Murray v grandslamový úspěch moc nevěří: Už jsem starý. Nevím, kolik grandslamů ještě zvládnu

  • Andy Murray se chtěl v březnu po dalších zdravotních problémech vrátit na kurty, ale kvůli pandemii koronaviru si musí ještě měsíc počkat. Třiatřicetiletý Brit v posledním rozhovoru pro britská média přiznal, že na tenistu už je starý a neví, kolik grandslamových turnajů ještě jako aktivní hráč zvládne. V úspěch na podnicích velké čtyřky už moc nevěří.
    14. 7., 09:44 | Aktuality |  51 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profil hráče

Murray před dvěma měsíci oslavil 33. narozeniny a kvůli pokročilému věku a momentální koronavirové pauze si myslí, že jeho nejlepší dny na grandslamových turnajích jsou možná již sečteny. Trojnásobný grandslamový vítěz je dle svých slov na tenistu už starý. Přesto se ještě chce na kurty vrátit.

Rodák z Dunblane odehrál poslední grandslamový zápas ve dvouhře na loňském Australian Open, po němž oznámil, že nejspíše končí kariéru. Druhá operace problémové kyčle mu však dala naději, po půl roce do tenisového kolotoče zase naskočil, a v hale v Antverpách dokonce slavil titul.

Přišly však další zdravotní potíže a Murray se letos před koronavirovou přestávkou, jež trvá od března, vrátit nestihl. Další comeback plánoval v březnu na Masters v Miami, které se ale stalo druhým zrušeným podnikem kvůli pandemii koronaviru.

Před dvěma dny měl skončit slavný Wimbledon a Murrayho mrzí, že byl letošní ročník jeho domácího grandslamu bez náhrady zrušen. Sám totiž neví, kolikrát se ještě na grandslamy jako aktivní hráč podívá. "Na tenistu jsem starý, takže není příjemné přicházet o velké turnaje. Nikdy nemůžete vědět, kolikrát si ty největší turnaje ještě zahrajete. Samozřejmě mě mrzí, že jsme letos přišli o Wimbledon. Chybí mi i cestování. To jsem si celou kariéru užíval, poznávat různé kouty světa."

Ověřit si, co na grandslamech dokáže, může již na konci srpna. V poslední srpnový den totiž začne US Open, kterého se hodlá zúčastnit. Pokud si troufne i na antukové zápasy, o měsíc později startuje přeložené French Open.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (51)
14.07.2020 20:00Od: Nola
Dimitrov, Coric, aj Ivanisevic sa testovali negativne na Covid, sledujem, ze to uz absolutne nikoho nezaujima.....
[ Reagovat ]
14.07.2020 20:14Od: gigin
Via The Daily Telegraph?
[ Reagovat ]
14.07.2020 22:46Od: LordMutademus
Vsadím se, že je tam schválně nakazil nějaký britský novinář. Ti můžou za všechno totiž.
[ Reagovat ]
14.07.2020 23:25Od: PetaM
Rýmečka asi přešla. Budou mít trvalé následky, neví někdo?
[ Reagovat ]
14.07.2020 19:24Od: Kozoroh Rok od loňského velkolepého finále Wimbledonu
Dnes je tomu přesně rok, co proběhlo finále Wimbledonu 2019 mezi Djokovičem a Federerem; Novak zvítězil 7:6(5), 1:6, 7:6(4), 4:6, 13:12(3). Finále, které trvalo skoro 5 hodin a stalo se nejdelším v historii Wimbledonu. No1e se stal prvním hráčem po 71 letech a třetím celkově, kterému se podařilo ve finále Wimbledonu odvrátit mečboly soupeře a získat titul. Zároveň to byl první singlový zápas v dějinách Wimbledonu, kdy rozhodující set skončil TB.

No1e triumfem dosáhl svého 16. GS titulu, 5. wimbledonského vavřínu (vyrovnal tak Borga) a obhájil trofej z předchozího roku. Podruhé v kariéře dosáhl GS triumfu, ačkoliv čelil mečbolu soupeře, poprvé se mu toto podařilo na USO 2011, kde rovněž odvrátil mečboly proti Fedexovi. Dvěma GS tituly z mečbolů se vedle Novaka může pochlubit z tenistů jen Rod Laver.

Záznam zápasu:
https://youtu.be/TUikJi0Qhhw

https://image-cdn.essentiallysports.com/wp-content/uploads/20200510221400/599257-01-05.jpg
[ Reagovat ]
14.07.2020 19:33Od: Forehand
Jednooky král hanbou vyfackaný.
[ Reagovat ]
15.07.2020 11:47Od: ttopi
Ano, nejtěšnější možná prohra, to nelze nazvat jinak než hanbou jednookého krále. :-D
[ Reagovat ]
15.07.2020 10:52Od: Kamilos88
Nole vyhrál poslední 2 wimbledony ani neví jak.

Btw. pro TOP fandu RF, kdyby Rafa nezkurvil TB 2018, tak má už 20GS, ale to by musel umět hrát proti TOP hráčům jinde, než na antuce.

Pozdravujem
[ Reagovat ]
15.07.2020 16:52Od: Cico93
Však v tom semi ukázal, že umi. Škoda toho nábehu na sieť pri BB v 5 sete.
[ Reagovat ]
14.07.2020 14:10Od: Forehand
Andy, hrac ktory zosmiesnil Federera vo finále OH. To mu uz nikto nevezme, pánko.
[ Reagovat ]
14.07.2020 15:46Od: Kamilos88
Murray hovoří o své budoucnosti.

Forehand o Federerovi.

Diagnóza - cocot
[ Reagovat ]
14.07.2020 19:32Od: Forehand
Si si poplačkal...
[ Reagovat ]
14.07.2020 14:04Od: Patik
Mal problémy uhrať grandslam keď bol zdravý v top forme..
[ Reagovat ]
14.07.2020 15:44Od: Kamilos88
Murray GS finals 3-11 def: Raonič, Djokovič, Djokovič
Wawrinka GS finals 3-3 def: Nadal, Djokovič, Djokovič

Nole paradoxně poráží FEDALA, ale duo Murray Wawrinka ho sestřelilo ve čtyřech finále.

Každopádně za mě STAN je TOP típek outside BIG3 v téhle éře. 3x GS, 3x sejmul Djokoviče po cestě k titulu z toho 2x ve finále, kde byl poprvé, jednou v semi a ve finále pak sundal Rafu.

Na dvou ze tří vyhraných GS porazil 2 členy BIG3

Neskutečné.
[ Reagovat ]
14.07.2020 16:37Od: Patik
To že Wawrinka porazil Djokoviča na grandslamoch premňa nič zvláštne neznamená..len toľko že mu sedí proste Djokovičov herný štýl a jeho rytmus hry..celé jeho úspechy a jeho meno alebo rešpekt a úcta sa zakladá viacmenej len na týchto troch štyroch zápasoch s jedným hráčom..osobne si myslím že keby v tom finále stretol Nadala tak doteraz nemá French Open a rovnako keby na Hardoch stretol Federera tak by ho neporazil ako to nedokázal za celú kariéru..

Navyše Wawrinka nebol zďaleka tak konzistentný ako Murray..nezískal ani dvakrát zlato na olympiáde..a niekoľko Masters cez Big 3 alebo aj mimo nich..
[ Reagovat ]
14.07.2020 16:52Od: Krisboy
Možná, ale Wáwrův top level je výše než Můrův.
[ Reagovat ]
14.07.2020 17:24Od: Patik
hej ale jeho top level alebo to boli ojedinelé záležitosti..a hlavne teda ten jeho stanimal mode bol väčšinou ospevovaný práve v zápasoch s Djokovičom lebo tam to najviac vyniklo..tam si to mohol dovoliť..väčšinou taký Federer na harde mu jeho mode zrušil alebo Nadal na antuke..
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:41Od: Vlk-v-trave
Sir Andy neveri..., no mozna se vykaslat na pinkacku na betonech a hline, a proste se pripravit jen na Wimbl, na travu, a zkusit to na WC... a nemyslim tu budku, :)
[ Reagovat ]
14.07.2020 14:49Od: LordMutademus
Ale je jasné, že bez vlčí podpory, poklad za duhou nenajdeme? Však jen díky ní, jsme dvakrát uspěli. Žádný Lendl, ale Vlk.
[ Reagovat ]
14.07.2020 16:10Od: LordMutademus
*je ti jasné
[ Reagovat ]
14.07.2020 16:19Od: Vlk-v-trave
:D)
No nevim...ale sichta to byla. To jo.
[ Reagovat ]
14.07.2020 17:00Od: LordMutademus
I když tenkrát, proti Jerzykovi si byl asi proti nám co? :-D
[ Reagovat ]
14.07.2020 17:38Od: Vlk-v-trave
ne uplne, musel by hrat Kubot, ale ten s nim prave rupl...
[ Reagovat ]
14.07.2020 17:40Od: LordMutademus
Ale polské QF na Wimbledonu, to asi byla tehdy velká sláva co? A rok předtím Agáta ve finále.
[ Reagovat ]
14.07.2020 17:42Od: LordMutademus
Aga ne Agáta :-D
[ Reagovat ]
15.07.2020 00:14Od: Vlk-v-trave
Jo to byla, ale zase jsem tlacil na blbe strane :D
...kouzlu Kubot se nedalo odolat, na trave byl za mne fakt skvely. Mimo ni, bida...:) Podobne je to s Mahutem, na trave sledovatelny urcite, mimo ni ...je to horsi... Lopez trebas take. O Brownovi nema smysl ani hovorit...Vlastne i ta Petra...trava dobry, mimo ni...me to nejak nebere.
Stejne Andy, na trave je to za mne pecka! Ovsem jak pinkal na antuce...nebyl jsem moc schopny vydrzet ani set, (zalezelo s kym jeste hral) ani moc na betonu, a jak se potkal s Djokovicem, lezlo mne to i na nervy, hlavne ty jeho slavne prohry na AO:D Nepochopim toho Thomasina, jak muze byt nadseny za Skotak doleze do finale a tam rupne a jeste z toho byla takova tradice...to byl takovy cyklus Slavne Prohry Mury...

Ja byl vzdycky nadseny, jak Mura vyletel na RG co nejdrive, vzdycynky byla sance, ze neco i predvede ve Wimbledonu:D

Ale za jeden rocnik ma u mne dost minus, ten kdy rupl ostudne s Dimitrovem...jako na trave? s Dimitrovem? Stoupl mne tlak o 100%...

Ale dockal jsem se Berrettiniho, tak doufam, ze se nekde neutopi v prumeru...na trave se me libi dost...tak snad z toho i neco bude, a nebudu se muset divat za 5 let jak Winbl vyhraje trebas nejaky Medved...pro Vlka dost blba predstava:) Ale trebas to za 5 let vyhraje ten Kyrgios :D
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:30Od: Mayo
A čo k tomu napíše kysla Nola :D :D :D :)
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:39Od: LordMutademus
Nola je jak Babiš. :-D Akorát u ní za všechno nemůže Kalousek, ale Murray a britská média.
[ Reagovat ]
14.07.2020 11:19Od: LordMutademus
Nevadí, 3 punkty, takže spoko.
[ Reagovat ]
14.07.2020 11:29Od: gigin
Byli byli, čo sa dá robiť, ale no tak jak gadam, tři punkty a spoko..
[ Reagovat ]
14.07.2020 12:21Od: LordMutademus
Tak tak. :-)
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:21Od: LordMutademus
Musíme dokopat Nicka k aspoň jednomu.
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:24Od: gigin
Příští rok.
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:37Od: LordMutademus
Musí to vyjít takhle:první tři kola easy soupeři na rozehrání. OF Zverev, QF Gaycipas, SF Medveděv a finále Djokovič, všechno jeho fackovací panáci. Pak to půjde, vo to stran nemam.
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:57Od: Marduch
Chlapci nic proti, mam rad Nickovy kejkle na kurte, ale zase jste si vybrali nespravnyho kone, kterej na ty vase glory hrnce zvysoka prdi :)
[ Reagovat ]
14.07.2020 14:51Od: LordMutademus
Však já jen sranduju. Nick bude mít kariéru asi tak, jako Monfils. Úžasné kousky, výhry nad nejlepšími, ale bez velkých titulů.
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:58Od: Krisboy
S Nickem vám klidně pomůžu, ale obávám se, že to nepomůže.
[ Reagovat ]
14.07.2020 14:31Od: Vlk-v-trave
:)))
[ Reagovat ]
14.07.2020 15:13Od: Krisboy
Nickovi by pomohla jedině podpora široké koalice FFF-Nadalovci-Djokoland. Ale všichni víme, že je to utopie, takže Nick má smůlu. Sám to nedá.
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:49Od: Vlk-v-trave Re: Mut & Gigin
Koukam, ze u vas optimismus nema hranic...
Kazdopadne by to byla tvrda rana pro soucasne ATP, nebot nepamatuji... kdy naposledy vyhral amater GS...jinak receno hrac, ktery vubec netrenuje a jedina jeho motivace ke treningu a sparing...Karlicka konci karieru...
Takze vyzva jako hrom.
To bych spis veril, ze se vrati Federer a Wimbl vyhraje :D
Jen by se teda musel naucit promenovat MB :D
Kyrgios je podle mne mimo...ale to neznamena, zebych se nekoukl na jeho zapas...to zas ne...ale fakt nevim... podle mne na GS nema, a nakonec to sam rekl a hrde hlasi :)))
[ Reagovat ]
14.07.2020 14:59Od: LordMutademus
Souhlas, viz moje reakce na Marducha výše.
[ Reagovat ]
14.07.2020 15:30Od: Vlk-v-trave
Ale rozhodne byste to nemeli vzdavat, gigin by munpast napsat:)
Treba by se v nem neco pohlo.:)
A jeste je treba udelat nejaky ucet na Karlicku. A z toho uztu mu napsat ve spanelstine, ze mu drzi palce na GS, to by mohlo zabrat mozna nejvic... no je treba promyslet strategii:D
[ Reagovat ]
14.07.2020 15:31Od: Vlk-v-trave
*mu musel
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:51Od: Vlk-v-trave
Krom toho staci, aby na Wimbledone Pella dostal 7 servismanu po sobe, a neni co resit:D
To by mne prislo mnohem vic realnejsi...ale uz jak to pisu, tak si rikam, ze by to musela byt haluz jak hovado.
[ Reagovat ]
14.07.2020 10:05Od: hatatytla
andy má bohužel pravdu, nejde ani tak o věk, jako o to, že je v dezolátním zdravotním stavu. Na jeho zdraví se podepsaly hlavně sezony 2015 a 2016, příliš mnoho turnajů, hlavně druhá půlka sezony 2016. V honbě za pozicí číslo 1 v rankingu, objížděl nesmyslné turnaje. Vůbec neměl po OH jezdit do Cincy, Peking a Víden. Možná by zdravotní trable přišly stejně, ale tohle se na něm podle mě zásadně podepsalo. Je to škoda, mohl mít stejně dlouhou kariéru jako big 3, při rozumnějším plánování schedule.
[ Reagovat ]
14.07.2020 12:14Od: Kamilos88
Souhlas.

Za mě je navíc Murray hráč bez extra talentu, který vše vyhrál hlavně neskutečnou dřinou a zní vyplývajícím fyzickým fondem.

Když si srovnám, že má stejně GS, jako Wawrinka, tak je to fakt paradox. Stenly to vyhrál úplně v pohodě, 3x sejmul Djokoviče a Murray se na ty 3 GS natrápil 10x tolik.
[ Reagovat ]
14.07.2020 12:34Od: dappe
Murray má právě talentu hodně. Jen by potřeboval, aby se tenis posouval jiným směrem a nehrálo se na tak pomalých površích. On je sice výborný v obraně, ale především velmi technický hráč a takovým už dlouho doba nepřeje. Proto jich je také na okruhu tak zoufale málo.
[ Reagovat ]
14.07.2020 12:43Od: Kamilos88
Špatně jsem se vyjádřil, opravím.

Murray vypadá jako hráč bez talentu protože ho nemá kde praktikovat a proto přešel na fyzický náročný tenis, který ho jednoduše zlikvidoval.
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:08Od: Marduch
Mura touzil po no.1, s Lendlem pro to udelali skutecne totalni maximum a povedlo se. Mise splnena. Nothing else matters..
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:19Od: sojka1
no vsak, ja to obdivuju, takovych bylo, co se vychystali a......
[ Reagovat ]
14.07.2020 13:32Od: Marduch
Vsak kvituju.. Zatimco hatatytla lituje..
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist