Courtová chce, aby ji svaz k výročí pozval na Australian Open

  • Tenisová legenda Margaret Courtová se nechce vrátit na Australian Open, pokud ji národní tenisový svaz řádně nepozve a neuzná tak její úspěchy. Držitelka rekordních 24 grandslamových titulů ve dvouhře nebyla v Melbourne Parku od roku 2017, kdy se veřejně postavila proti uzákonění manželství párů stejného pohlaví, kvůli čemuž se stala terčem kritiky.
    7. 11., 13:50 | Aktuality |  46 komentářů
    Margaret CourtováMargaret Courtová 
     

Příští rok uplyne 50 let od kalendářního Grand Slamu, jehož Courtová dosáhla v roce 1970. A bývalá tenistka chce, aby se jí od organizace Tennis Australia dostalo stejného respektu jako krajanu Rodu Laverovi, jenž byl letos v Melbourne oceněn za svůj kalendářní Grand Slam z roku 1969.

"Myslím, že by si se mnou lidé z Tennis Australia měli sednout a promluvit si. Nikdo mi nezavolal, nikdo o tom se mnou přímo nemluvil. Myslím, že do toho raději nechtějí šťourat," řekla sedmasedmdesátiletá Courtová, jejíž jméno nese druhá největší aréna v Melbourne Parku.

"Přivezli Roda z Ameriky. Jestli si myslí, že se tam jen tak objevím, tak to tedy ne. Měli by mě pozvat a zaplatit mi cestu, jako to udělali u něj, a ocenit mě. Pokud to neudělají, nechci tam jet," dodala jedna ze tří žen historie, jež získala kalendářní Grand Slam (spolu s Maureen Connollyovou a Steffi Grafovou).

Austrálie legalizovala manželství osob stejného pohlaví v prosinci 2017 poté, co se pro něj v referendu vyjádřilo 61,6 procenta respondentů. Courtová, jež je křesťanskou pastorkou, se odmítavě vymezuje proti gayům a kritizuje lesby z řad tenistek. Loni se její bývalá soupeřka Billie Jean Kingová připojila k hlasům těch, kteří kvůli jejím homofobním názorům vyzvali k přejmenování arény.

Tennis Australia uvedla, že způsob, jak připomenout triumfy Courtové, promýšlí. "Stále platí, že uznáváme její tenisové úspěchy, i když její názory se nesrovnávají s našimi hodnotami rovnosti, různorodosti a inkluze," uvedla organizace.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (46)
08.11.2019 17:31Od: Stan_Borowitz
Ta jejich "rovnost, různorodost a inkluze" bude něco jako Robespierrovo "volnost, rovnost, bratrství" nebo Marx-Engelsovo "proletáři všech zemí, spojte se".

Zatím sice ještě bez gilotin a gulagů, ale co není, může relativně brzy být. Nebo je nahradí nějaké moderní a progresivní metody, třeba vymazání osobnosti a nahrání nové, pokrokové, se "správnými" názory.
[ Reagovat ]
08.11.2019 17:35Od: Petur_Fisk
A svobodu a rovnost budeme bránit třeba i se zbraní v ruce, protože ti, co nejsou s námi, jsou proti nám...:)
[ Reagovat ]
08.11.2019 17:50Od: Stan_Borowitz
Samozřejmě, v zájmu různorodosti je přece potřeba zbavit se všech, kdo myslí jinak...
[ Reagovat ]
08.11.2019 17:59Od: Petur_Fisk
To je pořád dokolečka, jen kulisy se mění. Znovu a znovu mnozí jedinci podléhají iluzi, že ta jejich pravda je ta jediná a běda těm, kteří ji nebudou respektovat...:)
[ Reagovat ]
08.11.2019 18:05Od: blixa
Když lidé nechápou, že "pravda" je jen sociologická kategorie. S realitou, tedy "správností" nemá nic společného. Pravda je to, na čem se nějaká skupina lidí dohodne, že to je "pravda". A ta skupina může být různě velká, třeba desítky milionů, nebo 10 lidí.
[ Reagovat ]
09.11.2019 20:20Od: slacker
to na cem se shodne nejaka skupina lidi ale neni pravda ale jen konsenzus.
[ Reagovat ]
08.11.2019 07:21Od: d@ve Duhové šílenství
Court si prostě jen stojí za svým názorem stejně jako Navrátilová nebo King..
Jen aby ten čas na uznání jejích triumfů organizace Tennis Australia nepromarnila. Přeci jen je jí už 77..
Myslím, že tady by se jí asi dostalo jiného uznání..
[ Reagovat ]
07.11.2019 22:18Od: baggik
Lidi proberte se! Donedávna byli homosexuálové šikanováni a považováni za úchyly, to je jistě špatně, ale nemůžete ze dne na den říct, odteď každej musí brát homosexuální páry stejně jako tradiční rodinu. Lidi nemůžou změnit svoje myšlení o 180 stupňů, zvlášť, když je jim přes 70 let.
[ Reagovat ]
07.11.2019 21:41Od: FulnekUltras Maggie a Rod jsou skutečné tenisové legendy
O to trapnější bude, pokud teď čerstvě vykvašení australští komsomolci nedostanou rozum.
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:47Od: paddy
Hlavní je udržet rekord, ostatní je nedůležité...
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:52Od: FulnekUltras
karma naštěstí nedopustí, aby Seren tuto dámu kdy trumfl
[ Reagovat ]
07.11.2019 17:20Od: Petur_Fisk
Je fakt, že to s tou karmou mě taky napadlo už loni po USO...:)
[ Reagovat ]
07.11.2019 19:39Od: sojka1
me zas napadlo, ze i Serenka starne... ;-)
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:16Od: Petur_Fisk
Ať už je to jak chce, stojí si za svým názorem a to není úplně běžné.
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:00Od: Fransoas
Nevím kdo z organizace tím chce profitovat,nebo se zviditelnit.Podobné praktiky za své názory byly u nás před rokem 1989.
[ Reagovat ]
07.11.2019 14:49Od: Haitik
Super postoj organizace..! :-) Doufám, že jí fakt nepozvou..
[ Reagovat ]
07.11.2019 14:55Od: tommr
super postoj? Zatahování politiky do sportu je špinavost první třídy ...
[ Reagovat ]
07.11.2019 15:04Od: Haitik
Jo, super postoj.. :-)
Souhlasím ale, že zatahování politiky do sportu je hnus. Dělo se to ovšem vždy a pravděpodobně se to i dít bude..
[ Reagovat ]
07.11.2019 14:39Od: tommr Tennis Australia jsou strašný pokrytci
... i když její názory se nesrovnávají s našimi hodnotami rovnosti, různorodosti a inkluze," uvedla organizace ...

o jaký rovnosti to blábolí? Když má někdo jen trochu odlišný názory od těch "jediných správných" tak je okamžitě nestydatě šikanovanej ...
[ Reagovat ]
07.11.2019 14:35Od: Krisboy
Skvělá tenistka, tupej člověk. Palice vymletá biblí :(((
[ Reagovat ]
07.11.2019 14:45Od: ttopi
Tady nejde o bibli. Tady jde o význam slova "manželství". Ať se registrují jak chtějí, ale prosím neříkejme jim manželé a nepišme do RL dítěte namísto matky s otcem "rodič 1 a rodič 2".
[ Reagovat ]
07.11.2019 15:45Od: SwissMaestro
souhlas s ttopi, naprostý
[ Reagovat ]
07.11.2019 15:51Od: milik254
V Austrálii a dalších rozumných zemích světa ale už jako manželství definovali svazek jakýchkoliv 2 lidí. Tvuj význam je jaksi jedno, pokud nejsi zákonodárce.
Proč rodič 1 a rodič 2? Proč ne matka/otec, matka/matka, otec/otec
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:01Od: Linka
+1
[ Reagovat ]
07.11.2019 17:57Od: DORSCH Re: milik254
ok,tiez nemam problem so suzitim clovek/clovek,mam problem s tym co bude dalsie kolo,pri hlasovani by som bol proti manzelstvu prave z tohto dôvodu,teda proti dalsiemu posuvaniu hranic,k tomu vsak nedôjde,pretoze je lahsie ovlivnit niekolko ludi v parlamente ako v celej republike,nakoniec sa to tymto "rovnostarom" skaredo vypomsti a doplatia na to bezny "odlisny" ako vzdy,dôvod je ze daju do ruk paku tym naozaj nenavistnym
[ Reagovat ]
07.11.2019 18:06Od: DORSCH
dalsi nazor je,ze ak si "spravne" vychovame nasledujuce generacie,tak tato hrozba pominie,to vsak bude beh na velmi dlhu trat,som zvedavy ako si poradia s islamom:)
[ Reagovat ]
08.11.2019 07:19Od: ttopi
To, že tomu různé země podléhají neznamená, že jsou tyto země rozumné ne? Proti Austrálii samozřejmě nic nemám.

Nemůžeš předefinovat něco, co historicky nějakou definici má. To je to co mi na těhle LGBT (nebo jak to je) komunitách vadí - chtějí měnit zaběhlé věci, které mají logiku.
[ Reagovat ]
07.11.2019 15:52Od: Krisboy
S tím souhlasím. Ale to neznamená, že Court není poblázněná náboženská fanatička myšlením ve středověku. Ta by Navrátilovou, Martinezovou a stovky dalších upálila na hranici, kdyby mohla.
Rozum pryč, zůstavají středověká náboženská dogmata.
[ Reagovat ]
07.11.2019 15:52Od: tenista08
Tupí jsou všichni ti, kteří ji za projevený názor div nekamenují.
Nejde o Bibli, ale o zákon přírody.
[ Reagovat ]
07.11.2019 15:54Od: Krisboy
Ale ano, právě že jde o bibli. Podobná verbež jako Court staví bibli či korán nad rozum a zákony přírody.
[ Reagovat ]
08.11.2019 12:59Od: turista
Bibli bych nechal na pokoji. Bible nikoho nenavádí k jakékoliv diskriminaci. Diskriminace homosexuálů je špatná věc. Nicméně biologicky je vyloučené homosexuální pár zplodil potomka. Pokud dva homosexuální lidé vychovávají potomka bylo by nepřirozenější napsat do papírů rodič 1 a rodič 2. Žena prostě biologicky nemůže být brána jako otec a muž jako matka. To je biologicky vzato nesmysl.
[ Reagovat ]
08.11.2019 14:04Od: slacker
a proc by v papirech meli byt falessni "rodicove"? dve lesbya nebo dva gayove dite nezplodi
[ Reagovat ]
07.11.2019 15:57Od: Krisboy
Co jsi napsal, je totální demagogie. Stejně tak by se dalo říci, že Court kamenuje homosexuály a lesby. Já jí právo na názor neupírám. Pouze píšu ten svůj na ni. Spíš mám pocit, že bys rád kamenoval ty mě za můj názor.
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:14Od: tenista08
To jsi mě pobavil. Obracíš to vzhůru nohama. Jsi v tom nějak osobně angažovaný nebo duhový, že tak vyvádíš? Kamenovat tě opravdu nechci, ostatně po přečtení tvé reakce mám pocit, a moc se předem omlouvám, že už jsi kamenem do hlavy dostal.
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:20Od: Krisboy
Ano, obrátil jsem to, abys vynikla tvoje demagogie.

Duhový nejsem, ale jestli něco na světě nesnáším více než politiky a politiku, pak je to církev a náboženský fanatismus.

A ano, kamenem do hlavy za můj názor na tu krávu jsi mi dal. Ale neboj, mě to neva, mám tvrdou palici. A radši si ji nechám rozbít na kaši, než bych svůj názor na církve změnil :D
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:31Od: tommr
já mám na církve naprosto stejnej názor jako ty, ale přesto nebo právě proto by se tyto věci neměly zatahovat do sportu. Courtová má úplně stejný právo na uznání jejích tenisových úspěchů jako Laver ...
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:58Od: Krisboy
To je pravda, s tím souhlasím!
Prostě už je tenisová okurková sezóna, není pořádně o čem psát, tak se chytám kravin...sorry, toto téma uzavírám :D
[ Reagovat ]
08.11.2019 04:03Od: rybicka
+1
[ Reagovat ]
08.11.2019 14:47Od: turista
No ty církve se často liší a to zásadně. Katolická církev dosud nezrušila celibát kněží, což je v podstatě mentální kastrace duchovních, která se nejen přežila, ale byla špatná od samého vzniku. V Českobratrské církvi evangelické se farář může zcela normálně oženit a mít děti. Ve většině protestantských církví také i když i v těchto církvích nějaké zkostnatělosti také existují.
[ Reagovat ]
07.11.2019 17:00Od: tenista08
Ještě jednou se ti omlouvám.
Jistě, náboženský fanatismus je špatný a způsobil nespočet utrpení. Stejně jako fanatismus ideologický. A mně duhové pochody a genderové "tanečky", všechno to přílišné "tlačení na pilu" notnou dávkou fanatismu také zavání.
[ Reagovat ]
07.11.2019 19:35Od: Krisboy
Taky se omlouvám. Dobře to shrnul tommr kousek výše.
Nechme toho, nekažme si tenis :)
[ Reagovat ]
08.11.2019 08:33Od: tenista08
+1
[ Reagovat ]
07.11.2019 14:19Od: EllNino K tomuto tématu se tenhle zápas celkem hodí :))
https://www.tenisportal.cz/detail-zapasu/?id=1853814

Be sure to wear some flowers in your head ...
[ Reagovat ]
07.11.2019 14:19Od: ttopi
Měla odvážný názor. Bohužel nepopulární.
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:22Od: DORSCH Re: Margareth Court
je to dnesny underground(ten byvaly sa dostal do role inkvizitora)neriesim ci je to spravny alebo nespravny nazor,ale tvrdim ze ludia ako Navratilova a spol.by mali mat pochopenie,ak nemaju tak im o ziadnu "rovnost" nikdy neslo,len o presadenie vlastnych nazorov
[ Reagovat ]
07.11.2019 16:25Od: DORSCH
tym padom su rovnaky ako nabozensky fanatici uctievajuci rôzne modly
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist