Tohle jsem ještě nezažila, řekla Šafářová ke kuriózně proměněnému setbolu

  • Lucie Šafářová dala vítězstvím v druhé dvouhře finále Fed Cupu nad německou jedničkou Angelique Kerberovou vzpomenout na skvělé výkony a dva body, které získala předloni v O2 areně v boji o trofej proti Srbkám. Zároveň ale během dnešního utkání poprvé v kariéře zažila to, že soupeřka přišla o fiftýn kvůli výkřiku v domnění, že vyhrála výměnu. A hned při setbolu v prvním setu.
    8. 11. 2014, 18:58 | Aktuality |  33 komentářů
    Lucie ŠafářováLucie Šafářová 
     
  • Profil hráče

Šafářová měla za stavu 5-4 při soupeřčině podání výhodu a při výměně se bránila. Kerberová poslala forhend po lajně a vítězně vykřikla. Jenže česká dvojka ještě dokázala vrátit míč do dvorce a získala kvůli nesportovnímu chování Němky technický bod, který znamenal zisk sady.

"Něco takového jsem ještě nezažila. Musím říct, že mě to hodně překvapilo. Událo se to tak strašně rychle, že jsem spíš koukala, co se děje," řekla novinářům Šafářová. "Obě jsme věděly, že ona udělala něco proti pravidlům. Byla jsem ráda, že ten bod byl pro mě," dodala s úsměvem.

"Já byl taky rád," připojil kapitán Petr Pála. "Myslím, že to bylo otázkou nervozity. Asi si hodně přála, aby míč vyhrála, a takhle to dopadlo. Mně to občas na lavičce někdy zůstane v puse. Myslím, že je konec, a pak se nutím, abych nezakřičel moc brzo. Už se mi to daří líp než na začátku. Je zajímavé, že hráčce se to stane v takovéhle situaci," dodal.

Kuriózní setbol v čase 4:30:


Kerberová po kuriózní situaci zmizela v útrobách arény. "Přišla a hned mě brejkla. Takže myslím, že ji to asi moc nerozhodilo. Není to ale určitě příjemné pro hráčku, když se něco takového stane," řekla Šafářová, která následně vyhrála také druhou sadu a domácí tým dělí bod od zisku trofeje.

Česká dvojka prý byla podobně nervózní jako jednička Petra Kvitová před prvním duelem. "Na snídani jsme se na sebe smály, že se cítíme podobně. Musím říct, že jsem byla hodně nervózní před zápasem, v šatně, jak člověk čeká, až to začne. Ale během zápasu to ze mě spadlo," uvedla Šafářová.

Pomohly jí i zkušenosti z předchozích dvou finálových klání v letech 2011 v Rusku a 2012 se Srbskem, zatímco Němky hrají o trofej poprvé. "Určitou roli to hrát může. Už když jsem sem přijela, vybavily se mi ty vzpomínky na Srbsko. Hraje se mi tu dobře, domácí publikum mi strašně pomáhá," pochvalovala si Šafářová.

Potěšila ji i legendární Martina Navrátilová, která za českým týmem přišla do šatny. "Je to pocta. Moc si toho vážíme. Tleskly jsme si v šatně, udělaly nějakou fotku. Ale nebyla tu jen ona, i Helena Suková, spousta dalších legend. Je to moc příjemné," dodala sedmadvacetiletá tenistka.

Luboš Zabloudil, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (33)
09.11.2014 00:06Od: fretek
Jak může vadit 1 vítězný výkřik, když nevadí řvaní Šarapovové přes celý mač ?
[ Reagovat ]
09.11.2014 00:09Od: PetaM
Protože řvaní ničeho a výkřik slova je rozdíl ...
[ Reagovat ]
09.11.2014 11:00Od: Smazaný účet
Ne!!! Je rozdíl, když to dělášpři svém úderu a když to uděláš když míč trefuje soupeřka.
Větší cirkus to je, když rozhodčí tu výměnu nechá zopakovat a jindy rovnou vezme hráčce bod.
[ Reagovat ]
09.11.2014 11:36Od: Jan
A ještě to je setbol pro soupeřku.
[ Reagovat ]
08.11.2014 22:01Od: hatatytla
Svačina to vůbec nepochopil, to je docela ostuda a neznalost. Všeobecně jeho tenisové znalosti nestojí za mnoho. Nechápu proč už v roli spolukomentátora nepůsobí Zdeněk Žofka, jeho názory měli hlavu a patu, a hlavně byli odborné. Častokrát Svačinu opravil, což bude i důvod jeho současné absence, Svačinovo ego.
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:43Od: Enterprise
Jak to teda bylo s tím posledním míčem prvního setu ? Kerberová si byla vědoma své chyby a přestala hrát nebo hru ukončila rozhodčí ?
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:56Od: Jabadu
Rozhodčí.
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:00Od: mrafe
Kerberová přestala hrát sama.
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:05Od: Jabadu
My, jako diváci, jsme to viděli asi o 5 sekund později (satelit), Angie to od Asderaki slyšela dřív. Proto už nehrála.
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:13Od: Jabadu
Mmch synchronizace zvuku a obrazu je celkem problém. Přes satelit je odchylka ve zvukovém záznamu a obrazovém i několik sekund. Je tam na to týpek (zvukař) který to má koordinovat, ale je to prý sisyfofská práce. Obrazový signál má ze satelitu jinou frekvenci než zvukový a i když jsou na to dnes udělátka, pořád má zvukař hlavu v dlaních. :-)
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:54Od: VlS
Ale když porovnáš zvuk odehranýho míče, tak tam rozhodně rozdíl ve vteřinách není, takže se mi 5 s nezdá a v záznamu je hlášení Asderaki po několika krocích Angie.
[ Reagovat ]
08.11.2014 22:01Od: Jabadu
Předpokládám, že tam bylo upozornění (třeba zvednutí prstu Asderaki), proč by jinak Angie nehrála?
[ Reagovat ]
08.11.2014 22:02Od: PetaM
Protože sama Angi pochopila, že měla držet pusinku, a že výkřik uspěchala.
[ Reagovat ]
08.11.2014 22:24Od: Jabadu
Ne, Asderaki ji nějak dala najevo, že je konec. A Asderaki je váženou rozhodčí!
[ Reagovat ]
08.11.2014 22:29Od: VlS
Já to nechci tvrdit nějak na krev, ale fakt podezřívám Angie, že to zabalila sama, protože se na umpire nedívala, když to zapíchla.
[ Reagovat ]
08.11.2014 23:17Od: Smazaný účet
Něco tam od rozhodčí zaznělo, ale mám pocit, že v tu dobu už nehrála. Mimochodem, trochu OT, ale pro zajímavost - příručka pro rozhodčí: http://assets.usta.com/assets/1/USTA_Import/USTA/dps/doc_13_2319.pdf
[ Reagovat ]
08.11.2014 23:22Od: Frick
Jakej obrazovej signál?! Kde žiješ? Snad datovrj signál, ne?
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:08Od: Smazaný účet
Přestala, ale kromě toho to rozhodčí ohlásila.
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:01Od: VlS
Máš tady výš záznam, tak se podívej
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:24Od: Padme Přišlo mi to
dost kruté, popravdě jsem netušila, že takové pravidlo existuje...
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:27Od: slacker
Doufam ze pravidlo bude uplatnovano i v zapasech jiste amerikazovane rusky
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:31Od: mrafe
Ta má vyjímku od EU
[ Reagovat ]
08.11.2014 22:26Od: VlS
Varvara Lepčenko žádnou výjimku nemá, ptal jsem se Junkera :-)
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:30Od: VlS
Stejným pravidlem přišla o důležitej bod Serena se Sam Stosur ve finále USO. Rozhodčí byla taky Eva Asderaki.
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:45Od: kada.tom
to je zajímavý, že se to takhle stalo v zápase, který řídila stejná rozhodčí :-) ale jako za tohle má u mě Eva velkou pochvalu, chtělo to dost odhodlání tohle zahlásit :-)
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:49Od: PetaM
Tak ono se tohle moc neděje a hráčky s "Pojď, Come on, Idemo" atd. atd. Celkem čekají ... Od zápasu Sereny proti Sam jsem tohle prakticky nezaznamenal ... Ani u chlapů ... Angi to prostě hrozně uspěchala ...
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:52Od: VlS
Ona je na tohle docela (a to je dobře) pes, jednou takhle sebrala taky bod Makiri, protože ta si při servisu soupeřky zaklepala raketou o kurt.
[ Reagovat ]
08.11.2014 21:58Od: Smazaný účet [ Reagovat ]
08.11.2014 21:59Od: PetaM
Tak ono se to celkově moc nestává ... :D Zvláštní, že shodou náhod je u toho většinou ona :D
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:55Od: Smazaný účet
představ si, kdyby podobné pravidlo neexistovalo.

To by se z tenisu stal totální cirkus..
[ Reagovat ]
08.11.2014 19:59Od: FulnekUltras Řekové mají na Němce pifku už nějaký čas
a Řekyně na Němky zřejmě taky, ale berte prosím tento drobný národnostní postřeh s nadhledem... ;-)
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:28Od: VlS
Jestli sis nevšiml, tak Angie přestala hrát a odcházela dřív, než Asderaki cokoliv udělala.
[ Reagovat ]
08.11.2014 20:59Od: Jabadu
Asderaki ukončila výměnu. Jenom to nebylo slyšet.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist