Smutná Ferrerova grandslamová derniéra. Na US Open vzdal Nadalovi

28. 8. 2018, 06:32
Aktuality 71
US OPEN - David Ferrer dnes odehrál poslední grandslamový zápas své kariéry a určitě si grandslamovou derniéru takto nepředstavoval. Celkově 31. souboj se světovou jedničkou a loňským vítězem Rafaelem Nadalem totiž za stavu 3-6 4-3 ze svého pohledu skrečoval.
Profily hráčů

David Ferrer se dnes naposledy v kariéře představil na grandslamovém turnaji a své letošní působení na US Open kvůli zranění lýtka ukončil skrečí. Přitom byl světové jedničce a loňskému šampionovi Rafaelovi Nadalovi zdatným soupeřem.

V úvodním dějství sice Ferrer dvakrát ztratil podání, nicméně ve druhé sadě měl mírně navrch, když za stavu 4-3 vedl o brejk. V tu chvíli se však kvůli bolestem rozhodl své poslední grandslamové vystoupení předčasně ukončit.

"Je mi líto, že jsem musel svůj poslední grandslamový zápas ukončit takhle. Na US Open mám skvělé vzpomínky, budete mi všichni chybět" uvedl po zápase semifinalista ročníků 2007 a 2012. "Nejspíše se jedná o natržený lýtkový sval. Snad to bude brzy v pohodě," dodal.

"Mrzí mě to. Jsme kamarádi, hráli jsme proti sobě ve finále grandslamu, vyhráli spolu Davis Cup. David je skvělý chlap," řekl Nadal o Ferrerovi.

Ferrer dnes hrál své 208. grandslamové utkání v kariéře a vůbec poprvé musel vzdát. Kariéru se šestatřicetiletý Španěl chystá ukončit v průběhu následující sezony. Třeba si to s grandslamovou účastí ještě rozmyslí.

Nadal se ve druhém kole utká s Vaskem Pospisilem. S Kanaďanem jediný dosavadní souboj vyhrál.

Loňský finalista Kevin Anderson se v prvním kole pořádně zapotil. Pátý nasazený musel do pěti setů s domácím Ryanem Harrisonem, kterého nakonec po více než čtyřhodinovém boji udolal 7-6(4) 5-7 4-6 6-3 6-4. Ve druhém kole bude čelit Jérémymu Chardymu.

Juan Martín Del Potro zahájil své působení na letošním US Open suverénně. Vítěz ročníku 2009 přehrál 6-0 6-3 6-4 domácího kvalifikanta Donalda Younga. Dalším soupeřem jednoho z největších favoritů bude další domácí hráč Denis Kudla.

Andy Murray svůj první grandslamový zápas od loňského Wimbledonu zvládl. Bývalý první hráč světa porazil 6-7(5) 6-3 7-5 6-3 Jamese Duckwortha. V dalším kole ho čeká Fernando Verdasco.

Stan Wawrinka stejně jako ve Wimbledonu i v prvním kole US Open vyřadil nasazeného Grigora Dimitrova. Předloňský šampion ve Flushing Meadows zvítězil 6-3 6-2 7-5 a s Bulharem srovnal vzájemnou bilanci. V dalším kole nastoupí proti kvalifikantovi Ugovi Humbertovi.

• US OPEN •
New York, USA, tv. povrch, 53,000.000 dolarů
pondělní výsledky (27. 8. 2018)
• Dvouhra muži - 1. kolo •
Nadal (1-Šp.) - Ferrer (Šp.) 6-3 3-4 / skreč
Del Potro (3-Arg.) - Young (USA) 6-0 6-3 6-4
Anderson (5-JAR) - R. Harrison (USA) 7-6(4) 5-7 4-6 6-3 6-4
Wawrinka (Švýc.) - Dimitrov (8-Bulh.) 6-3 6-2 7-5
Thiem (9-Rak.) - Bašič (Bosna) 6-3 6-1 6-4
Isner (11-USA) - Klahn (USA) 7-6(3) 6-3 6-4
Tsitsipas (15-Řec.) - Robredo (Šp.) 6-3 7-6(1) 6-4
Lorenzi (It.) - Edmund (16-Brit.) 4-6 6-4 7-5 6-1
Sock (18-USA) - Andreozzi (Arg.) 6-0 7-6(4) 6-2
Kubler (Austr.) - Bautista (19-Šp.) 6-3 6-3 6-4
Čorič (20-Chorv.) - F. Mayer (Něm.) 6-2 6-2 5-7 6-4
Lajovič (Srb.) - Džumhur (24-Bosna) 3-6 6-1 6-3 6-4
Raonic (25-Kan.) - Berlocq (Arg.) 7-6(4) 6-4 1-6 6-3
Chačanov (27-Rus.) - Ramos (Šp.) 6-3 6-2 6-3
Shapovalov (28-Kan.) - Auger-Aliassime (Kan.) 7-5 5-7 4-1 / skreč
Verdasco (31-Šp.) - F. López (Šp.) 6-2 7-5 6-4
Pella (Arg.) - Ruud (Nor.) 6-4 6-4 6-1
Simon (Fr.) - Harris (JAR) 6-2 6-2 6-3
Jarry (Chile) - Gojowczyk (Něm.) 7-6(4) 4-6 6-1 7-5
Humbert (Fr.) - Altamirano (USA) 6-3 7-6(4) 6-3
Sonego (It.) - Müller (Luc.) 7-6(2) 6-7(9) 5-7 7-6(6) 6-2
Murray (Brit.) - Duckworth (Austr.) 6-7(5) 6-3 7-5 6-3
Basilašvili (Gruz.) - Bedene (Slovin.) 6-2 4-6 6-2 2-6 6-4
Seppi (It.) - Querrey (USA) 6-7(6) 6-4 6-2 2-1 / skreč
Chardy (Fr.) - Rubljov (Rus.) 6-2 4-6 6-4 6-1
Fritz (USA) - M. Zverev (Něm.) 4-6 2-6 6-4 7-6(2) 6-2
Carballés (Šp.) - Krueger (USA) 3-6 6-2 6-4 7-6(3)
Norrie (Brit.) - Thompson (Austr.) 7-5 4-6 6-4 6-3
Pospisil (Kan.) - Lacko (SR) 7-5 6-3 6-2
Medveděv (Rus.) - Donskoj (Rus.) 7-5 6-4 6-2
Kudla (USA) - Berrettini (It.) 6-4 7-5 6-2
Johnson (USA) - Istomin (Uzb.) 6-3 7-6(6) 6-3
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz

Komentáře

71
Přidat komentář
mahycek
Ta poslední věta tam nepatří. Omlouvám se
Reagovat
mahycek
Taky jsem se díval, budíka jsem měl na třetí, já teď
s kapelou nehraji, jak už jsem před týdnem napsal a také
můžu vstávat v 10 dopo a před 18 hodinou jsem doma. Ale,
do roboty, jako klasické nechodím. A také jsem ode dneška
10 dní sám. Letí dcera a vnoučata k moři, ale ty tady
nebydlí, jen žena a ta letí také. Tak si udělám penis,
teda tenis program. No, ale David kdyby neskrečoval...
Fakt motorová myš, škoda těch zranění. Další výborný hráč
bez GS. Teď to asi od vás schytám, nevím jestli si
mám dát budíka na Rogera v jednu. Ale od 2 kola 100%
ano, ale tam bude nepříjemnej Paire.
to je fakt motorová myš
pu
Reagovat
a.magerova
10 dní říkáš?!
A ode dneška... ;-)
Reagovat
mahycek
Ano, 10 dní od dneška, mou vášní je Roger, samozřejmě už
to dlouho trvat nebude, ale přeji mu ještě jeden GS. Už jsem
byl spokojenej na AO 2017, ale znáš to, s úspěchy roste
chuť. Tak se budu dívat, mám klid ty si asi taky tenisovej
nadšenec, to je dobře, já také, samozřejmě jsou v životě
přednější věci, který ovlivňují náš život, ale na Rogera
jsem se snažil vždy dostat, samozřejmě pokaždé to nešlo,
ale hodně jsem to s ním stihnul. Tvé komenty se mi líbí
samozřejmě Roger, ale mají i erotický podtext, což mně
vzrušuje. Tak, já teda v jednu vstanu, doufám, že ty také
jestli tě manžel pustí. Ahoj, měj se krásně. Budu fandit
s tebou. Mahycek
Reagovat
ipko
čo tak ako fanúšik Nadala sa radšej vyjadriť k jeho zápasu?
Reagovat
smazaný uživatel
Federova rozlucka v Zeneve?..

Len dalsia póza pre ovecky...
Reagovat
ipko
čo tak ako fanúšik Nadala sa radšej vyjadriť k jeho zápasu?
Reagovat
smazaný uživatel
Já bych to objektivně nazval vlažným startem. Kdyby byl David fit, tak se jednou min. 4 sety.
Reagovat
a.magerova
Forehandovou vášní je Roger né Rafa.... ;-)
Reagovat
a.magerova
Ale zdraví nade vše... ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
Díval jsem se na HL. Rafa 16W, 22UE, 2x ztracený servis za 1,5 setu. Kdyby byl David fit, tak minimálně do čtyř Rafu dotáhne.
Reagovat
a.magerova
Tak David je motorová myš, když je zdravý, tak je to paráda... ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
Jsem rád, že Tsitsipas postoupil celkem v klidu ve třech setech. Doufám, že udělá alespoň to, co odpovídá jeho rankingu. Což je tak osmifinále - tam ho asi sestřelí Del Potro.
Reagovat
smazaný uživatel
uplne vklidu to nebylo:)
Robredo ho slusne potrapil, coz je jen dobre...
Reagovat
smazaný uživatel
Tak je to první zápas. Doufám, že s Shapovalovem budou jednou N.1-N.2. To by mě od tenisu tak neodradilo. Oba mají ještě čas, každopádně se z nich pomalu stávají dva nejlepší NextGen hráči.

I ten styl je koukatelný, takový upgradovaný Fedal. Shapovalov delší vlasy - Rafa měl taky, sice tmavé Denis má blond. Tsitsipas má kudrlinky Rogera. Shapovalov je taky levák, ale hraje jednoruční BH. Tsitsipas má slušný servis, taky jednoruční BH.

Mohla by to jednou být zajímavá H2H. :)
Reagovat
spaniel
Jelikož má David problém sejít schody, tak to není moc velké překvapení.
Reagovat
smazaný uživatel
A proc vubec nastupoval?
Reagovat
Krisboy
Když už přetrpěl ty schody, nechtěl se jen tak vracet.
Reagovat
ttopi
Protože se blíží konec a chce si ještě užít, co půjde. Navíc i pochoumanej se s Nadalem držel.
Reagovat
smazaný uživatel
hmmm, tak si to teda uzil...
...a znehodnotil cele nightsession.:)))

Ale chapu, ze je tezke umet odejit vcas...to zase jo, urcite to je velka vyzva, nejen ve sportu...
Reagovat
ttopi
Ale on ten sval neměl "utrženej" už před zápasem, to by samozřejmě asi nenastoupil. Navíc předpokládám, že měl něco na utišení + se nechával ošetřovat. Bylo vidět, že do toho momentu se celkem držel.
Reagovat
steve79
Rok 2019 bude poslední Fedexova sezona.
Reagovat
smazaný uživatel
Četl jsem. Proč ne. Je to dostatečná legenda na to, aby mu přizpůsobili místo konání Laver cupu. Ženeva je dobré místo, rozloučí se tam, kde to má nejradši - doma.

A rok 2019 je tak akorát. Největší umění sportovce je vědět, kdy skončit. Takhle v současné konkurenci skončí někde v TOP5 žebříčku a nestane se mu to, co třeba Ferrerovi, nebo Jágrovi, že bude všem spíše už pro srandu.
Reagovat
smazaný uživatel
A ještě ho každý nechá vyhrát. Ideální. :D
Reagovat
smazaný uživatel
Nicméně pokud vyhraje příští rok např. GS, 2 Masters a bude N.1 - N.3, tak pochybuji, že to bude jeho poslední sezóna. Říká to teď, protože nemá formu.
Reagovat
steve79
Na to kolik Roger toho letos odehrál má skvělou bilanci. Nepovedl se mu jen turnaj v Miami a ve Wimbledonu udělal čtvrtfinále, což není špatný výsledek. Jinak pořád byl ve finále.
Až skončí Roger a Rafa, tak to bude zkáza pro tenis. Djokovič je také legenda, ale není to takový tahák jako Fedex s Rafou.
Reagovat
smazaný uživatel
To máš pravdu. Problém je podle mě v tom, že Federer/Nadal/Djokovič jsou na takovém levelu sledovanosti, že jsou media/fanoušci a další experti schopni je odepsat a hodnotit jejich sezónu za nepovedenou.

To je ta oběť za slávu. Ronaldo nedá gól ve dvou zápasech po sobě a čteš články, že je na sklonku kariéry. Potom dá hattrick a čteš články, že je nejlepší hráč všech dob. Tak to prostě teď chodí a u tenistů je to stejné.

Taky je otázka, jakou má kdo formu. Co je forma? Výsledek posledního turnaje? To udělal Federer finále, Nole vyhrál titul, Rafa vyhrál v Torontu. Mají tím pádem nejlepší formu? Všechno je to relativní.
Reagovat
a.magerova
"Je to dostatečná legenda na to, aby mu přizpůsobili místo konání Laver cupu."

LC je v podstatě/z velké části jeho, takže SI ho (zvláště na území Evropy) může přizpůsobit jak chce, bez toho aby se odvolával na to, že je legenda... ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
To je pravda, ale myslím si, že do toho mají co říkat sponzoři, kapitáni, ostatní hráči a asi hlavně ti sponzoři.

Zase Roger si nemůže dělat úplně co chce. Jde primárně o peníze, pak o hráče, pak o místo konání, pak o tenis a v poslední řadě trošku o fanoušky. :)
Reagovat
Road_to_Centre_Court
Kde čteš? Podle mě ještě OH Tokio, takže myslím si, že skončí za dva roky, pokud tedy už nebude třeba v TOP 5.
Reagovat
smazaný uživatel
https://www.tyden.cz/rubriky/sport/tenis/federer-oznamil-konec-kariery-chce-se-loucit-doma-v-zeneve_493866.html

Já si taky myslím. Ona to může být domácí rozlučka, ale vše bude záležet na tom, jak bude hrát. Pokud bude hrát alespoň jako letos, tak pochybuji, že skončí. Proč by to dělal. Je to superstroj na peníze, idol dětí, sportovní ikona. Zatím nemá proč končit.

Samozřejmě pokud vypadne z TOP10 a každý turnaj ho naloží hráči jako Fritz, Schwartzman, Bautista, Donskoy atd., tak je to ke zvážení.
Reagovat
Road_to_Centre_Court
Přesně tak, toto je podle mě spíš takový marketingový tah trochu, přilákat pozornost na Laver Cup a na Ženevu. RF má pořád sezonu, kterou nikdy v kariéře nezažije 98% profi tenistů, navíc motyka může jeden grandslam v sezoně vystřelit vždy, vítězství na GS teď neleží nijak vysoko.
Reagovat
smazaný uživatel
Když se o tom bavíme, tak ta doba se i tak blíží. Skončí Federer, skončí Nadal. Bude to jednou obrovský šok pro tenisový svět. Ten level spadne hodně dolů. Tihle dva už roky vyprodávají stadiony a na finále GS Djokovič - Fucsovics asi moc lidí nepřijde.

Hlavně budou citelné finanční ztráty, vstupné, merchandising a další. Teď si z toho dělá každý srandu, ale až to příjde, tak bude citelné. A dost.
Reagovat
Kozoroh
Dávat na jednu úroveň Djokera s no-namem Fucscovicem (nic proti němu) je tak ulítlé, blbé. Zaslepenost některých vůči Novakovi nezná mezí :-(
Reagovat
ttopi
To mohlo být těžko mířeno proti Djokovičkovi, když v systému pavouka Djokovič neovlivní to, zda se proti němu Fucsovic dostane, nebo ne. Ikdyby to bylo finále s Wawrinkou, nebo Kyrgiosem, furt už to nebude mít takový věhlas.

Dokonce si myslím, že i bez Murrayho se okruh v klidu obejde. Absentoval teď déle a nějak znát to nebylo. Ale opravdu, bez trojky Federer-Nadal-Djokovič (FeNaD) to bude mít ATP těžké. Samozřejmě, že již teď je na okruhu spousta talentů, ale zatím nikdo z nich nemá takové kouzlo, co tito 3. V tuto chvíli mě nenapadá nikdo, kdo by mohl po odchodu těchto 3 legend dominovat a vyhrávat pravidelně GS. Ano, má to i plus v tom, že to bude rozmanité, ale už to nemá to kouzlo. Dneska se každý těší na finále, ve kterém budou 2 z trojice FeNaD. Bude to trochu nuda.
Reagovat
Road_to_Centre_Court
Záleží hodně na tom, jak se bude dařit týpkům, kteří mají charisma a jsou něčím zajímaví Tsitsipas, Shapovalov, Kyrgios, jestli prorazí spíš oni nebo ti méně mediálně atraktivní jako Chačanov, Chung, Rubljov, Fritz atd. Jestli začnou vyhrávat GS ti první tři jmenovaní, tak si myslím, že to bude míň bolestné, než to teď vypadá.
Reagovat
Kozoroh
Finále No1eho s Wawrinkou proběhly už dvě a nezdá se mi, že by poutaly menší pozornost než Novakovy boje o titul s Rogerem nebo Rafou.
Mě strašně vadí, že část federerovců a nadalovců odmítá uznat Novaka za rovného svým favoritům přes všechno, čeho dosáhl. To už hraničí se zaslepeností.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak finále Noleho s Wawrinkou je ultimate tennis experience. :)

Spíše to hoši myslí tak, že když bude Nole v pavouku sám, tak ty turnaje nebudou mít takový náboj. Protože pravděpodobně vyhraje 90% turnajů ročně. Což nemůže nikdo chtít. Byla by to prostě nuda.

Každopádně Nole je roven svým soupeřům a je to stabilní člen BIG3.
Reagovat
ttopi
Dík. Neměl jsem sílu to vysvětlovat sám, když někdo nerozumí psanému textu.
Reagovat
smazaný uživatel
V pohodě. Já si myslím, že tohle je obecně otázka času. Rafa má taky už 32 a začne mít výpadky. Šlo to vidět v Torontu, nebo i včera. Ztrácí servis 2x-3x za zápas, opakovaně nedopodával set, nebo finále v Torontu. Já obecně nechápu, jak může ještě chodit.
Reagovat
Ondra979
jak hral vcera Rafa s Ferrerem? cekal jsem, ze ho smazne, ale asi se David drzel. uvidime, jak mu to pujde dal, ale vypadkym se do budoucna taky nevyhne ani on, cim drive prijdou, tim lepe pro nas :)
Reagovat
smazaný uživatel
Už jsem to tady psal. 16 winneru, 22 UE, 2 ztracené servisy v druhém setu. Rafa začíná mít se servisem větší problémy, než obvykle. Ztrácí ho celkem často.
Reagovat
Krisboy
Finanční ztráty? Nižší zisky určitě, ale ztráty...?
Reagovat
smazaný uživatel
Tak finanční ztráta a nižší zisk je snad totéž ne? :D

Když jsi vydělal loni na Wimbledonu za FeNaDa milión liber na suvenýrech s jejich fotkami a letos bez nich vyděláš 200 tisíc liber, tak je to nižší zisk i finanční ztráta dohromady.
Reagovat
Krisboy
Nižní zisk není totéž jako ztráta, ale to je jedno. Jsme na tenisovém webu, nikoliv ekonomickém.
Reagovat
smazaný uživatel
Máš pravdu, je to jedno. Dá se to vyložit různě a nemá smysl to rozebírat.
Reagovat
spaniel
Finanční ztráta a nižší zisk to samé? Máš vychozenou aspoň školku?
Reagovat
smazaný uživatel
Já to s tebou nehodlám rozebírat. To bys stejně nepochopil.
Reagovat
spaniel
Jo, slabomyslní se těžce chápou...
Reagovat
smazaný uživatel
Jsi typický tragický hater. Ve vláknu, které má asi 30 příspěvků si najdeš jenom slova, která můžeš napadnout a zpochybňovat. Takových je tady víc, ale mohl bys být jejich kapitán. Názor žádný, myšlenky žádné, jenom nesmyslné příspěvky. Škoda tě.
Reagovat
spaniel
Jistě dudlíku...jsem hater...hater hlupáků. Jsi tady týden i s cestou, ale chytrý jak rádio. Nevíš ani kdo komu fandí, všude nacpeš milion příspěvků, samé hlouposti. Kakamilek 88.
Reagovat
smazaný uživatel
Už mě nudíš. Běž si lehnout. :)
Reagovat
spaniel
Nedělej ostudu.
Reagovat
Kozoroh
Sere tě víc Forehand, nebo Kamilos?
Reagovat
smazaný uživatel
Jenom doplním: Mě tady serou jenom dvě věci.
1. Když má vlákno tisíc slov a někdo vytáhne jedno, které je úplně mimo téma vlákna a začne ho komentovat aniž by přidal jediný příspěvek do tématu, které se řeší.
2. Když řešíme zápas na US Open 2018 - jako 2018 letošní rok a někdo vytáhne výsledky z roku 2005 a začne to srovnávat.

Jinak jsem v klidu. Hatery mám v paži.
Reagovat
Krisboy
Nejvíc ho sere Nadal :)
Reagovat
Herbert_Hoover
Jak te proboha napadl zrovna Fucsovics? :D tvl..
Reagovat
smazaný uživatel
Vy se vždycky chytnete té nejméně podstatné informace. :D Maďar bylo první jméno, které mě napadlo, ale nemá to s ním nic společného. Princip je stejný. Určitě bude méně atraktivní finále Nole-Čilič, než Nole-Nadal/Federer - to byla primární pointa, kterou jsem chtěl říct.

Souhlasím, že hráči typu Tsitsipas, nebo Shapovalov mají své kouzlo a určitě by byl tenis atraktivnější, než s Kačanovem a Rublevem.

Tenis i fanoušci chtějí osobnosti, ne leklé ryby, které nemají žádné charisma.
Reagovat
Kozoroh
Ikdyby došlo k finále Djokovic-Fuscovic po odchodu RF a RN, bylo by stále vyprodáno. No1e by měl status poslední legendy ve hře a poutal by pozornost už jen kvůli sentimentu po éře Big 4.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak ono by fanouškům ani nic jiného asi nezbylo, než na ten zápas jít. Ale když bude Nole sám, tak to nebude takové halo, jako ze dob Fedala. Z části by to možná zaplnil Stenly, ale ten punc bude chybět.

Nole má formu, má momentum, má golden masters. Je nejvíce na koni. Za dva týdny budeme chytřejší.
Reagovat
smazaný uživatel
Což i tak trošku Vašemu fan clubu závidím. :)

Mě by se líbilo ukončení éry BIG3 tak, že by měl každý něco. Nole Golden Masters, ale žádná medaile z OH, nebo 2x každý GS. Rafa bez TM, ale 2x každý GS, Federer s jedním FO, poslední v počtu Masters.

Bylo by to fér. :)
Reagovat
Kozoroh
Ona to taky může být FAKE NEWS.
Reagovat
Road_to_Centre_Court
Ferrer je fajn chlapík, ale na okruhu mi chybět nebude. Se svou hrou nejnudnější hráč na okruhu z TOP 20 a vždy byl poslušným lokajem BIG4, jeho postup do závěrečných kol GS mě vždy štval, protože to byl pro BIG4 vždy v podstatě walkover.
Reagovat
smazaný uživatel
aneb GS - Grand Skrec
Reagovat
janek_da
gránplijé
Reagovat
smazaný uživatel
:)
Reagovat
Mayo
Ako inak každého snom je ukončiť GS kariéru v zápase proti El Matadorovi (:
Reagovat
peggy
Je to smutny konec pro Davida neb jsem cekala dobry zapas.David nikdy neprodal Rafovi kuzi lacino.Preji Ti brzke uzdraveni a navrat zpet na okruh.
Reagovat
Pe3k
Naopak, FO 14 Ferrer zcela očividně Nadalovi pustio, vedl a přestal hrát, takže další cheating a další bezcenný titul pro Rafu...
Reagovat
Herbert_Hoover
Jj tak jako Fedex o rok predtim :))
Reagovat
Mayo
Rafove všetky tituly sú bezcenne, keďže je to doper.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist