Veselý do nové sezony vstoupil porážkou v Antalyi

  • ATP ANTALYA - Jiřímu Veselému se vstup do letošní sezony nepovedl. Nejlepší český tenista na turnaji ATP 250 v turecké Antalyi nestačil na 87. hráče světa Emila Ruusuvuoriho, proti kterému si nevypracoval jediný brejkbol. Jednadvacetiletý Fin bude o své druhé čtvrtfinále na hlavním okruhu bojovat s nasazeným Miomirem Kecmanovičem, nebo Stefanem Travagliou.
    7. 1., aktualizováno | Aktuality |  35 komentářů
    Jiří Veselý (© AFP)Jiří Veselý (© AFP) 
     

Jiří Veselý sice loni v únoru v Puné získal svůj druhý titul na hlavním okruhu, ovšem v posledních letech se spíše trápí. Bývalý 35. a v současnosti až 67. hráč světa ale zatím stále nemá mezi svými krajany větší konkurenci, a proto je suverénní českou jedničkou.

Sedmadvacetiletý rodák z Příbrami vstoupil do nové sezony v turecké Antalyi a s dvouhrou na turnaji se loučí hned po úvodním zápase. Proti Emilovi Ruusuvuorimu, jenž v žebříčku ATP figuruje o 20 míst níže, ale přesto byl kurzovým favoritem, si za 82 minut hry nevypracoval jediný brejkbol a talentovanému finskému mladíkovi podlehl 3-6 6-7(4).

Jednadvacetiletý Ruusuvuori bude o své druhé čtvrtfinále na hlavním okruhu bojovat se Stefanem Travagliou, jenž vyřadil nasazeného Miomira Kecmanoviče.

V hlavní soutěži tak z Čechů zůstává už jen Michael Vrbenský, jenž při své premiéře na hlavní tour prošel dvoukolovou kvalifikací. Veselého čeká ještě čtyřhra po boku Tristana-Samuela Weissborna z Rakouska.


Basilašvili přerušil sérii porážek a vyhrál poprvé od loňského března, Goffin měl namále
Nikoloz Basilašvili v Antalyi přerušil sérii devíti pořážek a dočkal se svého prvního vítězství od loňského března. Bývalý 16. hráč světa v Turecku proti Andreovi Arnaboldimu otočil stav 4-6 3-5, soupeři už povolil jen jeden game a nakonec zvítězil 4-6 7-5 6-1. V dalším zápase zaútočí na své první čtvrtfinále od září 2019.

Nasazenou jedničkou je světová desítka Matteo Berrettini. Do turnaje dnes vstoupil druhý nasazený David Goffin a měl namále. Belgičan musel odvracet pět mečbolů (všechny na returnu) Pierra-Huguese Herberta, kterého nakonec po obratu zdolal 3-6 7-5 6-0, a vyhrál svůj první zápas po nemoci Covid-19 a přerušil sérii pěti porážek. O první čtvrtfinále od loňského února si zahraje s Matthiasem Bachingerem, nebo Nicolou Kuhnem.

• ATP 250 ANTALYA •
Turecko, tv. povrch, 361.800 eur
čtvrteční výsledky (7. 1. 2021)
• Dvouhra - 1. kolo •
Ruusuvuori (Fin.) - Veselý (ČR) 6-3 7-6(4)
Goffin (2-Belg.) - Herbert (Fr.) 3-6 7-5 6-0
Basilašvili (6-Gruz.) - Arnaboldi (It.) 4-6 7-5 6-1
Travaglia (It.) - Kecmanovič (7-Srb.) 1-6 6-4 6-0
Bublik (8-Kaz.) - Caruso (It.) 6-3 6-3
Celikbilek (Tur.) - Žuk (Pol.) 7-6(7) 7-5
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (35)
07.01.2021 16:10Od: Tomas_Smid_fan
Skleróza - nemůže si zaboha vzpomenout, jak to vlastně hrál v tom Wimblu a jak porazil Jokera v MC.A nepřijede žádný Karásek, aby mu to hodilsmile
[ Reagovat ]
07.01.2021 16:11Od: Tomas_Smid_fan
To je pod Kamilose. Špatný refreshsmile
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:00Od: Krisboy
Klid, J1rka se po vánocích rozjíždí trochu pomaleji.
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:01Od: Smazaný účet
u Jirky je problém v tom, že má skoro dva metry a hraje pinkanou jak Michael Chang
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:03Od: Krisboy
smile

Tak tos nemusel. J1rka je pako a hraje pod svoje možnosti, vo tom žádná, ale Changa jsem nikdy neměl rád (mírně řečeno).
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:53Od: Smazaný účet
Jirka pod svý možnosti nehraje, je to netalentovaný přerostlý týpek, co si myslí, že pinkáním udělá díru do světa - neudělá
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:58Od: Krisboy
No nevím, co tak sleduju jeho vyjádření, tak si rozhodně nemyslí, že pinkáním udělá díru do světa. Naopak - ví, že hraje špatně, neví proč a trápí ho to. Spokojenej se svojí hrou určitě není.
[ Reagovat ]
07.01.2021 15:00Od: Smazaný účet
Proč tak hraje? smile
[ Reagovat ]
07.01.2021 16:52Od: Smazaný účet
ty vole, tak on hraje ho vno, ví že hraje ho vno, ví proč hraje ho vno a stejně hraje ho vno...
prostě Veselý no smile
[ Reagovat ]
07.01.2021 20:20Od: Smazaný účet
Ale já jdu taky s trenérem, řekne mi ty vole u toho servisu musis ten loket zalomit více, raketa musí být až na zádech

A přijde zapas a hraju ten švih z poloviny a říkám si, ze to dělám špatně ale furt to dělám

Takže ho chápu smile
[ Reagovat ]
07.01.2021 20:30Od: EllNino
SOuhlasím, mám to stejně smile
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:33Od: EllNino Dalo se čekat
Emil je mladý talent, Jirka ... prostě Jirka :)
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:40Od: Smazaný účet
No, Emil měl dobrý rok 2019, tam vyhrál asi 3 challengery, loni uhrál jedno finále, jedno semi, jinak nic moc.

Jirka měl na výhru, ale když udělá ze 70% výměn UE, tak nemůže vyhrát.
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:48Od: EllNino
loni měl také daleko méně šancí, když se skoro nehrálo
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:46Od: Smazaný účet
viděl si ho někdy hrát? talent to je možná co se týče severských zemí, jinak ho vidím tak max do TOP 50.
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:47Od: EllNino
a na top 50 není potřeba talent? co bychom za to dali, abychom měli "talent možná co se týče bývalého Československa" například :))
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:52Od: Smazaný účet
Jo, ale nazval jsi to tak honosně "talent", jakobys ho přirovnával někde k Sinnerovi.

Což je prakticky za mě jediný talent, který loni vznikl.

Ruusuvuori je challengerový hráč, který možná uhraje někdy 1-2 tituly ATP250, na víc nemá.

Kdyby Veselý trefoval kurt, tak vyhraje dneska 6:2 6:2, celý zápas Finovi daroval chybami
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:54Od: Smazaný účet
asi tak no, díky Kamile, za doplnění...
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:06Od: EllNino
tak pro někoho je "talent" top 10 hráč, pro někoho top 100, já to beru tak, že tenis hraje strašně moc lidí a být v něčem 50. na světě prostě značí kvalitu a jistou míru talentu a dřiny ... bez toho se prostě ani sebevětší dříč do špičky nedostane ...
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:15Od: Smazaný účet
Jasný, už zacházíme do spekulací.

Princip mého sdělení je to, že Ruusuvuori má maximálně na TOP50 a ATP250 titul.

Jinak nemá nic navíc
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:18Od: EllNino
Uvidíme, je mladý ... asi z něho nebude vítěz Masters 1000, ale i výhra na 250 je úspěch, na který nedosáhne drtivá většina tenistů za celý svůj život :))
[ Reagovat ]
07.01.2021 13:53Od: Smazaný účet
já tam nevidím nic, co by ve mě evokovalo pocit, že má na něco převratnýho, proto bych o něm nemluvil jako o talentu

a na TOP 50 talent potřeba není, Nadal ho nikdy taky neměl a vydřel 20 GS smile

když něco hrozně moc chceš a obětuješ tomu vše, děláš to naplno a správně, tak v tom budeš úspěšný nehledě na talent
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:04Od: EllNino
Na top 50 rozhodně je potřeba talent :)
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:06Od: Smazaný účet
na to, abys v čemkoli uspěl talent nepotřebuješ, dá se to vydřít - viz právě Nadal...
talent ti to může usnadnit a způsobí, že nemusíš zas tolik dřít... toť můj názor
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:09Od: EllNino
je to tak, ale i dřina bez talentu ti je k ničemu ... musíš na to mít prostě nějaký genetický dispozice a dřina ti pak pomůže, ale úplný dřevo prostě ani sebevětší dřina neoživí ... naopak šikovnější děti často drží ve hře právě ten talent, ale bez další dřiny stagnují
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:12Od: sojka1
nepredbihej porad... divam se k tomu na holky... :-))
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:19Od: EllNino
promiň ... ale tak víš, jak to myslím :))
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:11Od: sojka1
pokud talent vnimas jako schopnost, tak uznas, ze se bez jeho urcite miry neobejdes. Kdybych drela sebevic, zpevacka ze me urco nebude, napriklad... :-)))
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:12Od: EllNino
to je to, o čem mluvím :) vidím to denně na tělesných výchovách :)
[ Reagovat ]
07.01.2021 16:23Od: Mr.Pink
konkretne u zpevu ti staci mit hudebni sluch, coz je ta urcita mira talentu, o kterem pises. ostatni uz je o treninku.
ale s dnesni technikou uz muze byt zpevak temer kdokoliv
[ Reagovat ]
07.01.2021 16:37Od: Tomas_Smid_fan
U tenisu naštěstí úroveň techniky (náčiní) nerozhoduje. Ale jsou sporty, kde hraje náčiní větší roli, ovšem ve srovnání se zpěvem zanedbatelnousmile
[ Reagovat ]
08.01.2021 08:13Od: blixa
Ne, to fakt nestačí. Všichni muzikanti musí mít hudební sluch. Ale zdaleka ne všichni umí zpívat. Někteří i umí, někteří tzv. muzikantsky a spousta jich zpívat neumí. Proč ? Protože kromě hudebního sluchu, což je jedna podmínka musíš být schopen i výtečně ovládat hlasivky. Takže potřebuješ minimálně dva talenty. A není to o treninku. Když ten dar nemáš, nenaučíš se to. Když ho máš, můžeš ho rozvíjet. I tenis je multitalentová záležitost. Rychlost je jeden, obratnost druhý, cit pro míč třetí, atd atd. Je to složitý.
[ Reagovat ]
09.01.2021 01:28Od: Mr.Pink
staci, to co pises je prave o tom treninku, btw vetsina zpevaku sve hlasivky perfektne ovladat neumeji. muzou znit dobre, ale technicky zpivaji spatne
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:13Od: misa
Když něco vydřeš, tak to min. znamená, že máš talent k tvrdé práci :)
[ Reagovat ]
07.01.2021 14:22Od: Smazaný účet
talent k tvrdý práci, to sem ještě neslyšel...
já dám příklad toho, kde já vidím talent...
hezky to je vidět u šipkaře Garyho Andersona

řekli mu v hospodě jednoho dne - tady máš šipky...
on se zeptal: a kam je mám hodit?
řekli mu: no, treble20 je nejvíc...
on je vzal a hodil na poprvý 180 - a tohle je talent - sice je to trochu extrémní příklad, ale beru to tak...

talent na sport má třeba můj dobrý kamarád, ten cokoli za sport zkusí, ten mu hned jde
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist