Djokovič v Bělehradu začal výhrou nad Moraingem, čeká ho Coria

  • ATP BĚLEHRAD - Novak Djokovič na úvod antukového turnaje v rodném Bělehradu nezaváhal, s německým lucky loserem Matsem Moraingem si poradil 6-2 7-6. Ve čtvrtfinále světovou jedničku čeká Argentinec Federico Coria.
    25. 5., 23:24 | Aktuality |  51 komentářů
    Novak DjokovičNovak Djokovič 
     

Novak Djokovič netradičně v týdnu před grandslamovým turnajem startuje na menší akci ATP 250, neboť se koná v jeho rodném Bělehradu.

V této sezoně se v metropoli Srbska hraje už podruhé, před měsícem Djokovič vypadl nečekaně v semifinále s pozdějším ruským šampionem Aslanem Karacevem. 

Druhý pokus o první letošní antukový triumf zahájil výhrou 6-2 7-6 nad německým outsiderem Matsem Moraingem, který se do hlavní soutěže dostal až jako lucky loser. Ve druhém setu srbský tenista nedokázal dvakrát potvrdit brejk, ale v tie-breaku duel ukončil.

"Hrát v Srbsku je vždy velmi speciální. Navíc není obvyklé mít dva turnaje takhle brzy po sobě, tento týden je pro nás všechny překvapením," řekl Djokovič, který před devíti dny prohrál finále na Masters 1000 v Římě s Rafaelem Nadalem.

"Se svou hrou v Římě jsem byl spokojený. S Rafou jsem hrál tři hodiny a cítil jsem, že bych mohl hrát dál ještě několik hodin. To mě opravdu povzbudilo, protože vím, že jsem připravený hrát zápasy na tři vítězné sety," dodal čerstvě 34letý Srb.


Ve čtvrtfinále se světová jednička Djokovič utká poprvé s Federicem Coriou29letý Argentinec dnes přehrál hladce 6-3 6-2 uruguayského antukáře Pabla Cuevase.

• ATP 250 BĚLEHRAD 2 •
Srbsko, antuka , 511.000 eur
úterní výsledky (25. 05. 2021)
• Dvouhra - 1. kolo •
Djokovič (1-Srb.) - Moraing (Něm.) 6:2, 7:6 (7:4)
Verdasco (Šp.) - Mannarino (4-Fr.) 7:6 (7:4), 6:0
Molčan (SR) - Krstin (Srb.) 6:0, 6:0
Coria (Arg.) - Cuevas (Urug.) 6:3, 6:2
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (51)
27.05.2021 08:12Od: Forehand
Moc o Wta nepisem a uz vobec nie v clankoch o ATP.

Ale ten status Naomi Osaka je na facku.
[ Reagovat ]
27.05.2021 08:16Od: SwissMaestro
ted na to koukam, to je plnohodnotny nastupce černé příšery Sereny
[ Reagovat ]
27.05.2021 08:16Od: SwissMaestro
měla by za to přijít penalizace
[ Reagovat ]
27.05.2021 08:18Od: SwissMaestro
za chvíli aby se reprtoér bál položit legitimní otázku...větší smutno je z těch komentářů na twitteru pod tím jejím příspěvkem, ale na druhou stranu to tam je samá duha a zakomplexovaná holčička..svět jde do prdele
[ Reagovat ]
27.05.2021 09:35Od: Krisboy
Mluvíte o Ósace a jejím rozhodnutí nechodit v Paříži na tiskovky? Já myslím, že to mohla vydržet, stejně by absolvovala tak maximálně dvě smile
[ Reagovat ]
27.05.2021 11:57Od: turista
No nechce se jí povídat si s novináři. Ono je to někdy otravné.
[ Reagovat ]
26.05.2021 17:32Od: Patik
Pozeral som si jeho zápasy na antuke za mlada..a porovnal som si ich s poslednými výkonmi..mladý dravý energický a silný Djokovič vymenený za nejaký slabý a smutný odvar..on keby mal druhé French Open tak na antuku ani nepáchne..maximálne len kvôli príprave na Wimbledon..je vidieť že ten jeden titul mu skrátka nestačí chce mať každý GS dvakrát..niečo ako chcel kedysi strašne vyhrať Masters v Cinci..
[ Reagovat ]
26.05.2021 18:50Od: turista
Tak v tom Římě i na RG minulý rok a letos hrál solidně a se zájmem. Ale tu výkonnost co měl v letech 2011-2016 už bohužel nemá nejen na antuce ale na žádném povrchu proto i častěji vyhučí. Léta běží a nedá se s tím bohužel nic dělat.
[ Reagovat ]
26.05.2021 20:57Od: annah
Jo, jo, o tom ve FFF něco víme. :-)
[ Reagovat ]
26.05.2021 22:14Od: FulnekUltras
jenom tam? ;-)
[ Reagovat ]
26.05.2021 21:52Od: Marduch
Spis si myslím, že jeho hra trpi menší intenzitou úderu kvůli upravené životospráve, tuším někdy během 2015, bez živočišných bilkovin, kdy se stal defakto veganem. Nejvíc je to znát na pomalejsich povrsich, kde je obecně těžší sázet winnery. Techniku a pohyb má stále na vysoké úrovni, bo trávu pořád zvládá skvele. A to ještě jeden Wimbledon zrusili.
[ Reagovat ]
26.05.2021 23:13Od: Forehand
Antuku zvláda rovnako dobre ako trávu. Veď na oboch sa dostal do finále 5x ak sa nemýlim.

Rozdiel je v tom, že v troch finále na RG proti nemu nestál Federer, ale Nadal :)
[ Reagovat ]
27.05.2021 07:45Od: Kozoroh
Není to úplně tak. Do roku 2014/15 byl No1e opravdu lepší na antuce, ale s tím, jak zlepšil servis a vyhrál 2x za sebou Wimbledon, tak je lepší na trávě. V dnešní době, kdy opět vyhrál 2x za sebou Wimbledon a letos by mohl získat hattrick, už o tom není sporu. No1e dokonce nedávno prohlásil, že trávu má ve větší oblibě než antuku.
[ Reagovat ]
27.05.2021 08:11Od: Forehand
Vyhral Wimbledon, ale ako ho vyhral.

Je jasne, ze ho vyhral aj vďaka neschopnosti súpera. Štandard, ktory mu na W. stači na vyhru mu na RG holt nestačí.

A samozrejme hodnotim celkovo nie od 15-16, to je neobjektivne.
[ Reagovat ]
27.05.2021 12:44Od: Kozoroh
Faktor Nadal jako jediné výlučné vysvětlení toho, proč je Djoker na antuce méně úspěšný než na trávě, je mýtus. Ve svých nejlepších sezónách 2011 a 2015 Novak na RG neprohrál s Rafou, nýbrž s RF a Stanimalem. Rovněž Thiem dokázal na RG No1eho zdolat.

Ve Wimbledonu je No1e důslednější a jeho hře tráva více vyhovuje - skvělý servis, return, atletičnost, je-li ve formě, může zasáhnout skvělé ploché údery.

Podle mě, hlavní důvod, proč je No1e na antuce méně úspěšný (zejména ve formátu na tři vítězné) je proto, že nikdy nedosahoval takových topspinových rotací, jaké jsou schopni vyprodukovat Rafa, Stan, v minulosti Guga aj. Djokův úspěch na antuce spočívá v jeho skvěle propracovaných pozemních úderech, rychlosti, přesměrování míče, vytrvalosti a ROS.
[ Reagovat ]
27.05.2021 13:48Od: Forehand
Hej, mýtus...Tych 13RG a 13:0 na finále je asi tiez mýtus.

Ja si naopak bráško myslim, ze je to fakt a nie mýtus.

Djokovic prehral na RG so Stanom a Thiemom, rovnako ako prehral na W. s Andym, Berdychom, ci Querrym. Takze tadialto cesta argumentačne isto nevedie.

Proste na RG vyfasoval od Nadala 3-4 finálove prehry, na W stal proti nemu roztraseny Federer, ktory zdaleka neni hegemog, pripadne Anderson. Ziadna veda, jednoduche ako facka.
[ Reagovat ]
27.05.2021 14:33Od: Amputace
Asi tak no. Udivuje mě, že někoho vůbec může napadnout zpochybňovat, že Nadal se svými čísly a konstantní antukovou dominancí trvající až na výjimečné výpadky 15 let, byl tou hlavní překážkou k vyhrávání titulů na antuce pro ostatní hráče. Za chvíli se tady s takovou ještě dočteme, že Nadal s 13ti RG tituly je vlastně jen průměrný antukář.
[ Reagovat ]
27.05.2021 14:44Od: Amputace
Jinak k tomu Wimbledonu. Tím hlavním důvodem, proč byl Djokovič úspěšnější ve Wimbledonu než na RG, je - jak píšeš -, že Wimbledon prostě neměl svého hegemona. Kdybys odmazal Nadala, má Djokovič minimálně stejný počet RG jako Wimbledonů. Jenže u Wimbledonu nemáš koho odmazat, aby se ta jeho čísla nějak výrazně proměnila. Zkrátka tam nikdy neměl rivala, který by ho výrazně převyšoval a dokázal ho porážet.

Že Djokovičovi sedí více hra na trávě než na antuce je samozřejmě totální nesmysl. Djokovič není žádná ofenzivní raketa, která by pálila jeden winner za druhým a antuka tím pádem eliminovala jeho hlavní zbraně. Naopak jeho největší zbraně, což je výborný pohyb, mimořádná fyzická vybavenost, rychlost a schopnost postupného budování výměny, jsou vlastnosti nezbytné pro každého lepšího antukáře.
[ Reagovat ]
27.05.2021 15:39Od: dappe
Proč by to měl být nesmysl? Na trávě se dá prosadit daleko více způsoby než co píšeš. Federer s Murrayem jsou z té špičky nejšikovnější hráči, oba mají trávu jako oblíbený povrch.

Při tom porovnání nejde o počet titulů, ale spíše o počet soupeřů, kteří ho tam dokázali porazit. Od 2011 Djokoviče na RG porazilo celkem dost různých hráčů ze špičky, Thiem dokonce opakovaně.
[ Reagovat ]
27.05.2021 15:56Od: Forehand
No a nebude to tým, že od roku 2011 je Nadal na antuke v Paríži stále v top forme, kdežto Federer na Wimbledone počnúc rokom 2014, kedy začal s Novakom neustále prehrávať, je holt za zenitom?
[ Reagovat ]
27.05.2021 16:03Od: Forehand Re: update
Od roku 2011 Djokovič prehral na RG s 5 hráčmi.
Od roku 2011 Djokovič prehral na W s 4 hráčmi. Je to porovnateľné.

Rozdiel robí fakt, že s Rogerom to má 3:1 (3:0 na finále) a s Rafom 1:4 (0:4 v rámci SF a F)
[ Reagovat ]
27.05.2021 16:34Od: dappe
Ale to dělá rozdíl v diametrálně rozdílném počtu titulů, to nepopírám. Řekl bych, že při debatě o větší oblíbenosti povrchu se ale musíš dívat i na ty věci, co píšu já. Djokovič byl na RG zranitelný proti většímu počtu soupeřů, není to jen o Nadalovi. Na trávě je navíc větší šance na překvapení obecně. Celkově bych řekl, že je prostě o něco silnější na Wimbledonu než na RG, alespoň tedy těch posledních 10 let.
[ Reagovat ]
28.05.2021 08:34Od: Forehand
No na RG vypadol od roku 2011 s o jednym hracom navyse oproti W..To nie je dramatický rozdiel, najma ked si uvedomis, ze RG vyhral raz a W 5-krát.

Celkovo, v rámci celej kariery dokonca na W. vypadol so širšou paletou tenistov, než na RG, odkial odchádzal snáď z 50% z rakety Nadala.

To akoby sa darilo Djokovicovi na RG bez Nadala sme prakticky videli v roku 2016.

A mozno ak by bol Federer v rokoch 2014-2019 vo vzájomných finále Noleho Rovesnik, má dnes Novak 2 Wimbledony a medzi konštantnou výkonnostou Djokovica na antuke vs tráve by nebol ziadny spor.
[ Reagovat ]
28.05.2021 15:31Od: turista
Souhlasím s Kozorohem v tom, že Djokovič není schopen vyprodukovat míče s přiliš velkou horní rotací. Na antuce je ale mimořádně kvalitním hráčem díky trpělovisti, konzistenci v dlouhých výměnách, vyrovnanosti základních úderů, které mají i perfektní časování. Pomáhá mu tam i velká elasticita a schopnost doklouzávat míče. Nemyslím si, že by na trávě hrál lepší tenis. S Forehandem souhlasím, že u Novaka na RG je z víc než 50% kamenem úrazu Nadal protože je prostě hegemonem té pařížské antuky. Totéž v Římě. Tráva a hardy své hegemony nikdy neměly a nemají. Vždycky tam bylo a je dost prostoru na to aby se prosadili i jiní.
[ Reagovat ]
28.05.2021 15:34Od: turista
Vždyť do každého RG se jde s předpokladem, že se bude 64 hráčů honit do úmoru po kurtech a nakonec vyhraje stějně zase Nadal. A tak už to jde 16 let.
[ Reagovat ]
27.05.2021 16:13Od: Amputace
Djokovičovi, který neumí pořádně zasmečovat a na síti působí občas jako dorostenec, sedí víc tráva než antuka. Však jistě.
[ Reagovat ]
27.05.2021 19:09Od: Marduch
To s tim ale moc nesouvisí, on se na saku objeví plus mínus stejněkrát za zápas nehledě na turnaj a povrch.
[ Reagovat ]
27.05.2021 15:48Od: Forehand
Veru. Djokovicov pohyb na tráve vyzerá vyslovene smiešne. Pamätám si ako ho raz vo finále rozobral na súčiastky Andy Murray. Celkovo v druhej dekáde 21 stor. bol W. úplne otvorený, o hegemónovi nemôže byť reči. Každému z veľkej štvorky sa tam podarilo triumfovať, Andymu, Federerovi a Novakovi viackrát. Aký to rozdiel oproti RG. Neviem koľko ročníkov RG Novak absolvoval, tipujem tak 14, no a z rovných 7 mu vystavil stopku jeden hráč. Znamená to teda, že vo Wimbledone prehral pravdepodobne so širšou paletou hráčou, než prehráva v Paríži.
[ Reagovat ]
28.05.2021 15:21Od: turista
Ani tráva ani hard neměly nikdy svého hegemona. Antuka ano. Nadala. Porážkami s ním Djokovič přišel jistě o dobrých 15 antukových titulů, které by jinak bez potíží vyhrál.
[ Reagovat ]
28.05.2021 19:11Od: Kozoroh Re: Forehand, Amputace
Nadal na RG je velice důležitý faktor, co však tvrdošíjně odmítáte pochopit / uznat, že existují další vysvětlení, proč je Djoker na RG méně úspěšný než ve Wimbledonu. Obě dvě jsem už jmenoval. Kombinace skvělého servisu + returnu je zbraň, nejvíc účinná na trávě. No1e zlepšil své podání pod Beckerovým vedením, dalších úprav a vylepšení se jeho servis dočkal s Ivaniševičem. Zlepšilo se umísťování servisu, produkce es, víc přímých bodů z podání. Na letošním AO No1e nastřílel 103 es, dostal se tak mezi borce se silným servisem jako Sampras, Ivaniševič či Federer. Se zlepšením servisu se zvýšil No1eho herní level na trávě, navzdory hře na síti, kde se ale rovněž zlepšil a těch smečí už taky nekazí tolik jak v minulosti. Dnešní tráva ve Wimbledonu už není taková jak za Edberga a jiných síťařů, dnes rozhoduje level hry od baseline a servis s returnem. Ve všech jmenovaných bodech je No1e prvotřídní, proto kraluje Wimbledonu v dnešní době. Rovněž dodávám, že žádný svůj wimbledonský titul nezískal zadarmo, vždy musel porazit Feda nebo Rafu.

Druhým faktorem jsou topspinové otáčky, ne že by Novak hrál pouze ploché údery, ale jeho údery nikdy negenerovaly topspinové otáčky takové intenzity, jaké umí Rafa, Stanimal nebo Thiem. No1eho údery už v průměru nejsou tak razantní, jak v minulosti, vykompenzoval to úpravami podání, což funguje pro hard a trávu, ale už ne tak dobře pro antuku, pro soupeře je tak snadnější ho na antuce přetlačit ve výměnách. Na antuce je samozřejmě skvělým hráčem, ale z důvodů, které jsem popsal, považuji antuku za jeho nejslabší povrch.
[ Reagovat ]
27.05.2021 09:27Od: Tomas_Smid_fan
Je to logické, když je vegan...
[ Reagovat ]
27.05.2021 11:50Od: turista
No tak ta současná tráva ve Wimbledonu není naštěstí pouze o třepání koberců, které Novak rozhodně nepreferuje. A antuková procenta výher má Nole stále mezi nejlepšími 4-5 hráči celé Open éry.
[ Reagovat ]
26.05.2021 23:15Od: Patik
Tiež si myslím že v tom bude tá strava..je úplne slabý na antuke..hlavne na forehande..
[ Reagovat ]
27.05.2021 06:37Od: Krisboy
Vy toho o výživě moc nevíte, že? Doporučuji si něco nastudovat. smile
[ Reagovat ]
27.05.2021 12:24Od: Patik
nemusím byť odborník na stravu aby som vedel že steak ma posilní viac jak šalát z rukoly.smile
[ Reagovat ]
27.05.2021 13:46Od: Krisboy
Čekal jsem tedy jiný argument, než takhle stupidní demagogii. Přeci nejsi tak hloupý, aby sis myslel, že vegani jedí jen saláty?

Tak znovu: zjisti si něco o veganství, resp. o veganských sportovcích a neztrapňuj se tady lacinými vtípky na úrovni čtvrté cenové.
[ Reagovat ]
27.05.2021 14:38Od: blixa
Veganství je neskutečná kravina a myslet si, že absence živočišných proteinů se obejde bez následků je neuvěřitelně naivní. Kupodivu na světě neexistuje (a ani neexistovala) jediná přirozená lidská kultura, která by byla veganská. Proč asi. Nicméně pokud se devastuje dospělý člověk takovými nesmysly, jeho věc. Tragédií ovšem je, když k tomu nutí svoje děti, u kterých jsou následky nesrovnatelně horší. To bych trestal odnětím dětí a dlouholetým vězením, protož to prostě je zločin.
[ Reagovat ]
27.05.2021 15:16Od: Krisboy
Tobě už arogance dávno zatemnila rozum smile
[ Reagovat ]
27.05.2021 15:18Od: blixa
smile Jojo, jak se veganům sáhne na jejich náboženství ... smilesmile
[ Reagovat ]
27.05.2021 20:56Od: Patik
Vegánstvo je každého osobná vec..nech si každý je čo chce...ale nemám rád keď sa to vegáni snažia niekomu vnucovať a preorientovať niekoho na vegánsky jedalníček..vždy keď to odniekoho počúvam vždy mu poviem že keď prídem domou si urobím šťavnatý steak..alebo si rovno objednám poriadne mäso a zjem ho pred jeho očami..a to milujem zvieratá..viac než ludí..smile
[ Reagovat ]
27.05.2021 20:51Od: Patik
vegánstvo nieje veda len obmedzovanie jedálníčka..pokiaľ neješ nejakú chémiu tak kombinuješ len rôzne ovocie so zeleninou prípadne rôzne oriešky hríby strukoviny plody a podobne bez urážky ako ktorýkoľvek bylinožravý tvor v prírode.
[ Reagovat ]
27.05.2021 21:13Od: blixa
Jo, to jo, problém je v tom, že člověk není "bylinožravý" tvor. Živočišné proteiny prostě nezbytně potřebuje, v mládí kriticky, v dospělosti méně ale přece.
[ Reagovat ]
27.05.2021 22:19Od: Patik
tomu ver
[ Reagovat ]
27.05.2021 07:30Od: RF46
Forehand je obecne slaby...
[ Reagovat ]
27.05.2021 11:55Od: turista
Dává do něj maximální úsilí podle toho jak se u toho tváří a jak heká už skoro jako Nadal. Ale 165km/h to bohužel z FH Novak aktuálně nepálí.
[ Reagovat ]
27.05.2021 12:27Od: Patik
na hardy a trávu tie forehandy úplne stačia..ale na antuke je to málo..hlavne proti hráčovi čo behá 5 metrov za čiarou v pomalých podmienkach.
[ Reagovat ]
26.05.2021 12:47Od: turista
Idemo dalje Novak! Pobedi!
[ Reagovat ]
26.05.2021 12:26Od: Mayo
Další Mickey mouse turnaj smile
[ Reagovat ]
25.05.2021 23:41Od: paddy
Jeho narozeniny tady nikdo neoslavil smile
[ Reagovat ]
26.05.2021 05:04Od: Marduch
Necháváme to na 13.06., jednou a pořádně:D
[ Reagovat ]
26.05.2021 13:45Od: paddy
Dojde i ke svržení sochy? smile smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist