Radikální reforma. Davis Cup se bude hrát na dva vítězné sety a vyvrcholí finálovým turnajem

  • Na zasedání Mezinárodní tenisové federace (ITF) v Orlandu byla schválena radikální reforma Davis Cupu. Tradiční soutěž mužských týmů vyvrcholí od roku 2019 týdenním turnajem pro 18 týmů během jednoho týdne na jednom místě. Jednotlivé zápasy se budou nově hrát jen na dva vítězné sety místo dosavadních tří.
    16. 8., aktualizováno | Aktuality |  87 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Reformu 118 let staré soutěže výrazně prosazoval prezident ITF David Haggerty. Proti byly velké evropské federace včetně Británie, Německa či České republiky a také například druhá nejúspěšnější země v historii Davis Cupu Austrálie. Přesto dnes revoluční návrh získal potřebnou dvoutřetinovou většinu od delegátů (71,4 procenta).

Velkým argumentem pro souhlas se změnou mohlo být pro národní federace finanční oživení soutěže. Do Davisova poháru po přijetí reformy vstoupí investiční skupina Kosmos španělského fotbalisty Gerarda Piquého, která plánuje do soutěže vložit během 25 let tři miliardy dolarů (68 miliard korun). Na odměny hráčům ve finálovém turnaji půjde 20 milionů dolarů, čímž by se Davis Cup měl finančně blížit grandslamovým turnajům.

"Bude to festival tenisu a zábavy, bude atraktivnější pro hráče, fanoušky, sponzory i televizní společnosti," prohlásil Haggerty. Očekávané příjmy podle něj budou mít ve všech zemích pozitivní efekt na rozvoj tenisu. "Chceme zajistit, aby z tohoto historického rozhodnutí profitovaly příští generace hráčů," dodal.

Kritici argumentují často právě tím, že ITF upřednostnila finanční stránku projektu před tou sportovní. Jako například šéf německého svazu Ulrich Klaus. "Mluví se jen o penězích, ale ne o sportu. Tohle rozhodnutí například znamená, že celé roky nemusíme uspořádat žádný domácí zápas. Je to špatný a příliš radikální zásah," konstatoval Klaus. Podobně argumentoval třeba český daviscupový vítěz z roku 1980 Jan Kodeš. "Davis Cup ztratí národnostní gloriolu. Diváci neuvidí svoje hráče doma," podotkl.

Naopak mezi velké příznivce nového systému patří například Spojené státy americké, se 32 triumfy nejúspěšnější země v historii soutěže. "Nový formát posílá Davis Cup do 21. století a pozvedne tuto nejvýznamnější týmovou tenisovou soutěž na úroveň, na jakou patří," uvedla Americká tenisová federace v prohlášení.

Místo dosavadního čtyřkolového formátu zápasů na domácí půdě jednoho z týmů, rozloženého do celého roku, budou Davis Cup už od příští sezony tvořit pouze dvě fáze.

Na přelomu ledna a února bude hrát 24 mužstev kvalifikaci podle tradičního systému doma/venku, přičemž vítězové postoupí do finále a poražení půjdou do nižších zónových skupin. Finálový turnaj se bude v letech 2019 a 2020 hrát buď v Madridu, nebo v Lille.

Čeští tenisté zatím nemají jistotu, že budou o finálovou skupinu příští rok usilovat. Pokud v zářijové baráži v Maďarsku zvítězí, budou mezi nasazenými pro kvalifikaci. V případě prohry se do kvalifikace dostanou v případě, že se z poražených vejdou mezi šest nejlépe postavených celků Evropsko-africké zóny v daviscupovém žebříčku.

Na finálovém turnaji bude hrát 12 kvalifikovaných týmů, čtyři semifinalisté z předchozího roku a dva týmy na pozvání. Mužstva budou rozdělena do šesti skupin po třech. Vítězové skupin a dva nejlepší týmy z druhých míst postoupí do čtvrtfinále, od něhož se už bude hrát vyřazovacím způsobem. Týmy s nejhorší bilancí, tedy na 17. a 18. místě, sestoupí do zónových skupin. Mužstva na 5. až 16. místě budou hrát následující rok kvalifikaci.

Zápasy na finálovém turnaji budou tvořit dvě dvouhry a jedna čtyřhra, jež se odehrají v jeden den. V kvalifikaci a zónových skupinách I a II se bude hrát na čtyři dvouhry a čtyřhru během dvou dnů.

Utkání na všech úrovních Davis Cupu ve dvouhře i čtyřhře se budou hrát jen na dva sety s tie-breakem v rozhodující sadě.

Změny mají mimo jiné přitáhnout zájem světových tenisových hvězd, jež často soutěž bojkotovaly kvůli časové náročnosti. Problém pro ITF však znamená nový projekt mužské asociace ATP, jež od roku 2020 plánuje pořádat v lednu, tedy necelé dva měsíce po finále Davis Cupu, vlastní Světový pohár družstev se 24 týmy. Někteří experti tvrdí, že elitní tenisté dají spíše přednost projektu ATP než týdennímu turnaji v závěru už tak vyčerpávající sezony.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (87)
17.08.2018 18:14Od: Brutvan
Vadí mi to, ale přežiju. Pokud ovšem tento experiment poslouží jako předehra redukce pětiseťáků na grandslamech, budu zuřit a na tenis nejspíš jako divák zanevřu.

Chápu, že přesluhujícím třicátníkům se ten nápad líbí, jelikož prodlouží jejich odcházení. Já si ovšem -- na rozdíl od nich a mnohých jejich fandů -- nemyslím, že ONI jsou alfa a omega tenisu. A nemyslím si, že by se měl tenis snažit zavděčit lidem, kterým epické a mnohahodinové bitvy připadají "moc dlouhé".
[ Reagovat ]
17.08.2018 14:18Od: martinek37 Davis cup
Upřímně nemám na novou podobu jednoznačný názor. Nemyslím si, že je to úplně špatný nápad, jen se domnívám, že dlouhodobě nebude fungovat. Ta soutěž určitě potřebuje oživit, něco změnit, aby přilákala špičkové hráče. Ale nacpat "to hlavní" do jednoho týdne mi nepřijde jako správná cesta.
Tenis je sport individualit. Stává se více a více fyzicky i psychicky náročným. V kalendáři už se těžko hledají volná místa. Každý den odpočinku je velmi cenný.Davis cup přežíval hlavně díky tradici a prestiži, nešlo tu o peníze,o body, šlo o to, že pro hráče bylo ctí reprezentovat svou zem. Jenže to je rok od roku těžší a těžší skloubit to s vlastní kariérou. Honění se za body a jejich obhajobou a neustále se navyšující price money. Davis cup časem tak nějak vyčpěl. Jasně, špičkový tenis je samozřejmě možné vidět i v podání hráčů řekněme TOP 50, ale už to tak nějak není ono. Takže z mého pohledu je otázka taková, jestli je ta současná změna tou, kterou tahle soutěž a potažmo tenis jako takový potřebuje. Nejsem si tím zdaleka jistý.
[ Reagovat ]
17.08.2018 11:16Od: marekv
No, sem zvědavý které firmy tohle svinstvo budou sponzorovat...Zatím zdá se ne světlo nevylezli...
[ Reagovat ]
17.08.2018 09:45Od: cradlerws Davis Cup uz neni
Mysli, ze tohle je na podobne bazi jako Turnaje MIstru, Hopman cup, atd..uz to nikdy nebude Davis cup, kde domaci fans muzou videt sve hrace doma a fandit jim, ztraci se zase narodni identita a vse pohlcuji penize a papalasi jako je to vsude, sporty prestavaji byt o fair play, zabave, ale jen nastrojem pro vyrobu penez pro papalase nahore..stejne jako format Ligy mistru (co je to za ligu mistru, kdyz tam nehraji vitezove lig, ale i treba 3-4 mustva z danych lig)? Je to humus, kam sport speje..mozna v tomhle je dobra NHL, kde je dany penezni strop a tim padem jsou zapasy vyrovnane a zadny tym uplne nedominuje..z toho by si meli brat priklad..pro me Davis Cup (Fed cup) skoncil, natu saskarnu se koukat nebudu ani tam jezdit..
[ Reagovat ]
17.08.2018 10:01Od: Kamilos88
Podle mě je k tomuto rozhodnutí hodně nakopnul Laver Cup. O tom si každý můžeme myslet své (pro mě to třeba byl fajn tenisový víkend), ale finančně to bylo určitě brutální. Takže logicky chtějí udělat něco podobného z DC. Nějaká kvalda ať pobaví domácí fans - sice nevím jak, když ve kvaldě bude žebříčková superstar 200. hráč světa
[ Reagovat ]
17.08.2018 10:54Od: ttopi
Na druhou stranu, ve všech velkých sportech je to tak, že tyhle týmové soutěže se konají na jednom místě (fotbal MS+ME, hokej MS, rugby MS, atd atd), takže tím bych úplně neargumentoval. Samozřejmě, že to mělo své kouzlo, ale tvrdit, že se tím něco potlačuje, to je zvláštní.
[ Reagovat ]
17.08.2018 08:35Od: Roger_Federer Gratuluju
Všem kterým se nový "turnaj libi", jsem zvědavý, kolikrat ted budete mit moznost behem dalsich 10let, videt v CR svetove hrace a hlavne domaci hrace.
[ Reagovat ]
17.08.2018 11:14Od: Forehand
A kolko tych svetových hrácov do CR prislo?...

Ci mas na mysli Spanielsko bez Nadala, Argentinu bez Delpa a Srbsko bez Djokovica?..:)
[ Reagovat ]
17.08.2018 12:01Od: Fandina
Nejde jen o posledních pár lety, ale jinak jich bylo mraky, za celou dobu historie, vždycky, když to bylo potřeba. Včetně Federera i mladého Nadala.
[ Reagovat ]
17.08.2018 14:18Od: Forehand
Cize DC ako formát bol dobry, lebo v 80 a 90 rokoch prislo pár hviezd?
[ Reagovat ]
17.08.2018 14:28Od: Fandina
Ano, byl dobrý, protože se hrál v různých zemích a lidi ses na to chodili dívat.
[ Reagovat ]
17.08.2018 14:30Od: Fandina
Kdo chtěl z hvěz hrát, tak hrál. Fanouškovi je to jedno, jestli hraje hvězda nebo ne. Ten, kdo chce hvězdy vidět, tak si k tomu cestu najde.
[ Reagovat ]
17.08.2018 12:03Od: Fandina
Sohlas, vzhledem k tomu, že v ČR se nejvýše hrají challengery, tak to byla dobrá příležitost špičkové tenisty vidět. A v tomhle smyslu byl super Laver Cup.
[ Reagovat ]
17.08.2018 17:24Od: Roger_Federer Re: Forehende
Tady nejde jenom o hvezdy top 10, domaci kulisa je unikatni, mladi, talentovani, nactileti hraci muzou doma videt, stat metr, dva od hracu, profesionalu..To je ovlivni, nabudi, da jim motivaci,tymovy duch Ceskeho tymu byl vzdy motorem DC i FC..
Ted se kludne muze stat, v CR se nebude hrat 10let..
Nerikam, ze stary format fungoval, ale proste bez domaciho prostredi..je to blbost.
[ Reagovat ]
17.08.2018 20:38Od: Forehand
Ved prve kolo sa hra starym systémom..
[ Reagovat ]
17.08.2018 06:30Od: safi1313 Super!
Já teda půjdu asi proti všem ale me se změna hrozne líbí... DC si přiznejme ze byla sice prestižní a týmová soutěž ale tvořili ji víceméně 2 hraci jednoho státu který bud měli nebo nemeli zájem hrat. Obrovské casove úseky mezi jednotlivými koly, střet zájmu hráčů mezi svou kariérou a ?odskocenim si? zahrat DC, atd. - to vse tuto soutěž lehce odsouvalo na druhou kolej. Ted to opravdu muže být jako forma MS v hokeji , kde se sejdou ti nejlepší a státy proti sobě týden bojují. Je to za me palec nahoru
[ Reagovat ]
17.08.2018 07:02Od: SwissMaestro
Problémem je fakt, že ti nejlepší si to střihnou možná příští rok aby se neřeklo, ale pravidelně to hrát nebudou :D To je naivní představa.
[ Reagovat ]
17.08.2018 08:21Od: safi1313
Nehráli to nikdy:D... me se líbí i ten hraci systém tedka
[ Reagovat ]
17.08.2018 10:12Od: SwissMaestro
Mně přijde šílené, že se soutěž, která tu je 118 let přizpůsobí hráčům, kteří přicházejí a zase odcházejí. Žádný hráč není více než tenis, než hra samotná. Tohle je ubohé.
[ Reagovat ]
17.08.2018 03:00Od: DORSCH
snazit sa zarobit na tom,ze z individualneho sportu stoj co stoj urobit sport kolektivny,je zaujimava cesta,DC slhodobo vyhovoval aj preto,pretoze pred tym neboli tal velke tlaky na zisky,dokurwia to podobne ako s novym formatom MS vo futbale a bude po parade,aj ked kratkodobo asi zarobia
[ Reagovat ]
17.08.2018 00:22Od: Fandina
Mám vztek. DC hraný v zemi jednoho z účastníků byl to, co dělalo tuhle týmovou soutěž zajímavou a je to pryč. Já už se nedivím ničemu, jako po většině voleb, když jsou zvoleni ti, kteří tam podle mě nemají co dělat.
[ Reagovat ]
17.08.2018 01:37Od: FulnekUltras
Tahle malá vítězná bitvička bezpáteřních nadnárodních kosmopolitů o DC je už beztak předzvěstí jejich blízké drtivé porážky v celé válce. Ať se šmejdi ještě chvíli s konty pomazlí, na dlouho to už není.
[ Reagovat ]
17.08.2018 01:49Od: Fandina
Žvaníš nesmysly a skutek utek. Je to stejné, jako když ve volbách někdo zvolí blba. Taky s tím nic neudělám.
[ Reagovat ]
16.08.2018 23:16Od: letityfanousek djoko je fantasticky
vylízaná kebule. ten paskvil(DC) bude další exhibice jako hopman cup a ten roger cup - jenom mašiny na $$. Sbohem DC
[ Reagovat ]
16.08.2018 23:29Od: a.magerova
Rogers Cup je jeden ze tří nejstarších tenisových turnajů (spolu s Wimbledonem a US Open), má více než stoletou tradici... asi jsi myslel LC... ;-)
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:18Od: Pedronegro
no, možná to vlastně bude fajne, hlavně ten finálový turnaj, tam by bylo ještě lepší hrát sety na tři gamy a TB do čtyř, aby to odsejpalo, no ni? aby to byl skutečný hon na salátovou mísu, to budou ti diváci nadšení, hlavně ty nesčetné davy fanoušků 18-ti družstev, co se pohrnou do Lille nebo Madridu, aby viděli hrát své hvězdy, jen aby to tam zvládli ubytovat a tak, že? ale co to plácám, přece o ně vůbec nejde, hlavně to musí koupit televize, hlediště ať je třeba poloprázdné, no nevím, koho to bude bavit, já jistě DC v reálu už neuvidím a na tu šaškárnu se v TV dívat asi víc než jednou nebudu, jako na Laver Cup :)
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:16Od: Kozoroh Reakce tenistů na změnu DC
https://www.telegraph.co.uk/tennis/...e-players-favour-against-should-itf-proposal/

Pozitivní reakce:

Rafael Nadal

"Je to dobrá iniciativa, která může fungovat. Je zřejmé, že když něco nefunguje dokonale, musíte hledat nová řešení a to se děje už řadu let."

Novak Djokovič

"Je to fantastická zpráva. Všichni chceme hrát za naši zemi, ale už roky říkám, že současná struktura nefunguje.

" Bude atraktivnější pro svět sportu, pro sponzory, pro média, a pro fanoušky. Nejzajímavější sporty mají tento typ uspořádání. Fanoušci budou mít více peněz. "

Marin Čilič

" Hráči se pokoušeli mluvit s ITF a za posledních deset let bylo tak mnoho rozhovorů o změně Davis Cupu, protože je pro hráče obtížné hrát čtyři týdny roku a každý rok.

"Bylo mnoho rozhovorů o tom, jak změnit věci - třeba scoringový systém, nebo je mít po dvou letech. neuvěřitelně dobré a cenné.

"Myslím, že to přinese více pozornosti Davis Cupu, všichni budou mnohem více zapojeni spíše než jen dva týmy a vytvoří pěknou atmosféru."

Negativní ohlasy:

Lucas Pouille

"Prostě si vybrali myšlenku ATP čímž opět uděláte Světový týmový pohár, protože je to úplně stejné. Je to na jeden týden, hodně týmů, nějaké peníze. Proto to chtějí dělat. Ale samozřejmě to už nemohou nazývat Davis Cup - vy hrajete doma nebo v zemi, proti komu hrajete.

"To už nebude stejná atmosféra. Myslím, že je to pro Davis Cup velmi špatný nápad."

Nicolas Mahut

"Právě zabili Davis Cup.

" Podstatou této historické soutěže je hrát doma nebo doma. Byl jsem první, kdo řekl, že potřebujeme reformu. Ale ne zničit to. "

Lleyton Hewitt

" Jsem samozřejmě zcela proti tomu a docela frustrovaný tím, co se stalo. (Navrhovaná) soutěž není Davis Cup.Nemůžeš to nazývat Davis Cup. posledních 50 let, kteří hráli v Davis Cupu a (tento návrh) není to, o čem to jde, ani o čem by to mělo být. "

Neutrální stanovisko:

Roger Federer

" Překvapuje mě, že se to děje, protože neznám další Davise Pohár jiné než [co to je teď].

"Slyšel jsem extrémně pozitivní a extrémně negativní reakce."
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:17Od: Kozoroh Re: Fungující odkaz
https://www.telegraph.co.uk/tennis/2018/08/16/davis-cup-reform-vote-players-favour-against-should-itf-proposal/
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:18Od: SwissMaestro
Ten Federer je fakt kretén......
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:43Od: Pedronegro
to spíš Djokovič, jen potvrzuje, co je to za blba ...
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:59Od: SwissMaestro
S Djokovičem naprosto nesouhlasím, ale řekne to na plný koule a ničeho se "nebojí". Federer si za každou cenu snaží zachovat tvář pana dokonalého. To však není nic těžkého, když na každou ožehavější otázku poskytne takovouhle neutrální odpověď.
[ Reagovat ]
16.08.2018 22:02Od: Pedronegro
to ale není kreténismus, nýbrž diplomacie :)
[ Reagovat ]
16.08.2018 22:21Od: SwissMaestro
Ano, samozřejmě. S chladnou hlavou to je tak jak to nazýváš ty. Mě už ale tahle "diplomacie" nebaví. Nemám to rád.
[ Reagovat ]
16.08.2018 22:37Od: Kamilos88
Je důležité si uvědomit proč se takhle Federer chová. Je z tenistů největší stroj na peníze na světě a moc dobře ví, ze každé jeho slovo ovlivňuje miliony děti a fanoušků po celém světě. Nebude nikdy ventilovat své názory, řekne to, co chce veřejnost slyšet. A přesně proto je marketingové o desítky levelu nad Nadalem, nebo Djokovicem. Má určitě svůj názor a věřím, ze má chut ho říct, ale neudělá to protože on je tenis, on je idol a vi, jak je třeba se chovat aby peníze tekly do kasy dále a ve větším množství. Takže asi tak k diplomacii.
[ Reagovat ]
17.08.2018 10:31Od: spaniel
Roger vzdy rikal co si mysli. Jeste nejspis neni rozhodnuty a nechce byt zbrkly. Zmena byla potrebna, takze nemuze byt na strane stareho formatu a zatim neni jiste, jak bude fungovat novy, tak se da tezko zatracovat. Navic s organizaci LC v podstate konkuruje novemu DC, kdovi co se deje v zakulisi.
[ Reagovat ]
16.08.2018 22:17Od: Kamilos88
Naopak Federer to řekl dobře. Je ponauceny z minulosti a ví, ze pokud jde o prachy, tak nikoho nezajímá názor hráčů, nebo fanoušků. Veškeré diskuze jsou zbytečně, má svůj názor a ten neventíluje, protože stejně nic nezmění.
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:31Od: marekv
Tak nasypali Djokovičovi a Nadalovi. Tak snad to budou mít proti komu hrát. A nebo z toho udělaj ňákou exhibošku.
Jen nechápu jak budou mít víc peněz fanoušci ( Djokovič)
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:35Od: Dobry-den
Čokoviče nechápu.

Nadal jako obvykle upe mimo.

Federer je šašek.
[ Reagovat ]
16.08.2018 22:16Od: PetaM
Doufám, že ti, kteří to vítají, také budou hrát ...
[ Reagovat ]
16.08.2018 22:20Od: tommr
Nadal a Djokovic vyinkasujou tučný prachy za první ročník a pak stejně s tenisem skončí ...
[ Reagovat ]
16.08.2018 23:25Od: a.magerova
Celkem logická reakce Nadala, když je ve hře Madrid... i kdyby nesouhlasil, tak to nahlas neřekne a předpokládám, že ani nesmí, vzhledem k propagaci "svého" pořadatelského města...
[ Reagovat ]
16.08.2018 23:29Od: Forehand
Mimo.

Nadal je za zmenu, ako kazdá hviezda. Hrat 4 tyzdne je pre hviezdy neprijatelné, dobre to povedal Cilic..

Perlička:

"Fanusikovia budu mat viac peňazi"..N. Djokovic...Wtf, Lol.
[ Reagovat ]
16.08.2018 23:36Od: blax
Hodně špatný překlad, v originále je ... more money for federations
[ Reagovat ]
17.08.2018 00:12Od: Forehand
Jáj, tak to áno...

To dáva zmysel, viac penazí pre fans je že čoo?
[ Reagovat ]
16.08.2018 23:38Od: a.magerova
Ztraceno v překladu aneb kolik višní tolik třešní... ale svým způsobem je to pravda, protože hodně lidí se TAM nepotrmácí, takže vlastně ušetří čili budou mít víc peněz než kdyby je utratili v Praze či Ostravě... ;-)
[ Reagovat ]
16.08.2018 21:15Od: Road_to_Centre_Court
Skončil Davis Cup, takže si to můžeme vyčíslit. Jednoznačně nejpilnějším hráčem BIG 4 v reprezentaci je "na konci historie" Federer 70 zápasů, který má skoro stejně jako Nadal s Djokovičem (34+44) dohromady.

Na jednu stranu škoda, že diváci neuvidí doma největší hvězdy, ale jiný význam už Davis Cup moc neměl. Ruku na srdce, kdo z vás se díval na finále DC, když tam nehrál český tým? Asi tolik k atraktivitě. Místo Davis Cupu může celkem dobře zabrat Laver Cup.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:53Od: marekv
Jinak jsem celken zvědavý, jestli bude mít v Praze na finále FC odvahu vystoupit někdo z ITF :-)
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:25Od: Dobry-den
Zbytečná soutěž. Proč ji rači úplně nezruší? Sakra.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:30Od: blixa
Tak myslím že ji právě zrušili. To co bude je něco jiného, jen by to asi měli i jinak nazvat. Prostě přiznat barvu. Nechápu to mlžení.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:33Od: SwissMaestro
Změnu názvu si z marketingového hlediska raději nedovolí.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:35Od: SwissMaestro
Ale je fakt smutné, že o tak velké změně v tenise prakticky rozhodne fotbalista. Navíc krajně slizký fotbalista.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:39Od: Kamilos88
O všem rozhodují jenom a jenom peníze. Každý z těch, kdo o tom rozhoduje jich má totiž strasne málo. Takže zvítězí lidská rozežranost. Ostatně jako vždy. Chceme viiiiic viiiiiic viiiiiiiiiiiiiiiic
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:12Od: Kamilos88 Nalijme si čistého vina
DC je k ničemu. Pokud by to naši několikrát nevyhrali, tak půlka republiky ani neví, ze nějaká soutěž družstev existuje. To je jedna věc. Druhá věc je, ze díky úspěchům našeho týmu chodili lidi fandit a atmosféra byla super, to je fakt Škoda.

Ale pokud si ITF mysli, ze ve finále teto žumpy budou proti sobě bojovat hrací top 10, tak good luck. Nikdo to nebude hrát. Jediná možnost je, ze by ty hráče podplatili jako na Laver cupu. Jinak se jim na to každý vybodne. A zaplatit každoročně účast Federera, Nadala a Djokovice bude určitě rentabilni.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:22Od: Forehand
Ja si práveze myslim, ze tyzdnovu sutaz si patrioti Nadal s Djokovicom kludne struhnú.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:34Od: George_Renel
Že nějaká taková týmová soutěž existuje jsme my žijící pamětníci věděli už před 60 lety, nežijící ještě dříve. A díky ní vešel tenis do širší povědomosti lidí. Díky ní se stal u ns teni 3. nejpopulárnějším sportem. A věz, že před tím půlstoletím jsme opravdz DC jen tak nevyhrávali.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:01Od: Hector21
Běžte se vycpat s takovouhle pakarnou.
[ Reagovat ]
16.08.2018 19:33Od: Forehand
Vsetkym co kritizujú zmenu, len jedna otazka..

Pre vas bol starý DC stále perspektivna sutaz?..Preco sa ho nezucastnovali najlepsi?...A dlhodobo..

Zmena nebola nutna?
[ Reagovat ]
16.08.2018 19:41Od: Empe
Změně ano. Ale to, co vytvořilo, má s DC společného jen název a že jde o týmovou soutěž.
Mohli vymyslet mnoho jiných úprav. BYE pro např. loňské finalisty, snížit počet setů, prostě a jednoduše začít účast bodovat... Kde je vůle, je i cesta.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:27Od: darek.vrana
Jsi si jistý tím názvem? Já myslím, že se to snad ani nemá jmenovat Davis Cup. Prostě DC finito, 100 let tradice pryč.
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:39Od: Krisboy
118 :)
[ Reagovat ]
16.08.2018 19:44Od: Nola
to su iba zableky peknych spomienok na 2 DC tituly....
CR ani nema momentalne hracov, ktori by boli schopni nieco uhrat, tak fakt nechapem ten plac
[ Reagovat ]
16.08.2018 19:49Od: marekv
Proč ten pláč ? Ona je to totiž soutěž dlouhodobá. To, že nejsou hráči teď, neznamená, že nebudou jindy.I když chápu, že jsou země, kde ty hráči nejsou nikdy :-)
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:06Od: PetaM
Jasně, stěžují si jenom Češi :D Doporučoval bych panu Slovákovi otevřít nějakou sociální síť, namátkou třeba facebook, a uvidí, že brečí celý svět ... ;)
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:10Od: Nola
to je teda velka tragedia .... tragedia je spadnuty most v Janove, nie nejaka tenisova exhibicia, ktora nam sluzi na pobavenie
[ Reagovat ]
16.08.2018 20:18Od: PetaM
Neřekl jsem, že je to tragédie. Pouze jsem reagoval na to, že brečí Češi i přes to, že nemají hráče, aby hráli DC :D

Opravdu? A já si myslím, že pokud ze světa zmizí věci, které nás baví, bude to velká tragédie, protože tady bude nuda a deprese.
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:49Od: SwissMaestro
Ted koukam, ze dva tymy budou na pozvani.

Proboha. Jak k tomu prijdou hraci/zeme co se kvalifikuji? To je strasny ulet, ne? Takze Estrella, Baghdatis v DC........uzasny....vice do znicit to neslo.
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:53Od: tommr
tak kvůli tomu se ty změny dělaly, ne? Je třeba vytvořit co nejlepší podmínky pro korupci ...
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:57Od: lars
V posled. dobe je WC "tenisova moda" :(
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:39Od: marekv
Kdejaká banánová republika se přihlásí do ITF, získá hlasovací práva a už se může těšit na prachy od Piquého. Zase ale DC bez Německa, Británie, Austrálie by bylo ?zajímavý", třeba by to pana Piquého a spol. přinutilo poučit se z krizového vývoje.
Jinak ty dva na pozvání to už je jen třešeň na dortu.
No nic, míval jsem tu soutěž rád, škoda no...
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:34Od: Haitik
:-(((

A první finále této kraviny se bude hrát v Madridu nebo v Lille..

Pouille, nynější francouzská jednička se nechala slyšet, že DC bude bojkotovat.. Celkem všichni francouzští hráči proti tomu celkem ostře vystupovali, ale i přesto Francie hlasovala pro..
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:37Od: SwissMaestro
Bohužel jen bojkot fanoušků by pomohl. Moc bych si přál aby na ty zápasy nikdo nepřišel, ale to je utopie....
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:41Od: Krisboy
Lepší by byl bojkot hráčů. Ale to se čertužel asi nestane.
[ Reagovat ]
16.08.2018 19:36Od: Forehand
Bojkot??..

Fakt si myslite ze DC trha hracom žily?...
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:03Od: lars a dva týmy na pozvání.
:(
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:55Od: Krisboy
Kus tenisu, kus historie, kus mého dětství právě umřelo ??
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:55Od: Krisboy
?? = :((((((((((
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:24Od: Kamilos88
Peníze jsou důležitější, než fanoušci. Bohužel.
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:40Od: Krisboy
Tak tak, peníze jsou vždy až na prvním místě.
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:54Od: letityfanousek R.I.P. DC
jsou to kurwy co chtějí jen $$, hanba!
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:49Od: darek.vrana
Idio.ti. Jsem rád, že jsem Davis Cup zažil.
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:31Od: tommr a co FC?
zůstane zachován tradiční formát nebo se WTA bude zase opičit po ATP?
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:47Od: Linka
O tom zatím nerozhodovali.
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:21Od: SwissMaestro
Kam ten tenis spěje? Davis Cup zníčen. Djokovič a Murray chtějí GS zápasy na dva vítězné sety. Co si tak pamatuji tak o tuto reformu DC žádal také Djokovič. Na můj vkus se do podobných záležitostí plete až moc. Federer raději diplomaticky mlčí aby nikoho nenaštval. Achjo.

Stejně za touto změnou vidím zákulisní boj s Laver Cupem, který loni uspěl a ne všem tento úspěch byl po chuti. Nehledě na to, že nový DC bude mít podobný formát.
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:54Od: Krisboy
Federerovi už je to u zadku, ten už DC hrát stejně nikdy nebude.
[ Reagovat ]
16.08.2018 18:41Od: Empe
Švýcarsko bylo vždycky neutrální. :-D
[ Reagovat ]
16.08.2018 19:07Od: Krisboy
:D
[ Reagovat ]
16.08.2018 17:18Od: EllNino
.......
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist