Ramos si vyšlápl na Raonice a je ve čtvrtfinále French Open

  • Albert Ramos na French Open porazil světovou devítku Kanaďana Milose Raonice a postupem do čtvrtfinále už potřetí vylepšil své grandslamové maximum. O semifinále si osmadvacetiletý Španěl zahraje s obhájcem titulu Stanem Wawrinkou.
    29. 5. 2016, aktualizováno 30. 5. 2016 | Aktuality |  61 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Albert Ramos si jednou zahrál ve finále turnaje ATP a byl 38. hráčem světa, na grandslamech se ale nikdy neprosadil. Na každém z nich se jen jednou dostal do druhého kola, na kontě měl tedy pouhé čtyři vítězné zápasy.

Tento týden však osmadvacetiletý Španěl počet grandslamových výher už zdvojnásobil. Na Roland Garros antukový specialista porazil Argentince Zeballose a Trugellitiho, v pěti setech udolal Američana Socka a v dnešním osmifinále si vyšlápl i na světovou devítku Milose Raonice. Favorizovaného Kanaďana přehrál až nečekaně snadno 6-2 6-4 6-4.

Levoruký Ramos v zápase odvrátil šest ze sedmi brejkbolů, když o jediný servis přišel na začátku druhého setu. Raonic se ale do hry vrátit nedokázal. Španělský tenista zaznamenal okamžitý rebrejk a nakonec si došel pro jednu z nejcennějších výher kariéry.



"Nevím, co na to říct. Jsem moc šťastný, protože jsem poprvé ve čtvrtfinále," radoval se Ramos. "Odehrál jsem dobrý zápas, bojoval jsem o každý míč. Dnes mi určitě hodně pomohly pomalé podmínky, počasí i diváci. V prvním setu jsem diktoval hru, ale na konci zápasu jsem byl nervózní. Jsem rád, že jsem to nakonec ukončil a neudělal z toho zbytečné drama," komentoval 55. hráč světa.

Ramos se stal prvním nenasazeným čtvrtfinalistou French Open od roku 2011. O postup mezi kvarteto nejlepších si zahraje s loňským šampionem Stanem Wawrinkou, s nímž prohrál všech šest vzájemných duelů. Naposledy minulý týden v Ženevě mu sebral pouhé dva gamy. "Nedávno jsem se Stanem hrál a prohrál jsem 1-6 1-6. Bylo to pro mě těžké, ale zítra se na další zápas určitě dobře připravím," řekl Ramos.

Jednatřicetiletý Švýcar Wawrinka si i po dnešku dál drží naději na to, že poprvé v kariéře obhájí grandslamový titul. V osmifinále zdolal 7-6 6-7 6-3 6-2 Srba Viktora Troického, vedení ve vzájemné bilanci zvšil na 5-0 a svou neporazitelnost prodloužil na osm zápasů.

Jeden míček od překvapení byl Radek Štěpánek v třetím kole čtyřhry. Spolu s novým srbským spoluhráčem Nenadem Zimonjičem měli v tie-breaku druhé sady za stavu 6-5 mečbol proti americkým dvojčatům Bobu a Mikeu Bryanovým, šestnáctinásobní grandslamoví šampioni však zkrácenou hru získali 8-6 a dokráčeli k vítězství 4-6 7-6 6-3.

• FRENCH OPEN 2016 •
Francie / Paříž, antuka, 12.032.000 dolarů
nedělní výsledky mužů (29. 05. 2016)
• Dvouhra - osmifinále •
Murray (2-Brit.) - Isner (15-USA) 7-6(9) 6-4 6-3
Wawrinka (3-Šp.) - Troicki (22-Srb.) 7-6(5) 6-7(7) 6-3 6-2
Gasquet (9-Fr.) - Nišikori (5-Jap.) 6-4 6-2 4-6 6-2
Ramos (Šp.) - Raonic (8-Kan.) 6-2 6-4 6-4
• Čtyřhra - osmifinále •
M. Bryan/B. Bryan (5-USA) - Štěpánek/Zimonjič (12-Srb.) 4-6 7-6(6) 6-3
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (61)
30.05.2016 06:12Od: MartinPa
Standa zatím kontrolovaný výkon - a to si ještě nenatáh své vítězné trencle :-)
[ Reagovat ]
30.05.2016 07:26Od: Krisboy
Zatím nebyly potřeba, tyhle vořezávátka spláchne i v obnošenejch hadrech ze sekáče.
[ Reagovat ]
30.05.2016 08:39Od: MartinPa
Ano, to bude ono, schovává si je na finálové zápasy - od loňska budou již pěkně uleželé a zatuchlé, takže mohou pomoci rozhodit soupeře, případně jej donutit k neuváženým chybám - zvláště pokud bud vát vánek od Stana či při hře na síti :-)
[ Reagovat ]
29.05.2016 20:23Od: Smazaný účet
ALez Richard! To je neuvěřitelné, že na domácím GS tak dlouho nemohl prorazit. Doteď byl jeho nejcennější skalp v Paříži Kevin Anderson, což myslím mluví za vše... Ale dnes hrál luxusně, jeho jednoručák, to je prostě eyegasmus, ten poměr W/UE +18 tuším, to se taky nevidí, kor na tak pomalé antuce, jak dnes byla v Paříži. Jsem rád, že i když nehraje Roger, tak je na co se dívat. V obou půlkách pavouka mám tenisty, co jim budu fandit. Richard a Gulba. Tak snad to chlapci nepo..rou hned v QF.
[ Reagovat ]
29.05.2016 20:23Od: Smazaný účet
No Ernie tam ještě ani není. :D
[ Reagovat ]
30.05.2016 00:37Od: Davor1 Re: allez Ríša !!
Celý turnaj hrá fantasticky, pred zápasom som mu veril aj keď bol jasný outsider. Nishi je síce môj topfavorit, ale Richard je srdcovka, fandím mu odkedy sledujem tenis, čiže ešte o dosť dlhšie ako Keiovi a tak mi jeho výhra vôbec nevadí, práve naopak, som rád, že konečne na domácom turnaji spravil výsledok, čakal na neho neskutočne dlho a bolo vidieť, akú obrovskú motiváciu dnes má.
Čo sa týka jeho herného prejavu, pre mňa hrá na pohľad asi najestetickejší tenis, neskutočne nádherný ten BH, škoda, že nemá trochu viac nebezpečný FH a väčšiu fyzickú odolnosť, to by bol schopný popreháňať aj big4, snáď ešte aspoň jeden veľký výsledok urobí, potešil by aspoň nejaký ten Masters :D
[ Reagovat ]
29.05.2016 20:22Od: Mayo
Som veľmi prekvapený, že Kei vypadol s Rišárom. Čakal som, že Kei vyfacká Rišára max. v 4 setoch. Pre AM je RG lepší súper ako KN si myslím ale uvidíme. už začína finišovať turnaj, takže to začne.
[ Reagovat ]
29.05.2016 20:51Od: Kozoroh
Rišár lehčím soupeřem? Nesouhlasím, Gasquet dokázal Můru porazit 3x, zatímco Niši jen 1x (na TM 14). Na antuce Niši a Můra svedli jeden duel a Murray ho v klidu vyhrál. To s Gasquetem na svedl tři bitvy na hlíně, jednu vyhrál Gasquet v Římě 12, zbylé dvě Murray na FO 10 a 12 (v obou těcto utkáních měl Andy co dělat, aby vyhrál). Takže za mě - Murrayho v ČF čeká horší soupeř, který navíc může počítat s velkou podporou publika.
[ Reagovat ]
29.05.2016 22:28Od: Grigor_Murray
Zato Djokovic už tam soupeře ani nemá. Berdych ani Ferrer není žádný problém. Thiem, Goffin, (Gulbisovi). Ti budou rádi když v semifinále uhraji aspoň set. Andy to má tentokrát mnohem těžší. Nejdřív Rišár, potom Standa nejspíš.Nikdo mu fandit samozřejmě nebude, protože je to přímí souboj Fra-Gbr. Jestli to tentokrát Djokovic nevyhraje, tak už nevím kdy jindy, lehčí to snad už mít ani nemůže. Možná to finále by mohlo být dramatičtější, v případě Andyho nebo Stana, jinak je to jasnacka.
[ Reagovat ]
29.05.2016 22:54Od: Mayo
vôbec ma nezaujíma, že Nišikori vyhral nad Murraym iba 1x...podľa mňa je Kei ťažší súper a bodka.
[ Reagovat ]
29.05.2016 22:23Od: turista
No na Nishim se musela projevit únava po pětiseťáku s Verdascem. Murray nejspíš nad Gasquetem vyhraje. Pokud ne tak má Nole titul jistý. Ríša to na Noleho neumí.
[ Reagovat ]
29.05.2016 20:08Od: kada.tom
Dneska dvě překvapení v mužské části a ani z jednoho nemám vůbec radost :-( asi zraněný Milos podlehl Ramosovi, který hrál ale hodně dobře a tím je tak Wawrinka prakticky v SF ... a Nishi patrně padne s Gasquetem, což je bude pro Andyho určitě překvápko, čekal se souboj s Keiem ... no, Andy si snad poradí a v Sf Wawrinku vyřadí
[ Reagovat ]
29.05.2016 19:58Od: mahycek
Asi hodinu na to koukám a Gasquet má snad životní formu. Śkoda, že na to doplatí asi Nishi, který má větší předpoklad jít dále. Richardovi tolik nevěřím. Co když to půjde do pátého. Jinak Gasquet, fakt překvapuje, konečně prodává potenciál který má. Ale na silnou čtyřku, pokud to můžeme ještě nazvat, stejně nemá.
[ Reagovat ]
29.05.2016 19:36Od: kada.tom
A Nishi ještě bojuje, určitě na to má otočit to :-)
[ Reagovat ]
29.05.2016 19:20Od: kada.tom
Andy jde dál, s Johnem to byl vcelku hezký zápas :-)
[ Reagovat ]
29.05.2016 17:33Od: Smazaný účet
Tak ořezávátko určitě není je to vynikající antukar ale kurz přes dva je pritazeny za vlasy možná bych Toma lehoulince favorizoval čistě můj názor.
[ Reagovat ]
29.05.2016 17:46Od: darek.vrana
Já to vidím 50:50. Nezapomeň na ty dva kanáry od Goffina...
[ Reagovat ]
29.05.2016 18:55Od: lars
a Ferrer "tenisove prohral" s Istominem v Zeneve :)
[ Reagovat ]
29.05.2016 17:14Od: Smazaný účet
Kurz na berdu proto fererovi 2.06??bookmekri asi chlastali dělají jak kbyby hrál proti rosolovi nebo pavlaskovi. Aspoň vyhraju balík peněz když dám na rebela hraje v dobré formě. Bookmekri jsou fakt vypatlanci!!
[ Reagovat ]
29.05.2016 17:29Od: darek.vrana
Tak on Ferrer snad taky není nějaké ořezávátko, ne? Navíc třeba u Fortuny to začalo na rovině a postupně roste, takže je to reakce na chování sázkařů.
[ Reagovat ]
29.05.2016 17:13Od: Davor1
Gratulácia Ramosovi, už si zaslúžil nejaký prenikavejší výsledok, keď má formu, je to nebezpečný hráč. Výsledok ma až tak neprekvapuje, Raonič sa mi nepáčil už proti Martinovi, síce to zvládol v troch setoch, ale Martin ho niekoľkokrát brejkol, držal sa s ním v pohode vo výmenách a nebyť jeho slabého servisu, mohol mu aj nejaký set zobrať. A to je Martin tenista, ktorý tento rok dostal na antuke aj od hráčov ako Mektič či Bangoura (obaja z tretej stovky) 6-0,6-2 a 6-1,6-2.

Vo štvrťfinále to asi bude pre Stana malina, pred týždňom mu dal v Ženeve dvakrát 6-1 a celkovo s ním má bilanciu 6-0 na zápasy.

Repríza vlaňajšieho finále mi začína pripadať čoraz reálnejšia, Djokovič do finále proste musí postúpiť, nemá ho tam kto zastaviť (Thiem tento rok ešte nie) a Stan v semi proti Andymu/Nishimu bude mať veľké šance, rozohral sa parádne a v top forme ho na antuke je takmer nemožné zastaviť...
[ Reagovat ]
29.05.2016 18:57Od: lars
neflakej se, a tlac Kei k vyhre :)
[ Reagovat ]
29.05.2016 19:35Od: Davor1
Neviem koho mám tlačiť, obaja sú moji favoriti :-))
[ Reagovat ]
29.05.2016 19:57Od: lars
Keije .Montfiels Ti nehraje :)
[ Reagovat ]
29.05.2016 20:58Od: Kozoroh
A budeš tlačit Ríšu do finále? Já bych mu finále FO přál.
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:40Od: kada.tom
Andy ukořistil set v TB. Ještěže tak, nechci žádný zdržovačky, čekám na Agu :-)
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:46Od: Smazaný účet
Jestli Stan letos obhájí titul, bude to mít poloviční hodnotu než loni. Loni v cestě k titulu musel porazit aspoň Federera, letos se jemu i Nadalovi vyhnul.
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:52Od: PetaM
Což ovšem není jeho chyba.
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:04Od: Smazaný účet
Vím, že to není jeho chyba. Ale zkrátka to tak je - tím, že proti němu nestojí ani jeden z ostatních 64 vítězů RG, je jeho cesta k titulu významně usnadněna a může se na základě toho zlehčovat. Přestože je všem jasné, že SW jako nejlepší antukář současnosti by jak Rogera tak Rafu v pohodě porazil (resp. Rafu v pohodě, Roger by mu možná vzal set).
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:08Od: PetaM
Roger taky nikdy Nadala na FO neporazil a stejně z něj má titul :D A nevím, že by mu to lidi předhazovali :D
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:16Od: Smazaný účet
Roger porazil v roce 2010 a 2011 Wawrinku (pozdějšího vítěze RG). 2005 porazil Moyu (bývalého vítěze). Tím je jeho RG titul ospravedlněný a zasloužený.
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:21Od: Smazaný účet
Z toho mi vychází, že není fér, že Roger porazil na RG 3 vítěze RG a má z toho jen 1 titul a Stan by měl mít na kontě 1 skalp vítěze RG na RG a za odměnu 2 tituly? Naopak pokud by Wawrinku porazil Ramos a pak získal titul, měl by 1 skalp RG vítěze na RG + 1 titul, takže karma v rovnováze a bylo by to jakžtakž zasloužené (i když ne tak jako u Rogera).
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:46Od: PetaM
Letos ho ve finále porazí Novak. :D
[ Reagovat ]
29.05.2016 17:11Od: a.magerova
Takže jednoznačně za to vše může Rafa - chrťa jeden chrťatej, kdyby "nevyžral" 9 titulů a nechal každý rok vyhrát někoho jiného, mohl si letos klidně odstoupit, ale dalších 8 vítězů by bylo k dispozici na poražení ostatním.... no prostě hnus Rafo.... :-P
[ Reagovat ]
29.05.2016 20:34Od: panzer.dragon
Jak to ma rafan? Porazil 9x viteze rg na rg?
[ Reagovat ]
29.05.2016 21:56Od: Smazaný účet
5x Roger, 1x Moya, 1x Wawrinka. Takže 9 titulů není 100% adekvátních, ale když přimhouříme obě oči, tak mu je můžeme uznat.
[ Reagovat ]
29.05.2016 22:21Od: panzer.dragon
No muze bejt rafa rad ze to roger urval..
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:18Od: Smazaný účet
A jedna skupina lidí mu to předhazuje - říká se jim "Nadalovci".
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:37Od: Smazaný účet
Píšeš nesmysly.Ty seš sjetej jak přiblblík kveš.
[ Reagovat ]
29.05.2016 16:46Od: PetaM
Jejich éra brzy skončí, toho bych se nebál :D
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:28Od: brixner Žreb...
No muhehehehe :-)
Los se říká u nás, ty losose :-)
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:09Od: Smazaný účet
Ten pocit, když si uvědomíte, že nás dělí dva sety od čtvrfinále snů Troska - Ramos. :D Ještě postoupí PornoMarcel a Eurosport by měl začít směřovat pozornost do Prostějova.
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:17Od: Tuttovka
Wawrinka teď trošku přidal, tak uvidíme :D. Nicméně ta představa je dost děsivá, ale Ramos byl prostě lepší :D.
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:23Od: Tuttovka
Horší spíš je, že French Open ztratilo prestiž odstoupením Nadala a nenastoupením Federera.
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:03Od: yenda1
Viktor na něj má!
[ Reagovat ]
29.05.2016 15:00Od: kada.tom
Troicki pěkně. Chtělo by to Wawrinku ještě co nejvíc potrápit, ideálně ho vyřadit :-)
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:48Od: woody Podmínky
Letos mi to rolland garros příjde pomalé šíleně, nebo se mi to zdá samotnému?
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:35Od: Kozoroh Troicki-Wawrinka
Škoda, že Troicki neudržel vedení 4:1 v druhém setu :-\
[ Reagovat ]
29.05.2016 13:48Od: Mayo
Tak neni to žiadne prekvapenie, Ramos je a vždy bol veľký tenista.
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:05Od: Kozoroh
To je nevkusné tvrdit, že se nejedná o překvapení. Ačkoliv je antuka pro Raoniče nejslabším povrchem, přesto na ní dosáhl lepších výsledků než Ramos. Ramos do letoška na RG vyhrál jen jeden zápas (na Grand Slamu vyhrál jen čtyři utkání z 18 účastí). Na antukových Masters nikdy nedošel dál než do druhého kola. Kurzy jednoznačně favorizovaly Raoniče. Nebuďte oslepeni španělskou vlajkou u jména.
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:18Od: Mayo
Mne je jedno či je to Španiel :D ja mu nefandim ale inak v poriadku Kozorohu asi máš pravdu
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:36Od: Krisboy
Ok, také kapituluji pod tíhou neúprosných faktů :)
[ Reagovat ]
29.05.2016 13:47Od: pockerface
Ramos předvedl velice dobrý výkon. A Raonic byl zraněný, alespoň to říkali na začátku zápasu, otázka je jak moc ho to limitovalo. Nicméně gratulace Ramosovi.
[ Reagovat ]
29.05.2016 13:46Od: pockerface
No tak zatím vše hraje do karet Andymu a Novakovi. Andy přežil klinickou smrt v 1. a 2.kole a teď to vypadá, že lehce projde min.do SF. Soupeři, kteří je mohli trochu víc potrápit padají jako hrušky :-). Vypadá to, že nakonec Andyho nejvíc potrápil 37-letý stařík Radek :-). Francouz také, ale Radek byl k vítězství blíž.
[ Reagovat ]
29.05.2016 13:49Od: Mayo
Andyho čaka s najväčšou pravdepodobnosťou v QF Kei ! veľmi náročná prekážka
[ Reagovat ]
29.05.2016 13:59Od: Smazaný účet
a v SF Stan, to fakt nejsou ideální vyhlídky teda.
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:08Od: yenda1
Wawroch dneska končí
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:19Od: Mayo
Stanoví tipujem max štvrťfinále ,,, každopádne má Andy veľmi ťažký žreb
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:28Od: Smazaný účet
Tak až do čtvrtfinále to mělo být v pohodě. Že je Andy ocas a ztratil zbytečně 4 sety, to je jeho problém už.
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:09Od: Kozoroh Re: pockerface
Andy Izzyho dá, ale s Keiem bude mít velké problémy. Pokud Murray předvede výkon z prvních dvou duelů, tak ho Niši podle mě zdolá. A pokud ne, tak v SF pravděpodobně Stan, tam velké šance pro Andyho nevidím, Andy Stana neporazil min. 3 roky.
[ Reagovat ]
29.05.2016 14:37Od: Kozoroh
P. S.: Exhibici z Abu Zabí 2014 nepočítám, není to ostrý ATP zápas.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist