Nadal je pro zpřísnění trestů za vzteklé chování při zápasech

  • Podle vítěze rekordních 21 grandslamů Rafaela Nadala je potřeba výrazně zpřísnit tresty pro tenisty za výbuchy vzteku při zápasech. Prohlásil to poté, co Alexander Zverev za výstup na turnaji v Acapulcu dostal pouze podmínku.
    11. 3., 10:10 | Aktuality |  93 komentářů
    Rafael NadalRafael Nadal 
     
  • Profil hráče

Třetí hráč světa Zverev před dvěma týdny v Mexiku neunesl porážku ve čtyřhře. Olympijský vítěz z Tokia vztekle tloukl raketou do umpiru a nadával rozhodčímu. Dostal za to pokutu, byl vyloučen z turnaje a přišel o všechny body i prémie, které tam uhrál.

Vedení ATP ho poté potrestalo roční podmínkou, za jejíž porušení Zverevovi hrozí zastavení činnosti na osm týdnů a pokuta 25 tisíc dolarů. Podle pětatřicetiletého Nadala je to však velmi mírný trest.

"Mám se Sašou dobrý vztah, často s ním trénuju a přeji mu jen to nejlepší," řekl Nadal na tiskové konferenci před vstupem do turnaje v Indian Wells. "Ale takové chování nemůžeme tolerovat. Nejde totiž jen o jeho případ, v poslední době toho bylo totiž víc," uvedl.

"Pokud to nebudeme trestat přísněji, tak si hráči budou dovolovat čím dál víc. Sportovci by přitom měli být příklady pro děti," přidal Nadal, který v probíhající sezoně vyhrál všech 15 zápasů a získal tři tituly. V Indian Wells může triumfovat počtvrté.

Ondřej Jirásek, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (93)
11.03.2022 21:49Od: Smazaný účet
já taky. Rozbijení raket atd. se nehodí.smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 21:48Od: Paixx
Koukám, že Rafa tady fakt hodně lidem leží v žaludkusmile

Klasicky dostane otázku na tiskovce, odpoví na ni věcně, slušně a hlavně dost racionálně a správně, zároveň podotkne, že to nemyslí nějak osobně proti Sashovi... No a reakce lidí? Co si to dovoluje říkat zrovna on? Kdybys byl radši ticho nebo klasicky plakáni kvůli rituálůmsmile

Nehledě na to, že právě Rafa je jedním z mála, kdo nikdy (!) raketou neudeřil a v 95% se hádá pouze když má pravdu.
[ Reagovat ]
11.03.2022 21:50Od: Smazaný účet
Rafa je dobrej.smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 22:13Od: Forehand
Dezoláti nezvládajú.

Keby Nadal nevyhrá AO, dnes sa vyjadri rovnako, tak reakcie by boli polovičné.

Januárové boľačky, hojené ešte v marci :)
[ Reagovat ]
12.03.2022 00:44Od: turista
Ano. Ale začíná být nesnesitelný s tou jeho hrou na tenisového Mirka Dušína.
[ Reagovat ]
12.03.2022 08:29Od: Forehand
Turista, kedy Djokovic prekoná Nadala v počte titulov a splni celozivotnu misiu?
[ Reagovat ]
12.03.2022 14:09Od: turista
Nejsem děd Vševěd. Bůh ví zda se všichni mezitím nevypaříme v jaderné válce pokud to ten blázen v Kremlu odpálí.
[ Reagovat ]
12.03.2022 08:46Od: Frantz
Nesnesitelný je akorát sedmilhář se svým rozdáváním falešných srdíček smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 09:47Od: Pe3k
Kapesníček?
[ Reagovat ]
12.03.2022 10:45Od: Frantz
Určitě, strašně mě deptá, že jsem ho letos viděl akorát jak se pakuje z Austrálie smile
a pak když ho klepnul kvalifikant Veselka smile
Btw, ty máš letos zatím o zábavu postaráno, hm? smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 11:09Od: Pe3k
Takže tě "úspěch" Veselého nijak nepotěšil? Ty musíš za každou cenu ukazovat, že jsi dno. To máte s Trollhandem společné smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 13:15Od: Forehand
Ty vole zdegenerovany blbeček z Ostravy káže o morálke. No ja odpadnem.
[ Reagovat ]
12.03.2022 14:07Od: turista
Škoda mluvit.
[ Reagovat ]
12.03.2022 18:10Od: Forehand
Pe3k je atrapa ludskej bytosti, neskutočný tragéd.
[ Reagovat ]
11.03.2022 20:27Od: SwissMaestro
Z Rafíka se stal poslední dobou mudrc. No, nevím zda na to má. Tenista je to však stále božský, bohužel :)
[ Reagovat ]
11.03.2022 22:13Od: soloo
tie steroidy mu docela pomohli i potit se prestal vo finale ao smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 22:59Od: safi1313
Soloo je co za nové vemínko?
[ Reagovat ]
11.03.2022 12:45Od: Tomas_Smid_fan Mireček Dušínů
se opět ozvalsmile Rafo, Rafo, asi fakt stárneš.
Sice bych byl také pro tvrdší trest, ale od tebe to zní prostě nějak divně...
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:17Od: Kojinho
Rafa se na kurtu chová slušně, tak proc by to od něj mělo znít divně?
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:28Od: Tomas_Smid_fan
viz moje dvě reakce níže.
[ Reagovat ]
11.03.2022 12:39Od: Patik
Presne..Zverev ber si príklad od toho klauna..ten keď mal problém s Bernandésom chudák rozhodca musel chodiť pol roka po kanáloch..
[ Reagovat ]
11.03.2022 13:34Od: Rafaeoli25
Až na to, že ten klaun je velký šampión, co něco dokázal že. Jinak kde kdy Nadal udělal něco takového? Nejsem rád, že to ventiluje, to ne.
[ Reagovat ]
11.03.2022 13:49Od: Krisboy
Extempore s Bernandesem bylo fakt trapné, to je skvrnka na Nadalově slušnosti. Ale nějak vztekat se, natož komukoli nadávat jsem ho neviděl nikdy.
[ Reagovat ]
11.03.2022 13:55Od: Rafaeoli25
Nemyslím si, že by kdykoli komukoli nadával. Ne, to opravdu nemá v povaze, aby taky měl, když ho Toni držel zkrátka a vedl od útlého dětství k maximální pokoře a skromnosti. Když mu něco nejde, tak nedává vinu ostatním.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:20Od: dappe
Na druhou stranu, kdyby rozhodčí dělali svou práci dobře a nebyli připosraní, tak bychom se možná divili...smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:27Od: Rafaeoli25
Ale čemu by to prospělo? Ještě budeme rádi vzpomínat i na tyhle jeho problémy až už nebude hrát, bylo to když už tak v zápalu boje. Rozhodně to nejsou věčné kontroverze jako u Zvereva, Kyrgiose nebo Medvěda, kteří přitom nedokázali ani desetinu toho, co on. Ti to mají v povaze.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:33Od: Tomas_Smid_fan
Poměrem k tomu, co dokázal, máš pravdu, že jde o velmi malé množství zápasů, kdy se nechoval zrovna ok. Ale jsem rád, že taky vnímáš jeho koment jako nadbytečný.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:37Od: Rafaeoli25
Je nadbytečný, stejně jako jeho komenty k Novakovi v Austrálii.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:53Od: Rafaeoli25
Jinak když se mi něco i u něj nelíbí, tak to řeknu, nejsem jeho obhájce za každou cenu, když cítím, že něco není správně smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 15:53Od: Tomas_Smid_fan
já vím a je to férsmile
[ Reagovat ]
11.03.2022 15:58Od: Rafaeoli25
Jen fanatici nepřipouštějí chyby své nebo lidí jim blízkých.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:34Od: dappe
Každý reaguje negativně na něco jiného. Nadal zvládá emoce při vlastních chybách. Jen píšu, že by bylo daleko zajímavější sledovat, co by se dělo, kdyby mu rozhodčí nešli celou kariéru na ruku.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:36Od: Rafaeoli25
No podívej, zavedly se limity na podání a i s tím se srovnal a polepšil se. Takže on se dokáže adaptovat na pro něj negativní situace.
[ Reagovat ]
11.03.2022 15:22Od: Patik
Však keď je chorý na gebulu tak rozhodcovia vidia ze zato nemôže a nevnímajú ho ako normálneho zdravého hráča. .A nieje to len pri svojom podaní ale už miliónkrát nerešpektoval tempo súpera na podaní hodinu si pretiera ruky v kúte kým súper na servise dávno čaká na čiare..pokiaľ si nevytiahne trenky z prdele má zdvihnutu lavicu nech súper čaká.. Koľkokrát rozhodcovia jednali až na popud jeho súperov nech s tým niečo robia.a je jedno koľko má titulov tu ide o jeho charakter a nie hru..
[ Reagovat ]
11.03.2022 15:46Od: Rafaeoli25
Prostě ho nesnášíš no, tvoje věc, já se na takovou úroveň konverzace snižovat nebudu.
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:50Od: Amputace
Patiku, ty, buď té lásky, radši už nic nepiš. Někam se zavři, nevylézej, internet nechej odpojený a svět bude hned o něco málo lepším místem. Vždyť ty tvoje hnoje se vážně nedají číst, to neobstojí ani jako trolling.

Co jeho rituály - které také nesnáším a se.rou mě - vypovídají o jeho charakteru, to mi teda ještě řekni.
[ Reagovat ]
11.03.2022 20:58Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:49Od: Tomas_Smid_fan
Tak o přístupu rozhodčích k Big 4 by se dala napsat diplomka nebo celá knihasmile
[ Reagovat ]
11.03.2022 15:47Od: Rafaeoli25
Přesto některým leží v žaludku jen Nadal.
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:09Od: Patik
Vôbec niet divu.
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:20Od: Krisboy
Zajímalo by mě, kolik by měli Nadal a Djokovič titulů, kdyby celou kariéru respektovali pravidla smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:26Od: Rafaeoli25
Žádný, to je jasná věc, Nadala by si i na antuce každý natíral na chleba, chudák by byl bez jediného titulu smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 18:30Od: Krisboy
Žádný? Myslím, že je podceňuješ. Jsou to oba skvělí tenisté. smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 20:59Od: Rafaeoli25
Bane, kdyby museli respektovat pravidla, porazil by je kdekdo, je to smutné říct smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 09:06Od: Krisboy
Ty že nejsi fanatik a jsi nad věcí? Začínáš připomínat Kamilosla smile

Ty jsi nad věcí asi jako Nola smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 12:08Od: Rafaeoli25
Tak musí být člověk občas ironický a udělat si legraci ne? smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 12:25Od: Krisboy
To jistě, ale z té tvé "ironie" je cítit pachuť uraženosti, zloby a ano, i toho fanatismu smile

Nejsi tak nad věcí, jak se snažíš působitsmile
[ Reagovat ]
12.03.2022 12:30Od: Rafaeoli25
Ne, tak to není, jen se fakt musím zasmát tomu, že i kdyby Nadal úzkostlivě dodržoval pravidla, tak by měl problém vyhrát kterékoli FO, které vyhrál a to platí i o jeho dalších GS triumfech. Prostě kvalita jeho i Djokovičovy hry byla a je tak velká, že se adaptují na jakékoli podmínky a potíže.
[ Reagovat ]
12.03.2022 12:42Od: Krisboy
Je to marný, je to marný, je to marný smile
Já jsem přece neříkal, že by měl problém vyhrát FO smile
Tím bych to ukončil, ty nadhlede smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 13:00Od: Rafaeoli25
No já ale mluvil i o dalších titulech, myslíš, že by ho limit připravil o tituly třeba z USO?
[ Reagovat ]
12.03.2022 13:11Od: Krisboy
To nevím, ale na některé vyrovnané a těsné zápasy by to vliv mít mohlo.
Vždyť to i Rafa sám nepřímo přiznal. Když se před pár lety zkrátil limit na GS, řekl něco v tom smyslu, že to akceptuje, ale že diváci přijdou o některé skvělé výměny.
[ Reagovat ]
12.03.2022 13:38Od: Rafaeoli25
Tak ale ten limit se zkrátil kdy, to už je víc než pět let ne? Přesto Nadal i v této době vyhrál 3 GS i mimo antuku.
[ Reagovat ]
12.03.2022 15:01Od: dappe
Žádný limit se pro Nadala nezkrátil, o tom je řeč.
[ Reagovat ]
12.03.2022 15:06Od: Rafaeoli25
Chceš tedy říct, že limit nedodržuje ve většině zápasu?
[ Reagovat ]
12.03.2022 15:23Od: Pe3k
Hlavně na gs.
[ Reagovat ]
12.03.2022 15:55Od: dappe
Ano, při vyrovnaných stavech se tomu pravidlu v podstatě vysmívá. Kdyby si byl tolik nad věcí, tak nemáš problém s tím to vidět a uznat.
[ Reagovat ]
12.03.2022 16:27Od: Rafaeoli25
Ok, občas to překračuje, ale není to pravidlo. A když jsme u tohoto limitu, tak měl by být hlavně normální. Je logické, že když se odehraje těžká mnohaúderová výměna, tak by tam měla být benevolence, takže bych i limit odstupňoval, dle délky předchozí výměny, to by bylo fér ne?
[ Reagovat ]
12.03.2022 16:46Od: George_Renel
Sám musíš vědět, že takové dstupňování je blbost.
[ Reagovat ]
12.03.2022 16:49Od: dappe
Limit je nastavený úplně v pohodě, jeho dodržování by tenisu jedině prospělo. Jsou hráči, kteří rádi hrají po 12 - 15 vteřinách, jiní déle. Proto máš horní hranici, jejíž překračování je ale některým hráčům nesmyslně tolerováno. Atraktivitě tenisu to podle mě jednoznačně škodí.
[ Reagovat ]
12.03.2022 18:13Od: Forehand
To je pravda. Na druhu stranu limit nedodržuje pravidelne 30% tenistov, takže ten zretel na Nadala je úplne tendenčný. Plus 80% tenistov nedodrzi limit v zapase aspon 3x. Ak nikto z nich neni potrestaný, je nezmysel vytahovat stále len Nadala.
[ Reagovat ]
12.03.2022 18:13Od: Amputace
Nadal to dělal a dělá. Od zavedení časomíry je však jeho porušování limitu těžce hyperbolizováno. V souvislosti s ním se volí rétorika, jako by před polovinou výměn, zápas co zápas, překročil limit. Nehledě na to, že je překračování limitu vyčítáno prakticky pouze jemu a velmi výjimečně Djokovičovi. Nikdy jsem tady nečetl jediný komentář, ve kterém by se prodlevy mezi servisy zazlívaly věčnému sympaťákovi Del Potrovi - například.
[ Reagovat ]
12.03.2022 18:16Od: Tomas_Smid_fan
tomu se zazlívat nemůžou bo je věčný sympaťáksmile
[ Reagovat ]
12.03.2022 19:06Od: Amputace
Pak je ovšem více než zjevné, že těm lidem, kteří apelují na dodržování pravidel a kritizují přitom Nadala, ve skutečnosti o pravidla vůbec nejde smile
[ Reagovat ]
12.03.2022 19:35Od: Forehand
Uplny extrem je, resp. bola napriklad Sharapovova.

Inak Nadal, 90% servisov si loptu na sevis vyhodi presne v časomiere, na AO to bolo lahko badatelné, ma to vychytané do poslednej sekundy.

Téme, Nadal a casomiera sa démonizuje, chápem to ale tak, ze na Rafu toho hejteri moc nemaju, tak sa chytaju aj tohto stebla..:)
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:22Od: Rafaeoli25
Ještěže jen některým, pro mnohé je to naopak jedinečná legenda, zasluhující maximální respekt.
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:35Od: Patik
ale prosím ťa..otvor viac oči..aj samotní hráči uznávajú jeho úspechy a zároveň si podchvílou na neho sťažujú..koľko sa Medvedev nasťažoval rozhodcovi vo finále AO než prišiel prvý warning Nadalovi..polku zápasu mu dohováral nech neprehliada Nadalove naťahovačky..až potom mu dal jeden keď mu podanie trvalo 40 sekund..aj to bolo také aby sa nepovedalo..
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:54Od: Amputace
Ty jsi vážně kus trotla. Medvěděv si nestěžoval na Nadala, ale na lidi, že křičí do výměn a tleskají po špatném prvním servisu. Opakovaně apeloval na rozhodčího, aby s tím něco dělal a diváky umravňoval. Viděl jsi vůbec ten zápas, kriple, nebo jen neumíš anglicky a hraješ si na mudrlanta?
[ Reagovat ]
11.03.2022 20:13Od: Forehand
Aby sa nepovedalo, tak si ta rodicia nechali, hoci si úplne vymaštený, ty tragéd :)
[ Reagovat ]
11.03.2022 18:00Od: Amputace
To je naopak hodně čemu se divit. Tvůj idol Djokovič, kterého tady dlouhodobě vynášíš do nebes a zastáváš se ho, by za ty svoje výlevy na kurtu polovinu zápasů ani neměl dohrát do konce - kdyby byli rozhodčí co k čemu. O nekonečném pinkání si míčkem před výměnami ani nemluvím. Takže si možná nejprve zameť před svým prahem, než se začneš bezdůvodně navážet do někoho jiného.
[ Reagovat ]
11.03.2022 18:13Od: Pe3k
Fanoušek Nadala a stěžuje si na zdržování? smile smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 20:21Od: Amputace
Petříkovy klasické problémy s výkladem pojmů. Někdy mě v souvislosti s tebou napadá, jestli je čeština vůbec tvým mateřským jazykem.
[ Reagovat ]
11.03.2022 20:39Od: Pe3k
Jasně Rafa může zdržovat, ale Djokovic ne, chápu smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 21:36Od: Amputace
Nechápeš právě vůbec nic - normálka.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:17Od: Forehand
Tie posledne 2-3 pred nemocenskými dávkamu su Paťo nekonečné, že ano :)
[ Reagovat ]
11.03.2022 12:18Od: Rafaeoli25
Rafo mám tě rád, Sašu rád nemám a máš pravdu v tom co říkáš, přesto bys to nemusel ventilovat, Zverev dostal varování, když to udělá znovu bude mít vážný problém, verdikt je jasný, tečka.
[ Reagovat ]
11.03.2022 12:07Od: Pe3k [ Reagovat ]
11.03.2022 12:45Od: Amputace
Moc pěkný sestřih idiocie rozhodčích (až asi na dvě výjimky).
[ Reagovat ]
11.03.2022 19:15Od: Patik
ešte by som si pozrel nejaký zostrih momentov Koučingu od Toniho..ako Rafan neustále príjmal rady a taktiku počas zápasu..ale ono by sa to malo sprísniť len keď to začnú robiť jeho súpery smile smilesmile
[ Reagovat ]
11.03.2022 11:14Od: goodtennisfan
Nadal o tom nejen mluví, ale dává i osobní příklad a vzor - nikdy nerozmlátil vzteky raketu, líbí se mi, že je v tomto zásadový.. I když s ním taky někdy emoce cloumají, tak je má aspoň pod kontrolou a jsou věci, které prostě ze zásady nedělá i když je naštvaný smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 11:33Od: Krisboy
Přesně tak, v tomhle má před svým prahem zameteno důkladně. smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 12:50Od: Tomas_Smid_fan
Pamatuju jeho psychonátlaky na upíra a teda nevím, o kolik byly lepší než rány raketou, které samozřejmě v takovéto podobě na kurt nepatří...smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 12:54Od: Amputace
Jeho nátlaky na umpira měly svůj kontext - s Bernadesem měli mezi sebou problém dlouhodobě. Nepřišly zčistajasna a v důsledku nervového psycho záchvatu jako u Zvereva, který v tu chvíli mohl být pro umpira regulérní hroznou. Pokud v tom necítíš rozdíl, zřejmě si vůbec nepochopil, na co Nadal apeluje.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:27Od: Tomas_Smid_fan
Že bych několikrát narazil zrovna na zápas, kdy seděl na umpire Bernandes?smile O tom pochybuji, takže si stojím za tím, co jsem napsal.
Ano, dokáže se ovládnout, že ničím nemlátí, nicméně vztek dokáže dát najevo, ne že ne.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:33Od: Rafaeoli25
Tak Roger byl zase často vytočený z jestřábího oka a dával to najevo. Tyhle věci u nich dvou jsou ale naprosto nepodstatné v kontextu jejich velikosti.
[ Reagovat ]
11.03.2022 14:35Od: Tomas_Smid_fan
Tak Roger se umí zakyselit i do míčku praštitsmile
[ Reagovat ]
11.03.2022 17:45Od: Amputace
Já měl za to, že píšeš o té kauze s Bernadesem. Jinak teda nevím, co řešíš. Že někdy diskutuje a hádá se s rozhodčími? Kdo ne? Nehledě na to, že ve většině případů, kdy tomu tak bylo, byl v právu (viz Petříkův odkaz výše).
[ Reagovat ]
11.03.2022 10:48Od: peek
Copak Rafo? Saši se bát nemusíš, do finále se stejně nedohrabeš. Už ted tě vyndá Sebastian. smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 11:50Od: Rafaeoli25
Apríl ještě není smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 11:51Od: Rafaeoli25
Jinak jaký fantas tě chytil, že myslíš, že Saša projde do finále? smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 12:25Od: Krisboy
Saša se do finále proseká mačetousmile
[ Reagovat ]
11.03.2022 13:35Od: Rafaeoli25
Jedině tak, ale do Ramba má daleko smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 13:37Od: Rafaeoli25
A když to nepůjde mačetou, jistí to AK-47 smile
[ Reagovat ]
11.03.2022 10:46Od: Anonym
Přesně tak, být příkladem pro děti

I děti z pasťáku potřebují svůj vzor smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist