Šarapovová uspěla s odvoláním, vrátit se může už v dubnu

  • Bývalá světová tenisová jednička Maria Šarapovová se dnes dozvěděla výsledek svého odvolání proti dvouletému zákazu startů za doping. Sportovní arbitrážní soud (CAS) v Lausanne rozhodl o snížení trestu na patnáct měsíců.
    4. 10., aktualizováno | Aktuality |  218 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profil hráče

Pětinásobná grandslamová vítězka Šarapovová dostala v červnu od Mezinárodní tenisové federace (ITF) dvouletý distanc za to, že měla na lednovém Australian Open pozitivní test na meldonium. Od té doby nehrála a přišla tak mimo jiné o olympijské hry v Riu de Janeiro.

Meldonium je od začátku roku na seznamu zakázaných prostředků, což devětadvacetiletá tenistka údajně nevěděla. Trest za neúmyslné porušení dopingových pravidel považuje za příliš tvrdý.
Nezávislá komise ITF při svém červnovém vynesení verdiktu uznala, že se Šarapovová nepokoušela podvádět, ale podle ní nesla "výhradní odpovědnost" za pozitivní test, na němž měla "velmi významnou vinu."

Šarapovová se stala první sportovní osobností, která měla pozitivní test na meldonium. Později se objevily desítky dalších nálezů, hlavně u sportovců z postsovětských zemí.

Dnes sportovní arbitrážní soud (CAS) ve švýcarském Lausanne rozhodl, že Šarapovová se může k tenisu vrátit 26. dubna 2017, tedy po 15 měsících od začátku trestu, který byl ruské tenistce udělen.

„Soud rozhodl, že se Maria Šarapovová dopustila porušení antidopingových pravidel. Neporušila však pravidla vědomě, nese jistou míru viny, a proto je patnáctiměsíční trest dostačující.“

Šarapovová tak přijde ještě o Australian Open a začátek sezóny, nicméně druhý turnaj velké čtyřky French Open už by měla stihnout.

„Tohle je jeden z mých nejšťastnějších dnů v životě. Jsem moc ráda, že se mohu v dubnu vrátit k tenisu. Cítím jako by mi někdo vzal něco, co jsem milovala. Určitě to bude skvělý pocit, až se vrátím. Tenis je mou vášní a chybí mi. Teď budu odpočítávat dny do návratu.“

Petr Pokorný, TenisPortal.cz, ČTK, Ondřej Jirásek
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (218)
05.10.2016 12:31Od: George_Renel
Někdo tady tvrdil, že bude-li disciplinární trest za užívání zakázaných látek delší než jeden rok, přestane na TPP přispívat.
Vidím, že se stále vrací, jako v minulosti Kvěš. :-b
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:55Od: monty25 Re: GR
Jaký "stále vrací"? Já jsem nikdy neodešel... Jinak si pamatuju, že jsem napsal: "Jestli dostane víc než rok, tak asi začnu bojkotovat tenis..." nebo "víc než rok - rozhodně přestanu sledovat tenis v takové míře jako doteď."
http://www.tenisportal.cz/zpravy/sarapovova-prisla-o-velke-sponzory-konci-s-ni-nike-porsche-a-tag-heuer-18052/

Když dostala 2 roky, tak to první jsem měl sto chutí udělat a to druhé jsem udělal, protože dřív jsem sledoval víc zápasů a od té doby už jenom zápasy mých oblíbených hráček (snad s výjimkou finále US Open). Jenže hned vzápětí se Masha odvolala, takže to pořád nebylo definitivní. Mezitím jsem dostal novou chuť do tenisu, když Monča Puig vyhrála olympijské zlato. No a vzhledem k tomu, jak se to rozhodnutí o Mashe neustále protahovalo, tak ve výsledku to nakonec sice je víc než rok, ale od včerejšího konečného rozhodnutí to je půl roku a to už vydržím. :D

Říkám ale na rovinu, že kdyby Mashe potvrdili ten dvouletý distanc, tak jsem z TP definitivně odešel (to lze vyčíst z mého včerejšího komentáře v 11:23), že bych si zrušil účet, což jsem nikdy předtím neměl v plánu... Ale bohužel, máš smůlu. Když Mashe snížili trest, tak se mi zase úplně vrátila chuť do tenisu a psaní na TP. :D

Takže asi takhle... :D
https://youtu.be/YNm0vVaaLZc?t=43s
[ Reagovat ]
05.10.2016 13:12Od: George_Renel
Proč bych měl mít smůlu? Řekls více než rok, dostala rok a čtvrt...
Odkazů můžeš posílat milion.... To, že je Ruska dopingová hříšnice jí nikdo neodpáře a pokud bude v Praze, tak to jistě pocítí.
[ Reagovat ]
05.10.2016 13:20Od: monty25 Re: GR
Ale neřekl jsem, že odejdu z TP. :D Tak to je třeba Strýcová taky, když to bereš takhle... Masha určitě pocítí podporu i nevoli, ale věřím, že té podpory bude víc. Pokud k tomu opravdu dojde, tak hlavně budou lidi zvědaví, jak si povede na svém prvním turnaji po návratu a její účast bude velkým tahákem.
[ Reagovat ]
05.10.2016 14:00Od: George_Renel
Strýcová? A on to někdo popírá? Samozřejmě že je.
Lucka Šafářová a jiní se vyjádřili jasně:
http://sport.idnes.cz/sarapovovou-ceka-krusny-tenisovy-navrat-f1n-/tenis.aspx?c=A161004_212726_tenis_par
[ Reagovat ]
05.10.2016 14:07Od: monty25 Re: GR
Petra Kvitová taky. :D
https://twitter.com/SharapovaDaily/status/783620996293099520
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:22Od: Paseka
Totální výsměch všem poctivcům. Ona je tak " blbá", že o tom nevěděla ani její celý cca.20ti členný ansámbl. Hehehehe . Dělá ze všech pitomce .
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:24Od: Krisboy
Jenom z toho, kdo se nechá. Pitomce sami ze sebe dělají hlavně ti, kteří jí to žerou.
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:40Od: sojka
a ja se zase nedivim, ze "nad lidskou blbosti jsou i bohove bezmocni." Mne se samozrejme nelibi zadny cirkus, ale prave ta vase pseudomoralka je v kontextu podpurnych prostredku ve sportu absolutni vysmech rozumu.. :-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:43Od: Fandina
Ale tady jde o to, že je škála prostředků k pomoci, které jsou předepsané regulerní, tak proč se tak čílit, když se řekne, že někdo nedodržuje pravidla a ani je nečte.
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:45Od: sojka
zase minela, Fandinko.. :-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:49Od: Fandina
ani ne, jen ty vidíš čerty, kde nejsou
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:47Od: George_Renel
Hele, výsměch rozumu byla tisková konference Rusky. Taková snůška nesmyslů se jen tak nevidí. Zejména prevence diabetes byla výživná...
A jestli je blbka ona, nebo její tým je mi jedno.
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:49Od: slacker
vysmech rozumu jsou predevsim tvoje komentare
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:50Od: sojka
viz muj prispevek vyse.. ;-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:51Od: Fandina
Přesně tak. K čemu svolávala tiskovku. Když udělala chybu, měla o tom jednat s tím, kdo jí to vytkl. A vysvětlit mu to, kde je problém.
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:55Od: Paseka
Protože potrefená husa se vždycky ozve.
[ Reagovat ]
05.10.2016 09:12Od: sojka Masha
davaj!!! Nevadi, ze jsi nekomu nechybela, nam jejich prispevky taky nechybi.. ;-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 09:13Od: monty25 Re: sojka
+1
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:01Od: PetaM
Hlavně, že na ně s radostí reagujete :D :D :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:35Od: Dobry-den Gdo to je?
Není to ta sibiřská prodavačka sladkostí, co si vopčas něgde pinkla a za pomoci meldonia a nechutného řevu, kterým strašila soupeřky i malé děti vyhrála pár grenclemů a stala se světovou jedničkou? Tak ta mi fakt děsně chyběla -_-
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:38Od: Frick
Dobrý den.
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:40Od: Tonyha
:DDD
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:29Od: Haitik
Docela zajímavost.. Maria nebrala meldonium při australské části sezony v roce 2015.. Výsledek - titul s Brisbane a finále na AO.. :D

A ještě OT - vrátili se k ní všichni hlavní sponzoři.. Kromě teda Tag Heurer nebo jak se to píše.. :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:31Od: VlS
ale to nebylo ještě zakázané
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:44Od: Haitik Re: VIS
Jj, to vím.. :-) Já jen, že mi to přijde celkem zajímavé, jak hrála, aniž by to brala.. Že se tu i někteří "báli" jak bude hrát bez meldonia a říkali, že si najde něco jiného.. :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:56Od: blixa
Meldonium může být pro tenistu kontraproduktivní. Možná by bez něj hrála lépe.
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:59Od: VlS
Haitiku, zrovna do tebe se mi šít nechce, ale tebe opravdu vůbec nezaráží, to co sama povídala ( připadalo mi to opravdu úplně přiblblé ) že si pidle rady lékaře brala před zápasem a před težkým 2? Co už může být jasnější indikace dopingu? Tý pohádce, že se její manažer nepodíval do seznamu věříš? V Americe? Vždyť by její právníci svlíkli z kůže ještě jeho vnoučata! Napovídala prostě takovej slepenec hovadin, že je to až směšný.
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:12Od: blixa
A ty hovadiny, co tu píšeš ti nepřipadají směšný ? Pokud skutečně brala dvě tabletky před "důležitým" zápasem, pak máme konečně vysvětlení jejích špatných výkonů proti Sereně. Protože tím si rozhodně nepomohla. Přičítali jsme to psychice ale skutečnost je, zdá se, jiná. A skutečně věříš tomu, že Marie brala vědomě čerstvě zakázanou látku, když každému muselo být jasné, že WADA bude tohle na začátku roku testovat jak vzteklá ? Vážně tomu věříš ? Kam člověka může zahnat sžíravá osobní nenávist ...
[ Reagovat ]
05.10.2016 00:47Od: VlS
Vidíš, a to je právě to divný, že to má dělat manažer -nelékař. Měl jsi někdy ten seznam otevřený? V tom se totiž nevyzná nikdo bez farmaceutickejch znalostí, máš tam třeba uvedený betablokátory, ale žádnej lék s takovým názvem neexistuje, ale je to ve spoustě různejch léků. Například Ibalgin, ( ten není zakázanej) účinná látka je ibuprofen koupíš běžně pod 4 různejma názvama a tak dál. O to se musí starat doktor, jak ostatně dokazují ty maily, o kterých mluvíš. Jak sama psala, vzal jí v 18 táta k nějakýmu ruskýmu doktorovi, protože měla často angíny, kterej jí předepsal 38 různejch prášků, nevím, normálně se na tohle speciálně píchal pendepon, ale rozhodně ne meldonium.
Netvrdím, že věděla, proč co má, za to by spíš možná zasloužil tatík, ale proč speciálně o tom meldoniu nikomu nic neřekla a neměla ho ani v minulosti zapsaný v dokumentaci? Divný, ne? Dík za odkaz, určitě si tu slohovku jejích právníků přečtu, ale dneska to nedám.
Víš možná je chudák holka. Tatík a pak smečka kolem ní z ní udělali mašinu na prachy, i kdyby jí to mělo zabít a z takovýho kola se možná těžko vystupuje, protože těch peněz je už prostě moc a najednou nezáleží na tom co vlastně chceš, protože prostě musíš sloužit těm prachům.
U nás teď ( letos) chytli s meldoniem nějakýho 18 letýho kluka, ani nevím sport, ale myslím nějakej zápas a schytal čtyřku ( seznam je na webu asi za posledních 10 let, adresa je tuším antidoping.cz ). 90 % jsou kulturisti a zápasníci za steroidy a těma čtyřkama se to hemží a míň je poněrně vzácná výjimka, Naopak je tam dost doživotí - i mezi holkama fitneskama. A dostávají pálky, protože jsou chudí a nemají na smečku právníků, kteří vytvoří příběhy na zakázku. A to mě štve.
[ Reagovat ]
05.10.2016 00:49Od: VlS
To je na Haitika, ne na Blixu
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:02Od: sojka
ale zrovna k blixovi bych se osobne priklonila.. :-) Ze se do toho tak pokladas me docela udivuje, nikdo z nas skutecnou pravdu nezname ani nemame moznost se ji nejak dobrat. Takze tu omacku vypoustim. Priloha - sportovci si prece od nepameti pomahaji ruznymi prostredky, zahrnuju klidne i ritualy. Pokud je dany prostredek povoleny, vubec o nem neminim diskutovat. Uziti v tomto pripade byla neuveritelna bota a ta Maria by musela byt skutecne nepricetna, aby to po zakazu vedome polkla.. :-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:17Od: Fandina
Sice pravdu neznáme, ale to, že něco brala a bylo to na seznamu, byť jen tři měsíce sama přiznala. Takže chybovala, dělala to co se nemá a to je její chyba.
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:22Od: sojka
uplne zbytecny prispevek, Fandinko.. :-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:24Od: Fandina
pro tebe možná, pro mě ne :-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:25Od: blixa
Fandino, pořád sháním tvoji knihu "Mistrovství v tautologii" a nemůžu ji sehnat. Nemáš ještě jeden výtisk ?
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:29Od: Fandina
Ty si spíš nastuduj, co to znamená, když někdo tvoří pravidla, určuje, co se má a nemá kam dávat. Od toho je, aby to vytvořil. Ne aby ho někdo kontroloval. Kontroluje se dodržování pravdel, ne jejich tvorba, to je zákon.
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:31Od: blixa
Tak já se ptám po knize a Fandina s pravidlama :D No není to děvče k zulíbání ? ;-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 10:34Od: Fandina
To máš jako s těmi předpisy a zákony. Co chtějí, to tam dají. A nic s tím neuděláš, jako se mnou. Mohu si psát co chci, je to v mé moci :-))))
[ Reagovat ]
05.10.2016 20:16Od: VlS
Sojko, napisled a už na to kašlu - být to bezejmená holka z druhý stovky, dostane 4 roky a ani neškytne. Protože to udělá penězotvorná celebrita ( náhodou Marie, být to jiná, bylo by to stejné, nebo penězotvornosti přímo úměrné) je kolem toho humbuk a pan Simon už nastartoval reklamní kampaň. Koukni na WTA stránky). To potáhne možná víc, než jeho změny, které se ti taky nelíbí. Prostě měření všem stejným metrem, podle peněz, které jsou ve hře. Je mi z toho blujno.
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:18Od: monty25 Re: VIS
Hele, ty takhle normálně nerespektuješ všechny verdikty soudů? To musíš mít docela těžkej život...
[ Reagovat ]
05.10.2016 07:10Od: Fanda67
Nevšiml jsem si, že by ji osvobodili, pouze zmírnili trest. Takže dopovala, jen přihlédli více k polehčujícím okolnostem ...
[ Reagovat ]
05.10.2016 08:39Od: monty25 Re: Fanda67
Ale to přece nikdo nepopírá, že vzala zakázanou látku. Každopádně ale CAS očistil její jméno.
[ Reagovat ]
05.10.2016 09:01Od: Fanda67
To si podle mě odporuješ - doživotně bude hráčkou, která brala zakázanou látku .... , takže z mého pohledu není očištěná
[ Reagovat ]
05.10.2016 09:11Od: monty25 Re: Fanda67
Tak ještě jednou: "Není to případ podvádějící osoby. Jde pouze o množství viny, kterou lze hráčce připsat za to, že se neujistila o tom, zda dlouhodobě užívaný přípravek je dál v souladu s danými pravidly."

Právo na chybu má každý. Myslíš si snad, že se k ní sponzoři vracejí jen tak pro srandu králíkům?
[ Reagovat ]
05.10.2016 11:40Od: Pedronegro
sponzoři se vrací, protože si myslí, že takových zaslepenců je více a taky že lidi mají krátkou paměť, citovaný výrok je stupidní už na první pohled, pro mně je to jasně lhářka a dlouhodobě dopující podvodnice...
[ Reagovat ]
05.10.2016 11:43Od: monty25 Re: Pedronegro
Prohráli jste, smiř se s tím. :)
[ Reagovat ]
05.10.2016 11:51Od: Pedronegro
odhalení tvé podvodnice a 15 měsíců distanc ty bereš jako výhru? to jsi dost legrační:-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:03Od: monty25 Re: Pedronegro
Snížení trestu o 9 měsíců a zdůvodnění CAS rozhodně beru jako výhru. Vzhledem k tomu, že ITF chtěla Mashe původně napařit 4 roky a jak dlouho se to rozhodování protahovalo, tak to ani jinak brát nemůžu. Řada lidí už viděla Mashu ukončovat kariéru a všechno je jinak...
[ Reagovat ]
05.10.2016 12:19Od: Pedronegro
tak to ti přeju, jen kdybys tak neprudil a nedělal z ní nevinnou oběť :-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 11:45Od: Fanda67
No asi už chápu jak to myslíš, ale já tvůj názor nesdílím ...

Jinak vždycky uměla prodat svoje výsledky, jako málokdo, tenis umí(uměla) o tom nepochybuji - teď jsou v top10 pouze dvě hráčky se stabilními výkony, ostatní jsou jak na houpačce - takže návrat Mashy může být zajímavý - buď se vrátí ještě silnější než dřív(jako Serena) , nebo se do toho tempa už nikdy nedostane ... uvidíme
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:23Od: Haitik Re: VIS
To já bych do sebe šít nenechal.. :D :D
Já nevím, já jí prostě věřím, možná jsem naivní jak prase, ale já té její verzi, že se Max na to nepodíval, že to bude od 1. ledna 2016 zakázané prostě věřím.. :-)

Jestli dnes, než půjdeš spát nebudeš mít co dělat, tak si přečti ten článek (viz. odkaz).. :-) Je to teda 50 stránek.. :D
Celkem zajímavé čtení.. Jsou tam i Mashy emaily, jak píše nějaké lékařce, jestli může brát to a to, takže byla opatrná, když něco brala.. Já jí prostě věřím, že Max se na to prostě nepodíval..

http://www.mariasharapova.com/wp-content/uploads/Sharapova-Statement-of-Facts.pdf
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:20Od: PetaM
Vzhledem k tomu, jak dlouho v těle zůstává je to prakticky jedno a to samé ...
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:17Od: monty25 Re: Haitik
Pokud ani tohle někoho nepřesvědčí, tak už dávno jsem tady psal, že Masha brala meldonium od roku 2006, tzn. že Wimbledon a TM 2004 vyhrála bez toho. Jenže někdo si tady prostě nedá říct...
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:24Od: Frick Černošek
Docela by mne zajímalo, co se mu teď honí hlavou.
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:27Od: VlS
Co si naleje k televizi?
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:28Od: Jabadu
Sklízí, hombre, sklízí.
:-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:42Od: Frick
No ale fakt? Bude o Šarapka o WCMD žadonit nebo se v nich bude přehrabovat a "pod 250 000 USD za účast nejdu"?
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:54Od: Jabadu
Nechci tě zneklidňovat, ale máš představu, kolik berou za srandamače hvězdy pod IMG?
Maria, Novak, Petra ...
:-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:12Od: Frick
Jenže ona je ve specifický situaci.
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:43Od: Jabadu
Jako Maria?
Momentálně. Ale to se změní. Hvězdy typu Petry nejdou pod 1 mio USD, z toho si půlku uloupne IMG ... atd.
Její marketingová hodnota ještě stoupne. Porsche bude ještě prstíčkem hrabat ...
:-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 00:02Od: monty25 Re: Frick
Chceš vědět, co se honí hlavou jeho ženě? Tak já ti to řeknu... :)
https://twitter.com/stu_fraser/status/783423625718272001

Příští ročník Prague Open může být legendární... Masha první turnaj po návratu, Monča Puig jako nová olympijská vítězka, Petra Kvitová poprvé na Spartě při turnaji WTA.

Znova opakuji: Černošku, jednej! :D
[ Reagovat ]
05.10.2016 05:25Od: Pedronegro
no nevím, je to příliš blízko ZOO, vyplašila by zvířata :)
[ Reagovat ]
05.10.2016 06:28Od: Frick
Právý čas to přesunout na Štvanici.
[ Reagovat ]
05.10.2016 06:31Od: Fandina
Až na to, že Štvanice představuje zlomek areálu RG.
[ Reagovat ]
05.10.2016 06:31Od: Fandina
Sorry, to jsem spletla :-)))
[ Reagovat ]
04.10.2016 19:42Od: tmora OTC - 15 měsíců???
To je sakra hodně silný kafe za volně prodejný léky OTC 15 měsíců. WADA banda i.diotů.
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:23Od: rubens
souhlas, i s Blixou. Wada banda idi otů a křiváků
[ Reagovat ]
04.10.2016 19:38Od: dunphy
Mařenu co se osobnosti týká opravdu nemusím. Nicméně co musím, tak uznat, že bez ní by to opravdu bylo takové trochu nudné. Pořád mám v živé paměti parádní zápasy s některými mými oblíbenkyněmi. Hlavně asi Singapur 2014 a parádní bitvu na úvod turnaje proti Caro a pak taky zápas s Agou, kde Maruš musela vyhrát ve dvou setech, vedla 7:5 5:1, ale Aga druhý set otočila, vyhrála ho 7:6 a vypakovala tím Maruš domů :) ale to jen tak vzpomínám, moc jiného k tomu říci asi nemám :)
[ Reagovat ]
04.10.2016 19:41Od: dunphy
A ty tři mečboly v druhém setu jak Aga odvrátila! Jeden po naprosto famózní a vydřené výměně, kdy už to s ní vypadalo bledě. To byla prostě bomba :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 19:48Od: A.R.R.
Tak to byl mega zápas, asi tak na deset infarktů :-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 19:56Od: dunphy
Na žádný zápas, který Aga prohrála nevzpomínám raději :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 20:05Od: A.R.R.
S odstupem času určitě, ale tehdá to bylo velké zklamání, páč otočit z 5:1 a tuším 40:30 a pak ten zápas prohrát, to bolelo, ale je fakt,že to byl opravdu velmi kvalitní a napínavý zápas. Tenkrát Mášena i slzela, to jsem snad nikdy předtím neviděl.
[ Reagovat ]
04.10.2016 20:08Od: dunphy
Pro mě bylo hlavně důležité, že pro Agu ta prohra směrem k postupu do semifinále díky tomu vyhranému setu nic výrazného neznamenala :) to, že pak dostala čočku od Halepky už je věc jiná a to mě teda zklamalo :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 20:12Od: A.R.R.
No tak ten zápas se Simonou to mi raději ani nepřipomínej, to byla vostuda :-D

Ale loni to Simče vrátila, tam byl také stav v TB 5:1 a pak Simču poslala domu :-D
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:57Od: Patri.k
Paráda bez Šarapové to není ono... sledovat naše hráčky proti Šarapové byl vždycky zážitek podobně jako se Serenou...
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:57Od: Jabadu
Já bych řekl, že i tak je to moc. Nešlo o steroidy, ale o diskutabilní "povzbuzení organismu".
Než se se mnou někdo začne hádat (a já se nebudu), známá fakta:

1. Diskutabilní by mohlo být užívání jistých látek u zdravých sester Williamsových (chybí lékařská dokumentace od dětství)
2. ad Petra - lékařská dokumentace od dětství (známá věc), užívá látky, které ji umožňují dostat se na srovnatelnou úroveň se zdravými hráčkami. Nejde o steroidy ani látky podporující růst svalstva.
3. Nechci vyvolávat flamewar proti sestrám W. Uznávám, že v jejich případě vše proběhlo podle platných směrnic a nikdo jim nemůže nic dokázat.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:27Od: Nola
Petra podla dostupnych zdrojov inhalovala salbutamol a formoterol, precitaj si tento clanocek
http://vsetkooanabolikach.webnode.sk/tuk-spalujuce-latky/salbutamol/
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:30Od: PetaM
Nevím, na konci jsou napsané tablety.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:41Od: Nola
nie som lekarnik, ani lekar, ale v akej forme je liek podavany, nema pravdepodobne vplyv na jeho zlozenie
nenavazam sa do Petry, nevysvetluj si to spatne, iba reagujem na bod 2. Jabadu
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:55Od: Nola
https://www.dr-gumpert.de/html/salbutamol_spray.html
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:39Od: Haitik
U mě spokojenost! :-) Rozhodně lepší než dva roky..
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:41Od: monty25 Re: Haitik
Zapiješ to někde? :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:45Od: Haitik
Až zítra v Praze.. :D Den Bernarda, tak pojedu za kámošema.. :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:51Od: monty25 Re: Haitik
Ok. :D Vidíš, to je škoda, já jedu do Prahy až příští středu... :)
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:18Od: Lunej..
Je zajímavé, co tenisových hvězd, včetně Rogera, volalo po tvrdém trestu pro Mašenu. Doufám, že se poučila a nebude příště zbytečně lhát a zamotávat se do vlastních interpretací. Mně tedy nechybí, nicméně své místo na okruhu má a její fandové budou zase nadšeni. :)
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:28Od: monty25 Re: Lunej
Taky bylo celkem dost tenisových hvězd (Novak, Ana, Caro, Venus, Flavia, Světlana), co se jí zastaly. CAS jednoznačně rozhodl, že ITF zdaleka neměla ve všem pravdu (doporučuju najít si nějaký podrobnější článek než je na TP). Doslova uvedl: "Není to případ podvádějící osoby. Jde pouze o množství viny, kterou lze hráčce připsat za to, že se neujistila o tom, zda dlouhodobě užívaný přípravek je dál v souladu s danými pravidly." Masha trefně napsala: "Poučila jsem se. A doufám, že tak učiní taky ITF."
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:44Od: Lunej..
Ja ji kritizuju pouze za to, ze mela vice verzi. Kdyz uz s tim sama vylezla, tak mela rict pravdu a mit jednu verzi. Jinak je mi to jedno, nasledky si nesla sama a protoze nejsem jeji fanda, tak to neresim. Ale delat z ni nevinnou obet spatneho systemu je zcestne. Tot vse.:)
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:48Od: George_Renel
Dle reakce je arogantní a podvodnici jí nikdo neodpáře. Spíš jí to občas pěkně opepří.
[ Reagovat ]
04.10.2016 19:35Od: Pedronegro
plný souhlas a doplnil bych namyšlená blbka, už to s ní mám spojené natrvalo...
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:49Od: monty25 Re: Lunej
Jakých více verzí? Vzala odpovědnost na sebe a řekla, že to měla předepsáno jako lék, což byla pravda. Chybu udělala v tom, že nezaregistrovala zařazení meldonia na zakázanou listinu, to je všechno. Dnešní verdikt CAS jasně potvrdil, že jsem byl celou dobu objektivnější než její hateři, což tady ale nikdo nepřizná...
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:52Od: Lunej..
Ja nejsem jeji hatet. Myslim verze, proc to brala. Ale to je jedno, debat o tom bylo dost. Uvidime, jaky bude jeji navrat.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:52Od: Lunej..
Hater.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:55Od: monty25 Re: Lunej
Pokud vím, tak Masha uvedla tenkrát na tiskovce asi tři důvody, proč to měla předepsáno. Žádnou další verzi jsem nezaznamenal... Já vím, že nejsi její hater, ale byla jsi spíš na jejich straně, ne na mojí.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:01Od: Lunej.. Re: monty
Ja neberu zadnou stranu. Dopovala cca mesic, udelala chybu, tak si nese nasledky. Ty ji v leccems obhajujes, ok. Jen se opakuju, ze ona neni zadna obet, coz z ni nekteri delaji. Pravdu stejne vi jen oba sama..
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:01Od: Lunej..
Ona sama
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:30Od: pepin Re: Lunej
Nehádej se, jsou to jen kecy, kecy a zase kecy. Je dospělá a zodpovídá za sebe. Pamatuj, kdyby to byla jiná kreatůra tak by ji to nesmazali. Jen dělá z lidí voli.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:03Od: monty25 Re: Lunej
CAS jí obhajuje skoro stejně jako já, víš? :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:04Od: VlS
Na všechny tři důvody lékaři řekli, že je to nesmysl ( největší jako prevence cukrovky)
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:05Od: monty25 Re: VIS
Kteří lékaři to řekli? Nějací čeští lékaři, kterých se zeptala ČT? To ale vůbec není podstatné. Podstatné je to, na co jí to předepsal její ruský doktor, který mohl mít úplně opačný názor než čeští doktoři...
[ Reagovat ]
04.10.2016 19:20Od: spaniel
Proč má ruské doktory, když žije na Floridě? Spíš je má jen na takové specialitky.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:04Od: LukasH
Jenze Monty, uvedla duvody, ktery jsou uplne nesmyslny a mimo misu. Kdyby ji to porad nekdo predepisoval, tak by snad vedela popravde, proc je to treba brat...beru meldonium deset let jako prevenci cukrovky..to je takova blbost. To je asi vec, ktera mi na tom vadi nejvic.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:06Od: monty25 Re: LukasH
Viz reakce na VISe.
[ Reagovat ]
04.10.2016 21:16Od: LukasH Re: Monty
Leky na prevenci cukrovky neexistujou. To neni nazor nejakych doktoru. To je fakt mediciny.
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:23Od: PetaM
To je tak, když někdo bere léky na prevenci demence a přitom už ji má dávno rozvinutou a v těžkém stádiu.
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:14Od: monty25 Re: PetaM
Vlastní zkušenost?
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:41Od: PetaM
Jistě. S tebou.
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:45Od: monty25 Re: PetaM
Já žádný léky neberu. To možná ty bys měl brát léky na hubnutí, abys neměl dvě brady... :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:47Od: PetaM
Víš, jak to chodí. Já zhubnout můžu. Ale ty mozek nikde neseženeš. A teď kdo z nás je na tom hůře ...
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:52Od: monty25 Re: PetaM
Tak určitě. To tady názorně předvádíš, jak (ne)máš mozek...
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:55Od: PetaM
Já? Myslíš tím, jak vyjadřuji svůj názor? Jak si myslím, že lhářky a podvodnice by se neměly obdivovat? Víš, toto je nad rámec tvého chápání. Nevěřím tomu, že toto někdy pochopíš. Jak bys taky mohl. S těmi léky ...
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:56Od: monty25 Re: PetaM
Hele, je mi líto. Já ti tady nebudu dělat Fandinu... :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:58Od: PetaM
To je pravda. Zareagoval jsi jako první ty. Nikdo se tě o to neprosil. Tudíž dobrou noc.
[ Reagovat ]
05.10.2016 06:07Od: Fandina
Nepiš o mně, já nevyžaduji, aby kde kdo reagoval na moje příspěvky. Nemám zájem se s kdekým bavit o nesmyslech.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:53Od: VlS
A na co se léčila? Měla infarkt myokardu?
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:56Od: monty25 Re: VIS
Meldonium není lék na jednu nemoc. Víc už jsem napsal Lunej...
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:59Od: VlS
Tak na co?
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:02Od: monty25 Re: VIS
Většina sportovců to podle všeho brala na ochranu srdce při nadměrné zátěži. Jeden z důvodů, který Masha uvedla na tiskovce, byl nepravidelný srdeční tep. To už je ale věcí jejího bývalého doktora, na co jí to předepsal. Masha to pak musela doložit, o tom nepochybuj...
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:12Od: VlS
To by mohla dostat terapeutickou výjimku, ne? Mimo to se tachykardie léčí účinně jinak.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:15Od: monty25 Re: VIS
Masha o žádnou terapeutickou výjimku nežádala, protože meldonium brala 10 let a doping to nebyl. Až letos se to dostalo na zakázanou listinu a ona to nezaregistrovala, čímž se zase dostávám k tomu, co už jsem psal Lunej...
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:08Od: VlS
Monty, doping je o účinku, až se to dostane na seznam, tak je to už zakázanej doping. Pokud něco uměle, za pomoci chemie, zvyšuje vytrvalost a urychluje regeneraci, tak to je doping a byl patrně doporučenej přesně za tím účelem. A dlouho nebyl zakázanej.
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:14Od: monty25 Re: VIS
Tak ještě jednou a naposledy...
https://twitter.com/JJlovesTennis/status/759702688498012160

Anebo z wikipedie...
Forbes reported that anesthesiology professor Michael Joyner, at the Mayo Clinic in Rochester, Minnesota, who studies how humans respond to physical and mental stress during exercise and other activities, told them that "Evidence is lacking for many compounds believed to enhance athletic performance. Its use has a sort of urban legend element and there is not much out there that is clearly that effective. I would be shocked if this stuff [meldonium] had an effect greater than caffeine or creatine (a natural substance that, when taken as a supplement, is thought to enhance muscle mass).?[78] Ford Vox, a U.S.-based physician specializing in rehabilitation medicine and a journalist reported "there's not much scientific support for its use as an athletic enhancer".[79]
[ Reagovat ]
04.10.2016 22:02Od: themimone
Tady si trochu myslím že jsi naiva (bez urážky), pokud by opravdu měla problém se srdečním tepem, tak to řeší nějakou specializovanou klinikou kde se normální jedinec nemá šanci ani dostat a ne rodinným lékařem, který stěží bude odborník na něco takového a v případě vrcholové sportovkyně to zní až moc nesmyslně. Spíš to bude něco s tou rychlejší regenerací se kterou to používala drtivá většina ostatních sportovců
[ Reagovat ]
04.10.2016 23:09Od: monty25 Re: themimone
Tady se furt řeší, proč to brala, ale jestli to vůbec zvyšuje sportovní výkon (což popřel např. renomovaný profesor z Mayo Clinic v Minnesotě), nad tím se nikdo nepozastavuje...

Je k dispozici dokument na 48 stran, kde je všechno popsáno. Hned v prvním bodě se píše: "For nearly ten years, Maria Sharapova used Mildronate, which unbeknownst to her contained the ingredient meldonium, along with two other over-the-counter, non-prescription products, Magnerot and Riboxin (both of which remain permissible to take), to protect her heart and improve her health. Maria began taking these products when she was 18 years-old on the
advice of her family physician in order to treat a series of recurring illnesses." Takže to bylo na ochranu srdce a zlepšení zdraví, což je celkem široký pojem a klidně do toho můžou spadat ty výše zmíněné důvody...

Celý dokument zde:
http://www.mariasharapova.com/wp-content/uploads/Sharapova-Statement-of-Facts.pdf
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:05Od: Nola
rada by som si vyjadrenie Fedexa precitala, mne sa mari, ze sa vyjadroval vo vseobecnej rovine
na margo celej kauzy, niekto berie doping s pozehnanim WADA legalne v ramci liecebnej terapie /neodsudzujem ziadneho hraca/, ineho stihne tvrdy trest v podobe zakazu cinnosti.... iste mala poziadat o vynimku, ako ostatni, nestalo sa, tak ju treba pranierovat
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:57Od: senpolia
Máša, vydržať a potom do nich! :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:18Od: VlS Jen drobnost
Na FO by nejspíš musela dostat divokou kartu, v rankingu bude mít 15. dubna 0 bodů, takže pokud nedostane WC do Madridu a Říma, tak to hemá kde uhrát.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:19Od: monty25 Re: VIS
A proč by ji nedostala zrovna na RG? :)
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:20Od: VlS
Protože, ale to asi víš, mezi organizátory GS platí dohoda, že si WC recipročně dávají mezi sebou Australani, Britové, Američani a Francouzi, čili pro rusku se bude muset někdo té svojí vzdát. Ale IMG to třeba zařídit dokáže.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:25Od: janek_da
Štěpec taky dostal WC
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:31Od: VlS
do kvaldy myslím
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:34Od: Fandina
Jirka Veselý dostal také WC do hlavní soutěže ve Wimbledonu tuším. Týna Plíšče také dostala WC ve Wimblu do hlavní soutěže, jako vítězka juniorky.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:49Od: George_Renel
Ale po nemoci a ne distanci za doping. Nezaznamenal jsem, že by Bára dostala někam kartu.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:51Od: Fandina
Já jen napsala případy, kdy kdo dostal WC. Ne o tom, že by ho měla dostat Mária.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:54Od: VlS
Týna ji dostala jako vítězka juniorky, Jirku nevím, ale myslím, že to IMG své zlaté slepučce koupí.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:33Od: Carter
Áno dávajú sú nazvájom recipročne po JEDNEJ karte, ale stále majú kariet dosť. Mimo Štepánka dostala napr. Hantuchová do Wimbledonu tento rok kartu.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:02Od: Kozoroh
Brity vynech, ostrovní tenisté divoké karty na ostatních třech majorech nedostávají a Wimbledon letos neudělil žádnou divokou kartu Australanovi, Francouzovi nebo Američanovi ve dvouhře.

Vzhledem faktu, že na RG je Masha 2x vítězkou, nebude pro organizátory problém jednu divokou kartu udělit jí namísto domácí hráčky.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:23Od: Kozoroh
Na RG dostane divokou kartu coby dvojnásobná vítězka tutově!
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:26Od: PetaM
Dostane divokou kartu na každý turnaj, na který si ukáže.

Nezbývá než doufat, že dostane vždy do prvního kola Serenu.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:49Od: Jabadu
Ještě bych viděl dvě zajímavé varianty.
:-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:09Od: PetaM
Nedostat WC a objíždět ITF? To by bylo samozřejmě skvělé.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:24Od: Jabadu
Myslel jsem Karolínu a Petru v zóně. To by byl pro Mariu ten největší trest.
:-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:45Od: rusedski
Dal bych jí WC do kvaldy, ať to nemá zas tak jednoduchý :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:19Od: Frick
a jak by k tomu přišly ty holky, co by dostaly v kvaldě?
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:19Od: Frick
*co by Mašu dostaly v kvaldě...
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:37Od: rusedski
Máš pravdu Fricku, taky jsem to napsal v nadsázce, protože Mařena do kvaldy určitě muset nebude. Ale tyhle věci nikdy nejsou 100% spravedlivý, ona když ji pak třeba chytne v R128 holka co na poslední chvíli vybojovala nasazení a těšila se na slušnej los, tak to taky úplně fér nebude...
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:42Od: rusedski
Na druhou stranu by bylo sympatický, kdyby Máša ukázala pokoru a šla někde do kvaldy a nebo zkusila INT, ale nepochybuju, že se nacpe do MD na všech Premierech.
[ Reagovat ]
04.10.2016 20:59Od: Haitik
Myslím, že Maria bude mít neomezený počet WC.. :-)

https://pbs.twimg.com/media/Ct7sN29UAAEJD_v.jpg:large
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:00Od: Targaryen123
Mashu sice moc nemusím, ale musím uznat že na tour chybí, měla elegantní styl a super hru. Už se nemůžu dočkat až se vrátí Vika moje 3.nejoblíbenější hráčky mi už moc chybí
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:00Od: Targaryen123
hráčka
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:42Od: janek_da
https://www.timeanddate.com/countdown/generic?iso=20170426T12&p0=215&msg=Maria+on+the+court&font=cursive&csz=1
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:39Od: Carter Masha a WC
Nedávno som čítal jeden rozhovor s Hantuchovou, v ktorom hovorila aj o počte divokých kariet, ktoré môže hráčka dostať. Vravela, že ako hráčka, ktorá je na okruhu už 15 rokov, tak má právo na viac divokých kariet (tuším, že 6). Tiež spomínala, že mala trošku smolu, lebo od roku 2008 je pravidlo, že hráčka, ktorá vyhrala nejaký grand slam, IW alebo Miami má právo na neobmedzené množstvo WC, a Daniela vyhrala IW v roku 2007. Takže moja pointa je, že Mashu budeme vidieť v podstate na všetkých veľkých turnajoch (ak sú tie pravidlá naozaj také ako som napísal), na čo sa aj celkom teším :)
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:01Od: Targaryen123
Ale i tak dostat se třeba do Top 30 bude docela těžké, než se rozehraje a bla bla bla, prostě už není nejmladší a bude to mít ultra těžké
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:30Od: monty25 Re: Carter
Máš pravdu, je to tak. :)
https://twitter.com/Kfish_WTA/status/783323177623523329
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:26Od: blixa
Vlk se nažral a koza zůstala celá. Ceé je to naprosto směšné. Bohužel se panel CAS nemůže zabývat tím nesmyslným zařazením meldonia mezi doping, byť by to bylo velmi zábavné. Chtěl bych vidět souboj expertů co by sehnala Marie proti těm šaškům z WADA. A hlavně jejich zdůvodnění, když neexistuje jediná seriozní studie o kterou by se WADA mohla opřít. Prostě jen lusknutí prsty a "boží" vůle WADA.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:04Od: Fandina
Tak to je přece normální, že ten, kdo určuje pravidla má velkou moc. Určí, co bude povoleno a ostatní pokud se chtějí účastnit, tak mají smůlu.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:07Od: Fandina
... ostatní, pokud se chtějí účastnit, tak to musí dodržovat, pokud ne, tak pak mají smůlu
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:08Od: blixa
Tak jistě. Ale žádný jedinec nebo organizace by se neměl vymknout kontrole. U WADA tomu v praxi bohužel došlo.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:16Od: Fandina
Tady nejde o kontrolu, oni tvoří pravidla, aby je netvořili, musí je ti, kdo je tím pověřili vyměnit.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:26Od: blixa
Výměnu té bandy darmožroutů by to chtělo také, ale v principu musí existovat kontrola, supervize jejich činnosti. I pro ně musí platit nějaká pravidla. Zatím je to čirá cochcárna, udělám si co chci, zařadím si co chci, oznámím to jak chci a kdy chci. Minimálně při zařazení nové látky na seznam předložit, na WADA nezávislé, expertní komisi studii a zdůvodnění. Pro začátek.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:37Od: Fandina
Jak chceš kontrolovat tvůrce zákonů, pravidel? On je ten mocný, kdo je tvoří. Jako v parlamentu. Jediná možnost je výměna při volbách nebo svržení pučem. Jinak s tím nic neuděláš. Když se usnesou, že zakázaný bude alkohol, tak bude zákázaný. Je to v jejich moci.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:45Od: blixa
Jenže je nikdo nevolí. To bys musela uplatnit jedině princip "středověkého panovníka", jehož moc byla od Boha :D A tak nějak to skoro funguje. Ne, taková organizace nemůže existovat tak jako doposud. To je všechno špatně. Zodpovědnost tu má jednoznačně MOV, který ji z větší části platí. Podle mě je jediná cesta WADA zrušit a ustanovit novou organizaci s jasnými pravidly, zodpovědností (i právní) a ten kdo platí, musí i kontrolovat.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:52Od: Fandina
Smiř se s tím, že tak to funguje všude. Někdo tvoří zákony a pravidla a druzí, pokud chtějí v té společnosti fungovat, tak je musí plnit. S tím nic neuděláš.
[ Reagovat ]
04.10.2016 16:56Od: blixa
No to je samozřejmě blbost :D Pokud neuznáváš jedinou správnou moc "Boží". I ti co tvoří pravidla musí být pod kontrolou. Pokud nejsou, jsou to diktátoři a následky dobře známe.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:00Od: Fandina
Tvůrce zákonů nikdo nekontroluje, je to v jejich moci, co vytvoří. Můžeš se zlobit, vztekat, ale žádnou kontrolu ty lidi nemají. Na čem se usnesou to platí, nebo co řekne jedinec, to platí. Kontrola není. Je to diktát, buď jedincem, nebo více lidmi, parlamentem. Ale je to pořád o jednom. Jeden nakazuje a druzí se podřizují.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:11Od: blixa
Ale samozřejmě že kontroluje. I v politice máš úroveň parlamentu, senátu, prezidenta. A vše může smést ze stolu ústavní soud, pokud to jde přes čáru. A nakonec jsou tu voliči, kteří vystavují účet. Prostě kecáš děvče :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:15Od: Fandina
A kdo kontroluje parlament, senát a prezidenta? Ustavní soud to není, ten kontroluje, jestli dochází k naplňování ústavy. Ale nikoho nekontroluje. Parlament, senát a prezident nikdo nekontroluje, můžeš je nezvolit, nebo svrhnout, co jsem psala výše o tom, kdo tvoří pravidla zákony. Takže nikdo je nekontroluje. Takže nekecej chlapče.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:24Od: blixa
A to , že ústavní soud posuzuje, zda nedošlo k porušení ústavy snad není kontrola ? Samozřejmě že je. Jinak parlament, senát a prezident se kontrolují navzájem, proto taky je to mocensky takto navrženo, aby nebyl nikdo bez kontroly. Prostě kecáš děvče. Ale zpět k WADA. WADA není v pozici voleného parlamentu, jehož moc pochází "z lidu". WADA je placena především z peněz MOV, tudíž MOV nese zodpovědnost a MOV může přestat platit, čímž milou WADU zruší. WADA nemá žádnou moc od Boha, aby si dělala co chce. Nakonec MOV taky již nad takovým řešením uvažuje, že WADU zruší a a ustanoví organizaci přímo pod sebou, právě z důvodu kontroly.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:29Od: Fandina
Ustavní soud zasahuje jen na podnět někoho. Sám o sobě nikoho nekontroluje. Parlament, Senát a prezident se vzájemně nekontrolují. Mají rozdělené pravomoce a každý zodpovídá za něco jiného v rámci parlamentní demokracie. Jedinou kontrolou je volič, který je buď zvolí nebo svrhne. Máš mezery v politice. Chce to doučit se.

Jinak, pokud MOV určil WADU jako toho, kdo stanovuje podmínky v dopingu, tak buď WADU bude akceptovat, nebo jí vymění. Jiná možnost není. Ale nekontroluje jí. Dal jí moc a té jí může zbavit.
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:29Od: VlS
Blixo, jsi ve svatým rozhořčení, smrt WADĚ. Dobře, jen mi tedy vysvětli úplně jednoduchou věc. Proč si pilulku brala před zápasem a před těžkým 2. Doufám, že je ta otázka jasná.
Jinak popus, co Meldonium je je třeba tady - česky a srozumitelně:
http://toxicology.cz/modules.php?name=News&file=print&sid=868
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:46Od: blixa
Ale řeč je o něčem úplně jiném. Mě je úplně jedno, co brala či nebrala Marie. Meldonium byla povolená látka, tudíž mohla brát třeba 50 tablet :D Proč je brala nevím a je mi to úplně jedno. Stejně tak je mi jedno že jde zrovna o Marii. Neustále se snažíš uhnout z jádra věci někam k osobním invektivám vůči Marii, ale s tím běž někam. Tady jde o principy. Ano smrt WADĚ, protože si udělala ze své práce totální cochcárnu bez pravidel a bez zodpovědnosti. prostě tady musí existovat nějaká seriózní pravidla, třeba popsaný proces zařazení látky na seznam dopingu a nemůže to být jen nějaké libovůle nebo podezření pánů z WADA. Musí za tím být tvrdá data seriozní studie, ne bláboly Jiřího Patočky, jehož vazby na WADA jsou dobře známy. Ale o tom s tebou asi nemá cenu diskutovat, ty chceš vidět realitu nějakým svým způsobem, tak co bych ti v tom bránil ;-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 17:58Od: VlS
Jenže ona je brala, když to už bylo zakázané. Jinak látky jsou zakázané, ty ostatní a zakázané které jsou konkrétnímu člověku povolené na tzv. terapeutickou výjimku. Seznam povolených látek by byl hodně, ale fakt hóóódně dlouhej.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:05Od: blixa
No dobře ty formalisto :D "Meldonium nebyla zakázaná látka", jsi spokojen ? Jistě, brala ho i po zákazu. Ano, nesvědčí to o profesionalitě práce jejího týmu. Ale když už jsme u Marie, tak nevěřím že o zákazu věděla. Jen blázen by bral něco, co je čerstvě zakázáno a po čem WADA pude jak slepice po flusu. A to že její tým nezafungoval profesionálně svědčí především o tom, že v nějakém dopingu, jako skutečném dopingu nejela. Jinak by na to měla profíka, který by to dokonale ohlídal.
[ Reagovat ]
04.10.2016 18:34Od: VlS
Blixo, nemám WADU rád, hlavně za off competition procedůry, už jsem to zde několikrát psal. Jsem klidně pro úplně jinej systém, kterým dojde k sestavení seznamu látek, který jednoznačně zlepšují výkon sportovce při soutěži a jsem pro zákaz terapeutických výjimek. Když je někdo tak nemocnej, že potřebuje látku jiným zakázanou, tak ať se léčí a nesoutěží.
Jsem pro vyhození všech látek, které tohle nesplňují ze seznamu zakázaných a to včetně THC, kokainu a dalších saček ( v životě jsem nic z toho nezkusil, jestli tím někdo páchá kriminální čin, ať ho zavřou nebo zastřelej, ale není to doping a nepimáhá k lepšímu výkonu, tak to nemá v antidopingu co dělat). Ale to musí rozhodnout někdo jinej, viděl jsem rozhodnutí několika soudů, že protože mládež, vzor mládeži, celospolečenský dopad ........ bla bla bla, je omezení osobní svobody a práva na ochranu soukromí u sportovců přípustné. Viděl jsem to přímo v sídle saně.
Soudruzi všech stran včetně ruských soudruhů to slavnostně odkejvali a schválili na platformě UNESCO. Hned na první straně to prospolečenského dílja je, že jestli sportovec věděl, nebo bevěděl je úplbě jedno a je za to plbě odpovědnej a základnimsazba že je tuším 4 roky. Takže dokud to někdo nezmění, má WADA puvoár ty seznamy vydávat, jak je vydává. Kdyby to samý udělala Terka Smitková a ne megahvězda, jejíž průser bere jejím americkejm, ne ruskejm kamarádům pytel peněz, tak dostane tu čtyřku a vůbec nikdo, včetně arbitráže by se s ní vůbec nebavil. A v tom je to sviňárna a proto mi to vadí.
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:22Od: Vojtaakk
Poslední relativně tichý GS před námi.. a pak to začne nanovo
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:25Od: kada.tom
tak to, že Sharapova dostane WC na RG i WCh je jasné ... ale tak uvidíme v jaké formě se vrátí a jaký bude mít štěstí na losy - může lítat v 1. kolech jedna radost :-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:27Od: horska.kraslice
No jo. A pak porodí Azarenka...
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:18Od: George_Renel
Tak ještě půl roku klidu.
Kapříci asi dorazili na ty správné účty včas .-).
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:17Od: monty25 Tak už v dubnu... :)
Věřil jsem, že by se Masha mohla vrátit už příští rok v lednu, ale i ten duben beru. Určitě je to lepší než leden 2018 a jenom to dokazuje, že trest od ITF byl nepřiměřeně vysoký... Rád si do toho dubna počkám a fakt se těším, až se vrátí. Teď už je stejně prakticky konec sezony (TM jde letos mimo mě) a ta příští začne těšením se na Mashu! :)

PS: Černošku, jednej! :)
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:20Od: kada.tom
než se dá dohromady žebříčkově (pokud vůbec), tak máš konec sezóny :-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:20Od: kada.tom
P.S.: Aby Sharapova dorazila do Prahy ... to by si Černošek musel připravit snad celý svoje jmění :-D
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:22Od: George_Renel
Proč by měl platit podvodnici?
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:24Od: kada.tom
mně se neptej, já jen reagoval na Montyho :-)
[ Reagovat ]
05.10.2016 08:09Od: mrafe Re: Monty
S tím Černošek nic neudělá, protože Maruš nebude mít požadovaný ranking a vyplácat úplně zbytečně WC, na úkor našich holek to by si pak paní ředitelka protiřečila. Ať tam hraje naše Maruška nebo Markéta. Ale v srpnu na Štvanici by se mohla dostat do hlavní soutěže.
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:16Od: Andrew89 jupí
super...Maria se už vyjádřila i na FB a je hodně ráda..a já také:)
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:05Od: kada.tom CAS
Z 2 let je to 15 měsíců ... takže jestli dobře počítám, může hrát od 26. dubna 2017.
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:05Od: kada.tom
http://www.tas-cas.org/fileadmin/user_upload/Award_4643__FINAL__internet.pdf
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:06Od: kada.tom
takže nás čeká už jen jeden tichý GS ... na RG už bude moci hrát
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:13Od: turista
No tak to uteče jako voda. To je přibližně za půl roku.
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:23Od: monty25 Masha a CAS
No konečně... Sice už mě to na TP nebaví, ale jestli Mashe sníží trest na rok, tak tady zůstanu. Ale nebudu předbíhat...
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:33Od: kada.tom
snad CAS nepodlehne a rozhodne tak jak má, tedy potvrdí stávající trest
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:05Od: aligo
Doufám že přinejmenším zůstane, ale pak píše PetraM, dnes asi spravedlnost umře...
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:11Od: PetaM
Žádná Petra .... :D :D Nebudu to tady znovu rozebírat. Změnil jsem si nick, aby všichni poznali, že jsem kluk a byl jsem kritizován, že jsem si změnil nick :D Tak jsem u toho starého a jsem kluk, tečka. :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:12Od: aligo
Pro mě Petra :D :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:15Od: PetaM
:D :D :D Klidně. Nemám potřebu se urážet, jako ostatní tady :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:14Od: slacker
Az dnes umre? Ta uz je davno chcipla
[ Reagovat ]
04.10.2016 10:26Od: PetaM
Komedie začíná a dnes zřejmě umře spravedlnost.
[ Reagovat ]
04.10.2016 10:23Od: Haitik
Věřím ve snížení trestu na polovinu.. Jsem nervozní už teď ale :D
[ Reagovat ]
04.10.2016 09:53Od: r176 :-)))
ještě bych ji trest zdvojnásobil za to odvolání :-)))))
[ Reagovat ]
04.10.2016 09:47Od: tmora
Chybí mi ta zarputilost a bojovnost, elegance a identický řev. Doufám, že ji BAN zkrátí a uvidíme ji na AO - už tvrdě trénuje viz instagram. Jestli ji trest nezkrátí - už ji neuvidíme.
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:00Od: horska.kraslice
A bude to umět bez meldonia? :-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:10Od: Lunej..
:D:D:D
[ Reagovat ]
04.10.2016 11:25Od: monty25 Re: horska.kraslice
Tak se podívej na Lepchenko, jak to uměla s meldoniem a bez. Já tam teda žádný velký rozdíl nevidím, dokonce letošní sezonu má lepší než loňskou...
http://www.tenisportal.cz/hrac/lepchenko/
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:30Od: horska.kraslice Re: monty25
Uvidíme. Ale hlavně uslyšíme.
[ Reagovat ]
04.10.2016 09:11Od: Andrew89 Doufám
že jí to zkrátí....chybí na tour a myslím, že už si odpykala dost
[ Reagovat ]
04.10.2016 09:37Od: George_Renel
Když slyším houkat na kurtu Nadala s Lorenzim, tak mi opravdu ona ani Azarenková nechybí. .-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 10:08Od: Vojtaakk
Přesně tak Krisboyi!
[ Reagovat ]
04.10.2016 10:09Od: Vojtaakk
trochu jsem to spletl..
[ Reagovat ]
04.10.2016 08:54Od: Fandina
Podle mě jí prominou polovinu trestu a na AO už nastoupí.
[ Reagovat ]
04.10.2016 09:49Od: Krisboy
Podle mě jí zavřou až zčerná.
[ Reagovat ]
04.10.2016 10:43Od: Fandina
:-)))))
[ Reagovat ]
04.10.2016 08:27Od: cheeky Bude tu brzy asi horko, tak to odlehčím...
Poté, co se zjistilo, že Marillatrix Šarapová používá zakázaný lektvar meldonium meldonicitis byla jí zabavena raketa a ministerstvo tenisu uvrhlo hráčku do Azkabanu.

Názory na to jestli onen lektvar je černá magie nebo ne se různí. Zatímco Wimblevír v čele s profesorem McTyqqegonallem tvrdí, že lektvar je téměř jako avada kedavra, Dulcizel v čele s profesorem Montezusem Dvecetpětem se za svou členku postavil a jakoukoli černou magii popírá. Jedinou výjimkou byla Kikiona Mladenovič, která Marillatrix označila za Dopingojedku a byla za své tvrzení z Dulcizelu vyloučena. Naštěstí se nebohé hráčky ujal ředitel Vlkus Jednageslal a zařadil ji do své koleje.

Ministerstvo tenisu se nyní tedy dobralo závěru, jestli míče vyslané raketou Marillatrix byly zakleté či ne a dnes se dozvíme, jestli Marillatrix bude propuštěna z Azkabanu a bude se moci účastnit bojů o kouzelné poháry na tenisfrpálových turnajích
[ Reagovat ]
04.10.2016 08:49Od: jirkomar
:-D
[ Reagovat ]
04.10.2016 09:11Od: sprchon
Dobrý. :)
[ Reagovat ]
04.10.2016 09:35Od: dunphy
Výborný :DD
[ Reagovat ]
04.10.2016 10:16Od: kada.tom
snad zůstane v Azkabanu dle původního dvouletého trestu :-)
[ Reagovat ]
04.10.2016 13:09Od: Pedronegro
přidal bych jí rok na izolaci s mozkomorem25 ;)
[ Reagovat ]
04.10.2016 15:41Od: Nancy_z
+100 :-D
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist