Nebývale smutná Kvitová: Při mečbolu jsem se neměla nechat větrem rozhodit

  • Smutná jako málokdy byla Petra Kvitová po vyřazení z grandslamového US Open. "Mrzí to strašně moc a dlouho bude," hlesla ve videokonferenci z New Yorku po osmifinálové prohře s domácí Shelby Rogersovou, proti níž nevyužila čtyři mečboly a ten poslední zahodila v tie-breaku dvojchybou.
    7. 9., 09:24 | Aktuality |  57 komentářů
    Petra KvitováPetra Kvitová 
     
  • Profil hráče

První tři mečboly měla Kvitová při podání Američanky za stavu 5-4 a proti dobře hrající soupeřce moc dělat nemohla. Při třetím zkusila naběhnout k síti, jenže tvrdou ránu trefila jen rámem. "Šla jsem tam dobře a ona to trefila taky dobře," řekla.

Následně měla šanci ukončit zápas v tie-breaku. Za stavu 6-5 šla podávat. "Bohužel mi přišlo, že začalo strašně foukat a odfouklo mě to," popsala. První servis netrefila, druhý škrtl o síť, musela ho opakovat a servis pokazila. "Na té straně foukalo dost, ale neměla jsem se tím nechat rozhodit. Můžu si za to sama," litovala.

Ve vyrovnaném utkání získala více bodů než soupeřka (121:109). K vítězství se ale neprostřílela ani 58 vítěznými míči. "Potřebovala bych jich padesát devět," podotkla trefně a dodala: "Statistiky fakt moc nestuduju. Ve finále to je jedno, vyhrála ona a to se počítá. Nechala jsem tam všechno, aspoň na to můžu být hrdá."

Krátce po vyřazení se jí těžko hodnotilo newyorské dobrodružství. V prvním ostrém turnaji po koronavirové pauze prohrála první zápas, na US Open tři vyhrála a ve čtvrtém byla míč od postupu. "Jsem ráda, že se US Open konalo, že jsem tady mohla být, nezranila se a mohla hrát dobrý tenis. Jen jsem teď smutná," řekla.

V Americe zažila ve své bohaté kariéře novou zkušenost. Hrálo se bez fanoušků a tenisté byli uzavřeni od okolí. "Než jsem sem jela, tak jsem si říkala, že nejhorší bude být v bublině, ale zjistila jsem, že umím žít i v bublině," pronesla Kvitová. Ač se mohla pohybovat jen mezi hotelem a kurty, neměla pocit nudy. "Mám skvělý tým, skvělý kluky, takže o zábavu bylo postaráno a i den volna bez tréninku rychle utekl," uvedla.

Byla ráda, že prošla všemi testy na covid-19 a ani nikoho nakaženého nepotkala. To by totiž znamenalo karanténu a nemohla by odletět. "Zůstat tady zavřená v pokoji, to bych nechtěla. Jsem ráda, že jsem to ve zdraví přežila," ulevila si.

Příští týden je přihlášená na antukovém turnaji v Římě. "Musím s týmem zvážit, jestli se tam budu hnát, ale asi spíš ne. Musím něco potrénovat, dát ruku do kupy a příprava na antuku bude těžká," připomněla, že má od loňska na antuce problém s předloktím. Na Roland Garros by ale měla hrát. "Paříž není moje nejoblíbenější, na druhou stranu jsem tam hrála jedno semifinále, tak snad na antuce umím zahrát."

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (57)
07.09.2020 20:05Od: Drzymalski Tak vítr....?
Kdo by to byl řekl? Já myslel, že slunce a vítr jsou pro obě hráčky stejný. Trochu mi ve vyjádření Petry chyběla pochvala soupeřky. Shelby zahrála na své poměry výborně. Naopak už jsem alergický na pochvaly kluků, jak jsou skvělý kolektiv, jak s nimi čas utíká bla bla bla....
[ Reagovat ]
07.09.2020 20:20Od: George_Renel
Tak si přečti celý rozhovor s Petrou a neplácej voloviny. Vše tam bylo řečeno, o větru i kvalitě hry soupeřky.
[ Reagovat ]
07.09.2020 17:37Od: FulnekUltras Petra odehrála kvalitní GS
a má před sebou - pokud se nestane nic neočekávaného - ještě nejméně cca dva roky dalších šancí. Odepisovat ji mohou opravdu jen lidi, kteří mají ke sportovní praxi na míle daleko.

I s časovým odstupem je zřejmé, že při trošince štěstí mohl včerejší mač skončit obráceně - a bavili bychom se tady ve zcela jiné rovině. Ale právě proto je tenis a sport obecně tak zajímavý. Když budu chtít znát výsledek předem, půjdu do divadla na nějaký notoricky známý kus nebo se v posledním záchvatu otupění podívám na zpravodajství ČT.

Běž si dál za svými sny, holčičko NAŠE.

smilesmilesmile
[ Reagovat ]
07.09.2020 16:23Od: LordMutademus
Newyorský vítr je svině no. Největší lůzr a pohřebník tenisu Murray, díky němu vyhrál GS a teď tohle...
[ Reagovat ]
07.09.2020 16:19Od: com
smilesmile
[ Reagovat ]
07.09.2020 15:45Od: patriks
Žádný vítr, psychika. Bohužel to není dobrý výhled do budoucna.
[ Reagovat ]
07.09.2020 13:20Od: misa Velmi smutné
Prohrát na grandslamu zápas z mečbolů. Naštěstí k tomu nedošlo ve finále jako u Federera. Poražená vyhrála o 12 míčků víc než vítězka, to se moc často nevidí.

Pochvalu zaslouží Petra za přístup k turnaji.
[ Reagovat ]
07.09.2020 17:18Od: Holahej
Karolína Muchová měla -7 /94 TOTAL POINTS 101/ a slavila, Petra +12, končí, nevnímá, že některé hry, míče v tenis. počítání jsou zlomové a má je hrát méně bezhlavě..., hlavně z aktivních pozic, kdy už má volný kurt, pohybuje dobře, výměny výborné, nemusí hrát na jeden úder...zvlášť v TB.
[ Reagovat ]
07.09.2020 17:40Od: paddy
to je logické

většinou, kdo vyhraje více gemů, tak má i více bodů
ale hraje se na vítězné sety
[ Reagovat ]
07.09.2020 17:46Od: Alien
A hlavně při druhém lehčím servisu soupeřky, který pravidelně mlátí 2m do autu!
[ Reagovat ]
07.09.2020 17:56Od: FulnekUltras
to se stávé každé druhé - je fakt, že jak je fanoušek v ten moment napružený na zdánlivě lehčí bod, nasere ho to tím víc smile
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:19Od: Holahej
Ne, to se stává jen Petře, nemá variantu, proč nezkusí aspoň občas něco jiného, nezkusí dostat soupeřku pod tlak, stupňovat ho až k bodu, více o něj bojovat...a hned ten bod neodevzdat..., stálo jí to AO, Osaka moc slabin neměla, až na druhý servis, přišly šance,BB a Petra si je sama odpálila..., jeden jako druhý...
[ Reagovat ]
07.09.2020 20:52Od: Alien
Přesně! Párkrát jí daala šanci 0 : 40 a všechno vymlátila! Tím přišla o titul z AO !
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:37Od: Holahej
121
Když hrála Serena proti Sloane, seděla Petra v lóži a koukala na ně, tak se mohla poučit, co Serena, kterou limituje věk, somatotyp, velká prsa, zadní partie, stehna, to pohybu nepřidá, hraje s fyzickým handicapem, přesto, někdy rovná rána, někdy liftovaný vyšší míč, někdy kros, někdy volný umístěný míč, někdy kraťas, má varianty?, myslí?, vyhodnotí situaci?
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:43Od: FulnekUltras
Petra svou techniku i taktiku v posledních letech výrazně zlepšila - víc už s tím ve třiceti neudělá - ale chápu, že ty vyhozené returny na druhý serv, kterých si u ní všímáme víc než jinde, jsou často frustrující
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:47Od: tommr
vyhozený returny druhýho podání a dvojchyby při brejkbolech už k Petře tak nějak nerozlučně patří. Bohužel ... smile
[ Reagovat ]
07.09.2020 20:56Od: lvicek
Ted uz bohuzel i na matchballech :(. A jako pardon, ale u sveho vlastniho matchballu by snad mohla ten mic uvest do hry a aspon dat souperce sanci to zkazit, kdyz uz nic jineho... :/ A hlavne tady ji souperka nijak zasadne neprehravala.
[ Reagovat ]
07.09.2020 19:14Od: LukasH
Serena má 23 GS a asi je k tomu důvod. Petra má talent, ale tohle asi úplně nedokáže. Ale zase, fkat bych neřekl, že tady na USO hrála nějak dobře. Hrála slušně a je dobrá zpráva, že už nevyletí po způsobu s Kumkhum. Spíš se podívej třeba na zápasy s Jabeur nebo s Barty v Doha, jak tam hrála krásně takticky a s rozmyslem. Nezabíjela to, dokonce s Barty vyhrála tu ultradlouhou výměnu. Říct, že je na tom za celou kariéru pořád stejně, je blbost. Fakt jsem čuměl, když byla v race první než se zranila, to přece byl takovej pokrok na její hře...teď tou nerozehraností zas trochu spadla..stejně jako Karolína - taky si dlouho vypracovávala tu nátlakovou hru, ale opět spadla k tý opatrnosti. Ten základ se asi úplně předělat nedá.
[ Reagovat ]
07.09.2020 22:21Od: Holahej
Výkonnost má, je dlouhodobě ve špičce...jde o rozhodnutí hlavy, co zahraje v tu chvíli, má taky trenéra/y, radí jí asi, trénují s ní, rozebírají zápasy, předpokládám...
[ Reagovat ]
07.09.2020 22:29Od: Holahej
Tenistky dnes jsou fyzicky lépe vybavené než v minulosti, tenis šel dopředu v razanci, rychlosti, aj., Petra se musela přizpůsobit, zlepšit, aby se udržela na špici, chodí k síti, občas kraťas, občas trpělivější, pohyb hodně vylepšila, i něco v obraně zahraje, údery skvělé z obou stran, jen škoda jejího potenciálu a proher, kde má na výhru, hraje dobře a stačí tak málo, nebušit jen, jak hluchá do vrat, mít varianty, má na to výkonnost a přitom jde sama proti logice hry? snímá tlak ze soupeřky, dává dary/body, zbytečně a moc, bez variability rozhodnutí, pak se nervuje, aby to dohnala, dostává sama sebe pod tlak, hraje s chutí, bojuje, dohání, ale soupeřka už je postavená na nohy, taky i něco umí ?GS na AO zdvihá Naomi, to je sportovně viděno, ale samozřejmě celkově je Petra velmi úspěšná, oblíbená, žije luxusní, svobodný život, šéfuje si, bez ekonomických starostí a stresů z hypoték, může si žít a má na to, kdekoli na světě.
[ Reagovat ]
07.09.2020 22:31Od: FulnekUltras
a řada lidí u nás ji naplno docení až po skončeni kariéry smile
[ Reagovat ]
08.09.2020 12:41Od: LukasH
Já tohle všechno beru, jenže prostě tam třeba kousek chybí, aby byla úspěšnější, třeba jako Maria. Viděno takhle z pohledu diváka, přijde mi, že Petra často neodhadne situaci na kurtu...ve srovnání a těmi úspěšnějšími kolegyněmi. Zároveň mi ale v hlavě utkvěly momenty...např. RG 2018 - prohra s Kontaveit. Petra tam měla brejkboly a zahrála opatrně..přesně tak, jak si zde většina přeje...a Kontaveit jí z toho zabila na čáry...vyšlo jí to. Zákonitě si pak Petra musela říct...že jsem to nezkusila napálit..o Ósace věděla, že je superagresivní a bála se to jen uvést do hry. Tam spíš nebyla tak uvolněná, jak jsme jí znali z minulých finále.
[ Reagovat ]
07.09.2020 12:57Od: Holahej
Petro, je mi to líto za tebe, škoda, byla jsi lepší hráčkou, pokračování na GS bylo tak blízko /a z 250000$ na 425 000$ pro vítězku utkání/.

TB, 1.set, body, většinu pro Shelby, jsi jí uhrála ty, dary?, druhý míč/1:0/, volný kurt, ach jo, ach jo, zbytečná rána, mimo, klasika, TOTAL POINTS WON 121 /109, pro tebe, z toho je tvých7DF, BB 4/14 (29%), ta míra rizika je prostě příliš velká /returny na 2. servis končí příliš často mimo, to jsou odevzdané body, šance, bez hry, která byla dobrá/, chybí variabilita rizika, míra, kdy a jak, roboticky?, TB?, pár bodů dary, soupeřce se povede podání, sedm bodů uteče, rychlý konec, druhý set ukázal, že není třeba hrát ani na čáry, tvrdý, rychlý údery píší, psaly i metr do kurtu, výměny, hra výborná.
[ Reagovat ]
07.09.2020 12:10Od: paddy To není náhoda - efekt černé kočky
Co má společného 4k USO 2019 a 2020?

Hráčka na servisu při vlastním MB dala dvojchybu a následně prohrála zápas.

U obou porážek asistoval fyzio Zitzelsberger smile
[ Reagovat ]
07.09.2020 11:29Od: tmora
Petra Kvitová si zaslouží být světovou 1 alespoň na chvíli . Moc jí to přeju, lidi jí to přejou za celou tu dřinu i tím čím si prošla. Ale život je krátký, čas utíká a tyhle chyby budou strašně mrzet.. Peti sakra smile
[ Reagovat ]
07.09.2020 11:33Od: lvicek
Tomu uz bohuzel neverim :(. Kdyz se ji bude darit, tak zase prijde nejake zraneni, na rok spickovych vykonu uz to bude strasne tezke. To spis at jeste vyhraje nejake velke tituly a at hraje pekny tenis. Ale ten vcerejsek, boze muj....
[ Reagovat ]
07.09.2020 12:03Od: LukasH
Mně přijde, že teď co je pod Vaňkem, tak potřebuje větší zápasovou praxi. Pak eliminuje ty chyby. Krásně to bylo vidět v tom roce 2019 než si zranila ruku nebo i na začátku letošního roku. Hůl nad ní nelámu. Pořád má touhu vítězit a dobrej pohyb.
[ Reagovat ]
07.09.2020 12:27Od: lvicek
No to prave hraa paradne a pak takove zraneni :(. Je to k vzteku.
[ Reagovat ]
07.09.2020 14:59Od: tommr
světovou jedničkou už nikdy nebude. Na to bych si klidně vsadil barák ...
Otázka je spíš jestli se ještě někdy dokáže vrátit do top-10. Na letošním USO k tomu měla jedinečnou příležitost, ale trestuhodně jí promarnila. Na FO už to bude mít mnohem těžší a další šance příjdou až příští rok a to už bude zase o něco starší ...
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:02Od: LukasH
Po tom zranění ruky se z toho konec minulý sezóny dostávala a od tý doby se v podstatě nehraje souvisle. Pokud se bude normálně hrát a pokud bude zdravá, tak nepochybuju, že by se do top 10 nevrátila. Spíš co ta ruka a to, jak ji to limituje na antuce, kde předtím zraněním hrála parádně.
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:19Od: tommr
ta ruka bude asi vážnej problém když chce kvůli tomu vynechat i Řím ... smile
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:36Od: LukasH
Tak v Římě jí to nešlo nikdy. Aby tam na tý oranici lítala a dřela s nějakou, co normálně poráží a oddělala si při tom ruku, to je lepší tam nejet.
[ Reagovat ]
07.09.2020 18:42Od: tommr
když ale pojede rovnou na FO tak zase nebude rozehraná a vyhučí už v prvním kole ...
[ Reagovat ]
07.09.2020 19:07Od: LukasH
Záleží, koho bude mít. Škoda, že se nehraje spíš Madrid nebo Stuttgart.
[ Reagovat ]
07.09.2020 20:58Od: lvicek
Chtelo by to Prahu vol. 2 ;).
[ Reagovat ]
07.09.2020 11:27Od: Fandina
Prohrát dva TB to nastve. Smůla. Ach jo.
[ Reagovat ]
07.09.2020 11:22Od: brixner Asi vítr, Máchale!
Jo, vítr to vovlivnil! Stejně tak jí to vodfoukával dva metry za BL...
To je ale hajzl tendlencten vítrsmile
[ Reagovat ]
07.09.2020 11:28Od: LukasH
Petra má prostě celej život takovou hru. Někdy se vyhazuje víc a někdy míň. Tenhle styl soupeřky jí obecně nutí k chybám. Říkat, že měla vyhrát ve dvou a že se neměla vyhazovat je trochu kontraproduktivní. Pod Vaňkem toho změnila dost. Vzpomínám na jiný vyhazovací hrůzy pod Kotyzou s neškodnýma soupeřkama.
[ Reagovat ]
07.09.2020 12:06Od: paddy
Kolik vyběhlo ze stáje hnědáků, jak si avizoval? smile
[ Reagovat ]
07.09.2020 13:12Od: brixner
No, vyběh jeden, ale byl to pořádnej oř ti řikamsmile

To ale nic nemění na tom, že Petra si musí být už vědoma, jaké dělá chyby a měla by na nich hodně zapracovat, bez ohledu, jestli jí drezůruje Vaněk, Staněk nebo Blaňár. Na kurtu je sama a má svou hlavu, která jí ale asi zrazuje, protože ty chyby, které dělá, dělá neustále a stály jí už mnoho zápasů a možná i titulů. Neznám hráčku, která by se takhle celou svou kariéru vyhazovala! ZBYTEČNĚ!smile Myslím, že Petra má dost kvalitní mezihru na to, aby byla schopná udržet míče více ve hře a ne se snažit za každou cenu o winner, na tohle jsou její soupeřky až přespříliš kvalitní! Prohra mě moc sere, ale svést to na vítr mi příjde jako pozérství, konkrétně tento zápas měla jasně ukončit ve dvou setech! Obávám se, že Petra už GS nikdy nevyhraje, trenéři ten "proutek" prostě neohnuli včas.
[ Reagovat ]
07.09.2020 13:59Od: paddy
A čím je krmíš, že rostou jak z vody? smile
[ Reagovat ]
07.09.2020 14:04Od: brixner
Nerozumět jazyku tvýho kmenesmile
[ Reagovat ]
07.09.2020 14:21Od: Linka
Prohru na vítr nesvádí. Jen, že ovlivnila tu dvojchybu na konci a taky podotkla, že to ale měla zahrát jinak a byla to její chyba.
[ Reagovat ]
07.09.2020 10:48Od: Nenela
Je to smutne, Petra je smutna, ja jsem smutna, ale rozchodime to. Vykon skvely, zaver smutny. Nekdy se to stane, no.
[ Reagovat ]
07.09.2020 10:29Od: lvicek
Ja jsem vzyvala tenisove bohy, aby za vsechny ty smuly a utrapy Peti to tam ted spadlo na nejaky z tech matchballu. Malem jsem sezrala operadlo zidle a tajila dech u kazde shody a vyhody pri stavu 5:4. No a pak ta dvojchyba v TB, to uz me fakt omejvali, ale furt jsem se tam ty dva pitomy micky snazila dotlacit. Jako zklamana jsem taky fakt hodne :/.
[ Reagovat ]
07.09.2020 10:36Od: Andrew89
i já no, ale bohužel se nedá nic dělat.:/
[ Reagovat ]
07.09.2020 10:03Od: LukasH
Nejkrutější porážka hned po finále AO.
[ Reagovat ]
07.09.2020 10:56Od: Cico93
A čo semifinále AO s Máriou 2012?
[ Reagovat ]
07.09.2020 11:19Od: RFanousek
Nebo finále turnaje mistryň?
[ Reagovat ]
07.09.2020 11:31Od: milik254
To bylo takové dost random finále, vůbec vlastně nevím, jak se tam Petra dostala, to mě osobně třeba zpětně nemrzí, jako prohra na AO12
[ Reagovat ]
07.09.2020 12:32Od: Cico93
Ten TM bol vtedy poriadne čudný...
[ Reagovat ]
07.09.2020 09:59Od: Krisboy
Aha, tak ona to trefila rámem? Tak proto...ale stejně měla u toho saka být dříve...
No nic. Za výkon a bojovnost dávám 1-smile

Miluju tvůj forehand, Peti. Naučíš mě to někdy? Já s ním poslední dobou dost bojujusmile
[ Reagovat ]
07.09.2020 12:05Od: paddy
Rámem protože dále už nedosáhla, jinak byl prohoz
[ Reagovat ]
07.09.2020 13:11Od: Krisboy
Já to pochopil, že rámem hrála ten předposlední uder, po kterým šla na síť? Ten volej samozřejmě, tam byla pozdě a nedosáhla
[ Reagovat ]
07.09.2020 13:12Od: Krisboy
Aha, tak jsem to pochopil špatně, mluvila o tom voleji.
[ Reagovat ]
07.09.2020 13:42Od: Mantra
slunečnicovej nebo lněnej?
[ Reagovat ]
07.09.2020 13:46Od: Krisboy
Backhandovej smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist