Po Nadalovi se olympijské hry v Tokiu rozhodl vynechat i Thiem

  • Rakouský tenista Dominic Thiem nebude startovat na olympijských hrách v Tokiu. Pátý hráč světového žebříčku se chce po Wimbledonu připravovat na obhajobu titulu na US Open a nemá pocit, že by v současné formě mohl pod pěti kruhy dobře reprezentovat.
    18. 6., 09:11 | Aktuality |  78 komentářů
    Dominic Thiem (© AFP)Dominic Thiem (© AFP) 
     
  • Profil hráče

Olympijský turnaj tak přišel o dalšího hráče z elitní pětky pořadí ATP. Ve čtvrtek se rovněž odhlásil Rafael Nadal, jenž se rozhodl vynechat i Wimbledon, aby si po antukové části sezony pořádně odpočinul a mohl dál pokračovat v kariéře. Novak Djokovič nechal zatím otázku otevřenou, před Roland Garros ale prohlásil, že pokud by se hrálo bez diváků, ještě by si start v Tokiu rozmyslel.

"Pro mě jako pro sportovce je účast na olympiádě a možnost reprezentovat svou zemi obrovská čest, o to bylo to rozhodnutí těžší. Rok 2021 se ale pro mě zatím nevyvíjel, jak jsem očekával, a necítím se připravený předvést v Tokiu své maximum," uvedl Thiem na Twitteru.

Po loňském premiérovém triumfu na US Open má Thiem v této sezoně zatím bilanci devět výher a osm porážek. Finalista Roland Garros z let 2018 a 2019 vypadl letos na pařížské antuce hned v prvním kole. "Poslední dva týdny jsem tvrdě trénoval a začíná se to lepšit. Chci dál pracovat, ve Wimbledonu se pokusit o co nejlepší výsledek a pak doufejme obhájit titul na US Open," dodal.

Olympijské účasti se ale nezříká nadobro. "Jsem ještě mladý a doufám, že budu moci reprezentovat Rakousko na olympijských hrách v Paříži v roce 2024," dodal sedmadvacetiletý tenista.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (78)
18.06.2021 19:53Od: paddy Kaderka
dnes Klausovi k narozeninám přinesl krabici tenisáků

myslíte, že je kupoval? smile

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vaclav-klaus-ma-osmdesatiny-podivejte-se-kdo-prisel-na-oslavu-167679
[ Reagovat ]
19.06.2021 13:13Od: Tomas_Smid_fan
Chudák Klaus, ten dopadlsmile založí nadaci a pak nemá ani na tenisákysmile
[ Reagovat ]
19.06.2021 13:15Od: Tomas_Smid_fan
*institutsmile
[ Reagovat ]
19.06.2021 13:28Od: turista
Patron zlodějů, tunelářů a podvodníků na míčky určitě má. Ale něco mu dát musejí k tomu jubileu.
[ Reagovat ]
19.06.2021 15:48Od: annah
smile
[ Reagovat ]
19.06.2021 16:43Od: FulnekUltras
koho jsi prosím volila v roce 1992 a 1996, jestli to není tajné?

pokud jsem "přestřelil" věk, omlouvám se... ;-)
[ Reagovat ]
19.06.2021 19:47Od: annah
Modré ptáky nikdy.
[ Reagovat ]
19.06.2021 13:40Od: paddy
250 lidí, rozpočet min. 1 tis Kč na osobu + pronájem Hradu za 250 tis

Celkem min. 500 000 Kč smile

Institut financuje zejména PPF, která by bez kuponové privatizace zůstala obyčejným dovozcem kopírek

PPF loni propustila 60 tis. lidí, tj. 45% všech zaměstnanců

Jak řekl Kellner v jednom z posledních interview "Jsem pravicový člověk se silným sociálním cítěním" smile

https://forbes.cz/jsem-pravicovy-clovek-se-silnym-socialnim-citenim-rika-o-sobe-petr-kellner-ve-vzacnem-videu/
[ Reagovat ]
18.06.2021 15:28Od: Mantra
nemohl by dobře reprezentovat...
dělá jako by v top 50 bylo 8 rakušanů smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 15:45Od: Tomas_Smid_fan
třeba Rodionovsmile
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:04Od: kolapse
jestli v tom zas nebude covid, v británii to začíná být drsný a vůbec se nedivím nadalovi že tam jet nechce. Pokud měli před 2 týdny cca 5,5k, dnes je to 11k. Za 3 týdny tam mohou být na 25-30k, a to je dost. A jak to bylo tehdá s britskou mutací ??? taky se to všude rozletělo do evropy.smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:13Od: Petr_Fisk
Už to v Evropě sviští a je to řádově v týdnech, kdy se to rozjede i v Česku.
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:18Od: kolapse
jj, jak říkáš, Německo už v tom taky lítá. Budou dovolený, to povalí jak nikdy smile smilesmile
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:33Od: Petr_Fisk
Je ale teplo, lidi jsou hodně venku, tím se ten rozjezd trošku přibrzdí.
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:21Od: Pe3k
To snad ne smile
Kdo je to Petr Fisk netuším (teda jméno máš top), ale Wilson Fisk, to je IMHO jeden z nejlepších záporáků historie kinematografie. Samozřejmě myšleno v podání Vincent D'Onofria smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:32Od: Petr_Fisk
Snad jsem Tě moc nevyděsil...smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 23:18Od: FulnekUltras
na flegra samozřejmě nemáš
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:43Od: gigin Ach jo...
http://imgway.cz/v/2uMC.jpg
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:50Od: Pe3k
Jak stará?
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:53Od: gigin
Boodles 2014, ten jeho rok no.
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:57Od: Pe3k
Posledně tu někdo vzpomínal lásku, asi tu sportovní. Už tak není jednoduché rozklíčovat proč se člověk zamiluje zrovna do té, či do toho a u sportovní lásky je to ještě složitější (hlavně jí nahradit, ženských je přeci jen 4 miliardy...) Génius a nebo jeho skromnější verze Federer jsou jenom jedni smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:00Od: gigin
Jo no :-D ale vůbec celkově ta atmosféra, lidi, pohoda a tak. Prostě paráda :)
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:22Od: Petr_Fisk
Ať zruší celou tu šaškárnu.
80% Japonců OH letos nechce a vypadá to, že nestihnou naočkovat ani všechny dobrovolné pracovníky. Sportovců, kteří tam nechtějí jet přibývá napříč všemi sporty, tak jakou pak hodnotu bude mít ta, která medaile.
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:26Od: tommr
jde o princip. Když se nepodaří uspořádat OH ani letos tak už asi nikdy ...
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:31Od: Petr_Fisk
OH se stejně za poslední desítky let dostaly úplně jinam, než by měly být.
Megalomanská akce, po které většinou zůstávají obrovské dluhy a rozpadající se sportoviště.
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:37Od: tommr
s tím souhlasím. Rozhodně by se měl program OH zredukovat jen na ty nejdůležitější sporty ...
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:41Od: Petr_Fisk
Třeba to nakonec kvůli covidu dopadne. "Všechno zlé k něčemu dobré"...
P.S. Vypadá to že dneska si Ma+Te moc neužijeme, leje tam jako z konve a bude až do noci.
[ Reagovat ]
18.06.2021 15:31Od: Mantra
dobrá strategie pro některé sportovce bez šancí na pořádný regulerní úspěch smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 17:05Od: Petr_Fisk
To už tady párkrát bylo v minulosti, když byl bojkot a nejen OH, ale i W 1973. Kodeš by mohl vyprávět. Když získal titul, tak 81 špičkových tenistů odmítlo nastoupit kvůli diskriminaci Piliče.
[ Reagovat ]
18.06.2021 19:37Od: brixner
No vidíš a k čemu to bylo dobrý? No třeba k tomu, že Jenda je jedinej náš wimbledonskej vítěz! (Drobnýho nech bejt)
Uznávam ale, že letošní OH jsou fakt na hraně, těžce na hraně...
[ Reagovat ]
18.06.2021 23:20Od: FulnekUltras
a lendloidi nikdy nevynechají příležitost tento titul patřičně znehodnotit smile
[ Reagovat ]
20.06.2021 00:40Od: turista
Já bych Kodešuv Wimbledonský titul neshazoval. Zasloužil si ho. Konkurence tam byla dobrá. I obávaný Connors tam tehdy hrál.
[ Reagovat ]
20.06.2021 10:26Od: Petr_Fisk
Ale já to neshazuji, prostě jen je třeba to vidět reálně. Podívej se třeba na tohle.
https://www.theneweuropean.co.uk/brexit-news/the-man-who-won-the-weirdest-wimbledon-ever-28414
nebo
https://www.wbur.org/onlyagame/2013/07/06/wimbledon-boycott
Prostě za normálních okolností by se finále Kodeš-Metreveli nikdy nehrálo.
[ Reagovat ]
20.06.2021 06:47Od: George_Renel
81 špičkových?
Považuješ třeba Jirku Veselého, který podobné příčky okupuje již léta za špičkového tenistu?
[ Reagovat ]
20.06.2021 10:19Od: Petr_Fisk
Téměř všichni z první sedmdesátky odstoupili mmj Stan Smith, obhajující šampion, dál např. John Newcombe, Arthur Ashe, Ken Rosewall, Bob Lutz, Roy Emerson, Cliff Drysdale a další.
Ilie Nastase and Jimmy Connors byly naprosté výjimky.
[ Reagovat ]
20.06.2021 11:08Od: George_Renel
Všechno to jsou hráči, které mohl Kodeš porazit.
[ Reagovat ]
20.06.2021 15:35Od: Petr_Fisk
Mohl, vyloučit se to nedá.
Stát se to mohlo, pravděpodobnost by ale byla hodně malá, to je vše.
Zkus si to představit dnes. Co by asi kdo říkal a psal, když by se třeba z Wimbledonu 2015 odhlásilo 81 hráčů z první stovky z první desítky tam zůstal jenom Federer a světová patnáctka pak hrála finále se světovou třináctkou.
BTW tehdy Connors nebyl ani v první patnáctce nasazených.
[ Reagovat ]
20.06.2021 16:32Od: George_Renel
Dnešek a čas 50 let zpátky nikdy a v ničem ve sportu nemůžeš porovnávat.
[ Reagovat ]
20.06.2021 17:45Od: EllNino
Hele ale podivej se, jak se koukali na Doma na USO.. a to tam chybelo jen ?par? ze stovky... co teprv 81 ...

Ale Honza toho vyuzil :) a to uz mu nikdo nevezme
[ Reagovat ]
20.06.2021 18:56Od: Petr_Fisk
A taky to tehdy on i třeba Nastase schytali, že nedrželi partu.
[ Reagovat ]
20.06.2021 17:56Od: turista
Ano.V té době Kodeš byl 3.ve světovém žebříčku.
[ Reagovat ]
20.06.2021 17:57Od: turista
A Kodešuv bekhend byl tehdy považován za nejlepší na celém okruhu.
[ Reagovat ]
20.06.2021 18:48Od: Petr_Fisk
Pro W 1973 byl Kodeš před odstoupením bojkotujících až 15. nasazený.
Ale zpět k pointě. Když by se něco podobného opakovalo kdykoliv jindy a v hlavní roli nebyl český tenista, ale někdo úplně jiný, platilo by pořád to stejné.
Konkurence prostě tehdy na W byla zlomkem toho jaká mohla být a když by podobná situace nastala dnes, velmi by hodnota vítězství byla zpochybňována.
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:15Od: Patik
Ja tomu nerozumiem teda myslel som si ze olympiáda a bojovať o medaile je ta najvyššia pocta pre každého športovca ktorá sa koná raz za 4 roky človek by povedal ze si ten tenista najde čas a formu na jeden turnaj ale oni sa z toho odhlasujú akoby to bola 500ka na konci sezóny.
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:19Od: Patik
Inak rozumiem ze pre tenistu je to iné.. Chcú mať GS.. To je pre nich cieľom.. Ale olympiáda predsa len.. Zlata medaila stupienky.. To je sen a najvyššia méta pre niektorých..pre tenistu by to mohlo znamenať aspoň niečo keď už štartujú niekde v Acapulcu alebo Barcelone.. Prečo nie Tokio.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:12Od: steve79
Nadal musí být hodně zničený. Od půlky dubna odehrál pět turnajů na antuce. Na odpočinek rozhodně má. Spíše mě udivuje Novak. Hrál přes čtyři hodiny s Berretinim, pak s Rafou a ještě k tomu finále, kde prohrával 0:2 na sety.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:15Od: kubiik
No u něj to taky nechápu. Sice ho tak detailně nesleduju, ale v porovnání s předchozími sezónami u něho nevidím žádné zpomalení, menší fyzičku, nic. Jestli to tak zvládne další 3 roky, tak těch GS udělá snad 30smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:19Od: steve79
Novak ještě udělá 3-4 Grandslamy, Rafa 2. U Rogera se bohužel domnivám, že žádný. Kdyby byl zarputilý jako Rafa, tak mohl mít o dva více. S del potrem 2009 a s Novak 2019 jsou Grandslamy, které považuji za ztracené.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:27Od: Pe3k
Odhadnou se to téměř nedá. Rafa ještě určitě vyhraje FO, no a pokud Novak zůstane zdravý a motivovaný a bude hrát do 40, pak jich může přidat ještě dost.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:42Od: ttopi
Rafa už za rok FO zcela jistě nevyhraje.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:46Od: kubiik
Důvod?
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:15Od: ttopi
Protože už teď měl podle mě slabší chvilky, za rok bude zase jeho tělo o rok unavenější. Já vím, že se to říká už dlouho, ale teď už je opravdu ve věku, kdy se tomu nedá bránit, prostě stárne a tečka. A taky bude zase o rok zkušenější ta nastupující generace.
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:24Od: kubiik
No už jsem se naučil za ty roky jedno...nikdy neodepisuj nikoho z BIG3.smile
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:44Od: ttopi
Souhlas. Ale s postupem času už se tomu nevyhneme.
[ Reagovat ]
18.06.2021 13:06Od: kubiik
To je fakt...až ukončí kariéru tak už je klidně odepíšusmile
[ Reagovat ]
18.06.2021 12:52Od: Pe3k
Že stárne atd. to je vše pravda, ale nebýt Djokovice, tak Rafa vyhrál i letos. Pro zbytek tour je strop vzít Rafovi set na RG, je třeba nalít si čistého vína...Každý rok ho tam Nole porážet nebude a Nadal je schopen to ještě minimálně 2x vyhrát.
[ Reagovat ]
18.06.2021 15:34Od: Mantra
to je stejné jako napsat třeba nebýt vítr, je bezvětří... voe prostě vždy tam bude někdo, kdo ho podělá, už to nevyhraje
[ Reagovat ]
18.06.2021 15:54Od: Pe3k
Na to si přišel jak?
[ Reagovat ]
19.06.2021 13:33Od: turista
V 36 letech ano. V 37 létech už těžko. To je sesup u všech.
[ Reagovat ]
20.06.2021 00:37Od: spaniel
To si zjistil pri pitvani, djokolande?
[ Reagovat ]
20.06.2021 00:46Od: turista
Ne. Při atletických závodech na vlastní kůži. Osobáky jsem si udělal mezi 26 až 31. Desítku jsem uměl za 39 minut do 33 let, za 41 až 42 minut do 36 let. Ve 37 létech už to bylo za 45.02 min.
[ Reagovat ]
20.06.2021 01:02Od: spaniel
Aha a ty jsi prototyp lidstva. Co plati u tebe, plati pro vsechny smile
[ Reagovat ]
20.06.2021 18:01Od: turista
Ne ale i u soupeřů došlo k významnějšímu poklesu výkonnosti kolem 37 let věku.
[ Reagovat ]
18.06.2021 17:10Od: Ondra979
je to pravdepodobne, za rok bude proste zase o neco snazsi ho porazit, ted uz je to v podstate jiste. a to muze byt sance pro Zvereva, Tsitsiho a pripadne nekoho dalsiho z mladych..letos by ho jeste nejspis nedali, ale prist uz budou mit sanci..samozrejme, muze porad Nadal vyhrat, ale bude potrebovat stesti na los, podminky atd..
[ Reagovat ]
18.06.2021 10:20Od: Pe3k
Ještě před týdnem jsem si myslel, jak je tenis v dobré fázi. Tři nejlepší hráči všech dob ještě hrají a nová nastupující generace už se jim pomalu přibližuje. V ženách tam máme spoustu želízek v ohni a nová brzy dorostou smile .
Ted už to nevidím tak pozitivně. Tahle moda vynechávání turnajů se mi vůbec a ani trošku nelíbí, hlavně když nejde o Paira, ale o hvězdy typu Nadal, Thiem, Osaka. Samozřejmě každý pro to má své důvody a řekněme, že některé z nich jsou i dobré a možná se to prostě jen špatně sešlo.
[ Reagovat ]
18.06.2021 10:46Od: kubiik
Hele nechcu rýpat, ale Rogera tam nezahrněš? V době, kdy cíleně vynechával FO ho všichni nosili na ramenou, jak dělá super rozhodnutí. Ale teď píšeš o vynechávání turnajů a nezmíníš i jehosmile Já to ze svého pohledu chápu u těch starších hráčů - nevydrží tolik, co kdysi, takže si kalendář udělají dle potřeby. U těch mladších pochopím, když se cití vyhořelej, bez štávy, tak potřebuje chvilku vypadnout z toho kolotoče a vynechá nějakej masters nebo tak...ne ale GS, OH, TM. To jsou 3 nejdůležitější akce, o který by se prostě mlaďoši měli rvát.
[ Reagovat ]
18.06.2021 10:54Od: Pe3k
Nechtěl jsem rozepisovat každý případ a Rogera jsem tam ani neuvedl, protože pokud má někdo právo vynechat turnaj, pak je to právě 40 ti letý Federer po 4 operacích kolena.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:02Od: annah
Ale on antuku vynechaval i daleko dřív. Rafa to dělá s Wimblem úplně že stejného důvodu, má na to stejné právo jako Roger. A Thiem se asi musí cítit dost v lese, cítí, že po Wimbledonu si musí odpočinout, protože ho čeká těžká obhajoba.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:11Od: kubiik
No těch hráčů, kteří budou náchylnější ke zranění tam je víc...a s věkem roste riziko...takže i Nadal bude náchylnější se svýma kolenama - ano naštěstí zatím se to dalo vyřešit bez operace, nebo Murray s kyčlí...každopádně hráči v tom pokročilejším věku už budou náchylnější na jakékoliv zranění např. v podobě nějakého svalového zranění (např. natržený sval - zdravíme do Bělehradusmile). Prostě abych to shrnul, u těch starších hráčů to pěčlivé plánování kalendáře chápu. Ať je to Nadal, Federer to je fuk.
[ Reagovat ]
18.06.2021 10:46Od: gigin
To je tou gestapáckou situací. Restrikce a tak. Se jim nedivím.
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:04Od: Grape
Tenis je stále fyzicky náročnější, turnajů stále přibývá... Při tomhle pokračujícím trendu to bude s vynecháváním turnajů stále horší a horší.
[ Reagovat ]
18.06.2021 09:21Od: kubiik
Hmm Djokovi se cestička pomalu umetá. Hodně bych se divil, kdyby tam nejel. Kdyby získal zlato, tak už by měl všechnosmile Misky vah o největšího kozla vesmíru by se zas o něco naklonily směrem k němusmilesmile
[ Reagovat ]
18.06.2021 09:43Od: ipko
myslím, že aj Roger veľmi chce zlato, ale tie súčasné šance proti Novakovi sa nedajú porovnaťsmile
[ Reagovat ]
18.06.2021 10:04Od: kubiik
No myslím, že ten už svoje příležitosti prošvihl.
[ Reagovat ]
18.06.2021 10:50Od: Usm
tak OH se hraje na dva vítězné, takže tam to Djoovic nemá ani zdaleka jisté - snad jen finále je na tři vítězné???
[ Reagovat ]
18.06.2021 11:05Od: kubiik
Pokud se nic nezměnilo, tak by to tak mělo být. taky jsem nad tím uvažoval, že cestou do finále ho někdo sundat může, jako v minulosti. Pokud by se ale doplácal do finále, tak upřímně nevím, kdo by ho tam na 3 vítězný dal.smile
[ Reagovat ]
19.06.2021 13:35Od: turista
Jisté to nemá. Souhlasím.
[ Reagovat ]
18.06.2021 15:36Od: Mantra
takovej Grand Slam sezony + OH . jakože nejsem ani trochu jeho fanoušek, z toho mě nemůžete podezírat, ale u toho bych chtěl být smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist