Alcaraz v Madridu po zdolání Nadala a Djokoviče smetl Zvereva a má druhý titul z Masters!

  • ATP MADRID - Carlos Alcaraz si na domácí antuce v Madridu dokráčel v týden svých 19. narozenin pro druhý titul z turnajů Masters 1000. Ve finále španělský mladík smetl 6-3 6-1 světovou čtyřku a dvojnásobného německého šampiona Alexandera Zvereva, svou finálovou bilanci vylepšil na 5-0 a jako nejmladší v historii ATP Tour (od roku 1990) porazil na jednom turnaji tři hráče Top 5.
    8. 5., aktualizováno 9. 5. | Aktuality |  67 komentářů
    Carlos Alcaraz (© AFP)Carlos Alcaraz (© AFP) 
     

Španělský talent, který v předchozích kolech vyřadil hvězdného krajana Rafaela Nadala a světovou jedničku Novaka Djokoviče, si připsal desátou výhru za sebou. Navázal na triumf z Barcelony a vyhrál i své páté finále. Získal druhý titul z turnaje kategorie Masters 1000 poté, co na začátku dubna triumfoval na tvrdém povrchu v Miami. V Madridu uspěl jako nejmladší hráč v historii.

"Je to skvělý pocit porazit všechny tyhle hráče. Porazit dva z nejlepších tenistů historie a pak Zvereva, světovou trojku. Řekl bych, že to byl nejlepší týden mého života," řekl Alcaraz v rozhovoru na kurtu. "Je mi devatenáct, což je asi klíč k tomu, že zvládám hrát dlouhé a náročné zápasy za sebou. Fyzicky se cítím skvěle," dodal Španěl, jež se v pondělním vydání žebříčku ATP posune z devátého místa na šesté.

Alcaraz nastoupil proti Zverevovi sebevědomě a v úvodní sadě prolomil za stavu 3:2 německému soupeři servis. Následně své podání udržel a mohl se před vlastními diváky, mezi nimiž byl motocyklový závodník Marc Márquez nebo bývalý portugalský fotbalista Luis Figo, radovat ze zisku první sady.

Zverev, který v semifinále porazil Stefanose Tsitsipase z Řecka nenašel recept na španělského soka ani ve druhém setu. Za stavu 1:1 neudržel opět servis a následně jej ztratil ještě dvakrát. Porážku završil dvojchybou, pátou v zápase. Dohromady udělal Zverev v utkání 25 nevynucených chyb a nenavázal tak na své triumfy z let 2018 a 2021. "V tuhle chvíli je (Alcaraz) nejlepším hráčem světa," prohlásil Zverev v pozápasovém rozhovoru.

Na tiskové konferenci si pak postěžoval na rozvrh zápasů, který považoval za nespravedlivý. "V sobotu jsem začínal ve 23 hodin, hrál jsem tři sety a skončil jsem v 1:30. Než jsem se dostal do hotelu, něco snědl, odpracoval si své s fyzioterapeutem, abych byl připravený na další den, bylo pět ráno," vypočítal a přidal, že po takovém programu nebyl schopný hrát na nejvyšší úrovni.

"Ano, většina lidí na stadionu sice chtěla, aby Carlos vyhrál, ale nikdo nechtěl vidět takovýhle zápas. Chtěli vidět skvělý souboj, špičkový tenis. Ale jsem jen člověk, ne robot," dodal Zverev.

Alcaraz se stal v 19 letech a třech dnech nejmladším hráčem od roku 1990, který na jednom turnaji zdolal tři hráče z elitní pětky žebříčku ATP.

• ATP MASTERS 1000 MADRID •
Španělsko, antuka, 6.575.560 eur
nedělní výsledky (08. 05. 2022)
• Dvouhra - finále •
Alcaraz (8-Šp.) - A. Zverev (2-Něm.) 6-3 6-1
• Čtyřhra - finále •
Koolhof/Skupski (7-Niz./Brit.) - Farah/Cabal (5-Kol.) 6-7(4) 6-4 10-5
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (67)
09.05.2022 10:24Od: Rafaeoli25
Vše podstatné ke Carlosovi jsem napsal včera, není třeba dodávat nic moc dalšího. Skreč Říma je asi správný krok, pokud se cítí být vyšťavený a nechce pro FO riskovat únavu. RG ale ukáže, jestli už je i GS contender nebo ne. Šanci má, ale největším favoritem bude stále Nadal, Djoker s Alcarazem budou v závěsu.
[ Reagovat ]
09.05.2022 10:44Od: dappe
K tomu odhlášení, myslím, že tam hraje roli spíše prevence ohledně těch menších zranění z Madridu.
[ Reagovat ]
09.05.2022 11:08Od: Rafaeoli25
To také samozřejmě. Myslím ale, že má toho opravdu tak akorát, navíc má jistě plnou hlavu dojmů, radosti, všeho. Asi potřebuje vypnout před FO, není to v tomhle ohledu Nadal.
[ Reagovat ]
09.05.2022 13:52Od: Patik
Najväčším favoritom bude Nadal a Djokovič ktorý ho tam minulý rok vyškolil bude v závese s chlapcom ktorý na grandslame neuhral nikdy ani osemfinále..ách jaj..čo nato povedať...
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:17Od: Rafaeoli25
Tak v první řadě vyškolil Nadal Djokovice v roce 2020. Zadruhé, loni tam Rafa nebyl fit, přesto nebyl daleko od toho, aby to dotáhnul do pěti setů, tak nevím o jakém vyškolování to mluvíš. A zatřetí, Alcaraz už i na GS ukázal, že umí, ano, je to jiná liga, ale v téhle formě bezpochyby své šance má, podobné jako Novak, který má stále do topu daleko a nevím, kde bereš jistotu, že se to během dvou tří týdnů změní. Pokud bude Nadal 100% fit, bude tam jako vždy v takové situaci hlavním favoritem.
[ Reagovat ]
09.05.2022 18:36Od: turista
Vyškolili se vzájemně. Nadal v roce 2020, Djokovič v roce 2021. Teď mají oba proti sobě španělského soupeře, který je v Madridu porazil a ještě k tomu Zvereva.
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:22Od: Rafaeoli25
Nemůžeš přece porovnávat Djokovice z období AO 21 + FO 21 až Wimbledon 21 s tím současným. Pokud nevyhraje ani Řím, bude do RG nastupovat v pozici hráče, který od loňského července vyhrál jediný turnaj, v hale na hardu.
[ Reagovat ]
09.05.2022 17:52Od: Patik
Hej Alcaraz na grandslame umí..ale len do tretieho kola tuším..potom už neumísmile

RG 2020 je neaktuálne lebo sa odohralo RG2021 kde uhral jeden set to je teraz smerodajnejšie zranenie je len výhovorka sám Nadal povedal že krívať po ťažkých zápasoch bude dokonca života.

Djokovič nemá formu..a Nadal ju má aktuálne životnú čo ? smile ani nepokračuj radšej smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 18:36Od: Rafaeoli25
Jaksi nemáš přehled, jinak by ti neuniklo, že Alcaraz byl loni v čf na USO. Jen takový malý detail, ale tím se nezabýváš viď, no jo smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 19:24Od: Patik
tak potom sa ospravedlňujem..tak štvrťfinále..
[ Reagovat ]
09.05.2022 19:35Od: Rafaeoli25
No to není málo na to, že to mu bylo 18, v tom turnaji vyřadil např.Tsipa a dostihly ho až zdravotní problémy. Zasluhoval plný respekt už loni.
[ Reagovat ]
09.05.2022 20:26Od: Patik
neni to málo na 18 ročného ale skončiť vo štvrťfinále GS a vyhrať finále GS je obrovský rozdiel.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:55Od: Rafaeoli25
Tak to nedokázali ani Nadal, ani Djokovic že. Nadal byl poprvé v čf GS na FO 2005.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:55Od: Rafaeoli25
V tom tedy Nadala překonal.
[ Reagovat ]
09.05.2022 18:38Od: Rafaeoli25
Jinak rozhodně je pravděpodobnější, že Nadal vyladí formu před FO více než Novak, za tím si stojím. Ale uvidíme. Jinak můžeš mi říct, co prohlásíš, pokud RG Nadal vyhraje? Že to bylo jen kvůli tomu, že Djoker nehrál svůj top?
[ Reagovat ]
09.05.2022 19:29Od: Patik
nepoviem nič..Nadal ho vyhráva pravidelne..na FO už je roky slabá konkurencia bohužial..takže ak to Nadal vyhrá nebude to prekvapenie pre neho je to vrchol sezóny bude oň bojovať ako o holý život.
[ Reagovat ]
09.05.2022 18:44Od: turista
Djokovič byl od výhry nad Alcarazem nejblíž. Zlepšuje se a potřeboval by nějaký titul, který by ho nakopl výš. Nadal a Zverev byli v Madridu od výhry nad Alcarazem dál než Nole. Za neočkování Novak zaplatil sakra velkou cenu. Je holt umíněný a ochotný přinášet zbytečné oběti.
[ Reagovat ]
09.05.2022 19:30Od: Patik
už je z toho vonku viacmenej a vracia sa herne do normálu..verím tomu že vyhrá vkľude Wimbledon a US Open..a možno aj to French Open..
[ Reagovat ]
09.05.2022 10:20Od: Rafaeoli25
Ke Zverevovi není moc co říct, další velmi špatná vizitka této jeho sezóny plné podprůměrných výkonů, skandálů a trapasů. Měl by být v těchto svých letech na vrcholu, pravý opak je ale pravdou..smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 13:10Od: gigin
Se podívej, kdy se dostal po qf a sf do postele, jak mu to organizátoři sprasili.
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:19Od: Rafaeoli25
Promiň, ale v tomhle věku a přitom, jak málo toho letos celkově odehrál se vymlouvat na to, že hrál o pár hodin později než Alcaraz? Jinak ten hrál fyzicky určitě náročnější zápasy než Zverev. Měli to tedy hodně vyrovnané, co se týče výchozích podmínek.
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:23Od: George_Renel
To si nemyslím. Buďto ty časy neznáš, nebo nevím.
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:27Od: Rafaeoli25
Ano, vím, že hrál hodně pozdě, to je pravda, ale z hlediska fyzické a psychické náročnosti si Alcaraz sáhl do limitů určitě víc, je rozdíl hrát s Nadalem a Djokerem maratonské tříseťáky nebo na druhé straně hrát dvouseťák s FAA a pak s Tsipem. Navíc to zranění už během čf, měl toho víc než dost před finále, přesto Zverev dostal takové KO.
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:24Od: gigin
https://www.sport.cz/clanek/tenis-totalni-ostuda-atp-nemel-jsem-sanci-rozciloval-se-zverev-po-vyprasku-ve-finale-v-madridu-3341164
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:29Od: Rafaeoli25
Zverev by měl raději pomlčet a daleko víc na sobě makat, aby odčinil totálně marné první tři měsíce sezóny. Big3 takhle taky brečí?
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:37Od: Rafaeoli25
Nejlepší je, že sám přiznává, že by prohrál tak jako tak. Ano, kdyby hrál v tu sobotu jako první, tak prohrál asi jen 3:6, 3:6, bylo by to o něco málo vyrovnanější..
[ Reagovat ]
09.05.2022 08:33Od: George_Renel
Proč do toho kouše?
Nemohl vymyslet něco orginálnějšího?
[ Reagovat ]
09.05.2022 08:45Od: aligo
třeba to mohl olíznout smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.05.2022 10:17Od: Stan_Borowitz
smile To by bylo fakt stylový.
[ Reagovat ]
09.05.2022 08:11Od: Nenela
Skvele, ze se na scenu dostava novy talent, fakt mu fandim! Narozdil od jinych mladicku v top 10 ohromny sympatak k tomu smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 10:15Od: Stan_Borowitz
Z mého pohledu má jedinou chybu, že nehraje jednoručný backhand...
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:15Od: Marduch
S jednorucakem by to byl hráč s jinou hrou i výsledky. Když se podívás, kolik bodů dělá z toho zafixovaneho postoje při dobihanych bekhendech. To je obrovská zbraň jako z arzenalu Djokovice, příp Nadala.
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:41Od: Stan_Borowitz
Já vím, ale...
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:47Od: Rafaeoli25
Myslím, že vzhledem k vývoji tenisu v posledních dvou dekádách bude pro kteréhokoli hráče, byť velmi talentovaného, těžké dominovat tenisu s jednoručným bh, Federer je asi poslední komu se to dařilo. Když vidím, jak je jím handicapovaný Tsip, jak byl i Thiem, když ještě patřil ke špičce, Wawrinka a další, tak je to zjevné. Ano, nějaký GS vyhrát mohou, ale aby byli jedničkou a opravdu dominovali, na to je to málo. Tenis dnes a v budoucnu možná ještě víc bude patřit spíš obouručákům.
[ Reagovat ]
09.05.2022 16:19Od: Marduch
Souhlas, díky obourucaku není pro hráče dneška téměř zádná defenziva natolik hluboká, aby se z ni nemohl dostat a ještě navíc někdy i zahrát winnner. Wawrinka to řešil odstoupením dal za BL, protože měl jak rychlost pohybu do stran, tak i velkou sílu ve svihu z fh i bh..
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:43Od: Rafaeoli25
Přesně smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 12:09Od: Blondie
Souhlas, sympaťák s krásným úsměvem - navíc mi připadá, že kombinuje pekelné soustředění s takovým uvolněním a dokonce skoro smíchem. Připadá mi, že byť hraje božsky a bojuje o každý míč, pořád tak nějak ví, že je to JEN tenis :) paráda.
[ Reagovat ]
09.05.2022 13:54Od: Patik
veď vyzerá jak šimpanz keď vyšpúli pery..a hlavu má jak gorila..proste čistá opica.smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:23Od: Rafaeoli25
V tom souhlas no, krásy moc nepobral smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:56Od: Kojinho
Normální kluk podle mě. A jak vypadáš ty, když se mu takhle posmíváš.
[ Reagovat ]
09.05.2022 15:07Od: Rafaeoli25
Ne tak má pravdu, že krasavec to není, ale určitě není na místě se mu posmívat. Cítím z toho Patikuv vztek, určitě jen tak nevydýchá Noleho porážku..
[ Reagovat ]
09.05.2022 07:28Od: woody Madrid
Kdyby vyhrál někdo z BIG 3, je tu klasicky několik stovek komentářů, vyhrál Alcaraz a celých 15 :-)

Až tihle 3 skončí tenis přijde o hodně fanoušků.

Já jsem spokojen s progresem Novaka, vypadá to lépe než v MC. Uvidíme co Řím.
[ Reagovat ]
09.05.2022 08:12Od: Nenela
To mas pravdu s temi komentari. FAnousci big 3 jsou nejaci zarazeni smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 10:21Od: Rafaeoli25
Já tedy ne. Je dobře, že se konečně objevil hráč, který na to má.
[ Reagovat ]
09.05.2022 10:15Od: Stan_Borowitz
Mne by nejvíc zajímalo, co se stalo s Forehandem. Doufám, že je OK, jeho dlouhá odmlka je divná. Dlouho to vypadalo, že bez TP nemůže žít. Teď je tady antukové jaro, Rafa se vrací do formy, a FH nikde.
[ Reagovat ]
09.05.2022 11:29Od: Krisboy
Nehraje Federer. Počkej v říjnu, až prohraje v druhým kole Basileje a máš ho tady.
[ Reagovat ]
09.05.2022 11:59Od: annah
Nedej bože! Neprivolavat... Jizlivosti a zle vůle je i tak všude kolem dost...
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:43Od: Stan_Borowitz
Vlastně jo, to máš pravdu, že jeho kariéra tady souvisela asi spíš s Federerem...
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:48Od: Rafaeoli25
Nechce se mi věřit, že je to až takhle..
[ Reagovat ]
09.05.2022 11:51Od: Rafaeoli25
Je to divný.
[ Reagovat ]
09.05.2022 06:42Od: Krisboy
No vida, čerstvých devatenáct a už má dvakrát víc Masters titulů, než p.Berdych za celou kariéru smile
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:22Od: Rafaeoli25
To ale nemůže překvapit ne?
[ Reagovat ]
08.05.2022 23:29Od: Drzymalski
Mužský tenis aspoň trochu ožil. Mlátit do míčku umí kdekdo ze světové dejme tomu 50. Alcatraz ale přidává fenomenální fyzično, chytrost, psychickou odolnost a prvky, které z tenisu skoro zmizely. V Madridu se vše sešlo. V Římě a hlavně na RG mohou být ale očekávání svazující.
[ Reagovat ]
08.05.2022 23:48Od: blixa
Že by se vězení naučilo hrát tenis ? smilesmile
[ Reagovat ]
08.05.2022 23:03Od: JohnB
Neví někdo, kdy začíná kvalifikace na RG?
[ Reagovat ]
08.05.2022 23:27Od: RFanousek
hned jak skončí Řím... za týden
[ Reagovat ]
08.05.2022 21:19Od: SwissMaestro
Stejná gesta ve stylu Vamos, stejná póza u trofeje. No, originál by byl cennější. Snad z toho ještě vyroste.
[ Reagovat ]
08.05.2022 21:19Od: Patik
smilesmile
[ Reagovat ]
09.05.2022 14:49Od: Rafaeoli25
Je těžké najít vlastní styl po takovém velikánovi jako je Nadal. Ale vlastně po všech třech velikánech současnosti. Je jako takový sirotek v tomhle ohledu..
[ Reagovat ]
08.05.2022 21:16Od: soloo
live arbitraze tenis futbal hokej zarobok 2000 eur mesiac ak mas zaujem sprava
[ Reagovat ]
08.05.2022 20:55Od: Patik
smile
[ Reagovat ]
08.05.2022 20:53Od: bardunek666 Proč ta trofej
vypadá jak vulva?
[ Reagovat ]
08.05.2022 20:56Od: vergus
Aby se do té trofeje vítězové s chutí zakousli smile
[ Reagovat ]
08.05.2022 21:08Od: soloo
to je uz smesne to kopirovani Nadala smile
[ Reagovat ]
08.05.2022 21:19Od: Patik
smilesmile
[ Reagovat ]
08.05.2022 22:33Od: peRFect
Nechte ho,ať si to užije.Cos kousal v 19ti ty?Leo? :)
[ Reagovat ]
09.05.2022 05:41Od: Mantra
vulvysmile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist