Svitolinová: Jsme zhýčkaní. Snížené odměny na menších turnajích mě tolik nemotivují

  • Pátá tenistka světa Elina Svitolinová z Ukrajiny přiznala, že má kvůli snížení turnajových odměn vinou pandemie koronaviru někdy potíže s motivací. Uznává, že se všichni musí současné situaci přizpůsobit, nevyloučila ale, že některé menší turnaje vynechá, aby se šetřila na ty velké s vyšší dotací.
    9. 3., 07:37 | Aktuality |  83 komentářů
    Elina Svitolinová (© AFP)Elina Svitolinová (© AFP) 
     
  • Profil hráče

"Myslím, že pro některé hráče to opravdu není snadné si na to zvyknout. I pro mě, protože jsme trochu zhýčkaní z těch let, kdy dotace byly opravdu vysoké," řekl Svitolinová agentuře AFP na turnaji v Dubaji, kde plní tento týden roli nasazené jedničky.

"V současnosti vám určitě začne vrtat hlavou, když víte, že na některých turnajích nemáte takovou motivaci, protože prize money jsou tam mnohem nižší. Pokud byste hráli menší turnaj a pak byli unavení na velký, tak ten malý radši přeskočíte. Doufejme, že se situace bude postupně zlepšovat a vrátíme se tam, kde jsme byli," uvedla vítězka 15 turnajů WTA, která tenisem vydělala téměř 20 milionů dolarů.

V Dubaji letos hrají tenistky o 1,8 milionu dolarů, zatímco před rokem to bylo o milion dolarů více. Šampionku z let 2017 a 2018 Svitolinovou, která letos odehrála čtyři turnaje a ještě nepřekročila čtvrtfinále, dnes čeká úvodní vystoupení proti Rusce Světlaně Kuzněcovové (h2h 4-1).

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (83)
09.03.2021 23:18Od: misa
V profesionálním sportu se hraje hlavně o peníze, takže ES chápu. Mě by taky nebavilo dostávat za stejné výkony o mnoho méně než před rokem, dvěma. Pokles finančních odměn v závěrečných kolech turnajů obrovský.
[ Reagovat ]
10.03.2021 11:02Od: lvicek
Na druhou stranu je to otazka nabidky a poptavky a v dnesni dobe muzou byt celkem radi, ze jim a) nekdo vubec nejake prachy a bouchani do micku dava, ze a b) je ochoten organizovat turnaj za takovych podminek. Predtim byli brutalne preplaceni, protoze proste byl blahobyt po svete a lidi bavilo na ne koukat a platit za to penize, ted se situace dost zmenila... A zakoncit to slovy: "Snad se vse brzy vrati zpatky" = tzn. chci aby me zas platili ty uplne nesmyslny castky, jinak proc se namahat, to uz to dorazila teda :D. Misto aby aspon trochu reflektovala to, jak miliony jinych lidi se maji mnohem hur nez driv a dokonce miliony lidi uz zemrely... Jinak to, ze nechce jet na malej turnaj, kdyz tam jsou maly prachy, tak jasne, at tam nejede, vsak ji tam nikdo nenuti a myslim, ze mnoho dalsich hracek oceni moznost si tam zahrat...
[ Reagovat ]
09.03.2021 14:47Od: Holahej
Peníze...stačí zabrousit do domácích vod...

Jedna naše upřímná hráčka nedávno na otázku?plánujete děti, k jakému sportu je povedete?... odpověděla..., jednou jo, kluci mají na výběr ještě fotbal, hokej, holkám zbývá jen ten tenis..., ...tak, jak každý čte mezi řádky, zajímavé jsou pro ní jen sporty, kde se dají vydělat velké prachy...

Další naše upřímná hráčka...v rozhovoru...,...vaší kariéru můžete hodnotit jako úspěšnou, na prize money jen na WTA u vás svítí cca 12mil. dolarů, ale vyhrála jste zatím v singlu jen dva WTA menší turnaje, nemrzí vás to trochu?...,...odpověděla, turnajové cetky mě nezajímají, jsem profesionálka, důležité je kolik vydělávám, ...po odmlce,...smích...možná ty talíře, mísy z největších turnajů, ty bych mohla to jó...smích
[ Reagovat ]
09.03.2021 14:51Od: Krisboy
Báru jsem poznal, tu první ne...smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 15:35Od: Holahej
...ano je to z rozhovoru s BárouS, první je vdaná Karolína...
[ Reagovat ]
09.03.2021 15:47Od: Krisboy
Smutné. Sice pochopitelné, ale přesto smutné.
[ Reagovat ]
10.03.2021 09:39Od: Usm
tak u fotbalu na velké peníze dosáhne několik tisíc hráčů po celém světě. U tenisu tak první stovka žebříčku. Ale je fakt, že u fotbalu bude brutálně násobná konkurence a desítky milionů čutálistů na světě.
[ Reagovat ]
09.03.2021 13:55Od: brixner Do mišelinky s něma tahat gumy!!!
Bych jim dal more...

Ba ne, tohle všechno má svou logiku. Pojede někam do Marrakéše, tam z ní klima i soupeřky vycucnou maximum sil, dejme tomu, že vyhraje turnaj, dostane mísu a pár dolarů...jo, asi z toho bude mít radost, já bych měl. Jenže pak se přesune na Masters a dostane kládu v prvním kole, pude do sprchy, podrbe bobra, hopne do éra a řekne si" Ta zasraná kráva shrábla šestset litrů a mě ani nepovozili na slonovi..." Co z toho plyne? Právo volby a to i s kalkulačkou v ruce! Pokud to pravidla umožňují...Co si budeme povídat, tihle Top sportovci obecně nic moc neumí, neměli se to kvůli drilu ani kdy naučit, takže...Svůj byt taky prodám nejvyšší nabídce...Souhlasím s ní!smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:22Od: makro99
Tak já také přidám moudro... za mě především logické konstatování faktu, že dlouholetá hráčka Top 10, vítězka Masters, Říma, Toronta, Doha atd. na 250-kách v Mexiku nebo Marrakeshi těžko hledá motivaci (titul = splněná povinnost, cokoliv jiné = neúspěch), když už tam navíc nejsou ani ty prize money, co bývaly... že způsob toho konstatování někdo vnímá jako povýšený či hloupý, někdo jako upřímný...
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:31Od: Michaelus
Jakoby... jsou hráčky, které hrají tenis kvůli zápalu. S tímhle přístupem Elina skončí hned jakmile se jí chvíli přestane dařit. Takový Kim, to je prototyp srdcařky. Jo, chápu že málo peněz není taková motivace, tím spíš teda méně bodů a menší možnost stoupat žebříčkem, ale zrovna pro Elinu, která už těch peněz má fakt dost a není na prize money závislá by to asi úplně platit nemělo.
[ Reagovat ]
09.03.2021 12:45Od: makro99
a kdy hrála/vyhrála Kim naposledy na nějaké 250ce?
[ Reagovat ]
09.03.2021 13:08Od: Michaelus
To neplatí jenom pro teď ale pro celou její kariéru
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:51Od: Burrows
ja se tem tenistum ala rafa, roger ani nedivim, ze funguji na zaklade predem naucenych frazi

kdyz totiz treba svitolina rekne hezky narovinu, co si mysli, spusti se presne tohle
[ Reagovat ]
09.03.2021 13:23Od: dappe
Ono jde o to, že tohle prohlášení je překvapivé z toho důvodu, od jak dobře hrající a vydělávající tenistky je. Tohle s naprostou jistotou není názor hráčů/hráček širší špičky, nebo alespoň v to doufejme. Dá se pochopit, že takoví hráči si vybírají lukrativnější sponzory apod. Ale pokud hráčka, jejímž cílem by mohl/měl být GS titul a ty největší turnaje, má problém s motivací z důvodu snížení PM na některých turnajích, tak je něco v nepořádku.

Já mám za to, že výše postavení hráči si uzpůsobují program tak, aby se co nejlépe připravili na své sezonní priority. Chápu ztrátu motivace v semifinále menšího turnaje, když jí za týden čeká třeba GS. Ale ztráta motivace u špičkové tenistky z toho důvodu, že loni bylo a tom turnaji PM o 30% vyšší, nepovažuji za upřímnost, ale za mnoho jiných vlastností. :)
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:37Od: Forehand
Ešte by som dodal, mám to vypozorované z viacerých skusenosti, zo zivota :)

Sedlák nikdy nebude dobrý pánom, hovorí sa u nas na Slovensku.

Myslené tak, ze clovek ktory naozaj prichádzal zo skromných pomerov, (tá Ukrajina mi holt evokuje čosi podobné) vždy, keď sa dostane k peniazom a stane sa z neho milionár dvakrát, trikrát otáča každú korunu. Posobi lakomým dojmom. Akoby tá spomienka z detvstva, kedy bol nedostatok bola natolko horúca, ze je extremne obozretný aj v case, kedy to uz fakt neni aktuálne.

Naopak, clovek, ktory sa narodil do dobre situovanej rodiny, moze byt ako decko rozmaznané, ale v dospelosti je uz vacsi grand a ma to v otazke peňazí v hlavičke viac upratané. Moje skusenosti, mozno to máte inak.
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:46Od: Tomas_Smid_fan
Děkujeme za pěkná slova o Rogerovismile Jak se u nás říká: Co se škadlívá...to se rádo má!smile
I s tím zbytkem bych souhlasil, ovšem ne zrovna v tomhle případě. Kdyby sis měl vybrat jestli budeš dělat stejnou práci za 100000? nebo za 100000Sk, pochybuji, že by sis vybral méně. Prostě pokud si sedlák váží své práce a toho, čeho dosáhl, proč by měl zbytečně tratit. Pak bys psal, že mu zůstala sedlácká hloupostsmile
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:47Od: Tomas_Smid_fan
100000eur
[ Reagovat ]
09.03.2021 14:47Od: turista
Těžko říct. Ernests Gulbis je tenisový megatalent ale přehršle peněz během celého života mu možná bralo motivaci k tomu aby více vynikl.
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:31Od: brixner Čau Blixa!
Jak je, ty stará halapartno?smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:51Od: RFanousek
Já jí zcela chápu, vůbec mi není jasné proč ji tady lidi odsuzují. Řekla jak to cítí, tak to má být.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:54Od: Torn
Já jí taky chápu, ale mohla to prostě podat trochu jinak. :D
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:59Od: Burrows
ne, naopak, rekla to hezky naprimo a to je dobre... ty nauceny fraze ala roger, rafa me nebavi...
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:13Od: Torn
Nejde o fráze. Tohle není ani tak přímé, jako spíš, že mluvila, mluvila a mluvila... :D
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:16Od: Burrows
kdyz delas rozhovor, vetsinou se u toho mluvi
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:19Od: Torn
práávě. :D
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:35Od: Tomas_Smid_fan
Mám svoji malou teorii. Pro mě žena/holka, která si obuje špičaté boty je svým způsobem jednodušší (odpozorováno). Takže bych se na Elinu za to prohlášení nezlobil. Nejspíš to myslí upřímně a je to i pochopitelné. Představme si to u nějakého běžného řemesla. A taky cestování tu není nezanedbatelný faktor...
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:59Od: blixa
Teda slovy klasika "já nevím, školy nemám", ale do společnosti si asi drtivá většina žen a dívek obuje špičaté boty. Co z toho vyvozuješ ? A važ slova ... smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.03.2021 12:37Od: darek.vrana
Záleží v jaké situaci. Upřímnost nemusí být vždy pozitivní vlastnost. Někdy je lepší z piety a úcty k ostatním držet hubu. Když umře člověk, nebudu hned všude troubit, že to byl blb. Aspoň chvíli ne.
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:31Od: Nenela
Je sice pekne, ze se neboji rict nahls svuj nazor, tyhle lidi mam normalne rada ale v teto dobe je to proste odportnost. Chudinka, aby se neposr... kdyz bude mit o 100.000 penez min. Spousta lidi tohle v zivote ani nevydela. A nechci slyset kecy o tom, ze je za tim mnohaleta drina, je za tim predevsim to, ze ji nekdo dal tu moznost byt profi tenistkou, rekneme ze to byli rodice, kteri si to mohli dovolit. Drina prisla az potom.
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:39Od: Burrows
to je teda nazor tohleto

rodice ji dali moznost :D

to, ze ji rodice dali moznost, absolutne nic neznamena, ona totiz je teda, ktera si to oddrela, ne rodice...
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:45Od: Nenela
Nekdo ji musel ty treninky zaplatit, kdyz byla decko. Ja znam docela dost deti, ktere by rady hraly tenis, ale rodice na to proste nemaji. Nebo to proste platit nechcou, neni to zadna levna zalezitost. Takze decka muzou byt talenti jak chcou, ale kdyz nedostanou tu moznost hrat, tak je jim to nanic
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:51Od: Burrows
to ano, ale to, co si vydelava ted, je ciste jeji zasluha
[ Reagovat ]
09.03.2021 12:58Od: Patik
úprimnosť si vážime ale čo tá chamtivosť..aj keby hrala sezónu zadarmo nemôže jej to finančne ublížiť..hráčka je to dosť veľká a v prvom rade by ju mala motivovať láska k športu..
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:48Od: Burrows
tenis je prace jak kazda jina a tak ji i berou

vam kdyby v praci snizili plat, tak by vas to jiste demotivovalo
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:53Od: Torn
Jenže Elinin plat se pohybuje v absolutně jiných řádech. I kdyby dostala polovinu prize money, tak to pro ní neni existenční problém, jako pro někoho, kdo bere 20 tisíc a vezmou mu 5 tisíc. :D
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:59Od: Burrows
ale ja tady nepisu o existencim problemu

predstav si, ze beres jako IT 120 K a vezmou ti treba 30 K...
porad bys byl stejne motivovany? ja teda ne a je jedno, ze nejsem v existencich problemech
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:04Od: Torn
Já bych asi zkrátka úplně nesrovnával běžnou práci a profesionální sport. Nemám pocit, že by se to dalo úplně porovnávat, každopádně tvůj postoj chápu. :D
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:29Od: Forehand
Tu by som isiel do rozporu.

Nie je to práca ako každá iná, to fakt nie.

Motivácia ma viac úrovni a keď sa multimilionár hašterí o 20.000, asi niečo nie je v poriadku.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:46Od: Forehand
Tu je vidieť, kto robí tenis hlavne pre peniaze..

Zaujímalo by ma, ako by ma dokázalo namotivovať 100K, keby mám 20-30 miliónov na konte. Vždy som predpokladal, že by už šlo najmä o šport. Svitolinka to má evidentne inak.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:24Od: Blondie
Ech, lidi, ale ona jen konstatuje fakta, ani nekňourá, ani si nestěžuje a nepožaduje nápravu. Jen komentuje realitu a říká, jak se následně zachová, v tom její prohlášení (alespoň jak je přepsané zde) nejde zrovna najít něco, co by svědčilo o její omezenosti.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:31Od: sojka1
a co se zase deje??? Ja tady ctu take jen komentare, konstatovani a za mnohymi omezenost nevidim....
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:31Od: darek.vrana
Když myslíš... Pro mě je to známka omezenosti, když není schopná v téhle době dohlédnout trochu dál než ke stavu svého konta. Sociální inteligence nula.
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:29Od: Blondie
Ech, ale ona konstatuje, že když má tyhle pocity, tak je to známka zhýčkoanosti.

Jako sorry, ale když někdo řekne "mrzí mě, že teď v práci nedostáváme bonusy, trošku méně mě to motivuje odevzdávat co nejlepší výkony," tak je to prostě upřímné a fakt to neznamená, že se tím člověk nějak povyšuje nad lidi, co momentálně práci ztrácí.

To, co Svitolina řekla, vůbec neznamená, že si neváží své práce a neznamená to ani to, že moc dobře neví, jak moc lidí je teď v hluboké krizi.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:45Od: Torn
Jako jsou hráčky a hráči. kteří se tu běžně kritizují za prohlášení, která jsou mnohonásobně méně popudlivá. :D
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:52Od: sojka1
neva, Blondie si nas nejradeji hned pekne usadi a srovna.... :-)
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:30Od: Blondie
Ale můžu slušně říci svůj názor, ne? ;)

Když řeknu "hm, v práci nám všem v rámci covid krize stáhli bonusy, méně mě to motivuje," rozhodně to neznamená, že si svého jobu nevážím, nejsem si vědoma toho, že ostatní lidé práci ztrácí a že nebudu odevzdávat maximální výkon :)
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:38Od: sojka1
samozrejme, mne tvuj nazor vubec nevadi, mne vadilo to "Ech, lidi"... ;-)
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:40Od: Torn
Možná má covid. :D
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:42Od: Krisboy
Furt lepší "ech, lidi" než "čau lidi" smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:44Od: sojka1
prast jako uhod... :-))
[ Reagovat ]
09.03.2021 10:49Od: Krisboy
To nevím teda smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:00Od: sojka1
ja jsem video AB v zivote nevidela, ale kdyz nekdo na TP zacne "promlouvat k narodu", okamzite mam husinu...
[ Reagovat ]
09.03.2021 11:57Od: blixa
Že bych promluvil k národu ? smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.03.2021 12:01Od: sojka1
jsem te varovala... :-))
[ Reagovat ]
09.03.2021 13:22Od: Krisboy
Šťastná to žena! Tak si to nepokažsmile
[ Reagovat ]
09.03.2021 13:33Od: sojka1
to opravdu nehrozi, nejake parodie samozrejme znam, ale chybi chut zjistovat ceho, vlastni invence postaci... :-)))
[ Reagovat ]
09.03.2021 14:15Od: Krisboy
smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:16Od: sojka1 vamos!
Kuzna... :-)
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:28Od: Ela-fon-isi Tak jako jinde
i v tenisu jsou lidi různé. Na jedné straně Elina na druhé skromná Maruška, která právě vyhrála. smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:16Od: Krisboy
Frustrace z rozchodu s Gaelem? smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:25Od: Nenela
Oni se rozesli?
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:29Od: Haitik
Jojo, po AO hned už
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:34Od: Nenela
Tak ten rozchod na tomhle prohlaseni bude mit podil, moc si neumim prdstavit, ze by neoc takoveho vypustila so dveta, kdyby byla v pohode. Ani na te fotce nevypada nijak stastne
Ty rozchody jsou pro hodne tenistek fakt blby, Mladenovic po rozchodu s Thiemem snad rok neuhrala nic, to je jen jeden priapd z mnoha
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:35Od: EllNino
No Mladenovic nehrála nic před Domem, s ním, i po něm :))
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:45Od: Nenela
Ale jo, byla jednu dobu No 10
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:50Od: EllNino
ale v krizi byla už před vztahem
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:17Od: team.wta
No 10 se paradoxně stala asi po 8 porážkách :-)
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:48Od: Torn
Tak ona i bilance výher/proher 373/318 je docela vypovídající, že měla opravdu spíše výjimečnou sezónu, než že by jí to nějak dlouhodobě šlo.smile
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:20Od: team.wta
https://www.tenisportal.cz/hrac/mladenovic/?annual=2017

(tak asi po devíti; v říjnu 2017 byla no. 10)
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:55Od: Krisboy
Ano, četl jsem o tom minulý týden...myslím, že to byl důvod jejího bídného výkonu proti VVV.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:12Od: Mayo
Si mimo, nevadí.
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:15Od: SwissMaestro
Mraky lidí díky pandemie má strach o bydlení/budoucnost a ona vyšle takový komentář. Je vidět, že prostě žije v úplně jiné bublině a mozek jí byl odebrán.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:02Od: Kozoroh
Anebo říká to, co si myslí spousta jiných tenistů, ale bojí se to říct kvůli kritice.

Ale zrovna Elina má vyděláno dost, peníze jí tečou i od sponzorů, takže v jejím vyjádření je jistá nafrněnost.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:07Od: Kozoroh
A jinak k tomu bydlení/budoucnosti - spousta lidí je ohrožena u nás ani ne tak covidem jako humpoláckým počínáním Burešovy vlády. smilesmile
[ Reagovat ]
09.03.2021 14:48Od: turista
I ty používáš jméno Bureš? Tak to jsi mě zklamal.
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:05Od: darek.vrana
Kjáva. Potřebovala by pořádnou lekci. Asi tahle krize je moc malá. Kdyby byla pořádná, tak by se zjistilo, že tohle jsou v podstatě ty nejzbytečnější profese.
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:11Od: Nenela
Svitolina je nesympaticka celkove (i kdyz vim, ze nekteri se mnou nebudou souhlasit, ale ja ji nemusim od zacatku) a s timhle bude jeste vic. Fakt nevi, coby. Ale aspon budou mit na mensich turnajich vetsi sance hraci a hracky z nizsich pater zebricku, coz taky neni spatne, kdyz uz diky neodecitani bodu maji malou sanci se posunout nahoru.
[ Reagovat ]
09.03.2021 16:17Od: lvicek
Presne tak, tak at tam nejezdi a vsichni budem mit klid.
[ Reagovat ]
09.03.2021 08:54Od: Kozoroh
Na druhou stranu je upřímná. Spousta tenistek i tenistů na toto téma řiká fráze, ale v hloubi duše si myslí to samé, co Elina.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:01Od: George_Renel
Divím se, jak často je upřímnostost zaměňována s blbostí.....
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:29Od: darek.vrana
Přesně tak. Místo aby v téhle době třeba nějak podpořila lidi v nouzi (ať už finančně, nebo morálně), doktory apod., tak plácne takovouhle s.ačku.
[ Reagovat ]
09.03.2021 09:26Od: darek.vrana
Já se teda docela divím. Vzhledem k tomu, že peníze, které vydělala, nemůže nikdy ona ani její rodina za svého života utratit, bych čekal, že ji u hraní drží i něco jiného než jen mamon.
[ Reagovat ]
09.03.2021 07:53Od: .vorlik.
Ja chapu, ze naklady tenistu jsou obrovske, plati si cestovani, trenery, fyzio apod. Ale cist zrovna od 5. hracky sveta, ktera se v tech penezich proste vali, jak neni dostatecne motivovana... K smichu.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist