Federer se na kurty vrátil triumfem ve Stuttgartu a slaví 98. titul

  • ATP STUTTGART - Roger Federer se po téměř tříměsíční pauze hned na svém prvním turnaji na trávě dočkal již 98. kariérního a třetího letošního titulu. Šestatřicetiletý Švýcar ve finále turnaje ATP 250 ve Stuttgartu porazil Milose Raonice.
    17. 6. 2018, aktualizováno | Aktuality |  216 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profily hráčů

Roger Federer letos opět vynechal antukovou část sezony a téměř tři měsíce si dopřával zasloužený odpočinek po skvělém vstupu do sezony. Na kurty se vrátil na trávě ve Stuttgartu, a to tím nejlepším možným způsobem.

Šestatřicetiletý Švýcar na úvod otočil duel s domácím Mischou Zverevem, poté přehrál Pellu, další obrat předvedl proti Kyrgiosovi a zajistil si návrat na post světové jedničky, kde vystřídá Rafaela Nadala. V dnešním finále porazil 6-4 7-6(3) Milose Raonice a zvýšil své vedení ve vzájemné bilanci s Kanaďanem na 11-3.

Federer ve třetí hře využil svůj jediný dnešní brejkbol, v následujícím gamu odvrátil dvě šance Raonice na rebreak a náskok si pohlídal až do konce setu.

Druhá sada brejkboly nenabídla a musel rozhodovat tie-break. V něm Federer sice brzký minibrejk ztratil, nicméně od stavu 2-3 uhrál pět bodů v řadě a po necelé hodině a půl mohl slavit.

Federer dnes vybojoval třetí letošní (Australian Open a Rotterdam) a celkově 98. titul. Více triumfů v minulosti zaznamenal už jen Jimmy Connors (109). Na trávě se rodák z Basileje radoval poosmnácté, premiérově ve Stuttgartu, kde loni vypadl už ve druhém kole.

"Mám radost. Myslím, že to bylo z mojí strany dobré finále. Celý turnaj jsem odehrál velice dobře, s ohledem na to, že jsem chvíli nehrál. Je to skvělý comeback," pochvaloval si Federer.

"Každý titul na trávě je speciální. A vyhrát poprvé turnaj ve Stuttgartu je splněný sen. Poslední roky jsem pro to tvrdě bojoval. Konečně to vyšlo," řekl Federer.

Federer se na německém pažitu ještě zdrží. Nyní se přesune o kus dále do Halle. Na tamní trávě bude útočit na jubilejní 10. trofej a obhajovat loňský triumf. Poté osminásobného šampiona čeká slavný Wimbledon, kde může získat už 21. grandslamový vavřín.

• ATP 250 STUTTGART •
Německo, tráva, 656.015 eur
nedělní výsledky (17. 6. 2018)
• Dvouhra - finále •
Federer (1-Švýc.) - Raonic (7-Kan.) 6-4 7-6(3)
• Čtyřhra - finále •
Petzschner/Puetz (Něm.) - Lindstedt/Matkowski (Švéd./Pol.) 7-6(5) 6-3
TenisPortal.cz, Ondřej Jirásek
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (216)
18.06.2018 09:30Od: Stan_Borowitz Osobně bych jednomu uživateli
z tábora FNF doporučil v jeho vlastím zájmu i v zájmu jeho manželky návštěvu kožního lékaře. Ta jeho obsese předkožkou, jejíž přecitlivělost neopomene zmínit minimálně jednou týdně, totiž nevěstí nic dobrého...

Nebudu jmenovat, abych ho neuvedl do rozpaků, on ví a ostatním do toho nic není.
[ Reagovat ]
18.06.2018 09:46Od: Pe3k
S jeho zálibou v prostitutkách může být rád, že to schytala jen předkožka, jinak pro něj je to i celkem trefná přezdívka ;)
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:19Od: janek_da
A kromě zdravotního hlediska je tu i trestní. Podobné to bude určitě i na Slovensku

Trestní zákoník ČÁST DRUHÁ, HLAVA I, Díl 3, § 155
§ 155 Ohrožení pohlavní nemocí

Kdo jiného vydá, byť i z nedbalosti, nebezpečí nákazy pohlavní nemocí, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:22Od: Pe3k
Kdo jiného vydá? To nechápu. Janek co si to zas vymyslel.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:43Od: a.magerova
vydat = vystavit čili vydá = vystaví nebezpečí nákazy.... ;-)
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:56Od: Pe3k
Aha, koukám, že máš v šíření pohlavních nemocí taky své zkušenosti...jak dobře se vlastně znáš s Forehandem? :D
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:19Od: a.magerova
No... mám, díky Werichovi a Svěrákovi, zkušenosti v šíření hezkého českého jazyka.... ;-)

Forehanda osobně znám úplně stejně jako tebe... :-))
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:21Od: George_Renel
A já myslel, že už má definitivně nový nick "Předkožka" :-b.
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:46Od: janek_da
hm, chyba tam ale je. Chybí předložka, ano předložka, "v". vydat v nebezpečí
[ Reagovat ]
18.06.2018 14:04Od: a.magerova
Mně tam ta předkožka, vlastně předložka, nechybí... použili-li bychom již zmíněné synonymum vystavit, pak by to bylo jasnější a předložka "v" by se tam vůbec nehodila... "Kdo jiného vystaví nebezpečí nákazy..."
[ Reagovat ]
18.06.2018 19:17Od: Forehand
Zdravím svoj fanklub fanatics..Na tomto portáli odvádzam kus poctivej roboty, pánečku...:)
[ Reagovat ]
18.06.2018 19:24Od: slacker
uz sis umylo predkozku?
[ Reagovat ]
18.06.2018 20:22Od: spaniel
Predkozkahand.
[ Reagovat ]
18.06.2018 21:42Od: Krisboy
Foreskinhand
[ Reagovat ]
18.06.2018 21:50Od: spaniel
:D
[ Reagovat ]
18.06.2018 21:50Od: spaniel
Uz je vznik nicku jasny...
[ Reagovat ]
18.06.2018 08:57Od: Kamilos88 Stuttgart zhodnocení
No mě osobně se ta tráva líbí. Je svižná a rychlá. Roger jakožto vítěz potěšil. Měl celkem těžký los na ATP250, ale nakonec své výkony postupně zvedal a myslím, že formu před Halle a Wimbledonem má slušnou. Jistě bude opět největším favoritem na zisk titulu.

Co se týče titulů, tak Roger může být hlavně rád, že je N.1, protože ta trofej je hnusná, tu bych dal někde dozadu na polici za ten divný strom z Paříže. Další věc je ten Mercedes..Co s ním bude dělat? :D

Osobně mě mrzí, že na trávě není trošku více turnajů. Chtělo by to alespoň měsíc trávy, jeden GS, jeden Masters 1000 a nějaké ty 500.

Na to, že tenis na trávě vznikl je travnatá část sezóny fakt krátká.
[ Reagovat ]
18.06.2018 00:30Od: Smazaný účet Novak Djokovic Training London 2018 - Court Level View
https://www.youtube.com/watch?v=5RojibX6eLg

No22e uz brousi take travicku:)
[ Reagovat ]
18.06.2018 00:22Od: Smazaný účet Andy Murray Training London 2018 - Court Level View
https://www.youtube.com/watch?v=BmAepy1WAyw

Tak tohle nevypada uplne nejlepe...bude to drsny navrat...
[ Reagovat ]
18.06.2018 00:09Od: Smazaný účet Roger jak Roger
ale jeste gratuluji magerove, ze se ji podaril famozni vykon, byt v clanku driv nez Forehand:) Slusny majstrstyk...!
[ Reagovat ]
18.06.2018 00:43Od: a.magerova
Bylo TO neskutečné dilema... jestli jako sem hned po MP letět a psát.... nebo si v klidu a pohodě vychutnat Rogerovu radost a převzetí trofeje a vyzkoušení si nového fára... zvolila jsem možnost druhou i s tím obrovským rizikem... tentokrát mi TO vyšlo, asi Forehanda přizdrželi mimo net izraelští FFF.... :-)))
[ Reagovat ]
18.06.2018 00:47Od: a.magerova Re: ;-)
Prostě:

Risk je zisk a nebo v pysk.
[ Reagovat ]
18.06.2018 01:23Od: FerrariF50
Forehand totiž po vítězství velmistra upadl v šoku na zem a chvíli mu trvalo, než se sebral a mohl si sem jít zažvatlat :-D
[ Reagovat ]
17.06.2018 22:09Od: d@ve Gratulace Rogerovi (i dodatečně Rafovi)
Fanóšci obou znesvářených táborů, berte si příklad z vašich ikon - jak se dokáží vzájemně respektovat.. ;) Berte to pokud možno s patřičným nadhledem a neztrácejte radost z tenisu, stejně jako oni.. :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:25Od: Padme 250
je oproti vítězství na GS trapárna, o tom není pochyb. Ale mám radost, že se návrat podařil. Uvidíme, jak půjde sezóna dál. Hlavně aby mu drželo zdraví a neztrácel chuť hrát.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:34Od: Pe3k
Tak hodnotu to nemá srovnatelnou, ale takový zápas Federer Kyrgios strčí do kapsy celou antukovou sezónu...
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:48Od: Forehand
Lolól
[ Reagovat ]
17.06.2018 22:01Od: Pe3k
Originální, jako ostatně vše, co tu píšeš ;)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:42Od: a.magerova
No... když TO vezmeme z jiného úhlu, tak.... Roger na tuto 250 musel vyhrát 4 zápasy... Rafa na kterékoli antukové tisícovce musel vyhrát 5 zápasů... takže zas taková trapárna to nebyla, i vzhledem k Rogerovým soupeřům... ;-)
[ Reagovat ]
17.06.2018 22:08Od: Padme
Já jsem moc ráda za každé vítězství a hezký zápas. Nechápu proč to chce pořád někdo srovnávat. Jasně že má Roger letos na Nadala co dohánět. Ale pět let je pět let. Kdoví jak by to všechno vypadalo, kdyby Djokovič a Murray hráli ve své alespoň průměrné formě dřívějších let. Třeba by byl Roger už v důchodě a Nadal by nevyhrál všechno, kam by dojel...
[ Reagovat ]
17.06.2018 22:15Od: a.magerova
Pěkná fotka.... ;-)

https://pbs.twimg.com/media/Df6b_-TXUAAcP0i.jpg
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:40Od: turista
No tak to by dopadlo tak, že by Federer i Nadal získali maximálně polovinů svých titulů z let 2017-2018. Na trávě by jim polovinu pohárů vzal Andy a na antuce by Rafa získal maximálně 2 tituly za sezónu. Zbytek by bral Novak.
[ Reagovat ]
18.06.2018 14:39Od: Kamilos88
No jo, ale Novak a Andy tady nejsou, takže tituly má Roger s Rafou.
[ Reagovat ]
18.06.2018 16:11Od: turista
To ano, ale oni je začnou sbírat ve druhé půlce této sezóny a v té další sezóně.
[ Reagovat ]
18.06.2018 17:39Od: Kozoroh
To by mě zajímalo, který titul z trávy by Andy Rogerovi nedovolil získat. V Halle a ve Stuttgartu Andy nehraje, ve Wimbledonu hrál Roger skvěle, zvítězil bez ztráty setu. Andy rok předtím taky, ale ve vzájemném zápase by byl díky bilanci na GS a v posledních letech favoritem Roger.
[ Reagovat ]
18.06.2018 20:09Od: turista
No hlavně nevíme jak se bude Andy po operaci rozjíždět. Snad souhlasíš s tím, že Novak má nadějné vyhlídky do budoucna na hardech i na antuce. Jak mu to půjde letos na trávě se ukáže v Queensu. Po zápase v Římě konstatoval, že mezi ním a Rafou Nadalem šlo o neproměnění big-pointů, ale herně on sám rozdíl necítil. Smolná porážka s Cecchinatem na tom nic nemění.
[ Reagovat ]
18.06.2018 20:11Od: turista
Roger má k té stovce už hodně blízko a dohnat Connorse taky není vyloučené. Ale nespěchá s tím teda nijak.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:07Od: Nola najkomplexnejsi tenista.....
250-tka a kolko emocii vyvolala :D
FFF gratulujem, z finale som nevidela ani lopticku, ale zdolat dvoch servismanov v rade je velky pocin, Fedex ma tiez postavenu hru na servise, ale ma urcite lepsi return a medzihru, zapasy, ktore som videla ma az tak nezaujali, eso, nechytatelny servis a tak dokola, radsej mam pomalsiu travu, kde mozem vidiet aj nejake vymeny okrem servisu.... subezne konany turnaj, ktory ukoristil Gasquet bol pre divacke oko lahodnejsi, pekny vecer fanatici z oboch taborov
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:12Od: Labi
Milos i Nick jsou na trave silni a na 250 to je dobra konkurence, tak nevim proc to shazujes
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:15Od: Nola
koho som zhodila? Milos a Gyros maju hru postavenu na skvelom servise, bez neho by boli polovicni, asi tolko, ublizeny clen FFF
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:20Od: Forehand
Predkožkyy
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:21Od: Pe3k
Hmm, slušný koment, jde vidět, že si inteligent co studoval žurnalistiku :D
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:23Od: Forehand
No vidis, ak by si sa lepšie učil mohol si zarábať tisícky euro a nerobiť na páse v diere ako Ostrava..:)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:32Od: Pe3k
No u Nás euro ztm není, ale asi kdybych studoval v Petržalce jako ty, mohl bych tam pak i pracovat, jako ty...
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:24Od: Labi
Ano Milos jednoznacne a kdyz si to po sobe prectes tak zjistis ze diky tomu cely turnaj zlehcujes...a nejsem clen niceho, ale tady je to dobrym zvykem nekoho nebo neco shodit a nasledne se odkazovat na fanatiky, pomatence a carodeje :-D
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:30Od: Nola
Milosovi celkom fandim, Gyrosa velmi nemusim, vobec ich nemienim zhadzovat, Gyros ma asi sikovnejsiu ruku ako Milos, ale predstav si, ako by ich hra vyzerala, ak by mali servis malickeho Schwartzana, Gyros nestiha behat, som si vcera vsimla napriklad
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:40Od: Labi
Tak o tom to je, maji vysku a diky tomu tezi ze servisu sle logicky nemuzou mit predpoklady aby dobihali kazdy mic, v kazdem pripade jejich prednosti davaji predpoklad kvalitnim vysledkum na rychlem povrchu
[ Reagovat ]
18.06.2018 09:02Od: Kamilos88
Můj trenér vždycky říkával "Hlavně si udrž servis a tie-break máš v každém setu jistý", popřípadě ještě "Když zahraješ 30x přes síť, tak nemůžeš nikdy prohrát" :)

Problém rychlého servisu Raonice, nebo Gyrose je ten, že zde funguje taky troška fyziky. Takže jak rychle zahrají servis, tak rychle se Vám na druhou stranu vrátí. A tohle podle mě zvládá Miloš lépe, než Gyros. Umí se rychleji po servisu zformovat a hrát další údery a být tam nohama.

Gyros to tam vpálí a pokud mu někdo vrátí první servis, tak mnohdy neví, co má hrát. Pak mu dáte 3x-4x cross a on se buď vyhodí, nebo trefí pásku. Nevydrží hrát, musí to hned zabíjet. Ruku má dobrou,ale chybí mu koncentrace a trpělivost.

Federer měl v semifinále i finále všechno. Skvělý servis, koncentraci a trpělivost. Což mu na oba výše zmíněné stačilo.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:20Od: Pe3k
No a ty si Nolka fanatik z třetího tábora ;)
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:36Od: mahycek
Je to paráda a je jedno, že to je ATP 250. Hlavně, že
měl dobré soupeře. Kyrgiose bych Rogerovi nepřál, aby ho
vyfasoval, třeba do 2 -3 kola do Wimbledonu. Ale jsem
nadšenej. Bravo Roger, jen se prosím nezraň v HALLE.
[ Reagovat ]
17.06.2018 19:35Od: Labi Roger
...krasa po delsi odmlce a hned titul a nejde o to ze jem 250 ale hlavne proti jakym hracum (kteri na trave podavaji solidni vykony). Cekam ze smerem k Wimbasu forma dale poroste!
[ Reagovat ]
17.06.2018 19:28Od: Patik
Chum Jetze Goat. :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 19:26Od: Smazaný účet Nejkomplexnejsi hrac?
tak jasne ze 1111, basketbalista, ktery dokaze porazit na jakemkoliv povrchu jakehokoliv hrace a zaroven na jakemkoliv povrchu prohrat s jakymkoliv hracem...vic komplexneji to uz snad ani nejde.

btw.
zaslouzeny titul Federera, ...nekdo tu psal, ze i tezky pavouk...
tak jasne ze souhlasim, Misa Zverevu, Kvido, Gyros a Milos - rozhodne to nejkvalitnejsi zastoupeni, ktere momentalne ATP tour nabizi...
chybel pouze 1111 a Juan, ale to by zase Feda nemel sanci vyhrat, takze je treba ocenit umeni mistru - vyuzit tu spravnou prilezitost, kdyz se naskytne.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:27Od: Smazaný účet
proč se říká Isnerovi 1111 prosím? :D
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:34Od: Pe3k
Je až tak dobrý.
[ Reagovat ]
18.06.2018 10:48Od: Franky
cely VLK je tu uz trapny aj s tymi jeho kilometrovymi pribehmi a tym jeho 1111 ktory pouziva v kazdej druhej vete...Za cely cas co ho tu sledujem mal jeden fakt dobry koment asi pred tyzdnom inak je to len kopa zbytocnosti a nezajimavosti
[ Reagovat ]
18.06.2018 11:31Od: Kojinho
Ano. A tenis býval dřív tenisovější atd.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:08Od: Gogiska
vlkove komentare su tak tisic x zaujimavejsie ako ten jed co prskas v diskusii ty
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:46Od: a.magerova
Souhlas... ;-)
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:56Od: Mayo Vamos
Los Tricolores!
[ Reagovat ]
17.06.2018 19:27Od: Smazaný účet
???
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:06Od: Krisboy
Asi Mexiko :)
[ Reagovat ]
18.06.2018 00:10Od: Smazaný účet
Nevedel jsem ze Fedex zmenil obcanstvi.:)
[ Reagovat ]
18.06.2018 08:40Od: Krisboy
Ten jich má několik :) Ale myslím, že Mayo oslavoval vítězství Mexika nad Německem na fotbalovým svěťáku :)
[ Reagovat ]
18.06.2018 10:44Od: Mayo
Presne tak (:
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:56Od: annah
Byla to nádhera, až na to, že po prvních třech větách Rogera v rozhovoru na kurtu přímý přenos skončil. To tam nemohli nechat předávání poháru? Je to fakt banda pitomců na kanále Sport 1. To snad není možné...
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:00Od: Fandina Nádhera
Gratulka, mám radost. Super Rogere.
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:26Od: Forehand
Grats k dalsej 250, uz len pár a má ich 30ks.

V tejto kategorii je Rog neprekonatelný..
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:27Od: Pe3k
Kapesníček?
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:38Od: Teo
A jakej jinej turnaj by měl na trávě hrát? Nějakou 500 nebo 1000, že? Aha :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:01Od: steve79
Co Nadal?? Kolikrat vyhral turnaj mistru??
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:33Od: PetaM
Je nepřekonatelný i v GS, takže pohoda :D
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:45Od: turista
Dnes. Ale nejvíc 250 titulů má Connors. Asi 70 kousků.
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:46Od: Ondra979
jsem rad, ze Roger se dostal do formy, gratulace k titulu nr. 98. Ted jen at to vydrzi aspon do konce travnate sezony. A radsi at si pripadne vybere slabsi chvilku v Halle nez na W, ta stovka stejne padne :)
[ Reagovat ]
18.06.2018 16:13Od: turista
V Halle je výhra Rogera pravděpodobnější. Wimbledon je šance pro kohokoliv.
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:41Od: Kozoroh Nový rekord pro RF
Zítra Roger zahájí nejen 310. týden na 1. příčce, ale i 817. v TOP 10. Vyrovná tak prvenství Jimmyho Connorse.

Nejvyšší počet týdnů v TOP 10 (k 18. 6. 2018):
1. Connors & Federer 817
3. Agassi 747
4. Nadal 687
5. Lendl 664
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:09Od: Franky
dakujem v mene FFF za dalsiu pestru statistiku a na oblatku prajeme Djokerovi aby sa vratil este tento rok do co najlepsej formy ;)
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:41Od: annah
Připojuju se k díkům! Kozoroh je skvělý. Klaním se....
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:43Od: Pe3k
Já fandím spíše tomu na špici toho ranku, ale kozoroh je též dobrý ;)
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:48Od: turista
Djoker jde nahoru. Např. Peking a Šanghaj ty si nenechá uniknout. A příští jaro sebere na antuce Nadalovi aspoň ty tisícovky a možná i FO.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:14Od: Forehand
Este pripoj, kolko tyzdnov kolko z tej top10 nevypadol kozička :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:33Od: a.magerova Re: Forehand
Koukám, že ti Roger pěkně leží v žaludku... kopeš tu do něj několik dnů v kuse, třeba i v brzkých ranních nebo pozdních nočních hodinách (0:59, 3:54 hod)... to je fakt už diagnóza...
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:35Od: Pe3k
Na to si přišla brzy paní M.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:52Od: a.magerova
Tak vím to dýl, ale rok od roku, turnaj od turnaje je TO horší a horší... a protože Roger míní ještě minimálně 2 roky hrát, tak ho čeká krutý život... :-)))
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:49Od: Forehand
Som v Izraeli, tu je o hodinu viac..

A kazdy nepracuje od 8:00-16;00, pozdravujem ;)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:54Od: a.magerova
A čo tam robíš?
Jestli TO není tajný.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:55Od: spaniel
Sel tam vyucovat o citlivosti predkozky bych tipl...
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:58Od: Pe3k
V Izraeli nebo v Petržalce, do 3 rána sedí na TP ;)
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:16Od: Pe3k Highlights
https://youtu.be/ayGmsaNTBCo
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:35Od: Pe3k Re: Lepší kvalita
https://youtu.be/CmNq2YUDdJI
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:04Od: Kamilos88
Je to pouze ATP 250, ale potěší. Navíc ten los, který měl byl lepší, než mají některé turnaje kategorie Masters. Takže výhra ve slušně konkurenci a N.1 krása :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:04Od: a.magerova Pěkné pěkné pěkné... :-))
https://pbs.twimg.com/media/Df5QcUAW0AEHm0P.jpg
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:47Od: FerrariF50
Roger posekal trávu, tak doufám, že mu do konce Wimbledonu nedojde benzín :-D
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:46Od: annah
:-))))))))))))))
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:46Od: Kozoroh
Stuttgart 2018 je Rogerův první titul na trávě mimo Wimbledon (8) a Halle (9). Což je samozřejmě dáno tím, že tráva trvá krátce a když RF hrál RG, tak měl mezi RG a WCh logicky jen jeden turnaj, v některých sezónách dokonce žádný.
Pokud Roger na trávě přidá ještě dva tituly, bude mít 20 titulů ze dvou majoritních povrchů. Na hardu jich má 67.
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:25Od: Denis92
Bolo by to krasne, keby Roger vyhral Halle aj Wimbledon. Znamenalo by to 20.titulov z travy a 100.titulov celkovo.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:51Od: turista
O to stovku se Roger pokusí stoprocentně. Pokud to nedopadne ve Wimbledonu tak později. Wimbledon je vždycky šance pro víc hráčů.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:44Od: Krisboy
Kromě Rogera si zaslouží gratulaci také ten, kdo tady včera trefil presnej výsledek. Nechce se mi hledat, kdo to byl, snad se přihlásí sám :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:49Od: insanezy_
Herbert Hoover, palec nahoru
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:58Od: Krisboy
Tak bylo to dnes, nikoli včera. A ještě před HH to psal steve79.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:39Od: Kozoroh 100 pro RF
Je už hodně blízko a může k ní dojít ve Wimbledonu. Roger by tak kompletací 100 na GS půdě napodobil Jimmyho Connorse, který svůj 100. titul získal na US Open 1983.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:42Od: Krisboy
To by byla fakt pecka. Ale znamená to taky vyhrát cca 15 zápasů v řadě a to je pořádná výzva.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:45Od: spaniel
12
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:49Od: Krisboy
Vč. Stuttgartu samozřejmě. 3 + 5 + 7 = 15.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:52Od: FerrariF50
Ve Stuttgartu vyhrál ale 4 :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:59Od: Krisboy
Jj, sorry, jsem nepočítal finále :D Tak v tom případě je to 16.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:52Od: Kozoroh
Teď už jich potřebuje odehrát "jen" 12, ale loni to zvládl, nevidím důvod, proč by to nemohl zvládnout i letos.
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:02Od: FerrariF50
Já jsem taky ještě loni zvládnul vypít během chvilky lahev vodky a teď už bych to fakt nedal :-D
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:14Od: Krisboy
Přesně, loni byl Roger ještě mladej kluk, letos v pokročilém věku to bude těžší.
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:31Od: FerrariF50
Ale tak samozřejmě že taky doufám v to, že to může dát a že k tomu přidá letos i US open, Roger pokud zdraví slouží může vyhrát i přes svůj věk zatím stále cokoliv :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:39Od: Pe3k RF grass court goat (krom jiného)
Gratz. Dle očekávání lehčí zápas než s Gyrosem. 100 je blízko. Snad se Roger rozehrál a je dostatečně odpočatý na Halle a Wimbledon.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:37Od: Krisboy
Pěkný dárek pro peggy a Frantze. Užívejte si to.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:39Od: Pe3k
Kde se podělo to, jak si Miloš na Rogera věří :p ?
[ Reagovat ]
17.06.2018 15:42Od: Franky
:D ostalo na smetisku dejin TP :D
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:35Od: Roger_Federer
Nejlepsi a nekomplexnejsi hrac vsech dob.
Grt Roger
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:26Od: Forehand
Najkomplexnejsi..

Mimo antuky :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:44Od: Roger_Federer
Komplexnost, vygoogli si to..
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:24Od: Forehand
Ved nemá ani po dva GS tituly z kazdeho povrchu.

To si tam uz mozes dat rovno Samprasa, to jedno FO hore/dole..
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:34Od: dappe
Federer má na antuce lepší výsledky než Nadal na dvou površích. Na pro oba neutrálním povrchu (hard) je to na grandslamy 11:4 pro Federera. Ano, Federer není komplexní, tím je Nadal.
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:38Od: Forehand
Na akých dvoch povrchoch?..Na takých, kde sa v súčte neodohrá ani tolko, kolko na antuke, tipujem..

Dva hlavné povrchy sú hard a antuka, Rafa bude mat snád po 20 titulov z kazdého, má viacnasobné trofeje z GS.

Federerovi do komplexnosti antuka chýba. Hovorim, taký vylepšený Sampras.
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:55Od: dappe
Antuka už skoro nikoho nezajímá prosimtě, antukari už vymizeli, což je jedině dobře, problémy s dopingem lidi od sportu odrazují (Puerta, Canas, Chela a spol). Když chceš řešit důležitost, tak nejdůležitější turnaj vždy bude Wimbledon, to je svátek tenisu.
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:11Od: Forehand
To sa hovori vo vašej skupiny fanatics, alebo prečo to predkladáš ako fakt?...

Antuka je cca v tretinovom zastupeni vsetkých turnajov, okrem GS má dalsie 3 masters, niekolko 500, co z toho má hala a tráva?...

Hala je vyslovene do počtu, keď su uz hraci myslou pod vianočným stromčekom a tráva je v kalendári z takej tej slušnosti k tradíciám, ako keď Grécka výprava začína každú OH ako prvá. To je mile.
[ Reagovat ]
18.06.2018 07:56Od: Amputace
A kolik jako existuje travařů? Kolik hráčů dnes hraje na síti? Kolik jich hraje servis-volej? Drtivá většina to dnes buší od základní čáry, praktikují se dlouhé výměny, což nejlépe sedí právě antuce či pomalým betonům. Antuka nikoho nezajímá, protože na ní 13 let dominuje jeden hráč. Až Nadal skončí, hodně se promění také divácký zájem o antukové turnaje. Když Djokovič na antuce kompletoval kariérní GS a pořád se mu to nedařilo, bylo RG naopak velice atraktivní. Víš proč? Protože v tom byl nějaký příběh. Když Djokovič odpadl, Federer ani nepřijede a je tam Nadal, žádný příběh to nemá, protože je všem jasné, že vyhraje Nadal. Wimbledon je specifický v tom, že i když má vždy své favority, dochází v něm k nejvíce překvapením, což lidi pochopitelně baví. Wimbledon také píše nejvíce různých příběhů - nejdelší zápas, Rosol, Murray a jeho vítězství "pro" Brity... Nebo mi chceš říct, že tenis na trávě je nějak mimořádně atraktivní z čistě herního hlediska? Lidi baví ta nevyzpytatelnost trávy, každý zápas může přinést něco zajímavého. Ani zdaleka to není o kráse tenisu, který se na trávě praktikuje.
[ Reagovat ]
18.06.2018 07:58Od: Pe3k
Pláčeme...
[ Reagovat ]
18.06.2018 08:13Od: Amputace
Po jedenáctém titulu z RG a obhájením všech antukových bodů. Jistě, vysloveně se topím v slzách.
[ Reagovat ]
18.06.2018 08:58Od: Pe3k
Aha, tak proto horečně spisujes odstavce u článku s Federerem :D
[ Reagovat ]
18.06.2018 10:02Od: Amputace
Jaký bych měl tedy podle tebe důvod k brečení? Píšu proto, že se řeší téma, které mě po delší době zaujalo. Ale to ty těžko můžeš pochopit, ve všem budeš hledat to své.
[ Reagovat ]
18.06.2018 10:06Od: Pe3k
No pokud Rafa nedokáže uhájit post jedničky před 40 letym Federerem jenž vynechal celou antukovou sezónu, být fanda DrugDala jako ty, tak tady asi taky denně brečím.
[ Reagovat ]
18.06.2018 10:16Od: Amputace
Tak už 40ti letý :D ...

Tu jedničku mě ani nenapadlo řešit. Bylo téměř jisté, že na trávě si to na postu jedničky zase prohodí. Naopak se spíš nečekalo, že Nadal obhájí celou antuku, takže nemohu být spokojen víc. Na konci roku bude jedničkou zase Nadal.

Snad jediné, co by mě mrzelo, kdyby Nadal opravdu nehrál Wimbledon. I když by to bylo logické.
[ Reagovat ]
18.06.2018 09:27Od: Smazaný účet Re: Amputace - jen par poznamek
V Australii mas na trave turnaje, ktere jedou cely rok...
Sice amaterske, ale celkem to frci, a rozhodne to nevymizi.
Betony "znicily" nejen tenis (ale celkem nici zdravi hracu), take emlinovaly antukare, neda se to na tech slichtach hrat jak na antuce.
Betony zalily svet...nove generace se uci hrat na hard, nevyplaci se ucit stylem antukovym. S Nadalem to nema nic spolecneho, ze kraluje Parizi...
Priciny mizeni travy neni jen ve strachu, ze to bude jen o servisu... nebot dale je tenis na trave velmi elegantni, a nejen serv, volej...kdyby to bylo jen o servu, Wimbledon ma jedineho viteze 10 let Karlovice, hmmm, jaksi nic...ten argument divacky, nevim...
Trava je proste atraktivni i z toho duvodu, ze to ma spad, zajimavou dynamiku, plno ruznorodych vymen, ktere jen tezko na jinem povrchu uvidis... ale jasne muze to byt i rychla prestrelka, bum, bum ktera muze nekoho nudit, ale tohle riziko mas na vsech povrsich, ze tam bude nejaka nuda...hardy (prehazovani ze zadni liftama), antuka (behani, ktere muze po hodine uz fakt nudit)...vsude mas to riziko nudy.
To proc je tolik malo travy na okruhu...jednoduche...PENIZE byznesmenu, kteri nechteji tolik utracet na vydrzovani kurtu, chteji na cirkusu ATP a WTA vydelat jak nejvice mohou.Klasicka americka zalezitost, rychle obcerstveni, potrchnost a betonovy kurt.
Pred Anglany osobne smekam...udrzet travu, kdy kazdy se lacne vrhl na beton, je obdivuhodna vec. I z toho duvodu se Wimbledon stal mekkou vsech hracu, vyjimecnost, ktera jeste v 70. letech prirozenym povrchem tohoto sportu.
Nadal Wimblas vyhral, a tim se stal nesmrtelnym. tecka. a ani by nemusel vyhrat 11x Pariz.
Pochopitelne antukovy tenis je v krizi...a asi je to skoda, byl to celkem pekny francouzsky konkurencni povrch vuci anglicke trave. Rafa to vi moc dobre, proto ty betony tak kritizoval, a dokonce se nabal rict, zeby misto nich mela byt trava...a to po roce 2012...
[ Reagovat ]
18.06.2018 09:58Od: Amputace
Hodnotím to podle sebe. Travnatý tenis mě moc na pohled nebaví, zároveň je pro mě ale paradoxně Wimbledon nejatraktivnější GS, protože se mi líbí nejen celková atmosféra turnaje, ale spoustu různých příběhů, s nimiž je spojen. Dalo by se říct, že mě baví všechno to kolem. Naopak RG, byť mu vládne můj oblíbenec, je pro mě až třetí v pořadí. Nemá zdaleka takovou atmosféru jako Wimbledon či US Open a zároveň je znát značná stagnace ze strany hráčů, protože tam tomu prostě vládne Nadal a kromě dříve Federera a Djokoviče nikdo ani pořádně nevěří, že by se to mělo změnit. To pochopitelně netáhne ani divácky. Po každém dalším titulu se chvíli pějí ódy na Nadala a jeho dominanci, ale nikomu to ve výsledku nepřijde zajímavé. Co se týče těch betonů, tak já si nemyslím, že mezi pomalým betonem a antukou je z herního hlediska až takový rozdíl. Mnoho těch výborných betonářů je kvalitních i na antuce. Jenže beton nemá svého Nadala, takže dle čísel se samozřejmě zdá, že není dobrých antukářů. Ale když pak vidíš hrát takového Wawrinku na betonu a na antuce, není v tom příliš velký rozdíl.
[ Reagovat ]
18.06.2018 10:05Od: Amputace
Ještě dodám, že jsem si skoro jistý, že až skončí Nadal a budou se mezi sebou v Paříži bít Zverev a Thiem, potažmo se otevře cesta dalším hráčům, od nichž by se větší konkurenceschopnost na antuce ani neočekávala, stane se antukový tenis divácky daleko zajímavějším.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:56Od: Smazaný účet
Hele Amputace, je to mozne, co pises, ale asi se to dozvime az to nastene:)
Jinak u toho Wimbledonu to je dano i tim, ze se hraje stale na tom samem miste. Jeste pre Open erou amatersti hraci z USA, Francie, Noveho Zelandu a Australie a jinych koutu Sveta jeli do Londyna, aby dobyli tenhle turnaj, kvuli mistu, kralovsky podnik no.... Do Francie to bylo podobne, ale tam se menilo nekolikrat misto, ale zase to bylo dobyt turnaj s jinym "exotickym" povrchem, pisek, cihla s piskem, antuka...a byl pro nektere amatery i vice pristupny...US Open zmenilo misto, a bylo preci jen vice ovladnuto Americany...Do te Australie se ti nadsenci vydavali take...ale nakonec take ta trava padla, misto se menilo nekolikrat.
Tim ze si Wimblas udrzel travu, misto tradici, to uz dela z turnaje velkou zalezitost, a urcite ta zmena v USA a Australii napomohla zvysit kredit Wimbledonu. Jinak by se to mozna bralo podobne...

Vsechny GS jsou urcite zasadni nejen pro hrace, ale take pro fans. A mozna je nekdy dobre i pripomenout, ze na nich profici startovat nemohli a meli sve profi tour, a ze byl jednu dobu amaterama bojkotovan, jak je tam zacali poustet...GS maji svuj velky pribeh,a urcite vsechny.

Ja mam teda spis na druhem miste RG, uz kvuli tomu, ze obcas je mozno videt kvalitni antukovy tenis, ktery sic na ustupu, ale porad fajn...

Australie je takovy priklad moderny, ale aspon ty hardy maj ted v "normalni" rychlosti... pred tim to bylo strasne...i v tom horku se delaly v povrchu diry a tak...

Nejmene je pro mne asi atraktivni z te 4ky USOpen, pomale, hodne skreci...hraci utaveni...takze jedine co to zachranuje je ta divacka kulisa asi. Take se mne nelibi moc zavedeni TB v rozhodujicim setu, argumentace, ze to ma byt konkurencyschopna show v TV... nevim...u baseballu taky nevisd, kdy bude konec, ale nikdo by si asi nedovolil sahnout tak radikalne do pravidel pocitani...
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:58Od: Pe3k
Kratší už to být asi nemohlo, že?
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:11Od: Smazaný účet
Ne:D)
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:02Od: turista
Naprostý souhlas. Až se najde někdo kdo dokáže pravidelně sejmout Nadala na antuce ať už to bude obnovený Djoker, Thiem nebo Zverev nebo kdokoliv další antuka získá na zajímavosti.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:58Od: turista
Je pravda, že tenis na trávě není hezký na pohled, ale boje o tituly tam mají prvek nejistoty takže také náboj zajímavosti. Na antukový tenis se hezky kouká, jenže antuka byla zajímavá dokud tam Djoker konkuroval Nadalovi. Momentální Nadalova dominance při vší úctě k němu zabíjí zajímavost antukových turnajů.
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:03Od: Amputace
Naprostý souhlas.
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:58Od: Amputace
Na antuce je to 11:1 pro Nadala, na hardu a trávě 19:6 pro Federera, ale v součtu je komplexnější Federer na antuce než Nadal na hardu a trávě :) Perfektní. Tyhle pecky může vymyslet jedině TP. Anebo Eurofotbal, ale to je pak ještě trošku jiná dimenze.
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:00Od: Pe3k
lol, ty si trotl, už sekundujes Trolhandovi. Každý komu slouží oči vidí, kdo z nich dvou je komplexnější tenista.
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:04Od: dappe
To napsal kdo s tím hardem a trávou? :)
[ Reagovat ]
18.06.2018 07:57Od: Amputace
"Federer má na antuce lepší výsledky než Nadal na dvou površích" - myslel jsi snad jiné dva povrchy než hard a trávu?
[ Reagovat ]
18.06.2018 08:50Od: dappe
Ano myslel, halu. Na hardu má Nadal samozřejmě výsledky lepší, 4 GS je dost. Beru i názor, že vzhledem k dvěma titulům z Wimbledonu je pro někoho Nadal lepší na trávě, pro mě ale spíše ne.
[ Reagovat ]
18.06.2018 10:10Od: Amputace
Hala ano, tráva ani omylem. Vážně mi přijde zbytečné řešit, co je víc, zda jeden titul nebo dva, zda porážka možná nejlepšího travaře historie či neschopnost porazit možná nejlepšího antukáře historie. Nadal hrál mezi lety 2005-2012 ve Wimbledonu neskutečných pět finále. Federer byl v Paříži svého času podobně úspěšný, nicméně v titul svoje úsilí přetavil "pouze" jednou a to navíc za velmi šťastné shody okolností.
[ Reagovat ]
18.06.2018 11:16Od: Pe3k
Tjn zato mít ve finále Berdycha, to není vůbec šťastná okolnost :D
Btw. Mít Roger ty Nadalove ultra lehké až komické losy, slavili bychom už 30...
[ Reagovat ]
18.06.2018 11:50Od: Amputace
Nadal v Londýně Federera porazil, Federer Nadala v Paříži neporazil a nikdy neporazí. V tom vidím dost zásadní rozdíl, pokud už máme srovnávat Nadala na trávě a Federera na antuce.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:13Od: Pe3k
Aha, a kolikrát porazil Nadal Djokovice na AO? Kolikrát vyhrát Rafa turnaj mistrů? Kolikrát obhájil turnaj mimo antuku? Nemusíš přesně...v tom vidím zásadní rozdíl já...
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:19Od: Amputace
Opět jsi tradičně mimo téma. Přečti si celé to vlákno a nadechni se.

Nadal - tráva: 5x finále Wimbledonu, 2x titul.
Federer - antuka: 4x finále RG, 1x titul.

Je na základě těchto čísel lepší Nadal travař nebo Federer antukář? Slovní úloha pro první třídu.. To, že Nadala v Paříži nikdy neporazil, už je jen taková pojistka pro případ, že někdo tuto slovní úlohu nevyřeší správně.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:26Od: Pe3k
hodnotit někoho na základě pouze těchto faktorů může jen a pouze fanda Nadala... já hodnotím tenisty na základě celé kariéry a pokud vidím jednoho co na Wimbledonu prohraje 4 roky v řadě s tenisty mimo top 100 a druhého který se dostává do finále kde prohrává s nejlepším antukarem všech dob, tak hádej, kdo je lepší tenista..?
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:30Od: Amputace
Nadal - tráva: 5x finále Wimbledonu, 2x titul.
Federer - antuka: 4x finále RG, 1x titul.

Je na základě těchto čísel lepší Nadal travař nebo Federer antukář?

Nebo tam snad někde vidíš slova - nejlepší tenista?
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:33Od: Pe3k
Federer je na okruhu 20 let, Nadal asi 14 a my je budeme hodnotit na základě 5 let? Na to ani nemusím odpovídat, že...
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:35Od: Pe3k
A odpověď na tvou otázku je, že Federer je lepší na antuce, než Rafa na trávě, přestože má Rafa o titul více.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:36Od: Amputace
Pokusím se ti to říct úplně naposledy. Odteď už na to kašlu. Nesčetněkrát jsem tady napsal a uznal, že mezi Nadalem a Federerem je lepší tenistou Federer - komplexnější a talentovanější. Není důležité, jestli jsem to napsal, ale že si to opravdu myslím. Ale druhá věc pak je, když třeba konkrétně tobě tohle uznání nestačí a snažíš se Nadala pokořit úplně naprosto ve všem, naprosto ve všem z něj udělat toho horšího ve srovnání s Federerem. Viz tato debata. Vůbec není řeč o GOAT, ale ty to tam stejně narveš a nutíš mně takový směr diskuze. Já srovnávám Nadala na trávě a Federera na antuce, což je jistě zajímavé a vyrovnané, načež přiklušeš s řečmi, kdo je lepší tenista, kdo vyhrál a nevyhrál TM. Jsi normální? Vždy jsem si myslel, že to děláš schválně, ale někdy už o tom začínám i pochybovat.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:39Od: Pe3k
Ok, stačily bohatě ty první dvě věty... nauč to i ostatní fandy Nadala, každý den odříkat před spaním jako modlitbu ;)
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:40Od: Pe3k
Teda 3 věty, hlavně ta třetí.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:41Od: Pe3k
Btw. Ne ve všem. Rafovi jsem nikdy nebral ze je goat antuky.
[ Reagovat ]
18.06.2018 17:50Od: Kozoroh
Nepovedený. Jako těžko si představit, že by adepty na wimbledonský titul mohli být antukáři Schwartzman, Bautista či Busta. Nebo v totální neformě se potácející Sock.
Turista asi neví o jednom faktu - od roku 2003 má Wimbledon jen čtyři vítěze, členy B4. Jediný GS turnaj, kde ještě nedošlo k narušení nadvlády.
[ Reagovat ]
18.06.2018 17:52Od: Kozoroh
Koment patří do sousedního článku.
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:37Od: Kozoroh
Srovnávat Samprase, který jen jednou hrál SF RG s Federerem, který má z RG 1 titul, 4x finále, to je buď ztráta soudnosti, nebo cílený trolling.
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:40Od: Forehand
Nadal má 5 finále z W a 8 finále z GS hardu, a čo?..:)
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:49Od: Pe3k
Nič, na druhé místo mu to stačí ;)
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:53Od: Roger_Federer
Federer ma 5 finale z RG a 20 finale u antuky, ale to se ti nehodi do uvah, tak to neni podstatne ze?:)
[ Reagovat ]
17.06.2018 19:11Od: Kozoroh
K tomu mu napomohlo zpomalení povrchů. Nebo si myslíš, že by na wimbledonské trávě do 2001 uhrál finále? :-o
[ Reagovat ]
18.06.2018 07:32Od: Amputace
A Federer by na trávě do roku 2001 porazil Samprase?
[ Reagovat ]
18.06.2018 18:07Od: Kozoroh
Vždyť ho taky porazil, chytrolíne.
[ Reagovat ]
18.06.2018 22:41Od: Amputace
Porazil ho v roce 2001, ne do roku 2001, češtináři.
[ Reagovat ]
17.06.2018 17:45Od: Roger_Federer Re: Rafa Nadal
Hrac ktery celou karieru praktikuje stejny tenis na vsech povrsich, nikdy se nebyl schopny naucit, prizpusobit, vyvynout a adaptovat na nic jineho, nikdy nedokazal byt variabilni, od roku 2012 mel moznost reagovat a upravit svoji hru tak aby dokazal mit zase vysledky na trave ve Wimbledonu, tak aby dokazal konecne vyhrat halovy turnaj mistrů..atd.
Vsichni vime, ze Rafa vdeci shode mnoha okolnosti jako treba upravam povrchu ze strany ATP zato, ze stimto ANTUKOVYM tenisem, dokazal vyhrat 2x travu a 4x hardovy granslem..
Pokud se bavime o schopnostech hracu, byt variabilni, spada Rafa tak do
druhe desitky, hracu v zebricku teto kategorie.
Oproti tomu je Federer bez reci, cislo 1..
Komplexnost, komplexnost..
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:07Od: Forehand
Samé pocity kamosko, chýbajú ti fakty..

Federer ma jeden GS titul z RG, za stastných okolností. Tu proste štíš proti vetru. Nadal je považovany za antukára, ale ma paradoxne na svojej strane silnejšie argumenty. Nenapadnutelný kariérny GS, skalpy svojich uhlavnych rivalov na ich povrchoch, viac GS zo vsetkých povrchov. To sú základne veci, o ktorých sa pri komplexnosti musime bavit, co z toho Federer má?..

Aha, 20 antukových finále niekde z Estorilu, vtipné :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:11Od: Roger_Federer
Ty chcijes proti vetru bez faktu a cisel, asi 6-7 let co tady pises.:)
A nijak te to nevzrusuje, co jsem napsal jsou same fakta a "uchopitelne veci"..
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:09Od: Amputace
Ta jeho komplexnost mu nikdy nepřinesla například vítězství nad největším sokem na všech GS. Rafa, kde s Federerem hrál, tam ho dokázal porazit, na jeho površích, na jeho turnajích, prostě kdekoli. Opačně to nikdy neplatilo a nikdy platit nebude. Takže abys někoho nazval nesporně numero uno v přizpůsobivosti, měl by tento být minimálně schopen se přizpůsobit hře svého největšího konkurenta, ne? Poslední rok to celkem dokázal, nicméně na antuce už ho nikdy neporazí. To, co píšeš o variabilitě ve vztahu k Nadalovi je samozřejmě naprostá hloupost, respektive spíš zdůrazněná nepravda. Nadal začal svůj styl proměňovat už po návratu v roce 2013. Viděl jsi například finále IW s Potrem? Úplně jiný tenis než do té doby. Dále angažování Moyi. Servis, Backhand, totální progres, změna stylu, větší sázka na útok. To by snad viděl i slepý. Federer je i podle mě nejkomplexnější, kdo jako jiný? Ale na druhé straně ty kecy o Nadalovi jsou moc. Tvrdit o týpkovi, který v 30ti letech hraje dvě hardová finále Grandslamu, jedno vyhraje, že není komplexní... to zkrátka rozum nebere. A že se mu nedaří ve Wimbledonu? Federerovi na RG se snad daří, přizpůsobil se, aby se mu tam dařilo? Ne, vysr.al se na to a už tam ani nejezdí.
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:15Od: dappe
Federer vynechal RG poprvé až loni, tedy v téměř 36 letech, což by bylo možná dobré zmínit. Kolem třicítky byl schopen uhrát finále či semifinále.
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:16Od: Roger_Federer
Ani to nemusim cist..
Co ma spolecneho komplexnost a variabilita, schopnost se prizpusobit a Federerovi prohry z Nadalem??
Vymaz Federera..proc Nadal neni schopny vyhrat turnaj mistru 10 let, proc od roku 12 vypada na Wibmledonu z hraci mimo top 100, proc nikdy neohajil titul mimo antuku, odpoved nikdy nic nezmenil,nikdy nereagoval, praktikuje jediny tenis co zna..antukovy.
To ze Federerovi nesedi jako souper a na antuce vubec je proste holy fakt.
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:59Od: Amputace
Bože. Hráč, který v 23 letech zkompletoval kariérní GS není komplexní. Koho zajímá nějaké obhajování prokrista, když mnohdy ani na ty turnaje, které měl obhájit, nenastoupil. Ano, variabilita je přizpůsobení se. Nadal ví, že už nebude vyhrávat Wimbledony, vše tedy dokonale přizpůsobil svým možnostem, kterých je si vědom. Nesrovnávám ho teď vůbec s Federerem. Ale hráč, kterej si po třicítce docela s přehledem dojde pro jedenáctý titul z RG asi tak trochu přizpůsobivý bude, ne? Ve vztahu ke svému tělu, stárnutí, fyzickým možnostem atd. Federer se přece taky přizpůsobil svým možnostem. Na antuce vyhrál něco naposledy kdy? Kdy tam něco obhájil? Jednou Madrid, v době, kdy Nadalovi bylo 18. Rozdílové, opravdu...
[ Reagovat ]
17.06.2018 19:08Od: Kozoroh
Kdyby nedošlo k zpomalení povrchů, nikdy by si Rafa nemohl myslet na kariérní GS. Novakovi zpomalení taky pomohlo, ale to nemám problém přiznat. Co vy?
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:28Od: Forehand
Pocityyy :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:55Od: Kozoroh
Holt pravda bolí :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:58Od: Forehand
Pocityyyy

Nevies to dokazat viac, nez ze Zem je doska :-)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:03Od: Kozoroh
Každý vidí, že Rafa na rychlejších površích s nízkými odskoky je poloviční. Ale to bys musel zápas sledovat, ne čumět na live score :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:12Od: Forehand
Mozno práve preto vyhral Dubaj a Cinnci, kozenka..Narozdiel od komplexného Federera v MC, či v Ríme..

Lolól, ale to by si musel tenisu rozumiet a nesledovat ho na wiki :)
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:18Od: spaniel
Steroidove sezony neni-li pravda.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:21Od: Forehand
Jj, 2006 a 2013...uzijes liek a začne "šľapať" za 15 mesiacov...

Dobré ráno, zdravý rozum..
[ Reagovat ]
19.06.2018 11:21Od: turista
No je to obdivuhodné. Rychlé Cincinnati např. Djoker nikdy nevyhrál. Rafa Nadal ano.
[ Reagovat ]
18.06.2018 07:31Od: Amputace
Proč by nemohl? Wimbledon vyhrál dvakrát. A i pomalejší tráva je pořád rychlejší než jakýkoli rychlý beton (z dřívějška či současnosti). Netvrdím, že mu zpomalení nepomohlo, to snad vidí i slepý, určitě by neměl těch titulů mimo antuku tolik, ale tvrzení, že by nikdy nezískal kariérní GS je v případě hráče takového formátu ryze otázka subjektivního dojmu. Řeč byla navíc především o přizpůsobivosti. Možná i to, že se fenomén Nadal zrodil v době zpomalování povrchů, má svůj důvod, nemyslíš? Že hraje tak, jak hraje, že byl trénován a přizpůsobován na běhavý tenis od základní čáry, který v daných podmínkách funguje. Nadal je na rozdíl od toho, co tvrdí R_F, jeden z těch vůbec nejpřizpůsobivějších tenistů a dokázal z daných podmínek vytěžit téměř úplné maximum. Naučil se hrát levou rukou, jako jeden z nejmladších tenistů vyhrál kariérní GS, změnil trenéra, se kterým vyrůstal, a který stál po jeho boku téměř třicet let... Co jiného už chceš teda označit jako přizpůsobivost? Pokud se mnou chcete diskutovat na nějaké úrovni, měli byste znát významy slov.
[ Reagovat ]
18.06.2018 17:35Od: Kozoroh
Vyhrál Wimbledon s trávou, jaká se v AEC pěstuje od roku 2002 (100 % jílek), do roku 2001 tráva obsahovala 70 % jílku. V praxi to znamená, že od staré trávy míče rychleji odskakovaly a měly nižší odskok. A nízké odskoky dělají Rafovi pořádné potíže.
Na staré AEC trávě vyhráli i baselineři, ale svůj obvyklý herní styl ve Wimbledonu nepraktikovali (vyjímkou Agassi 1992). Nadal nemá kdovíjak silný servis a voleje hraje jen v bezpečných situacích. Tehdy se řada bodů rozhodovala na síti a Nadal by na staré trávě musel zahrávat voleje i z nepřipravených pozic. Netvrdím, že by vypadával v prvních kolech, ale o Wimbledon by se snažil stejně marně, jako Lendl.
[ Reagovat ]
18.06.2018 20:18Od: turista
Budiž, ale ve hře na síti je Rafa lepší než náš oblíbenec Novak, který sice na síti taky umí, ale není to jeho komfortní zóna. I ve Wimbledonu se to snaží hrát přes výměny. Ale k těm 3 titulům ve Wimbledonu Djokerovi bezesporu pomohlo svého času dobré první i druhé podání. Potřeboval by ještě zlepšit to podání.
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:53Od: Kozoroh
Zrovna ty něco vykládej o komplexnosti, fanda hráče, co nikdy neobhájil titul mimo antuku :-!
[ Reagovat ]
17.06.2018 16:56Od: Pe3k
Rafa je tak komplexní že na každém povrchu hraje to samé. One trick pony.
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:54Od: manacor
Bože, ty jsi ale P I C U S
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:18Od: Pe3k
A ty fanda Nadala, viď?
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:35Od: manacor
A ty Federera...?
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:12Od: Amputace
Tenhle argument miluju :) Téma obhajoby. Vytahovat téma obhajoby u hráče, který co druhou sezónu vynechával kvůli zdraví. (Ty bys to nemusel pochopit, proto raději dodávám, že to "co druhou" je myšleno s nadsázkou.)
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:36Od: Pe3k
Ano, my jsme zapomněli na Rafovych 30 operací, ne počkat bylo jich tuším 0.
[ Reagovat ]
17.06.2018 19:06Od: Kozoroh
Rafova zranění nikdy nebyla tak závážná, aby si vyžádaly operaci. Ale vysvětlovat ti to je marné, neboť si zpracovaný Rafa-propagandou.
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:28Od: Forehand
Lol, kozenka v plnej paráde...
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:50Od: spaniel
Tvl, tak to jo. Tomu rikam argument, ted si mu to natrel.
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:00Od: Forehand
Cize zranenie bez operacie nie je zranenie :)

V podstate moze hrat..lolol, fanatici.....
[ Reagovat ]
17.06.2018 21:17Od: Pe3k
lol, Nadal odehrál téměř 1100 zápasu s nejsilovejsim tenisovém stylu a vy tu budete brečet o zranění, i když žádné neměl. Dmnce.
[ Reagovat ]
18.06.2018 08:11Od: Amputace
A jde to ještě? Argumentovat s vámi?... Víš, co mi nejvíc vadí? Ne to, že se do roztrhání těla perete za to, že Federer je nejlepší, neřku-li lepší než Nadal, to je v pořádku a klidně i já to uznám. Ale že se mimo to snažíte co nejvíce zdiskreditovat Nadala. Prakticky úplně ve všem, co vás napadne. Na tom, že Nadal nikdy neobhájil titul mimo antuku chcete stavět argumentaci, že není komplexní? A naopak na tom, že Federer obhájil jediný titul na antuce někdy v roce 2005 chcete naopak stavět to, že Federer komplexní je? Každý normální člověk přece vidí, že oba jsou úplně někde jinde. Vidí a chápou to i lidé, kteří tenis vůbec nesledují a nerozumí mu. Jak vůbec někoho může napadnout tvrdit, že je Nadal jen antukář, že není komplexní atd.? To už přece popírá rozum jako takový a bez rozumu se diskutovat nedá.
[ Reagovat ]
18.06.2018 09:02Od: Pe3k
O Nadalovi a komplexnosti nemůže být ani řeč. Nemá servis, stojí přibitý na base line, v hale a na trávě si z něj udělá trhací kalendář kdokoliv v top 200...pokud má hráč dobrý bh vůbec neví co hrát, protože má jen jednu taktiku...To Federera na trávě porážel jen Nadal, nebýt ho má 6-8 RG.
[ Reagovat ]
18.06.2018 09:03Od: Pe3k
Na antuce.
[ Reagovat ]
18.06.2018 11:39Od: Roger_Federer Re: Amputace
Uz me fakt zacinas bavit a to te mam docela rad :)
Diskreditace Federara tady probiha radu let, nejvetsim demagogem a lharem zdejsiho fora, to prechazite pokrytecky z usmevem..
[ Reagovat ]
18.06.2018 11:59Od: Amputace
Jo a vy jste se jako bratrsky semkli, abyste se vypořádali s jedním uživatelem? :) Prosím tě, víš, že mám pravdu. Klidně si argumentuj Forehandem. Ale vy už se stejně jako s ním bavíte s kýmkoli, kdo fandí Nadalovi. Prakticky bez ohledu na to, co píše. Vaše škatulkování přerostlo do úplně jiných rovin. A v tichosti přecházíme? A co máme jako podle tebe dělat? Ve vašem táboru jsem také nezpozoroval, že byste "šili" do vlastních řad a adeptů, kteří by si to zasloužili, je tam požehnaně...
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:16Od: Pe3k
Ne, že ty si všem ukázal že si podobný kk-t jako předkožka Klaunhend, to je tvůj problém. Pokud sem přijde fanda Rafy na úrovni jako Herbert nebo tito, pak s ním všichni jednáme s respektem.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:24Od: Amputace
Ty se neustále navážíš do mě, s tebou já jsem sám od sebe začal diskuzi jen párkrát. A tvůj respekt k Herbertovi jsem na vlastní oči viděl pár týdnů zpátky... Akorát si se.reš do huby, ale na to už si běžný návštěvník TP musel zvyknout.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:28Od: Pe3k
Pravda bolí? Klasika u Nadal fans. S herbem se bavím v pohodě celou dobu jen jednou jsme se nepohodli, to je celé...
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:29Od: Amputace
A rád bych ti ještě řekl - já sem čas od času zajdu, protože chci diskutovat s R_F, Stanem a jemu podobnými. Jinými slovy s lidmi, se kterými se diskutovat dá - i když fandí někomu jinému. S tebou to nejde. Proto by bylo vůbec nejlepší, kdybys na mě nereagoval. Neustále na mě útočíš nesmyslnými poznámkami, uhýbáš od tématu, nebaví mě to. Dal jsem si tě jako prvního diskutéra do ignoru, ale nic to neřeší, protože mi to stejně pokaždé napíše "autora tohoto komentáře máte v ignoraci" a kdykoli si tu zprávu můžu přečíst. Takže když vidíš, že reaguješ na mě, stejně si to ze zvědavosti přečtu. Systém totálně k ničemu. Nejlepší by tudíž bylo, kdybychom se domluvili a vzájemně na sebe nereagovali, ani já ne. Je to ztráta času, víme to oba.
[ Reagovat ]
18.06.2018 12:37Od: Pe3k
V tom s tebou souhlasím. Ale já neuhybam od tématu a bavit se můžeš s kým chceš, ja ti nebráním a reagovat na mě taky nemusíš...
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:02Od: Roger_Federer Re: Amputko
Nechtej me rozesmat..
V tichosti jsem roky tady diskutoval jako mnoho jinych a snazil se vyvracet ty lzi a uskoky, dehonestace hracu udajne slabe ery za ucelem shodit vysledky Federera a do Nadala jsem do roku 2012 nikdy poradne nekopl..
Ja jsem bez debat produktem Forhendovi pokrivene osobnosti a moralky, kdyz to prochazi mu, proc by nemelo me.
Navic proc bych si mel od roku 12 brat nejake servitky, kdyz vim, ze ho chytly na testech.
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:54Od: Kozoroh
Lol, Klaunhend, který zavírá oči před pravdou...
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:37Od: woody
Nejkomplexnejsi? Kdo dokazal jako jediny aktivni hrac porazit Nadala na RG a dvakrat Rogera ve finale Wimbleonu a ma dalsich 8 GS z hardu a s objema ma aktivni bilanci? :-)
[ Reagovat ]
17.06.2018 18:38Od: Pe3k
Berdych?
[ Reagovat ]
17.06.2018 20:17Od: woody
Jiste :-) S Esterkou v zadech
[ Reagovat ]
18.06.2018 13:38Od: turista
Ten chlápek začínal na antuce v Bělehradu. Antukovým stylem ovládl hardové turnaje ale i 3x Wimbledon a 7x porazil Nadala na antuce. Ještě toho mnoho vyhraje.
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:35Od: a.magerova Juchajdáááá... :-))
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:34Od: UnrealTom
GOAT
[ Reagovat ]
17.06.2018 14:33Od: triatlet Roger 98 Federer
Gratulace.
Pěkná práce.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist