Hewitt odehrál svůj poslední zápas. Jeho kariéru ukončil Ferrer

  • Lleyton Hewitt dnes v Melbourne odehrál své poslední profesionální utkání. Domácí veterán se se svým 20. Australian Open i kariérou rozloučil porážkou 2-6 4-6 a 4-6 z rakety Davida Ferrera. Čtyřiatřicetiletý dvojnásobný grandslamový šampion se přesune do pozice kapitána australského daviscupového týmu.
    21. 1. 2016, 12:20 | Aktuality |  67 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profil hráče

Lleyton Hewitt absolvoval od loňska dlouhé rozlučkové turné, které vyvrcholilo jeho rekordní dvacátou účastí na Australian Open. Finalista tohoto turnaje z roku 2005 v prvním kole v Melbourne porazil krajana Jamese Duckwortha, dnes už ale nestačil na o rok mladšího Ferrera a podlehl mu po dvou a půl hodinách.

"Přišel jsem sem a dal do toho všechno, jako vždycky. Na to můžu být hrdý. Celou svou kariéru jsem hrál na sto procent. Miluju soutěžení," řekl po utkání na kurtu Hewitt. "Je to divný pocit. Aréna Roda Lavera, to je pro mě jako druhý domov. Měl jsem to štěstí, že jsem tu mohl být dvacet let v řadě. Říkal jsem si, že je to perfektní místo, kde ukončit kariéru. Mám z toho husí kůži," dodal.

Domácí fanoušci si Hewittovu derniéru užili se vším všudy - nejen díky jeho bojovnému výkonu, ale i dalšímu výstupu, kterými horkokrevný Australan během své kariéry proslul. Čárový rozhodčí mu několikrát zahlásil chybu nohou, což rodáka z Adelaide rozčílilo. "Pošli ho pryč, kámo, protože jen tenhle blbec to hlásí," řekl ve třetím setu během střídání stran hlavnímu sudímu Pascalu Mariovi. Ten to odmítl, za což to od Hewitta schytal. "Jsi pitomej idiot. Přesně kvůli tomuhle si všichni v šatně myslí, že jsi samolibej," nebral si servítky Australan.

Rodák z Adelaide končí kariéru jako 308. hráč žebříčku, nicméně v roce 2001 se stal už ve dvaceti letech jedničkou, dosud jako nejmladší tenista v historii. V čele pořadí ATP byl Hewitt celkem 80 týdnů.

Během kariéry vyhrál nesmlouvavý bojovník třicet turnajů ve dvouhře, mezi nimi v roce 2001 US Open a o rok později Wimbledon. V letech 2001 a 2002 také triumfoval na Turnaji mistrů.


Hewitt si před loučením s fanoušky vzal na kurt své děti:

 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (67)
21.01.2016 21:23Od: misa Hewitt
určitě poslední světová jednička s výškou kolem 180 cm.
[ Reagovat ]
21.01.2016 21:32Od: Smazaný účet
Nišikori má taky 178. Ale ten bude jednička až po RG'18.
[ Reagovat ]
21.01.2016 21:37Od: misa
spíše 2048 :)
[ Reagovat ]
21.01.2016 20:04Od: panzer.dragon OT :-)
https://pbs.twimg.com/media/CZQKkFjVAAALtMW.jpg
[ Reagovat ]
21.01.2016 19:01Od: Smazaný účet
Pro mě nejsympatičtější tenista :)
[ Reagovat ]
21.01.2016 19:12Od: Mayo
Sympatickejší než Jo Wilfried z Konga?
[ Reagovat ]
27.01.2016 18:00Od: Smazaný účet
Jo Hewitt je mi sympatičtější než Tsonga :D
[ Reagovat ]
21.01.2016 17:58Od: Gulbis
Hewitta jsem nikdy nemusel, jeho namachrované chování se mi nikdy nelíbilo. Navíc měl velké štěstí, že měl svá nejlepší léta v době, kdy prakticky nikdo nevyčníval a on se tak stal světovou jedničkou jako jednooký mezi slepými. Kdyby mu dnes bylo přes 20, tak by se svým stereotypním stylem bez nápadu okupoval konec světové stovky. Jen díky své nezměrné bojovnosti to dotáhl tak vysoko.
[ Reagovat ]
21.01.2016 18:05Od: Smazaný účet
jen díky
[ Reagovat ]
21.01.2016 19:15Od: Mayo
Ani ja som ho nikdy nemusel ale dokázal veľké veci o tom potom, predsa len vyhrať Wimbledon to nedokáže hocijaký niktoš.
[ Reagovat ]
21.01.2016 20:41Od: Forehand
Pravda, mal šťastie na temnú éru, tie roky 00-07 boli fakt veľkorysé aj k priemerným hráčom, tí lepší z nich to využili a dotiahli to do GS finále, GS SF, pripadne turnaje aj vyhrali..To je v súčasnosti skoro nemysliteľné..
[ Reagovat ]
21.01.2016 21:43Od: Roger_Federer
Proc zrovna 07?, proc ne 00- 11?
Copak ona 09,10 (hlavne 10),byla nejaka jina konkurence nez 07 a 08?
Podle me nejslabsi rok na konkurenci byl 2010.
[ Reagovat ]
21.01.2016 23:03Od: Forehand
Pravda, tie najtemnejšie roky su skor 2000-2006...

Schválne som si pozrel ako vypadali SF na AO od roku 2001.

2001-v SF, hraci c. 12, 15, 16...LOL
2002-SF-9, 16, 26....LOL
2003-31,9...LOL
2004-v SF dokonca nenasadený hráč..
2005-v SF TOP 4
2006-V SF nenasadený hráč a 24.hrac...LOL
2007-v SF 10 a 12 hrac..menší lol, ale stále LOL

Na porovnanie

2008-V SF nenasadený hrac + RF, RN, ND
2009-v SF 14.hrac a Roddick, Nadal, Federer
2010-14.hrac + Tsonga, Federer, Murray
2011-v SF, iba TOP 7 hraci
2012-v SF iba TOP 4 hraci
2013-v SF iba TOP 4 hraci
2014-v SF iba TOP 8 hraci
2015- v SF iba TOP 7 hraci

Myslim, ze z toho jasne nieco vyplýva..Zo zvedavosti si pozriem aj dalsie GS, ked bude cas...
[ Reagovat ]
21.01.2016 23:15Od: Smazaný účet
Trošku manipulace. :D POhoršuješ se, že SF 2004 dokonce nenasazený hráč v SF, ale už nedodáš, že tím nenasazeným hráčem byl Marat Safin, který o rok později tento turnaj ve velkém stylu ovládl. No a ti zbylí tři byli hráči číslo 2, 3 a 4. :) 2005 TOP 4, takže naprosto silná konkurence (podle tvého měřítka)( mimochodem, kdy naposledy byla TOP 4 v SF? Já myslím, že rok 2012 AO). 2007 tam máš Fedexe, Roddicka, Gonzaleze, který prožil životní turnaj a v QF deklasoval SVĚTOVOU DVOJKU Rafu Nadala a Haase. Takže v podstatě rok 2006 byl anomálie a v ostatních letech byla konkurence povážlivě silná.
[ Reagovat ]
21.01.2016 23:29Od: Forehand
Zas počuješ trávu rásť a vidis Federara aj tam, kde je reč o Hewittovi...

Ja som predsa reagoval na uzivatela menom gulbis, ktorému dávam za pravdu v oblasti slabšej konkurencie v rokoch kedy Hewitt vyhrával GS..

Nehladaj za číslami mená, su to len suché fakty, nedodal som, že nenasadený bol Safin, rovnako ako som nedodal, ze v roku 2009 hral v zivotnej forme Verdasco alebo v roku 2008 Tsonga..

Pointou bolo, ze v rokoch dávno minulých bolo bežné, ze sa hráč 32 alebo nenasadený dostal do SF, moj prehlad ukazuje a dokazuje, ze v sucasnosti, nemyslitelne..:Alebo si vies predstavit v SF hraca 32, Seppiho?..
[ Reagovat ]
21.01.2016 23:44Od: Smazaný účet
Neslyším trávu růst, ale za ty roky už dokážu rozpoznat, co se daným sdělením snažíš říct. Napsal si, že doba temna se datuje v rozmezí let 2000 - 2007. Kdyby ses bavil jen o Hewittovi napíšeš období 2000 - 2004, kdy byl na vrcholu, pak už dost odcházel. Proč jsi tam asi zahrnul období do roku 2007? :)

Dneska je to nepředstavitelné, ale tehdy byla jiná doba. Dnes je tenis šíleně profesionalizovaný a řekněme, že s unifikovanýma povrchama. Ještě v těch letech kolem roku 2004 byly povrchy dost odlišné, a tak třeba Ferrero ani nemusel vyrážet na Wimbledon nebo Gaudio na Australian Open. Tenisti jako Nalba, Safin, dejme tomu Baghdatis byli s morálkou na úplně jiném levelu než dnes Federer, Nadal, DJokovič, kteří všechno podřizují tenisu. To ale ještě neznamená, že byly o tolik slabšími hráči, aby se dalo říkat, že byly slabou érou a slabou konkurencí. Safin tak kvůli svému flákačství třeba nemusel být nasazený nebo třeba být číslo 32, ale reálně patřil do TOP 3 a na Australian Open by i dnes, pokud by byl ve svých nejlepších letech a byl ten povrch jak tehdy, "mútil vodu". Nezmiňuješ toho Verdasca 2009, protože to pro vyznění tvého textu není potřeba, zatímco pro tu specifickou dobu 2004 - 2007 je třeba se trochu odosobnit od žebříčku, který by se měl (s nadsázkou) dělat zvlášt pro hard, zvlášť pro antuku a zvlášť pro trávu. Dnes je skoro všechno stejný.
[ Reagovat ]
22.01.2016 00:23Od: Forehand
Iná doba, ale stále velmi profesionálna..V tom by som rozdiel nevidel...

Rozdiel robí naozaj Nadal, Federer, Djokovic, Murray..Preto bolo a je velmi náročné dostat sa do SF skrz týchto hráčov..Som si istý, že ak by jeden turnaj komplet vynechali, zrazu by sme mali v SF opat aj hracov z druhej desiatky..A som si istý, ze po ich skončení kariéry to bude opat bežné...V podstate to vidime aj na WTA, kde sa do finále so Serenou može dostat kazdá..Viď sezóna 2015 (Safarova, Muguruza a pod)..
[ Reagovat ]
22.01.2016 08:31Od: Roger_Federer Re: Povrchy
Proc by si v tom rozdil nehledal, protoze se ti to nehodi?
Rafa je toho sam ukazem, jak ty zmeny povrchu pomohly ciste obranarum k Wimbledonu a hardovym titulum.
[ Reagovat ]
21.01.2016 23:17Od: Smazaný účet
Záměrně jsem vynechal roky 2001 - 2003, ty jsem neřešil, zaměřil jsem se na období, kdy vládl Fedex, tedy od 2004 do 2007.
[ Reagovat ]
22.01.2016 00:51Od: dadaft
já bych to s tou "temnou érou" či dokonce "nejtemnějšími roky" zase nepřeháněl --- byly to docela zábavné časy, kdy to bývalo otevřené od prvních kol...
[ Reagovat ]
22.01.2016 09:09Od: VlS
Doba temna je totální trotlovina, žádná nebyla. Tenis byl před Rafanem, Djokem, Fedexem a Můrou a bude i po nich. Za 20 let budou fandové nazývat dobou temna dobu dominance právě téhle čtyřky, protože ta jednoznačná dominance činí tenis méně zajímavým. Zlatá WTA, zvlášť, když ani Serena už není taková jistota.
[ Reagovat ]
22.01.2016 16:03Od: Kozoroh
Lol...
[ Reagovat ]
22.01.2016 08:28Od: Tornes
Pokud používáš tuhle statistiku jako porovnání "slabé" a "silné" éry, tak tam má trochu blbě data. V tomhle porovnání byla slabá éra od 97 do 03. 04-07 byla dle tohoto srovnání velmi silná éra, kdy jen rok 84 byl lepší než roky 06 a 07 (v dané době - poté je překonaly všechny roky 11 a 12 (dál nemám data, ale asi taky).

Ale zároveň se ukazuje, jak je tahle statistika naprosto zavádějící. V roce 04 tam máš Lleytona a Marata, kteří se vraceli po zranění. Oba měli skvělý návrat návrat (2 x Masters + finále GS Safin, 4 tituly + 4 finále (včetně GS a Turnaje mistrů) Lleyton), od začátku roku hráli skvěle a rok zakončili zaslouženě v top4 spolu s Andym a Rogerem. Byli snad na začátku roku horší konkurencí jen proto, že pro zranění neměli dostatečně bodů v žebříčku?
[ Reagovat ]
22.01.2016 08:40Od: Tornes
A ještě jedno porovnání - AO 04-07 - celkem 10 z 16 semifinalistů bylo z top4. Dlouhodobý průměr je něco málo přes 50 %. Jo, tohle je přesně ta doba temna...
[ Reagovat ]
21.01.2016 17:46Od: Forehand
Good bye Lleyton...

Pre mňa jeden z najcharizmatickejších hráčov histórie, a jeden s najvačším počtom epic matches, veď dodnes je držiteľom rekordu ohladom poctu 5setakov na GS..
[ Reagovat ]
21.01.2016 17:29Od: Smazaný účet
Vždycky je začnu mít mnohem radši, když končí. Lleyton tam s těma dětma, sice mě to nedojalo, ale bylo to pěkné.
[ Reagovat ]
21.01.2016 16:22Od: spaniel
Adios a nezapomeň zhasnout.
[ Reagovat ]
21.01.2016 18:34Od: kada.tom
už aby zhasnul ten starej pán ze Švajcu :-D
[ Reagovat ]
21.01.2016 18:37Od: a.magerova
A do koho by ses strefoval?!!!
Mysli sobecky na sebe a přej si aby hrál ještě dlouho... :-P
[ Reagovat ]
21.01.2016 19:06Od: Lunej.. Re: kada.tom
A co má zhasnout? Teď dělal reklamu na hodinky, tak jestli ho pak osloví firma Luminex, tak se snad dočkáš. :)
[ Reagovat ]
21.01.2016 19:14Od: kada.tom
naopak, byl by klídek :-)
[ Reagovat ]
21.01.2016 19:15Od: Lunej..
Ty ho nikdy mít nebudeš, když pořád na někoho prskáš :)
[ Reagovat ]
21.01.2016 20:28Od: VlS
Ale bude, až mu děti nechají vyrít Kada.tom do šutru, Fedex bude ještě hrát tenis. A bude klid.
[ Reagovat ]
21.01.2016 20:29Od: Lunej..
Myslíš mramor? :D
[ Reagovat ]
21.01.2016 20:31Od: VlS
Ty bys mu koupila mramor? Já myslím, že skončí s betonem s imitací žuly navrchu, aby to moc nestálo :-)
[ Reagovat ]
21.01.2016 21:17Od: Lunej..
Já? Určitě ne, vyřešila bych to ještě levněji. :)
[ Reagovat ]
21.01.2016 22:07Od: a.magerova
Co máte proti.... ?! ;-)
http://www.weburny.cz/upload/obrazky/galerie_obrazku/rozptylova-loucka-96.jpg
[ Reagovat ]
21.01.2016 23:58Od: VlS
Já nic, akorát na to není potřeba žádná loučka a vysypání do kanálu nebo do popelnice je to samý.
[ Reagovat ]
22.01.2016 00:18Od: FulnekUltras
Odpůrci prdění do hlíny to vidí jinak... ;)
[ Reagovat ]
22.01.2016 00:37Od: a.magerova
To by byl velmi nebezpečný odpad.... hrozí odstávka a kompletní renovace čističky odpadních vod.... prostě zavařit do plechovky a šup s tím k jadernému odpadu... ;-)
[ Reagovat ]
22.01.2016 10:31Od: VlS
Ty nemáš potuchu, kolik s tím je papírování a kontrol. To bys prvně musela vstát z popela a podepsat 56 formulářů a pak se nechat znovu protokolárně zpopelnit :-)
[ Reagovat ]
21.01.2016 15:50Od: Mayo
Maj sa Lejton.
[ Reagovat ]
21.01.2016 15:25Od: Smazaný účet
Ve čtyřhre stále žije... :-)) Nevíte, jak je na to Zvonareva?
[ Reagovat ]
21.01.2016 15:17Od: Smazaný účet
Někdo nějaký stream Lleytonova loučení? Ta dostupnost je na houby, našel jsem jen strem utnutej při podávání rukou.
[ Reagovat ]
21.01.2016 15:23Od: svetova.dvojka
loučení se s rasistou, vy teda máte silný žaludek...
[ Reagovat ]
21.01.2016 15:34Od: a.magerova Re: Zde zdravice tenistů, ale Noleho nepustili ke slovu...
https://www.youtube.com/watch?v=AZZ6u_iRbqE

Ono se to za čas objeví, prostě David brečel a Lleyton NE... David vydrndal na Lleytonovi výměnu triček... a koukám, že už tady v článku video jde.
[ Reagovat ]
21.01.2016 19:48Od: Nola
Nole nezapada do tejto partie...je to trest za ten "predany zapas v roku 2007" nekonecna medialna vojna.....
[ Reagovat ]
21.01.2016 20:11Od: Smazaný účet
Hlavně je dost trapné, jak se ho snaží rozhodit úplnými nesmysly. Třeba napíšou jeho jméno NOVACK DJOKOVIC - organizátoři turnaje neví, jak se jmenuje pětinásobný šampion. Připomíná to chování dětí v mateřské školce.
[ Reagovat ]
21.01.2016 20:23Od: Nola
behom par dni ho namocili do falsovania zapasov cez taliansky bulvar - clanok prevzali vsetky svetove media, skomolili mu meno, nepustili cele video pri rozlucke s Hewittom, nahoda? medialna vojna nabera na obratkach, urcite dostanem odpoved z inych taborov, ze su to iba nase konspiracne teorie... preco sa tieto veci teda nedeju Fedexovi, Murraymu?
[ Reagovat ]
22.01.2016 14:41Od: Mayo
Pretoze Fedex je king of tennis nieco ako Majkl Dzorden v basketbale.
[ Reagovat ]
22.01.2016 17:17Od: Kozoroh
Tvůj koment je úplně od věci...
[ Reagovat ]
22.01.2016 17:44Od: Mayo
som v ofsajde?
[ Reagovat ]
22.01.2016 18:23Od: Kozoroh
Ano!
[ Reagovat ]
22.01.2016 17:22Od: Nola
precitaj si obsah, potom reaguj... spochybnujem v mojom prispevku velkost Fedexa? pleties si hrusky s jablkami....
[ Reagovat ]
21.01.2016 15:01Od: svetova.dvojka
rasista a arogantní spratek... konečně že skončil.
[ Reagovat ]
21.01.2016 13:57Od: a.magerova Njn.... co naděláme.... další "jedlý" tenista odchází...
Tak hlavně zdraví a pohodu :-)))

Slzy u mě už byly, tak teď kapku odreagovačky....
https://www.facebook.com/waqasf436/videos/912230608845183/?theater#
[ Reagovat ]
21.01.2016 13:11Od: peggy
Byla to krana leta Hewitt,Tvoje hra byla pohadkova.Dekuji.Do dalsiho zivota radost a pevne zdravi.
[ Reagovat ]
21.01.2016 12:50Od: Smazaný účet Lleyton Hewitt The Man the Legend - Come On! [ Reagovat ]
21.01.2016 12:48Od: Smazaný účet Lleyton Hewitt: A tribute [ Reagovat ]
21.01.2016 12:47Od: George_Renel
Budiž mu raketa lehká.
[ Reagovat ]
21.01.2016 12:46Od: dadaft
nejraději jsem měl Lleytonovy souboje s Andy Roddickem, obzvlášť když se hrálo v Austrálii nebo ve Státech.
bývaly to nekompromisní řežby se šílícími diváky....
[ Reagovat ]
21.01.2016 12:55Od: Smazaný účet Re: dadaft;)
Australian Open 2005 SF | Lleyton Hewitt - Andy Roddick
https://www.youtube.com/watch?v=elYxfv7AiT4
[ Reagovat ]
21.01.2016 14:13Od: dadaft
jj, já tyhle časy na AO miloval. ))
[ Reagovat ]
21.01.2016 12:44Od: Smazaný účet US Open 2001 Final | Lleyton Hewitt - Pete Sampras [ Reagovat ]
21.01.2016 12:43Od: Smazaný účet Wimbledon 2002: Hewitt - Nalbandian (Final) Last Game [ Reagovat ]
21.01.2016 12:41Od: Smazaný účet Roger Federer v Lleyton Hewitt in 2005 final - best Indian Wells [ Reagovat ]
21.01.2016 12:36Od: Smazaný účet Australian Open 2005 Final | Marat Safin - Lleyton Hewitt [ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist