Nadal kraloval i v Melbourne, Federer rekord nevyrovnal

1. 2. 2009, 14:17
Aktuality 95
Rafael Nadal ovládl už třetí z posledních čtyř grandslamů! Nejlepší hráč světa dnes ve finále turnaje v Melbourne porazil třináctinásobného grandslamového vítěze Federera v pěti setech a stal se prvním Španělem, který vyhrál Australian Open. Naopak Federer propásl premiérovou šanci vyrovnat rekord Peta Samprase.
Profily hráčů

Dvaadvacetiletý Španěl Rafael Nadal získal svůj šestý grandslamový titul, když ke čtyřem triumfům z French Open a loňskému vítězství ve Wimbledonu přidal premiérový titul z Australian Open. Stal se tak prvním Španělem, který v Melbourne vyhrál. Upevnil si pozici nejlepšího hráče světa, když z posledních čtyř grangslamů zaváhal jen na US Open. V New Yorku vypadl v semifinále.

Sedmaadvacetiletý Švýcar Roger Federer na Španěla nestačil už v pátém utkání v řadě, potřetí v grandslamovém finále. Dnes propásl první šanci na vyrovnání rekordu Peta Samprase, který ve své kariéře vyhrál celkem 14 grandslamů. 

Nadal méně chyboval, Federer neproměňoval šance
Nadal si po vyhraném losu zvolil příjem a tato taktika se mu vyplatila. Federer při svém úvodním podání udělal několik nevynucených chyb a game zakončil dvojchybou. Byl to však první ze série brejků v úvodní sadě, která se tak rozhodovala až v koncovce. Za stavu 5-5 švýcarský tenista zkazil forhend a jeho rival prohozem proměnil brejkbol. V následující hře při svém podání brejk potvrdil a dostal se do vedení 1-0 na sety. 

Druhému nasazenému hráči v úvodním setu nešel první servis, který tradičně patří mezi jeho největší zbraně, a obdobně tomu bylo i ve druhé sadě. Úspěšnost prvního podání na Federerově straně v ní činila pouhých 37 procent, ale nakonec i to stačilo na srovnání stavu. Nadal sice vedl 3-2 s výhodou brejku, ale Federer pak vyhrál čtyři gamy za sebou a srovnal krok. 

Problémy s podáním přitom hrály podle Federera klíčovou roli ve vývoji zápasu. "Nemyslím si, že bych podával dobře, a myslím, že nakonec to bylo rozhodující. Vůbec jsem na podání nenašel rytmus, což byla škoda," litoval hráč, který měl celkově jen dvaapadesátiprocentní úspěšnost prvního podání.

Ve třetím setu si poprvé oba aktéři drželi servis po celý jeho průběh. Federer měl v deváté a jedenácté hře po třech brejkbolech, které mu mohly přinést vedení a následné podání na vítězství v setu, ale ani jednu z šesti šancí nevyužil. Sada se tak nakonec rozhodovala ve zkrácené hře, v níž udělal švýcarský tenista několik nevynucených chyb a při setbolu za stavu 3-6 dokonce dvojchybu. 

V této fázi se prý Nadal bál, že po více než pětihodinovém semifinálovém maratonu s Fernandem Verdaskem nebude schopen zápas dohrát naplno. Začaly ho bolet nohy, takže si zavolal fyzioterapeuta, aby mu masáží v přestávce mezi gamy pomohl problémy překonat. "Na konci zápasu s Verdaskem jsem měl velmi ztuhlé stehno na pravé noze. Ve třetím setu to začalo bolet. Neměl jsem křeče, ale vystrašilo mě to," vyprávěl.

Federera navíc nevydařená koncovka třetího setu nezlomila a hned se dostal do vedení 2-0. O náskok brejku však vzápětí přišel a v pátém gamu dokonce čelil pěti brejkbolům soupeře. Nadal, který byl v dosavadním průběhu utkání ve využívání těchto šancí takřka neomylný, teď neproměnil ani jeden a naopak vzápětí ztratil servis. Federer brejk potvrdil, odskočil na 5-2 a set pak bez větších problémů vyhrál 6-3. 

Klíčový moment pátého setu přišel ve čtvrtém gamu, kdy Federer při vlastním podání vedl už 30-0, ale místo hladkého vítězství vyhodil několik úderů z kurtu, udělal dvojchybu a podání ztratil. To definitivně zlomilo vývoj utkání, protože Nadal byl při svém servisu suverénní a rychle vedl 5-2. Trojnásobný vítěz melbournského grandslamu v osmé hře znovu nezvládl vlastní podání a Nadal proměnil třetí mečbol, když Federer poslal forhend těsně do autu. Utkání trvalo čtyři hodiny a 23 minut.

Slzy Federera: zasloužil sis to
Sedmadvacetiletý Švýcar pak při přebírání trofeje pro poraženého finalistu nedokázal zadržet slzy a pár slov byl schopen říci až po pauze. "Zasloužil sis to, odehrál jsi fantastické finále," řekl Nadalovi. Španělský tenista, který po převzetí poháru pro vítěze objal rivala kolem ramen, měl pro kolegu pochopení. "Rogere, promiň za dnešek. Opravdu vím, jak se právě teď cítíš. Pamatuj, že jsi skvělý šampion, jeden z nejlepších v historii," uvedl.

Poražený finalista měl pocit, že mu vítězství proklouzlo mezi prsty. "Tohle je jeden ze zápasů, u kterých mám pocit, že jsem je mohl nebo měl vyhrát. Tenista musí s takovými porážkami žít, ale bolí to mnohem více, když jsou tak těsné jako ve Wimbledonu nebo tady v Austrálii," připomněl dvě pětisetové prohry s Nadalem.

Dnes doplatil především na to, že proměnil jen šest z devatenácti brejkbolů. "Měl jsem spoustu šancí, neproměnil jsem je a zaplatil jsem za to," poznamenal.

Nadal se od dob Američana Andreho Agassiho stal prvním tenistou, který vyhrál grandslamový turnaj na třech různých površích. "Tohle je hodně výjimečné. Je sen vyhrát tady, grandslam na tvrdém kurtu. Celý život jsem tvrdě pracoval, abych zlepšil svůj tenis mimo antuku," komentoval to dvaadvacetiletý Španěl.

Australian Open - nedělní výsledky  mužů:

Dvouhra - finále:
Nadal (1-Šp.) - Federer (2-Švýc.) 7-5 3-6 7-6(3) 3-6 6-2

Dosavadní vítězové Australian Open:
1905 - Rodney Heath (Austrálie)
1906 - Tony Wilding (Nový Zéland)
1907 - Horace Rice (Austrálie)
1908 - Fred Alexander (USA)
1909 - Tony Wilding (Nový Zéland)
1910 - Rodney Heath (Austrálie)
1911 - Norman Brookes (Austrálie)
1912 - James Parke (Velká Británie)
1913 - Ernie Parker (Austrálie)
1914 - Arthur O'Hara Wood (Austrálie)
1915 - Gordon Lowe (Velká Británie)
1916 - 1918 nehrálo se
1919 - Algernon Kingscote (Velká Británie)
1920 - Pat O'Hara Wood (Austrálie)
1921 - Rhys Gemmell (Austrálie)
1922 - James Anderson (Austrálie)
1923 - Pat O'Hara Wood (Austrálie)
1924 - James Anderson (Austrálie)
1925 - James Anderson (Austrálie)
1926 - John Hawkes (Austrálie)
1927 - Gerald Patterson (Austrálie)
1928 - Jean Borotra (Francie)
1929 - John Gregory (Velká Británie)
1930 - Edgar Moon (Austrálie)
1931 - Jack Crawford (Austrálie)
1932 - Jack Crawford (Austrálie)
1933 - Jack Crawford (Austrálie)
1934 - Fred Perry (Velká Británie)
1935 - Jack Crawford (Austrálie)
1936 - Adrian Quist (Austrálie)
1937 - Vivian McGrath (Austrálie)
1938 - Donald Budge (USA)
1939 - John Bromwich (Austrálie)
1940 - Adrian Quist (Austrálie)
1941 - 1945 nehrálo se
1946 - John Bromwich (Austrálie)
1947 - Dinny Pails (Austrálie)
1948 - Adrian Quist (Austrálie)
1949 - Frank Sedgman (Austrálie)
1950 - Frank Sedgman (Austrálie)
1951 - Dick Savitt (USA)
1952 - Ken McGregor (Austrálie)
1953 - Ken Rosewall (Austrálie)
1954 - Mervyn Rose (Austrálie)
1955 - Ken Rosewall (Austrálie)
1956 - Lew Hoad (Austrálie)
1957 - Ashley Cooper (Austrálie)
1958 - Ashley Cooper (Austrálie)
1959 - Alex Olmedo (USA)
1960 - Rod Laver (Austrálie)
1961 - Roy Emerson (Austrálie)
1962 - Rod Laver (Austrálie)
1963 - Roy Emerson (Austrálie)
1964 - Roy Emerson (Austrálie)
1965 - Roy Emerson (Austrálie)
1966 - Roy Emerson (Austrálie)
1967 - Roy Emerson (Austrálie)
1968 - Bill Bowrey (Austrálie)
1969 - Rod Laver (Austrálie)
1970 - Arthur Ashe (USA)
1971 - Ken Rosewall (Austrálie)
1972 - Ken Rosewall (Austrálie)
1973 - John Newcombe (Austrálie)
1974 - Jimmy Connors (USA)
1975 - John Newcombe (Austrálie)
1976 - Mark Edmondson (Austrálie)
1977 (leden) - Roscoe Tanner (USA)
1977 (prosinec) - Vitas Gerulaitis (USA)
1978 - Guillermo Vilas (Argentina)
1979 - Guillermo Vilas (Argentina)
1980 - Brian Teacher (USA)
1981 - Johan Kriek (JAR)
1982 - Johan Kriek (JAR)
1983 - Mats Wilander (Švédsko)
1984 - Mats Wilander (Švédsko)
1985 (listopad) - Stefan Edberg (Švédsko)
1986 - nehrálo se
1987 (leden) - Stefan Edberg (Švédsko)
1988 - Mats Wilander (Švédsko)
1989 - Ivan Lendl (USA)
1990 - Ivan Lendl (USA)
1991 - Boris Becker (Německo)
1992 - Jim Courier (USA)
1993 - Jim Courier (USA)
1994 - Pete Sampras (USA)
1995 - Andre Agassi (USA)
1996 - Boris Becker (Německo)
1997 - Pete Sampras (USA)
1998 - Petr Korda (ČR)
1999 - Jevgenij Kafelnikov (Rusko)
2000 - Andre Agassi (USA)
2001 - Andre Agassi (USA)
2002 - Thomas Johansson (Švédsko)
2003 - Andre Agassi (USA)
2004 - Roger Federer (Švýcarsko)
2005 - Marat Safin (Rusko)
2006 - Roger Federer (Švýcarsko)
2007 - Roger Federer (Švýcarsko)
2008 - Novak Djokovič (Srbsko)
2009 - Rafael Nadal (Španělsko).

Komentáře

95
Přidat komentář
smazaný uživatel
Super zápas a ještě lepší výsledek. Tak dál Rafa!!!
Reagovat
weak
vzkaz pro pana s nickem: "tomasinho":

precetl jsem si par tvych prispevku a musim narovinu rict, ze vetsiho blba jsem tady uz dlouho necetl... si bud zaslepeny slupak nebo dvanactilety kloucek, ktery nevi, co mluvi...

nejsem skalnim fanouskem ani Nadala ani Federera, ale dnesni zapas jsem si uzil, predevsim pak pri vymene na shode v patem gamu ctvrteho setu, to byla vymena z rise snu...
Federer ma obrovsky problem a to KOMPLEX na Nadala - uz ho bude ve velkych zapasech zdraveho jen velmi tezko porazet, vzdycky se zesere, stejne tak jako se mu to stalo v patem setu... takovy je proste tenis a NADAL je toho casu zcela pravem svetová jednička - hraje FANTASTICKY!
Reagovat
weak
01.02.09 14:25Od: tomasinho
kral ceho?rafa je atlet a kdyz nechce hrat tenis at jde behat maraton, opet vyhra absolutniho antitenisu, z ktereho se mi chce zvracet. tolik stesti jako on ma snad jen manchester ve fotbale, on se musi koupat snad v hovnach nebo co, fakt ve sportu uz neexistuje spravedlnost, lepsi hraci prohravaji bohuzel, zacina nam novy trend tenisu bran dokud souper neudela chybu, viz rafa ci murray, hruza no

TENHLE SVUJ PRISPEVEK SI VYTISKNI, VYLEP NAD POSTEL A KAZDY VECER SI HO PRED SPANIM TRIKRAT PRECTI... SNAD SE TI BUDE LEPE USINAT... - VIC TI K TOMU NEMAM CO DODAT...
Reagovat
smazaný uživatel
Pubertální rádobyfanouškové neunesou, když jejich oblíbenec prohraje. Ty jedovaté sliny skottů a dalších opravdu nechápu. Ten už dopředu věděl, že poslední koukatelný zápas bude Federer - Roddick.
Jeden neskutečný hlupák tenhle nádherný a napínavý tenis komentoval na Diskuzi od začátku do konce a sotva by se našel příspěvek, kde není urážka nebo vulgární slovo. Proč to místo blití u klávesnice radši pořádně nesledoval?
Reagovat
D.A.N
jo už se koukám:-)
Reagovat
D.A.N
carolyn: Bohužel tam dávají klasiku lyžování:-(
Reagovat
carolyn
Tak ted :-) oni to posunuli

http://yahoo.eurosport.de/tvschedule_clng1.shtml
Reagovat
D.A.N
Předem Brozi ty jsi strašný pitomec prostě na facku, čili nechápu co tu furt vytahuješ, ty jsi prostě uchylný jinak si to nedovedu vysvětlit.A co se týče zápasu bohužel jsem ho nevyděl celý, nicméně musím pogratulovat Rafovi k vítěztví některé výměny co on vybral to bylo neskutečné chudák Roger, jelikož ty výměny byly neuvěřitelné, exelentní a domnívám se, že tohle finále bylo ještě o třídu víš néž-li semi mezi Verdaskem a Rafou a řekl bych ještě, že Rafa dneska překonal sám sebe vlastně hrál na samé hranici svojí výkonosti.
Reagovat
carolyn
Právě ted začíná opáčko na eurosportu ..... můžeš dokoukat
Reagovat
smazaný uživatel
Dobrý text, super milánku. Zdraví tě strašný a úchylný pitomec :P
Reagovat
smazaný uživatel
Nikdy by som nepovedala, že budem rada, ked AO vyhra Nadal.. :)Aspoň si nadruhýkrát dobre rozmyslí, či o sebe povie, že je nejaké monstrum..
Reagovat
carolyn
Brozi nepřijde ti trpaný dávat sem stejnej text který tu už jednou byl? Navíc to není předpověd, napsal že "je možné"
stejně jako já napsala že "doufám" že vyhraje Fedex né že "určitě" vyhraje .......

Ale jak už jsem několikrát řekla uznávám oba dva protože jsou tam kde jsou, jen jsem to ted prostě přála Rogerovi.
Je mi divně z toho jak tady si vzájemně nadáváte, jako by nebyli dobrý oba dva. Je jasný že někdo má rád jednoho jiný zas druhýho, ale házet na sebe špínu a k tomu si nadávat to je smutný.
Ovšem Brozi to neznamená že pro mě Rafa není mazánek
Reagovat
smazaný uživatel
Carlo, ty si debaty z července 08 pamatuješ, že ti tohle opáčko tak leze na nervy? Komu jako nadávám?
Reagovat
carolyn
Nenadáváš to bylo myšleno všeobecně k celé debatě.

Ano Eduarde nechápu proč by se měli vytahovat starý věci když život je zas o půl roku dál.

Řekni nám Tobě přijde normální si ukládat a archivovat keci z chatu???
Reagovat
smazaný uživatel
Mně to moc normální nepřijde.. :-)
Reagovat
carolyn
Zajímavý že na tuhle otázku neodpovídá ....... jinak reaguje snad na všechno
Reagovat
smazaný uživatel
Broz je ani nebudu psát co.... a silně mi připomíná Maria těma jeho trapnýma kecama!!!! Vůbec bych se nedivila že je to jedna a ta samá osoba. Co Brozi, co na to povíš???
Reagovat
smazaný uživatel
nepofata 7.7.2008: Borg nikdy nevyhrál v Austrálii a ani na US open..a Rafa dopadne stejně.

nepofata 26.7.2008: Je možný, že Nadal napodobí Borga i v tom, že nevyhraje jiný grandslam než Paříž nebo Wimbledon.. Jinak souhlas se supermariem..styl Federera je pro mě daleko koukatelnější, než ten Nadalův.
Reagovat
smazaný uživatel
Ano, mýlil jsem se, uznávám to. Nicméně na skutečném hardu Nadal podle mě neuspěje.

Proč ze svého archivu nevytáhneš tvou předpověď, že letošní AO vyhraje Tsonga a Safina?
Reagovat
smazaný uživatel
Jinak doufám, že ti to udělalo dobře, příjemnou zábavu, Brozi :-).
Reagovat
smazaný uživatel
vy jste jak federer s nadalem :-)))
Reagovat
smazaný uživatel
No právě bych řekl, že tohle by ti dva těžko prováděli:).. Broz ani nepofata, z mých skromných zkušeností tenisportalu, nejsou horliví zastánci ani jednoho z nich (Rafa Roger). Je to prostě jen takový místní.. kolorit.
Reagovat
skott
Brozi ty jsi vazne ubohy trapacek!
Reagovat
smazaný uživatel
Skotte, snad se tak moc nestalo, ty se neumíš bavit? Ty tady nikdy neplácáš směšné hlouposti? Řekl bych, že dost často.
Zajímavá je ta poznámka o skutečném hardu. Tento pomalejší plastbeton není hard ??? Já jsem z něho nadšený, to je povrch, který by se měl šířit i k amíkům. Častěji zde dojde k výměně a není to jenom o bum bum servisu.
Reagovat
skott
Nehrajici tenista Broz, ktery sleduje tenis ctyrikrat do roka v televizi, doporucuje americkym organizatorum na cem by meli poradat turnaje:-))jdi se radsi koukat na porad "o cestine"!
Reagovat
smazaný uživatel
Souhlasím s Dumcem. Už byste vážně mohli trochu zchladnout...Nad kým by tak asi Nadal nebo Federer měli vítězit, kdyby jeden z nich nebyl!? Vážně by vás bavilo, kdyby tam Roger nebo Rafa přišel a za hodinu a 40 min vyhrál 3x 6:3!? Nebo ještě hůř... Vzpomeňte si na to jak dopadnul Del Potro nebo i třeba Roddick. Co z toho ty diváci asi měli...Já osobně fandím Rogerovi, bylo by mi ho fakt moc líto, ale je to taky jen člověk a dneska dokázal, že tenis opravdu miluje a i když to nedává tolik znát zápas intenzivě prožívá jako každý jiný. Bylo toho na něj zkrátka moc. Rafa se zachoval jako chlap a kamarád a nehledám důvod, proč bych mu měl dnešní vítězství zazlívat. Sám Roger to řek tak, jak to je: to je prostě sport! Oběma gratuluju za krásný zápas, Rafovi k titulu a Rogerovi k tomu, jak se dokázal hned na začátku dostat do formy!
Reagovat
smazaný uživatel
sám Federer řekl před zápasem, že by si do finále přál radši Verdasca. Kdoví proč asi??? Kvůli tomu tvojemu krásnému tenisu to asi nebylo. Chtěl si z toho udělat exhibici a pokud mu jí někdo zrušíl, sami jsme viděli jak to dopadlo.
Reagovat
smazaný uživatel
Ja fandim Fedemu ale dnes robil vela nevynutenych chyb...aj sa to odzrkadlilo na celkovom vysledku a uvedomil si to az na konci ked sa rozplakal...mne to bolo neskutocne luto, fede do toho vkladal vela no Nadal bol naozaj dobry je to bojovnik! Co uz skoda, Fede si aj tak super!!!!
Reagovat
smazaný uživatel
jj, je aj tak super, vydržel dost a ty slzy by udržel jen málokdo, po takovym vypětí a soustředění.
Reagovat
smazaný uživatel
Prosím vás, vy podivní živočichové zvaní "fanoušci".. proč si nevezmete příklad ze svých oblíbenců/idolů/bohů/co já vím a nechováte se k sobě jako oni? Ať už je to diskuze mezi dvěma nebo tisícem horkých hlav, v hospodě nebo na netu, téměř v jakémkoliv sportu, pokaždé ta samá písnička.. Je vážně vtipné, když si dva těžcí rivalové podají ruce, jeden utěšuje druhého a skládají si nazvájem poklony, kdežto jejich takzvaní "fanoušci" jsou schopni rozpoutat třetí světovou.
(Mimochodem, jsem příznivec Rogera a bylo mi ho hrozně líto, ale Rafa mě poslední dobou svým chováním stále více přesvědčuje, že je nejen velkým tenistou (jehož herní projev úplně nemusím), ale i velkým člověkem.. Vážně nevěřím tomu, že to všechno hraje. Gratulace a Rogere, vzchop se chlape, ty to dáš!)
Reagovat
smazaný uživatel
Souhlasím. Nefandím Federerovi ani Nadalovi. Fandím pěknému tenisu!!! Díky těmto dvěma ho můžu sledovat. Turnaje ATP by byly bez nich nudné. Žádná jiná dvojice v současném tenise nepředvádí takovou zdravou rivalitu mezi sebou jako oni dva. Díky hoši!!!!
Reagovat
smazaný uživatel
zdravou rivalitu? dneska už to bylo vyhrocený trochu moc, nezdá se ti ??
Reagovat
smazaný uživatel
Nerýpej. Co tady od tebe čtu, tak to to jedna sr... za druhou. Ty ten tenis sleduješ je proto, abys tady potom mohl mudrovat!!!!
Reagovat
smazaný uživatel
přesně tak ten alessi je taký pěknej debil bo jako fakt co on píše je spíš k zasmání. takového blbce je lepší se nevšímat bo bude jen pořád rýpat.
Reagovat
smazaný uživatel
nejde o mudrování, jde jen o zpětnou vazbu.
Reagovat
smazaný uživatel
Kurňa jsem tak rád že ten Nadal vyhrál bo co bylo málo uvěřitelné se stalo hodně skutečné. To vlastně ještě měl Nadal o jeden den míň na regeneraci. jo jak tady někdo říká že na Federera působil Nadalův komplex tak to vůbec není pravda bo ty vato nevíš co říkáš neviděl jsi jak hrál Federer jak vyhrál dva sety 6:3 a Nadal vyhrál první set 7:5 a druý 7:6 a potom až třetí 6:2. podle těhle výsledků se dá dobře posoudit, že Federer hrál dost dobře a jak jsem sám viděl tak hrál pěknej tenis a ne žádnej odevzdanej bo jestli by to byl odevzdaný tenis tak by Nadal vyhrál jasně na sety 3:0. Nadal měl s ním co dělat ale našel v sobě sílu a porazil ho. Je to super že to vyhrál bo jsem tu moc přál. Jak tady všichni říkali že to vyhraje jasně Federer tak teď vám sklaplo, Rafa ukázal co v něm je. Takže Rafo jen tak dál a drž se.
Reagovat
smazaný uživatel
nevymýšlej si.
Reagovat
smazaný uživatel
Ale bylo to tak tak. Kdyby dnes Roger vyhrál, stačilo už jenom, aby poprvé vyhrál Rolanda (stát se to klidně může). Po 15. výhře GS by ho všichni definitivně považovali za nejlepšího tenistu novodobé historie. Sampras nikdy v Paříži nehrál ani finále, bez výhry FO se jeho rekordní počet dá snadno zpochybnit.
Reagovat
smazaný uživatel
myslím, že Federa už ani ten tennis moc nebaví, jen se honí za rekordy a to není zas až tak moc dobře. Dneska vypadal už dost zdrceně. To je můj názor.
Reagovat
smazaný uživatel
Jak zdrceně? Dokud nepadl poslední míč, tak bojoval a tak to má být. Emoce při vyhlašování je něco jiného, za pár dní se oklepe a ještě nám ukáže. Pořád je Roger v porovnání s ostatními extratřída, ti další ze špičky často dokážou překvapit kolísavými výkony.
Reagovat
smazaný uživatel
Je jistě stále nejlepší, a možná právě ten rekord, kterého mohl dneska dosáhnout a navíc že stál proti Rafovi mu hodně svazovalo ruce. Ale takový už je sport, pro a proti bychom mohli hledat na obou stranách. Ať už vyhrál kdokoli, sláva vítězi a čest poraženému!
Reagovat
smazaný uživatel
Oceňuju Nadalovu fyzičku. To co předvedl v pátek a poté dneska, nevěřila jsem, že to zvládne.. Ale je to tak, stalo se... bohužel Roger to v pátým setu neunesl, je to škoda... Měl by na víc, kdyby nezahodil tolik míčů... Líbí se mi, že tomu při předávání nechal volný průběh... musí ho to hrozně mrzet, určitě bude brečet ještě dlouho...ale co, svět nekončí a věřím, že má ještě na to vyhrát pár granslamů, jak pěkně sportovně podotkl Rafa :o)
Reagovat
smazaný uživatel
Federera mi bylo dnes strašně moc líto.To jak se rozbrečel..
Škoda, že kazil celkem dost. Nadala absolutně nesnáším.A vubec tolik svalove hmoty, v tom musi bejt neco vic.I ty slzy bych prezil, ale pote jsem si uvedomil, ze Nadalovi zbyva vyhrat jen US Open a bude mit vsechno..hrozna predstava.
Doufam, ze se Roger vrati silnejsi a FO vyhraje

P.: nevite kdy FO zacina??
Reagovat
smazaný uživatel
Jediny co se mi nelibilo, že jak RAfa Rogho v zaveru podržel kdyz se rozbrecel, tak ze pak zase Rogy začal machrovat, že za rok je zpátky :-) to už trochu přehnal, bych řekl - trochu pokory by mu neuškodilo.
Reagovat
skott
Co to kecas Alessi?To si videl prvni ceremonial v zivote?Rika to uplne kazdy:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Řekl - uvidíme se příště: Což znamená na AO.
Reagovat
smazaný uživatel
jj, říká to každý, ale ne když se rozbrečí z toho že prohrál. Ale nevím, každýho věc.
Reagovat
smazaný uživatel
No jasne fanoušci Federara to zase nemůžou unést tak sem vymlouvají na vše možné a jak Rafa neumí hrát tenis,to se dalo čekat.Byl to super zápas a vyhrál ten lepší tak se s tím smiřtě a aspon chvíli držte huby!!VAMOS RAFA!!
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně tak nehraje se na celkovej počet uhranejch míčů!!!Rafa prostě v rozhodujících balónech zapnul a měl samozřejmě i trošičku štěstí ale to k tomu patří.Za celé Ao předváděl nejlepší tenis spolu s Verdaskem a poprávu to vyhrál.VAMOS!!!!
Reagovat
smazaný uživatel
za 1.nejsem fanousek rogera,jen nenavidim nadala2.jestli rikas, ze vyhral lepsi, tak bys mel jit k ocnimu.
Reagovat
smazaný uživatel
no jasně Nadal všechno vyhraje po haluzi že??!!I No.1 je po haluzi žě?? Nekecej kraviny tady se nechodí vylívat zlost na toho koho nenávidíš a kumu nesaháš ani po podrážku na botě!
Reagovat
smazaný uživatel
Samozřejmě že vyhrál ten lepší.Kdyby nebyl lepší nevyhraje.6:2 pátá sada co víc chceš?
Reagovat
smazaný uživatel
abych rekl pravdu, jednicka na zebricku je nezaslouzene, bodovani je absoluitne nesmyslne, vem si kolik toho vyhrak roger, rafa jednou vyhral navic wimbledon(rg vyhrava pravidelne) a uzu je z neho jednicka, opravdu z dnesniho tenisu je mi zle kdyz vidim cim vic defenzivnich hracu
Reagovat
smazaný uživatel
Ty si asi genius že??napiš dopis možná že změníš svět:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Nemůžeš chtít žebříček za zásluhy!!!!Na to se nehraje.Jedničkou je pozásluze.Jen pro tvé info:Výhra na FO,W,OH pak semifinále US Open a výhra na AO!!!!Víc už chtít opravdu nejde!!
Reagovat
smazaný uživatel
Secca- tak chápeš i kdyby vyhrál nadl všechny turnaje tak pro rogerovce pořád nebude jedničkou po zásluze marná slava,ale tak aspon je má co žrát:-D
Reagovat
smazaný uživatel
Já vim že jim se ten šátek z těch očí sundat nedá,ale aspoň někdo kdo sem moc nepíše ale čte tenhle portál mi dá za pravdu.Proto se jim snažím argumentovat.
Reagovat
smazaný uživatel
a ty se běž vycpat. Rafael vyhrál ale měl na to i Roger, škoda těch neproměněných breakbolů. Gratulace Rafovi a moc velké díky Rogimu!! UKÁZAL JAKÝ JE TO CHLAPÍK A SRDCAŘ, BYLO MI HO STRAŠNĚ LÍTO. AŤ TADY ZASE ZKUSÍ NĚKDO PSÁT JAK JE ROGER NAMYŠLENEJ A TAKOVÝ PODOBNÝ KECY!!! Roger je nejlepší chlapík a tenista s velikánským srdcem, díky ti ROGI!! Nevim jestli RG ale Wimbledon bude tvůj!!!!
Reagovat
smazaný uživatel
ty si neni v poriadku to sa neda ani komentovat co pises za picovi..rafa v mynulej sezone vyhral 8 turnajov roger tri tak kto tu vyhrava teraz viac na tom bodovani sa dohodli experti co sleduju tenis cely zivot a ty co si sa dnes narodil to vies lepsie
Reagovat
smazaný uživatel
no když jeden útočí, druhý musí bránit, tak to bývá, ale myslím že Rafa se snažil a tlačil taky dost. Vyhrál po zásluze. Ale Rogy co toho neproměnil - to je smůla, opravdu. Jen mě štve, že mi furt vpadával obraz. Fedemu rovněž velká poklona, jak se držel celý zápas !! A ten konec, to už by zvládl jen málokdo. Je to velký muž !
Reagovat
smazaný uživatel
Konečně někdo dobře promluvil.Rozhodly klíčové momenty ve kterých byl Rafa lepší.Roger se z toho při ceremoniálu výborně vyhrabal.Rozhodně dík Rogere!Znova fantastický zážitek!!!
Reagovat
smazaný uživatel
kolikrat ti mam ty inteligente rict ze nejsem rogerovec? jsi natvrdly nebo co? a kdyby byl zebricek za lonsky rok, reknu rafa je prvni zaslouzene, ale kdyz je to dlouhodobe, tak je v cele nezaslozene, protoze kdyz to tak vemu, tak vyhral navic wimbledon jenom(pred dneskem) olympiada je nesmysl, tu bych sem vubec necpal, proste zas nekteri rafovci nemuzou uznat ze rafa byl opet horsi a opet vyhral,a navic polovina z vas mu zacala fandit az loni po wimbledonu chytraci, je mi z vas zle
Reagovat
smazaný uživatel
Sroubovak :Plne s tebou souhlasim
Reagovat
smazaný uživatel
presne tak treba vzdat hold obidvom a zagratulovat rafovi bol o trochu lepsi ,roger vyhra W tak sa neplaste a rafa RG
Reagovat
smazaný uživatel
NAm je zle z tebe a koho serou tvvoje názory za každé hovno co sem napíšeš si dej rovnou facku:-P
Reagovat
smazaný uživatel
Ježiš Tomasinho co z tebe ještě vypadne na to se fakt těšim :D
Reagovat
smazaný uživatel
Roger byl světová jednička i díky tomu, že vyhrával Wimbledon, tak je snad jasné, že když se mu to v roce 2008 nepovedlo, tak šel s bodama dolů (nebyl to jen Wimbledon). Pokud vím, systém bodování je pořád stejný, tak nevím, co tu meleš za ....
Reagovat
smazaný uživatel
rafa vyhrál loni dva slamy, nevím už kdo jiný by tou jedničkoju měl bbýt ?? ha?
Reagovat
smazaný uživatel
kdo uz tu antitenisovou masinu zastavi? Priste Fede!!! Je to jenom sport, ale bylo mi Fedeho strašně líto
Reagovat
smazaný uživatel
Zo páteho setu byl Federer lepším hráčem,ale má z Nadala takový komplex,že to snad není možné,stačilo zopakoval výkon s Del Potreo,potažmo A-Rodem a měl by to v kapse.První servis na bodu mrazu,to se pak nemůže divit.Až se mi hnusí jáký hráč ovládl tenis,ale i z tak hožkou pilulkou mu musím pogratulovat.
Reagovat
smazaný uživatel
Já nevím..Mně přišel Fedex už tak nějak od začátku odevzadný, čekal jsem daleko víc agresivity, risku.. Hrát na jistotu metr do kurtu na Nadala nejde. První servis nechodil, jednou zahraje skvělej míč, deset vteřin na to doslova pohnojí lacinou chybou. Takhle se o vyrovnání rekordu nebojuje! Rozhodující okamžik podle mě druhá polovina třetího setu..tam měly ty brejkboly Fedexovi spadnout. V tom pátem setu už byl Fedex úplně psychicky dole. Gratulace španělskému robotovi, kterej by hopkal asi i po deseti hodinách hry..
Reagovat
skott
Reci o unavenosti byli absolutne z cesty.Nadal ma nejlepsi fyzicku ze vsech, den casu na regeneraci je dostacujici, navic prochazel turnajem snadno a i Roger hral petisetak.Na USO se hraje druhy den po semi a nikdo si nestezuje.Roger ma proste prilisny respekt, nehraje proti Rafovi to same, co proti ostatnim.Dneska mu nesel servis ani forehand a breakbally ve tretim asi byli vazne rozhodujici.
Reagovat
smazaný uživatel
Psychicky dole ??? Rafa oproti předchozím setům neuhrál v 5. setu fůru brejkbolů. Ke konci spíš už Roger nestačil se silama a tím začal kazit ještě víc.
Reagovat
smazaný uživatel
Asi jo, Fedex je nesvůj už když Nadala vidí..mně prostě přišel zakřiknutý, otrávený..někdy snad až smířený, s tím, že to dnes asi nezvládne. Soudím jen z výrazu tváře a pohybu, ale myslím, že ani vnitřně si nevěřil. A bylo to znát. Ale jedem dál, Fedex musí letos tu čtrnáctku udělat :-).
Reagovat
skott
To, ze se pri predavani poharu rozbrecel ukazuje, jak mu na tom rekordu Peta Samprase zalezi.Dokonce ani ja sem si nemyslel, ze az tolik.Mel jedinecnou sanci, bohuzel mam pocit, ze 14titul ted ziska jen kdyz mu nekdo Nadala odstavi z cesty.Hraje proti nemu prilis bojacne, ale taky verim, ze jeste letos ten rekord da.
Reagovat
smazaný uživatel
Jasně, určitě pro něj ta čtrnáctka znamená hodně, bylo to vidět, takhle emotivně nevzal ani prohru na svém Wimbledonu. A možná jsem mu křivdil, když jsem napsal, že mohl bojovat víc..jistě do toho dal vše, jen to prostě proti Rafovi nejde. Psal jsem to v tom zklamání hned po zápase..
Jinak souhlasím, Nadala mu bude muset někdo na další GS odstavit...
Reagovat
smazaný uživatel
Bravo,bravo,barovo dík chlapci.Rafa mě opět podržel děkuju je to král!!!!
Reagovat
smazaný uživatel
kral ceho?rafa je atlet a kdyz nechce hrat tenis at jde behat maraton, opet vyhra absolutniho antitenisu, z ktereho se mi chce zvracet. tolik stesti jako on ma snad jen manchester ve fotbale, on se musi koupat snad v hovnach nebo co, fakt ve sportu uz neexistuje spravedlnost, lepsi hraci prohravaji bohuzel, zacina nam novy trend tenisu bran dokud souper neudela chybu, viz rafa ci murray, hruza no
Reagovat
smazaný uživatel
kral ceho?rafa je atlet a kdyz nechce hrat tenis at jde behat maraton, opet vyhra absolutniho antitenisu, z ktereho se mi chce zvracet. tolik stesti jako on ma snad jen manchester ve fotbale, on se musi koupat snad v hovnach nebo co, fakt ve sportu uz neexistuje spravedlnost, lepsi hraci prohravaji bohuzel, zacina nam novy trend tenisu bran dokud souper neudela chybu, viz rafa ci murray, hruza no
Reagovat
smazaný uživatel
my to furt padalo sakra !!!
Reagovat
smazaný uživatel
Rafa král tenisu!Moentálně není lepšího hráče.Když Roger prostě nezvládne poslední set nemůže chtít vyhrát.Chápu tě ale také bych tu porážku snášel blbě,ale rozhodně lépe než ty.
Reagovat
smazaný uživatel
v hovnach si sa kupal asi ty ked mas plnu hubu takych sraciek !! chod. do ....... a nepozeraj to ked sa nevyznas
Reagovat
skott
presne tak, at radsi jde krouzit po ovalu, tohle nema s tenisem nic spolecnyho.Ten jeho moonballing tenis zabiji, absolutne zadna kreativita...vsechno Rogerovi do backhandu
Reagovat
smazaný uživatel
jo vsechno do backhandu, to je pravda, jinak by to bl o hodne hezcí tennis, skoda že rogerovi ten backhnad uz tolik nejde !!!
Reagovat
smazaný uživatel
Ajaj to je zaujatost.Že si nedáte pokoj takovej krásnej tenis,neuvěřitelné úhly prostě krása a takhle si to kazíte.Chudák Roger na konci.Rogere BOJUJ!!!Ať vidím ještě pár krásnejch finále.
Reagovat
smazaný uživatel
Ono to finále zase tolik tenisové krásy nepobralo..nic extra.
Reagovat
skott
kazdopadne aspon od Rafy pekne gesto pri vyhlaseni...Roger to vzal prilis emotivne:(
Reagovat
smazaný uživatel
presne tak nechapem co sa to tu aj v diskusii deje ako sa vyjadruju cely tenisovi svet sa tesi dalsiemu nadhernemu finale a tu niektorym ide len o to k to viac urazi rafu mali by si brat priklad s rogera ako sa prijma porazka a uznava lepsi
Reagovat
smazaný uživatel
jj trošec to neunes:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Bejt Rafou tak mu tu trofej asi dam,ikdyž to bys zas vypadalo že bych si toho nevážil.Roger určitě nebude chtít litovat ba naopak.Mě se to fnále líbilo až až.Ovšem každý má jiný vkus.
Reagovat
smazaný uživatel
hráli dobře, ale určitě mu to Rafa do bachkandu tlačil dost, to myslím uznají i exclusivní Rafovo fanoušci.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak to je jasné že to hrál z větší části do Beckhandu.Kdyby nebyl rafa levák tak by si pinkali jen beckhandem kterej měl ovšem Rafa dnes opravdu famózní.
Reagovat
smazaný uživatel
famózní? no jo, máš radost, že vyhrál, já vim. Kdyyž mě furt padal obraz, sakra !!!
Reagovat
smazaný uživatel
Njn marná debata když jsi to pořádně neviděl. :))
Reagovat
smazaný uživatel
vrau !
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist