Druhý grandslam v řadě! Krejčíková se Siniakovou ovládly i Wimbledon

  • WIMBLEDON ŽENY - Barbora Krejčíková a Kateřina Siniaková si pár týdnů po triumfu na Roland Garros odváží grandslamový titul také z Wimbledonu. Ve finále mladé Češky porazily 6-4 4-6 6-0 česko-americkou dvojici Květa Peschkeová a Nicole Melicharová.
    14. 7., aktualizováno | Aktuality |  84 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Siniaková s Krejčíkovou navázaly ve Wimbledonu na Peschkeovou, která zde triumfovala v roce 2011. Ryze český pár vyhrál v All England Clubu po 28 letech; Jana Novotná s Helenou Sukovou slavily zisk trofeje v letech 1989 a 1990.

"Na začátku turnaje jsme tohle nečekaly. Ale teď tady sedíme a máme dva grandslamové tituly. Je to ohromující," řekla Siniaková na tiskové konferenci. "Hrajeme dobře, protože si rozumíme a komunikujeme za dobrého i špatného stavu. A naše styly se potkaly, Kateřina hraje rychle a já víc s liftem," řekla Krejčíková.

Siniaková s Krejčíkovou v prvním setu dvakrát vzaly servis zkušené Peschkeové a o vlastní přišly jen jednou při podání Siniakové. Dvaadvacetiletá dvojice se dobře doplňovala, hrála razantně od základní čáry a tolik nechybovala na síti.

Přes ztracenou sadu začaly Peschkeová s Melicharovou druhý set sebevědomě. Prohodily si strany na returnu a po dvojchybě Krejčíkové vedly 2:0. A i přes třetí ztrátu servisu Peschkeové v utkání dokázaly druhý set vybojovat.

Třetí set měl nečekané rozuzlení. V jeho úvodu si poprvé v utkání neudržela servis Melicharová. Vzápětí Siniaková s Krejčíkovou odvrátily dva brejkboly a od té doby na kurtu dominovaly. Soupeřkám nadělily "kanára" a využily první mečbol."Ani nevím, jak jsme to dokázaly," řekla Krejčíková k třetí sadě. "Úžasné," dodala Siniaková.

"Už jsem cítila únavu, nebyla jsem tak ostrá jako v semifinále. Holky lépe servírovaly a my hůře returnovaly," řekla Peschkeová pro Tenisový svět a dodala: "Hrály jsme ale super šest zápasů a do zbytku sezony můžeme jít sebevědomě."

Siniaková s Krejčíkovou zvítězily jako první dámský pár po 15 letech ve čtyřhře na pařížském i londýnském grandslamu v jednom roce. Naposledy to dokázaly Belgičanka Kim Clijstersová s Japonkou Ai Sugijamaovou v roce 2003. "Není to vůbec snadné. Každý zápas je těžký od prvního do posledního kola," řekla Siniaková.

Do historie Wimbledonu se Krejčíková se Siniakovou zapsaly i jako první pár, který po juniorském vítězství dokázal vyhrát také mezi ženami. Před pěti lety společně v juniorkách vyhrály postupně Roland Garros, Wimbledon i US Open. Pokud letos uspějí mezi ženami i v New Yorku, zkompletují výjimečný dvojitý hattrick.

• WIMBLEDON 2018 •
Londýn / Velká Británie, tráva, 34,000.000 liber
sobotní výsledky (14. 07. 2018)
• Čtyřhra žen - finále •
Krejčíková/Siniaková (3-ČR) - Peschkeová/Melicharová (12-ČR/USA) 6-4 4-6 6-0
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (84)
15.07.2018 09:43Od: Kozoroh Mike & Jack
Paráda kluci, po ztrátě čtvrtého setu a s tím faktem, že v pátém podávali jako druzí jsem se smířil s tím, že prohrají, ale dokázali ten pátý set urvat.

Pro Mika to je 3. ATP titul a 1. GS titul v deblu bez dvojčete Boba. Vyhrál GS turnaj po čtyřletém půstu a získal 17. GS titul, čímž překonal dosavadního rekordmana open éry, Tooda Woodbridge a vyrovnal držitele historického prvenství, Johna Newcomba.

Historický žebříček deblových GS, TOP 10:
17 - Newcombe, M. Bryan
16 - Emerson, Woodbridge, B. Bryan
14 - Quist
13 - Bromwich, Roche
12 - Woodforde
11 - Fraser
[ Reagovat ]
15.07.2018 08:58Od: a.magerova Pěkné pěkné pěkné... :-))
Velká gratulace.
[ Reagovat ]
15.07.2018 05:36Od: adalv87
super holky!Turnaj mistryn mate jisty
[ Reagovat ]
15.07.2018 14:47Od: tommr
snad to nedopadne jako loni kdy Katka měla TM taky jistej a nakonec o něj přišla kvůli zranění Lucky Hradecký ...
[ Reagovat ]
15.07.2018 01:03Od: Frick Hm
Prý tu řádí gang přechyláků.
[ Reagovat ]
15.07.2018 01:23Od: Aussie
Přesně tak. Přechylismus je chronická nemoc.
[ Reagovat ]
15.07.2018 10:42Od: Jan
V pozdním stádiu přechází na moribundus.
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:42Od: Jan
Tak ještě 2 letošní GS a je to :) Pála bude mít zamotanou hlavu, koho dát do debla pro finále Fedcupu.
[ Reagovat ]
15.07.2018 10:41Od: Jan
Letošní ještě jeden, samozřejmě :)
[ Reagovat ]
15.07.2018 14:51Od: tommr
kdyby se Báře s Katkou povedlo vyhrát i USO tak by myslím byla FC nominace jednoduchá: Petra s Karolínou do singlů a Bára Krejčíková s Katkou Siniakovou do debla ...
[ Reagovat ]
15.07.2018 15:03Od: blixa
To je otázka. Já bych teda raději nominoval Lucku s Bárou. Pokud tedy bude Lucka ještě hrát singla.
[ Reagovat ]
15.07.2018 15:12Od: tommr
Katka je už ted zhruba na stejný úrovni v singlu jako Bára a Lucka a v deblu už je lepší. A s každým dalším měsícem se ten poměr sil bude dál zlepšovat v její prospěch ...
[ Reagovat ]
15.07.2018 16:05Od: blixa
Nesdílím tvůj názor.
[ Reagovat ]
15.07.2018 17:02Od: Fandina
Petra, Kája, Bára, Šafi je podle mě super kombinace. Všechny v případě potřeby mohou hrát singl a kromě Petry se nabízí kombinace do debla.
[ Reagovat ]
15.07.2018 17:35Od: misa
Snad nebude.
[ Reagovat ]
15.07.2018 20:03Od: bIbec
i tak by asi volil tři nej singlistky bych řekl. Ta kombinace "elitního" debla je prostě riskantní. Možná kdyby Katka na konci roku byla třetí hráčkou žebříčku (jakože třetí Češka), tak by se to dalo doplnit tou bárou Krejčíkovou.
[ Reagovat ]
15.07.2018 20:04Od: bIbec
Bárou s velkým B.
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:16Od: tommr Bára s Katkou
nakonec měly taky svůj ceremoniál na centru po skončení pánskýho deblu, ale působilo to trochu odfláknutě. Organizátoři to letos nějak nezvládají ...
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:22Od: FulnekUltras
tak hlavně že nezapomněli na volnou neděli ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:10Od: Frick Květa
Je mi líto, že nemá děti. Pochybuju, že by nechtěla.
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:08Od: fretek
Podle české gramatiky lze přechylovat i dalším překvapujícím, ale přitom zjednodušujícím způsobem: vedle Peschke nebo Peschkeová může být i Peschková (což je údajně nejsprávnější).
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:21Od: horska.kraslice
A já mám úplně čerstvé zprávy z matriky: pokud si Češka vezme cizince, tak v případě, že příjmení končí na samohlásku, nepřechyluje se. Pokud končí na souhlásku, tak si žena zvolí, jestli chce přechýlené nebo nepřechýlené.
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:27Od: Aussie
Žena by podle mne měla mít právo na to se sama rozhodnout, zda své jméno chce přechylovat nebo ne a to bez ohledu na to, je-li cizinkou, či nikoliv. K tomu ostatně vývoj směřuje, ať už si tradicionalisté myslí cokoliv. Jen to ještě potrvá, protože přechylování je hluboce zakořeněno v české duši!
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:29Od: FulnekUltras
a státní tv kanál to tady ještě mocně přiživuje - byť jeho vliv zvolna klesá... ;-)
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:49Od: rysan
Magore komunistická...
[ Reagovat ]
15.07.2018 02:15Od: FulnekUltras
tak on už vlastně ani nemá kam moc klesat, ale třeba se ještě v koši najde někdo, do koho by to nikdo neřekl... ;-)))

https://www.youtube.com/watch?v=sXmVH5Eijdc
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:43Od: Frick Dobrej fór :-D
https://youtu.be/yqkZkq07_S4?t=724
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:45Od: EllNino
dvouletá Nicole :D
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:09Od: Dobry-den Bordel
Může mi někdo vysvětlit, proč přechylujete příjmení Květy Peschke na Peschkeová, zatímco Andreu Hlaváčkovou píšete nepřechýleně Sestini a nikoliv Sestiniová??? Máte v tom celkem chaos. ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:12Od: blixa
No asi proto, že se tak dámy jmenujou :D Květa přechýleně, Andrea nepřechýleně ;-) A máš po chaosu ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:14Od: EllNino
Květa je Peschke, pokud vím :)
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:17Od: blixa
No tak to víš špatně. V dokladech má Květoslava Peschkeová. Sama to několikrát říkala. Je pravda, že na okruhu používá "umělecký pseudonym" Kveta Peschke.
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:19Od: EllNino
v životě jsem to od ní neslyšel, i když to podle tebe několikrát říkala :) máš nějaký důkaz ?
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:23Od: blixa
Jasně, kvůli tobě si povedu databázi odkazů :D
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:26Od: Dobry-den
Irelevantní.

Na okruhu je vedena jako Peschke, nikoliv Peschkeová. Proto není správné ji zde přechylovat.

ANEBO jednotně přechylovat úplně všechny, i Sestiniovou.

Ať je v tom pořádek trochu.
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:27Od: blixa
Bože další de.bil ... tentokrát totální ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:28Od: Dobry-den
jsi
[ Reagovat ]
15.07.2018 09:01Od: KoSe
Jsi
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:13Od: vendulkabendulka
Je možné, že si to Andrea tak přeje. V tom případě se na její přání bere ohled.
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:15Od: blixa
Ne, prostě se tak jmenuje ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:17Od: EllNino
a proč teda říkají Kateřina Emmons a Kateřina Nash, když se provdaly za cizince, a Květě, která má rovněž cizince, říkaj Peschkeová ? :D
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:19Od: blixa
Protože se tak jmenujou ! Češka která si bere cizince si může zvolit, zda bude mít přechýlené či nepřechýlené příjmení. Emons a Nash si zvolily nepřechýlené, Květa přechýlené.
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:20Od: EllNino
Nemusíš se hned čertit, prdne ti cévka, dědo
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:25Od: blixa
Komu říkáš dědo drzej spratku ! To jsou ty následky přehnaně liberální výchovy ... řezat se to mělo ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:37Od: EllNino
parafrázoval jsem Lunejku :D bože
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:43Od: blixa
Co je dovoleno Jovovi (Lunej), není dovoleno ... no však víš komu ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:35Od: PetaM
Ženy celého světa by měly podat žalobu na český pravopis. Pochybuju, že svolily k tomu, aby se jejich jména přechylovala ... Přece jenom, vybraly si, že nechtějí mít -ová ...
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:37Od: Aussie
I k tomu jednou dojde, říkám to už řadu let. Až si jednou nějaké bohatá hollywoodská hvězda všimne, co dělají čeští novináři s jejím jménem, půjde to k soudu, který noviny prohrají a potom už si dají pozor...
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:20Od: darek.vrana
To jí tak neříkají, ona se tak jmenuje. Má to v dokladech. Když se žena vdá za cizince, tak si zřejmě může vybrat, jestli to chce mít přechýlené nebo ne.
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:38Od: EllNino
díky, tady se dočkám vysvětlení podobrém ... a bez zbytečných vykřičníků
[ Reagovat ]
15.07.2018 09:12Od: a.magerova
Nemusí si žena ani brát cizince.... moje kamarádka si vzala českého muže jménem Vaňátko a na matrice se jí paní sama ptala, jak se chcete po svatbě jmenovat - jestli Vaňátková nebo Vaňátko... kámoška se podivila, že si může vybrat, tak si vybrala z hecu Vaňátko a můžu říct, že jí to jméno fakt sluší... ;-)
[ Reagovat ]
15.07.2018 21:10Od: slacker
mela rict ze chci byt Vacatko, pani radova
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:01Od: VlS
Proboha, proč z toho děláte takovou vědu? Víme o koho jde? Víme. A to je to, k čemu jméno slouží. Kdybyste tady rozebírali tenis, tak k tomu ta debata je, ale takovou volovinu?
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:07Od: Dobry-den
To snad nemyslíš vážně?
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:58Od: VlS
To myslím smrtelně vážně. Svět jednou chcípne na formality, který nemají žádnou důležitost jen proto, že se lidi budou zabývat v hořícím baráku formalitami, kdo má volat hasiče, místo toho, aby zavolal hasiče ten, co má v ruce telefon a ostatní aby hasili hořící barák. Jste legrační generace přemoudřelejch cápků.
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:17Od: FulnekUltras
;-)
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:30Od: Dobry-den
Už nepij, prosím tě. Pro tvé vlastní dobro.
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:33Od: FulnekUltras
takhle bych chtěl slopat furt ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:18Od: janek_da
Vlk by mohl dát komentář, jaktoze v Polsku sklonuji a zároveň neprechyluji. Chudáci Poláci
[ Reagovat ]
15.07.2018 09:03Od: KoSe
Protože tenisportal, protože lidi. Víc bych v tom nehledal.
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:37Od: Fandina Obrovská gratulace holkám
Bára s Katkou jsou úžasný deblový pár. Vyhrály GS juniorek, vyhrály dva GS za sebou i teď a to jsou mladé holky. A pořád doufám, že obě, i Bára, nejen Katka, by mohly prorazit výš i v deblu. Jsem z jejich výher nadšená a hlavně se mi líbí, jak hrají na kurtu. Bára je taková jistota na podání a Katka umí podání a hraje super i na síti. Moc se mi líbily. Květa s Nicole také dobré, ale Katka s Bárou byly přece jen o stupínek výše. Nádherně se mi dneska na ty české deblistky dívalo. Obrovská gratulace a díky holky, všechny čtyři. Pěkné deblové wimbledonské finále. Gratulace veliká.
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:37Od: Fandina
... obě by mohly prorazit výš i v singlu ...
[ Reagovat ]
15.07.2018 00:44Od: Jan
V deblu taky :)
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:33Od: EllNino
Pěkně slečny :)
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:16Od: tommr Krejčíková/Siniaková
první dva sety se holky trápily a bylo na nich vidět, že jsou dost nervózní. Ve třetím ale konečně zabraly a soupeřky smetly ...

Jeden GS může být i náhoda, ale dva za sebou už hodně napovídají o kvalitách týmu. Z Báry s Katkou se může stát světovej pár ještě o něco lepší než Bucie. Chce to ale nezpychnout a dál na sobě makat. Hlavně Bára má ještě dost velký rezervy ...

V deblovým žebříčku se Katka posune na druhý místo a od postu světový jedničky jí po dnešku dělí už jen 275 bodů. Bára se posunula na 4.místo.
V první desítce máme ještě sedmou Andreu Hlaváčkovou a osmou Báru Strýcovou. Květa Peschke se posunula na 14. a Nicole Melichar na 19.místo ...

V letošní Race Bára s Katkou jasně kralujou a na druhý tým už mají více než tisícibodový náskok. S předstihem si taky jako první tým zajistily účast na letošním TM. Melichar/Peschke jsou momentálně šesté a účast by si z našich zajistily i Hlaváčková/Strýcová, které jsou momentálně osmé ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:12Od: letityfanousek gratuluji
říkal jsem to už před 1/4finálem že to vyhrajou, ještě tu ameriku by to chtělo
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:01Od: FulnekUltras Sebevědomí ve WTA potřebuje občas ;-) dobíjet
tak si to holky užijte - a ať vám to fest pomůže hlavně v singlu. S Kačenou počítáme do FC, kdyby se Plechlendlovi náhodou nechtělo... ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:04Od: Jabadu
Co to ... (polk) ... jak se to vyjadřuješ o vévodkyni z Rapidu?!! A své přímé nadřízené?!!!
:-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:08Od: FulnekUltras
Myslíš Arcigrófku von Cinci? Ta teda musí přidat - ale mně né. ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:14Od: Jabadu
Zcela vážně:
Karolína to má těžší než Petra v roce 2011. Tenis je jednoznačně sport č.2, točí se tam velké peníze a konkurence je až neuvěřitelná.
Je to zajímavé, ale dominanci jedné hráčky můžeme prakticky vyloučit.
Já bych letošní Stuttgart stavěl hodně vysoko. Je to prestižní turnaj, kde jsou zajímavé bonusy a Karolína to zvládla skvěle.
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:22Od: FulnekUltras
U nás dnes už pomalu sport č. 1. Stuttgart áno... ale od přímého měření sil v Madridu má i Jelínek myslím hlavu v pejru. ;-)
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:26Od: tommr
baví tě to neustále shazovat Karolínu? Petra má myslím ted po tom selhání ve Wimbledonu taky dost zamotanou hlavu. Obě holky potřebujou v Americe nutně zabrat, aby nevypadly z top-10 ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:35Od: EllNino
u Karolíny ale v tomto případě nezáleží na tom, jestli bude 5. nebo 11. ... pokud bude nadále hrát tenhle chodící tenis bez emocí, stejně tam nemá co dělat ... Petra je up and down, a u té už tuplem nezáleží na tom, jestli je 30. nebo 1. ... a v Americe se tradičně nedá čekat zázrak
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:44Od: bIbec
já právě ten "zázrak" očekávám. Teda jakože by to nebyl zázrak, páč úspěch na USO mi přijde vlastně tak nějak nejlogičtější s ohledem na minulé roky a vlastně i s ohledem na průběh té letošní sezóny. Petra na USO dojde daleko. Věřím tomu.
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:52Od: Jabadu
No jistěěě ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:54Od: EllNino
právě, že se tomu začíná věřit, je tu zase tlak, takže já radši nečekám fakt vubec nic :D
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:42Od: FulnekUltras
WTA je už natolik vyrovnaná, že pojmy selhání nebo top10 už celkem ztrácejí svůj dřívější význam ;-) mně bude stačit, když uvidím, že holky chtějí hrát své maximum a na kurtu se mu dokáží opakovaně aspoň co nejvíc přibližovat - a tady mi Plech poslední dobou včetně Wimblu vychází jasně nejhůř - mimochodem Sasnovič teď došla slušně daleko a vůbec to není náhoda
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:07Od: tommr
to je fajn vědět, že ti Karolína vychází nejhůř i když byla ve Wimbledonu z našich jako jediná ve druhým týdnu. Tomu se říká nezaujatej komentář ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:16Od: EllNino
nejde o výsledek, ale o herní pojetí a zápal v její hře, který se nějak ytrácí poslední dobou ...v tom 4. kole spíš byla velkým selháním Buzarnescu než nějakým svým skvělým výkonem
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:25Od: tommr
já to vidím přesně opačně. Nejde o uměleckej dojem (kterej byl mimochodem u Petry taky velice špatnej), ale o výsledky. A ty má letos Karolína na GS jasně lepší než Petra i když obě by mohly hodně přidat. Na ostatních turnajích je to naopak ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 22:39Od: EllNino
nesrovnávám ale vůbec Petru s Karolínou ... uměleckej dojem už vůbec ne, mluvím o zápalu pro hru, Karolína hraje stereotypní nudu poslední dobou a soupeřky už ji mají dávno přečtenou, servis už přestává být zbraní atd atd ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 23:12Od: tommr
no je pravda, že Karolíně se momentálně moc nedaří, ale dělat z ní skoro nejhorší hráčku na světě jak je tady poslední dobou zvykem je trochu přehnaný ...
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:25Od: bIbec
jaký ženský sport je číslo 1?
[ Reagovat ]
14.07.2018 21:01Od: PetaM
Gratulace holkám! Naprosto skvělá jízda oběma posledními grandslamy :)
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist