Medveděv porazil Tsitsipase i popáté a je pošesté v řadě ve finále

  • ATP ŠANGHAJ - Daniil Medveděv na Masters 1000 v Šanghaji porazil Řeka Stefanose Tsitsipase, s nímž vyhrál i pátý vzájemný duel, a na šestém turnaji po sobě postoupil do finále. O čtvrtý letošní titul si ruský tenista zahraje zahraje s Němcem Alexanderem Zverevem, jehož dosud neporazil.
    12. 10., aktualizováno | Aktuality |  34 komentářů
    Daniil Medveděv (© AFP)Daniil Medveděv (© AFP) 
     

Finále ve Washingtonu, finále v Montréalu, životní titul z Masters v Cincinnati, první grandslamové finále na US Open, triumf v Petrohradu a nyní další finále v Šanghaji. Daniil Medveděv si zahraje finále už na šestém turnaji v řadě.

Na čínském Masters třiadvacetiletý Rus prodloužil svou neporazitelnost již na osm zápasů a 16 setů. Postupně si poradil s Britem Norriem, Kanaďanem Pospisilem, Italem Fogninim a v dnešním semifinále zdolal 7-6 7-5 Řeka Stefanos Tsitsipase. Vzájemnou bilanci s dva roky mladším Řekem vylepšil už na 5-0.

Tsitsipas, který včera získal jistotu startu na Turnaji mistrů a následně si proti Novaku Djokovičovi připsal premiérový skalp světové jedničky, měl dnes první šanci na brejk. Jenže za stavu 4-4 a 40-0 nevyužil ani jeden brejkbol a set ztratil v tie-breaku.

První brejk zaznamenal v úvodu druhé sady Medveděv, ale za stavu 7-6 a 5-4 poprvé přišel o servis a nedokázal utkání dopodávat. Následně však zareagoval brejk a na druhý pokus už duel doservíroval čistou hrou.

Ve svém již devátém letošním a celkově 13. finále na okruhu ATP bude Medveděv bojovat celkově 7. titul, z toho čtvrtý v této sezoně. 

Medveděvovým soupeřem ale bude neoblíbený soupeř Alexander Zverev, s nímž prohrál všechny čtyři vzájemné souboje. Německý tenista si v druhém semifinále poradil 6-3 6-4 s Matteem Berrettinim a udělal další krok k účasti na Turnaji mistrů, na němž by měl obhajovat titul.

Také třiadvacetiletý Ital Berrettini má velmi solidní šanci zahrát si premiérově na Turnaji mistrů, po Šanghaji totiž bude figurovat na osmém, tedy posledním postupovém místě do Londýna.

• ATP MASTERS 1000 ŠANGHAJ •
Čína, tv. povrch, 8.322.885 dolarů
sobotní výsledky (12. 10. 2019)
• Dvouhra - semifinále •
Medveděv (3-Rus.) - Tsitsipas (6-Řec.) 7-6(5) 7-5
Zverev (5-Něm.) - Berrettini (11-It.) 6-3 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (34)
13.10.2019 12:40Od: JCFerrero
Danil obrovsky klobuk dole, ked nehra najlepsi tenista historie Rafa tak je Danil neporazitelny momentalne.
[ Reagovat ]
13.10.2019 13:06Od: Mayo
(:
[ Reagovat ]
12.10.2019 21:07Od: FulnekUltras Medvěd hlavně není žádný namachrovaný frajírek
takže by na nejvyšší úrovni mohl mít slušnou životnost.

Přidám ještě jednu citaci z dnešního dne v mediálním prostoru:

"Ani ti, co jeho písně sami od sebe neposlouchali a nechodili na jeho koncerty, nemohou popřít, že ho nevnímali. Každý věděl, o koho jde. Každého, v jakémkoliv období, nějakým způsobem oslovil. Slyšeli jsme hodně názorů, nejvíc mrazí ten, že už taková osobnost nebude. Nechce se mi to věřit, ale laťku nastavil hodně vysoko. Jeho loučení bylo velkolepé a žádné oko nezůstalo suché. Pan kardinál to shrnul krásně: svůj život naplnil. Komu z nás se to podaří."
[ Reagovat ]
13.10.2019 11:37Od: Torn
Tak hlavně se dokáže srovnat v hlavě a z prohraného finále se nehroutí, jak tomu mnohdy je.
[ Reagovat ]
12.10.2019 15:51Od: Ereinion Medvedev - Zverev
to zní celkem jako Djokomurárna...možná s lepšími servisy
[ Reagovat ]
12.10.2019 20:53Od: Nola
Djokomurarna mala svoje caro, sachova partia......... servis nehral az taku ulohu, dnes su mladi hraci o cca 5 - 10 cm vyssi, servisom si dokazu uhrat neskutocne body..... Sasha moze zastavit Medveda, ma lepsi utok a obranu maju obaja skvelu , mozno H2H nepusti presne ako v semi.......
[ Reagovat ]
12.10.2019 21:05Od: sojka1
OT: vyska hracu, nekolikrat ji zminujes, jen bych chtela vypichnout, ze je predevsim velmi dulezite teziste, tedy delka trupu a koncetin daneho hrace, je to hodne zajimave pozorovat... :-)
[ Reagovat ]
12.10.2019 21:33Od: Nola
som iba bezny fanusik tenisu, sledujem ho dlhe roky, ale nie som ziadny odbornik, nie som ani fanatik, hater, ak skonci B3, resp. B4 nepojdem sa urcite vesat, ak aj skonci ten, ktoremu som fandila najviac:D , verim, ze tenis budem sledovat nadalej, adrenalin, ktory prinasali finalove zapasy, mozno ani nemuseli byt finalove, je v individualnom sporte nenahraditeny, prehrat, alebo vyhrat..... som sama zvedava, komu budem v buducnosti fandit, dnes mam najradsej z mladych Doma, aj, ked nie je uz vlastne ziadny mladik, ale paci sa mi, je nekonfliktny, pracovity a k tomu vyzera velmi dobre a ma aj idealnu vysku

ak mi vysvetlis, kto ma idealnu postavu z dnesnych dlhanov budem velmi rada
[ Reagovat ]
12.10.2019 21:53Od: sojka1
nechci rozhodne nijak a nikomu predikovat uspechy ci neuspechy, jen at se kluci snazi sami... :-))) a je samozrejme, ze tenis netvori jen fyzicka dispozice.... ale napriklad ten tvuj Djokovic je takovy pavouk, nijak sahodlouhe nohy, dlouhy trup i ruce, takze pres celkem dobrou vysku idealni na to "pokryti" kurtu a proto hraje tak, jak hraje... ;-) volbu Dominika chapu, inteligentni vzhled i tenis a dric k pohledeni, take se mi moc libi, ale jinak muj novy "objekt" je Matteo.. :-))
[ Reagovat ]
12.10.2019 22:05Od: Nola
citala som, ze najidealnejsiu postavu na tenis mal Fedex a Novak.....
ale nezodpovedala si na moj dotaz, kto z mladych dlhanov ju ma, za mna je to D atragnan

Matteo moze byt, ideal kazdej zeny, pekny a muzny, v ziadnom pripade Sasha, Stefanos, Narcisov nemusim..... tenisovo sa mi pacia obaja, ale ja mam radsej drsnejsich chlapov
[ Reagovat ]
12.10.2019 22:23Od: sojka1
vidis, tak to ja jsem necetla, jen sama poznala... :-)) Stefanos je tenisove O.K., navic ma fajn "stabilizator" - nemyslim svaly, ale velmi siroka ramena, dobre pro ten "prenos" sil pri uderu.. :-) Jinak ti Narcisove.... zdanlive je jejich "peknost" nejvetsim bohatstvim a "branou do nebe", ale v podstate je fyzicka krasa jen jejich Achyllova pata, protoze je, jako vse zive, krehka a pomijiva... ;-) :-))
[ Reagovat ]
13.10.2019 08:33Od: Pe3k Re: Nolka
Nejsi hejtr,ale hejtujes tu Federera už dlouhé roky...
Nemáš ráda narcise, ale fandis Djokovicovi...
[ Reagovat ]
13.10.2019 09:34Od: Nola Re: vyznam slov pre neznaleho Petricka
hater - nenavidiaci, jedinec pisuci agresivne, nenavistne komentare k znamym osobnostiam...
narcic - krasny mladik, zalubeny sam do seba

od zaciatku USO som tu bola iba minimalne - bola som odcestovana, nepisala som absolutne nic, dokonca som ani nevidela vacsinu USO, naposledy som prispela pocas LC, ak to bol hajt, tak mas zatemneny mozog

Novak a narcis? :D za mna, rozhodne nie je krasny a mladik uz tiez nie je, krasou patri k priemeru, zalubeny do seba nikdy nebol, skor do Jeleny

pozri radsej do zrkadla :DDDDD
[ Reagovat ]
13.10.2019 09:45Od: Pe3k
Napíšu, že hejtujes RF roky a ty na to, že od US open si tu nebyla...
S tím narcisem nevím. Podle mě aby byl chlap narcis nemusí být ani krásný ani mladý. Novak se spoustě žen velice líbí a starý podle mě teda není. Že miluje Jelenu neznamená, že není zalubeny i do sebe.
[ Reagovat ]
13.10.2019 10:12Od: Nola
dlhe roky? :D, iste, iste..... ty fakt nepoznas vyznam slova, zajdi na twitter, fora.... Fedex nie je sice moj konik, ale vzdy som rada sledovala jeho zapasy, paci sa mi tenisovo a nikdy som sa tym netajila

narcis je za mna Stefanos, ten uverejnuje svoje sukromne fotky v roznych pozach neustale, mas pravdu, ze narcis moze byt aj starsi chlap, tym je u mna Hrdlicka vystavujuci svoje tehlicky napriec virtualnym svetom, Novak ma velmi daleko do narcisa, ze ho maju radi zeny ? :D nejak to nevnimam, ja som si ho oblubila ako tenistu, ak by som si mala vyberat podla krasy, tak si vyberiem Grigora a trebars Mattea, tam nie je ani naznak narcizmu
[ Reagovat ]
13.10.2019 10:22Od: Pe3k
Ano, roky a není to žádné tajemství tady...
No fuj Hrdlička. Jinak ten vkus na chlapy máš dobrý.
Za narcise je označován i Klaus a ten není ani mladý, ani pěkný ani nedává svá fota na sociální sítě atp.
[ Reagovat ]
13.10.2019 10:55Od: Nola
to je tvoj nazor, ja ti ho neberiem, tenis sledujem pre zabavu, niekto rad cita knihy, miluje filmy, sleduje reality show, ja som si vybrala tenis, v minulosti trebars aj F1, alpske lyzovanie...tenis je nadherny sport, ale je smutne, ak pre niekoho predstavuje ten, ktory hrac stred vesmiru, to u mna rozhodne neplati, preto nemam dovod oponentov nejak nenavidiet, to mam nenavidiet vsetkych hracov, ktori Novaka porazili? trebars mne sa Stefanos tenisovo velmi paci, ak si odmyslim jeho narcizmus, moze byt mojim buducim konikom
koho ozaj z tenistov nemusim je Gyros, tenisovo je skvely, ale jeho povahove vlastnosti su pre mna neprijatelne, ak sa nauci spravat ako gentleman, ktory dokaze prijat prehru aj vyhru s uctou k superovi, prestane pisat verejne hanlive komentare na svojich kolegov, spravat sa ako pubertalny spratek, mozno ho omilostim
[ Reagovat ]
13.10.2019 12:01Od: sojka1
seka se mi stream, tak si tady ctu... :-) Domnivam se, ze smesujes dve veci, my s Nolkou jednoduse myslime ty pekne kluky zahledene do sveho vlastniho obrazu... nebo pekace buchet, to je fuk.... a ty sem tahas psychopata s narcistni poruchou osobnosti, ktera rozhodne patri do oblasti patopsychologie a my jsme na kurtu... :-)
[ Reagovat ]
13.10.2019 12:14Od: Pe3k
No jen jsem ho uvedl jako příklad.
[ Reagovat ]
13.10.2019 12:06Od: annah
Tak tak. Slovo narcis má dnes širší význam, než jen ten vycházející z řecké mytologie.
[ Reagovat ]
12.10.2019 14:30Od: Mayo
Neskutočne konzistentný je. Ale vo finále pravdepodobne bude hráč, ktorého ešte neporazil.
[ Reagovat ]
12.10.2019 14:44Od: Torn
Konzistentní od Washingtonu, ale jinak bych nemluvil ještě o neskutečné konzistenci. Jedna sezóna nic moc neříká, každopádně doufám ve finále Saša a Medvěd. :D
[ Reagovat ]
12.10.2019 15:23Od: Mayo
Kto mimo tých top hráčov dokázal urobiť 6 finále za sebou? To je intergalakticke.
[ Reagovat ]
12.10.2019 15:51Od: Mantra
čó je do frasa "intergalagtické"
[ Reagovat ]
12.10.2019 16:25Od: Krisboy
Každé finále na jiné planetě.
[ Reagovat ]
12.10.2019 16:26Od: Krisboy
Do frasa, není to "každé finále v jiném vesmíru?"
[ Reagovat ]
13.10.2019 00:21Od: annah
Místo není až tak důležité. Prostě soutěží dvě galaxie mezi sebou.
[ Reagovat ]
13.10.2019 02:07Od: FulnekUltras
něco jako bůh a halík
[ Reagovat ]
12.10.2019 17:14Od: Pe3k
Mayo taky neví co to znamená, ale jiné slovo nezná tak to tady píše už 10 let pri každé příležitosti...
[ Reagovat ]
12.10.2019 16:17Od: Forehand
Kludne aj v rámci top hracov.

Federerovi sa to podarilo?..:)
[ Reagovat ]
12.10.2019 16:31Od: Ereinion
v letech 2004-2007 určitě...
[ Reagovat ]
12.10.2019 17:20Od: dappe
Ano, podařilo. Byl ve finále 17x za sebou...
[ Reagovat ]
13.10.2019 09:10Od: Kamilos88
Forehand v akci.

Zase jediný, kdo v článku vytáhne Federera.

Bez se už léčit
[ Reagovat ]
12.10.2019 18:43Od: Torn
No, já bych zkrátka rozlišoval dobrá sezóna a konzistentní hráč. Konzistentní hráč byl třeba Tomáš.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist