Džabúrová po skvělém výkonu zastavila Garciaovou a znovu si zahraje o první grandslamový titul

  • US OPEN - Ons Džabúrová znovu po dvou měsících zaútočí na svůj premiérový grandslamový titul. Osmadvacetiletá Tunisanka, která si své první finále na majorech zahrála nedávno ve Wimbledonu, po v semifinále US Open zastavila skvělém výkonu 13 zápasů neporaženou Caroline Garciaovou. V sobotním finále vyzve světovou jedničku a dvojnásobnou vítězku French Open Polku Igu Šwiatekovou.
    9. 9., aktualizováno | Aktuality |  62 komentářů
    Ons Džabúrová (© AFP)Ons Džabúrová (© AFP) 
     

Ons Džabúrová v úvodních měsících sezony bojovala s bolestmi zad, a dokonce vynechala Australian Open. Rozjela se až v dubnu, na antukových a travnatých dvorcích zvládla 28 ze 33 duelů, triumfovala v Madridu a Berlíně, hrála další tři finále a fantastické období zakončila ve Wimbledonu, kde se stala prvním zástupcem arabského tenisu v semifinále majorů a první africkou grandslamovou finalistkou v open éře.

Po třísetové porážce s Jelenou Rybakinovou se ale dlouho hledala a na generálkách vyhrála jen dva z pěti zápasů. V New Yorku ovšem formu zase našla a se ztrátou jediného setu postoupila do finále. Osmadvacetiletá Tunisanka v semifinále přehrála 6-1 6-3 bývalou světovou čtyřku Caroline Garciaovou. S favorizovanou 13 utkání neporaženou Francouzkou, jež absolvovala své premiérové grandslamové semifinále, vyhrála včetně juniorek i sedmý vzájemný souboj.

Džabúrová byla od začátku mnohem lepší hráčkou na kurtu. Poprvé v letošní sezoně nečelila brejkbolu, ačkoli trefila jen 43% prvních podání, sama využila všechny čtyři šance, pomohla si osmi esy a na rozdíl od soupeřky (12-23) zakončila 66minutový zápas s pozitivním poměrem vítězných úderů a nevynucených chyb (21-15).

"Ve Wimbledonu jsem si přišla zabržděná, ale teď do toho jdu po hlavě. Po Wimbledonu jsem byla pod velkým tlakem a proto jsem ráda, že jsem tady na finále navázala," řekla Džabúrová.

Ve finále newyorského podniku velké čtyřky je první reprezentantkou severoafrického, arabského a tuniského tenisu a teprve jako sedmá od roku 2000 prošla do závěrečného kola Wimbledonu a US Open v jedné sezoně (sestry Williamsovy, Lindsay Davenportová, Justine Heninová, Věra Zvonarevová a Angelique Kerberová).

Dnešním vítězstvím si zajistila návrat na své žebříčkové maximum, druhé místo. Osmadvacetiletá Garciaová, která od začátku června posbírala nejvíce výher na tour a tři tituly, se vrátí do Top 10.

Džabúrová v sobotním finále vyzve světovou jedničku Igu Šwiatekovou, s níž má vyrovnanou vzájemnou bilanci 2-2. Naposledy ji letos na jaře smetla ve finále antukového turnaje v Římě. Naopak jediné střetnutí na grandslamu loni ve Wimbledonu prohrála.

21letá Polka Šwiateková v semifinále porazila 3-6 6-1 6-4 Arynu Sabalenkovou a do finále grandslamu postoupila potřetí v kariéře. Na Roland Garros 2020 a 2022 v něm pokaždé zvítězila. Ve finálových duelech má bilanci 9-1, v posledních devíti případech neprohrála ani set a neztratila víc jak pět gamů.

"V prvním setu jsem zaostávala a musela jsem se probrat. Mám radost, že se to povedlo," radovala se Šwiateková, která si finále US Open zahraje jako první polská tenistka v historii. Až dosud byla v New Yorku nejdál v osmifinále (2021).

• US OPEN •
New York, USA, tv. povrch, 60.100.000 dolarů
čtvrteční výsledky (8. 9. 2022)
• Dvouhra žen - semifinále •
Šwiateková (1-Pol.) - Sabalenová (6-Běl.) 3-6 6-1 6-4
Džabúrová (5-Tun.) - Garciaová (17-Fr.) 6-1 6-3
• Čtyřhra žen - semifinále •
Krejčíková/Siniaková (3-ČR) - Melicharová-Martinezová/Perezová (10-USA/Austr.) 6-3 6-7(4) 6-3
• Smíšená čtyřhra - semifinále •
Sandersová/Peers (4-Austr.) - Blumberg/McNallyová (USA) 6-2 6-7(5) 10-8
Flipkensová/Roger-Vasselin (Belg./Fr.) - Shuai Zhang/Pavič (2-Čína/Chorv.) 6-4 5-7 10-6
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (62)
09.09.2022 21:11Od: horska.kraslice Vítězka finále
Přání: Iga
Tip: Ons
Důvody:
1) Ize bych to přála, protože se v semifinále kousla a vyeliminovala uřvanou Sabalenku.
2) Proti Ons nic nemám, hraje pestrý tenis, ale měla zabrat ve finále Wimbledonu, sama si tam zavinila prohru, takže teď jsem proti, aby si to vykompenzovala na Ize, která - viz bod č.1!smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 18:56Od: Pavol Tak som sa na to pozrel keď nikto nič.
Preštudoval analýzy, vyhodnotil vek, výšku, štýl, psychiku, posledné zápasy. A vyšlo mi že Swiatek pri tomto pomalšom povrchu vyhrá. smile no uvidíme smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 20:38Od: vavrinec
smile Dobre vam vyšlo! smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 20:39Od: Krisboy
Ten povrch je spíše rychlý prý oproti minulým letům. Kozoroh jistě poví více. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 20:43Od: paddy
já to shrnu takto
nejsme na antuce, takže Jabeur smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 20:45Od: vavrinec
smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:09Od: Ondřej.Jirásek Varování/Ban změna pravidel
Zdravím všechny, kteří tohle budou číst,

včera se nám tu rozmohla diskuse o varování a banech, pro mě tedy jedinečná příležitost změnit pravidla, což mám v hlavě už dlouho. Chci změnu udělat hlavně kvůli tomu, že většina lidí, co dostala varování, ulítne jenom občas a chtěl bych jim tudíž dát více šancí, než se propracují k banu. To se samozřejmě netýká těch, kteří poruší pravidla nějakým nepřijatelným způsobem, ti dostanou ban buď ihned, nebo třeba i po prvním a druhém varování, a to bez diskuse.

Ti, co by dosáhli tří varování (ano, odteď to budou tři, berte to jako challenges remaining), tak se bude dít toto: Vzhledem k tomu, že stále nemám odpověď, zda je možné odblokovat nick, tak bude dotyčný požádán, aby sám vstoupil do tzv. půlroční podmínky. Ta by představovala jednoduše to, že tu půlroku nesmí napsat pod článek ani do diskuse jediný komentář (to je pro mě velice snadno dohledatelné). Pokud by podmínku porušil, bude mu nick zablokován mnou. Pokud ji dodrží, může se po půlroce vrátit do diskusí. Pokud by byla možnost odblokovat nick, sám si půlrok pohlídám a nick bude uživateli obnoven. Pokud ta možnost nebude, ztratí nick navždy.
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:10Od: Ondřej.Jirásek
A teď k jednotlivým kauzám, které tu proběhly.

Pe3k/Ondrej2280: Chci, aby všichni začali s čistým štítem, odteď. To znamená, že ani jednomu z vás nedám varování, přestože byste si ho zasloužili oba. Ondrej si může přečíst, co zkopíroval Pe3k do diskuse pod článkem Alcaraze (určitě si to musel vidět), za určitá slova (nepomůžou ani tečky) bys dostal varování. Pe3k zase vyprovokoval konflikt pod stejným článkem o vypadnutí Nadala.

Forehand: Dostal ban zhruba před pěti měsíci a usoudil jsem, že by se mohl vrátit. Pod novým nickem se mu nechce do diskusí přispívat, takže záleží na něm. Pokud půjde nick obnovit, tak mu bude obnoven. Pokud ne, bude se muset smířit s tím, že už to nejde. Pak už je na něm, jestli své kamarády osloví s novým nickem a postupně se tady bude prezentovat tak, že bude jasné, o koho jde. Vzhledem k tomu, že po třech varováních následuje podmínka, ať už s možností odblokování nicku, nebo tím, že tu uživatel nesmí půlroku psát, si myslím, že je fér, aby se vrátil. Na spoustě zahraničních fór to funguje tak, že je uživatel zabanován na určitou dobu, nemusí to být vždy natrvalo.

Pokud by ale někdo porušoval pravidla neustále, tak doufám, že bude chápat, že už se sem pod starým nickem pořád dokola vracet nebude.

Poslední věc... všichni si dobře rozmyslete, co vám přijde jako důvod ke stížnosti... proč by měl někdo dostat varování/ban. Protože většinou došlo na situaci, kdy někdo dostal varování, přijal ho, ale dožadoval se toho, aby dostal varování i někdo jiný, s kým měl ten dotyčný konflikt. Mějte tedy na paměti, abyste zbytečně neprovokovali a snažili se reagovat ideálně bez nadávek. Nějaká úroveň špičkování mezi tábory fanoušků je přijatelná, ale nesmí to překročit nějakou únosnou hranici. Tím chci říct, že varování nebude za každého blbečka a hlupáka, ale za horší slova už být může.

Snad jsem na nic nezapomněl. Návrhy mi samozřejmě pište, ideálně, prosím, do vzkazů, ať to tu zbytečně nezahlcujeme.
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:23Od: Roman47
Je vhodné veřejně probírat problém s konkrétními uživateli? Není lepší to s nimi probrat soukromě?
Pokud s tím souhlasili, neberte na můj komentář zřetel.
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:25Od: Ondřej.Jirásek
chtěl jsem to udělat veřejně, protože ty dvě kauzy do tohoto příspěvku zapadají. a stejně se to tu řešilo veřejně ;)
[ Reagovat ]
09.09.2022 20:12Od: Nola
za mna, je zbytocne dat niekomu ban, ked si moze vytvorit niekolko uctov cez VPN a tvarit sa ako iny uzivatel - trebars alter ego FH, resp, alter ego Fulnek, asi aj Frantz... mozu sa snazit to zakryt, ale ich osobnostny profil ich aj tak prezradi.... snaha sa sice ceni, ale ziadny Jason Bourne z nich nikdy nebude smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 20:19Od: Ondřej.Jirásek
tak pokud budou porušovat pravidla i s jinými nicky, tak stejně časem ban dostanou, tak když je bude bavit si dělat nové nicky, tak klidně, mně zabere ban jedno kliknutí.
[ Reagovat ]
09.09.2022 14:59Od: makro99
tak když jsou ty nicky anonymní, tak to zas není taková bolest, ne? :)
[ Reagovat ]
09.09.2022 12:53Od: brixner Finále
Moc jsem postup přál Karolíně, mám jí rád, takže...Jenže Vons mi příjde jako nějaká jiná liga, nevypadá jako atletka, ale momentálně hraje nejlepší a hlavně nejpestřejší tenis na možná obou okruzích! Je s podivem, jak umí být v podstatě u jakéhokoli míčku včas, prostě občas žasnu! Voleje, čopy, loby, zrychlení z forhendu, i ten servis...všechno umí a příjde mi, že to hraje z lehkostí. S odstupem času bych hodnotil finále Wimbledonu za "smutný" zápas, doufám, že teď se to opakovat už nebude!
Iga si to ubojovala a docela právem je No.1 a hlavně-vykopla tu svou soupeřku, z čehož mám nehoráznou radost!!!
Finále...no, mám rád obě hráčky, Iga hraje jako stroj, Vons je taková malířka kurtů, takže mám vcelku jasno - Vons!!!smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:13Od: Tomas_Smid_fan
smilesmile
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:22Od: vavrinec
Spíš malířka pokojů, vymalovaný kurt jsem ještě neviděl. smile Já mám taky jasno komu budu fandit a Ons to nebude. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:40Od: Tomas_Smid_fan
Aspoň budou diskuze zajímavější smile Blondie asi na rotoped nepůjde, takže to rozhodnou holky na kurtu. Iga i když prohraje, bude mít velké šance na kariérní nebo i kalendářní GS. Žabce se už připozdívá.
[ Reagovat ]
09.09.2022 22:18Od: brixner
Pane, dalo se asi napsat, že Vons je "umělkyně kurtů"
Iga hraje dost rychle, Vons zase používá hodně hlavu, težko říci, jak to dopadne. Ale pokud to Vons nepodcení, jako v Anglii, má obrovskou šanci vyhrát!
Takže Vons!smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 23:15Od: vavrinec
Tak šanci určitě má, ale musí to stihnout ve dvou setech. Umělkyně kurtů? Nevím, servis má dobrý, ale umělkyně? Umělkyně kurtů byla třeba Justine Henin, Ons je spíše dělnice, šikovná ale dělnice.
[ Reagovat ]
10.09.2022 00:25Od: Tomas_Smid_fan
s tenisovou dělnicí bych tady nesouhlasil. Co jsem ji viděl s Caroline, tak se spíš blížila Ash. Má moc šikovnou ruku. O jejích smečích si může nechat zdát nejen Joker, DS atakuje Rogera. Šikovná a chytrá hráčka, k dělnici má daleko.smile
[ Reagovat ]
10.09.2022 00:32Od: tommr
jj pod pojmem dělnice kurtů si spíš představím třeba takovou Pegulu ...
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:35Od: Pavol
Všetci majú jasno len Já zase nič neviem. Kam vložiž tých pár eur ??? Musím počkať snáď sa to vyjasní. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:55Od: vavrinec
Sázet na WTA? To už i ten fotbal je jistější! smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 15:19Od: Pavol
Tak fotbal to teda nie. Z toho som už dávno vyrástol. Náhodné góly, predané zápasy, kúpený rozhodcovia to ja nemusím. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 16:33Od: vavrinec
Furt je to jistější než WTA! smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 12:33Od: Alien
Uns Jebauer jsem věřil! Vyřazení Aryny mě překvapilo, přál jsem jí titul!
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:36Od: Tomas_Smid_fan
Zabalenoa to zabalila ještě před koncem.
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:37Od: Tomas_Smid_fan
Zabalenka
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:24Od: zfloyd Iga x Aryna
viděl jsem třetí set , do stavu 4:4 úplně vyrovnaný a pak se Aryna úplně sesypala asi jí GS není dán , její hlava to prostě neunese
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:33Od: dadaft
no, Aryna šla na 4:2, následující servis si prohrála čistou hrou a dokonce zápasu už uhrála jen dva tři míčky -- a bylo to hlavně proto, že Iga začala hrát fakt brutálně
[ Reagovat ]
09.09.2022 13:34Od: Tomas_Smid_fan
Neviděl jsem to, nicméně Iga letos dokázala otočit několik těsných zápasů. Zato Amazonka je sice brutální skoro pořád, ovšem většinou do chvíle, kdy dojde na lámání chleba. Má evidentní mentální blok.
[ Reagovat ]
09.09.2022 09:16Od: Tomas_Smid_fan
Moje predikce tedy celkem vyšly. Sice jsem obě SF tipoval 50:50, nicméně, podle toho, co jsem tu psal - jednoznačně lépe se vyspala Žabka, Caroline spíš zaspala a byl roztřepaná. Škoda, ovšem Žabka hrála velký tenis a byla velmi silná na servisu.

V druhém případě se mi potvrdilo, že Amazonka panikaří - kolaps ve 3. setu je jasný, teda jestli se nezranila.
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:34Od: dadaft
na konci ji Iga převálcovala
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:48Od: vavrinec
Ano, Iga z nějakého záhadného důvodu potřebuje většinou dva sety, aby začala hrát dobře.
[ Reagovat ]
09.09.2022 15:23Od: Tomas_Smid_fan
Ona přeřazuje na vyšší stupeň v momentě, kdy soupeřky začnou hlodat pochybnosti v hlavě, začnou mít strach z vítězství, a pak je to smršťsmile
[ Reagovat ]
09.09.2022 09:13Od: Roman47 Iga Swiateková
Swiatekové jsem po osmifinále s Niemeierovou vůbec nevěřil. Tam se obě hráčky zejména ve 2. setu snažily prohrát, seč jim síly stačily.
Semifinále Džabúrové jsem neviděl, ale předtím hrála takový "nenápadný" tenis, takže pro mne taky mírné překvapení.
Tak gratulace oběma k finále a tam ať vyhraje ta lepší. Přát budu Džabúrové. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 09:12Od: vavrinec
Nevěřil bych, že Jabeur předvede tak dokonalý výkon. Nic tomu zatím nenasvědčovalo. Stejně tak jsem nečekal tak tuhý odpor Sabalenky. WTA je prostě jedno velké překvapení.
[ Reagovat ]
09.09.2022 14:54Od: turista
Myslel jsem si, že finále bude Swiatek vs Garcia. Vyhučení Francouzky mě překvapilo.
[ Reagovat ]
09.09.2022 16:37Od: vavrinec
Hrála bídně, také mě to překvapilo. V nejméně vhodné chvíli ji opustila forma.
[ Reagovat ]
09.09.2022 16:45Od: paddy
H2H Jab-Gar už 7-0

Musíš aspoň trochu sledovat tenis smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 18:13Od: vavrinec
To je zcela irelevantní statistika. Klíčová je aktuální forma a ta jí opustila až v tomto zápase.
[ Reagovat ]
09.09.2022 18:15Od: paddy
tak jako naše holky?

hraješ jen to, co ti dovolí soupeř smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 18:46Od: vavrinec
To v tenise tak úplně neplatí. Můžete hrát skvěle i když soupeř hraje skvěle. Garcia ale hrála hodně špatně, bohužel. A nebylo to jen dobrým výkonem Jabeur.
[ Reagovat ]
09.09.2022 19:31Od: tommr
Garcia byla vždycky tak trochu plašan. Vidina životního úspěchu jí holt rozhodila natolik že nebyla schopná zopakovat předešlý skvělý výkony ...
[ Reagovat ]
09.09.2022 21:09Od: Tomas_Smid_fan
smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 16:48Od: makro99
mě vůbec, naopak; pro hráčky, které nejsou stabilní stálice Top10, je strašně těžké navázat na tituly z příprav i na GS (Samsonova, Garcia); naopak Iga a Ons, které v přípravě nikterak nezářily, gradují výkonnost právě na vrcholu hardové sezóny smile a tak by to mělo u světové jedničky a dvojky přece být, ne? :)
[ Reagovat ]
09.09.2022 17:24Od: Tomas_Smid_fan
smile to jsou ty zkušenosti, co oddělují úplné top hráčky od ostatních.
[ Reagovat ]
09.09.2022 09:11Od: Fandina
Viděla jsem jen začátek a tam byla Žabér lepší. Moje Garcia hrála do SF super, ale to už nezvládla.
[ Reagovat ]
09.09.2022 08:16Od: Grape ...
Tak nakonec jsou ve finále světová jednička a světová pětka - to jsou na poměry WTA až nezvykle vysoce žebříčkově postavené hráčky. Zvláštní, ani jedna se mi tu v průběhu turnaje nijak extra nelíbila a jejich vyřazení jsem čekal už dřív. Teď bych víc věřil Ons, takže určitě vyhraje Iga. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:28Od: Blondie
No jo vlastně! To jsou šoky :-)
[ Reagovat ]
09.09.2022 08:00Od: paddy Po RG nebo W nová světová jednička
smile

Obhajuje 0b AO, 1k RG, 0b W
[ Reagovat ]
09.09.2022 08:14Od: Grape
Dost odvážné tvrzení. Záleží jestli udrží formu. Sice nebude obhajovat nic z těch největších akcí, ale zase bude obhajovat Řím, Madrid, Berlín.
P.S. Z Wimbledonu nebude body obhajovat nikdo.
[ Reagovat ]
09.09.2022 08:36Od: paddy
Prostá matematika
Swiatek obhajuje víc Masters (3/2) a malých titulů (2/1) a SF AO, W RG a ve Wimbledonu asi udělá méně bodů než Jab
[ Reagovat ]
09.09.2022 09:01Od: Grape
Uvědom si, že tady předpovídáš stav žebříčku za nějakých 8-9 měsíců. To je jako odhadovat v dubnu kdo bude jedničkou na konci roku. Kterákoliv hráčka, která se dostane na vlnu, může za tu dobu na žebříčku hodně rychle vyletět, i kdyby teď byla třeba dvacátá.
Tvá úvaha má logiku a Ons se to klidně může podařit, ale je to ženský tenis. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:13Od: paddy
Jisté je jen, že Swiatek půjde s body dolů. Sérii jako letos nezopakuje.
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:17Od: Grape
V ženském tenise bych se pojmu "jisté" vyhnul velkým obloukem, maximálně vysoce pravděpodobné. smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:17Od: vavrinec
A nějaký důvod, proč se nezopakuje víte?
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:44Od: Krisboy
Důvod? Nejsou žádné důvody. Na co důvody, když máte heroin? smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 10:52Od: vavrinec
Pravda, závislost na heroinu není žádná dovolená, ale práce na plný úvazek! smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 07:06Od: annah
Škoda Garcii, ale hlavně že je venku ta ječící obryne...smile
[ Reagovat ]
09.09.2022 05:05Od: zfloyd
Neeeeeeeeeeee
[ Reagovat ]
09.09.2022 02:54Od: Blondie
Jooooooooo! smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist