Kvitová: Stephensová mě výkonem na trávě překvapila

  • Na wimbledonském centrkurtu, který přinesl Petře Kvitové slávu a uznání, dnes česká tenistka prožila smutný den. Její výkon v prvním kole měl daleko k "palbě" při výhrách v All England Clubu v letech 2011 a 2014 a s turnajem se záhy rozloučila.
    28. 6., 22:29 | Aktuality |  29 komentářů
    Petra Kvitová (© AFP)Petra Kvitová (© AFP) 
     
  • Profil hráče

Turnajová desítka nestačila na Američanku Sloane Stephensovou a s grandslamovou šampionkou z US Open 2017 prohrála 3-6 4-6. "Určitě to byl těžký los na první kolo, ale cítila jsem, že schopnosti na vítězství mám. Jenže jsme je ze sebe nevydolovala," povzdychla si Kvitová.

Sice začala dobře brejkem, ale vzápětí si prohrála vlastní servis. V utkání vyšvihla méně momentů než soupeřka, po kterých by obecenstvo zabouřilo. S hlavou sklopenou odcházela do šatny po hodině a sedmnácti minutách. "Samozřejmě jsem velmi zklamaná a smutná. Ale jsem ráda, že jsem se sem po dvou letech mohla vrátit," připomněla, že loni se turnaj nekonal.

Stephensová sice vyhrála US Open a byla ve finále Roland Garros 2018, ale ve Wimbledonu dosud úplně nezářila. "Nevěděla jsem, že na trávě dokáže zahrát tak dobře. Jednou jsem tu s ní trénovala a moc se jí nedařilo. Trochu mě překvapila," přiznala Kvitová a doplnila: "Nemohla jsem se dostat ke konečným úderům. K tomu, abych si otevřela kurt. Hrála dlouhé míče k základní lajně. Těžko se mi hledalo něco, co by na ni platilo. Já jsem se hůř hýbala a bojovala s tlakem."

Horší pohyb české hráčky mohl být zapříčiněn kotníkem, který si zranila letos v Paříži. "Necítila jsem bolest, což je velmi dobrá zpráva. Kotník byl v pořádku," ujistila tenistka.

Problémem spíš byla ještě nevyšlapaná tráva. "Cítila jsem od začátku, že to klouže, a měla to trošku v hlavě a bála se pohybu," řekla Kvitová. A možná i tráva byla jiná než jindy. "Přišla mi vyšší, míč někdy hrozně sklouznul, někdy se zase zastavil. Nemohla jsem najít rytmus."

Navíc si nepomáhala ani servisem. Rychlých bodů získala jen pár. "Nešvihalo mi to tak, jak bych úplně chtěla. Ale taky vím, že jsem po zranění kotníku nic nenaservírovala," podotkla. Šanci na obrat měla ve druhém setu za stavu 3-2, ale vedení 40-0 ani další brejkbol při podání soupeřky nevyužila. "Zkazila jsem tam bohužel dvakrát return z druhého podání, tohle se nemělo stát. Šance byla, ale nebylo to jednoduché a bylo hrozně těžké najít, o co bych se mohla opřít."

Ve Wimbledonu se Kvitové od druhého titulu v roce 2014 nedaří, jak by se mohlo čekat. Nejlépe si od té doby zahrála osmifinále v roce 2018 a dvakrát vypadla v prvním i ve druhém kole. "Wimbledon miluju, jenže to obnáší i druhou část. Když jsem tady, cítím se trochu jinak, pod větším tlakem, víc se nervuji. Ale dneska to o trémě nebylo. Stála proti mně soupeřka, která hrála výborně."

Tlak, který si na sebe ve Wimbledonu nakládá ještě větší než na jiných turnajích, ji možná ubíjí. Za nic na světě by ale neměnila. "Ta láska je silnější než všechno ostatní," uvedla.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (29)
29.06.2021 11:55Od: tommr Petra Kvitová
takže za prohru může i školácké podcenění soupeřky. Petra si asi nevšimla jak Stephensová na FO vyškolila obě naše Karolíny ... smile
[ Reagovat ]
29.06.2021 13:08Od: Tomas_Smid_fan
teď to chci napsat, když jsem viděl ten podezřelý nadpis. To si s Vaňkem nesedli a neprobrali taktiku? Na zápas ve Wimblu??? Nevěděla, že Slůně hraje dlouhé balony? Nevím, ale k tomu asi není co dodat...
[ Reagovat ]
29.06.2021 09:25Od: aape
Mě spíš překvapilo, jak špatně hrála Petra, rozehraná z předchozího turnaje, kde hrála o dost líp. S tím, co hrála včera, by neporazila nikoho ..
[ Reagovat ]
29.06.2021 11:32Od: EllNino
Úplně stejně jako v roce 2017 a 2018 ... přípravný turnaj ovládla a ve Wimbledonu zahrála jako žačka ... v roce 2019 tam hrála s tím svalovým zraněním předloktí a hrála poměrně dobře ... od té prohry s Jelenou 2015 tam ztratila jiskru a kouzlo
[ Reagovat ]
29.06.2021 11:44Od: Ondra979
je to zvlastni a je to skoda. ale uz ji moc neverim na GS..protoze kde by mela mit vetsi sanci nez tady, ale to by musela hrat "svou hru", pokud to nedokaze, je to bez sance
[ Reagovat ]
30.06.2021 11:43Od: vladka
smile
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:30Od: hanz
Kvítí, Kvítí, nevím, čím tě vracečka překvapila. Vracela jako obvykle, jen ty jsi nadprůměrně vypalovala. O Slůněti to vůbec nebylo.
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:32Od: EllNino
Tak uz ji dneska nech ? chudak :))
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:34Od: hanz
Prostě by měla říct pravdu, nadměrně jsem kazila, přes polovinu bodů jsem ji darovala, bylo to o mé hře, která se totálně rozpadla. Důvody vypsala.
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:36Od: EllNino
A co to zmeni? :) Trochu nadhledu, ona uz fakt nemusi nikomu nic dokazovat
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:39Od: hanz
Nezmění to nic, ale výmluvy na trému jsou už ohrané.
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:40Od: EllNino
To nejsou prece zadne vymluvy ? trema tam je vzdy
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:44Od: hanz
Tak v tom případě by měla na tom po psychické stránce zapracovat, ale vymlouvat se na to, že kvůli trémě nepotvrdila brejk mi přijde od hráčky jejího kalibru nedůstojné, a to i s ohledem na to, že po celý zápas jí nešel servis (nejen v potvrzovacím gemu).
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:47Od: EllNino
Proste kvuli treme nepotvrdila brejk, to se stava uplne bezne, koukni na Murraye nebo Watson pred chvilkou
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:49Od: hanz
Kvůli prachbídnému servisu. Tréma byla tak možná doprovodný jev, i když nechápu, když chvíli předtím získá brejk a pak najednou chytne trému.
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:50Od: EllNino
Bezna vec, hral jsi nekdy tenis?
[ Reagovat ]
28.06.2021 23:50Od: hanz
Tréma z brejku? Zajímavé.
[ Reagovat ]
29.06.2021 04:52Od: Mr.Pink
samozrejme, ze nehral
[ Reagovat ]
29.06.2021 08:29Od: Kozoroh Re: EllNino
Tak tohle je argumentační faul, za který máš ode mě smile

Souhlasím s hanzem, za ty roky mohla Petra něco s tou svou trémou udělat, ale zjevně sama sebe oklamala, že se s tím nedá nic dělat a používá trému jako výmluvu za špatný výkon v 1. kole.
[ Reagovat ]
29.06.2021 08:57Od: Blondie
Ona ji používá jako výmluvu? :D nevšimla jsem si.
[ Reagovat ]
29.06.2021 10:20Od: Smazaný účet
Vkládáte jí do pusy něco co nikde neřekla. Naopak řekla, že jí nešlo vůbec nic.
[ Reagovat ]
29.06.2021 10:54Od: gigin
Vole vy jste strašně všichni upjatí. Uvolněte se trošku. Jeden počítá rebrejky a kolik která ztratila podání, jak kdyby to bylo ve WTA něco neobvyklého, druhý vyčítá nějakou nervozitu. Jsou to ženy!! Prožívají to uplně jinak, sebemenší věc v osobním životě, nebo zdravotní trable je můžou daleko víc rozházet, než chlopaky. Každý není stroj jak ten tvůj osel. A už vůbec neberete v potaz že třeba Sloane hrála dobře. Fakt si tu připadám jak ve valašském krúžku poslední dobou.
[ Reagovat ]
29.06.2021 11:07Od: blixa
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
29.06.2021 11:27Od: gigin
Tož né? :DDD Hanz si vede tabulky, stats, kolik naše děvčata promrdají servů, kolik mají rebrejků. Prej šílené numero. No a když se ho zeptáš, jestli to vede aj u ostatních děvuch, tak ne, ty ho nezajímají. Tak jako s čím to porovnává pak? Toto jsem neviděl ani ve filmu...
[ Reagovat ]
29.06.2021 16:40Od: Tomas_Smid_fan
smilesmile
[ Reagovat ]
29.06.2021 11:58Od: Ela-fon-isi
Konečně někdo kdo ví, že není chlap.
[ Reagovat ]
29.06.2021 18:43Od: FulnekUltras
smile
[ Reagovat ]
29.06.2021 11:31Od: EllNino
jaký faul :D píšu, že tréma je běžná věc, a pokud dělal někdy nějaký sport, nebo cokoli jiného pod tlakem, tak to musí znát :)
[ Reagovat ]
29.06.2021 14:22Od: team.wta Re: Kozoroh
Stačí, žes napsal "souhlasím s hanzem".
Hanz hejtuje.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist