McEnroe: Kyrgios hraje jako génius, ale má démony a potřebuje psychoanalytika

  • Wimbledonský finalista Nick Kyrgios nepotřebuje trenéra, ale někoho jako Sigmunda Freuda, myslí si vyhlášený tenisový bouřlivák John McEnroe. Nějaký psychoanalytik by mohl sedmadvacetiletému Australanovi pomoci zkrotit jeho temperament, věří sedminásobný grandslamový šampion a současný tenisový odborník.
    14. 7., 13:45 | Aktuality |  56 komentářů
    John McEnroe a Nick Kyrgios (© AFP)John McEnroe a Nick Kyrgios (© AFP) 
     
  • Profily hráčů

Právě nevyrovnaná psychika brání Kyrgiosovi naplno prodat svůj tenisový talent. "Tenhle chlapík nepotřebuje trenéra, hraje jako génius. Potřebuje, aby Sigmund Freud vstal z hrobu a nějak našel cestu, aby několik let pokračoval," řekl třiašedesátiletý McEnroe britské BBC.

Pro Kyrgiose má pochopení, protože sám na kurtu hodně projevoval emoce. "Je to dobrý chlapec, hráči jako on jsou v šatně oblíbení, dělá toho hodně pro charitu. Ale má démony. Všichni máme tenhle strach ze selhání a je otázka, jak se s tím nejlépe vyrovnat," uvedl americký expert.

Kyrgios se minulý týden poprvé v kariéře dostal do finále některého z grandslamových turnajů. Pomohlo mu i odstoupení zraněného Rafaela Nadala před semifinálovým duelem. V boji o titul na londýnské trávě vyhrál první set, ale nakonec podlehl Novaku Djokovičovi a srbský tenista získal už sedmý wimbledonský titul.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (56)
15.07.2022 18:07Od: Nola nadalfans
smile, Gyros porazil Rafu vo W, sice odvtedy pretieklo vela vody, a nasledno ho porazil iba na dva vitazne, ale porazil ho a to sa pocita, nie je sam, kto ho tam dokazal porazit...

preco ja mam znizovat vykony Berdycha, Querreyho, Tsongu, ked dokazali porazit clenov B4 vo W?

nemuseli zrovna vyhrat GS, ale zabranili im ho vyhrat, tak budicek fanatici smile
[ Reagovat ]
15.07.2022 18:29Od: Nola
smile

ja som budik, budicek, budit je moj konicek....

este by som chcela len tak mimochodom podotknut, ze Rafa pravidelne vynechaval W, alebo tam prehral so servismanom, resp. s hracom, ktory mal travu v malicku.... nie je totiz jednoduche hrat spickovy tenis napriec povrchmi, tam bol lepsi aj Fedex a za tym si stojim
[ Reagovat ]
15.07.2022 22:23Od: Ondrej2280
Nola ,Nola:))kolko z tych servismenov co vyhrali nad Nadalom dokazalo vyhrat W?...ani jeden...Nadal vyhral W 2x a aj cez Rogera...takze dobre vie ake tazke je vyhrat W..presne tak ako vie Fedex a Djoker..ake tazke je vyhrat FO:)...a samozrejme ze Fedex je lepsi travar ako rafa...a ma aj viac Wimvblasov ako djoker...niktonz nich neni najlepsi na vsetkych povrchoch..a vetou tam bol lepsi aj Fedex si to kvalitne zaklincovala:)))
[ Reagovat ]
16.07.2022 08:12Od: Nola
smile samozrejme, ze je Fedex lepsi napriec povrchmi, je univerzalnejsi hrac, resp. bol a tym je aj Novak, prave ta univerzalnost im priniesla aj nejake, tie prehry, pretoze oni dokazali hrat cely rok a nevynechavali GS, turnaje, nemali nejake polrocne pauzy.....
[ Reagovat ]
16.07.2022 09:26Od: Ondrej2280
Tak su polrocne pauzy vyhodou,pri ziskavani GS trofeji tak potom by mali vsetci pauzovat:) a rafa porazil oboch vo finale GS na ich oblubenunych povrchoch..ani jeden z nich dvoch to nedokazal na FO,a ze sanci ku tomu teda mali obaja pozehnane:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 11:10Od: Rafaeoli25
Jemu nepomůže nikdo, nepomohl by ani Freud. Bohužel.
[ Reagovat ]
15.07.2022 11:30Od: Ondrej2280
jasne, ze nie...ospevuju ho tu ako nejaku mladu vychadzajucu superstar tenisu:)to aby vyhraval velke turnaje vyzaduje pripravu, a nie dvojtyzdnovu:)) plus vsetko by musel podriadit tenisu, a to on skor bude fakt hravat ten basketbal..)
[ Reagovat ]
15.07.2022 12:09Od: Rafaeoli25
Sport je pro něj jen zábava a podle toho je nutné vše vnímat. Možná za nějaký čas zase dostane chuť na nějakém turnaji pořádně zahrát. Snad to nebude trvat další rok dva.
[ Reagovat ]
15.07.2022 12:27Od: Ondrej2280
v profi tensie, nestaci len chut, na to aby si nieco vacsie vyhral:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 13:03Od: Rafaeoli25
Tak já myslím chuť, aby zase alespoň něco většího uhrál, ne vyhrál. Vždyť píšu, že je to pro něj hlavně zábava. Je fakt, že kdyby tam nebyl Djoker, tak to i s tímhle přístupem tentokrát vyšlo.
[ Reagovat ]
15.07.2022 14:03Od: Vlk-v-trave
3 x turnaj 500 se ti zda malo?
Je plno hracu, kteri drou denne, dokonce vypadali na to, ze z nich neco bude i vic, a nic... ani poradna 500vka doma.

Richar Gasquet nema ani jednu vyhranou 500vku, takze take Tomic:)

Gill Simon, ktereho si Nadal hodne povazuje, dric proste... tak ma pouze jednu 500vku, takze take neco jak Tomic:)

Wawrinka ma take pouze 3 500vky, a jak ne jeden mistni uzivatel prohlasil - haluz na GS, takze take neco jako Tomic:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 14:40Od: Ondrej2280
To ta ako napadlo dat StanTheMana do kategorie kyrgiosa a gasqueta?:)...to si si sam tam doplnil...wawra ma 3 GS a najlepsi jednorucny BH v historii tenisu a skalpy BiG 3 na grandslamoch vo finalnych kolach turnajov..takze toto zrovnanie mi pride ako tazky ulet:)
A co sa tyka kyrgiosa,toho pocujem viac na tlacovkach ,vidim pri divadle na kurte a lamani rakiet ako pri nejakych velkych tenisovych matchoch ..a ano preto ho radim do skupiny hracov ala tomic...netvrdim,ze to nie je lepsi hrac ako tomic ,ale nijak vyrazne lepsi tenista o.ktorom sa tiez tvrdilo aky je to talent..ale bez hlavy:))
[ Reagovat ]
15.07.2022 14:45Od: gigin
Tak ale hlavně se dá na jeho zápasy dívat. Je to zábavné. Ta hra je zábavná. Ne jak upocená, nafetovaná Nadalova nuda.
[ Reagovat ]
15.07.2022 14:52Od: Ondrej2280
Pozeraj sa na to ,co ta bavi:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 15:06Od: Vlk-v-trave Re: nafetovaná Nadalova nuda.
ted se na tebe Rafani zavesi tak na tyden:DDD
Sis dovolil moc jako :DDD
[ Reagovat ]
15.07.2022 15:11Od: gigin
Ti normální vědí, že přehrávám :DDD
[ Reagovat ]
15.07.2022 16:07Od: Vlk-v-trave
Mi jeste napis, kdo tu je normalni:DDD
Ja teda ne,...:D
[ Reagovat ]
15.07.2022 16:29Od: Martan1
Hmmm.. tak na Kyrgiose který kdyby neměl podání tak je o třetinu horší, na něj se dívají ti kteří chtějí vidět jak nadává na kurtu. Styl servis, volej se hrál dřív na rychlý trávě a nedalo se na to dívat. Kdo náhodou prohrál podání tak končil. Tak takový tenis teda nechci. Radši Rafu upocenýho. Jo a Novak a Roger se nikdy vlastně nepotili, já zapomněl.
[ Reagovat ]
15.07.2022 17:05Od: Tomas_Smid_fan
jj, kdyby byl Rafa bez servisu, tak je o třetinu lepšísmile Pobavilssmile
[ Reagovat ]
15.07.2022 17:52Od: gigin
Myslel jsem upocený, upachtěný tenis.
[ Reagovat ]
15.07.2022 18:05Od: Tomas_Smid_fan
každopádně i FH věděl, že Roger se oproti Rafovi skoro nepotilsmile
[ Reagovat ]
15.07.2022 18:26Od: gigin
Jako jo :))) někdo se prostě potí míň, někdo víc, to je celkem šumák. Já fakt myslel prostě upracovaný tenis. Jakože upocený no. Oni jsou hrozně citliví ti Nadalovci. Jak předkožka.
[ Reagovat ]
15.07.2022 18:35Od: Tomas_Smid_fan
jj, já ten termín samozřejmě taky znám a v Rafově případě pasuje doslovně.
[ Reagovat ]
15.07.2022 18:37Od: Tomas_Smid_fan
teď jen přidám malý tip stranou: Amputace, Rafaeoli, Odrej2280
[ Reagovat ]
15.07.2022 18:41Od: gigin
Amputka je v klidu. On ví, že rýpu :)))
[ Reagovat ]
15.07.2022 18:57Od: Tomas_Smid_fan
to taky nepíšu k tomuhle, jen tipuju reakci na jiný příspěvek.smile
[ Reagovat ]
15.07.2022 19:24Od: gigin
No :D
[ Reagovat ]
15.07.2022 15:05Od: Vlk-v-trave
Kyrgios ma 27, Stan se prosadil az ve 29... jen pripominam...
[ Reagovat ]
15.07.2022 15:21Od: Ondrej2280
Okrem veku,nevidim ziadnu spojitost medzi stanom a kyrgiosom... nehovoriac o tom ,ze porovnavat psychicku odolnost kyrgiosa a stan na kurte je ako by som to jemne povedal...;)..blbost teda:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 15:42Od: gigin
Stan je (byl) ještě větší máslo, než Nick.
[ Reagovat ]
15.07.2022 15:55Od: Ondrej2280
Jasne,gigine:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 15:57Od: gigin
A ne? Sesypal se, když měl vyhrát. Gyros je máslo, ale jiné.
[ Reagovat ]
15.07.2022 16:11Od: Vlk-v-trave
Standa byl maslo, ale proti Juanovi...DelPotrovi jeste tvrdak. Juan brecel furt:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 16:21Od: Ondrej2280
Porazil vo finale GS 2krat djokera a raz nadala..a to vtedy nemali 35 rokov a viac:)takze to je k...a vykon a odolnost v tazkom matchi:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 16:08Od: Vlk-v-trave Re: porovnavat psychicku odolnost kyrgiosa a stan na kurte
kde to porovnavam?
[ Reagovat ]
15.07.2022 16:19Od: Ondrej2280
Tak pisal si ,ze stan mal 29 ked sa presadil,a kyrgois zatial len 27..takze to vyzera na porovnanie a na to aby sa presadil,potrebuje mat hlavu OK..a to kyrgios nebude mat ani v 60tke:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 17:02Od: Tomas_Smid_fan
Takže ještě věštecsmilesmile
[ Reagovat ]
15.07.2022 17:19Od: Ondrej2280
Tak ked nieco funguje tak spolahlivo ako u kyrgiosa 12 rokov,neni velky dovod predpokladat zmenu:)na to nemusis nic vestit;)
[ Reagovat ]
15.07.2022 17:31Od: Tomas_Smid_fan
jen pro zajímavost, jak dlouho ten podobný stav trval třeba u BigMaca?
[ Reagovat ]
15.07.2022 23:06Od: Ondrej2280
To ako vazne Big Mac a zrovnanie s Kyrgiosom:?)))ako fakt ci si to.myslel ako vtip?:)))
[ Reagovat ]
14.07.2022 22:59Od: Ondrej2280
Kyrgios mal 12 rokov v profi tenise aby nieco velke v tenise dokazal,a kedze doteraz okrem jedneho uhaluzeneho finale GS nedokazal nic prevratne tak z toho vyplyva ,ze nejak okolo 30tky uz nic vacsie nedosiahne...ked chcel vyhravat,mal to ukazat skor a nielen o tom rozpravat na tlacovkach;)
[ Reagovat ]
15.07.2022 00:08Od: Tomas_Smid_fan
řekl odborník-teoretiksmile
Ono je málo hráčů, co dosáhli největšího úspěchu po 30ce?
A třeba o to Nick ani stát nebude a po 30ce bude běhat někde po plácku a hrát s kámošema basket a kupovat jim drinkysmile
[ Reagovat ]
15.07.2022 07:58Od: Ondrej2280
Jasne ,uz vidim kyrgiosa ako tvrdo maka po 30tke aby vyhraval GS:))na to nemusis byt ziadny odbornik aby si vedel ,ze je to nezmysel...jaj tak..ked o to nebude stat,tak to je potom ina kava:))
[ Reagovat ]
15.07.2022 13:54Od: Vlk-v-trave
Chtel jsem se zeptat, jak potom hodnotit Wawrinku, ktery prvni finale a win na GS, i diky rekneme zraneni finalisty dosahl ve svych 29 letech, tedy 2 roky pozdeji prvni finale, nez ted Kyrgios.
Mam to brat, ze ten Standa Wawrinku, je take neco jako Tomic?:)
[ Reagovat ]
15.07.2022 14:10Od: Pe3k
smile
[ Reagovat ]
14.07.2022 22:58Od: Orgasmator
https://www.puntodebreak.com/2022/07/13/pilic-nadal-hubiera-enfrentado-djokovic-final-no-hubiese-tenido-opciones

Jeden z nejuznávanějších trenérů promluvil:
-jak by skončilo finále Wimbledonu: Nole x Rafa
-kdo je nejlepším tenistou = GOAT smile
[ Reagovat ]
14.07.2022 15:13Od: Tomas_Smid_fan
BigMac má recht smile
Ale zas ten temperament nekrotit moc, radši ať je ho o trochu víc než míň, aby to zas neuškodilo hře. Místo Freuda bych ho viděl spíš na nějakého Jungova žáka, Sigmund už je přeci jen trochu uleželýsmile
[ Reagovat ]
14.07.2022 17:24Od: Nola
emocie na kurte mi absolutne nevadia, vadia mi podpasovky, ktore v minulosti vdaka podpore ktovie koho riesil s novinarmi....

podla trebars alter ego FH je na urovni Tomica smile

mozno uz konecne dospel a uvedomil si, ze mu novinari viac uskodili ako pomohli v kariere, kedze on sam stagnoval a hraci, ktorych hanil, ziskavali......
[ Reagovat ]
14.07.2022 17:34Od: Tomas_Smid_fan
Tak on je na socmed asi docela závislý. Ale i s tím by mu odborník dokázal pomoci.
[ Reagovat ]
14.07.2022 17:54Od: Nola
jj, ale preco ponizovat kolegov na soc. sietach, robit uplne zbytocne rozhovory, ktore mu v kariere nepomohli? co by mu pomohlo by boli momentalne body do rankingu, bol by nasadeny na turnajoch.... nikto ho nechce stretnut v 1.kole, tento precedens nie je vobec ospravedlnitelny nejakou neucastou Rusov, nakoniec Rus stoji na cele rankingu, vlastne tymto krokom tu invaziu podporli smile
[ Reagovat ]
14.07.2022 15:05Od: Tennisfan77
Zloděj volá, chyťte zloděje.

https://www.youtube.com/watch?v=UKy_c-8DClw
[ Reagovat ]
14.07.2022 15:24Od: soloo
tí rozhodčí jak nejaki profesori z univerzit smile
[ Reagovat ]
14.07.2022 17:16Od: Ela-fon-isi
Díky za video! Už tehdy se takhle nadávalo veřejně? smile Celý Nick!smile
[ Reagovat ]
14.07.2022 17:43Od: Ereinion
V dnešní době by byl díky jestřábímu oku daleko víc v klidu...v těch situacích měl tehdy navíc často pravdu.

Chtěl bych vidět některý dnešní hráče, jak by to daváli bez hawkeye...
[ Reagovat ]