Abú Dhabí: Djokovič přiletěl, odehrál a zvítězil

31. 12. 2011, 15:32
Aktuality 33
EXHIBICE ABÚ DHABÍ - Na začátku sezony 2011 vyhrál Novak Djokovič 41 zápasů v řadě a na prahu roku 2012 se zdá být znovu ve skvělé formě. Na exhibici v Abú Dhabí porazil tři silné soupeře a na Silvestra si připsal titul při premiéře na silně obsazené soutěži.
Profily hráčů
Novak Djokovič

Novak Djokovič poprvé přijal nabídku startovat na prestižní exhibici v Abú Dhabí a hned 4. ročník Mubadala World Tennis Championship pro šest elitních tenistů vyhrál. A ani mu nevadilo, ba možná právě proto, že navzdory postu světové jedničky musel začínat v kvalifikaci.

Finálové duely předchozích ročníků:
2012 ... Djokovič (Srb.) - Ferrer (Šp.) 6-2 6-1
2011 ... Nadal (Šp.)
- Federer (Švýc.) 7-6 7-6
2010 ... Nadal (Šp.) - Söderling (Švéd.) 7-6 7-5
2009 ... Murray (Brit.) - Nadal (Šp.) 6-4 5-7 6-3

Pořadatelé totiž nehleděli na žebříček a přímo do semifinále nasadili loňské finalisty Rafaela Nadala s Rogerem Federerem. Srbský tenista, který loni vyhrál tři grandslamové turnaje, si z toho ale hlavu nedělal. V předkole si ve třech setech poradil s Francouzem Gaelem Monfilsem a včera zametl za pouhých 44 minut i s Rogerem Federerem.

V dnešním finále se střetl s Davidem Ferrerem, který si včera vyšlápl na krajana Rafaela Nadala. Djokovič, jemuž se závěr roku 2012 nepovedl, s Ferrerem prohrál před šesti týdny na Turnaji mistrů, ve Spojených arabských emirátech mu už ale nedal žádnou šanci. Na kurtu jednoznačně dominoval, stejně jako v semifinále s Federerem ztratil pouhé tři hry a zvítězil 6-2 6-1.

"Myslím, že zasádní teď budou dva týdny přípravy na Australian Open. Uvidíme, čeká mě dlouhý a náročný rok, ale moc se na něj těším," řekl Djokovič, jenž by měl v nové sezoně startovat až na Australian Open. 

V zápase o 3. místo vyhrál Rafael Nadal nad Rogerem Federerem.

- EXHIBICE ABÚ DHABÍ -
(Spojené arabské emiráty, tv. povrch)
sobotní výsledky (31. 12. 2011)

Finále:
Djokovič (Srb.) - Ferrer (Šp.) 6-2 6-1

Zápas o 3. místo:
Nadal (Šp.) - Federer (Švýc.) 6-1 7-5

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

33
Přidat komentář
smazaný uživatel
pridaný nový tip. Pozri nick a navštív web
Reagovat
SwissMaestro
Federer pojal i druhe utkani treninkove a tak to take dopadlo. Djokovic pote zahral moc pekne ve finale a zaslouzene vyhral cely turnaj. Preji vsem fanouskum krasneho tenisu mnoho uspechu v roce 2012 a at prave ten vas oblibeny tenista vyhraje neco velkeho. :)
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně tak to vidím také já. Jinak také přeji všem nadšencům tenisu krásný rok 2012 a mnoho skvělých tenisových zápasů.
Reagovat
smazaný uživatel
Co tu melete o neporazitelnosti Djokopiče byla to jen EXHIBICE a vy se tu můžete posssrat .Na Australian Open se mu už začnou konečně odečítat body protože to neobhájí ,obhájí pouze Bělehrad nic jiného .
Reagovat
gigin
jsi mi ale rozjetý zlobr !!
Reagovat
Pe3k
Přesně jak jsem posledně předeslal. Mezi současnou světovou jedničkou a dvojkou je obrovská výkonnostní mezera. Pokud Djokerovi vydrží zdraví, může mít ještě lepší sezonu neý 2011.

Největší šanci porazit Djokovice mají Tsonga, Del Potro a Murray.
Btw. slabina je Novakův servis.
Reagovat
smazaný uživatel
Aha..A koľkokrát, ho za posledné dva dni stratil?
Reagovat
Matti
hm, to tvoje předeslání trochu pokulhává, poněvadž jednička s dvojkou se teď nestřetla. A myslím, že ty jako fanoušek Federera by ses mohl spíše vyjádřit k rozdílu dvojky a trojky co říkáš?
Reagovat
Stan_Borowitz
Jakkoli chápu, že tě provokace Pe3ka nadzvedla, tvá reakce není úplně košer. V posledním zápase "na body" Federer Nadala porazil docela přesvědčivě. Teď to bylo zase opačně. Čili těžko usuzovat. No a žebříček hovoří dostatečně výmluvně, bohužel ve prospěch toho, co říká Pe3k. Rozdíl mezi 1 a 2 dělá 4065 bodů, což je skutečně propastný rozdíl, zatímco mezi 2 a 3 je to daleko méně - 1395 bodů. Djokovič měl prostě mimořádnou sezónu a má od zbytku světa (nejen od Nadala) momentálně závratný odstup. To si musíme všichni přiznat - ať fandíme komu chceme.
Reagovat
smazaný uživatel
To je naozaj neuveritelny level, aky Nole predviedol. David nehral zle a napriek tomu ho Djokovič odkopol z cesty, nemilosrdne s nim pozametal kurt.Môže mi prosím vás niekto z vás vysvetliť, akým spôsobom je možné Djokoviča poraziť? On ozaj nemá slabinu, má svetové podanie, najlepší return, najlepší pohyb, svetový forehand a najlepší bachkand..tak cez čo má teda jeho súper hrať??..človeku tou dokonalosť až znechucuje tenis..V období kedy Nadal s Federerom dominovali rebríčku, vždy každý z nich disponoval nejakou slabinou, na ktorú sa mohol súper zamerať..Pri Djokovičovi ma nič konkrétne nenapadá. Kto ho môže na AO poraziť?..Možno Isner cez TB, nik iný ma nenapadá :)
Reagovat
smazaný uživatel
Zajici se pocitaji az po honu a hon jeste ani nezacal:)
Reagovat
smazaný uživatel
navic ten Isner neni vubec spatny napad! :-)
Reagovat
VlS
Djokoviče může snadno porazit Djokovič, jak se už mnohokrát stalo.
Reagovat
smazaný uživatel
Správne..Na toho som zabudol :)..Verím, že hlava začne pracovať, dnes však všetko vychádzalo a nebol dôvod na kolapsy..
Reagovat
smazaný uživatel
tak takoveho zradneho soupere v sobe mame vsichni, ale myslim, ze by to klidne mohl zkusit i Berda, pokud najede na vlnu....
Reagovat
Berny
Dneska jsem Djokina nevidel, ale pokud hral jak lonskych 6 finale s Nadalem tak tech slabin tam asi moc neni. Ale ovsem nikdo neni neporazitelný:
A) Po druhém podání musí byt soupeř max. agresivni, cili zde muzou tezit Murray, Del Potro a Tsonga, zde maji Nadal s Federerem velkou nevyhodu, Rafa neni agresivni vubec a Roger s backhandu taky ne ( a tam mu to pochopitelne hraci hraji)
B) Urcite menit tempo hry, tento casto podcenovany prvek hry je nesmirne dulezity cili zde je sance pro Federera a urcite Murrayho, Rafa loni ukazal ze pres dlouhé really to na Djokovice platit nebude, nicmene chodit proti Novakovi na sit smysl ma, ikdyz je jeho backhand dle me nejlepsi na okruhu tak v backhandovem prohozu urcite mezery má, tady za Nadalem urcite zaostava

4) Maximalni sila na podani, bez kvalitnihi a prudkeho podani to taky nepude

Tot muj recept jak na nej
C)
Reagovat
Berny
Misto 4 patri C, ale to asi kazdy chape:-)
Reagovat
VlS
Fakt je, že Berďa jako jeden z mála proti Nolemu uhrál aspoň set. Ale nakonec se ukáže, že ho někdo zase někdy porazí. Není neporazitelný.
K Fedexovi - myslím, že vědomě nehrál naplno. Považovat jeho beckhand za slabinu, to je poněkud odvážné tvrzení. Dneska ve druhém setu předvedl pár nádhernejch, rychlejch naliftovanejch úderů - krása. Pak se zase několikrát ne úplně pochopitelně vyhodil metrovejma autama. Uvidíme, jak se to bude vrbit dál, nedělal bych z téhle show pro diváky závěry, chvílemi bylo vidět, že to hoši hrají pro diváky.
Reagovat
smazaný uživatel
Good points, Berny..Myslím, že meniť tempo hry je nápad dobrý, síce sa Rafa o to na Finále Us Open niekoľko krát pokúšal, Novak stále nechyboval...Z druhého servisu dnes Rafa bol agresvínejší, než obvykle, nie vždy to tam ale padalo..On sám ale deklaroval, že bude v 2012 na returne agresívnejší, tak sa nechajme prekvapiť..Murray sa mi nezdá byť ako prototyp hráča, ktorý vie z druhého súperového servisu udrieť, stále stojí ďaleko za základnou čiarou, so zvyškom súhlas..Čo sa samotného Novaka týka, pamätám si jeho hru spred dvoch rokov, nikdy sa nevyhol krátkodobým výkyvom, ktoré ho stáli hry, sety, zápasy..Verím, že si zaspomína..Zápas sa však nesmie vyvíjať od začiatku v jeho prospech, pretože pri tomto scénarí prakticky nekazí..+ dnes to nebolo ako 6 finále s Rafom, dnes to bolo ako finále z New Yourku, kde hral Novak zo všetkých finále najlepšie..+ Teoreticky by ho ešte mohol poraziť výnimočný úder protivníka, či už forehand Tsongu, Del Potra ( pri scifi scenári Raonica), alebo servis Isnera...
Reagovat
smazaný uživatel
+ ešte by som dodal, že v dlhých výmenách aspoň, čo sa týka finále GS to mali obaja hráči veľmi podobné, dokonca Rafa mal v nich o nejaké percento bodov navrch, rozhodoval však return a výmeny under 6shoots..
Reagovat
Berny
JJ z Abu Zabi bych nedelal vubec zadne zavery to jo. Nicmene ano myslim ze backhand ( ikdyz je sam o sobe vyborny) je federerova slabina, Murray a Rafa ho vesmes vzdy porazili pres backhand, pres neco jineho to umeli Djokovic, Safin, Nalbandian a DelPo (ikdyz jen 2 vyhry, verim ze spolu svedou dalsi dobre bitvy). Za to Hewitt, Roddick, Soderling, Davydenko ci Ferrer to s nim budou hrat vselijak jen ne do backhandu a pak ty vzajemne bilance tak vypadaji:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Já si myslím, že Roger určitě má šance Novaka porazit, pokud budeme brát v potaz ohlédnutí za loňskou sezonou, třeba na FO a US.
Hlavně tedy US, kde hrál Novak ve skvělé formě a přesto dokázal vést Roger 2:0 na sety, kde si to pak v závěru prohrál Roger sám.
Rozhodně to bude muset být Roger jiný než na aktuální exhibici, kde si spíše odskočil od vybalování dárků pro startovné, aspoň to tak vypadalo. Nedal do toho určitě všechno, ale zase na druhou stranu ať mi nikdo neřiká, že tam přijel, aby oba zápasy prohrál jasným způsobem. Servis v podstatě neškodný, údery bez razance, bez známky iniciativy vyvinout na soupeře tlak. Nevím, jak moc už trénoval, ale chvílema to vypadalo, že trénink možná započal až na exhibici a raketu nedržel v ruce od Londýna. Forma Djokoviče se ukáže až na obhajobě velkého turnaje, třeba AO, kde bude už pod tlakem a určitě nebude hrát tak uvolněně, jako na exhibici. Pokud udrží výkonnost jakou se prezentoval v Abu Dhabi, tak bude určitě nesmírně těžké ho porazit, do toho přidejme, že Djokovič také nehrál na 100%, to bylo vidět občas na servisu a při některých úderech, kdy se zřejmě nesoustředil, tak jako na normálních turnajích.
Pokud se stane to, jak tady někdo avizoval, že se Novak letos ještě zlepší, tak raději nechci pomyslet kolik by toho letos vyhrál.
Reagovat
smazaný uživatel
na Berdu jsem zvedava obecne, zadne konkretni cile mu zatim nedavam. :-)) Ze nekdo Djokovice porazi, je normalni a ocekavatelne. (Navic uz zde ma k dispozici skvely takticky nastin!)
S Fedexovym bekhendem mas pravdu, je to stale paradni uder. Bojim se ale zpomalovani jeho ruky, vek nezastavis. Jo a zaplatpanbuh, ze to dnes alespon "R" odlehcili....
Reagovat
smazaný uživatel
na Berdu jsem zvedava obecne, zadne konkretni cile mu zatim nedavam. :-)) Ze nekdo Djokovice porazi, je normalni a ocekavatelne. (Navic uz zde ma k dispozici skvely takticky nastin!)
S Fedexovym bekhendem mas pravdu, je to stale paradni uder. Bojim se ale zpomalovani jeho ruky, vek nezastavis. Jo a zaplatpanbuh, ze to dnes alespon "R" odlehcili....
Reagovat
Berny
No muj nazor je ze jestli je Murray v necem hodne dobry tak to je v rychlosti, variabilite hry a predevsim na returnu celkove a returnu 2.podani obvzlast, tam mi prijde fantasticky ( nicmene McEnrone a Wilander tez nejednou tvrdili ze je Murray svetovy returnér), ale je to samo jen nazor, zadne dogma:). Jinak jj ve finale US Open Rafa uhral taky hodne really (btw: ty vymeny mi prijdou jako best poslednich 2 sezon), ale celkove muj dojem z tech 6 finale byl ze Djokovic se tech dlouhych vymen proti Rafovi prestal bát a Nadal ucitil ze timto ho rozhodne neporazi, ale samozdrejme stěžejní byl také skvely return djokina a kratke vymeny.. Jestli ho Nadal chce zacit porazet musi zlepsit backand a agresivitu na returnu, coz i presto ze to prorokoval ze to zlepsi, tak nemyslim ze to pujde samo od sebe. Pri returnu je urcite dulezita vlastnost délka svihu, coz ma Nadal snad nejdelsi na okruhu cili z tohoto pohledu to mit jednoduche nebude, napr. Aggasi mel hodne kratky svih a proto byl pán returnér.. tot muj nazor :-)
Reagovat
Berny
Jinak jsem rad ze se nekdo jako Djokovic objevil, rafova taktika na nej prestala platit, cili na tahu je Nadal a uvidime jestli v 25 letech dokaze ze sebe vydat vic a hlavne zmenit neco na sve hre.. ko vi treba za 2 roky bude zkouset servis-volej
Reagovat
smazaný uživatel
Blbo sme sa pochopili..Murray má skvelý return, s Nolem najlepší na svete, bez debaty..Len si nemyslím, že by to po druhom servise strielal do kurtu agresvíne, na maximálne riziko ako Tsonga napríklad, alebo Del Potro..Inak, čo sa Brita týka..Ja si myslím, že ho môže poraziť aj cez dlhé výmeny a pohyb na základnej čiare..Škoda, že sa v Semifinále GS vždy vyhnú, bol by som zvedavý na tú konfrontáciu, hoci minulý rok to vo finále dopadlo pre Andyho prepadákom...A koniec koncov, Djokoviča môže poraziť aj Nadal s Federerom..Nadal porazil Djokoviča nespočetne veľakrát, som si istý, že jedno víťazstvo môže všetko zmeniť..Djokovič sa síce pred rokom zlepšil, avšak Rafa nehral svoj najlepší tenis..Verím, že sa k svojmu BEST z roku 2010 dokáže toho roku priblížiť..Párne roky sú jeho :)
Reagovat
Berny
ajo tak, ok. No skrz dlouhe vymeny ho letos v Rime skoro porazil, ma tam sanci, problem u nej je ta agresivita. On kdyz ma den tak umi soupere i tlacit a dat winnery i od zakladni, bohuzel no nema vzdy a vetsinou ne na GS, napr. Murray z US open 08 semifinale proti Rafovi, to byl jiny hrac. Naopak Djokovic je stejne dobry v tech dlouhy vymenach + nedela mu problem winner od zakladni, coz bylo ve finale AO evidentni, Murray mel hrozny problem to zabit..coz vesmes rozhodlo match. Jinak jasne Roger ho trapil skoro kazdy match letos, ale Nadal podle me nehral hure nez v 2010, proste jen Djokovic dle me zlepsil svuj backand z 95 % na 115 % :D + Rafa urcite spatny backhand letos.. ale jak rikas 1 vitezsvi od Rafy muze leccos zmenit.. jen rikam bohuzel ( ikdyz jsem jeho velky fanda) ze to bude mit s Djokovicem hodne tezke..
Reagovat
tito
Kvalitní vlákno.
Reagovat
VlS
Atak jednu z nejhorších bilancí z poslední doby má Fedex (mimo Noleho a Rafy) právě s Berďou. Myslím si, že jeho chybnou herní variantou byly bechandové čopy, které dávaly soupeřům šanci být u úderu včas. Naopak zrychlení výměn z BH, které dneska párkrát parádně předvedl může být velmi účinná zbraň i na běhavce typu Rafa nebo Nole.
Reagovat
smazaný uživatel
Vec nazoru,osobne samozrejme suhlasim,ze sa nole vyrazne zlepsil,no rovnako si myslim,ze Rafa sa zhorsil..Bolo to patrne uz na FO,kde podaval vacsinu turnaja nepresvedcive vykony a hoci ho vyhral,herne zaostaval za svojim standardom a rovnake to bolo na US Open..V roku 2010 vyhral turnaj so stratou jedineho setu a prehral si 6 servisov dohromady..v roku 2011 si len vo finale prehral 7 krat servis a aj s hracmi v prvych kolach,napriklad s Golubevom a i. Servis pravidelne stracal..Inymi slovami, na servise vyrazne ubral,nebol schopny ziskavat lahke body z prveho podania a taktiez nebol schopny ukoncovat vymeny z backhandovej strany..V tomto som videl oproti 2010 hlavny rozdiel..
Reagovat
smazaný uživatel
Vec nazoru,osobne samozrejme suhlasim,ze sa nole vyrazne zlepsil,no rovnako si myslim,ze Rafa siel vykonnostou dole.. Bolo to patrne uz na FO,kde podaval vacsinu turnaja nepresvedcive vykony a hoci ho vyhral,herne zaostaval za svojim standardom..Podobne to bolo na US Open..V roku 2010 vyhral turnaj so stratou jedineho setu a prehral si 6 servisov dohromady..v roku 2011 si len vo finale prehral 7 krat servis a aj s hracmi v prvych kolach,napriklad s Golubevom a i. Servis pravidelne stracal..Inymi slovami, na servise vyrazne ubral,nebol schopny ziskavat lahke body z prveho podania a taktiez nebol schopny ukoncovat vymeny z backhandovej strany..V tomto som videl oproti 2010 hlavny rozdiel..
Reagovat
smazaný uživatel
Vec nazoru,osobne samozrejme suhlasim,ze sa nole vyrazne zlepsil,no rovnako si myslim,ze Rafa sa zhorsil..Bolo to patrne uz na FO,kde podaval vacsinu turnaja nepresvedcive vykony a hoci ho vyhral,herne zaostaval za svojim standardom a rovnake to bolo na US Open..V roku 2010 vyhral turnaj so stratou jedineho setu a prehral si 6 servisov dohromady..v roku 2011 si len vo finale prehral 7 krat servis a aj s hracmi v prvych kolach,napriklad s Golubevom a i. Servis pravidelne stracal..Inymi slovami, na servise vyrazne ubral,nebol schopny ziskavat lahke body z prveho podania a taktiez nebol schopny ukoncovat vymeny z backhandovej strany..V tomto som videl oproti 2010 hlavny rozdiel..
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist