Moje zápasy už rozhodovat nebudeš, rozčiloval se Nadal na Bernardese

24. 2. 2015, 18:55
Aktuality 192
Rafael Nadal na letošní vystoupení v Riu de Janeiro příliš rád vzpomínat nebude. A to hned z několika důvodů. Jedním z nich byl konflikt s umpireovým rozhodčím Carlosem Bernardesem, se kterým se dostal do slovní přestřelky už poněkolikáté v kariéře. Během neúpěšného sobotního semifinále v Brazílii mu dokonce 'vyhrožoval', že jeho zápasy už řídit nebude.
Profily hráčů
Rafael Nadal a Carlos Bernardes

Rafael Nadal v semifinále turnaje v Riu de Janeiro prohrál 6-1 2-6 5-7 s Italem Fabiem Fogninim. Na brazilské půdě tak prohrál poprvé v kariéře a v antukovém semifinále ztroskotal poprvé po 12 letech.

Že mu na zápase hodně záleželo, předvedl v průběhu druhé sady, v níž ztratil kontrolu nad vývojem i sám nad sebou. Hlavní sudí Carlos Bernardes mu totiž dvakrát zahlásil překročení časového limitu před servisem - tzv. time violation. který je na turnajích ATP 25 vteřin - a Nadal ztratil technický fiftýn. To bylo na jeho nalomenou psychiku příliš a s umpireovým rozhodčím se při výměně stran pustil do ostré výměny názorů.

Konflikt Nadala s Bernardesem v Riu de Janeiro:


"Podívej se na moje ruce, jak s nimi mám hrát? Je to snad moje chyba, že se hodně potím?" ptal se rozladěný Nadal zkušeného brazilského rozhodčího a přitvrzoval.

"Myslím to vážně, ale pokusím se, aby jsi už moje zápasy nerozhodoval. Dostáváš mě pod strašný tlak, nejvíc ze všech na okruhu. Klidně se podívej na video. Nic proti toběnemám, ale už z tebe prostě nemůžu," zoufal osmadvacetiletý rodák z Mallorky, který si mezi výměnami velmi často utírá spocené ruce do ručníku a téměř před každým svým servisem předvede nezaměnitelný rituál 'zadek-rameno-rameno-nos-obočí-ucho-nos-obočí-ucho'.

Bernardes le señaló a Nadal dos 'warnings' por tardar en sacar. Al balear no le sentó nada bien la decisión del brasileño y en uno de los descansos, se dirigió a él en estos términos: "Mira mi mano. ¿Cómo quieres que juegue con la mano así? ¿Es mi culpa si sudo mucho? Te lo digo en serio, voy a pedir que no me arbitres nunca más porque no puedo contigo, tío". Nadal añadió: "Eres el que me pita y me mete más presión de todo el circuito, de todos, y si no, mira los vídeos". Estas palabras de Nadal hacen referencia a un encontronazo previo con Bernardes en el Masters en Londres en 2010, en un partido ante Berdych. Aquel día, Bernardes señaló fuera una bola de Nadal y el balear llegó a amenazar con retirarse. También en el Open de Australia de 2012 y también contra Berdych, Nadal tuvo otro cruce de palabras. Bernardes es uno de los jueces de línea más reconocidos. Ha arbitrado cuatro finales de Gran Slam y ha estado en tres Juegos Olímpicos.

Ver más en: http://www.20minutos.es/deportes/noticia/rafa-nadal-estalla-bernardes-juez-silla-arbitro-tenis-rio-2384616/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Bernardes le señaló a Nadal dos 'warnings' por tardar en sacar. Al balear no le sentó nada bien la decisión del brasileño y en uno de los descansos, se dirigió a él en estos términos: "Mira mi mano. ¿Cómo quieres que juegue con la mano así? ¿Es mi culpa si sudo mucho? Te lo digo en serio, voy a pedir que no me arbitres nunca más porque no puedo contigo, tío". Nadal añadió: "Eres el que me pita y me mete más presión de todo el circuito, de todos, y si no, mira los vídeos". Estas palabras de Nadal hacen referencia a un encontronazo previo con Bernardes en el Masters en Londres en 2010, en un partido ante Berdych. Aquel día, Bernardes señaló fuera una bola de Nadal y el balear llegó a amenazar con retirarse. También en el Open de Australia de 2012 y también contra Berdych, Nadal tuvo otro cruce de palabras. Bernardes es uno de los jueces de línea más reconocidos. Ha arbitrado cuatro finales de Gran Slam y ha estado en tres Juegos Olímpicos.

Ver más en: http://www.20minutos.es/deportes/noticia/rafa-nadal-estalla-bernardes-juez-silla-arbitro-tenis-rio-2384616/0/#xtor=AD-15&xts=467263


Dohady kvůli jestřábímu oku
Nadal neměl s Bernardesem, který má zkušenosti ze čtyř grandslamových finále či tři olympiád, konflikt poprvé. Rovněž v Riu mu Brazilec neudělal radost tím, když mu v nočním čtvrtfinále nedovolil převléct si obrácené kraťasy.

U předchozích roztržek byl Španělovým soupeřem Tomáš Berdych. Na Turnaji mistrů 2010 Bernardes chybně zahlásil aut z rakety českého tenisty, což odhalilo jestřábí oko. Nadala pak zřejmě právem rozčílilo, že se výměna neopakovala.

Na Australian Open 2012 Nadala zase rozohnilo to, že mu Bernardes neumožnil zkontrolovat dopad míčku technikou. Z opakovaných záběrů je však vidět, že tenista o 'jestřába' zažádal se zpožděním.

Konflikt Nadala s Bernardesem na Turnaji mistrů 2010:


Konflikt Nadala s Bernardesem na Australian Open 2012:

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

192
Přidat komentář
gigin
http://www.tennisworldusa.org/Rafael-Nadal-I-Am-Not-Sure-Ill-Ever-Play-My-Best-Tennis-Again-articolo22614.html
Reagovat
Cico93
;((
Reagovat
George_Renel
mohl odpovědět něco ve smyslu:
Já budu na umpiru sedět ještě dlouho, ale vy s tím zdravím na kurtu už dlouho nebudete.... :-)
Reagovat
r.Fever
Je to trochu nezvyčajný výbuch, a hlavne neoprávnený. A hlavne nechápem tú obranu toho čo Nadal robí - veľa ľudí by chcelo aby hráčov rozhodcovia upozorňovali ešte pred tým, ako im dajú warning. Ale veď to je v podstate varovanie pred warningom? Na to predsa je samotný warning, aby hráča varoval, že mu to ide pomaly. To nie je žiadny trest, a koho to vyvedie z miery môže si za to sám.

Zápas som videl, Nadal dostal obyčajný druhý warning, po ktorom mu zobrali 1.servis, nič extra - Carlos mu nezobral fiftýn, či dokonca gem. A za to takýto výbuch... myslím, že to bola viac frustrácia z vlastnej predvedenej hry, ktorá bola miestami slabá ako čajíček.

A to fakt môže ďakovať nebesám, že sa takéto sitácie nestávajú častejšie, pretože si pamätám ako minulý rok práve v Riu proti Andujarovi mal Nadal nameraných 39-40 sekúnd medzi podaniami. Nie pravidelne, ale preboha veď to je už brutál. A žiadny warning neprišiel, myslím (ak áno, tak len 1).
Reagovat
slacker
To zas byla trojkombinace. Kvitova ztracene podani, Safarova zahozeny TB, Berdych ztraceny set.
Reagovat
Pe3k
Přesně :D hlavně mě štve ta Lucka.
Reagovat
fera
souhlas, byla to smrtelná pětiminutovka :(
ale nakonec vše dopadlo dobře během dvaceti minut ;-)))
Reagovat
Kozoroh
Borna Coric v QF Dubaje!! Ale co se stalo Baghdatisovi, že skrečoval? Nevíte?
Reagovat
Pe3k
JJ skreč.
Reagovat
George_Renel
Prý skreč protože křeč...
Reagovat
Pe3k
Tak to je prakticky jediný legitimní důvod...
Reagovat
steve79
1:1 na sety. To bude maraton :D
Reagovat
steve79
Hezká bitva Berdych - Bolelli
Reagovat
Pe3k
Berdych se dneska už podruhé hádá s rozhodčím. Taky dneska padl další kanár. Letošní sezona bude ve znamení hádek a kanárů :)
Reagovat
steve79
Hlavně Nadal :D
Reagovat
smazaný uživatel
Tak Juan José Mateo zatim zadny clanek na tema incidentu Rafy nevyprodukoval, otazka je, jestli vubec neco na svet vyhodi...myslim, zeby to bylo dobre, ma ho celkem nacteneho charakterove... treba pred AO vic mlcel, nez psal, a pokud tak s mirnymi obavami...cim vic mlci, tim je jasnejsi, ze s Rafou neni vse OK. JJM je obcas jak Rafo-rosnicka,,,behem turnaje v Riu nebyl uplne s Rafou spokojeny...a take se dostavil ne prilis priznivy vysledek...
Ovsem pred zapasem s Fogninim JJM trosku selhal...
...vidina, ze bude moci uz, uz oslavovat Rafu, ze ma vic viteznych zapasu v kariere nez Becker byla proste vetsi...

Zajimavosti urcite je, ze pro Rafu vitezstvi nad Pablem,,,
,,,a rekneme si na rovinu, ze svym BH ho nejen potrapil, ale urval i SET!!! takze mne dost stve, ze se ma obava naplnila, ze tohle Pablo nezvladne udrzet cely zapas, sakra a ve druhem moc nechybelo,,,
proste vitezstvi pro toho Rafu s Pablem bylo velmi dulezite...trenky sice obehly svet;D))) ale Rafa vedel, ze jestli vyhraje, historicky se vyrovna Borisu Beckerovi...takze pro Nadala to bylo velmi dulezite vitezstvi, to je jas, a o to vetsi ocekavani na duel s Fogninim a 714 vitezstvi v kariere a tim predbehnuti Borise...Fogna mu to ovsem prekazil...;)

Juan José Mateo je proste Rafo-Rosnicka, ale obcas vidina rekordu ho zmate...jinak asi zajimavy postreh je, ze vyrovnani Samprase JJM uplne uz neciti...;-O o Fedexovi ani nemluvne :-O
Takze s Rafou asi fakt celkove neco je...jinak by JJM hyril optimismem,,,;)

Vize tab.
--------------------------
TENISTAS CON MÁS VICTORIAS

1. Jimmy Connors, 1253.

2. Ivan Lendl, 1071.

3. Roger Federer, 1002.

4. Guillermo Vilas 929.

5. John McEnroe, 875.

6. Andre Agassi, 870.

7. Stefan Edberg, 801.

8. Illie Nastase, 779.

9. Pete Sampras, 762.

10. Rafael Nadal, 713.

10. Boris Becker, 713.
Reagovat
a.magerova
Roger včil 1003, večer doufám 1004 ;-)
Reagovat
Roger_Federer
LENDLA by dat mel.Connorse težké..
Reagovat
smazaný uživatel
Ke vsi ucte k Fedexovi,
Jimmy dokazal vratit zpet lob od site vyhozenim rakety do vzduchu...a tim jeste i zahrat winner...;)

Fedex >>> 2014
74/13
Tohle Ivana "trochu strasit muze", v kazdem pripade, doufam ze nez prebehnu na druhej breh, tak tam bude stale ten Jimmy;)))
Reagovat
Roger_Federer
Tohle nevidim fakt moc realne, Jimmiho..to by musel jeste 4 sezony po sobe vyhrat min 65 zapasu..
Reagovat
turista
No těch 109 titulů Connorse by mohl RF dát tak, že by objížděl a vyhrával 250 a 500 bodové turnaje a vykašlal se už na ty 1000 bodové a GS akce, které už stejně nevyhrává protože Djokovič je prostě lepší. Právě Connors to nasbíral na dnešních tzv.dvěstěpadesátkách a Lendl spíše na těch tzv. pětistovkách.
Reagovat
Roger_Federer
Nemyslim, ze tohle by Rogera vubec napadlo.Se nekde plahocit na 250satkach..
Djokovic je sice o chlup lepsi, presto snim ma Roger loni solidni bilanci.
Loni ma vyhrany 2 masters 1000+1x prohrane finale masters, Finale Wimbledonu, finale TM..
Reagovat
smazaný uživatel
jasne;) Diky;)
Bral jsem to ze dne po zapase Nadala s Cuevasem;)
Proste jsem to skopcil bez reflexe k Rogerovi, cimz se mu touhle cestou, prez Tebe,,,omlouvam;)

Druhy plac Lendla je ve vaznem ohrozeni;)

Ale jestli jde o Borise, tak to je tenisovy magik:)
Osud mnoha hracu...;) Nejenze vyhral jako nejmladsi Wimblas, ale dokonce naucil Noleho i volej a smec prez hlavu;)
Jako Rafa bude mit hoooodne prace, aby udelal ten posledni krok a Borise preskocil,,,zadna sranda to nebude,,,to je horsi nez poprve v kariere dopodavat na vitezstvi v turnaji...a jeste ten Boris...mno bude to mit tezke,,,budou nervy;) Uz je jasne proc tak s Fogninim vyvadel;)
Reagovat
a.magerova
No ještě aby se mi vyjádřili ofi-stránky Rogera, proč tam maj teď už 1004 a bude to super :-)))

http://www.rogerfederer.com/en/tennis/career.html
Reagovat
a.magerova
No je v tom bordel, ATP ještě nemá započten dubajský zápas, což chápu, ale v prohrách se s ofi-stránkama Rogera taky rozchází..... asi Roger podal protest proti prohře se Seppim a bylo mu doma vyhověno :-))))

http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Roger-Federer.aspx?t=mr
Reagovat
a.magerova
A TP tomu tradičně dává korunu započítáváním i exhibicí....

http://www.tenisportal.cz/hrac/federer/
Reagovat
smazaný uživatel
;D)))
Tak na TP jsem uz zaznamenal i pokus o tvoreni novych lidskych hracek...
Treba slovenka Anna Karolina byla transformovana castecne na Pliskovou;) Takze kdo vi,,,mozna Slovenske Karenine pripsali nejaky ten vitezny match taky navic i bez exhibici;)
Reagovat
smazaný uživatel
Spis doma neprezili, ze Seppi ho dostal temi obhozy, to je snad Rogerova parketka;D)
Tenhle zapas jiste patri do 7 divu a zahad AO2014...;)
Reagovat
Kozoroh
Rafa vyvádí nejen kvůli Borisovi :-)
Už jen jeden antukový titul mu chybí k vyrovnání Guillerma Vilase, který vyhrál 46 turnajů ATP na rozdrcené cihle.
A se 64. tituly ATP sdílí Nadal 5. příčku historického pořadí s Borgem a Samprasem.
Reagovat
turista
Rafa ještě letos zdaleka nepředvádí to co umí, ale těch 70 titulů ATP celkově na konci letošní sezóny mít asi bude.
Reagovat
janek_da
A koho zajímá na Big4 wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Four_%28tennis%29
Reagovat
janek_da
Zrovna včera jsem zhlédl video, kdy Nadal protestuje proti rozhodnutí HE :)
https://www.youtube.com/watch?v=mFIVbyKIGQw
Reagovat
panzer.dragon
třeba to rafan myslel tak, že jakmile tam bude tenhle sudí tak radši rafa k zápasu nenastoupí a uzná porážku bez boje
Reagovat
smazaný uživatel
Tak asi byla jen otazka casu, ze se najde dobry zaznam s dobrym prepisem atd... je videt, ze par veci jsem odposlechl proste blbe;))) je to zradne...;)

...Ale s prekladem:
Y yo no tengo ningun problema contigo, pero yo no puedo mas.
Nic proti vám nemám, ale už prostě nemůžu.

S tim proste souhlasit nemuzu...

Jednak mu nevyka! evidentne Tyka...!!! A to je dost zasadni rozdil...s tim vykanim to vyzniva dost divne...
A druha cast vety, to je takovy pekny orisek;)..."yo no puedo" ma mnoho vyznamu a dost zalezi od kontextu pouziti...clovek musi toho Rafu vic znat,,,aby to asi i pobral dobre...

Takze preklad by mel byt spis:
Jako nic proti tobe nemam, ale z tebe uz nemuzu...(nebo ...jsem z tebe uplne hotovej...) atd. atd.
Prelozil bych to timhle zpusobem, ale nejsem dobry cestinar, a uz si nepamatuji, jak se pisi ty obraty, jako ze jste uz z unaveny z druheho cloveka, aby bylo jasne z kontextu, ze druha osoba vas utahala aby se nemuselo znovu pouzit ty obraty z Tebe, Ty atd....;) ...chtelo by to dobreho cestinare, ktery by to pekne vymazlil...;)
Reagovat
Stan_Borowitz
Tak to nezbývá než povolat blanického rytíře českého jazyka Brože...
Reagovat
smazaný uživatel
;D)))) Ano, je to machr na opis hrace/cky jednim slovem;)))
Vubec neztraci cas nejakymi podrobnymi popisy ;)
Ne vzdy se mu to ovsem povede...a obcas ma dost tvrdou tvurci krizi...
...ale jeho Selka byla opravdu dobra;D) Celkem nechapu, proc to ty Kvitovce tak urazilo a tak podrazdilo...nebot z folkloristickeho hlediska...je to celkem dobre vyjadreno,,,nebot pouziti selskeho rozumu dle meho nazoru neni nic spatneho a urazliveho, ale rozhodne naopak, casto mnohem lepsi nez ty kudrlinky, ktere zadny efekt neprineseji;D)
No a rekneme si na rovinu, Petra na ty kudrlinky opravdu neni;)
Reagovat
Faddova
co třeba už tě fakt nedávám, nebo mám z tebe dost? :-)
Reagovat
Pe3k
Rafa se již delší dobu ztrapňuje svými výkony na kurtu a aby toho nebylo málo, ztrapňuje se i svými výroky. Na to, že zdržuje prakticky celou svojí kariéru, dostal jen asi tak 1% varování, které by měl podle pravidel dostat (měl by být rád).

Možná tím, jak se propadává žebříčkem, klesá i v očích rozhodčích jako tenisová persona a rozhodčí už nemají strach ho penalizovat. Ukazuje se jeho pravá osobnost, jeho trapně hraná pokora je jen přetvářka pro veřejnost, které věří už jen ti nejhloupější a nejnaivnější fanoušci (nechci jmenovat žádného(Forehand)).

Rafo nejsi jediný kdo se potí, ale pokud máš čas před každým podáním udělat rituál 'zadek-rameno-rameno-nos-obočí-ucho-nos-obočí-ucho' pak máš dostatek času, se pořádně utřít.

"Myslím to vážně, ale pokusím se, aby jste už moje zápasy nerozhodoval" z toho pokora přímo čiší :D

https://www.youtube.com/watch?v=-4EObHpj9sw
Reagovat
babolat.cz
takže když fedex klesl v roce na 7.místo, klesl také v očích rozhodčích? Co to je za kecy?
Reagovat
Stan_Borowitz
No tak samozřejmě je pravda, že jinak se rozhodčí (bohužel) chovají k "legendám" a jinak k obyčejným smrtelníkům. I na Federera by dnes uplatňovali jiný metr než v roce 2008, ale on jim k tomu nedává žádnou okatou záminku.
Reagovat
Pe3k
Roger umí i klesat stylově a s grácií :)
Reagovat
babolat.cz
v roce 2013
Reagovat
FulnekUltras
aby Mašu a spol. trochu umravnil...
Reagovat
turista
No ty kritiky Nadala z řad čechů mi připadají směšné. V naší 10 miliónové zemi není ani jediný člověk, který umí hrát tenis tak perfektně jako Rafa, který je navíc nejlepším antukářem všech dob. Je to taky jen člověk a ne mašina.
Reagovat
slacker
zato kritici z rad nemcu francouzu italu a spanelu ti smesni nepripadaji?
Reagovat
smazaný uživatel
Proč? Němci zkombinovaní s Francouzy a Italy jsou Švýcaři a ti mají Federera, který je lepší než Nadal. A Španělé mají Nadala, který je stejně dobrý jako Nadal. Takže všichni mají na kritiku právo.
Reagovat
slacker
Nadal neni spanel, ale malorcan
Reagovat
smazaný uživatel
Pri sledovaní Barcelony mi napadlo..

Nemal by byť futbalový dres podľa pravidiel zapravený vnútri v trenkách?..Prečo ho nosia hráči vonku?...VIS, hm?
Reagovat
spaniel
24.02.2015 20:21Od: Forehand
Príklad mimo misu..
[ Reagovat ]
Reagovat
smazaný uživatel
Práve naopak..VIS nizsie píše, že v iných športoch neexistuje výklad pravidiel v závislosti od situácie..Našiel som hneď dve..

Keď chce niekto hájiť pravidlá ako sväté písmo, mal by ich hájiť v každom športe, inak sa človek može domnievať, že jeho názor v kontexte dodržiavania časového limitu pri servisu je tendenčný..

:-)
Reagovat
spaniel
Zajímavé, ze jak se jedna o pravidlo, které nevyhovuje Nadalovi, tak se ides pretrhnout, abys našel všechny nevýhody tohoto pravidla. Ani se nezkusis zamyslet, jestli to pravidlo nema nejaky smysl a neni k prospěchu.
Reagovat
smazaný uživatel
Skúšam sa zamyslieť nižšie a otváram diskusiu na túto tému...Rafa to nedodržuje, to nemám problém priznať..

Tak daj návrh ako to vyriešiť...
Reagovat
spaniel
Displej s časem, limit zvednout treba na 30. Při dlouhé výměně a extrémních podmínkách, by se limit prodloužil treba na 40. A pak striktně vynucovat. Po par porušeních 1 warning, pak uz fiftyn. Ti co hraji rychle by tak hráli dal, ostatní by se museli přizpůsobit.
Reagovat
Fandina
Displey s časem určitě, ale zase nemusí být na něj vidět z každé pozice podávání. Zvuk na konci limitu by možná byl lepší.
Reagovat
smazaný uživatel
Nakoniec si celkom benevolentný..

Na GS je 20, do tých 30 by sa s prehladom zmestil aj Rafa..On je niekde na 27-28sek bez ohladu na turnaj..

Dalej, kto by posudzoval tie náročné výmeny, kedy by sa to zvysilo na 40?..To je celkom ošemetné..
Reagovat
dappe
Při stavech 30:30 a shoda je v kariéře v průměru nad 40 vteřina, tím jsem si jistý. A to je ten hlavní problém přímo konkrétně u Nadala.
Reagovat
smazaný uživatel
Nad 40 určite nie, skor okolo 30..Niektoré z nočných zápasov Rafu si nahrávam a na druhý deň si prestoje medzi výmenami pretáčam o 20 sekund (na časovej osi, úplne easy)..Vtedy človek fakt vidí, že kolko to komu trvá..Tých 20 sekund na Rafu stačí, niekedy aj 25, ale to sa obraz spustí v čase, kedy už skoro servuje..

Federera pretáčam o 15sekund, to je fakt..A viem, že jeden tipek podával este rychlejsie, ale neviem uz kto..
Reagovat
dappe
Hm těmhle číslům moc nevěřím, ale je pravda, že se to v posledních letech mírně zlepšilo. Já si vybavuji zápasy s Federerem v dřívějších letech a občas jsem u toho fakt docela trpěl. V důležitých momentech to musela být někdy šílená čísla.
Reagovat
spaniel
Ja si zas u nej pamatuju průměr 37s na nějakém turnaji. U nej ten dojem navíc znasobuji ty rituály.
Reagovat
spaniel
A co tak místo varováni a trestných fiftynu jim dat treba 20 kliku? A trestné kolečko kolem kurtu.
Reagovat
slacker
zabavit raketu
Reagovat
smazaný uživatel
Niekto nižšie písal niečo podobné..

Ale ak by sa chcel tenis v tomto posunúť..Nech tam teda dajú časomiery..Hráč má 25sekund na servis..Ok, niektoré výmeny sú fyzicky náročnejšie, niekedy okolnosti nedovolia zmestit sa do limitu..Tak nech každý hráč može pri jednom servis geme tento limit 3x prekročiť..Kolko fiftínov sa v priemere za gem odohrá, 5 až 6?..To znamená, že každý druhý servis može podať neskor..Ak sa gem dostane do stavu 40-40, a niekto to porušuje neustále, tak už pri 30-15 má svoje možnosti vyčerpané..To mi príde ako rozumný kompromis...Nepochybujem vsak o tom, ze by sa nieco menilo..Toto pravidielko je detail a nikto mu nevenuje zvysenu pozornost..
Reagovat
dappe
Když jim povolej 3x za game to porušit, tak se to nezmění k lepšímu, ale k horšímu, protože ještě to úmyslné zdržování hry a vyvádění soupeře z rytmu bude povoleno.
Reagovat
VlS
Nepamatuju si nikoho z velkých hráčů, s vyjímkou Rafy a občas Novaka, kteří by s tím měli soustavně problém. Málo kdo je větší běžec, než David Ferrer a neuvědomuji si u něho nějaké natahování. Nebudu už vůbec vytahovat třeba Roddika a podobně.
U Chlapů s tím má soustavně fakt problém jen jeden a občas tak 3 další, jistě, u kohokoliv se může stát nějaká výjimka. Když někdo dostane varování, tak si dá bacha. Když varování nepislechne, tak přijde o první servis, teprve potom o bod. Je to předpokládaneh trest za specifický porušení pravidla. Dvou úrovňový varování před sankcí je úplně dostatečné.
Opravdu nevidím situaci na měnění pravidel. Limit není problém pro rozhodující většinu.
Moc nechápu, co je na tom k řešení.
K těm tvejm fotbalovejm drezům - a když hráč dostane žlutou, tak půjde řvát na rozhodčího, že ho dostává pod tlak a jak se postará, aby ....,, . Nepůjde, protože by dostal červenou, jen by to břinklo. Obhajuješ princip, že na Rafu se pravidla nevztahují a může si dělat co chce.
Reagovat
ipko
keď hráči vchádzajú na štadión, teda pri úvodnej znelke Champions League, je povinný rozhodca skontrolovať upravenie hráčov.. ale pred samotným výkopom si hráč môže dres vybrať a nemusí hrať zapravený..
Reagovat
smazaný uživatel
Nie som si istý, preto sa pýtam :)..Hoci aj pred tým vstupom by som si tipol, že niekto to pravidlo porušil :)
Reagovat
spaniel
Nadaluv stryc pravděpodobně jako prvni vůbec...
Reagovat
smazaný uživatel
:-)
Reagovat
Vojtiik
:D:D vtipné nejen pro mě, ale řekl bych že i pro nezaujatého :D
Reagovat
ipko
tak pochybujem že by za porušenie tohto pravidla, rozhodca vyťahoval karty, vlastne v tom prípade chyboval on, že hráčov na začiatku neskontroloval.. :)
Reagovat
George_Renel
Je to opět jednoduché. Protože to neodporuje pravidlům kopané.
Reagovat
a.magerova
To si počtu, 93 komentů.....
Reagovat
majovap
Snad k ziadnym dalsim zmenam nedojde.
Reagovat
mahycek
V extrému, po dlouhé výměně, by to mohl rozhodčí pustit, max, 1 -2 krát za zápas, když jsou viditelně problémy, ale na to máme fyzioterapeuty, takže 1 - 2 za zápas, pak trestat, tvrdě, jednou jsou pravidla. Ať je to klidně, Top 5. Howght, domluvil Vinnetou. Jdu na fotbal, Messi rozhodne.
Reagovat
smazaný uživatel
Vamos Messi!..
Reagovat
smazaný uživatel
"Dostáváte mě pod strašný tlak, nejvíc ze všech na okruhu."

No Evo, máš co dělat! :DDD Druhé místo není pro tebe dobré.. :DD
Reagovat
EllNino
neboj, až zase udělí Seree hindrance, asi už to Serča nevydrží :D a bude po Evině
Reagovat
smazaný uživatel
Už se těším na nějaký zápas Sereny, který bude řídit Eva.. :DD

Kdyby tenhle zápas (odkaz) řídila právě Eva, tak pro Serenu jede rychlá! :DD
https://www.youtube.com/watch?v=CxABBdIBhDo
Ale jinak je mi líto té rozhodčí.. :-)) Jak se Serena do ní zase pak obořila s tím jejím "You're a liar, I'm not the one!"... :D
Ale celkově komická situace, hlavně pak ten výraz Agy.. :DD
Reagovat
EllNino
jojo :D :D Liar Liar ;) https://www.youtube.com/watch?v=D9DkCXqkNUQ tohle je taky dobrý, a zase Evča :D
Reagovat
smazaný uživatel
Namiesto kritiky a bezduchých komentárov skúsme radšej diskusiu posunúť na úroveň, ako to celé ošetriť, aby pravidlo bolo zhovievavé k tenisovo bežným okolnostiam (dlhé výmeny, šum divákov, výmena rakiet, rozviazaná šnúrka, zranenie a pod) a zároveň striktné ku hráčom..

Moj názor je, že to nikdy nebude úplne spravodlivé...Hviezdy budú zrejme vždy trochu protežované, no na druhú stranu netýka sa to len Rafu a Sharapky napríklad, stane sa to aj bežným hráčom, trebars druhej, tretej desiatky..Veľa z nich unikne pozornosti, lebo nie sú so zdržiavaním mediálne spájaní a na druhú stranu to zas nie sú úplní nímandi, na ktorých si rozhodcovia budú demonštrovať pravidlá...Najhoršie sú na tom samozrejme no name hráči od 50. miesta a nizsie, tí nezriedka prichádzajú aj o fiftín, to sa hráčom TOP 10 asi nestane..
Reagovat
Fandina
Tuším, že na asijské lize se aplikovalo zvukové znamení, které upozornilo na časový limit.
Reagovat
smazaný uživatel
Zvukové znamenie sa mi nepáči..

Vieš si predstaviť, že v tenise, kde hráči potrebujú absolútny klud pred servisom a kde keď si v hladisku rozbalíš cukrík a zašuštíš, tak ťa pravdepodobne vykážu, že by tam natvrdo nainštalovali zvukový signál?..:)

Nehovoriac o tom, že ten systém by fungoval bez posúdenia vedľajších okolností..Takže 30derová výmena, hráč je unavený a zrazu vidí na hodinách, že ma uz iba 5sek na servis..Moc kvalitne by asi nezaservoval..
Reagovat
Fandina
Nepáčí, ale je to spravedlivé. To zvukové znamení jen pípne, předtím je klid, takže se soustřeďovat může.
Reagovat
Rip.win
Nejsme v cirkuse, aby se před podáním hráčů pípalo.
Reagovat
slacker
V cirkuse se pred podanim pipa?
Reagovat
Rip.win
Nikdo tam nepodává.
Reagovat
slacker
Tak proc sem tahas nejaky cirkus?
Reagovat
Fandina
Profi tenisu se také někdy říká cirkus. Třeba, že se přesouvá do Austrálie, nebo tam a tam.
Reagovat
slacker
nedavas pozor, mas za 5
Reagovat
Fandina
nejsem ve škole
Reagovat
Rip.win
Protože to může být stejné.
Reagovat
Fandina
To samozřejmě, ale jak chceš dodržovat pravidla, která jsou stanovena tak, aby dotyčný věděl, že ho porušuje. Nějak mu to musíš říci ne. To pak nemá cenu dělat limity, když se stejně nedodržují nebo jen někdy a na někoho.
Reagovat
Rip.win
Protože ta pravidla nefungují a nejsou správně použita.
Reagovat
Fandina
Pravidlo není k fungování, pravidlo se stanoví a pak se má dodržovat. Nebo zrušit. Jiná možnost není.
Reagovat
Rip.win
Mělo by to fungovat, aby se to pravidlo mohlo uplatňovat.
Reagovat
Fandina
Pravidla se mají dodržovat. To je vše.
Reagovat
Rip.win
Ta pravidla především musí fungovat. Dokud ho rozhodčí nedokážou správně použít, Nefungují
Reagovat
Fandina
Pravidla nejsou k fungování, ale stanovují cosi. A pak se to cosi má dodržovat. To je princip pravidel. Platí to obecně, pravidlo je norma a ta se má dodržovat. A pak má být i kontrola toho dodržování. To je základ pravidel u všeho.
Reagovat
spaniel
A co kontrola kontroly dodržování? Pomyslel nekdo na to? A co děti?
Reagovat
Rip.win
Pokud to pravidlo dodržování neumožňuje správně, tak to pravidlo nefunguje.
Reagovat
Fandina
Pravidlo se má buď dodržovat, nebo zrušit. Jiná možnost není.
Reagovat
blixa
Tak by něco mohlo vyskočit a kousnout ho do prdele ? ;-)
Reagovat
Fandina
Když se míč dotkne sítě, také to zapípá a je to spravedlivé. Tak proč ne při limitu, když už je pravidlem. Záleží to na tom, kdo pravidla stanovuje a jak chce, aby se dodržovala. Pokud se mají dodržovat, tak se mají také kontrolovat a pípnutí je transparentní, viz síť.
Reagovat
Rip.win
Pípnutí sítě nikdo neslyší.
Reagovat
gigin
Ale slyší. Ale je to fuk, páč je hra přerušena, nikoho to nemůže rušit.
Reagovat
Rip.win
Je to pouze škrtnutí míčku o síť, žádné pípnutí. Přístroj to zaznamená a rozhodčí to sleduje na monitoru.
Reagovat
Fandina
Při podání je slyšet. Hlavně je to pomůcka pro rozhodčího, protože dřív mohl kde kdo namítat, že se míč pří podání nedotknul sítě a chtěl dál hrát nebo eso. Teď je to slyšet, když se při podání míček dotkne sítě.
Reagovat
Rip.win
Není tam slyšet žádné pípání. Pouze škrtnutí míčku o síť.
Reagovat
Fandina
Já si myslím, že je tam i zvukový doprovod. Rozhodčí má přístroj a je tam i zvuk. Ale mohu se mýlit. Nikdy jsem ten přístroj neviděla.
Reagovat
Rip.win
Rozhodčí to vidí na monitoru, protože přístroj připevněný o síť zaznamenává i jemné dotyky míče o síť. Když škrtnutí není jasně slyšet, hráč se domnívá že míč přeletěl přes síť bez dotyku. Rozhodčí je jediný který vidí, co přístroj ukázal.
Reagovat
Fandina
V pohodě. Je to kontrola, jestli míč škrtnul. A já byla přesvědčena, že kromě toho vydává i zvuk. Což není žádná problém. Ozvučit monitor. Jako není problém vydat při měření času prodlevy na závěr zvukové znamení, které představuje konec limitu. Je to všechno otázka dohody, praxe a pravidel. Jak se stanoví, jak se budou dodržovat.
Reagovat
VlS
Když už to pípne, tak je po válce, servírovat musí než to pípne.
Reagovat
gigin
Někde v rohu kurtu hodiny, displej s odpočítáváním. Na každé straně, at je to jasně vidět.
Reagovat
smazaný uživatel
V 24. sekunde zaznie šum z hľadiska..Hráč kvoli nemu servis podrží, čo potom?
Reagovat
Fandina
Má smůlu.
Reagovat
gigin
Zastřelit šumného diváka.
Reagovat
slacker
Dneska to jeden vzal vrzem
Reagovat
Roger_Federer
A co furt resis, vzdyt v 95% to tak je.Toleruje se bezne pretazeni toho casoveho limitu.Rafa dostane napomenuti tak 3x za rok.
Reagovat
slacker
Ale spravne by to melo byt 3x v servirovacim gamu a 2x v returnovacim :-))
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně.
Reagovat
smazaný uživatel
Přes touhle komercí se to řešilo okrajově, ostatně je dost indi, 25´je příšerní blbost, při IPTL to houkalo skorem všem. Nevypnuli to pak? Myslím, že jo. A to byla exhibice na 1 set.
Reagovat
smazaný uživatel
Před, ne přes.
Reagovat
smazaný uživatel
Ja si tiež myslím, že toto pravidlo je skor nepísané, hoci je oficiálne zapísané..Tenis sa stáva fyzicky náročnejším..Niekedy nemali hráči počas gemov k dispozícii uteráky a podobne..Dnes ich majú, lebo sa tenis prisposobuje okolnostiam..Aj toto pravidlo by sa malo.
Reagovat
VlS
Pravidlo je nepísané, hoci je zapísané - ty seš komik
Reagovat
smazaný uživatel
Ty čítaš a rozmýšlaš alebo iba čítaš?..

Čo tá penalta, hm?
Reagovat
VlS
Vůbec nijak, nezačal jsi hrát včas, bod má soupeř. Žádná jiná možnost není, nebo z toho bude binec a cochcárna. Je jednodužší, aby se Rafa zbavil svých tiků, než měnit pravidla. Pro tenis je dokonce lepší se zbavit Rafy, než měnit pravidla.
Reagovat
PetaM
Palec!
Reagovat
EllNino
yes :)
Reagovat
smazaný uživatel
Sorry, ale to mi trochu pripomína minulý režim, tento diktát...

Je to vedľajšie pravidlo, druhoradé..Prirovnal by som to k postaveniu futbalového gólmana pri penalte..Vedel si o tom, ze pri penalte brankár musí stáť na brankovej čiare?..A vieš, kde v praxi stoja?..Niekedy aj meter pred..Kolko rozhodcov, keď gólman penaltu chytí, nechá jedenástku opakovat pre nedodržanie tohto pravidla?
Reagovat
blixa
Jo, tak to máš pravdu s tím golmanem, to mě pěkně sere. Absolutně nechápu, proč to rozhodčí nechávají bejt.
Reagovat
George_Renel
Zopakuj si fotbalová pravidla o pokutovém kopu. Pokud se tedy k nim chceš vyjadřovat. A řeknu ti, že vzhledem k množství exekucí, je rozhodně více opakovaných penalt než trestných fiftýnů.
Reagovat
smazaný uživatel
Skor ty si zopakuj tenisové..Trestný fiftín sa totiž neudeľuje hneď, sú nejaké nevyhnutné kroky, ktoré trestnému fiftínu predchádzajú..

Skús mi to pravidlo o postavení brankára skopčiť..Lebo som presvedčený o tom, že pri penaltách sa nedodržuje..
Reagovat
George_Renel
Co se čílíš chlapče. Ta varování jsou to samozřejmostí a mělo by jich být více, a tudíž i trestných bodů. A jinak, poroučej si doma, ne mně.
Reagovat
smazaný uživatel
Lol.
Reagovat
smazaný uživatel
Brankář mužstva, proti kterému je pokutový kop nařízen, se postaví do vlastní branky, na brankovou čáru, čelem do hřiště. Míč se umístí na pokutovou značku (vzdálenou 11 m od brankové čáry) a jeden z hráčů soupeře (může jím být i brankář) je zřetelně označen k provedení pokutového kopu (v případě nejasností kapitánem družstva). Všichni ostatní hráči musí stát mimo pokutové území a pokutový oblouk a za míčem až do okamžiku rozehrání. Brankář musí do té doby zůstat na brankové čáře (může se na ní však pohybovat).[4]
Reagovat
blixa
Přesně. A výsledek je, že brankář sice tančí, ale metr před lajnou ...
Reagovat
babolat.cz
to je kravina. RAfa přitahuje takovou pozornost,že se raději oželí debi.lní pravidlo. A tvůj názor je prostoduchý. I když fedexe nemám rád, neřekl bych, že je pro tenis lepší, zbavit se ho.
Reagovat
VlS
Fedex nemá problém s dodržováním pravidel, to má Rafa.
Reagovat
smazaný uživatel
Iba Rafa?
Reagovat
spaniel
Protože Fedex je the best of the best.
Reagovat
smazaný uživatel
Příšerná pitomost, pokud míč 20x přes síť a 5 m jeden sprint, pak je z toho plnohodnotmý sprint na 100 m s tělocvikem u toho. Po náročným zápase prakticky bez odpočinku (loni Maruš v Cinci, Anu 10 hodin po Simče, 3 hodiny hry jeden mač). To by mne zajímalo, co by řek Bolt, říct mu, že za 25´běží znova. Kvůli komerci ... Však to normálně uvažující sudí nebere moc v potaz. Pro mne to je malej test IQ sudího.
Reagovat
VlS
No tak to má hrát jinak, aby se u toho tolik nenaběhal.
Reagovat
smazaný uživatel
Jasný, neběhat za míčem:))) Oni ani ranaři -řky nehraj většinu na jeden úder.
Reagovat
PetaM
Sorry, ale obíhat si 90 % backhandů na forehand je opravdu zbytečné. Jiní to zvládnou i bez obíhání.
Reagovat
smazaný uživatel
Debata není jen o Rafovi. Pochopíš to?:)))
Reagovat
PetaM
Ne jenom Rafa ti obíhá BH, víme?
Reagovat
PetaM
*si
Reagovat
smazaný uživatel
:))) Ty nezklameš a vždy pobavíš. Za každou cenu.
Reagovat
Faddova
Aha, a kanál (= Fogna) neobíhá? Taky fest, Ferrer taky. Asi se na to moc nedíváš ;-) Ale jinak dobrý pokus o to odvést debatu někam úplně jinam :-P
Reagovat
EllNino
přičti si to pořádně ...je tam "Ne jenom Rafa..." není tam jenom Rafa
Reagovat
PetaM
Jestli to je reakce na mě, tak ti napíšu, aby ses naučil/a číst.

Jestli to není na mě, tak souhlasím :D
Reagovat
Faddova
Tak v tom případě doporučuju oprášit gramatiku :-P Nejen je dohromady :-D Ne(,) jen má jiný význam. K druhé variantě jsem se přiklonila na základě tvého předchozího komentu, protože jinak si trochu protiřečíš, ne?
Reagovat
VlS
Sudí není od toho, aby pravidla na místě vymejšlel, ta jsou daná a má je důsledně aplikovat.
Reagovat
Faddova
Jo, ale taky je člověk a ve výjimečných případech by měl brát v potaz polehčující okolnosti. Jinak ať tam posadí automat.
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně.
Reagovat
PetaM
Jů, automat. TO by bylo trestných fiftýnů ... :D :D :D Už, aby to bylo.
Reagovat
smazaný uživatel
Fikni do atletiky návrh, aby rozběhy sprintů šli po sobě 25´, divácky to bude vděčné, hezká kostka :))) Už aby to bylo...
Reagovat
PetaM
Atletika mě nezajímá a vůbec nevím, jak se tam běhá, takže se k tomu nevyjadřuji :P
Reagovat
smazaný uživatel
Tvoji bájo logiku už znám:)))
Reagovat
smazaný uživatel
Už aby byly automaty? Třeba budou místo samotních tenistů hrát roboti.
Když už to má být dovedeno k dokonalosti
Reagovat
VlS
To je u některejch úplně furt? Nejde jen o Rafu, je jich víc. U jinejch sportů taky nikdo nevymýšlí, jestli pravidlo uplatnit, nebo ne, podle situace. Rád bych to viděl aplikovat třeba u ofsajdů v hokeji, nebo fotbalu. Taky třeba u sprintu bychom mohli každýmu měřit čas jinak.
Reagovat
Faddova
demagogie... tohle je o tobě, ne o Rafovi ;-)
Reagovat
babolat.cz
o tvé nenávisti, závisti, primitivnosti...
Reagovat
smazaný uživatel
Príklad mimo misu..
Reagovat
smazaný uživatel
Pravidla plynoucí z komerce ... no, TB se povedl, ten je vychytanej. Ale je to ona výjimka..
Reagovat
Alois_Mlok
Chudák.
Reagovat
Faddova
Každý by měl dodržovat časový limit, ale jsou situace, kdy by měl podle mě rozhodčí přimhouřit oko, třeba když se hraje přes 5 hodin nebo v extrémní vlhkosti jako v Riu. Kdo turnaj sledoval, tak si mohl povšimnout, že i takový Ferrer, který se normálně nijak zvlášť nepotí, měl tričko fest nalepené. Reakce Nadala není moc košér, zvlášť ta výhrůžka, ale je to taky jenom člověk, Gulba a Stich by měli radost :-)
Reagovat
mahycek
Souhlas, někdy, ale jen někdy, přimhouřit oko, po náročné výměně, ale pak se to musí sekat, nekompromisně, co by si pak mysleli, žáčci v akademiích a další_?? To promiň Rafo, ale takhle ne !!!
Reagovat
VlS
Jasně, podle situace, taky když je někdo unavenej by mohl rozhodčí dohrávku odložit na neurčito, až se bude oběma chtít. Soudy v tom mají praxi. Jen by pak ty turnaje trvaly deset let.
Reagovat
Faddova
Jsi tak tvrdý i sám na sebe? :-P
Reagovat
VlS
Pravidla jsou pravidla. V okamžiku, kdy je někdo aplikuje podle toho, jak se mu to hodí, tak už to pravidla nejsou.
Reagovat
slacker
Pravidla by mela platit jen pro ty co si je odhlasuji. Jinak je to spise diktat.
Reagovat
Faddova
Pravidla ok, ale já jsem i pro lidský faktor, který ve výjimečných případech přimhouří oko, myslím, že ti divák ani nikdo jiný nijak neutrpí. Možná jenom zarytí zastánci 100% dodržování pravidel ;-)
Reagovat
Nola
sleduje niekto zapas Cornet vs Dulgheru ? pred chvilou si dovolila rozhodkyna vziat fiftin Dulgheru za nedodrzanie casoveho limitu pred servisom, ihned stavnato okomentoval pan za mikrofonom, v hlavnej ulohe figuroval Rafa a Nole :D
Reagovat
George_Renel
Za pár týdnů nám určitě Rafa vysvětlí, že byl zraněný. Na duši. ;-).
Reagovat
smazaný uživatel
Carl Cox Bernardes je fajn, určite lepšie ako Pasqual Maria, myslím že aj Rafa to dnes s chladnou hlavou vidí inak..
Reagovat
Roger_Federer
Nemyslim, Rafa si po zapase poplakal Tonymu..Ten to rozhodne tak nenecha.
Reagovat
Faddova
Podle mě si po tom zápase fakt poplakal :-) ...viděla jsem jeho obličej při podávání rukou a vzhledem ke kontextu bych se tomu vůbec nedivila. Ale pořád ještě byl schopen podepsat pár míčků, respekt.
Reagovat
smazaný uživatel
Choď si vyhodnotiť anketu :)
Reagovat
Faddova
?
Reagovat
smazaný uživatel
To nebolo tebe ;)
Reagovat
Roger_Federer
Hm.Hm.;)
Reagovat
Cico93
Asi ano, tiež je len človek. Nervy niekedy pracujú. Určite to už aj oľutoval.
Reagovat
George_Renel
Kdyby toho litoval, už měl dávno šanci se omluvit. Třeba tak, jako Berdych po dohadech o dvojáku pár měsíců zpět.
Reagovat
Mayo
ja som si vždy myslel, že títo dvaja sú kamoši práve...Bernardes je jeden z naj empajrových
Reagovat
kada.tom
Jsem velkým fanouškem Rafy, nicméně tohle si k rozhodčím dovolovat nesmí, byť je světovou sportovní megahvězdou. Je dobře, že měl Carlos odvahu na to potrestat Rafu za to, za co si ho kolikrát rozhodčí netroufnou byť jen napomenout. Ty prostoje má dlouhé, a to neúměrně, taková je pravda.

Takže v tomto určitě stojím za Carlosem a doufám, že komise nebo kdo o tomto rozhoduje rozhodne tak, že žádné veto nebude uděleno.
Reagovat
Roger_Federer
Arogant, co si dovoly vyhrozovat rozhodcimu potom co ponem chce dodrzovani pravidla, ktere mu prochazi x let..
Rafo rafo..
Reagovat
PetaM
Nadal má na tohle samozřejmě právo.

Jen, aby to nebylo vyhodnoceno jako rasismus ... :P
Reagovat
nouma
Jen tak na něj, nemám Nadala vůbec rád. Ano dokázal to co dokázal ale pravidla jsou tu pro všechny stejná nebo ne? Bernardes se s ním nemazlí a to se mi líbí.
Reagovat
spaniel
:) Milionkrát probrana stará zprava...
Reagovat
smazaný uživatel
Teraz by som tu mal hodiť ten link na Rogera ako so slzami na krajíčku hovorí o citovom vydieraní..Ale bolo by to odveci..
Reagovat
smazaný uživatel
proc bys to delal u clanku o Propocencovi?
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist