Serena smetla Radwaňskou a je v 27. grandslamovém finále

  • Serena Williamsová na Australian Open po agresivním a skoro bezchybném výkonu smetla Polku Agnieszku Radwaňskou, kterou porazila i v devátém vzájemném duelu, a bez ztráty setu postoupila do 27. grandslamového finále. O 22. titul si zahraje s Němkou Angelique Kerberovou.
    28. 1. 2016, aktualizováno | Aktuality |  59 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Serena Williamsová prohrála s Agnieszkou Radwaňskou pouze loni na Hopman Cupu, v ostatních devíti vzájemných duelech jí nedala šanci na úspěch. Naposledy čtyřiatřicetiletá Američanka porazila o osm let mladší Polku v dnešním semifinále Australian Open, když ji smetla 6-0 6-4.

Serena v zápase předvedla zcela dominantní výkon. V prvním setu zakončila 18 z 31 výměn vítězným úderem, prohrála pouze sedm fiftýnů a po 20 minutách hry měla sadu v kapse. Ve druhém dějství sice neudržela náskok brejku a od stavu 3-1 ztratila tři gamy v řadě, ale zkomplikovat si postup nenechala a další tři hry už urvala znovu na svou stranu.

Za celý zápas, který se hrál kvůli dešti pod zataženou střechou Rod Laver Areny, Serena uhrála 59 fiftýnů a 42 z nich získala díky vítěznému úderu. Přitom udělala pouhých 17 nevynucených chyb. 

"Jsem opravdu nadšená, že jsem v dalším finále. Cítila jsem, jako bych hrála svůj nejlepší tenis a teď nemohu uvěřit tomu, že jsem opravdu ve finále," řekla Serena v rozhovoru s Rennae Stubbsovou po postupu do 27. grandslamového finále, v nichž má bilanci 21-5. Cestou do něj neztratila ani jeden set.

Semifinále Australian Open si Serena zahrála posedmé v kariéře a i tentokrát v něm vyhrála. Stoprocentní úspěšnost má v Melbourne i ve finále, to proměnila v tituly v letech 2003, 2005, 2007, 2009, 2010 i 2015. Pokud Australian Open vyhraje posedmé v kariéře, vyrovná se ziskem 22. grandslamového titulu ve dvouhře historicky druhé nejúspěšnější Němce Steffi Grafové. V open éře by dokonce vyrovnala její rekord.

Serena hraje na prvním turnaji od loňského US Open, po kterém kvůli problémům s koleny a loktem předčasně ukončila sezonu. V New Yorku v semifinále senzačně prohrála s Italkou Robertou Vinciovou a přišla tak o šanci zkompletovat kalendářní Grandslam, od kterého ji dělily pouhé dvě výhry. Předtím na grandslamech neprohrála 33 utkání po sobě. Od Wimbledonu 2014 má na grandslamech bilanci 39-1.

"Každý byl nervózní, když jsem čtyři měsíce nehrála. Ale po psychické stránce jsem tu pauzu po US Open potřebovala. Teď se cítím fyzicky i psychicky mnohem lépe, i když jsem nečekala, že bych mohla hrát hned takhle dobře. Tohle je pro mě velký rok, chci se neustále zlepšovat," prohlásila světová jednička.

Vítězka loňského Turnaje mistryň Radwaňská hrála v semifinále Australian Open podruhé v kariéře, ale své grandslamové maximum nevyrovnala. Ve finále byla dosud jen ve Wimbledonu 2012.

"Nejsem naštvaná, protože jsem věděla, že ona dnes hraje neuvěřitelně dobře. Neměla jsem šanci s tím něco udělat," řekla Radwaňská. "Nemyslím si, že když hraje na takové úrovni, že ji někdo dokáže porazit."

Serena si o 7. titul z Australian Open a 22. z grandslamových turnajů zahraje v sobotu proti Němce Angelique Kerberové, se kterou vede ve vzájemné bilanci 5-1. Osmadvacetiletá Kerberová v druhém semifinále zdolala Britku Johannu Kontaovou.

"Finále bude těžké bez ohledu na to, proti komu budu hrát. Vždy mám pocit, že každý hraje svůj nejlepší tenis, když nastoupí proti mě. Ale budu připravená na cokoliv. Jsem teď hlavně šťastná, že si zahraju další finále, což jsem po té pauze rozhodně nečekala," dodala Serena.

• AUSTRALIAN OPEN 2016 •
Austrálie / Melbourne, tv. povrch, 11.935.000 dolarů
čtvrteční výsledky žen (28. 01. 2016)
• Dvouhra - semifinále •
S. Williamsová (1-USA) - A. Radwaňská (4-Pol.) 6-0 6-4
Kerberová (7-Něm.) - Kontaová (Brit.) 7-5 6-2
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (59)
29.01.2016 01:18Od: FulnekUltras Norimberský trichtýř
Kdyby se jím tak dala Angie před finále za pár hodin nalít do hlavy potřebná sebedůvěra stejně snadno, jak je zde místní koncil přesvědčen o tom, že napumpuje svůj "korektně" žádoucí názor do hlav všech potenciálních "bezvěrců"... ;)
[ Reagovat ]
29.01.2016 01:28Od: FulnekUltras
U Češky by samozřejmě bylo nutno použít trychtýř... ;)
[ Reagovat ]
29.01.2016 05:45Od: Fandina
Možná by jí to k vítězství nad Serenou pomohlo, ale třeba také ne. Přece jenom, Serena když udeří, tak silnou a rychlou ranou nemusí i Angelika doběhnout a stihnout vrátit.

A jinak se mi nelíbí tvoje výrazy Kong a další, myslím, že to není vhodné, tak někoho nazývat, vezmi to jako můj názor, viz diskuse dole.
[ Reagovat ]
29.01.2016 16:16Od: FulnekUltras
Budu se snažit výrazivo trochu víc modifikovat ;), ale za důvody, které mě přivedly k jeho používání, si stojím. Viz také níže. A určitě nejde jen o zatím fakticky neprokazatelný možný doping - ale taky o celkový a každému veřejně viditelný projev SW na kurtu i mimo něj. Už jen za něj ode mě nikdo nemůže čekat, že budu tuto hráčku nějak šetřit. ;)
[ Reagovat ]
29.01.2016 16:20Od: George_Renel
Co se týče projevů na kurtu, jsou na tom Běloruska a Ruska daleko hůře.
[ Reagovat ]
29.01.2016 18:41Od: FulnekUltras
Tyhle tři komediantky si můžou podat ruce zcela upřímně... ;)
[ Reagovat ]
29.01.2016 18:02Od: LukasH
Nevim, k cemu by ji doping byl... kdyby byla hrac (chlap), kterej vyhraje GS vsechno pres 5 setu, bral bych to. Ale Serena? Maximalne v prestavkach energii setri, nehraje proste nic, co by nemohla hrat jina agresivni hracka, akorat, ze ona to ma vybrouseny. Servis neni vysledkem jen jejich svalu, ale svihi, koordinace ramene, lokte, zapesti a preneseni vahy. Tuhle o tom byl clanek. Udery - posledni dobou dost liftuje, jinac, Camilla do toho busila daleko vic, akorat, ze tam je to vabank. Serena hraje s rozmyslem, neskutecne dobre voli udery podle situace, navic skvele brani, cte hru....a mohutna byla vzdy stejne, akorat ma ted trochu vyrysovanejsi svaly...
[ Reagovat ]
29.01.2016 18:34Od: Lunej.. Re: LukasH
Bav se s volem o neděli, když jde v sobotu na porážku. Šetři si klávesnici a čas :)
[ Reagovat ]
29.01.2016 18:49Od: FulnekUltras
O čistě herních aspektech a přednostech SW už jsme se tady taky bavili několikrát a nikdy jsem její kvality v tomto směru nezpochybňoval. Kdyby však měla chování skutečné Legendy ;), je docela možné, že bych si její i na trénovanou černošku více než pozoruhodné horní muskulatury ani tolik nevšímal...
[ Reagovat ]
28.01.2016 20:50Od: janek_da Lunejko
jestli ti to pomůže, tak se mi ten skřet tak hnusí, že ani na jeho příspěvky nereaguju. Jenom vidím, jak se chlubí, že je mastodont, tak to přeskakuju. Jediné čím mi je trochu sympatický je jeho sebekritika, to bych od něho nečekal.
[ Reagovat ]
28.01.2016 20:58Od: Lunej..
O to nejde, já taky některým lidem vadím nebo je štvu, to je normální na veřejném webu. Ale mně vadí, když někdo neustále poukazuje na vady druhých, jen proto, že je nemá rád, vymýšlí si pomalu konspirační teorie, jak skoro každý dopuje, dělá z nich nestvůry, protože se mu nelíbí a nepřeje jim. A pak tu hází ideologické bláboly, jak jde rád proti davu a všichni ostatní jsme blbci, protože víme, že Serena dopuje, ale nechceme to vidět a podobné výplody. On je spíš k pláči, takový človíček, který má potřebu na TP jen špinit a špinit. Asi to bude tím, že už nemá ty trenky...
[ Reagovat ]
28.01.2016 21:52Od: blixa
Ten chlap je koncentrované zlo !
[ Reagovat ]
28.01.2016 21:55Od: Fandina
Opak blixy.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:04Od: Smazaný účet
Člověk, který se snaží diskutovat a v zásadě se vyhýbat vulgárním slovům, je označen za povýšence, zato lidé, kteří si zde pravidelně odplivnou a používají vulgární slova ( i na adresu Fandiny ) by se dali označit jakým termínem? Otázka za zlatého bludištáka :D
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:08Od: Fandina
Ono je to tak, že člověk vycítí z druhého, jak to myslí. Není důležité, že se snažíš nebýt vulgární, ale z tvého příspěvku tak nějak vyplyne, jestli druhého přehlížíš nebo ne. Ale samozřejmě, mohu se mýlit, nejsem vševěd, jen čistě popisuji, co cítím z druhých lidí.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:13Od: Smazaný účet
A můžeš mi laskavě říct, koho přehlížím? S tebou konkrétně nemám žádný problém, pouze jsem ti chtěl ukázat, že hodně zveličuješ.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:17Od: Smazaný účet
a to že si s někým rozumím víc a s někým méně, to nazýváš povýšení? Tak to děkuji pěkně.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:31Od: Fandina
to rozhodně ne, to povýšení rozhodně nenazývám
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:21Od: Fandina
Ano, chtěl si mi ukázat, že hodně zveličuji. O tom jsem psala, že ses choval nadřazeně.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:23Od: Smazaný účet
A nebyla v tom tak trochu skrytá tvá arogance?
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:26Od: Fandina
Možná ano, byla to reakce na tu tvojí.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:32Od: Smazaný účet
Tak vidíš Fandino, alespon jsme si potvrdili, že určité charakterové vlastnosti jsou schované v každém z nás. Nechci hodnotit tvé fungování zde na portále, a tvou historii, či hysterii, ale jsem rád, že ke mě jsi otevřená.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:36Od: Fandina
Nechceš hodnotit moje působení, ale právě jsi to udělal, nebo ne?
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:40Od: Smazaný účet
To si právě že nejsem jistý, protože tě neznám. Ale ty mi to jistě ráda vysvětlíš.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:45Od: Fandina
Tak se omlouvám, já jsem si to nějak špatně vysvětlila. Jsem v koncích. Ale nechme to být. Trochu jsme si popovídali.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:52Od: Smazaný účet
Tak fajn, já si s tebou příště taky rád popovídám. Samozřejmě ocenuji, že máš svůj názor, a dokážeš mě pochopit. Já se naopak pro příště budu snažit, pochopit víc ten tvůj.
[ Reagovat ]
28.01.2016 22:57Od: Fandina
Tak fajn, měj se.
[ Reagovat ]
28.01.2016 11:22Od: FulnekUltras Je to hnus, velebnosti...
A velká škoda Kamči hned v prvním kole...
[ Reagovat ]
28.01.2016 11:37Od: kada.tom
jo, Giorgi zatím nadělela Sereně asi největší problémy a asi i Sharapova v 1. setu, no :-)

každopádně jenom dobře, že je Serena ve finále! snad ho vyhraje!
[ Reagovat ]
28.01.2016 11:45Od: FulnekUltras
proti teď už může být jen totální duchovní vzpoura Nibelungů... ;)
[ Reagovat ]
28.01.2016 14:25Od: Lunej.. Re: Fulnek
Hnus jsou ty tvoje trapné komenty, jak jen čekáš, kdy hraje Serena, abys o ní takhle uboze psal. Až se naučíš uznávat, že někdo něco umí, tak bude velký svátek. Což se vlastně nedočkáme.
[ Reagovat ]
28.01.2016 14:41Od: slacker
Vidis tam neco co tam neni. Neprojektuj tam nic jineho z jinych prispevku.
[ Reagovat ]
28.01.2016 14:43Od: Lunej.. Re: slacker
ty mi polib šos. :)
[ Reagovat ]
29.01.2016 01:55Od: slacker
a ty lem roucha :-)
[ Reagovat ]
28.01.2016 14:42Od: FulnekUltras
Dokud se u nás za loajalisticky korektního mlčení "morálně kvalifikovaného" mainstreamu budou například i nadále točit a opakovaně v tv vysílat angažované filmové hnusy typu Fair Play, bude to s tím čekáním opravdu složité... ;)
[ Reagovat ]
28.01.2016 14:44Od: Lunej.. Re: Fulneku
nesnaž se ze sebe dělat ideologického myslitele, který všechny trapné komenty o tenistech schová za toto téma a ještě to bere jako svou výjímečnost.
[ Reagovat ]
28.01.2016 15:08Od: FulnekUltras
Někdo radši Serenku, jiný zase Jarmilku - na tom není vůbec nic zvláštního... ;) Stejně jako na realitě, kterou všichni vidí, ale každý interpretuje po svém. Někdo bez autocenzury, druhý s, a jiný třeba zas hlavně tak, aby mu to konformně ladilo s "požadavky" doby...
[ Reagovat ]
28.01.2016 15:13Od: Lunej..
Mně je jedno, jestli máš na trenclích pěticípou hvězdu se srpem a kladivem a pod nimi rudé třešinky nebo modrého ptáka. Jsi jen týpek, který vaří z vody. Třeba potřebuješ nějakou funkci nebo tančíš jako květinové dítě, nevím. Nicméně tvoje dokola se opakující napádání hráčů a hráček je opravdu směšné.
[ Reagovat ]
28.01.2016 15:17Od: FulnekUltras
V té vodě mi u SW pořád něco plave. Ale jinak je fakt, že teď jsem šťastně bez funkce i bez trenek... ;)
[ Reagovat ]
28.01.2016 17:47Od: Fandina Re: Lunej
Proč tak zhurta, to, že FU píše zvláštním stylem neznamená, že někoho neuznává. Nebo ano?
[ Reagovat ]
28.01.2016 19:43Od: Lunej.. Re: Fandina
Že zrovna ty se ptáš? Když tu nadává tenistkám, to ti nevadí? Kong, mastodont, skřet apod. je super ne? Že si s ním rozumíš je tvoje věc, ale když jsi tak spravedlivá, tak měř všem stejným metrem. A jak píšeš, jsme na veřejném webu a každý si tu může psát to chce, včetně mě.
[ Reagovat ]
28.01.2016 19:46Od: EllNino
zajímavý, že jí vadila Samička ...ale Mastodont, skřet, Kong, to je "košér", ikdyž to má také význam
[ Reagovat ]
28.01.2016 19:51Od: Lunej.. Re: Ellnino
To neřeš, já jsem přesně čekala, že se Fandina ozve. :)
[ Reagovat ]
28.01.2016 19:54Od: Fandina
Ale nepovídej, nic si nečekala.
[ Reagovat ]
28.01.2016 20:00Od: Lunej.. Re: Fandina
chodím sem 3. rokem, takže mi nepovídej, co o tobě vím a nevím. Mě nemůžeš ničím překvapit, takže že se Fulneka zastaneš je víc než jasné. A já nepíšu o jeho jiném stylu vyjadřování, ale o jeho vyjadřování o tenistkách. A tebe taky do diskuse nikdo nezval, tak co ti vadí reakce jiných lidí? Nebudu se s tebou dohadovat, protože na to nemám náladu. Fulneka jsem zpočátku brala, že je v pohodě, ale postupem čásu se pro mě stal ubohý, protože obviňovat a nadávat někomu na dálku, v teple netu a anonymity, je opravdu hrdinství. Prostě borec na konec. A nemusíš reagovat, nebudu už odpovídat.
[ Reagovat ]
28.01.2016 20:10Od: Fandina Re: Lunej
Nejsi tu od toho, abys mi určovala, komu mám napsat, že ho nikdo nezval do diskuse. Tak nevykládej, že mě znáš a víš o mně všechno nevíš nic.

Co se týká FU, tak znovu opakuji, tím, že někdo někoho nazývá tak jak ho nazývá neznamená, že ho neuznává. Já myslím, že to člověk časem pozná, o co komu jde. FU není gaučák, je svérázný, ale není potřeba z něj dělat něco co není.
[ Reagovat ]
28.01.2016 19:53Od: Fandina
Zajímavé je, že se pleteš do diskuse, kam tě nikdo nezval. Já nikde nepsala, že mi nevadí Kong, kde to čteš.?
[ Reagovat ]
28.01.2016 19:56Od: Fandina
To bylo na Ell
[ Reagovat ]
28.01.2016 20:02Od: EllNino
to říká ta pravá, která se plete do všech diskuzí ;)
[ Reagovat ]
28.01.2016 20:11Od: Fandina
Nelži.
[ Reagovat ]
28.01.2016 19:55Od: Fandina Re: Lunej
Ano, rozumím si s ním, je to trestné?
[ Reagovat ]
29.01.2016 00:57Od: LukasH Re: Fandina
Neni, ale napominas Lunej, ze se oprela do Fulneka za vyrazy, kterymi nazyva Serenu a ktery mne silne vadi taky. Obzvlast stokrat omilany. Takze napsat pod clanek o vitezstvi Sereny jako nadpis prispevku "hnus velebnosti" je v poradku? Mastodont, Kong, to je prece nadhera. Tobe to tedy nevadi?
[ Reagovat ]
29.01.2016 05:38Od: Fandina Re: LukasH
Samozřejmě, že se mi výrazy o Sereně nelíbí, ale podle mě to stačí napsat dotyčnému. Nepiš to, není to vhodné. Ale tyhle řeči typu, ty jsi takový a makový, protože to píšeš, to mi připadá nefér.
[ Reagovat ]
28.01.2016 11:15Od: dadaft no jo no Ago
proti takové intenzitě se to ufintit nedá.
snad jedině na trávě jsou jakés takés šance, na betonu a na antuce na Serenu nemáš.
ale jinak spokojenost, začátek sezóny skvělý.
[ Reagovat ]
28.01.2016 09:16Od: kada.tom Finále
Paráda! Sice je mi Agy líto, protože byla z kurtu smetena, no jo, to se ale asi dalo čekat, že Agy hra bude vodou na Serenin mlýn. Každopádně finále je parádní, ale chce to titul, co si budeme namlouvat. V něm čeká Kerber, no, s tou by si mohla Serena poradit, přece jenom je to první grandslamové finále Kerber a ta atmosféra by ji mohla docela semlít.
[ Reagovat ]
28.01.2016 07:09Od: Smazaný účet Serenko,
ja jsem to - na rozdil od tebe - cekala! Tak uz ted jenom krucek pro tebe i pro lidstvo. Come on!!! :-)
[ Reagovat ]
28.01.2016 08:33Od: Meceon
ta její dominance je naprosto neuvěřitelná...mimořádná hráčka...
[ Reagovat ]
28.01.2016 11:06Od: turista
Je to tak.Serena je nejlepší.A teď finále a 70.titul.
[ Reagovat ]
28.01.2016 08:57Od: VlS
Taky ti připadalo, že jí bylo Agy líto a druhej set jela na půl plynu a v exhibičním módu? Moudří (moudrost je laskavá) , zraje, nebo jen stárne?
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist