Šafářová má první grandslam! S Mattekovou ovládly čtyřhru na Australian Open

  • AUSTRALIAN OPEN ženy - Lucie Šafářová získala svou první grandslamovou trofej. Sedmadvacetiletá Češka společně s Američankou Bethanií Mattekovou-Sandsovou vyhrály čtyřhru na Australian Open, když v dnešním finále zdolaly tchajwansko-čínský pár Yung-Jan Chan a Jie Zheng.
    30. 1. 2015, aktualizováno | Aktuality |  199 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Lucie Šafářová se cítila být na novou sezonu skvěle připravená, jenže na Australian Open zažila zklamání, když vypadla už v prvním kole s Kazaškou Švedovovou.

Nakonec však Melbourne opuští s úsměvem od ucha k uchu. Z Austrálie si totiž odváží svůj premiérový grandslamový titul, který vybojovala ve čtyřhře žen. V té přitom spojila síly s Američankou Bethanií Mattekovou-Sandsovou, s níž předtím nikdy nehrála.

Ve finále proti asjkému páru Yung-Jan Chan a Jie Zheng česko-americký pár ovládl první set, jenže ve druhém musel řešit problémy. Matteková-Sandsová se nechala na kurtu ošetřovat, ale hrála dál. Dvakrát soupeřky podávaly na zisk druhé sady, ani jednou však neuspěly a tie-break ovládly Šafářová s Mattekovou-Sandsovou, která proměnila mečbol prohozem po lajně.

"Lucie, musím ti poděkovat. Hrály jsme spolu prvně a doufám, že si to zopakujeme," řekla Američanka. "Určitě. I já tobě děkuju za skvělý týden," smála se Šafářová, jejíž trenér Rob Steckley se kamarádí s manželem americké tenistky.

Sedmadvacetiletá Češka se s o dva roky starší Mattekovou-Sandsovou skvěle doplňovaly. Cestou za titulem vyřadily i dvojnásobné grandslamové vítězky a loňské finalistky Jekatěrinu Makarovovou s Jelenou Vesninovou či finalistky loňského Wimbledonu Kristinu Mladenovicovou s Timeou Babosovou.

Šafářová byla až dosud na grandslamu jen jednou v semifinále, které si zahrála loni ve wimbledonské dvouhře. Dnes na své konto přidala celkově pátou deblovou trofej s už čtvrtou partnerkou. Dvakrát vyhrála s Ruskou Pavljučenkovovou a po jednom titulu přidala s Maďarkou Babosovou a Francouzkou Mladenovicovou.



"Tahle výhra je neobyčejná a těžko se popisují pocity. Prožívám velkou radost a uspokojení, protože být grandslamovou šampionkou je to nejlepší," řekla Šafářová na tiskové konferenci. "Hrály jsme skvěle a určitě mi to dodá i sebevědomí do budoucna pro dvouhru i čtyřhru," doplnila Brňanka.

"Zatrénovaly jsme si spolu poprvé před zápasy dvouhry a ani jsme ze začátku nevěděly, na jaké straně která z nás bude stát," popsala Matteková-Sandsová přípravu na čtyřhru. "Střídaly jsme to," doplnila Šafářová kamarádku, s kterou si vždy ráno před rozehráním daly čaj. "Důležitá je pohoda a zábava," řekla česká tenistka.

Od první výměny si Šafářová s extravagantně se oblékající Američankou na kurtu rozuměly. "Vystřídala jsem pár partnerek a chvilku nám trvalo, než jsme našly ideální kombinaci, jak hrát dobře. Ale s Bethanií to šlo hned," řekla Šafářová.



Matteková-Sandsová hrála grandslamové finále podruhé v kariéře, už před třemi lety vyhrála na Australian Open smíšenou čtyřhru s Rumunem Tecauem. Celkově si připsala 14. deblové vítězství.

Šafářová se stala první českou vítězkou čtyřhry na Australian Open po 20 letech. Před ní to naposledy dokázala Jana Novotná, která se v roce 1995 radovala z titulu spolu se Španělkou Arantxou Sanchezovou-Vicariovou.

Od roku 1998 se na českou vítězku grandslamové čtyřhry čekalo 13 let. Za posledních pět sezon jde však už o čtvrté vítězství s českou stopou. Andrea Hlaváčková s Lucií Hradeckou vyhrály Roland Garros 2011 a US Open 2013 a Květa Peschkeová v roce 2011 získala se Slovinkou Srebotnikovou trofej z Wimbledonu.

Podobný kousek jako Šafářové a Mattekové-Sandsové - vyhrát grandslam při prvním společném turnaji - se naposledy povedl v roce 2007 Nathalii Dechyové z Francie a Rusce Dinaře Safinové na US Open. V Melbourne to naposledy dokázaly Ruska Světlana Kuzněcovová a domácí Alicia Moliková před deseti lety.

Pětadvacetiletá Tchajwanka Yung-Jan Chan prohrála i své třetí grandslamové finále, před osmi lety neuspěla s krajankou Chia-Jung Chuang rovněž v Melbourne a pak ani na US Open. Naopak jednatřicetiletá Jie Zheng už dvě trofeje ve sbírce má, v roce 2006 vyhrála s krajankou Zi Yan Australian Open a Wimbledon.

- AUSTRALIAN OPEN 2015 -
(Austrálie / Melbourne, tv. povrch, 40.000.000 austr. dolarů)
páteční výsledky žen (30. 01. 2015)
• Čtyřhra - finále •
Matteková-Sandsová/Šafářová (USA/ČR) - Yung-Jan Chan/Jie Zheng (14-Tchaj-wan/Čína) 6-4 7-6(5)
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (199)
31.01.2015 06:01Od: Frick Lucka a Rob - archiv z března 2010 [ Reagovat ]
31.01.2015 01:16Od: FulnekUltras Ještě jedna gratulace Lucce
Každý GS má svou nespornou hodnotu, a právě Šafi si to už moc zaslouží...
[ Reagovat ]
30.01.2015 23:57Od: LukasH
Nádhera. Moc to Lucce přeju.:-):-)
AKorát je mi divná jedna věc. Lucka je dobrá deblistka, přitom v singlu chodí na síť minimálně a hodně tam kazí. Na rozdíl od Petry, která (obzvlášť v poslední době) zvládá dobře hru na síti, přitom ve čtyřhře byla vždycky dost nemožná...
[ Reagovat ]
31.01.2015 00:10Od: slacker
Kdybys videl jak trapne dneska kazila voleje tak by ses nedivil. nevim cim si vyslouzila nalepku dobra deblistka. Asi ze sem tam vyhhraje para zapasu ve ctyrhre. To ale neznamena ze je nejak extra dobra v typickych deblovych specialitach (voleje, smece)
[ Reagovat ]
31.01.2015 00:25Od: LukasH
Dobře, ale docela vyhrává. Kdežto Petra v deblu zcela výjimečně vyhraje jeden zápas...
[ Reagovat ]
31.01.2015 00:38Od: Jan
Takže špatná deblistka vyhrála GS ? To zní zvláštně. Nebo to táhla Bethanie ?
[ Reagovat ]
31.01.2015 00:48Od: FulnekUltras
Beth zabrala, když bylo se Šafi nejhůř - ale tak to má v páru vypadat...no ne?
[ Reagovat ]
31.01.2015 00:59Od: blixa
Během turnaje se obě střídaly v lepších i slabších chvilkách, někdy táhla Beth, někdy Lucka. Tvrdit, že Lucka je slabá deblistka zavání lehkou demencí.
[ Reagovat ]
31.01.2015 01:13Od: Jan
Podle těch interview to vypadá, že si to obě užívaly, když se navíc daly dohromady pár dní před AO, asi žádné očekávání, žádný stres a strach, tak to možná vyhrály jak Petra svůj Wimbledon a TM. Bez strachu, nic se od nich nečekalo a užily si to. A tak to má být :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 23:04Od: VlS Rozchechtaná Lucka a Beth
http://youtu.be/dg3r5KLiQvk

super rozhovor, holky se fakt baví, to je tak pozitivní
[ Reagovat ]
30.01.2015 23:27Od: Jan
Vyhrály pěkný pohár. A Lucce by to prospělo častěji :) I Bethanie tam je sympatická. Pro mě ještě víc jak Šafářová.

https://www.youtube.com/watch?v=gFcPoTTHN_Y&x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404
[ Reagovat ]
31.01.2015 04:12Od: mrafe
na holkách je vidět ta jejich spontánní radost
[ Reagovat ]
30.01.2015 22:16Od: Frick Ale co se musí nechat
Bylo vidět, jakou má Lucinka z toho radost a i z toho důvodu by moc moc měla vyhrát nějakej ten turnaj, kdyby na chleba nebylo, tak i ten international. Protože si prostě taky občas zaslouží neodcházet po svym posledním zápase na turnaji z kurtu poražená.
[ Reagovat ]
30.01.2015 19:59Od: Jan
Podle highlightů to byla pěkná řežba. A rychlá.
[ Reagovat ]
30.01.2015 20:27Od: slacker
Ani bych nerekl. V druhem setu sem cedil nadavky na Safarku, protoze sem nepobiral ty jeji zoufale voleje a auty.
[ Reagovat ]
30.01.2015 22:39Od: VlS
Mě připadalo, že Lucku rozhodilo to ošetřování Beth, do tý doby hrála super.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:52Od: janek_da
Lucce na památku Vlk+1GSL

http://sketchtoy.com/64352037
[ Reagovat ]
30.01.2015 15:08Od: misa
Vlkovy nevšední komentáře mi tady chybí.
[ Reagovat ]
30.01.2015 15:51Od: EllNino
mně taky :/ :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 15:31Od: Smazaný účet
nádhera :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 16:18Od: misa
Ano, je to krásné. Lucka umí fanoušky inspirovat k pozoruhodným uměleckým výkonům :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 16:21Od: Smazaný účet
pekne! :)
[ Reagovat ]
31.01.2015 03:57Od: mrafe
super
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:43Od: aligo Lucka
Na jaké místo je Lucka posuna v čtyřhře? :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:55Od: tommr
Lucka se v deblovým žebříčku posune na 22.místo ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:03Od: aligo
jenom? :/ škoda :/// doufám že to ještě vylepší a pojede na TM :D nejlépe v singlu ale čtyřhra taky dobrá :D
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:07Od: tommr
no vzhledem k tomu, že Lucka byla před AO až na 38.místě a obhajovala tam čtvrtfinále je to posun víc než dostatečnej ... :)
A v Race to Singapore jsou spolu s Mattek-Sandsovou samozřejmě v čele ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:57Od: misa
Lucka by si nějdříve mohla dát debl v Singapuru a pak se přesunout do Číny na WTA Elite Trophy. Takový závěr sezony by se mi líbil :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 16:18Od: aligo
jo jo přesně :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 16:55Od: tommr
a dovršit by to mohla účastí ve finále FC ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 17:44Od: VlS
Ono je to v deblovým rankingu našlapaný daleko víc než v singlovým ( logicky - body vždy získávají 2 holky a ne jedna) takže pro porovnání se singlovým vyděl ranking 2x)
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:39Od: Jan
Odčinila svůj výpadek v prvním kole. AO v singlu by asi stejně nevyhrála i kdyby postoupila do dalších kol, takže aspoň pošetřila síly na debla. Kdyby se na další kolo FC postavil tým loňských vítězek, tak by to byly samé GS šampionky :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:58Od: tommr
jj Pála může postavit tým ve kterým budou jen GS vítězky: Petra, Lucka a Háčka ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:32Od: misa
http://instagram.com/p/yecUghIyYb/?modal=true
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:35Od: blixa
:D :D No jo, srandisti ;-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:12Od: misa Můj tým
mi dělá od června loňského roku velkou radost a úspěchy jeho členek spolehlivě převáží některé výpadky, kterým se děvčata nevyhnou.

Petra: vyhrála Wimbledon, New Haven, Wuhan, Sydney a na pár týdnů se vrátila na 3. místo žebříčku.
Lucka: semifinále Wimbledonu a gs. titul z AO + posun na zatím životní 14. příčku.
Navíc obě vybojovaly svůj třetí Fed Cup. jen tak dál!

Koláž úspěchů :-)

http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=614226151122
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:17Od: Smazaný účet
KOláž úspěchů je moc krásná:-)
[ Reagovat ]
31.01.2015 03:54Od: mrafe
Krásný holky a pěkná koláž.
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:07Od: Frick Jak to ovlivní její singl
1) Řekne si, že z deblu to nejcennější už má a odsune ho na (více než) vedlejší kolej?

2) Uvědomí si, jak může být v deblu dobrá a bude se na něj soustředit o něco více - i za cenu, že by třeba něco (trošinku) ubrala na singlu?

A trochu z jiného úhlu - nakopne jí tohle pro Antverpy?
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:14Od: jackiec
neovlivní ji to nijak, pokud bude prohrávat s hráčkami pod sebou a nedostávat se do závěrečných kol, v desítce nikdy nebude
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:19Od: misa
Proč by měla ubírat ze singlu? Vždyť jsi před sezonou slyšel, že jejím cílem je top 10 ve dvouhře. Deblová kariéra je už naplněna, navíc Lucce těch špičkových singlových let už moc nezbývá :-(
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:23Od: Fandina
Souhlas. Lucka přece na každém turnaji kde je hraje jak singla, tak debla už dávno. Takže vše při starém ne?
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:23Od: tommr
doufám, že nebude platit ani jedna z těch dvou možností - obě jsou špatné. Lucka má na to, aby hrála singl i debl na nejvyšší úrovni podobně jako to dělají Errani a Vinci nebo Makarova ...
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:53Od: dadaft
cesty páně jsou nevyzpytatelné.
podle highlightů se sešly hráčky, které ví, jak se to hraje. výměny míst, náběhy na síť, vše fungovalo bez křeče a samozřejmě.
gratulace k PRVNÍMU GRANDSLAMOVÉMU TITULU.
:-))
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:54Od: Smazaný účet
Ty jo, super, hlavně obě velké sympaťačky, Bethanie má snad nejkrásnější úsměv na okruhu, Lucka zase oči, sešly se a vyšlo jim to, velká gratulka :D
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:23Od: jackiec
pro tenisové odborníky, tenisty apod., je nejvíc grand slam, ty dělají nesmrtelné, GS mají 100letou tradici, tenis na olympiádě nemá takovou historii, OH jsou vrcholem pro plavce, atlety apod.,ale tenisté mají svůj vrchol slamy, každý chce vyhrát na prvním místě nějaký grand slam a ne olympiádu
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:30Od: Frick
v singlu určitě, ale i v deblu....?

Nemůžu si pomoct, ale H+H zanechaly největší dojem, když získaly stříbro na LOH. Ne, když vyhrály French Open 2011 nebo US Open 2011. Např. u Krause a Šípa se Andrea obejvila shodně v listopadu 2012 a ukazovala tam placku.

Samozřejmě, jak to vnímá tenista, to je na něm, ale sportovní veřejnost to vnímá zhruba takto.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:32Od: Smazaný účet Re: ..
Ale US OPEN vyhrály v roce 2013 :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:15Od: VlS
GS je víc než OH už jen proto, že na OH je omezená konkurence jak v singlu, tak v deblu. Včera jsem tady dával link na kritéria. A v deblu je to ještě omezené víc než v singlu hlavně proto, že OH jsou postavené na národní týmy a je hodně mezinárodních dvojic, které tudiž na OH startovat nemohou. Z tohoto hlediska je olympijsky ´ deblový turnaj druhořadá záležitost.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:33Od: Smazaný účet
Tenis na OH mezi lety 1924 a 1988 vůbec nebyl. Po roce 88 ještě dost dlouho trvalo než tam vůbec začala jezdit celá špička. Dnes už tam sice jezdí ale GS je prostě v tenise víc než OH. Možná by se talo říct, že tím, že Wimbledon je nejprestižnější z GS je Wimbledon taková svým způsobem tenisová Olympiáda.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:39Od: jackiec
OH jsou masovější i pro nesportovní veřejnost, takže ji v talk show pozvou spíš za placku z olympiády než za vítězství ve slamu, pro mě je třeba víc grand slam i v deblu než OH které tenisově nemají takovou tradici, hraješ ji 4krát v životě a legendy minulosti ji nemohly hrát.já řadím olympiádu za slamy i za turnaj mistrů, myslím že každý tenista ti řekne chtěl bych vyhrát nějaký slam, paříž, wimblas, ještě jsem nečetl u žádného tenisty že by chtěl vyhrát OH
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:53Od: Kozoroh Re: jackiec
Souhlasím s řazením GS > WTF > OH, pro mě je WTF Slam (má ho Agassi a Federer) cennější než Golden Slam (Agassi a Nadal).
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:21Od: slacker
Co je W
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:22Od: slacker
Jo je to ten What The Fuck Slam?
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:12Od: Lina
Petra byla zase po prvním vyhraném GS v pořadu u Donutila.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:31Od: blixa
Tesat do kamene ! ;-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:36Od: Fandina
Ale tím, že se OH hraje jen jednou za čtyři roky, tak se to stává také dost zapapatovatelné a má to svou váhu. Rogerovi singlový titul chybí a chtěl by ho. I OH mají v tenise své kouzlo.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:40Od: Smazaný účet
Jenže Roger už všechno ostatní má.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:44Od: Fandina
No právě ... úsměv
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:56Od: jackiec
možná by ho chtěl, ale určitě by ho mrzelo víc kdyby po ukončení kariéry nevyhrál žádný turnaj grand slamu než olympiádu
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:00Od: monty25 Re: Fandina
Souhlasím, že OH mají svou váhu. No a když už jsi uvedla příklad s Rogerem, tak mě napadlo, že takovým jeho opakem je Elena Dementieva. Ta sice nevyhrála GS, ale zato má singlové zlato z OH (Peking 2008). :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:06Od: Fandina
A když se o ní bude mluvit, tak to každý připomene, olympijská vítězka. To je jasné. Já si zase pamatuji na Miloslava Mečíře, je faktem, že není GS vítězem, hrál tuším dvakrát finále a semíčka na různých GS, ale že vyhrál olympijské hry, to mu nikdo nevezme.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:23Od: Frick Lucka - Lucka
Co myslíte, ve FC?
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:18Od: Frick Tak jinak
Pár Novotná - Suková

Kolik lidí vám řekne, že má stříbro z Atlanty 1996
Kolik lidí vám přesně řekne, kde a kdy byly v (prohranym) finále na GS.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:20Od: Frick
Já se přiznám, že ani nevim přesně, kolikrát kde a kdyby byly v prohranym GS finále Háčka.

Snad Wimbledon 2012?
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:22Od: Frick
Jo, tak to jsem měl pravdu.

Ale už vůbec si nevybavuju, že ve stejnym roce byly ve finále US Open.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:25Od: PetaM
To je ale tvoje mínus ... ;)
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:27Od: Fandina
a také ještě ve finále TM, a vyhrály stříbro na OH.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:24Od: Smazaný účet
Kdy a kde hrály Háčka finále GS si pamatuju, možná i SF bych dala dohromady...
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:26Od: PetaM
Jenže prohrané finále a vyhrané finále, je sakra velký rozdíl. Mnohem větší, než rozdíl mezi zlatem a stříbrem ;)
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:28Od: blixa
Že mají nějaké stříbro z Atlanty si vůbec nepamatuju. Finále GS prohrála Suková s Novotnou jen jednou, US Open 1990 s Gigi Fernandezovou a Martinou Navrátilovou. Tenis na OH je naprostý omyl. Nikdy se tam neměl vracet. Stejný nesmysl bude golf na OH:
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:33Od: Frick
No, ještě že podobní zpochybňovači neměli v půlce 90. let převahu u hokeje.

https://www.youtube.com/watch?v=zT-phaYSCa8
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:36Od: Smazaný účet
Jenže hokej je na zimních OH od začátku a dokonce byl v roce 1920 na letních OH. Srovnáváš nesrovnatelné.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:58Od: monty25 Re: blixa
Nesouhlasím. Tenis podle mě na olympiádu jednoznačně patří. Je to prostě největší setkání sportovců jednou za 4 roky a nevidím důvod, proč by tam tenis neměl být. To bychom takhle mohli uvažovat o dalších sportech (např. mužský fotbal, jak zmínil Frick), pro které OH nejsou úplně nejvíc... Nezáleží na tom, že GS mají u tenisové veřejnosti větší prestiž. OH mají taky svůj význam a je to prostě neodmyslitelná součást sportu. Tenis navíc momentálně neřeší problém, že by tam nesoutěžili ti nejlepší (jako v některých jiných sportech), takže tenisová olympijská medaile má podle mě velkou váhu a každý by ji chtěl získat.
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:28Od: blixa
S tím zase nesouhlasím já. Na OH mají být sporty, pro které jsou OH vrchol. A to tenis, fotbal nebo golf jednoznačně nejsou a nikdy nebudou. Proto tyhle sporty na OH prostě nepatří.
[ Reagovat ]
30.01.2015 12:52Od: Smazaný účet
Jenže to by se ti při bližším zkoumání taky mohlo stát, že by tam těch sportů zbyla tak půlka.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:34Od: blixa
Ale jdi ty brepto. Myslím, že takových jako je tenis, golf a fotbal nebude ani do desítky. Ještě asi silniční cyklistika, jinak už mě nic nenapadá. Třeba profi box a amatérský box, to už jsou jiné disciplíny.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:32Od: Smazaný účet
Tenis na OH mezi lety 1924 a 1988 vůbec nebyl. Po roce 88 ještě dost dlouho trvalo než tam vůbec začala jezdit celá špička. Dnes už tam sice jezdí ale GS je prostě v tenise víc než OH. Možná by se talo říct, že tím, že Wimbledon je nejprestižnější z GS je Wimbledon taková svým způsobem tenisová Olympiáda.
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:21Od: VlS
Špička tam jezdí, protože za to jsou body, i když si myslím, že by být neměly. Třeba Marion Bartolli tím byla jednoznačně poškozená.
[ Reagovat ]
30.01.2015 13:41Od: Smazaný účet
Marion ničím poškozená nebyla. Že nesplnila kvalifikační kritéria je jen a jen její chyba.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:36Od: blixa
O to tam ale vůbec nešlo. Už jen to, že nominace je krajně pochybná zcela v rukou bafuňářů ten turnaj degraduje.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:44Od: Smazaný účet
Nic ve zlém, ale co se OH týče, tak kvalifikace na libovolnou disciplínu je tam v rukou bafuňářů, není to specifikum tenisu.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:47Od: blixa
To není zdaleka pravda. Bývají nominační závody, ev. jasná ktitéria. V tenise je to především "o dobrých vztazích", rozumějme o lezení do prdele.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:55Od: Smazaný účet
Vždyť v tenise jsou taky jasná pravidla - být do určitého umístění v žebříčku a hrát, resp. být k dispozici pro týmové soutěže. A pokud máš problém s maximálním počtem reprezentantů jedné země, tak taková omezení v ostatních disciplínách jsou taky.
[ Reagovat ]
30.01.2015 15:00Od: blixa
Jenže ono "být k dispozici" je tak volně vyložitelné, že si s ním bafuňáři můžou dělat co chtějí. A zapomínáš na "mít dobré vztahy s národní federací", což umožňuje vyhodit kohokoliv.
[ Reagovat ]
30.01.2015 15:41Od: Fandina
U Marion byl ten problém, že celou dobu veřejně proti národnímu olympijskému výboru vystupovala spolu se svým otcem. A myslím, že to byl konkrétně na OH 2012 jediný případ u tenistek, kdy se něco takového stalo. Samozřejmě, škoda, že se to stalo, ale to je tak všechno, co k tomu říci. Mohli se nakonec dohodnout, ještě byl čas, ale neudělali to.
[ Reagovat ]
30.01.2015 19:35Od: VlS
Nevystupovala proti Olympijskému výboru, ale proti tenisovému svazu, ale je to jedno.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:02Od: tommr
poškozená rozhodně nebyla - výsledek z OH není povinně započítávanej a mohla si tudíž místo něj započítat výsledek z jinýho turnaje ...
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:15Od: Smazaný účet Přiznám se,
že čtyřhru jsem sledovala jen okrajově, ale z toho, co jsem viděla, hrála Lucka fakt skvěle a je jen škoda, že jí nevyšlo první kolo v singlu. I tak je tohle obrovský úspěch. Gratuluju!
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:14Od: kada.tom
Holkám patří obrovská gratulace, jsem rád, že se jim to povedlo :-)
Snad je společně uvidíme i na dalších turnajích (asi určitě ne na všech, páč Beth je na tom v singlu hůře jak Lucka) :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:26Od: Frick Trofeje
každá dostane kopii 1:1 toho, co tam zvedaly?
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:23Od: Frick Debl
Nic víc než GS v něm vyhrát nelze. Asi ano. Ale pokud by měla Lucka něco vyhrát v deblu, tak bych byl za jinou kategorii turnaje mnohokráte raději. :o)

Uhádnete někdo, kam mířím?
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:26Od: Smazaný účet
OH?
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:30Od: Frick
Yeah.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:31Od: VlS
GS je víc
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:40Od: Frick
Ve vnímání sportovní veřejnosti ne. Je to mnohem více na očích.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:44Od: PetaM
Jde o to, jakých úspěchů dokáže dotyčný člověk, ne jak moc je to na očích.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:46Od: EllNino
hele a to potom taky budeš na Lucku hejtit, protože z ní bude celebrita ? :) Jako na Gabču a Petru ?
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:09Od: Frick
Mirka Knapková má taky zlato z OH a neni to žádná celebrita.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:59Od: Smazaný účet
Sportovní veřejnost ví, že ne v každém sportu jsou OH nejvíc. A nesportovní veřejnosti je to volný.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:16Od: Frick
To platí (téměř) jen v mužském fotbale, kde to není setkání nejlepších fotbalistů světa.

Olympijský turnaj hrají ti nejlepší.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:19Od: Frick
v tenise.

Chce se mi říct, že to prostě má svá specifika.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:24Od: Smazaný účet
To platí i ve všech ostatních sportech, které na OH vůbec nejsou. A že jich je..
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:35Od: d@ve
Taky se myslím, že pro tenisty i jejich fanoušky je GS víc než zlato na OH..
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:02Od: Smazaný účet
No jo, ale koho k Lucce? Potřebovala by nějakou agresivně hrající hráčku, vůdčí osobnost, co to taky trochu umí na síti:) napadá mě možná Lucka Hradecká (nebo Petra?)
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:04Od: misa
Petra v životě vyhrála snad pět deblů.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:05Od: Fandina
Faktem je, že v extralize, když to bylo potřeba, tak Petra s Luckou debla vyhrály. Tuším ve finále 2011. A hrály spolu prvně a proti nim byly také nějaké dobré hráčky.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:14Od: Fandina
Tak to bylo proti Lucce Hradecké a Ivetě Benešové. V té době naše top deblistky Ivet hrála s Bárou a byly super pár. Tady je Petra s Luckou porazily.
http://www.tenisovaextraliga.cz/2011/index1c02.html?id1=3&id2=2&zapas=1&soutez=33&zapis=1
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:11Od: Smazaný účet
Lucka H. bude hrát debla s Andreou. A Petru rozhodně ne, jistota vypadnutí v prvním kole. Možná Báru...
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:16Od: Fandina
Bára by byla k Lucce dobrá, na síti to umí a je to živel.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:21Od: Smazaný účet ..
No vida.. Zrovna Šafi mi nepříjde, jako deblový tip, překvapily holky! :-) Super.. Tak teď ještě zlepšit singl, víc titulů a lepší výsledky na GS.. Šafi je sympaťačka, zaslouží si to :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:18Od: Smazaný účet Luci a Beth
Gratuluji. Doufám, že spolu budete hrát častěji. Obě jste velmi sympatické :) Jen tak dál
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:06Od: janek_da
Přátelé, kamarádi, 1GSL dosáhl mety. Jak je u Lucinky zvykem, překvapila nás a vyhrála úplně něco jiného než jsme my čekali. Pozvedněme číše a připijme naší šampionce.

Vlsi, Vlk ti mává na pozdrav z exilu.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:07Od: janek_da [ Reagovat ]
30.01.2015 10:30Od: VlS
Zdravím Vlka do exilu
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:50Od: misa Lucinka grandslamovou šampiónkou
Super, krása, nádhera!!! Díky Beth za výraznou podporu Lucce. Jak teď vypadá souhrn Lucčiny kariéry?

Reprezentace: splněno. Poprvé hrála Fed Cup v roce 2004, 3x zvedla pohár nad hlavu, zařídila mnoho důležitých singlových bodů. Třikrát si zahrála Hopman cup a dvakrát reprezentovala na olympiádě.

Čtyřhra: splněno, pro hráčku z první singlové dvacítky určitě. Grandslamová vítězka, šampiónka PM v Madridu + 3 další tituly.

Dvouhra: jen 5 titulů z malých turnajů, tady je ještě velký prostor ke zlepšení

Takže kočko, všechny síly soustřeď na rozhodující singlovou ofenzívu. Budu moc fandit.
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:36Od: Pe3k Safarova / Mattek Sands vs Zheng / Chan Highlights HD Australian [ Reagovat ]
30.01.2015 09:24Od: Smazaný účet Juniorky
Nakonec se finále ve dvou setech povedlo vyhrát i našim juniorkám - Markétě a Miriam (M&Ms :-) ).
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:33Od: Fandina
Gratulka dneska trojnásobná radost!!!
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:21Od: pivrnec Není to špatně
Je mě to úplně jedno kolik si vydělala ale není to špatně spočítaný?Mě to vyšlo 4,236,660 kč)))
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:15Od: kolapse
Za chvilku bude vyučovat No1e :-) 3:0 nelze mu vzít v Melbourne set ;-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:18Od: Kozoroh
:-))
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:22Od: pivrnec
Djoker asi vyhraje ale mám pocit že ho Wawrinka pěkně potrápí,v posledních 2 letech na AO sehráli neskutečný zápasy a dnes by mohli přidat třetí!
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:15Od: Pe3k Safarova / Mattek Sands vs Zheng / Chan FINAL MATCH POINT
https://www.youtube.com/watch?v=lA6mCoPcixc

Lucka ví jak si poskočit :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:09Od: pepin Fandina
Počkej, počkej holka, o čtyřhře nebyla mezi námi žádná řeč. Ty jsi nějaká v....... Sázka byla do 30 v singlu. Ale jinak super, také ji to moc přeji a klidně Ti ten šampus koupím celý. Ale pijeme jej spolu, jasan!!!!!
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:17Od: Fandina Re: pepin
Zkoušela jsem to, ale uznej, to jsem byla hloupá, že jsem neřekla hned jen GS, myšleno jakýkoli, už bychom slavili, že?
A mám obrovskou radost, že to holky uhrály, první set a pak TB. Super.
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:09Od: sprchon Super!
Gratulace Lucce a Beth. :) Velkou radost jste mi udělaly. :))
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:49Od: EllNino
Lucy super, po tvé singlové prohře jsem byl strašně smutný, tak sis to tu aspoň částečně nahradila, deblovej titul z GS je super, kdo to má :)
Jinak doufám, že ti tenhle super výsledek, dodá potřebný sebevědomí a třeba už v Antwertách si dojdeš pro tentokráte singlovej titul :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:52Od: tommr
úplně bude stačit když tam udělá nějakej slušnej výsledek tj. od čtvrtfinále výš ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:53Od: EllNino
jojo :) to určitě, hala jí sedí, žádnej vítr, to pujde :) ale prosím daleko od Káji, Báry a Kláry :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:54Od: VlS
Ale nevadil by ti titul, že ne? Hlavně ať dovře hraje.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:59Od: tommr
to určitě ne, ale je třeba to vidět střízlivě - konkurence bude v Antverpách obrovská ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:35Od: EllNino
to jo :) to bude :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:44Od: kolapse
Kolik vydělala Lucie na AO singl+debl ?+?
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:45Od: Frick
Snad na ulici neskončí. :o)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:47Od: Frick
Loni braly Errani / Vinci 230 000 USD každá.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:54Od: Fredy
Život není jen o penězích. Raduj se z pohledu na pěkný tenis. :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:59Od: kolapse
Ten začne až 9:30 ;-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:54Od: Fandina
28 tisíc dolarů za singl a 237 tisíc za debla, před zdaněním a to bude v Austrálii viz odkaz, nechce se mi to počítat cca 40 procent?
http://australie.informationplanet.cz/prace-v-australii/dane-v-australii
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:55Od: VlS
Máš tam loňský čísla
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:57Od: Fandina
aha tak sorry
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:05Od: Frick
40 %, to je zlodějna.

15-20% lze.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:24Od: Fandina
Když to vezmeš celkově, tak u nás s daní z příjmu a potom povinného sociálního a zdravotního pojištění celková zátěž také představuje 40 procent z hrubých příjmů, tedy pro naše plátce.
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:27Od: Frick
A Errani shodně loni taky vykapala v singlu už v prvnim kole, kde za který dostala 26 500 USD

Teď se to ale mění. Jednak navýšením prizemoney, na druhou stranu poklesl australský dolar.

Pro srovnání - Na Li za výhru v singlu inkasovala 2 349 000 USD. Tj. prize money jsou v deblu cca 5x nižší. Děleno dvěma. Takže jedna hráčka dostane za debl desetinu toho co za singl. A stejnou částku, jako dostane vítězná deblistka, dostane singlová čtvrtfinalistka.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:52Od: VlS
322.000 bruto, 1.kolo singlu je 34.500; win deblu pro pár 575.000.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:56Od: Fandina
aha, já vzala čísla tady na TP pod turnaji, viz výše můj příspěvek.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:59Od: VlS Re: tady to náš na stránkách AO
http://event.ausopen.com/tournament-facts/prizemoney
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:03Od: Fandina
Díky za info.
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:06Od: tommr
a jaký jsou to dolary - americký nebo australský?
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:25Od: VlS
Australský, střed je kolem 19 Kč za AUD
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:08Od: kolapse
S dnešním kurzem pěkné vévar $575.000:2=$287.500-40%=114.800x24.56=2,819,488,- Kč :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:30Od: VlS
Ale to jí zdaleka celý nezůstane, podíl má trenér,další náklady taky určitě nejsou malý, ale nouzí trpět nebude.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:06Od: Frick
Něco zase může dostat od sponzorů. I když jich asi Lucík tolik mít nebude.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:56Od: George_Renel
Smůla, že to odveze mimo republiku. ;-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:39Od: monty25 Lucka a Bethanie
Velká gratulace! :)

A ještě dobrá zpráva z mixu: Kiki Mladenovic a Daniel Nestor postoupili do finále, kde je čeká dvojice Hingis/Paes. :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:38Od: pivrnec Super
Mooc jí to přeju!!!!!!!!
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:38Od: VlS 1 GSL
Tak v deblu ho už Lucka má, teď ještě ten singlovej:-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:42Od: Smazaný účet
sikovna nase holka :-) Gratulace obema...
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:42Od: Smazaný účet
se pocita, co? ne? ... Vlcku... a dalsi signatari??? :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:44Od: rib
no jak by napsal gigin - to je jas jasů :-)))
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:44Od: VlS
Že by to Vlčka přilákalo zpátky?
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:31Od: Smazaný účet
Samo, že se počítá. Kdo z nás ho má. Ale i tak dál potlačíme Lucku směrem k singlovému.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:03Od: misa
:-))
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:37Od: fretek
Jak se mohly Číňanky s tím servisem dostat tak daleko?
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:39Od: VlS
Jsou šikovný na saku a v mezihře
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:49Od: tommr
jsou strašně šikovný a skoro všechno vrátí ...
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:06Od: fretek
Doufejme, že jim ta šikovnost v tenise nebude stačit, jinak by nás mohly převálcovat jako v pingpongu
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:09Od: tommr
v tenisu naštěstí jen šikovnost nestačí - je to hodně všestrannej sport ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:36Od: Smazaný účet Super
Krásný zápas holky. Doufám že tento pár vydrží a budou hodně úspěšné
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:50Od: tommr
jj taky doufám, že spolu vydrží. Holky se dobře doplnujou na kurtu i mimo něj ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:36Od: Frick Měnil
Za 3. kolo v singlu ne, za 4. už ano

Za titul z WTA 280 bych taky měnil.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:38Od: Smazaný účet Re: frick
Ty seš neskutečnej.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:39Od: PetaM
Jenomže ty nemáš co za co směnit ;)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:44Od: Frick
Já ne, ale můžu říct, za co bych byl raději :o)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:47Od: PetaM
Ty možná, ale Lucka by neměnila ;) Protože GS vítězka v deblu se s ní potáhne pořád. Titul z 280 ne.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:05Od: misa
Lucka by to nikdy nevyměnila, o tom jsem přesvědčený. Viděl jsi, jakou měla obrovskou radost?
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:07Od: Frick
Za finále GS v singlu jo.
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:09Od: EllNino
tak to je samozřejmý, ale nesmíš mít velké oči :D ...
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:20Od: Frick
Proč? Jednou jí k tomu chybělo 5 míčků + 1 set :o)
[ Reagovat ]
30.01.2015 10:22Od: EllNino
kdyby jsou chyby
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:06Od: misa
To je ještě strašně moc.
[ Reagovat ]
30.01.2015 11:01Od: misa
Myslel jsem tebou uvedené eventuality. Titul z jakési 280? Výměna nepřipadá v úvahu.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:36Od: Smazaný účet gratulace! :-)
ale snadny to nebylo, houpacka.. :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:53Od: tommr
to se ale dalo čekat - soupeřky byly hodně silný ... :)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:35Od: Smazaný účet skvěle
Obrovská náplast pro Šafi, moc jí to přeju.
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:33Od: d@ve Lucko - skvělé!
Gratuluji Lucce a věřím, že ji to mocně povzbudí i v tom singlu! Dobrá satisfakce... ;)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:33Od: Fandina Je to úžasnéééééééééé
Lucka je GS vítězkou v deblu ........... gratulkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:43Od: Fandina Re: pepin
a mám u tebe poloviční šampus za GS tilul, který má Šafi napůl s Bethanií v deblu. Ano?

Lucko obrovská gratulace k vítězství. A holkám za to, že vždycky zvládly koncovky setů. Gratulace k titulu. Lucko pojď!!!
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:33Od: Pe3k
Pěkně Lucka! Takže Kvitová, Štěpánek a Šafářová už mají grand slam a Berdych je jediný, kdo ne :D
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:38Od: Fandina
Berďovi bych to moc přála, aby ho měl. Herně je dobrý, ale ještě mu přeji ten poslední krok, dva, co mu vždycky chybí. Tu třešničku na dortu!!!
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:45Od: rib
musí si opravit hlavu a hrát semi a finále stejně uvolněně, jako první kola, pak to půjde...
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:48Od: Fandina
Také si to myslím a doufám, že si tady rady přečte a něco s tím udělá. Berďo pojď!!!
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:06Od: Smazaný účet Re: rib
jestli si vsak kluci dokazi priznat slabost az na dren a jak jsou takovi racionalni.. :-) mozna se trochu i pred sebou v celem tom sebeubezpecovacim a sebeposilovacim procesu stydi "klesnout" do tech jednoduchych a prvoplanovych priprav, myslenek a "hesel".. :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:46Od: VlS
Měl by se domluvit s Petrou na mix :-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 08:49Od: Fandina
:-)))))))
[ Reagovat ]
30.01.2015 09:03Od: Fandina
Kombinovat by to mohli, jeden hrát začátky a druhý konce turnajů :-). Ale mix jako takový, hraní na několi zápasů už spolu dosahli v Hopman Cupu.
[ Reagovat ]
30.01.2015 14:23Od: Smazaný účet
Berdych vyhrál grandslam!!! V juniorské čtyřhře v 2001 na US Open ;-)
[ Reagovat ]
30.01.2015 16:06Od: Fandina
No prosím, a pak, že ho nemá ... úsměv
[ Reagovat ]
30.01.2015 16:21Od: Fandina
A tady je juniorský profil Berdi, kde jsou jeho zápasy. Ta fotka na jeho profilu mě při čtení patnáct let starých výsledků hodně bavila ... úsměv

http://www.itftennis.com/juniors/players/player/profile.aspx?PlayerID=30022339
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist