Djokovič si oddechl. Dohrávku pětisetového duelu proti Andersonovi zvládl

  • WIMBLEDON - Novak Djokovič dnes úspěšně dokončil obrat wimbledonského osmifinále proti Kevinu Andersonovi. Zápas, který byl včera večer přerušen kvůli špatné viditelnosti za stavu 2-2 na sety, vyhrál 6-7 6-7 6-1 6-4 7-5 a na 25. grandslamu v řadě postoupil do čtvrtfinále. V něm se zítra utká s Čiličem.
    7. 7. 2015, 15:22 | Aktuality |  71 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Novak Djokovič v prvních třech zápasech ve Wimbledonu neztratil ani set, na vítězství v osmifinále proti Kevinu Andersonovi se ale pořádně nadřel. Jihoafričana udolal až po pětisetové bitvě rozložené do dvou dnů.

V pondělí Djokovič prohrával už 0-2 na sety, když dvakrát neuspěl v tie-breaku. Dokázal se však zkoncentrovat a vývoj proti skvěle hrajícímu soupeři vyrovnal. Ve třetí sadě srbský favorit neudělal jedinou nevynucenou chybu a vyhrál 6-1, k zisku čtvrtého setu mu pak stačil jediný brejk ze třetí hry.

Dál ale zápas nepokračoval, kvůli tmě by se totiž dohrát nestihl a pořadatelé tak rozhodující pátý set přesunuli na úterý. Za stavu 1-2 a 15-40 Djokovič odvrátil dva brejkboly, ale dlouho se mu nedařilo prosadit na returnu. Až za stavu 5-5 mu Anderson pomohl dvěma dvojchybami a minelou při voleji. Djokovič vzápětí navzdory skóre 0-30 brejk potvrdil a po téměř čtyřhodinovém boji si mohl zhluboka oddechnout.



"Byl to jeden z nejtěžších zápasů mé kariéry, v Wimbledonu možná ten vůbec nejsložitější. Kevin parádně podával," prohlásil Djokovič krátce po svém postupu. Djokovič čelil 40 esům soupeře, který měl dohromady 71 vítězných míčů. "Já se jen snažil využít těch pár příležitostí, které přišly. Výhra se počítá a dodá mi sebevědomí do dalšího zápasu," dodal první hráč světa.

Djokovič tak prodloužil sérii grandslamových čtvrtfinále už na 25 turnajů. Naposledy se mezi osmičku nejlepších nedostal v roce 2009 na French Open, kdy nestačil na Němce Kohlschreibera. Ve Wimbledonu je ve čtvrtfinále sedmý rok po sobě, poslední neúspěch zaznamenal v sezoně 2008, kdy ve 2. kola prohrál s Rusem Safinem.

O postup do šestého wimbledonského semifinále v řadě se šampion z let 2011 a 2014 utká stejně jako před rokem s vítězem loňského US Open Marinem Čiličem. S Chorvatem vyhrál všech dvanáct vzájemných soubojů, loni ve Wimbledonu však zvítězil až po pětisetové bitvě.

• WIMBLEDON 2015 •
Velká Británie / Londýn, tráva, 14.455.000 eur
úterní výsledky mužů (07. 07. 2015)
• Dvouhra - osmifinále •
Djokovič (1-Srb.) - Anderson (14-JAR) 6-7(6) 6-7(6) 6-1 6-4 7-5
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (71)
08.07.2015 12:02Od: turista
Ještěže Novak vyhrál. Bez něj by to nebylo ono. Je nejlepší na okruhu ATP. Potíže nemá ani s baselinery ani s celodvorcovými hráči ale s bombarďáky.
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:04Od: mahycek
Dost jsem zvědavej, jak to Rogerovi půjde na kurtu č.1. Aby ho to nevykolejilo, hrozí déšt, to by bylo nepříjemné. Ale zase si myslím, že jednička je v lepším stavu, než centr, protože na protější straně to hodně rozoral těžkej Karlovič.
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:23Od: Smazaný účet
Jednička je hlavně rychlejší, takže to je plus pro Rogera. Od organizátorů je to ale možná (s nadsázkou) trochu tah před zápasem s Andym - nechat hrát Rogera mimo centr, ať si pak musí znovu "zvykat" :)
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:39Od: Roger_Federer
Myslim, zbytecne obavy.:)
Andy na trave Federera neporazi..tipnu si 3:0 Roger;)
Navic posledni 3 utkani jasne pro Fedexe.
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:55Od: Cico93
Ouu odvážny tip.
[ Reagovat ]
07.07.2015 23:08Od: kada.tom
ani omylem, Andy vyhraje 3-1
[ Reagovat ]
07.07.2015 23:54Od: Smazaný účet
Poslední tři uktání z nejhorší sezony, ve které Andy neporazil někdy do řijna top 10 hráče? To bych jako bernou minci nebral. Není to tak dávno, co měl Andy s Rogerem pozitivní bilanci. Na trávě už Rogera porazil a dost jasně, takže není důvod nevěřit, že nemůže znovu.
[ Reagovat ]
08.07.2015 08:55Od: Smazaný účet
Murray je ted v obdivuhodne formě. Myslím, že Federer pojede domu.
[ Reagovat ]
08.07.2015 09:36Od: Smazaný účet
Taky mam predtim zapasem respekt a velky. Ale.doufam, ze dnes postoupi.nova velka ctverka.a v patek uvidime dve paradni semifinale.
[ Reagovat ]
08.07.2015 10:01Od: Smazaný účet
Taky doufám, Sice pro Andyho by byl lepší Simon, ale na zápas s Rogerem se těším celý turnaj. A nemyslím, že by měl Simon moc šancí s Rogerem. Takže se teda těším, víc než na případný zápas s Djokovičem. A při současné formě fakt věřím, že Andy na výhru má.
[ Reagovat ]
08.07.2015 10:12Od: rod_laver
Bude to super zápas, oba hráči jsou v dobré formě, bude šíleně vyhecovaný :-)
[ Reagovat ]
08.07.2015 11:00Od: Smazaný účet
Těším se, může to být vrchol turnaje. Jen se bojím, že když to Andy zvládne, tak pak psychicky zase odpadne s Djokovičem. Sice na trávě na něj má víc než kdekoliv jinde, ale bál bych se.
[ Reagovat ]
08.07.2015 11:49Od: rod_laver
Letos na W na mě Novak moc přesvědčivě nepůsobí. Nedivil bych se, kdyby ho už vyřadil Stan. Andy tu černou šňůru musí prorazit a kde jinde, než na Wimbledonu. Vítěz vzejde z případného semi Roger vs. Andy.
[ Reagovat ]
08.07.2015 11:54Od: Smazaný účet
Ale nestras.. to už radši ten Wawrinka.. Ale Nole to da, musí !
[ Reagovat ]
08.07.2015 12:51Od: Smazaný účet
Kéž bys měl pravdu.
[ Reagovat ]
07.07.2015 21:30Od: Smazaný účet Jde se dál
Skvělý obrat od Noleho,doufám,že mu to do budoucna pomůže,přeci jenom to byla velká zkouška psychiky.Akorát se obávám,aby nevyhořel s Wawrinkou,i když ten mi nepřijde úplně k neporážení.V případném souboji Djokovice s Murraym nebo s Federerem bych Noleho tentokrát nefavorizoval,.
[ Reagovat ]
07.07.2015 20:16Od: COMEON
Federer vs. Pospisil , prosíííííím :O
[ Reagovat ]
07.07.2015 21:27Od: Smazaný účet
Nejspíš dojde na duel Fed-Mur.Očekávám pořádnou bitvu :)
[ Reagovat ]
07.07.2015 21:51Od: Mayo
na ten zápas sa veľmi teším...chudáci sa vymlátia, ja očakávam aj 5 setov kľudne
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:07Od: Cico93
Snáď to zajtra obaja zvládnu, to by bolo semi jak remeň.
[ Reagovat ]
08.07.2015 12:42Od: Smazaný účet
semi jak řemen a finále jako hrom, if you know what I mean ;)
[ Reagovat ]
07.07.2015 18:04Od: kada.tom zítřejší QF
Pospisil - Murray (Centre, 14:00)
Djokovic - Cilic (Centre, následuje)
Simon - Federer (No. 1, 14:00)
Wawrinka - Gasquet (No. 1, následuje)
[ Reagovat ]
07.07.2015 18:18Od: Denis92
Tak som sa zmylil len v tom, ze Roger ide pred Stanom, zaco som v konecnom dosledku velmi rad, lebo by to mali stihnut odohrat.
[ Reagovat ]
07.07.2015 18:19Od: Denis92
Kazdopadne na oba svajciarsko-francuzske suboje sa velmi tesim a dufam, ze ich vyrazne neovplyvni dážď.
[ Reagovat ]
07.07.2015 18:23Od: kada.tom
jsem rád, že Andy a Novak hrají na centru a i v případě deště, který je zítra pravděpodobný, budou moci hrát pod střechou :-) a taky jsem rád, že Švýcaři budou hrát venku, protože jejich zápasy by se mohly hodně přerušovat a Francouzi by toho mohli využít :-)
[ Reagovat ]
07.07.2015 19:22Od: Roger_Federer
Jednicka je rychlejsi nez centrkurt..Simon bez sance.
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:29Od: Forehand
Bez šance?....

Ja som dal Wawrinkovi vo finále RG aspon 1%...:)
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:25Od: Smazaný účet
to neni zadny jelyto a hotovo. vyhral vudec nedko? zase se my seka nojbug, to uz je vo nervi. tak nevym.
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:44Od: safi1313 Re: ty mentale
Prosimtě nauč se česky a pak sem přidávej příspěvky
[ Reagovat ]
08.07.2015 00:08Od: rod_laver
Jimmy ten s tou kšiltovkou to dopynkal, to by se ti zavařila tabledka. Jo a taky ta černá ségra vyhrala, ale vo to si strach asi neměl. No ta černá, už víš?
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:23Od: Marduch
Možná, že nakonec bude Novak ještě rád za konfrontaci s Andersonem ve formě, který ho donutil probrat se z letargie po RG, než kdyby někoho přepinkal ve třech a ve ČF byl nenávratně uveden do reality Čiličem. Některé výměny ve druhém setu byly Noleho až téměř odfláknuté. Přišlo mi taky, jakoby si teprve během zápasu pořádně uvědomil, že nepokračuje RG a je nutný přijít s krapet jinou hrou. Nicméně stále jsou favority turnaje jiní.
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:29Od: pockerface
Někdy můžeš hrát celý turnaj jako bůh a ve finále prohraješ. A jindy to s problémy dokodrcáš do finále a vyhraješ. Takže ono je jedno jak se tam Novak dostane, hlavně, aby tam byl a s ním samozřejmě Roger :-)
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:20Od: Smazaný účet
Chudák Novak - dovolí si ztratit dva sety v TB a už tu z něj děláte pomalu největší jelito...abyste se nedivili :-)
[ Reagovat ]
07.07.2015 16:38Od: Smazaný účet IDEMO!
Dohrávku jsem neviděl. Včera mohl vyhrát, ten druhý tiebreak měl rozehraný vítězně. Ale kdoví, jak by hrál dále.. Anderson ho tam ničil!... Nole ale umí zabrat. Obrat famózní.

Jenže nemůžu se nějak zbavit pocitu a dávám za pravdu těm, kteří tvrdí, že je trošinku z formy...

Zabrat a vyhrát! :)
[ Reagovat ]
07.07.2015 16:52Od: Nola
nehral ziadny pripravny zapas, iba nejaku smiesnu exhibiciu, zajtra ho caka Cilic, den oddychu bude chybat, vlani ho dostal do 5 setov, vcera si dva sety pinkal a nahraval Kevinovi na stred kurtu, zabral az ked mu tieklo do topanok, ak v tom bude pokracovat, moze rupnut hocikedy
[ Reagovat ]
07.07.2015 16:55Od: a.magerova
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11046208_1659833454237968_7374028302533787221_o.jpg
[ Reagovat ]
07.07.2015 16:58Od: Nola
velmi vystizne :-D
[ Reagovat ]
07.07.2015 16:32Od: mac.hall
Novak je sice stále světovou 1 a někteří bývalý hráči světové špičky o něm ještě nedávno prohlašovali , že hraje tak trochu svou vlastní ligu , ale když se podívám na jeho výkony poslední 2-3 roky , tak je poloviční oprati roku 2011. Tehdy byla jeho hra skutečně místy až neuvěřitelná. Pamatuji si , jak z něj byl např. Rafa nešťastný. Sehrál s ním za rok soustu zápasů a snad všechny prohrál. A to byl ve špičkové formě a předváděl svůj nejlepší tenis.

Dnes Novak na kurtu často působí neslaným nemastným dojmem a vůbec nepřesvědčuje o svých kvalitách. To říkám i přesto , že má letos vynikající výsledkovou bilanci. Ale myslím že již RG ukázalo , že na tom poslední dobou není zrovna nejlépe. Z toho mála , co jsem zatím na letošním Wimbledonu viděl , bych rozhodně Novaka na vítěze nepasoval. Já osobně bych tipoval Rogera , Andyho a Stanislava.
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:13Od: Kozoroh
Souhlasím až na poslední slovo. Stan nehraje skvěle (co jsem ho loni sledoval, tak předváděl lepší tenis než letos) a očekávám jeho prohru s Richardem. Ten nejenže hraje výborně, ale jeho hra si s travnatým povrchem rozumí víc než Stanova.
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:23Od: Nola
nikdy nepodcenuj Stana Wawrosa, ked si to naposledy urobil,tak Novaka spraskal vo finale FO, Stan zatial hraje velmi slusne, videla som posledny zapas
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:31Od: Kozoroh
Tak to jsi v pondělí viděla jiný zápas. Wawrinkův výkon byl podprůměrný, ale na tragického Goffina to stačilo.
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:27Od: pockerface
Tak už má Novak i jiné priority než tenis. Manželství a dítě změní téměř každého, tak proč ne Novaka. Dříve třeba dával tréninku 5 hod.denně dnes to jsou třeba jen 2 hod. a zbytek se věnuje Stefanovi a ženě, ale třeba dře jako kůň, kdo ví. Ale roky taky nezastavíš.
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:00Od: Forehand
hehe..Aké naivné..
[ Reagovat ]
07.07.2015 19:21Od: woody
Já teda nesouhlasím,dokáže parádně mixovat svojí hru,na RG jak bylo řečeno přišel se špatnou obranou taktikou a prohrál,netvrdím že Novak vyhraje Wimbledon,ale rozhodně bych nezpochybňoval jeho výkony,když prohraje dvakrát za půl roku...Nikdo jiný z těch tvých koní nemá takovou formu celý rok, nejvíce se mu približuje Murray,protože letos prohrává akorát s Novakem,ale pohrdání výkonů Novaka je teda do nebe volající....
[ Reagovat ]
07.07.2015 19:26Od: Smazaný účet
To víš, Federerovci vycítili šanci a chytají se stébla...že ten jejich elegán má 1 GS za 5 let je neznepokojuje, ale Novak jak se jednou trápí, tak už ho odepisují :-D
[ Reagovat ]
07.07.2015 15:58Od: Mayo
Hlada supera nadalej.
[ Reagovat ]
07.07.2015 16:12Od: Smazaný účet
Už jich letos našel dost :) Když to srovnám s dobou, kdy kralovali tenisu Rafa nebo Roger, tak ti měli soupeře jen jeden v druhém. Novak s dnešním a včerejším výkonem nemá ani na Čiliče, i kdyby ano, tak Wawrinka je skoro jistá stopka (už kvůli psychickému bloku). Wawrinka je z téhle poloviny taky asi jediný, kdo by se mohl postarat o trochu vzrušení ve finále, i když i tak bych asi čekal výhru Murrayho nebo Federera ve třech setech.
[ Reagovat ]
07.07.2015 16:47Od: Nola
co hlaska, to perla :D skontroluj si radsej statistiky Rafu, ked kraloval rebricku, kto vsetko ho bol schopny porazit... o Fedexovi to tvrdit mozes, to bol panes
vcera to Novak pohnojil riadne, hlavne ten 2. set mal vyhrat, ako fanusik priznavam, ze mi riadne lepilo, tento zapas mi svojim priebehom trochu pripomenul pamatny zapas Verdasco vs Murray z roku 2013 o kolo neskor, Nolemu to velmi nejde proti servismanom, tento rok uz dokazal rupnut s Karlovicom, naviac Kevin hral vyborne aj v medzihre, nakoniec to uhaluzil, zajtra stretne hraca s podobnym stylom hry, ak nezapne od zaciatku zapasu a bude prepinkavat ako vcera 2 sety, kludne moze vypadnut, nad dalsimi zapasmi budem premyslat, ak ked budu aktualne...
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:13Od: Amputace
Na to, že je Rafa - Novakův největší rival - v tak mizerné formě, tak toho Novak příliš nevyužívá. Vyhrává Masters, ale na GS je zatím kromě AO docela nemastný neslaný. S dobře hrajícím soupeřem prostě nemá šanci, viz Wawrinka ve finále FO. Problémy měl i na AO s Murrayem, který se naprosto nepochopitelným způsobem sesypal a zápas si prohrál sám. Po skončení AO jsem si nicméně myslel, že může Novak klidně udělat kalendářní GS, protože jeho největším soupeřem je de facto tenista za zenitem, s tím, co ale současně předvádí, bude letos rád ještě za GS finále. Začíná mi připadat trochu jako smolař pokud jde o GS.
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:28Od: Kozoroh
Smolař s 8 GS - víc GS než Novak mají v open éře jen Federer, Sampras, Borg a Nadal; Lendl, Agassi, Connors mají stejný počet GS titulů a McEnroe, Wilander, Becker nebo Edberg mají míň trofejí. Zas takovým smolařem není, nemyslíš?
Ohledně No1eho na GS bychom se měli ptát jinak - proč je na AO daleko úspěšnější než na ostatních GS?
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:42Od: Forehand
Hard je Djokovicov najlepší povrch...Preto má z Austrálie logicky lepšie výsledky, než z Paríža alebo z Londýna..Skôr si tú otázku môžeme položiť v kontexte veľkého rozdielu medzi Austráliou a NY.

V NY má naozaj tak trochu smolu, odohral tam 4 finále za sebou (to nedokázal ani v Melbourne), no 2xkrát narazil na skvelého Nadala a raz na skvelého Murrayho s vetrom vo vlasoch..
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:44Od: Amputace
Osm GS je nádherné číslo, které určitě ještě povyroste, ovšem u hráče jeho kalibru bych očekával, že bude GS tituly připisovat rychleji, tak jako Rafa a Roger v nejlepších letech. Vždyť pouze v jedné sezóně dokázal získat více než 1GS, to je zatraceně málo o ohledem na to, jak dokáže dominovat žebříčku, vyhrávat druhořadé Masters a předvádět konstatní výkony prakticky celou sezonu. Pokud nebudu počítat tu jeho mistrovskou sezónu 2011, tak jeho poměr vyhraných a prohraných GS finále je 5:8. Se započítáním roku 2011 je to 8:8, což je stále dost hrozná bilance, resp. 8GS je nádherný výsledek, ale mohlo by to být daleko, daleko lepší, což, myslím, víš moc dobře i ty sám. Pro srovnání u Nadala je to 14:6, u Federera 17:8, u McEnroea 7:4, Samprase 14:4, Borga 11:5... Horší finálovou bilanci na GS z těch úplně top hráčů má snad jen Lendl, což byl vážně král prohraných finále.
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:33Od: Marduch
Já nevím, však i v posledních letech, kdy ho na GS porážel Rafa, byli i další, kteří ho dokázali vyklepnout, a to nejednou.. Kromě Rogera Wawrinka 2x, Murray 2x.. Ač je možná největším univerzálem, tak bych si netroufl ho automaticky řadit při slabším období Rafy jako jednoznačného favorita každého GS..
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:43Od: Smazaný účet
Taky to tak vidím. Novak je jednička, protože je ze špičky zdaleka nejvyrovnanější, nejčastěji je schopen zahrát svůj top. Jenže jsou hráči, kteří tu top úroveň mají výš než on, byť jí nedokážou předvést tak často. Klasicky Wawrinka, který je schopný dostat 1-6 2-6 od challengeristy a za 3 týdny vyhrát GS. V průměru mnohem slabší hráč než Djokovič - ale při svém maximu pro Djokoviče nehratelný soupeř. O to víc mě mrzí, že je na tom Rafa tak, jak je. Kdyby byl letos ve formě, tak měl hodně velkou šanci na kalendářní GS.
[ Reagovat ]
07.07.2015 18:03Od: Nola
reagovala som iba na tuto vetu

Už jich letos našel dost :) Když to srovnám s dobou, kdy kralovali tenisu Rafa nebo Roger, tak ti měli soupeře jen jeden v druhém.

snad to ako vysvetlenie staci, uz teraz lutujem, ze som zareagovala na nick wave, konfrontaciu rada prenecham fanklubu Rafa vs Fedex
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:38Od: Forehand
Nechcem vám zasahovať do vašej idylickej debaty, ale keď kraloval Nadal, tak získaval kariérne Grandslamy a nevyhrával jeden major ročne...
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:15Od: Roger_Federer Re: He He
Rafa vyhral ve svych top sezonach 08 10 13, kdy "kraloval" vzdy dva granslemi, z toho pokazde jeden byl RG.Nikdy nedokazal vyhrat 3 v jednom roce, Djokovic ano..
Karierni granslam ma jeden.
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:26Od: Smazaný účet
Který z těch 3 Rafových GS z roku 2010 mu nezapočítáváš (neuznáváš)? ;)
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:35Od: Roger_Federer
Ok..stane se.Ja lovim v pameti panove..Na Us.open jsem zapomel.Myslel jsem ze ho vyhral Roger..;)
[ Reagovat ]
08.07.2015 01:10Od: Forehand
Roger a US Open?.....Ten bol dobrý :)
[ Reagovat ]
08.07.2015 15:05Od: spaniel
Jo, vždyť jich má jen 5...koho by to napadalo, že?
[ Reagovat ]
07.07.2015 22:28Od: Forehand
Dominik, Dominik :)
[ Reagovat ]
07.07.2015 23:56Od: Amputace Re: R_F
"Z toho jeden byl vždy RG." Kdybychom Novakovi odpočítali AO, tak by platilo tvrzení, že pouze ve dvou sezónách dokázal vyhrát GS (2011, 2014). V těch zbylých vyhrál vždy jen jeden GS a to AO. Proč prostě neuznáš, že v tomto směru - úspěšnost na GS a v GS finále - se na Rafu nechytá a snažíš se to nesmyslně argumentovat?
[ Reagovat ]
08.07.2015 08:07Od: Roger_Federer Re: Amputace
Uznavam..:)
[ Reagovat ]
07.07.2015 17:38Od: Smazaný účet
Když je Nole takový král, tak proč v době svého "kralování" není schopný získat víc než 1 GS v sezóně? Zvlášť letos, kdy je Rafa úplně mimo a Rogerovi je skoro 35. Novak podle výsledků vypadá, že se soustředí víc na Masters než na GS. Nebo to bude spíš tím, že když se na GS soustředí ostatní hráči ze špičky, tak ten jeho trůn zdaleka tak neotřesitelný není...
[ Reagovat ]
08.07.2015 08:53Od: Smazaný účet
Ještě nekric. Pořád muže Nole vyhrát Wimbledon a Us open. To by vám všem sklapla huba :-D :-D
[ Reagovat ]
08.07.2015 13:54Od: Smazaný účet
Osobně nevěřím, že ještě někdy vyhraje jinde než na AO.
[ Reagovat ]
08.07.2015 14:00Od: Smazaný účet
Přece RG musí vyhrát :-)
[ Reagovat ]
08.07.2015 15:18Od: Amputace
Ale vyhraje. Kdo by mu v tom jako měl zabránit? Za Rafovou formou stojí velký otazník a těžko říct, jestli bude ještě někdy konkurenceschopný Djokovičovi. Minimálně na RG bude v budoucích letech právě Djokovič největším favoritem, pokud se nevrátí Rafa. Wawrinka letos byl jenom takový "úlet", to už se podle mě nebude opakovat. V případě, že se Rafa nenavrátí ke svému optimu, následující dvě tři sezony může klidně Djokovič dominovat - ale také nemusí, jak se ukazuje letos. Já si ale osobně myslím, že vyjímaje AO minimálně RG a US Open ještě přidá. Problémy bude mít ve Wimbledonu, tam už mu moc nevěřím.
[ Reagovat ]
08.07.2015 15:59Od: Smazaný účet
Loni se "čekalo", že vyhraje aspoň 3 GS. Letos se po AO všude psalo, že vyhraje všechny čtyři a nikdo mu v tom nezabrání. Stačil jeden top výkon od Wawrinky a Djokovič nevěděl, co hrát, nestačil mu ani náskok brejku v 4. setu. Murray se na něj na antuce za poslední rok dotáhl neuvěřitelně a je klidně možné, že za rok už bude lepší. Navíc Rafa se určitě minimálně na antuce dostane aspoň na 80 % předchozí úrovně a to mu bude na zisk RG stačit. Plus rok od roku větší psychický tlak na Djokoviče, takže RG vyhraje jen hodně těžko. Wimbledon - je zázrak, že ho s jeho hrou na trávě dokázal dvakrát vyhrát (upřímně - to platí i pro Rafu :D ). Na ní nemá šanci ani proti Murraymu ani Federerovi (který hraje v 34 letech o třídu líp než loni). Takže mimo AO může uspět především na USO, ale jeho hlavní problém je ta chybějící mentalita šampiona, kterou v současném tenise mají asi jen Federer a Nadal (bilance finále na GS je dostatečně vypovídající, Rafa z 20 zápasů prohrál jen 6 a z toho 2 byly s Federerem v nejlepších letech na trávě a 2 s Djokovičem v roce 2011, kdy ten hrál svou vlastní ligu - takže Rafa prohrál jen 2 finále, v kterých měl reálnou šanci vyhrát). Šanci, že se Djokovič dostane na hranici 10 GS, vidím tak na 50 %. Navíc moc let na vrcholu už nemá, třicítka se blíží a nevěřím, že bude po třicítce držet úroveň tak vysoko jako Federer (v tomhle nevěřím ani Nadalovi, ale ten by třeba ve věku 30+ ještě mohl při dobrém zdraví přidat nějaký titul na RG, díky své výjimečnosti na antuce).
[ Reagovat ]
08.07.2015 16:55Od: Amputace
Zapomněl jsi na finále Austrálie 2012, ale to není podstatné. Podstatné je, že nevím, kde bereš jistotu, že se Rafa vrátí na 80% své výkonnosti na antuce. To žádná jistota není, ba naopak - vůbec nic tomu nenasvědčuje, ani jeho aktuální forma, ani výsledky, ani věk. Murray Djokoviče na antuce fakt nepřekoná, to je úplná fantasmagorie a to, že se na dalším nebo tom dalším RG objeví další Wawrinka s podobným supervýkonem je také dost nepravděpodobné. Djokovič by musel mít opravdu extrémní smůlu, aby RG nikdy nevyhrál. Čímž neříkám, že se to nemůže stát. Kdybych měl vsadit všechny své peníze na to, že Djokovič překoná hranici 10GS, tak to udělám. Je to téměř jisté.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist