Pravidlům navzdory. Američanka Gauffová dostala divokou kartu na US Open

  • Americká naděje Cori Gauffová, jež na sebe upozornila postupem do osmifinále Wimbledonu, dostala divokou kartu do hlavní soutěže US Open. Teprve patnáctiletá hráčka se zúčastní druhého grandslamu v kariéře, i když startem v New Yorku poruší pravidla WTA.
    13. 8., aktualizováno 14. 8. | Aktuality |  48 komentářů
    Cori Gauffová (© AFP)Cori Gauffová (© AFP) 
     
  • Profil hráče

Regule ženské tenisové asociace totiž umožňují hráčkám mladším šestnácti let zúčastnit se maximálně 10 turnajů a přijmout nejvýše tři divoké karty za rok. Gauffová tento limit naplnila pozvánkami do kvalifikací na Roland Garros, ve Wimbledonu a do hlavní soutěže v Miami. Grandslamy se nicméně pravidly WTA řídit nemusí, proto dnes podle očekávání pořadatelé US Open mladé hvězdičce divokou kartu udělili.

Patnáctiletá Gauffová se kvalifikovala do hlavní soutěže Wimbledonu jako nejmladší tenistka v historii a v prvním kole šokovala vítězstvím nad pětinásobnou šampionkou Venus Williamsovou. Tehdy 313. hráčku světa zastavila až v osmifinále pozdější vítězka Simona Halepová z Rumunska.

Aktuálně Gauffové patří 140. místo v žebříčku, začátkem srpna ve Washingtonu získala první titul na WTA Tour ve čtyřhře.

Divokou kartu do kvalifikace US Open dnes dostal mimo jiné také devatenáctiletý Američan Sebastian Korda, syn českého grandslamového šampiona Petra Kordy.

Divoké karty na US Open 2019:
dvouhra mužů dvouhra žen
Ernesto Escobedo (USA) Kristie Ahnová (USA)
Bjorn Fratangelo (USA) Francesca Di Lorenzová (USA)
Marcos Giron (USA) Cori Gauffová (USA)
Antoine Hoang (Fr.) Caty McNallyová (USA)
Denis Kudla (USA) Whitney Osuigweová (USA)
Jack Sock (USA) Diane Parryová (Fr.)
Zachary Svajda (USA) Samantha Stosurová (Austr.)
Thanasi Kokkinakis (Austr.) Katie Volynetsová  (USA)

 

 

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (48)
14.08.2019 21:58Od: tommr Marie Bouzková
American CiCi Bellis has withdrawn from the US Open due to a continuing right elbow injury. Lin Zhu (CHN) moves into the Main Draw. Marie Bouzkova (CZE) is now the first player out ...
[ Reagovat ]
14.08.2019 22:00Od: EllNino
Tak to jsem zvědav, ale kvalda už se bude losovat za par dní ...
[ Reagovat ]
14.08.2019 22:03Od: tommr
ona by Marii myslím ani ta kvalda neuškodila ...
[ Reagovat ]
14.08.2019 22:04Od: EllNino
No jit do kvaldy z 53. místa, to by byl snad nejakej rekord
[ Reagovat ]
14.08.2019 22:21Od: tommr
nevím jestli rekord, ale velká smůla určitě. Ale zase by se v kvaldě Marie pěkně rozehrála a získala by i nějakej ten bod navíc ...
[ Reagovat ]
14.08.2019 19:29Od: Smazaný účet Cori
Má smůlu, že ve Wimbledonu postoupila od 4. kola. Kdyby dostala divokou kartu jako hráčka mimo první tisícovku (v r. 2014 tehdy patnáctiletá C. C. Bellis), nebyl by takový poprask...
[ Reagovat ]
14.08.2019 19:49Od: slacker
ma "smulu" ze chce byt dalsi otravna Serena
[ Reagovat ]
14.08.2019 16:03Od: blixa
Zanechal bych zatím spekulací. Až se právníci WTA a ITF dohodnou, zda to bylo podle pravidel nebo ne, pak si vzájemně nafackujme :D
[ Reagovat ]
14.08.2019 17:29Od: rybicka
Spekulace, nespekulace, je to fakt, který můžeme jen jediné. Vzít na vědomí.

Jestli jí to pomůže, nebo ublíží, holt není naše starost. U mne tím má nějaké body v "kanadském bodování" mínus, ale to je pro kohokoliv nepodstatné, natož pro ni.

Hlavně bude to kšeft. Hned v prvním kole tahák... Možná to je důvod všeho?
[ Reagovat ]
14.08.2019 16:00Od: double10
Pro me je toto rozhodnuti naprosto pochopitelne. Vse by se melo delat primarne pro sport a pro to, aby byli divaci spokojeni. At na stadionu nebo u televiznich obrazovek. Jasne, ze to asi neni fer k zebricku a postaveni ostatnich tenistek, ale toto rozhodnuti je primarne spravne. Jde jednak o pomoc mlade tenistce, domaci tenistce, ktera muze byt budoucnosti sportu, takze vsichni domaci fandove ji budou chtit (zvlast po obrovskem uspechu na Wimbledonu) videt i v New Yorku. Toto vzdy byl a bude smysl divokych karet a jedna se tak podle toho na kazdej turnaji, a je jedno jestli je to ATP / WTA, challenger, ITF, apod. Mladi domaci hraci proste primarne dostanou prilezitost a tak by to melo byt. A jestli se kvuli tomu chce nekdo citit ublizene, tak muze, ale je to jeho boj. Proste treba Cesko je mala zeme, tudiz zadne Grand Slamy neporada, stejne jako nema more. USA je svetovy velikan, porada US Open a muze si tedy zvolit sve WC na turnaj. A co jako?
[ Reagovat ]
14.08.2019 15:21Od: Blondie
Dívám se na to spíše z pohledu té dívenky.
Jistě, zahrát si v 15 letech GS, navíc domácí, musí být strašná pecka a vlastně bych jí to přála.

Jen se obávám, že:
a) to na ni (i po USO) upře až moc pozornosti a dostane ji to pod neskutečný tlak,
b) vytvoří jí to početnou skupinu haterů, u kterých se už nikdy nezbaví nálepky protežované,
c) zvykne si, že se kvůli ní ohýbají pravidla.

Myslím, že to není nic, co patnáctileté dítě (protože dítě rozhodně je) potřebuje. Podívejte, jak to nezvládla Eugenie Bouchard, a ta byla o míle dál.

Tak snad se s tím Cori porve.
[ Reagovat ]
14.08.2019 17:40Od: rybicka
+1
[ Reagovat ]
14.08.2019 10:24Od: Hook2424 Nadpis jako z dezinformačního webu!
..jak už je psáno níže! US-open spadá pod ITF! Nikoliv pod WTA, takže žádné pravidlo porušeno "NEBYLO" tečka.
[ Reagovat ]
14.08.2019 10:37Od: Smazaný účet
+1
[ Reagovat ]
14.08.2019 10:49Od: Vlk-v-trave
Zato ty to budes Machr prez Machry.
GS nespada ani pod ITF...(((cesky wiki fejk, na ktery se chytne gde jaky kobzol:)))
[ Reagovat ]
14.08.2019 12:57Od: Stan_Borowitz Re: Hook2424
Zato tvůj výklad je tendenční jak z bakalomédií nebo veřejnoprávní televiza...

Celkem by mne zajímalo, odkdy se hráč/hráčka nemusí na nějakém turnaji, ať spadá pod koho chce, řídit pravidly ATP/WTA... pokud nastoupí a bude hrát, poruší Gauffová naprosto jasně pravidla WTA, jak se v článku píše. A organizátoři US Open ji k tomu porušení pravidel udělením WC evidentně úmyslně navádějí.

Čili nadpis je naprosto v pořádku.
[ Reagovat ]
14.08.2019 01:11Od: johana
Pamatujete si na patnáctiletý ukrajinský zázrak jménem Kostjuková? Vloni zazářila na Australian Open. Od té doby prochází kvalifikacemi, žádné divoké karty, asi proto, že reprezentuje špatnou zemi. Co třeba dát divokou kartu Marii Bouzkové? V žebříčku je momentálně 53. a musí hrát kvalifikaci.
[ Reagovat ]
13.08.2019 23:52Od: d@ve Nespravedlnost
Pokud to má být tenisová naděje jak se patří, tak ať sama ukáže, co v ní je.. A ne, že jí (oproti jiným talentům) někdo bude umetat cestičku..
Myslím, že tímto škodí i jí samotné..
[ Reagovat ]
14.08.2019 00:26Od: tommr
jj když uspěje bude mít vždycky na talíři, že toho dosáhla jen porušením pravidel. A když neuspěje tak se jí lidi ještě vysmějou ...
[ Reagovat ]
14.08.2019 00:49Od: svetova.dvojka
Lidi ? spíše nechutní hejtři...
[ Reagovat ]
14.08.2019 08:59Od: rybicka
A co když lidi? Pouze skutečně podráždění protekcí? Kdyby byla bílá a nelíbilo se, byli by ti kritizujicí - lidé, nebo hejtři?
[ Reagovat ]
14.08.2019 09:00Od: rybicka
Nebo, kdyby to byla Ruska?
[ Reagovat ]
13.08.2019 23:23Od: Torresek
Dost nečekané :D
Já v tom vidím dvě strany
Čekal jsem že to američané udělají, jejich národní hrdost a jak se ke všemu od nich staví strašně národně tak toto byl očekávaný krok.
Jenže co Cori? Samozdřejmě skvělý talent ale jen ať není veliký tlak na ní...může to unést a stát se mega hvězdou a nebo se rozsypat, herně na to má a teď hlava.
[ Reagovat ]
13.08.2019 23:36Od: blixa
Jestli má být někdo budoucnost tenisu, tak ať je to Cori a ne ten rumunskej bubrlíček ...
[ Reagovat ]
14.08.2019 01:41Od: slacker
at to neni ani rumunsky bumbrlicek ani nejaka Cori ale at je to nejradeji Ceska
[ Reagovat ]
13.08.2019 23:03Od: Stan_Borowitz
Takže nějakou jinou holku sprostě obrali minimálně o 58 tisíc amerických doláčů, body. To je tedy dobro věci přesně v duchu tzv. "liberální" demokracie...
[ Reagovat ]
13.08.2019 23:07Od: svetova.dvojka
Samozřejmě, pamatujte si, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
A mimochodem pořád nesrovnatelně lepší liberální demokracie než lidová...
[ Reagovat ]
14.08.2019 00:20Od: DORSCH
liberalna demokracia je ako pomazankove maslo,to tiez nie je maslo...
[ Reagovat ]
14.08.2019 00:32Od: blixa
No to bych zrovna neřekl.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Liber%C3%A1ln%C3%AD_demokracie

Samotný termín demokracie je relativně nicneříkající, protože ho zneužívají i ryze diktátorské režimy.
[ Reagovat ]
14.08.2019 01:08Od: DORSCH
diky,definiciu som nemal nastudovanu,zaujala ma pasaz o "loajalnej opozicii",pise sa tam,ze je to jeden z klucovych bodov,tym padom to potvrdzuje moje tvrdenie o "pomazankovom masle",raz davno som cital,ze vrcholom demokracie je diktatura,je to jej prirodzeny vyvoj,dlho som tomu nerozumel,dnes to uz chapem,nech je ten prechod akokolvek dlhy,starovekym rimanom to trvalo cca 500rokov
[ Reagovat ]
14.08.2019 13:02Od: Stan_Borowitz
"Loajální opozice" je boží termín, to jsem ještě neslyšel. Oni vůbec neomarxisti, nebo jak oni si říkají "liberální demokraté" mají zajímavé představy o základních demokratických hodnotách, třeba takové svobodě slova.
[ Reagovat ]
14.08.2019 13:05Od: Stan_Borowitz Re: svetova.dvojka
Já dávám přednost demokracii bez přívlastků. Každý přívlastek ji totiž nějak omezuje a každé omezení demokracie vede dříve nebo později k jejímu konci. Problém "lidové" demokracie nebyl v názvu, ale v tom, že to žádná demokracie nebyla. "Liberální" demokracie mílovými kroky směřuje k témuž.
[ Reagovat ]
14.08.2019 01:20Od: Forehand
Kazdý GS nejakú holku oberú o 58K..

Divoké karty sú bohuzial bezná vec a usporiadatel si vyhradzuje právo udelit to komukolvek. Vo finále isli podla pravidiek, kedze pravidlá medzičasom novelizovali do takej podoby, aby porušenel neboli...

Udelit WC 15r super talentovanej hrácke je pre mna legitimne, hoci o miesto v hlavnej sutazi pride niekto iný. Ale ten iný, resp. iná mala mozno 10r kariéry na to, aby sa dostala do prvej stovky v rebricku a nemusela hrat na GS kvalifikáciu.

Ludia plačú, ze nie su talenty, tak toto je jeden z nastrojov, ako ich napriklad podporit. U mne dobrý.
[ Reagovat ]
14.08.2019 06:29Od: Roger_Federer
Souhlas
[ Reagovat ]
14.08.2019 07:45Od: annah
Taky souhlas. Pravidla se nemusí vždycky dodržovat do puntíku, občas ve výjimečných případech není na škodu je vynechat. A Cori je navíc domácí hráčka, tak i z toho pohledu není divné, že zrovna jí dali divokou kartu.
[ Reagovat ]
14.08.2019 09:16Od: Smazaný účet
Souhlas.
Komu jinému by měli dát na "domácím" turnaji divokou kartu?
Pro Cori rozhodně lepší než hrát kvalifikaci. Její zápas bude tahákem 1. kola, ať už dopadne jakkoli.
[ Reagovat ]
14.08.2019 12:48Od: Stan_Borowitz
No to je jednoduché, přece tomu, kdo na ni má nárok podle pravidel...
[ Reagovat ]
14.08.2019 12:47Od: Stan_Borowitz
Pokud je to v souladu s pravidly, tak s tím nemám problém. Pokud není, tak s tím problém mám a překvapuje mne, že někdo ne.

Jenže jestli je to v souladu s pravidly nebo ne je krajně nejasné, je kolem toho spousta protichůdných informací.
[ Reagovat ]
14.08.2019 13:00Od: Forehand
Suhlasim, je to mlžené a zmätočné..

Faktom vsak je, ze USO nema nic s WTA.

A divoké karty udeluje vyslovene USTA, americká tenisová federácia, takze nerozumiem tomu poprasku. V Amerike sa dost riesi, preco nedostal WC aj talentovaný T. Paul, ktory siel s Thiemom v prvom kole RG skoro do stavu 2:0 na sety. V TB druhého viedol 4:0.
[ Reagovat ]
14.08.2019 15:00Od: Stan_Borowitz
Jak píšu výše, hráčka má smlouvu s WTA a dost bych se divil, kdyby v ní stálo, že se pravidly podle této smlouvy nemusí na některých turnajích řídit. Takže pravidla poruší ona, USO se na tom pouze podílí. WTA by ji logicky za ten start měla potrestat odebráním prize money a bodů...
[ Reagovat ]
14.08.2019 15:08Od: blixa
Zase logické je, že smlouva se týká pouze WTA turnajů. Těžko může WTA vyžadovat plnění smlouvy na jiných turnajích. Myslím, že tento problém bude zapeklitý i pro právníky WTA a ITF. Ohledně GS jsou mezi ITF a WTA nějaké smlouvy, těžko říct čeho všeho se týkají.
[ Reagovat ]
15.08.2019 11:39Od: Stan_Borowitz
Jj, je to určitě zapeklitá právní otázka, ale morálně mi připadá poměrně jasná. Už s ohledem na smysl toho pravidla, jak byl v médiích prezentován...
[ Reagovat ]
14.08.2019 19:54Od: Kozoroh
Před dvěma lety na USO prohrál Tommy Paul deblový zápas 1. kola 0:6, 0:6. Podle toho, co jsem četl na MTF, pro pořadatele to bylo tankování zápasu. Od té doby mají na něj pifku.
[ Reagovat ]
13.08.2019 22:06Od: svetova.dvojka
Někdy je potřeba udělat výjimku v zákonech a pravidlech, když je to pro dobro věci nebo pro dobro demokracie.
Palec nahoru za tohle rozhodnutí.
[ Reagovat ]
13.08.2019 22:08Od: blixa
Já za tím žádné "dobro věci" nevidím, jen business.
[ Reagovat ]
13.08.2019 22:13Od: Smazaný účet
tak musia z nej vytazit maximum kym sa da, pretoze je to len nafuknuta bublina.
[ Reagovat ]
13.08.2019 22:46Od: Marduch
Presne v duchu "Refugees" welcome, vid Neziskovko.
[ Reagovat ]
14.08.2019 09:43Od: Forehand
Nakoniec vynimku potrebné urobit vraj ani nebolo.

Grandslamy sú pod záštitou ITF, takze oni sa naozaj nemusia riadit pravidlami WTA. Obavam sa, ze tento spor sa umelo nafúkol.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist