Djokovič při premiéře v Tokiu neztratil ani set a získal 76. titul

  • ATP TOKIO - Novak Djokovič při svém premiérovém startu na turnaji ATP 500 v Tokiu potvrdil roli největšího favorita a bez ztráty setu si dokráčel pro svůj celkově 76. titul. Ve finále srbský tenista přehrál Australana Johna Millmana a zvýšil svou šanci, že pošesté v kariéře zakončí rok jako světová jednička.
    6. 10. 2019, 09:54 | Aktuality |  40 komentářů
    Novak Djokovič (© AFP)Novak Djokovič (© AFP) 
     
  • Profily hráčů

Novak Djokovič si debut na turnaji ATP 500 v Tokiu odbyl po měsíc dlouhé pauze, kterou si dal kvůli přetrvávajícím bolestem ramena. Ty ho na začátku září donutily vzdát osmifinále US Open proti Stanu Wawrinkovi.

Světové jedničce údajně hrozila operace, ale dvaatřicetiletý Srb vsadil na konzervativní léčbu a ta očividně zabrala. V japonské metropoli odehrál pět zápasů během šesti dnů a neztratil v nich ani set.

Djokovič v Tokiu potvrdil roli velkého favorita, neboť byl jediným zástupcem Top 10 a z elitní dvacítky ho doplnili jen dva tenisté. Srb v žádném z utkání neprohrál víc jak osm gamů, když po Australanu Popyrinovi, domácím Soedovi, Francouzi Pouillem a bývalém belgickém šampionu Goffinovi nezaváhal ani s australským outsiderem Johnem Millmanem

Ve svém pátém letošním a celkově 110. finále Djokovič zvítězil hladce 6-3 6-2, když soupeři nenabídl žádný brejkbol a po svém podání prohrál jen jedenáct míčků. S o dva roky mladším Australanem si poradil bez ztráty setu i ve třetím vzájemném střetnutí.

"Byl to pro mě fantastický týden z každého pohledu. Skvěle jsem se cítil na kurtu i mimo něj, Japonci mě velmi vřela přivítali. Udělali mi tu domácí prostředí. Neztratil jsem ani set, hrál jsem opravdu dobře, skvěle jsem podával. Byl to celkově úžasný zážitek," pochvaloval si Djokovič po triumfu v areálu, kde se příští rok bude konat olympijský turnaj.


Šestnáctinásobný grandslamový šampion Djokovič získal v zemi 'vycházejícího slunce' celkově 76. titul a na historicky pátého nejlepšího Johna McEnroea tak ztrácí už jen jednu trofej. Letos přidal čtvrtou trofej k triumfům z Australian Open, Wimbledonu a Masters v Madridu.



Třicetiletý Millman, který už v prvním kole kvalifikace přežil mečbol, hrál finále turnaje ATP podruhé v kariéře. Titul ale opět nezískal, poprvé neuspěl loni na antuce v Budapešti.

Djokovič v pondělí zahájil svůj celkově už 271. týden na postu světové jedničky, čímž se na třetím místě historické tabulky odpoutal od Ivana Lendla. Ani zdaleka však nemá jistotu, že sezonu na prvním místě světového žebříčku zakončí, neboť na aktuálně vedoucího, nicméně zraněného Rafaela Nadala, bude zítra ztrácet 1460 bodů.

Zakončit rok jako jednička může Djokovič už pošesté v kariéře, čímž by vyrovnal rekord Peta Samprase. Legendární Američan kraloval nepřetržitě v letech 1993 až 1998.

Oba finalisté se nyní přesunou do Číny na Masters 1000 do Šanghaje. Čtyřnásobný šampion a obhájce titulu Djokovič začne ve druhém kole proti vítězi duelu Shapovalov-Tiafoe, Millman se pokusí prodat svou formu proti Argentinci Guidu Pellovi.

• ATP 500 TOKIO •
Japonsko, tv. povrch, 2.046.340 dolarů
nedělní výsledky (06. 10. 2019)
• Dvouhra - finále •
Djokovič (1-Srb.) - Millman (Austr.) 6-3 6-2
• Čtyřhra - finále •
Mahut/Roger-Vasselin (2-Fr.) - Mektič/Škugor (Chorv.) 7-6(7) 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (40)
07.10.2019 13:01Od: Mayo
Novak Djokovic si ide svoju vlastnú ligu.
[ Reagovat ]
07.10.2019 14:41Od: Krisboy
Byl jsi v Praze na HNL?
[ Reagovat ]
06.10.2019 17:00Od: spaniel
Nole se ani nezapotil. Tusim nehral ani TB cely turnaj, v kazdem setu 1-2 brejky.
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:24Od: Forehand
Thiem, Stefanos...Velmi pekný tenis a je dobre, ze to zrejme pojde do troch setov..

Moje preferencie ma Dom, ktory je mi sympaticky herne i ludsky a vlastne mu fandim v kazdom zápase, kym nehrá s Rafom..

Apropos. Kritizuje sa mladá generácia, ze neprichádza a neprichádza, ale ked sa pozerám do top 10, vidim tam Stefanosa, Medvedeva, Zvereva, Berretiniho a Thiema, ktorý tam je dlhodobo..Ved to je skvelé zastúpenie. To, ze nevyhrávaju GS je preto, ze hraju proti najlepšim 3 histórie. Ak by vedúca trojička bola o level nizsie s poctom 8-10GS, uz by ich dávno predbehli. Výmena generácii teda prirodzene prebehla, dlhodobo skvelí hraci ako Tsonga, Berdych, Ferrer, Wawrinka prenechali svoje miesta mladsim, to co sa deje uplne vpredu je vsak neprirodzené, lebo kvalita úplne vybočuje zo zabehaných stereotypov.
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:50Od: Kamilos88
Štefan to měl na zlatem podnose. 2:1 30:30 break nahoře, udělal stupidní UE od BL, na BB hodil DF a už se veze.

Tsitsipas když je na vlně, tak umí porazit úplně všechny, ale jakmile se trosku rozhodí, tak muže prohrát každý zapas, viz dneska. Už mohl být hodinu v šatně, místo toho to prohraje.
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:58Od: Forehand
Nepotvrdil break za stavu 2:1 v druhom.

To sa v ziadnom prípade nedá klasifikovat ako "vyhraný zápas". Nemal MB, nepodával na vitazsvo v zápase, nič. V podstate bežná vec.

Uz len dodám, ze Thiem sa túto sezónu zúčastnil 9 antukových turnajov a vyhral dva malé.
Naopal, zúčastnil sa 7 turnajov na harde a vyhral prestížnu 1000ku a dnes silno obsadený Peking..

Rozdiel nie je v Nadalovi, Dom ma s nim len jednu prehru. Rozdiel je v tom, ze Thiem dnes uz na harde patri do uzkej špičky.
[ Reagovat ]
06.10.2019 16:44Od: Elip13
Zas je fajn zmínit, že Dom už byl 2x ve finále FO. Generace bez big3 nám nabídne dost možná pestrý, ale stále kvalitní tenis.
[ Reagovat ]
06.10.2019 14:43Od: Kamilos88
Nole to udělal chytře.

Zajel si pro 500 bodu úplně zadarmo, úmyslně volil slabě obsazené Tokio a vyšlo to. V Pekingu by se musel snažit trosku více a on to moc dobře věděl.

Vychcane asi podobne, jako Federerův Rotterdam loni.
[ Reagovat ]
06.10.2019 14:45Od: Forehand
Myslim, ze Tokio plánoval este ked bol prvý v Race, dávno pred Montrealom a USO, kde si Nadal spravil pohodlný náskok.

Tu by som mu ten motív warm up pred OH veril. Ale vypálilo to tak dobre, ze s tým ani sám nerátal. Zrejme najslabšia 500ka sezóny.
[ Reagovat ]
06.10.2019 14:48Od: Kamilos88
Každý průměrný tenisový divák vi, ze Peking je lépe obsaženy turnaj.

Já verim, ze kdyby Nadal USO nevyhrál, tak tam Djokovic nehraje. Potřeboval easy body
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:10Od: Kozoroh
No1e plánoval Tokio měsíce dopředu, vždyť jsem o tom tady psal.
Jinak, je velice úsměvné pohoršovat se nad účastí hráče, který za sezónu odehraje jednu, max dvě 500.
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:45Od: turista
Radost z Djokiho 76.titulu nám nemůžou tady pánové na TP zkazit i kdyby se sebevíc snažili. Novaka to jenom nakopne dál a pozici světové jedničky si v pohodě udrží.
[ Reagovat ]
06.10.2019 14:54Od: Kozoroh
Tokio No1e zvolil namísto Pekingu především kvůli OH v příštím roce, slabší herní pole byl nanejvýš druhořadý faktor u Djokerova rozhodování.
[ Reagovat ]
06.10.2019 22:04Od: Patik
Tokio riešil už po French Open..
[ Reagovat ]
06.10.2019 14:12Od: Forehand
500b zadarmo a pošetrené sily na tisícku, ktorú ak Djokovic vyhrá, bude jasným favoritom na koncoročnú jednotku.
[ Reagovat ]
06.10.2019 11:51Od: turista
Novak velká gratulace. Hurá!
[ Reagovat ]
06.10.2019 11:08Od: Pe3k Djok
Když nemusí hrát proti Wawrinkovi, skutečně hraje jako světová jednička. V Shanghai to bude mít těžší, ale i tam je favorit.
[ Reagovat ]
06.10.2019 11:27Od: Kozoroh
V posledních 4 letech zvítězili v Šanghaji úřadující vítězové Wimbledonu, může k tomu dojít i letos, bylo by to skvělé, že? ;)
[ Reagovat ]
06.10.2019 11:45Od: Pe3k
No to nevím, bylo? Víceméně je mi to jedno, důležitý bude turnaj mistrů a pak až AO.
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:02Od: No-le
Začátek pravděpodobně proti Shapo bude nepříjemný.
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:11Od: Kozoroh
Novak už s Denisem 2x hrál a vyhrál, ví co na něj platí.
[ Reagovat ]
06.10.2019 15:47Od: turista
Přesně tak.
[ Reagovat ]
06.10.2019 16:25Od: Pe3k
Asi ho porazit, to platí na všechny.
[ Reagovat ]
06.10.2019 19:32Od: Marduch
Zajimava urcite bude (pokud bude) konfrontace s De Minaurem, jednak z pohledu velmi podobnych stylu a pak i tim, jak pratelsky Nole nekdy pojima premierove souboje s young guns..
[ Reagovat ]
07.10.2019 09:43Od: turista
Ano. Proti next gen hraje Novak někdy až moc přátelsky.
[ Reagovat ]
06.10.2019 10:57Od: SwissMaestro
Millman pěkná speech. Sympatický hráč :)
[ Reagovat ]
07.10.2019 15:35Od: Marduch
a začal pěkně od píky, což bylo bájekné..
[ Reagovat ]
06.10.2019 10:56Od: Kozoroh Djoker-Millman 6:3, 6:2
Millman nehrál vůbec špatně, ale Djoker dnes skvěle podával a výměny probíhaly podle jeho taktovky. Turnajem Novak projel jak nůž máslem a rozšířil svou sbírku titulů o 12. z východoasijských podniků, 56. z tvrdého povrchu a 76. z celého okruhu ATP ve dvouhře. Vítězství v Tokiu zároveň představuje zisk 500 bodů, které se budou hodit v boji o letošní YE1 a pozitivní naladění na Šanghaj, kde Djoker obhajuje loňský titul. Nezbývá nic než si přát, aby obhajoba dopadla úspěšně!
[ Reagovat ]
06.10.2019 16:08Od: turista
Mlynář hrál velice dobře. Novak předvedl excelentní výkon, důstojný světové jedničky. Tohle by stačilo i na Nadala na antuce a na Federera na trávě.
[ Reagovat ]
06.10.2019 16:23Od: Forehand
Isto,

Jedine, ze by mal Nadal na svojej polovici tiez hard :)
[ Reagovat ]
07.10.2019 09:40Od: turista
I na antuce by takhle dobrý Nole Rafu porazil.Hral podobně jako v době, kdy s ním Rafa prohrál i na antuce.
[ Reagovat ]
07.10.2019 09:51Od: Forehand
hmm...Alebo aj nie :)
[ Reagovat ]
07.10.2019 11:51Od: turista
Nikdo jiný než Djoki nedokázal Rafu Nadala porazit na antuce 7x. Nevylučuji, že před měsícem by Rafa Novaka v New Yorku porazil, kdyby spolu hráli. Tohle byl ale úplně jiný Nole než v New Yorku nebo ve Wimbledonu, kde finálovou výhru uhaluzil. V Tokiu neprodukoval téměř žádné nevynucené chyby, pouze vynucené.
[ Reagovat ]
07.10.2019 14:48Od: Forehand
Pozri sa na súperov s ktorým hral. Si myslíš, že Nadal by posielal na druhú stranu kurtu také maliny ako 40dkg Millman :)
[ Reagovat ]
07.10.2019 15:06Od: turista
No ale Mlynář hraje od základní čáry velice dobře z obou stran a minimálně chybuje. Loni v Americe vypakoval Federera z pavouka. A Goffin a Pouille nejsou taky žádná ořezávátka. Není to bezcenný titul to Tokio.
[ Reagovat ]
07.10.2019 15:10Od: turista
Ale můžeš být v klidu. Rafa má stále na Novaka náskok 8 pohárů, z toho 3 GS a dohnat to je těžká až sisyfovská práce i pro Serbinátora.
[ Reagovat ]
07.10.2019 15:34Od: Marduch
Podle těch tak trochu odchozených finále z konce 2018 bych si troufnul říct, že Nole v této fázi kariéry řeší především GS tituly, počet týdnů No.1 a OH..
[ Reagovat ]
07.10.2019 19:03Od: turista
No ale současná situace ukázala, že k dosažení těchto cílů včetně výhodného vylosování pro GS musí taky pořádně zabrat na tisícovkách a když je potřeba tak i na nějaké pětistovce což se právě stalo.
[ Reagovat ]
06.10.2019 10:04Od: woody Koncert
Lehka rozcvicka pred Shanghaií ;-)
[ Reagovat ]
07.10.2019 09:41Od: turista
Ano. Byl to Novakuv koncert.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist