Obrovský úspěch pro český tenis. Dvanáctiletá Brenda Fruhvirtová vyhrála neoficiální mistrovství světa do 14 let

  • Dvanáctiletá Brenda Fruhvirtová úspěšně kráčí ve stopách své o dva roky starší sestry Lindy. Obě sestry jsou označovány za supertalenty českého tenisu a rozhodně zaslouženě. Mladší Brenda totiž vyhrála prestižní turnaj v Les Petits, který odborníci považují za neoficiální mistrovství světa do 14 let, a navázala na loňský triumf Lindy.
    5. 2., 09:32 | Aktuality |  79 komentářů
    Brenda Fruhvirtová (© RB)Brenda Fruhvirtová (© RB) 
     

Pozorní tenisoví příznivci už jistě o sestrách Fruhvirtových slyšeli. Ti, kterým jejich jména unikla, by si je měli dobře zapamatovat. Tenisoví experti a sami fanoušci je totiž považují za budoucnost českého tenisu.

Linda už má natolik propracované údery, že před loňským fedcupovým duelem s Kanadou trénovala s mnohem zkušenějšími krajankami, a dokonce mohla rozehrávat tenistky na pražském turnaji WTA.

Mladší Brenda si zase v prosinci vyzkoušela Tenisovou extraligu, kde porazila 22letou Veroniku Vlkovskou a do tří setů dostala stabilní členku elitní stovky Kateřinu Siniakovou i o 13 let starší Terezu Martincovou.

Sestry Fruhvirtovy byly hlavními strůjkyněmi českého triumfu na loňském mistrovství světa družstev do 14 let v Prostějově.

Nyní přišel další obrovský úspěch. Brenda v Les Petits navázala na o dva roky starší Lindu, která turnaj označovaný za neoficiální mistrovství světa do 14 let vyhrála loni. Brenda a Linda se staly první sourozeneckou dvojicí, jež tento podnik ovládla.

Brenda ve finále letošního ročníku prestižní akce, které v minulosti kralovali například Rafael Nadal, Kim Clijstersová a Anna Kurnikovová, porazila 6-0 3-6 7-5 o rok starší Clervie Ngounoueovou.

"Ona hodně rychle servíruje, takže jsem musela být připravena. Její první servis má 190 kilometrů v hodině," řekla Tenisovému světu mladičká Brenda k přípravě na finále s americkým talentem.

Brenda má nyní jasno. Po největším triumfu své kariéry by se ráda začala účastnit juniorských soutěží na grandslamech. Další metou jsou také turnaje ITF, které bude moct hrát od dubna, kdy oslaví 13. narozeniny. V dubnu by ještě ráda stihla trénink a přípravu v akademii Patricka Mouratogloua, jenž na obě sestry dohlíží a pomáhá jim v kariérním vzestupu.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (79)
05.02.2020 18:41Od: fretek
Sestrám budou čím dál tím víc chybět 3 věci: spolehlivý kraťas, BH po lajně a aktivně u sítě.
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:03Od: FulnekUltras
Petře to chybělo taky - a kam to dotáhla.
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:10Od: EllNino
Petře někdy chyběl BH po lajně? Kraťas? Síť? Petra chyběla fyzická kondice, ale tohle rozhodně ne :)
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:16Od: FulnekUltras
kraťas vylepšovala až dlouho po výsledkovém vrcholu 2011, stejně jako hru na síti (a není to ono dodnes), změnit rytmus křížových výměn na úder po lajně obecně - jen na optimální psychické vlně, a to rozhodně nebývá často ;-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:26Od: travar Brenda není nejmladší vítězka
Brenda není nejmladší vítězka v dějinách. Alexandra Eala vyhrála předloni (porazila ve finále Lindu Noskovou) a v té době byla mladší. Bohužel se tato nepravda šíří celým českým internetem.
[ Reagovat ]
05.02.2020 16:39Od: Ondřej.Jirásek
máte pravdu, bohužel se jedná i o dost spolehlivé zahraniční zdroje, opravím v článku.
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:01Od: FulnekUltras
když čecháčci skáčou, nějaké detaily jbmtiboha neřeší
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:33Od: Fransoas
Samozřejmě gratulace.Zaznamenal jsem obě sestry v rozhovoru na portálu - tenisový svět.cz. Určitě jsou obě mladé dámy velkou nadějí do budoucna.
[ Reagovat ]
05.02.2020 17:26Od: makro99
"ona je chytřejší ve škole, ale já sem chytřejší v životě..." Brenda je fakt dobrá :)
https://www.youtube.com/watch?v=GsWFZPpgjys
[ Reagovat ]
05.02.2020 17:44Od: blixa
Branda je jasný "vítězný typ" ;-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:04Od: FulnekUltras
I z mého pohledu bude snad v důchodě ještě komu fandit. ;-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 23:15Od: paddy
ty si konvertoval? Brenda patří k Mouratoglouvě bratrstvu :)
[ Reagovat ]
06.02.2020 03:23Od: FulnekUltras
to se ještě časem uvidí, jak se bude projevovat
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:15Od: Petr_Fisk Gratulace
Hlavně ať se to nepřežene a zůstane zdravá a ne moc opotřebovaná do dospělého věku.
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:05Od: ZerekSu
Celý rozhovor. Na svůj věk vypadá rozumně.

https://www.tenisovysvet.cz/article/detail/11198--nejmladsi-sampionka-v-historii-a-ted-na-grandslamy-preje-si-brenda-fruhvirtova
[ Reagovat ]
05.02.2020 12:52Od: tommr máme se na co těšit
je vidět, že i po konci kariér Petry Kvitový a Karolíny Plíškový bychom mohli mít špičkový tenistky. Na sestry Fruhvirtovy ale čeká ještě řada nástrah, který musí překonat aby se dokázaly prosadit i mezi dospělými. Doufejme, že je nebudou sužovat zranění (jako třeba Markétu Vondroušovou nebo Karolínu Muchovou) a že předčasně nevyhoří (jako třeba Nicole Vaidišová) ...
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:20Od: Petr_Fisk
Nápor na organismus (hlavně na pohybový aparát) se ve vrcholovém sportu neustále zvyšuje a dostává se pomalu na maximální únosnost pro lidský organismus. Současná úroveň je taková, že Laver, Pelé, Gretzky a jiné legendy sportu, by neměli nejmenší šanci uspět se svojí tehdejší výkonností v dnešní době...
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:44Od: tommr
jj profitenis je strašnej záhul. Doufám, že obě sestry ještě trochu vyrostou a zesílí, aby to přežily ve zdraví ...
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:51Od: ttopi
Gretzky jo. Ten byl tak nadčasový, že dneska by v klidu mohl hrát prim.
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:10Od: Krisboy
Těžko říct. Pelé se jednou dost urazil, když ho někdo chtěl srovnávat s Messim.
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:26Od: Petr_Fisk
Občas narazím na nějaké komentáře od odborníků a bývalých hráčů ke srovnání Gretzkyho a současné doby. Převažuje názor, že v dnešní NHL tak stoupla kvalita obranné hry, že Wayne by dnes zdaleka nebyl schopen dosáhnout tehdejších čísel....
Je to mimo jiné vidět i na klesajících hodnotách ve statistikách vstřelených gólů za sezónu. Z tohoto úhlu pohledu jsou ještě mimořádnější současná čísla Ovečkina, či nedávná Jardy Jágra.
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:37Od: travar
Gretzky byl ve správný čas na správném místě. V dnešní době by musel hrát jinak, musel by jinak trénovat. Nemohl by hrát svoji hru a to by se samozřejmě odrazilo na jeho produktivitě. Myslím tím směrem dolů a to dost výrazně.
[ Reagovat ]
05.02.2020 16:20Od: George_Renel
Hlavně to bylo také o velikosti výstroje brankářů tehdy v současnosti.
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:06Od: FulnekUltras
taky pravda ;-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:35Od: Vlk-v-trave
Proto je treba mit dobre zorganizovany doping...ehm..pardon,
OPRAVA...jak Kozoroh pise Novou Medicinu :D)
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:48Od: Petr_Fisk
To jo. Uvidíme jestli se za pár let něco zpětně "neproflákne" na současné hvězdy (raději nebudu jmenovat), tak jako se to "profláklo" na Lance.
Ve světovém tenisu se točí daleko více peněz než v cyklistice a obavy, že by se něco mohlo tajit jen kvůli tomu, aby tenis neztratil své miliardy, mají něco do sebe...
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:04Od: Vlk-v-trave
Obecne se nestane nic...tak jak se nestalo nic, kdyz se proflakl EPOGEN:)
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:26Od: Petr_Fisk
Cyklistiku to dost zasáhlo - ten Armstrongův průšvih. (a nejen jeho). Do teď pracně sbírá ztracenou kredibilitu.
[ Reagovat ]
05.02.2020 19:42Od: Jan
Koho ta kredibilita zajímá ?
[ Reagovat ]
05.02.2020 19:59Od: blixa
Sponzory ?
[ Reagovat ]
05.02.2020 20:05Od: gigin
A mne.
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:08Od: FulnekUltras
bohužel naprostá pravda
[ Reagovat ]
05.02.2020 12:51Od: paddy
Která ze sester je favoritkou Mouratogloua? :)

https://www.youtube.com/watch?v=T8ztbnALU9Q
[ Reagovat ]
05.02.2020 12:46Od: jirkaS
14 leté hrály v Les Petits
to je jak z nějakého "Lolita" filmu :-D
[ Reagovat ]
05.02.2020 11:35Od: lvicek
Super uspech. Btw. Muzete nekdo neco napsat k Linde na AO? Vim, ze prohrala celkem brzy, ale dalo se to cekat vzhledem k souperce nebo se ji spis nedarilo? A jak to ma ona s ITF a souteznimi zapasy? Nemam ted posledni dobou prehled. Diky :).
[ Reagovat ]
05.02.2020 12:58Od: tommr
prohrála v prvním kole s pozdější finalistkou takže celkem smůla na los bych řek ...
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:30Od: lvicek
OK, dik. Tak uvidime, jak to pujde dal.
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:32Od: slacker
kdyby to byla budouici vitezka tak je jedno s kym by hrala v prvnim kole. takhle to ostudne nechaly nejake andorance
[ Reagovat ]
05.02.2020 11:10Od: ttopi [ Reagovat ]
05.02.2020 10:40Od: Kamilos88
Je stejně vtipné, že někdo ve 12ti vyhraje neoficiální MS v tenise a 99% jejich vrstevníků sjíždí od rána do večera instagram a nemaji ani ponětí o tom, co se děje v realitě.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:33Od: ttopi
Jak na tom byly Plíškovic holky v +/- jejich věku? Jde mi jen o představu jak velký rozdíl může být v tom takhle vynikat v mladém věku a pak třeba paběrkovat v dospělé kategorii třeba jako Kristýna Plíšková (nic proti ní).
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:35Od: Kamilos88
Stačí, že J1rka byl juniorská n.1 a vyhrál juniorský GS. Totéž vyhrál i Federer.

Takže vypovídací hodnota veškerá žádná.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:41Od: ttopi
To už je moc "staré". Mně jde o to dětství okolo těch 12-14 let (tam nevím jestli byl Veselý tak dobrý, nebo zda Federer válcoval už tam).
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:43Od: Kamilos88
Federer za mlada válcoval tam, kde se mu chtělo. Když se mu nechtělo, tak klidně vypustil zápas, nebo trénink, aby byl dříve doma.

On jako velmi mladý nemusel dřít jako ostatní, měl talent od boha a stačilo mu hrát průměr, aby všechny vystřílel 2x 6:0. Makat začal později, někdy v juniorech a po tom co vyhrál Orange Bowl, kde v kvaldě neztratil ani game a pavouka vyhrál s prstem v nose, se začal snažit na 100%, stal se juniorskou n.1 a dobře zvládl i přechod mezi muže. Zbytek už známe.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:45Od: ttopi
Tak tím větším příslibem holky jsou, když tvrdě makají už teď. Ale je mi jasné, že podobných talentů je na světe doslova stovky. Pak je sakra rozdíl být 1., nebo 100.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:58Od: Kamilos88
Možná i více, než stovky. Ty juniorské turnaje jsou příslibem, ale ne jistotou budoucnosti.

Forejtek je, nebo pár týdnů zpátky ještě byl juniorská n.1, vyhrál USO, dělal sparinga na TM, teď došel do finále Futures. Má 18 a měl by letos vyprofilovat. Teď je někde okolo ATP 500, začne hrát challengery a uvidí se.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:50Od: ttopi
Jinak zajímavý odkaz:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Juniorsk%C3%A1_kari%C3%A9ra_Rogera_Federera
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:45Od: PH94
Veselý byl tak 3.-5. v Evropě tuším. Tehdy svou konkurenci neuvěřitelně válcoval Carlos Boluda. Ale opravdu rozdílem 2 tříd. Byla mu předpovídána velká budoucnost, ale teď se pohybuje někde na pomezí future a challenger turnajů. Hlavním důvodem asi bylo, že chlapec nedorostl a je poměrně malý.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:46Od: sojka1
u kluku jsou strasne vyvojove rozdily a myslim, ze Jura vyhral uz s tou dospelou strycovskou figurou.... :-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:28Od: weak wuf
tohle je brutální slečna :-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:23Od: blixa
Linda je dobrá, ale Brenda bude skutečná superstar !!! ;-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 12:54Od: tommr
to se takhle brzy nedá tvrdit. Kristýna Plíšková se taky zdála být větší nadějí než Karolína a jak to dopadlo ...
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:25Od: Petr_Fisk
Opatrně, nezakřiknout. U ženských jsou ty predikce ještě daleko složitější než u chlapů...:)
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:16Od: slacker
no a proc radeji nevyhrala radeji juniorku AO? :-D takhle to ne sestry nechaly nejake skorovrstevnici z andorry
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:51Od: milik254
Protože jí není 13.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:14Od: Krisboy
Moc gratuluju. Rád bych si s ní zahrál. Na dvanáctiletou holku bych si ještě troufnul :)
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:41Od: sojka1
mozna bys byl prekvapeny, udrzi balon, s klukama hraje bezne a pokud nejsi, ja nevim, na krajske? urovni, tak by te klepla, holcina na ni take podavala temer dvoustovkou.... :-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 11:37Od: Krisboy
Překvapený bych asi nebyl. Proto taky píšu, že na 12ku bych si možná troufl, na starší už určitě ne. Hrál jsem jednou (debla) proti třináctileté krajské jedničce a nevím nevím, jak by dopadl náš zápas. Ze začátku jsem si říkal, že na ní nebudu podávat naplno. Jak rychle mě vyvedla z omylu! Po pár míčích bylo jasno - jak nedám dobré první podání, máme veeeeelkej problém.
Takže asi ano, asi by mě vyklepla. Ale zkusil bych to rád a věřím, že bych byl důstojným soupeřem.
[ Reagovat ]
05.02.2020 11:44Od: Kamilos88
Jako spárovat můžeš i s Nadalem, to zvládne téměř každý lepší tenisový hráč.

Jakmile půjdete na ostrý máč, tak uhraješ fifteen max po dvojchybě. :)
[ Reagovat ]
05.02.2020 11:50Od: blixa
Ani to ne, protože po pár servisech začne ze soucitu podávat spodem a to dvojchybu neudělá :-D
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:02Od: ttopi
Jsem moc zvědavý, jaký bude progres holek s přibývající konkurencí v podobě vyšších věkových kategorií. Kéž bychom se někdy dočkali hráčky, která pravidelbě vyhrává velké turnaje.

Jinak moc nechápu, proč ji v tom rozhovoru vykají. Je jí 12 let, takovým dětem se odjakživa tyká.
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:24Od: sojka1
tak vykani studentum od primy na viceletych gymnaziich snad jeste funguje, pokud jsem tedy neuvizla v praveku.... neprijde mi to tak neprimerene, jen formalnejsi a take se nebavime o panenkach, ale o prahu profesionalnim sportu... :-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:25Od: sojka1
*profesionalniho
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:32Od: ttopi
Jenže oni s ní nedělali rozhovor jakožto se studentkou. 12 let je základní škola 7.třída a tam se tyká. Pochopím to od 15, tam na střední škole vykání už většinou je, ale 12let je 12let. Je to prkotina, ale přijde mi to divné :-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 10:38Od: sojka1
ja vim, jak to myslis, ale prima je sesta trida, jsou to stejne stare deti jako Brenda..
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:14Od: FulnekUltras
maloburžoazní manýra - to je celé
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:20Od: blixa
Jasně, vy soudruzi si přeci tykáte, že ? :-D
[ Reagovat ]
05.02.2020 21:45Od: FulnekUltras
a holátkům též ;-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:42Od: PetraFans..
Nám na gymplu celých 8 let tykali... Ale souhlasím, že vykání při rozhovoru se sportovkyní/ sportovcem je na místě nehledě na věk.
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:51Od: Petr_Fisk
Asi záleží na konkrétních okolnostech (v případě dvanáctileté...:))
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:56Od: ttopi
A 8letýmu klukovi bys taky vykala? S tím nemohu souhlasit.
[ Reagovat ]
05.02.2020 14:59Od: PetraFans..
Asi jsem to napsala napřesně. Samozřejmě, že záleží na okolnostech.
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:03Od: sojka1
urcite na nich zalezi, jednak Brenda je hodne vecna slecna, pusobi dospeleji, je uz pro sve vykony nalezite respektovana, navic ten clovek z TS je mlady kluk, myslim a hodilo se to.... :-)
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:00Od: Krisboy
By ani nevěděl, že mluvíš na něj a furt by se otáčel, kde jsou ti ostatní :D
[ Reagovat ]
05.02.2020 15:28Od: Petr_Fisk
:):)
[ Reagovat ]
05.02.2020 12:56Od: tommr
v jakém rozhovoru?
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:31Od: ttopi
https://www.tenisovysvet.cz/article/detail/11198--nejmladsi-sampionka-v-historii-a-ted-na-grandslamy-preje-si-brenda-fruhvirtova
[ Reagovat ]
05.02.2020 13:42Od: tommr
dík za odkaz ...
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist