Nadal po další trofeji z Paříže bude hrát až Wimbledon

  • Podobně jako v minulých letech si antukový král Rafael Nadal dopřeje po French Open delší pauzu a dalším jeho turnajem bude až Wimbledon. Přípravný podnik na trávě v Anglii vynechá. Nejbližší program prozradil třiatřicetiletý španělský tenista v neděli po zisku již dvanácté trofeje na Roland Garros.
    10. 6., 09:59 | Aktuality |  78 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profil hráče

Nadal zvolil stejný model i v posledních dvou sezonách. Vždy, když dobyl pařížskou antuku, pak doma odpočíval a postupně začal s přípravou na trávu. Loni se mu po delší době ve Wimbledonu dařilo a po pětisetové bitvě těsně prohrál až v semifinále s Novakem Djokovičem.

"Loni to byl pro mě skvělý turnaj. Byl jsem schopný dostat se daleko. Jak všichni víte, rád hraju na trávě, ale taky všichni dobře víte, že už nejsem schopen hrát tolik týdnů v řadě jako před deseti, osmi lety. Musím dobře plánovat," vysvětlil Nadal.

Antukový grandslam v neděli dobyl už podvanácté, když ve finále porazil Rakušana Dominica Thiema. Odpočívat bude nyní doma na Mallorce. "Poslední roky jsem se ve Wimbledonu cítil dobře, takže proč bych to měnil? Pro mě je důležitější být zdravý, než hrát před turnajem spoustu zápasů," dodal.

Wimbledon začne 1. července. Nadal nejslavnější turnaj vyhrál v letech 2008 a 2010. Dvakrát na něm kvůli zdravotním problémům chyběl, naposledy před třemi lety, když měl bolavé zápěstí. Grandslamových trofejí posbíral již osmnáct, o dvě méně než švýcarský rekordman Roger Federer.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (78)
11.06.2019 23:51Od: Marduch Přesun F na pondělí zamítnut
https://www.sport.cz/ostatni/tenis/clanek/1114383-rovne-podminky-v-boji-o-titul-na-french-open-thiemova-zadost-nemela-nadeji.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#rss
[ Reagovat ]
12.06.2019 00:14Od: Marduch
btw, to osvaleni stehen Rafy je impozantni..
[ Reagovat ]
12.06.2019 09:40Od: turista
Až podezřelé.
[ Reagovat ]
12.06.2019 12:30Od: spaniel
Federer ma zas neskutecne lytka. Rekl bych nejnamakanejsi na okruhu. Nekdy zasnu, kolik hracu ma lytka jak tycky...
[ Reagovat ]
12.06.2019 13:54Od: Marduch
Pak ma ten footwork nejak vypadat..
[ Reagovat ]
12.06.2019 15:13Od: spaniel
Presne, nejde mne do hlavy, ze profici, kteri nonstop behaji nemaji zadne svaly na nohach. Cilic, Simon, Zverev a x dalsich nohy jak paratka.
[ Reagovat ]
12.06.2019 17:33Od: Roger_Federer
Je no, Fuentes si stim dal v letech 08-11 dost prace.
Nez mu tu lekarnu soudne ukoncili.
[ Reagovat ]
12.06.2019 09:50Od: Denis92
Thiem ma "male" meno na to, aby nieco take presadil. Videli sme ako dopadol s tlacovkou..

Keby to bol Djokovic, ten by trval na pondelku. A bolo by to spravodlive. Takto mal Nadal obrovsku vyhodu, ktoru dokonale vyuzil.
[ Reagovat ]
12.06.2019 12:59Od: acc
Jenze Paris chtela aby vyhral Rafa a ne nejakej rakusak, kteryho vykopli z tiskovky, tak proc by to prehazovali na pondeli...
[ Reagovat ]
12.06.2019 16:28Od: turista
No jo. Ještě se těm žabožroutským pořadatelům holt ty Nadalovy poháry nepřejedly. Ale ani jednou mu tamější publikum tak dlouho netleskalo jako Djokovičovi po porážce s Wawrinkou v roce 2015 a pak po výhře v roce 2016. Nadalovy výhry na RG už jsou pro lidi neatraktivní jako staré gumové rohlíky.
[ Reagovat ]
12.06.2019 16:30Od: turista
Byly to nefér podmínky. Dominic po vyčerpávajícím pětisetovém SF a Rafa po velkém odpočinku.
[ Reagovat ]
12.06.2019 18:55Od: Ondra979
chudak Dom, byl evidentne znevyhodnen. No snad pristi rok sito vynahradi.
[ Reagovat ]
10.06.2019 22:32Od: Hypertac Wimblefon
Včera skončilo RG a mně přijde, že už od včerejška se jen řeší jestli bude nasazeny Rafa nebo Roger jako 2. Vždyť je to jedno ne? Kdo chce vyhrát, tak musí porazit kohokoli. Ty spekulace jsou o ničem. A to nemluvím o tom, že Wimbledon je turnaj pouze pro snobáky, kteří pijí šampus s jahodama a tenis je vůbec nezajímá. Hlavně, že tam byli. Je to přece jenom společenská událost. A o kvalitě centru v druhém týdnu asi není potřeba ani mluvit. Jedině co je neuvěřitelné, je to, jak můžou za ten rok z té hlíny co tam zbyde zase vypěstovat trávu.
[ Reagovat ]
10.06.2019 22:40Od: panzer.dragon
právěže nemusí.. o tom to je, stačí ti aby se dva největší favority slezli v jedný půlce a ten kdo vyhraje tu druhou polovinu tak má jistotu, že bude čelit max jednomu

máš to jako teď na rg, tři největší favoriti na titul (rafa, djok, thiem), thiem by musel porazit zbylý dva aby měl titul, rafa jen jednoho ze zbylých dvou..
[ Reagovat ]
11.06.2019 09:27Od: Kamilos88
Taky si dovolím nesouhlasit. Los může a nemusí být absolutně zásadní pro vývoj turnaje. Los na RG v kombinaci s deštěm dal Rafovi téměř jistou účast ve finále. Kdyby měl Thiema v SF, tak nevypadne pravděpodobně Djokovič, který by byl odpočatý na finále a Nadal unavenější. Dopadlo by to pak jinak? To už se nedozvíme.

Ve Wimbu to platí dvojnásob. Pokud chytne např. Federer v semi teoreticky Nadala, pak ve finále Djokoviče - vyhraje? Ale když chytne v semi Thiema a ve finále Djokoviče, tak má určitě větší šanci, než naopak.

Rčení, že pokud chceš vyhrát, tak musíš porazit všechny je sice krásné, ale úplně to není pravda. Historie mnohokrát ukázala, že slušný los může zajistit hráči titul téměř bez extra těžké práce. :)
[ Reagovat ]
11.06.2019 10:39Od: paddy
Např. Bartoli ve Wimbledonu jako 15. nasazená nepotkala výše nasazenou hráčku a ve F porazila Lisickou, která vyřadila Serenu.
Zajímavostí je, že Bartoli ve Wimbledonu Serenu porazila o 2 roky dříve, ale pak vypadla s Lisickou.
[ Reagovat ]
11.06.2019 10:40Od: paddy
W 2013
[ Reagovat ]
11.06.2019 12:44Od: turista
V podstatě ano.
[ Reagovat ]
10.06.2019 20:00Od: paddy Wimbledon ranking - RF = 3
ATP Entry System Position points + 100% points earned for all grass court tournaments in the past 12 months + 75% points earned for the best grass court tournament in the 12 months before that.

Nadal = 2
před W19: nyní 7945b + žádná obhajoba ani turnaj
+ w17 180b * 75%
+ w18 720b
celkem = 8800b

Federer = 3
body před W19: nyní 6670b mínus 250b a 300b (obhajoba Stut a F Hall) plus Hall ? (max 600b)
+ w17 2000b * 75%
+ w18 360b
celkem = 7980b + Hall 19 (max 600b) tzn. max 8580b

viz také "Ereinion" dnešní odkaz
https://openerarankings.com/home?Race=3
[ Reagovat ]
10.06.2019 20:08Od: Kamilos88
Počkej ale případně výhra v Halle je za 1000 a bude dvojka ne?
[ Reagovat ]
10.06.2019 21:44Od: paddy
Halle je ATP 500
mám tam chybu a bude to o 100b méně, tedy max 8480b
[ Reagovat ]
10.06.2019 22:19Od: Kamilos88
Já vím, ale podle mě se body z aktuálního roku počítají dvojnásob.
[ Reagovat ]
10.06.2019 22:41Od: paddy
máš pravdu
[ Reagovat ]
10.06.2019 15:26Od: Roger_Federer Tak kdo
Bude dalsi Darcis, nebo Rosol :)
[ Reagovat ]
10.06.2019 15:47Od: JCFerrero
Nie stachovskij
[ Reagovat ]
10.06.2019 15:59Od: Kamilos88
Rafa má formu, dle mého tak jednoduše nevybouchne. I když tráva je tráva. Bude záležet na počasí.
[ Reagovat ]
10.06.2019 16:47Od: Marduch
Nevybouchne. Jen si tradičně nepleť pojmy s dojmy, formu měl i v 2013.
[ Reagovat ]
10.06.2019 18:03Od: Patik
Brown :)
[ Reagovat ]
10.06.2019 18:06Od: Forehand
V prvých troch kolách ho moze vyradit jedine Kyrgios..

Stachovski, Brown, ci Darcis su vtip. .Bodaj by ich Rafa dostal na rozbeh, aj s Rosolom.
[ Reagovat ]
10.06.2019 19:07Od: Ereinion
nenasazenej bude třeba taky Berdych...pokud to tam těmto hráčům bude padat, tak má Rafa velkej problém, v prvních kolech tam je ještě fakt tráva...vzpomínám si na ten Rosolův pátej set, kdy snad každej úder byl kolem 150 km/h a prostě Nadala vystřílel
[ Reagovat ]
11.06.2019 00:30Od: Forehand
Pravda, je ich tam viac. Aj taký Verdasco, ci Opelka mozu urobit skodu..

Ale rozhodne nie vyssie menovaní v dnesnej dobe, ani Berdych uz nie.
[ Reagovat ]
11.06.2019 09:27Od: acc
Verdasko je na trave mizernej.. jestli ten by mel udelat skodu, tak tam Rafa nema co delat...
[ Reagovat ]
11.06.2019 09:31Od: Kamilos88
Rafovi stačí nějaký slušnější třepač koberců a má problém. On obecně na Wimbu ty největší upsety utrpěl od hráčů, kterým ten den fungoval top class servis. Rafa si tím svým antukovým roztočeným podáním tolik nepomůže, jako někdo, kdo to hraje na trávě na plocho.
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:56Od: vojta91
koho zajímá turnaj na povrchu, na kterém se hraje měsíc v roce a který žerou krávy?
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:59Od: acc
Me!
[ Reagovat ]
10.06.2019 14:05Od: safi1313
Všechny ???
[ Reagovat ]
10.06.2019 16:29Od: Mayo
(:
[ Reagovat ]
11.06.2019 08:25Od: Kojinho
Mnohem víc lidí, než všechny ostatní GS dohromady.
[ Reagovat ]
11.06.2019 08:44Od: Forehand
To máš aj nejako štatisticky podložené, alebo cucáme z prsta?
[ Reagovat ]
11.06.2019 09:37Od: Kamilos88
Instagram

Australian Open - 1,1 mil. followers
Roland Garros - 1,3 mil. followers
Wimbledon - 1,8 mil. followers
US Open - 1,2 mil. followers

Facebook

Australian Open - 2 mil. likes
Roland Garros - 2,7 mil. likes
Wimbledon - 4,7 mil. likes
US Open - 3,5 mil. likes
[ Reagovat ]
11.06.2019 11:59Od: ttopi
JE zajímavé, jak RG a USO táhne na různých síťích jinak :-))
[ Reagovat ]
11.06.2019 12:09Od: Kamilos88
Je to hodně o té globální rozšířenosti, kterou jednou zmiňoval Forehand. Facebook a Instagram je méně využívaný třeba v Číně a to máš hned pár set miliónu hlasů.

Ale zase si na druhou stranu myslím, že když tady máme socnet statistiku v miliónech, tak ta vypovídající schopnost je dostačující.

Wimbledon je prostě turnaj turnajů, svatý grál. Skoro každé dítě, které hraje tenis chce jednou vyhrát Wimbledon. Málokdy jsem od dětí slyšel - Můj sen je vyhrát Australian Open.
[ Reagovat ]
11.06.2019 12:12Od: ttopi
To určitě. Když se řekne Wimbledon, každý ví o co jde. Když se řekne Roland Garros, nebo French Open, již každý neví. O AO nemluvě.
[ Reagovat ]
11.06.2019 21:15Od: Kojinho
Jen Forehand nechápe.
[ Reagovat ]
11.06.2019 22:15Od: Forehand
To je tá povodná asociácia..

Stav sa, ze kebyze sa spytas 1000 ludi na ulici tak W. by poznalo viac ludi ako French open..Ale ak by si sa spytal presne toho rozdielu, ze kde sa Wimbledon vlastne hra, na akom povrchu a kto ho vyhral, tak zostane ticho :)

A to je presne ten point. To, ze ho ludia poznaju z pocutia neznamená, ze ich zaujma..

A uz vobec nie v trojnásobnom súčte ako vypotil Kojinho.
[ Reagovat ]
11.06.2019 23:02Od: spaniel
Ze je Wimbledon nejprestiznejsi GS nijak neokecas. Tam podmnozinky nenasadis.
[ Reagovat ]
11.06.2019 23:16Od: Forehand
Diskusia je, ze koho zaujima W.

Niekto tu napisal, ze viac ludi, ako zvysné tri.

To nie je pravda, doslova je to blbost.

Vela ludi ho pozná z princípu, z počutia, kedze v beznych ludoch asociuje zaciatok tenisu a tradiciu, ale nebudte naivní, ze tých ludi aj naozaj zaujíma. Ludi, ktorých W. zaujima, tych zaujimajú vsetky Grandslamy.
[ Reagovat ]
11.06.2019 23:49Od: Marduch
Rekl bych, ze kdyz hrala Kvitova finale W, bylo z toho v nasi kotline o poznani vetsi halo, nez ted u Vondrousove. Ale kdo vi, treba se to tak delo jen u nas v kraji..:p
[ Reagovat ]
12.06.2019 09:11Od: acc
Ano, je to proste noblesni..
[ Reagovat ]
11.06.2019 23:51Od: spaniel
Tak chodi tam nejvic celebrit, hodne lidi vi ze se hraje na trave, slehacka s jahodami... je jasne ze mezi fandy se vi o vsech.
[ Reagovat ]
10.06.2019 11:57Od: Patik
Brace Yourself.. Nadal Injury obdobia prichádzajú..
[ Reagovat ]
10.06.2019 12:01Od: Mayo
Veď už sa toľko nehnevaj, že FO nevyhral djoki.
[ Reagovat ]
10.06.2019 10:36Od: Forehand
Dobrá volba.

Apropos, Kyrgios je zatial nenasadený, ale chýba mu len 20 bodov do 32ky.
[ Reagovat ]
10.06.2019 10:41Od: Kamilos88
Ta absence ho bude stát n.2 v nasazování na Wimby.
[ Reagovat ]
10.06.2019 10:50Od: marco22
Ak RF nevyhrá v Halle ,tak asi ani nie.
[ Reagovat ]
10.06.2019 11:41Od: Kamilos88
Podle mě bude n.2 tak či tak. Fed má na trávě lepší výsledky za poslední 2 roky o parník.
[ Reagovat ]
10.06.2019 12:57Od: Ondra979
no ale ma zase o dost mnin bodu, a je otazka, jestli ta komepnzace bude stacit. Nekdo tady psal, ze musi vyhrat Halle aj e to mozne, nepocital jsem to
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:05Od: Kamilos88
Ztráta Rogera na Rafu je nějakých 1300 bodů, pokud započítáš výsledky na trávě za poslední 2 roky, tak to máš jednoduché počty.

Federer má z 2017 Halle, Wimbledon - to máš 1500, z 2018 Stuttgart + QF Wimbledonu to je cca 600 v součtu 2100 bodů z trávy

Rafa má OF Wimby + 720 za lońské semi - cca 900.

Takže dle mého tohle přičtu k bodům Rogera, tak mi vyjde 8600 bodů a Rafovi 8845 s tím, že to organizátoři nějak očišťují. Prakticky by mohl stačit slušný výsledek v Halle, teoreticky nemusí, protože neznám ty úpravy, které dělají ve Wimbledonu.
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:13Od: Patik
prinajhoršom počkaj na Montreal či Toronto kde Nadal neobháji a tam sa to vymení nadobro.
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:20Od: Kamilos88
Ono rozdíl mezi 2. a 3. nasazeným místem dost závisí na štěstí. Můžeš být dvojka a dostat do poloviny trojku a musíš porazit jak jedničku, tak trojku. Nebo trojku dostane jednička a ty ne. Je to 50/50. Ve Wimby by třeba Federer potřeboval jít na Nadala více, než na Djokoviče.
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:34Od: Patik
nasadený nenasadený..Nadal uhaluzil po desiatich rokoch semifinále Wimbledonu a už ho tam každý vidí proti Federerovi.
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:56Od: Denis92
Je velky rozdiel mat v semi Djokovica alebo Thiema..
[ Reagovat ]
10.06.2019 14:00Od: Kamilos88
Musíme počkat na nasazování. Teď jsem si to dočetl. Tam se budou počítat letošní turnaje na trávě 100%, loňské výsledky na Wimbledonu 100%, přípravné turnaje 75% a předloňský Wimbledon 100% bodů a i přípravné turnaje 75%. To člověk nikdy neví. Thiem může být klidně pětka, šestka.

Obecně by mělo platit to, že žebříček bude sestavený podle toho, kdo kolik uhrál na trávě + kolik má teď bodů +-. Takže logicky Nole vyhrál Wimby a byl ve finále v Queensu loni, předloni měl taky dobré výsledky, tak bude n.1, Federer má Wimby 2017 + Halle 2017, loni Stuttgart, finále v Halle a QF ve Wimby, tak bude podle mě dvojka. Nadal jenom 2x Wimby OF a SF, tak bude podle mě trojka.
[ Reagovat ]
10.06.2019 14:42Od: Ereinion
je to jednoduchý - pokud Fedex vyhraje Halle, je 2., jinak bude 3.
https://openerarankings.com/home?Race=3
[ Reagovat ]
10.06.2019 14:52Od: Kamilos88
I see.

Tak uvidíme, tam je real enemy Zverev. I když Roger hraje v Halle h0vno vždycky a většinou to i stačí.
[ Reagovat ]
10.06.2019 17:16Od: ipko
minulý rok na Bornu nestačilo..
[ Reagovat ]
10.06.2019 17:26Od: Kamilos88
Jo tak Roger ten poslední set slusné vypustil. Navíc Coric hrál životní turnaj, od te doby jsem o něm klasicky neslyšel.
[ Reagovat ]
10.06.2019 18:33Od: annah
Ještě měl formu v Šanghaji. Tam porazil Rogera v semifinále.
[ Reagovat ]
10.06.2019 20:34Od: Marduch
:D
[ Reagovat ]
10.06.2019 17:27Od: Patik
Halle si postráži.
[ Reagovat ]
10.06.2019 15:31Od: paddy
To neni mozne
3 hraje s 1 nebo 2
2 hraje s 3 nebo 4

Jinymi slovy pokud by 2 nebo 3 hralo s 1 nebo 4, pak by 2 nemohlo hrat s 3, coz je obvykle nejcastejsi varianta
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:28Od: Smazaný účet
To sa tak nepocita ale mojko :)
[ Reagovat ]
10.06.2019 13:51Od: Kamilos88
Tak řekni, já nevím, na netu jsem našel jenom nějaký koncept, nelze z toho nic vyčíst.
[ Reagovat ]
10.06.2019 14:04Od: Smazaný účet
To nevie nikto :D ale tu si to checkni, Fraud musi vyhrat Halle, nic ine stacit nebude.

https://openerarankings.com/mobile/Home?Race=3
[ Reagovat ]
10.06.2019 14:17Od: Kamilos88
Dle tohoto ztrácí i tak 1000 bodíků.
[ Reagovat ]
10.06.2019 14:20Od: Smazaný účet
To su body ku dnesku. S Halle by mal o 1000 viac.
[ Reagovat ]
10.06.2019 10:59Od: Forehand
Cestovat niekam kvoli lepsiemu nasadenie 2/3 je nezmysel..
[ Reagovat ]
10.06.2019 11:05Od: marco22
To je pravda.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist