagovat
smazaný uživatel
D.A.N : Jestli jednou sundáš ty brýle tak teprv uvidíš jake nesmysly tu meleš.
Reagovat
D.A.N
Tady přeci nejde o nějaké brýle ale o skutečnost stačí sledovat jeho tenis poslední měsíce spíše vy z něho děláte něco co není a to vás strašně žere, že Roger je daleko komplexnější hráč což Rafa, žel není, ačkoli je určitě skvělí to je fakt nicméně pokud nehraje svůj fenomenalní tenis tak potom nestíhá viz. turnaj mistrů tam neuspěl nikdy a hrají tam ti nejlepší vetšinou pokud nejsou zranění tak nevím o jakých brýlích pořád meleš.
Reagovat
smazaný uživatel
pravdu diz:)
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist