Macháč v Marseille otočil souboj kvalifikantů a má první výhru na turnajích ATP!

  • ATP MARSEILLE - Tomáš Macháč se při svém druhém startu v hlavních soutěžích turnajů ATP dočkal prvního vítězství. Jednadvacetiletý Čech v hale v Marseille sice souboj kvalifikantů s Damirem Džumhurem zahájil špatně, ale včas zabral a bývalou světovou třiadvacítku přehrál jasně 1-6 6-3 6-1. O premiérové čtvrtfinále na nejvyšší tour si zahraje s dalším kvalifikantem Romanem Safjullinem.
    15. 2., aktualizováno | Aktuality |  28 komentářů
    Tomáš Macháč (© AFP)Tomáš Macháč (© AFP) 
     

Tomáš Macháč až na nečekanou týden starou porážku z úvodního kola na challengeru v Cherbourgu prožívá naprosto parádní začátek letošní sezony. Jednadvacetiletý Čech ovládl challenger v Traralgonu, znovu po roce se na Australian Open probojoval z kvalifikace až do druhého kola hlavní fáze a teď slaví premiérovou výhru v hlavních soutěžích na turnajích ATP.

V Marseille bez ztráty setu prošel dvoukolovou kvalifikací, los k němu byl přívětivý a v úvodním kole hlavní soutěže si poradil 1-6 6-3 6-1 s bývalou světovou třiadvacítkou Damirem Džumhurem.

Rodák z Berouna, jenž v minulosti v hlavních soutěžích akcí ATP startoval pouze na jedné z loňských generálek v Melbourne, za stavu 1-2 ve druhé sadě čelil třem brejkbolům v řadě. Všechny ale zlikvidoval, soupeři následně poprvé v utkání sebral servis, už se rozjel a ve zbytku zápasu ve francouzské hale dominoval.

Macháč má letos vynikající bilanci 12 výher a pouhých dvou porážek a mohl by napodobit senzační jízdu krajana Jiřího Lehečky z předchozího týdne. O své největší čtvrtfinále, v němž by si teoreticky mohl zahrát s dvojnásobným šampionem a světovou čtyřkou Stefanosem Tsitsipasem, se utká s dalším z úspěšných kvalifikantů Romanem Safjullinem. S ruským tenistou, jenž po boji vyřadil sedmého nasazeného Australana Alexeie Popyrina, má vyrovnanou bilanci 1-1.

V prvním kole na sebe dnes narazili domácí veteráni a vícenásobní šampioni. Z výhry se radoval 36letý Jo-Wilfried Tsonga, který přehrál o rok staršího Gillesa Simona 6-4 6-2 a vzájemnou bilanci upravil na 11-4.

O první čtvrtfinále a minisérii dvou výher po sobě od listopadu 2019 si trojnásobný vítěz turnaje zahraje s čerstvým šampionem z Rotterdamu Félixem Augerem-Aliassimem (h2h 0-0).

• ATP 250 MARSEILLE •
Francie, tv. povrch / hala, 622.610 eur
úterní výsledky (15. 2. 2022)
• Dvouhra - 1. kolo •
Macháč (ČR) - Džumhur (Bosna) 1-6 6-3 6-1
Safjullin (Rus.) - Popyrin (7-Austr.) 6-7(5) 6-4 7-6(3)
Rune (Dán.) - Bergs (Belg.) 1-6 6-3 6-4
Tsonga (Fr.) - Simon (Fr.) 6-2 6-4
Gaston (Fr.) - Moutet (Fr.) 6-4 6-4
Herbert (Fr.) - Kukuškin (Kaz.) 7-6(5) 7-5
Albot (Mold.) - Novak (Rak.) 3-6 7-5 6-1
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (28)
15.02.2022 23:48Od: Ondra979
hokej tady nikdo nekomentoval, tak to nacnu - nedival jsem se na to a tusil jsem prusvih, ktery prisel..na medaile uz davno nemaji, jsou to drevaci, takova je realita a lepe v brzke dobe nebude, vyhra s Rusakama byla precenovana, tradicne to vypustili a podcenili..proste zmar naseho hokeje dosahl vrcholu a uz to ani tolik nesleduju, na MS to bude podobne ale tam bude aspon kvalitni hokej, nikoliv ovsem od nasich, od tech uz nic takoveho cekat nelze skoro 10 let az na par vyjimek jako treba MS 2015, ale na placku uz to stejne nebylo..a oni to s StBakem Kralem ktery uz mel davno skoncit, stejne jako hrobat Lener a dalsi, meli davno vyficet!
[ Reagovat ]
16.02.2022 00:03Od: JohnB
Pokud si tak vše tušil a děláš chytrýho, pak nechápu, že nazýváš vypadnutí v osmifinále se Švýcarskem jako průšvih. To, že jsou Švýcaři už roky kvalitou nad náma každej, kdo trochu sleduje hokej ví a favoritem za mě byli v obou zápasech i na OH.

Za mě to takový průšvih nebyl. Porazili jsme je ve skupině a porazili jsme i Rusko. A pokud si myslíš, že Rusko vypustí zápas zrovna s náma, tak by ses měl Ondro probrat, protože to je samozřejmě naprostý nesmysl.

Český hokej trochu trpí na víc věcí. 1) Na medialově bohatou historii, kdy prostě se od nás čeká vždy medaile (resp. národ tak přemýšlí, ten, co hokej nesleduje trochu víc
2) Na to, že jsme placku nezískali už sakra dlouho, je to v hlavách těch kluků a je jedno, zda je tomu klukovi 20 nebo 35.
3) Nekoncepční prací, která začíná už od dětí, co si poprvý stoupnou na brusle

Za mě prostě Pešán dělá s tím týmem dobrou práci a i kdyby tam byl Růžička, Varaďa nebo kdkoli jiný, kdo je teď volný, tu placku by stejně neudělal. Za mě je chyba před MS měnit trenéra a pokud se to udělá, jen se to tím dokurví víc. Pokud ho měnit, tak po MS, kdy ten trenér bude mít aspoň pak v rámci EHT šanci ty kluky poznat, trochu něco málo změnit.
[ Reagovat ]
16.02.2022 00:20Od: Ondra979
tak to teda moc nesouhlasim, a reknu proc. z hlediska nasi hokejove historie to prusvih je, z hlediska nasi soucasne vykonnosti je to i tak jasny neuspech, nehlede na to, ze SUI jsou kvalitni tym, to je jasne, osobne jsem je videl na MS a hraji vyborne, nicmene k porazeni porad jsou, ale my je porazime, kdyz nejde o vse a to jeste se stestim. a ze rusove nehrali naplno, to je jasnemu kazde, kdo hokej trochu sleduje, jednak byli jako vzdy namistrovani a podcenili nas a nehrali naplno, jasne to rikal ve studiu i Marek Sykora a ten je zna jako malokdo dlouho tam trenoval..
s medailovou historii souhlas, ale uz to je opravdu spis historie, ale to neznamena, ze bychom nemeli mit ambici sehrat vyrovnany zapas v QF, a pokud ho prohrat, tak po boji..ale nedostat se tam, to uz je opravdu propadak, nehleden a to, ze to byli SUI, to je fuk.
Pesan absolutne nema vysledky a musi skoncit, prestoze on neni hlavnim problem naseho hokeje, to je jasne, ale nezvladl to a mel by to predat nekomu jinemu, chce to novy impuls a tvorit novy tym a zkusti mladsi, musi se nejak obouchat i kdyz jim to hned nepujde... jinak proste nemame talenty, resp je jich malo a je to videt at uz na extralize,v NHL a taky repre..to je dlouhodoby problem a jen tak se asi nezmeni a ryba smrdi od hlavy
[ Reagovat ]
16.02.2022 00:32Od: FulnekUltras
kdyby čecháčkům (patrně opět v nadnárodní režii) nepomohli proti Rusku rozhodčí (vyloučení 5+do konce za nevědomý strom), dostali bychom kladu už v normálním hracím čase - ale jasně, že širší problém začíná v ponaganském sebeuspokojení a desítky let už u děcek - musíme se smířit s tím, že bez tvrdé práce zčásti i ZADARMO (a bez okamžitého efektu) to teď už fakt nepůjde - obecně proklamovaná "česká šikovnost" sama o sobě dávno nestačí
[ Reagovat ]
16.02.2022 00:36Od: Ondra979
hele tak ze ty fandis rusakum proti cechum, to asi neni zadne prekvapeni..ale tady je nemam problem uznat, ze jsme vyhrali se stestim, s malou pomoci rozhodcich a taky diky tomu, ze to trochu vypustili, takovi rusove jsou a vime to dobre..v hokeji jsou ted jasne lepsi, o tom neni treba pochybovat..ale ta jejich povaha, to uz je horsi..vecne ublizeni a urazeni a nemuzou nam odpustit, ze jsme se dokazali odpoutat z naruce velkeho ruskeho medveda, vzdyt oni to prece mysli s nami dobre lol..
[ Reagovat ]
16.02.2022 00:48Od: FulnekUltras
s medvědem mám(e) zatím pořád mnohem lepší zkušenosti než s krocanem ;-)

ale jinak hrají soudobí ušáci hokej absolutně top - tak ať to klidně na KOH vyhrají celé i v ženách smile
[ Reagovat ]
16.02.2022 00:58Od: Ondra979
s medvedem mohou mit lepsi zkusenosti maximalne tak rude mozky a kolaboranti typu soudruha Skaly, Semelove, tech co podepsali zvaci dopis a dalsich bolseviku vcetne tebe, pro vsechny ostatni co to zazili to nic hezkeho nebylo a uz je to nadobro fuc..putler si na nas musi nechat zajit chut a az mu dojde za par let plyn, tak se cela rus rozpadne..sibir uz ted napul okupuji a drancuji cinani, permafrost taje a domy se propadaji,chytre mozky mizi na zapad, rusko vymira atd..jde to tam cele ke dnu
[ Reagovat ]
16.02.2022 02:25Od: FulnekUltras
realitou dosud nepolíbený a o to fanatičtější - ideální tvárný materiál pro sorosovská média

skoro bych se vsadil, že při zachování současného vývoje jednou přijde den, kdy budeš se vší vážností litovat, žes mě přežil smile
[ Reagovat ]
16.02.2022 12:46Od: FulnekUltras
pokud mě udušen novosvazácky "spravedlivou" nenávistí ještě nepředběhneš ;-)
[ Reagovat ]
16.02.2022 11:30Od: Vlk-v-trave
Pesan zadnou dobrou praci nedela :D Vsadil na KHL - individuality a jeste bez formy. Uplny mimon... Takze jsme se koukli na zapas Rusko 1 vs. Rusko 2
Co jen potvrdilo, ze cela KHL je vic na efekt...kozichy, kaviar, prachy, k*kotiny... o totalnim kravinci...

Koukni na to, co udelal Craig Ramsay, ten dela HOKEJOVOU PRACI a (Slovaci prominou) z h*vna upletl paradni hokejovy bic.

Me bylo jen skoda, ze USA se potkalo uz ve CF se Slovenskem, pral bych jim finale, a opet necht Slovaci prominou, dnes jsme i vic fandil tem Amikum (pral jsem od zacatku Amikum titul), nebot je videt, ze i univerzitni hokej (bez tech pseudohvezd z te pseudo ruske kraviny atd.) dokaze slusny divy, a na ty maldy kluky a to nadseni se fakt dalo divat...
hlavne Amici hrali jako tym...

Skoda hovorit...

Nakonec se da ta ceska saskarna brat jako velky uspech, vzdyt dve vitezstvi po prodlouzeni s tymem bez brankare, poradnych beku a koncoveho hrace ja vlastne zazrak :D

Jinak moc diky Slovakum za to ze poslali Nemce do haje, ten jejich hokej je k zbliti a chovani Wolfa na konci zapasu na OH ani na MS a obecne do hokeje nepatri...
[ Reagovat ]
16.02.2022 12:07Od: RF46
Sorry jako ale treba USA - GER, na ty amiky se koukat nedalo. Litali jak blazni, vse rychle, ale poradny sance nebyly, sama nepresnost, jen blaznivy litani po lede k nicemu bez kombinace. Spis rychrobrusleni nez hokej. Zapas se slovakama sem nevidel ale predpokladam neco podobnyho.
[ Reagovat ]
16.02.2022 12:39Od: Vlk-v-trave
Hrali rozhodne vic jako tym, nez trebas Cesi, a na ty se teda nedalo divat uz vubec, krom toho fandim tomu, ze neco jako takoveho jako Univerzitni Hokej existuje a je videt, ze se dokazi celkem i prosadit.
SVK x GER bylo ze strany Slovaku skvele. SVK x USA se mne libilo... SVK x GER jsem nevidel.

Chapu, ze to neni s NHL, a k tomu prihlizim, na druhou stranu ta absurdita, ze si NHL v Peknigu vymohlo uzke kluziste, a pak tam nejedou... uf...a uzke kluziste zustane :D
[ Reagovat ]
16.02.2022 12:57Od: RF46
Jo s tim kluzistem to je fakt vtipny :)
-
No my hrajem mizerne uz dlouho a neni z ceho brat. Jako tym sme hrali ale na gol potrebujem pet tutovek, zpracovani rychly nahravky je pro nektery stale problem, v tom sou ty mladaci z USA daleko pred nama smile
-
Ten Slavkovsky, to je celkem paradasmile
[ Reagovat ]
16.02.2022 15:07Od: Vlk-v-trave
Tak v CR hokeji byla vzdy bolest ten koncovy hrac, ktery se dokaze do toho brankoviste natlacit, nebo byt rychle u odrazeneho puku...

Dalsi bolesti je, ze se hodne davalo na jmena a ne vykonnost. V pripade Pesana to je nejen o jmenech, ale nemelo to ani hlavu patu...

Casto ctu, ze je problem z mladezi, no... dobre, kde nejsou, ale problemy jsou hlavne s rodicema:D Jak bych to nevidel na vlastni oci, co dokazi, tak bych mozna taky tak kecal...ze je spatny system:)

Slavskovsky super...ale neni to cely tym. a Ramsay jen potvrzuje, ze na Slovensku take neni moc z ceho brat:) Ale vybira dle vykonnosti, a ne dle jmena...a hlavne si pohlida vykonnost obrancu, a spec.brankare... a pracuje z tymem a ne s individualitami.

A jen takova otazka k zamysleni:

Filip Chlapík - lidr bodovani CRExtraligy (24 let) hlavne se koukni jake ma +/-

V extralize mas trebas brankare Frodla... tak jak uz mame toho mladocha, atd. atd.

Myslim, ze je z ceho brat, ale prijde mne, ze jak nekdo nemel 30 let, nebo nehral v NHL, KHL tak nemel sanci...

Za mne trener prizdisrac, vzal plno jmen, ktere mohl, aby v pripade pruseru jen rekl, ze tam meli jsme zkusene hrace a prave to omilane, ze nemame z ceho brat... ale hloupe je, ze my mame:))) (nerikam, ze tu mame Kanadsky potencial) ale rohodne mame vic z ceho brat nez Slovaci...
[ Reagovat ]
17.02.2022 18:16Od: Ondra979
ted jsem zkouknul abych si udelal obrazek ze zaznamu posledni tretinu proti Sui a byla to velka bida, strelba zalostne neefektivni, brankar spatny, pohyb nic moc..proste zmar..no a Svycari pak dostali klepec hned v QF, cimz nas zmar jeste podtrhli, nebyli to tady zadni zazraci..to je opravdu upadek ceskeho hokeje a lepe urcite ted nebude, nemame kde brat..
[ Reagovat ]
16.02.2022 17:29Od: Ondra979
je to tak, ten kontrast proti slovakum je velky, byt je to jen beckovej turnaj, to je jasne a letosni MS bude urcite kvalitnejsi minimalne o tridu, ale Pesan nedokazal vubec nic, mel by to uznat a odstoupit i to doklada, v jakem zmaru nas hokej je
[ Reagovat ]
15.02.2022 23:13Od: paddy ólééé, oleo-leo-léé, Del Póóó, Del Póóó!!! [ Reagovat ]
15.02.2022 17:07Od: EllNino Tomáš
Po minulém týdnu jsem měl trochu strach, aby ze skvělého úvodu roku nebylo něco podobného jako na podzim ... ale naštěstí to vypadá, že forma se vrací :)

Má i štěstí na los, Horanský, Arnaboldi, Dzumhur a teď Roman Safiullin, který ale určitě bude nejtěžším soupeřem, měl skvělý úvod roku a porazil Popyho, který se ale na začátku roku trápí těsnými porážkami ...

Chce to sbírat body, tento týden odpisuje jeden titul, pak hne druhý, snad se moc nepropadne ... pak už nic neobhajuje, tak to přečkat a bude to dobré!
[ Reagovat ]
15.02.2022 17:13Od: Tomas_Smid_fan
S. hlavně porazil Génia, myslím.
Ani jsem tu gigina neviděl, že by to nějak komentoval. Jednu výhru udělal, to zase josmile
[ Reagovat ]
15.02.2022 17:19Od: Krisboy
Porazit Rádobygénia není nic k chlubení.
A gigin už nějakou dobu nekomentuje nic, zbláznil se z očkování.
[ Reagovat ]
15.02.2022 19:29Od: Tomas_Smid_fan
ne, neříkej, že se nechal naočkovatsmile
[ Reagovat ]
15.02.2022 19:32Od: Tomas_Smid_fan
Porazit Génia sice není nic zázračnýho, ale S. má poslední dobou solidní výsledky. ale snad Tomáš ukáže, že je lepší.
[ Reagovat ]
15.02.2022 17:05Od: SydneyOpen
Super Tome smile ale na nějaký výrazný žebříčkový posun by potřeboval alespoň to SF no. Snad jsou ale poslední 2 týdny důkazem že se budou letos naši junioři už více prosazovat na turnajích ATP a ne jen Challengrech
[ Reagovat ]
15.02.2022 16:48Od: Haitik
I když tedy vedle ve článku to schytává, tak já viděl zápas až od druhého setu, kde hrál dobře, časté přechody na síť, BH zase super, podání na důležité míče zafungovalo, nepřišlo mi, že by hrál tak hrozně.. ale tak sto lidí, sto chutí.. :-) Tak uvidíme v dalším kole :-) Mohli by s Jirkou vytvořil takový dvojblok.. :D
[ Reagovat ]
15.02.2022 16:54Od: George_Renel
Přesně. smile
[ Reagovat ]
15.02.2022 16:58Od: SpacialRecognition
Do stavu 1-6 1-2 hrál naprosto hrozně, pak jsem to vypnul a koukám že to otočil. Dobré pro něj.
[ Reagovat ]
15.02.2022 17:04Od: Tomas_Smid_fan
Já viděl až třetí set a tam mu teda hodně pomáhal Damir, kterého opustil servis. Nicméně Tomáš jeho slabší chvíle naštěstí využil, na servisu se držel a ve vhodné chvíle přitvrdil údery. Proti Jirkovi mi ale ten jeho tlak přišel menší, hlavně slabší fh cross.

Každopádně Tomášovi gratulace k první výhře na tour a snad brzy přidá další!smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist