Rosol vydřel bod proti Tsongovi, Veselý vedení nezvýšil

  • DAVIS CUP - Čeští tenisté hrají ve čtvrtfinále Davis Cupu s Francii 1-1 na zápasy. V úvodní dvouhře v třinecké Werk Areně nejprve uspěl Lukáš Rosol, který po odvrácení dvou mečbolů udolal hostující jedničku a světovou desítku Jo-Wilfrieda Tsongu. Jiří Veselý ale pak neuhrál ani set proti Lucasi Pouillemu, kterému se parádně povedl debut v týmové soutěži.
    15. 7., aktualizováno | Aktuality |  248 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Čeští tenisté nastoupili ke čtvrtfinále Davis Cupu proti bez své jedničky Tomáše Berdycha, který nabírá síly a se soustředí na olympiádu. Ale ani lonští finalisté Francouzi nedorazili do Třince v nejsilnějším složení, chybí jim Richard Gasquet, Gaël Monfils a nominován nebyl ani Gilles Simon.

V úvodní dvouhře proti sobě nastoupili Lukáš Rosol a Jo-Wilfried Tsonga a o favoritovi nebylo pochyb. Český hráč ale začal agresivně, hodně se i tlačil k síti, ale jako první odvracel ztrátu servisu, což v šesté hře zvládl. Vzápětí sám po bekhendovém prohozu uspěl a získal podání Tsongy. Jediný brejk 78. hráči světa Rosolovi k zisku sady stačil.

Od druhého setu ale Tsonga zlepšil podání a získával body z obávaného forhendu. Rosol si neudržel servis v sedmé hře a už ztrátu nesmazal. Na začátku dalšího dějství měl český hráč šest brejkbolů, ale ani jeden v druhém a čtvrtém gamu neproměnil. Pak si vybral slabší chvilku a ztráta podání na 2-3 ho stála celý třetí set.

Ve čtvrté sadě Rosol odvrátil hrozbu ztráty servisu za stavu 3-3. Při jednom ze dvou brejkbolů vytáhl bekhendový prohoz. Set dospěl do tie-breaku a v něm Rosola dvakrát dělil míč od prohry. Díky tvrdému servisu ale odvrátil za stavu 5-6 první mečbol a po dalším přímém bodu z podání i druhý. Naději na obrat si vysloužil při druhém setbolu, při kterém donutil Francouze poslat míč do autu.

V méně zaplněné hale, než se čekalo, vstoupil Rosol do rozhodujícího setu nabuzený. Brejk z první hry ale ještě neudržel a za stavu 1-2 za pomoci riskantního křížného forhendu odvrátil brejkbol Tsongy. "Tahal jsem trošku za kratší provázek, byl jsem na dně se silami, ale nějak se to točilo," řekl Rosol o páté sadě.

Strhnout set na svoji stranu se mu podařilo brejkem v sedmé hře na 4-3. Do konce utkání už si podání udržel. Po servisu rychlém 215 km/h si vypracoval dva mečboly, ale pak zapracovala nervozita. Přenechal aktivitu Tsongovi a o oba ve výměnách přišel. Vypracoval si ale třetí mečbol, který proměnil forhendovým prohozem.

"Je to úžasný pocit. Jsem v euforii a nemám slov. Je to dobrý krok do víkendu, ale zdaleka není vyhráno," řekl v televizním rozhovoru Rosol, který Tsongu porazil i loni na halovém turnaji ve Vídni a v Davis Cupu mu oplatil porážku z předloňského semifinále. Celkovou bilanci snížil na 2-3.

Třicetiletý Rosol dnes navázal na výhru z 1. kola v Německu, kde porazil za stavu 2-2 Alexandera Zvereva. "Je to hodně srovnatelné, ale teď si toho cením víc, protože jsem porazil jedničku soupeřova týmu, kdežto tam to byl souboj dvojek," porovnal Rosol, který si připsal jubilejní desátou výhru v daviscupové dvouhře.

Zvítězil za tři hodiny a 52 minut. Na oslavu poklekl na kurt a vychutnal si ovace. "Byla neskutečná atmosféra a jsem moc rád, že vedeme 1-0," řekl vyčerpaný, nicméně šťastný Rosol.

Ve druhé dnešní dvouhře proti sobě nastoupili Jiří Veselý a debutant v Davisově poháru Lucas Pouille. Očekávalo se, že by Veselý mohl navázat na výkony z Wimbledonu a přidat druhý bod. Především jemu totiž byla v Třinci upravována rychlost kurtu. Třiadvacetiletý rodák z Příbrami ale duel dvou mladíků nezvládl a prohrál 6-7 4-6 5-7.

Veselý se poměrně trápil na servisu a důrazný nebyl ani ve výměnách. O většinu gamů při svém podání musel bojovat. Ve skoro hodinovém prvním setu sice ještě odvrátil za stavu 4-5 dva setboly, ale nakonec sadu ztratil v nepovedeném tie-breaku.

Levou rukou hrající Veselý působil svázaně, zatímco čtvrtfinalista Wimbledonu Pouille hrál odvážněji a svižněji. Ve druhé sadě přišel Veselý jako první v utkání o podání, ale ze stavu 1-3 otočil na 4-3. Další slabší chvilku na servisu si ale český hráč vybral o dvě hry později a Francouz druhý set ukončil důrazně esem.

Veselý bojoval, povzbuzoval se, ale působil nejistě a více kazil. I tentokrát dokázal na první brejk odpovědět, ale neustál koncovku setu. Za stavu 5-5 odvrátil tři brejkboly, ale při čtvrtém 21. hráč světa Pouille předvedl parádní prohoz. Zápas poté Francouz jistě doservíroval čistou hrou a svůj první start v DC proměnil ve výhru.

"Nenašel jsem rytmus, hrozně jsem plašil a dělal jsem moc chyb. To na téhle úrovni dělat nesmím. Nehrál jsem dobře. Mrzí mě to," řekl Veselý v České televizi. "V Davis Cupu jsem zatím nenašel, čím bych mohl být úspěšný. Hraju strašně rád za Českou republiku, ale nedaří se mi prodat, co bych chtěl," řekl Veselý. "Zápas mi nesedl od začátku. Moc pozitivního tam nebylo. Snažil jsem se držet, ale s těmi chybami to nešlo," dodal poražený Čechý, který udělal 36 nevynucených chyb.

 

Do zítřejší čtyřhry s nějvětší pravděpodobností nastoupí Adam Pavlásek s Radkem Štěpánkem. Francouzský kapitán Yannick Noha pošle do boje čerstvé wimbledonské šampiony Pierra-Huguese Herberta s Nicolase Mahutem, kteří si spolu v Davis Cupu zahrají poprvé.

Tenisté i fanoušci při zahájení uctili minutou ticha oběti čtvrtečního útoku v Nice, při kterém zemřelo minimálně 84 lidí. Organizátoři navíc u haly ještě zostřili už tak přísná bezpečnostní opatření.

• DAVIS CUP 2016, SVĚTOVÁ SKUPINA - ČTVRTFINÁLE•
páteční výsledky (15. 07. 2016)
Česko - Francie 1-1 po pátečních dvouhrách (Třinec, tv. povrch / hala)
Rosol - Tsonga 6-4 3-6 4-6 7-6(8) 6-4
Veselý - Pouille 6-7(2) 4-6 5-7
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (248)
16.07.2016 07:56Od: Kozoroh No1eho cesta za kariérním Grand Slamem :-) [ Reagovat ]
16.07.2016 09:13Od: free2snc
běž si s tim otravovat jinam.. tohle je článek o DC
[ Reagovat ]
16.07.2016 00:48Od: tomasinho
Těžké dny pro Čiliče.
[ Reagovat ]
16.07.2016 00:49Od: kada.tom
to teda, ale že Jack otočí ze stavu 0-2 bych nečekal, každopádně hodně zajímavý pětiseťák :-)
[ Reagovat ]
16.07.2016 07:53Od: Kozoroh
Až do zápasu s Federerem nikdy neztratil vedení 2:0. Teď se mu to přihodilo podruhé za sebou...
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:53Od: bIbec Anička Sisková
a její překrásný forehand

https://www.youtube.com/watch?v=4yTZawynJqM
https://www.youtube.com/watch?v=JKmfCw733SQ

viděl sem ji hrát tento týden v Olomouci a musím to sem prostě dát :-)
Nevím, jestli se někdy prosadí, ale jestli jo, tak pak budu dělat machra, že sem viděl její úplně první zápas mezi ženami :-) (i když teda né úplně celej). Fandím!
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:17Od: EllNino
pěkně :) ...to je slušný
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:30Od: mayday
Tak Veselej se po mírným vzepětí v poslední době vrátil do stejných sraček, ve kterých byl předtím. Bez urážky, to byl tak příšernej výkon, že pokud ho furt někdo vidí jako snad budoucího člena TOP dejme tomu 10, tak musí bejt padlej na hlavu. Dvoumetrovej silnej chlap a pinká to jak žákyňka, jeho udržovací bekhend, při kterým stojí ztuhlej jak rampouch, jeho supr připravený přechody na síť, jeho forhendy, který hraje nerazantně, přímo do míst, kde stojí soupeř a ještě k tomu do půlmetrovýho autu... naprostá ubohost, přeju mu, ale už mu není 18-20, aby byl vyjukanej mlaďoch, už by z něj měl byt hotovej chlap a on je prostě úplně mimo. Nevim nevim, na Berďu každej nadává, ale tohle nemehlo jestli ho má dlouhodobě nahradit, těžko tomu věřit.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:17Od: turista
Bez Berdycha to v DC prostě nejde. Proti Francii měl pomoci.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:19Od: LukasRosol
a proč? aby se pak ostatní chlubili salátovou mísou?
[ Reagovat ]
16.07.2016 00:42Od: turista
Po dvojnásobným zisku mísy byli Berďa a Radek hrdiny. To, že se na tom někdo přiživil je věc druhá. Tomu se asi nedá vyhnout.
[ Reagovat ]
16.07.2016 00:58Od: lars
Bez Rosola by 2. DC CR nevyhrala
[ Reagovat ]
16.07.2016 09:30Od: Roger_Federer
Mel.DC to , cim je Tomas unikatni.
Lepsich uspechu od 2010 nedosahl.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:16Od: LukasRosol V méně zaplněné hale, než se čekalo
to voe kdo by na toho cocota šel...jen ten kdo dostal volňásky a školy
[ Reagovat ]
16.07.2016 11:35Od: Labi
tak zájem o tenis tu je velký, bohužel to je dělané pro sponzory a ne pro lidi
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:14Od: LukasRosol
u některých rádobysportovců člověl musí zapomenout že je čech a fandit jiným. aspik je prototypem hajzla, vředa, uhrákem ČR a je nutné se ho zbavit
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:08Od: svetova.dvojka
Já navrhuji název Českoromská republika.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:09Od: LukasRosol
myslíš že aspikovič ochotskij je rom?
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:11Od: svetova.dvojka
Ne to je gádžo co chodí do solárka, aby byl sexy snědý, naštěstí já to nepotřebuji, tuhle přednost mám od přírody.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:12Od: LukasRosol
kur-va a ještě víčka si operoval aby ochotskaja měla dobre fotky s partnerem
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:14Od: svetova.dvojka
šak proč ne...
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:05Od: LukasRosol
tchurack Rosol si vychutnal svých pár minut slávy a pak půjde zase do pr-de.le
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:54Od: LukasRosol
aspik je největší k.ok.ot a mrzí mě že vyhrál. FAndím našim ale nikoliv přes aspikovi body. Viva la france
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:58Od: anakin01
Ukázkový příklad univerbizace.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:01Od: LukasRosol
to víš,když nemůžeš pojmenovat lidi pravým jménem musíš se uchylovat k univerbizaci, de.bi.le
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:07Od: anakin01
nebo k interpunktaci.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:08Od: LukasRosol
nebo tak ,u cocota rosola se dá používat i czenglish
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:29Od: anakin01
Já nevím, kde to Navrátil nepochopil. Jirka má tendenci vyvažovat, rád věci vyrovnává. Vede třeba v tb 6:1, tak to nechá soupeře dorovnat. Prohrává 1:6, tak to dorovná zase on. Tak on prostě funguje a v tom je jeho genialita. Postavit ho za stavu 1:0? Strategická chyba.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:33Od: svetova.dvojka
nemá smysl dále pokračovat v cepování J1rky ,je to beztak jeden z nejlepších hráčů historie, má aktivní bilance H2H s Novakem Djokovičem.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:35Od: Stan_Borowitz
Jako snad jeden ze dvou aktivních tenistů, navíc s tím druhým má taky aktivní bilanci...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:20Od: Davor1
Púj zachránil Tsongovi prdel, nečakal som, že sa pri DC premiére vybičuje k takému výkonu. Hral svoj najlepší tenis a Veselý takú jeho DC klasiku. Myslím, že s týmto by si dnes frantík povodil aj Rosola.

Ináč skutočne nejde zrovnávať ten dnešný zápas s prípadným Wimbledonskym QF. Tam hral Veselý jednoznačne lepšie, Pouille mal viacmenej šťastie na los a nebyť toto, že stretol lempla Tomiča v osemfinále a predtým DelPa s unaveným zápästím, tak by sa QF ťažko priblížil. Na druhej strane dnes, povrch hral jasne s francúzom, Veselý je ktovie prečo na indoor harde jasne najslabší a v kombinácii s DC atmosférou je to pre neho najhoršia kombinácia. Podľa mňa by v nedeľu bolo lepšie nasadiť Štěpánka proti Tsongovi, ten by mal väčšiu šancu mu zatopiť...
[ Reagovat ]
15.07.2016 23:22Od: Mac
stepanek zatopi, ale stejne nakonec prohraje. at se vesely osmirgluje...
[ Reagovat ]
15.07.2016 23:32Od: lars
proc je Tomic lempl tenista v top20 ??
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:16Od: Praguna
Jirkovi ještě k týmové jedničce něco chybí,ale Pouile hrál mazácky,nekazil a uměl lépe dorazit gammy. Jirku bych ale nezatracoval a proti Tsongovi šanci má.
Teď jsem zvědav, jestli si Lukáš dupne,že chce jít zítra se Štěpcem na plac nebo dostane po skvělé Indii znovu šanci Adam.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:17Od: svetova.dvojka
Kdyby Pavlásek nesouložil Kvitovou, tak by po něm ani neštěkl pes...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:05Od: svetova.dvojka
J1rka už by v neděli neměl hrát...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:05Od: tommr a je nejspíš rozhodnuto
stav 1:1 po pátku znamená téměř jistej postup Francouzů. Jirka je tak vystresovanej, že proti Tsongovi neuhraje ani set a oba zbývající zápasy skoro jistě nevyhrajeme ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:07Od: carodejka_s.r.o.
Neházela bych flintu do žita. Už se mockrát ukázalo, že v DC je možné i nemožné :D Ale samozřejmě Francouzi stále zůstávají favority, to je jisté.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:13Od: tommr
po dnešku jsou Francouzi ještě větší favoriti než předtím ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:16Od: EllNino
Lukáš muže klidně Pouilleho porazil, zkušenosti má daleko větší než Lucas, který muže klidně dopadnout jako Zverev v zápase proti Němcům, kdy se rozsypal jako domeček z karet, ikdyž předtím málem porazil Tomáše, zápas za stavu 2:2 je spíše taktická hra a rozhodují zkušenosti ...

Podle mě je klíčový debl, nedělal bych z Francouzů nějaký nepřemožitelný monstra, přeci jen, v Davis Cupu se už stalo tolik překvapení, vzpomeňme, jak proti našim dopadli vítězové Turnaje mistrů Granollers a Lopez ...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:18Od: carodejka_s.r.o.
Taky si myslím, že Rosol má asi větší šanci než Jirka.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:59Od: LukasRosol
větší šanci se podělat a vystříkat
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:10Od: Stan_Borowitz
Jirka je velkej stratég, nechtěl, aby po pátku upadl český tým falešnému uspokojení. Takto budou muset deblisti zítra bojovat.

Pak Jirka porazí Tsongu a bude to.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:13Od: anakin01
Tak tak, Jirka se obětoval pro diváky.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:18Od: tommr
Jirka možná v neděli ani nenastoupí ...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:22Od: Stan_Borowitz
Já bych ho naopak postavil v neděli do obou zápasů. Jak ukázal v Monte Carlu, je specialita na plnění zdánlivě nesplnitelného zadání. Možná je to naše jediná šance.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:03Od: LukasRosol
+15
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:03Od: LukasRosol
Afraid to Shoot Strangers
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:03Od: kada.tom Pouille ... 1-1
Jednoznačně ukázal, že umí ... pod tlakem, kdy zisk bodu se rovnal nutností a on se vytasil s tak dobrou hrou, naopak Jirka ukázal svůj DC standard ....

1-1 po první dnu, víceméně očekávaný stav, byť teda se čekal bod od Jirky a od Joa ... po zítřku očekávám vedení Francouzů 2-1
[ Reagovat ]
16.07.2016 01:05Od: Kytka
Psala jsem to už ve čtvrtek, když všichni tvrdili, jaký dostane Rosol výprask a jaký je Veselý king. Rosol se zkrátka v DC umí hecnout a Jirka zase neunesl pozici DC jedničky. Stále stejný příběh.
[ Reagovat ]
16.07.2016 01:20Od: lars
prrrr.
vsichni to netvrdili
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:58Od: kada.tom
teď neskutečně Pouille ... půjde servírovat na stav 1-1 po pátku
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:57Od: kada.tom SRB - GBR
Britové vedou v Bělehradě :-)))
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:48Od: carodejka_s.r.o. Jo, to bylo keců
Jaká je škoda, že Jirka nepřehrál Berďu, že by Pouilleho určitě dal taky... Samozřejmě nelze úplně srovnávat Wimbledon a DC, ale ta prozatím snadná Francouzova cesta o něčem vypovídá.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:50Od: Stan_Borowitz
To tedy opravdu srovnávat nelze...
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:51Od: carodejka_s.r.o.
Já myslím, že jsem se vyjádřila dostatečně jasně :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:53Od: Stan_Borowitz
Spíš alibisticky ;-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:55Od: carodejka_s.r.o.
Tak to sice myšleno nebylo, ale když to tak vnímáš, je to tvoje věc. Podle mě by Jirkova cesta do SF Wimbledonu nebyla ani zdaleka tak jednoznačná, jak se tu mnozí snažili tvrdit.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:59Od: Stan_Borowitz
Nikdo netvrdil, že by byla jednoznačná, ale že ve formě, kterou tam měl, a na povrchu, který mu evidentně vyhovuje víc než tady v železárnách, by měl slušnou šanci.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:03Od: carodejka_s.r.o.
Však jo. Nehledej v mých slovech víc než v nich je.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:55Od: anakin01
Nevíme, jak by to ve Wim dopadlo, to je asi jediné, co tak nějak víme.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:56Od: carodejka_s.r.o.
Ano, ano, jak by řekl Jára Cimrman, na konci poznávacího procesu nevíme sice nic, ale zato to víme správně.
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:37Od: Stan_Borowitz
Naštěstí podle některých důsledků kvantové mechaniky existuje paralelně s naším vesmírem i vesmír, v němž Březničan Montecarlana porazil. Stačí jen najít spojovací most nebo bránu mezi nimi a máme otázku zodpovězenu...
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:44Od: Stan_Borowitz Jirka je pravý toreador
myslí na diváky a nechce, aby bylo rozhodnuto po prvním dnu a on přispěl jen porážkou nějakého předskokana.

Chce o postupu rozhodnout až v zápase s hráčem, jehož porážka není samozřejmostí.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:16Od: kada.tom
hmm, vypadá to vypadá, že dneska favorité zklamou ...
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:12Od: Carloss
bohužel na jirku je v DC skoro vždy zoufalý pohled. :( nwm jakou má statistiku ve dvouhrách v DC ale moc valné to asi nebude. jako kdyby mu v klíčových fázích docházela energie a chut. tam kde to jiné hráče vybičuje k maximuu, on úplně selhává.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:12Od: tommr Jirka Veselý je úplně mimo
a šance že by se ještě nějak vzchopil je minimální ... :(
Dnešní zápas dává taky poměrně jednoznačnou odpověd na to jak by to dopadlo kdyby Veselka ve Wimbledonu vyřadil Tomáše jak si tady mnozí přáli ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:14Od: Herbert_Hoover
Nedává vůbec jednoznačnou odpověď. Veselka byl v aktuálním laufu. Tohle je úplně jiná situace, byť obě události dělí "jen" nějakých deset dnů plus mínus, nechce se mi to počítat.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:31Od: EllNino
to není pravda
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:38Od: tommr
co není pravda? Tobě se Jirka dneska nezdá mimo? Nebo si myslíš, že by ve Wimbledonu nedostal od Pouilleho taky napráskáno? :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:41Od: Deamonic
1. Jinej povrch.
2. Veselý byl v laufu.
3. Forma tehdy a teď může být naprosto odlišná. Zpětná implikace neplatí.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:44Od: Herbert_Hoover
+ DC jiná soutěž (nervy, atmosféra atd.), to ti potvrdí 8 ze 7 pojmů v tenise.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:45Od: Herbert_Hoover
Se podívej na Thiema, ten taky v DC uhrál leda bačkoru :) holt tahle soutěž není pro každého, nebo pro ni ještě J1rka nedozrál.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:49Od: tommr
no že to Jirka v DC nezvládá se asi všichni shodneme ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:51Od: Stan_Borowitz
Vždyť v DC prohrál i s nějakým bezejmenným Indem. Prostě mu tento formát soutěže nevyhovuje.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:57Od: tommr
jj a bylo to taky za stavu 1:0 pro nás po výhře Lukáše a výkon Jirky byl podobně hroznej jako dneska ... :(
[ Reagovat ]
16.07.2016 00:30Od: turista
Jirka Veselý dnes bohužel uplatnil jen nepatrný zlomek toho co umí, byl nervózní, takže to dopadlo jako loni s tou Indií. Asi mu nesvědčí hrát za stavu 1:0 pro nás. Tak se snad vyhecuje jako v té Indii a v neděli vyhraje.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:50Od: carodejka_s.r.o.
Jo, taky si myslím.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:09Od: Herbert_Hoover
Pouille má zápas pod kontrolou a stav po pátku bude očekávaný a sice 1:1 :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:05Od: Kozoroh DC Česko
Mimochodem nevíte, jestli od příštího ročníku DC se budou fiftýny, gemy atd. hlásit ve prospěch Česka/Czechia a nikoliv České republiky/Czech Republic jako doposud? Připomínám, že název Česko/Czechia byl nedávno v OSN zaveden jako geografický název a všude se se samozřejmostí upřednostňuje geografický název před politickým.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:07Od: svetova.dvojka
Jsem Rom z Čéchie :-)))
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:37Od: Stan_Borowitz
Bohužel se tyto patvary asi prosadí, jako vše "pokrokové", co nás vede pomalu, ale jistě do prdeIe...
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:58Od: Kozoroh
Já naproti tomu název Česko vítám. Skoro všechny země na světě mají krom politického názvu i geografické pojmenování a geografické pojmenování se používá v běžné mluvě. K politickému názvu Česká republika/Czech Republic nejlíp pasuje Česko/Czechia, geografický název se k tomu politickému lehce přiřadí.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:01Od: carodejka_s.r.o.
Souhlasím. Taky nechápu, co mají lidi proti názvu Česko. Naopak bych řekla, že to bylo fakt potřeba.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:06Od: Stan_Borowitz
V čem konkrétně to bylo potřeba?
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:09Od: carodejka_s.r.o.
Jednoslovný název pro stát je rozhodně krok dopředu. Současné jazykové tendence jsou spojeny s univerbizací. Je to jednodušší pro nás i pro cizince. Název Česká republika je zbytečně dlouhý a složitý.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:12Od: Stan_Borowitz
Dvě krátká slova jsou pro někoho, kdo vychodil základní školu, nějaký problém? Nemůžou si to zapamatovat? Nebo v čem je problém?
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:13Od: carodejka_s.r.o.
Slovo "republika" je čtyřslabičné, to není krátké slovo :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:16Od: Stan_Borowitz
Chápu, čtyři slabiky, to už je pro dnešní "vzdělanostní společnost" moc...

Mně spíše připadá, že současné jazykové tendence jsou spojeny s univerzální debiIizací obyvatelstva, ale možná jsem zaujatý.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:19Od: carodejka_s.r.o.
Hm, asi jseš, protože tohle nemá nic společného se vzděláním.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:26Od: Stan_Borowitz
Pořád jsem nepochopil, proč není možné říkat nebo zapamatovat si Czech Republic, když jde bez problémů říkat či pamatovat si United States nebo Great Britain (případně jejich české překlady). Tak mi to prosím vysvětli.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:33Od: carodejka_s.r.o.
Ale já přece nepíšu, že to není možné. Nikde jsem nic takového nenapsala! Ty máš prostě nesmírnou potřebu hledat v mých slovech víc než v nich je. A už mě fakt nebaví se neustále obhajovat před něčím, co jsem vůbec nevypustila a ani si to nemyslím!!!
Krátký a jednoduchý název státu je v některých případech prostě mnohem praktičtější, což pro mě je ten největší argument. Přičemž tě nikdo nenutí, abys ty osobně nepoužíval celé "Czech Republic".
A k těm Spojeným státům a Velké Británii. Tak celé Spojené státy americké běžně používají zkratkové slovo USA nebo vypouští poslední ze tří slov, čili používají jen dvě. Velká Británie se ve skutečnosti jmenuje Spojené království Velké Británie a Severního Irska.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:22Od: anakin01
Mně osobně se Czech republic prostě líbí, takže já v cizině nebudu říkat, že jsem from Czechia. Prodloužím si tak konverzaci navzdory obecnému trendu o celé jedno hezké slovo, republika. Ve star wars by mě hnali, kdybych měl něco proti republice.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:24Od: carodejka_s.r.o.
Vždyť tuhle možnost nikdo nikomu nebere. Já to běžně v konverzaci používám taky.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:29Od: Kozoroh
To je zlozvyk, používat v běžné mluvě politický název, který se kvůli Havlovi aspol. rozšířil.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:31Od: anakin01
Jak říkám, rada džedájů by mě vyhostila, kdybych měl něco proti Republice.
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:25Od: Stan_Borowitz
V čem je to *zlo*zvyk, proboha. Je to název země, ve které žijeme a na který jsme si bez problémů zvykli a stejně tak si na něj zvykli i v zahraničí. Ničemu nevadil ani nepřekážel. Pak najednou přišlo pár šťourů, kteří do toho začali úplně zbytečně vrtat a výsledkem je naprostá rozpolcenost společnosti v této otázce. Tohle je sice zdánlivě neškodný, ale hezký příklad jak dokáže být působení nátlakových skupin společenský nebezpečné.
[ Reagovat ]
16.07.2016 11:13Od: Kozoroh Re: Stan Borowitz
Toto je názor z diskuze idnesu, který se s mým názorem shoduje, že je třeba mít geografický název země.
Jan Blanický
Czechia je korektní překlad názvu Česko, zeměpisný a tedy politicky neutrální název státu. Česká republika je název formální, politický, který mají všechny země, ale v běžné řeči užívají název zeměpisný, Nejezdíme do Chorvatské republiky, ale do Chorvatska, ne do Švédského království, ale do Švédska, ani do Švýcarské konfederace, ale do Švýcarska. Tedy, zatímco název politický je vhodný pouze pro oficiální dokumenty typu mezinárodních smluv, název zeměpisný má jasně definovanou přirozenou funkci ve všech ostatních případech. Politický název nemůže nikdy v oněch "všech ostatních případech" nahradit název zeměpisný, protože má na rozdíl od něj přechodný charakter, ignoruje historickou kontinuitu státu a jeho funkce je tak limitována pouze na aktuální státní subjekt. To si většina lidí neuvědomuje, protože je jim to fuk, resp.mají pocit, že Č.republika je jméno, ovšem "republika" není vlastní jméno, ale systém státoprávního uspořádání. Je to stejné, jakoby každý z oponentů trval na tom, aby mu doma říkali titulem či jeho profesním přívlastkem. Např.místo Jaroslave třeba bagristo Jaroslave či doktore Milane. To co tady používáte je bezmyšlenkovitý zlozvyk, který zde dlouhá léta panuje a všichni jste z toho překvapeni. Název Česko, anglicky Czechia byl přijat již v roce 1993, avšak pseudoestetičtí chytráci typu Havel název nemilovali,domnívajíce sei, že ČR to nahradí. Nikdy. nemůže. A v tom je ten vtip. Užívání pol. názvu bez časového omezení je nesprávné, matoucí a nepraktické. Česko je jasně definováno jako Čechy+Morava+Slezsko, tedy Czechia=Bohemia+Moravia+Silesia. Komu to dojde,může jen kvitovat s povděkem,že jsme se konečně zařadili mezi "well established countries",kamž přes postkomouškou tendenci patříme. ČR jako Čuvačská, Čerkaská či jiná pseudorepublika atd. patří k

postkomunistickým modelům typu NDR, MLR, ČSSR, SSSR apod..Obyvatelstvo řve, ale de facto neví proč. Prot
[ Reagovat ]
16.07.2016 13:32Od: Stan_Borowitz
Vždyť říkám, že je to jen výmysl rejpalů, kteří nemají nic lepšího na práci. Tento pan Blanický je navíc silně zamindrákovaný rejpal. Viz poslední věty jeho příspěvku. Zajímavé je, že v tomto případě ti ta zamindrákovanost nevadí, když jsi na ni jinde v podobné souvislosti poukazoval.

Česko rozhodně nikomu, kromě rejpalů typu pana Blanického, nechybělo. Ale tihle lidé bývají se svou umanutostí příšerně neobytní, až nakonec prosadí svou...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:14Od: svetova.dvojka
Dříve každý musel říkat Československá socialistická republika a každý si to zapamatoval , dneska je to ta lenost ,která nás žene dopředu...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:17Od: carodejka_s.r.o.
Já myslím, že se říkalo Československo, nicméně s tou leností obecně souhlasím. Většina mladých neumí dát dohromady smysluplné souvětí, ale u názvu Česko to o lenosti fakt není.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:25Od: Kozoroh Re: Stan Borowitz
Potřeba je především historická - pojem "Česká republika" označuje jen politické zřízení státu, které má počátky v roce 1969, kdy byla ustanovena Česká socialistická republika jako svrchovaný národní stát. Nelze tento pojem však použít pro období PŘED rokem 1969 - země Koruny české, 1. republika atd. Proto je potřeba mít i geografický název "Česko", který všechna tato období naší země zastřešuje.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:26Od: carodejka_s.r.o.
To je taky super argument :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:34Od: Stan_Borowitz
Jak je zastřešuje? Copak se snad dnešní "Česko" geograficky kryje s první republikou nebo zeměmi koruny české (ve kterém období třeba?). Ale to je jedno, fakt nemá smysl se o tom dohadovat... Prostě máte Česko, užijte si ho. Zase budeme o něco blíž Čečencům, hlavně v té angličtině. Možná tam patříme. :-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:36Od: svetova.dvojka
To není pravda, Češi přišli z Kavkazu..., na dnešním území Česka žili jako první germáni.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:44Od: Stan_Borowitz
Takže Čečenské germánsko by bylo asi nejpřesnější?
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:46Od: Stan_Borowitz
Ale jak pak k tomu vymyslet ten jednoslovný název, bez kterého se neobejdeme? To bude lingvistický oříšek....
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:44Od: Kozoroh Re: Stan Borowitz
1. Země Koruny české se +/- kryjí s dnešním územím Česka, jádro tohoto útvaru vždy tvořilo České království, Moravské markrabství a jednotlivá slezská knížectví
2. Česko bylo za první republiky součástí Československa, to ti je snad jasné
3. Ta poznámka k Čečencům dokládá, jak mají mnozí Čši včetně tebe malé národní sebevědomí, je to totiž irelevantní argument - Austrie se plete s Austrálií a Slovensko se Slovinskem, přesto si tam nikdo hlavu nad tím neláme
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:49Od: Stan_Borowitz
NO tak čekija a čečnyja zní o dost podobněji než ósrija vs. ostrelija, případně slovakija vs. slovinija (záměrně píšu foneticky).

Ale už se o tom nechci dohadovat.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:55Od: carodejka_s.r.o.
Nesmysl.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:57Od: Stan_Borowitz
V čem?
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:01Od: carodejka_s.r.o.
Že to zní podobněji. Jsou to prostě dvě různá slova. A pokud si je někdo plete, je to jeho problém. Zrovna asi přes měsícem se mě tu ptali dva kluci, kudy mají jet na Turnov. Když jsem jim to řekla, tak se zasekli, podívali se na sebe a vypadlo z nich: "Nebo na Trutnov?" "Jo, kluci, to musíte vědět vy, kam jedete. Rozdíl v tom samozřejmě je." Pokud bude chtít někdo do Česka a koupí si letenku do Čečenska, je to jeho problém.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:06Od: Stan_Borowitz
Ale vždyť vy přece tvrdíte, že se to cizincům náramně zjednoduší, když bude jednoslovný název. A najedou aby si John Doe z farmy někde v Iowě nebo Pedro Gonzáles z peruánské vesničky najímal poradce, aby si mohl koupit letenku...
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:02Od: Kozoroh
Protože když už si někdo plete Česko s Čečenskem, akorát to ukazuje jeho mezeru ve vzdělání...
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:16Od: Stan_Borowitz
No tak rozhodně daleko menší, než když si plete Rakousko s Austrálií...
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:00Od: Kozoroh
Já se teda častěji setkávám se záměnou Austrie a Austrálie, obě mají předpony -aus a koncovky -ie.

A ta poslední věta dokazuje, že ti došly argumenty. Všude na světě mají geografický název (krom Středoafrické a dominikánské republiky, ale tyto země nemají tak dlouhou historii jako Česko), proč my exoti jsme měli jen ten politický? Z lenosti?!
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:12Od: Stan_Borowitz
Já jsem o takové záměně snad ještě neslyšel, vzhledem k tomu, že ta výslovnost je fakt dost jiná, alespoň pro rodilé mluvčí AJ.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:14Od: carodejka_s.r.o.
Jo, je to fakt nejčastější záměna, se kterou se setkávám.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:15Od: Stan_Borowitz
Možná u lidí, kteří neumí pořádně anglicky, tak tam to samozřejmě chápu.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:32Od: carodejka_s.r.o.
Tak jsem si to poslechla v podání rodilého mluvčího a Chechnya a Czechia mi přijde rozhodně odlišnější než Australia a Austria, ale asi je to věc názoru.
[ Reagovat ]
15.07.2016 23:10Od: Stan_Borowitz
Jedině v australské angličtině, jinak je o'strelija skoro dvakrát delší a má přízvuk na jiné slabice než óstrija. Ale když myslíš...
[ Reagovat ]
15.07.2016 23:28Od: carodejka_s.r.o.
No, nevím... mluvila jsem s rodilým Britem :D
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:02Od: Stan_Borowitz
Jako rodilá Češka, předpokládám... i když je samozřejmě pravda, že Britové to vyslovují jinak než Američané, pořád tam slyším dost velký rozdíl a v životě bych si to nespletl. Jak už jsem uvedl výše nebo níže, pouze v australské angličtině jsou si tato dvě slova dost podobná, tam je to skutečně něco jako čekyja a čečnyja. Ale australský akcent je natolik specifický, že původ svého nositele prozradí po první větě.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:55Od: carodejka_s.r.o.
Jinak si myslím, že u člověka, který umí pořádně anglicky, je to jedno. Rozezná obojí :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 23:08Od: Stan_Borowitz
To právě vůbec není pravda. Čekyja a Čečnyja jsou si foneticky tak blízké, že rodilému mluvčímu nepříliš zběhlému v zeměpise exotických zemí mohou připadat jako různé výslovnostní varianty téhož třeba v odlišných oblastních verzích angličtiny.
[ Reagovat ]
15.07.2016 23:52Od: carodejka_s.r.o.
"nepříliš zběhlého v zeměpise exotických zemí" - A jsme znovu u toho. Pokud nebudeš zběhlý v zeměpise, tak si i v češtině můžeš poplést Irák a Írán, Zambie a Zimbabwe atd. Tohle je zase tak trochu alibismus od tebe.
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:07Od: Stan_Borowitz
Ale to vy jste argumentovali tím, že jednoslovný název má něco zjednodušovat, zejména cizincům, já ne.
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:07Od: Stan_Borowitz
Já jen ukazuji, že jim nic nezjednodušuje.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:04Od: Stan_Borowitz
Mně tedy nepřipadá zase až tak namáhavé říct místo jednoho slova dvě. A že všichni dělají něco není pro mne dostatečně silný argument, abychom to dělali taky. Ale v zásadě je mi to ukradené. Spíše mne fascinuje, kolik energie spousta lidí vynaložila na to, aby takovou zbytečnost prosadila...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:34Od: Kozoroh
Tady ani tak nejde o délku názvu, ale o zastřešení všech historických období a zřízení pod jeden geografický název. Nemůžeš použít pojem "Česká republika" pro situaci z roku 1800. Stejně nemůžeš užít pojmu "Francouzská republika" pro rok 1700, kdy vládl Král Slunce.
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:43Od: Stan_Borowitz
Stejně tak ale nemůžu použít Česko, když tenkrát nic takového neexistovalo, zatímco Francie byla za Ludvíka XIV. pořád Francií...
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:47Od: Kozoroh
Ale můžeš, neboť pojem "Česko" označuje trvalé geografické území, nikoliv přechodné politické zřízení. Pleteš si holky s vdolky :-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 21:51Od: carodejka_s.r.o.
Ty se tu oháníš vzděláním, ale jsi línej si zjistit, že např. současný oficiální politický název je Francouzská republika, což asi za v době Ludvíků nebyla.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:02Od: Stan_Borowitz
Nol to jsi mi opravdu sdělila novinku, děkuji, to jsem fakt doteď netušil...

Jenže jde o něco jiného, že už tehdy mělo Francouzské království historicky zažité označení Francie, které přetrvalo do dneška. Na rozdíl od zemí koruny české, které se jako Česko začaly označovat dnes a násilně se to napasovává zpětně.

Já v tom cítím "drobný" rozdíl...
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:06Od: carodejka_s.r.o.
Použil jsi to jako argument ještě v souvislosti s těmi Ludvíky, takže to opravdu vypadá, žes to nevěděl.
Jinak s tou historií je to fakt vtipný argument, protože ta historie taky musela někdy začít, že? :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:10Od: Stan_Borowitz
Ano, uznávám, že za 300 let to bude asi jedno. Jenže my nežijeme za 300 let. Dnes je to nehezký patvar.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:15Od: carodejka_s.r.o.
Že se ti nelíbí, je tvoje věc, ale patvar to fakt není.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:19Od: Stan_Borowitz
No rozhodně se nesetkává s univerzálním a nadšeným přijetím...
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:30Od: carodejka_s.r.o.
To ale opět není důkaz patvaru.
[ Reagovat ]
16.07.2016 10:31Od: Stan_Borowitz
Jazyk a jeho vnímání není exaktní věda, protože jako takový nevznikal. Sice se časem ustálila nějaká pravidla, ale je z nich tolik výjimek, že cokoli "dokázat" je prakticky nemožné. Čili nevím, co po mně chceš. Jde o pocitovou záležitost, kterou takto vnímá zhruba polovina společnosti. Ale samozřejmě je to otázka času, to nepopírám. Sociální inženýrství v tomto případě nakonec zvítězí...
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:04Od: ten-Istky Re: Kdopak tu píseň dnes ještě vůbec zná?
6. července,
na Strahovských hradbách,
stáli Sokolíci, stáli Sokolíci,
v dlouhých hustých řadách.

V dlouhých hustých řadách,
s vlajícím praporem,
smutně pohlíželi, smutně pohlíželi,
na vrch za Břevnovem.

Na vrch za Břevnovem,
směrem k Bílé hoře,
oře tam Čechie, oře tam Čechie,
drahá máti naše.

Ona vyorává,
naše stará práva,
od našich nepřátel, od našich nepřátel,
jsou tam zašlapána..... atd.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:02Od: anakin01
Šokující průběh zatím na třineckém centrkurtu, ale Jirka se ve druhém setu už dozajista zaskočit nenechá a potvrdí roli megafavorita.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:05Od: Herbert_Hoover
nepotvrdí no, s Pouillem to neudělalo vůbec nic a hraje moc chytře :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:07Od: Daffit
Asi tak nějak, Jiří mi přijde pomalý, nemotorný, a jako by nevěděl co má hrát.
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:42Od: Herbert_Hoover
Nojo, z J1rky ještě není pravá legenda, pravý ocelot jako ze SuperLukáše :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:56Od: SubOptikT
Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko ;)
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:59Od: Herbert_Hoover
Brod možná jo, ale Pouille ještě před chvílí až tak daleko nebyl ;) uvidíme, co to s DC novicem udělá, ale zatím byl docela pekelně jistý, rozhodně víc než při losu.
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:35Od: tommr Jirka Veselý to zase nezvládá
vypadá to, že po pátku bude očekávanej stav 1:1 i když se k němu dospěje nečekaným způsobem - selháním obou týmových jedniček ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:54Od: bIbec
tak já myslím, že očekávaný stav byl spíš 0-2.
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:56Od: bIbec
aha, tak podle sázkovek byl mírným favoritem Veselka. To mě překvapuje. Tak beru zpět.
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:58Od: Daffit
Je to škoda, protože v tomto zápase s rozhoduje o postupu. Čtyřhru vyhrajou frantíci, a v neděli by Lukáš vyhrát po dnešním výkonu mohl. Dva body v neděli určitě neuhrajou.
[ Reagovat ]
15.07.2016 20:16Od: tommr
jj taky si myslím. Nám by sice výhru nezaručil ani stav 2:0, ale nějaká šance by tam byla. Stav 1:1 oproti tomu bude znamenat téměř jistej postup frantíků ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:33Od: Deamonic
Pouille strašne slabý a stejně Veselý hraje jak připosraný.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:53Od: Jabadu
J1rkovi nepíše servis. Tipuji tak 20% + 2 DF. Ach jo!
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:35Od: Mac
dyt to je jedina vec co ho trosku drzi nad vodou...
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:50Od: vencapeRF JEDNOU LEGENDA
NAVŽDY LEGENDA. First never follows.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:44Od: armstrong Výborně Lukáš
Konečně pořádný tenis. Dneska hodně dobrý výkon, žádný vlažný a odploužený první zápas, hraje se pěkně od začátku. Proto mám rád Davis Cup. Snad to urve i Veselý.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:41Od: svetova.dvojka
zatím to vypadá, že vyhraje i to slovenské hovado Kližan, to je den... :-(
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:09Od: Herbert_Hoover
nojo, ale tak potenciál by mol obracet vidlemi...ale stejně se mi spíš hodí do té slovenské "gangsterky" Lóve :)))
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:38Od: Herbert_Hoover
tak pojď J1rko dát na 2:0 a napálit všechny spekulanty (včetně mě), co spoléhali na francouzský debl...pak je už ani světový debl nezachrání! Vzhůru do semíčka :)))
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:23Od: svetova.dvojka
neřešte na tenisovém fóru politiku vy tam dole, hanba...
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:15Od: Lunej..
Ta retro reportáž je skvělá :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:13Od: Pe3k Lukáš the Legend Rosol
:)
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:13Od: tommr Lukáš Rosol
by moh bejt zase za hrdinu, ale obávám se, že pro jeho místní hatery bude i nadále za padoucha ... :)
Ted ještě aby mu to nezkazil Jirka Veselý, kterej zatím těžký zápasy v DC moc nezvládá ...
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:15Od: SubOptikT
Pouille bude jen poulit oči.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:07Od: anakin01 Lukáš
zase potvrdil, že v DC prostě hraje o level výš a je skoro jedno, kdo proti němu stojí. Na Tsongovi se podlě mě podepsaly i ty netenisové okolnosti.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:06Od: Lina
Rosol bodík, gratulace. Jsu hodně zvědavá na Veselého, jestli naváže na dobré výsledky.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:11Od: Lunej..
Já stejně beru Lukáše jako naši tenisovou dvojku. :)gratulka
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:15Od: Jabadu
To odvoláš! Dvojkou je J1rka Válec alias Medvědí pracka.
:-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:16Od: Lunej..
Podívej, já Jirku neprožívám jako ty, ani mi jako medvědí tlapa nepřipadá, když jsem ho viděla naživo. A Lukášova hra se mi líbí víc než Jirkova. Takže nic odvolávat nebudu :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:24Od: Lina
Lukáš ale není vůbec lepší ne Veselý, takže dvojka v našem týmu se musí brát podle žebříčku. Už tady někdo psal, že Rosol bohužel nezvládá zápasy na běžných turnajích, ale to kdo sleduje tenis, ví.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:26Od: Lunej..
Já ale neberu žebříček, já to beru podle svého názoru a pocitu. Pro mě je Lukáš lepší než Jirka, není to ale nic směrodatného. Jen moje myšlenka. :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:31Od: Lina
Klidně si svou myšlenku nech. :) Čas ukáže, jak na tom Veselý bude. Já doufám, že dobře.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:19Od: LukasRosol
jsiblbá
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:40Od: Herbert_Hoover
to mi moc nepřipadá logické dle kontextu a citového skrytého zabarvení příspěvku...jsi chtěla napsat, že ho nebereš jako dvojku, ne? :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:59Od: Lunej.. Re: HH
to je reakce na koho?
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:21Od: LukasRosol
tchurack je to,
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:06Od: vrabejka
Lukyyy, ještě Jirka a postoupíme!!!!
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:06Od: svetova.dvojka
Tak Čecháčci budou nakonec v Davis Cupu strašit až do semifinále... LOL.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:07Od: vrabejka
Vyhrajem letos!!!
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:10Od: svetova.dvojka
Skotsko obhájí...
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:04Od: Jabadu
Ehehehehehéééé ... tíííííí vypadajííííííí! ...
:-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:03Od: bIbec
Pěkně Rosi.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:03Od: kada.tom
Pane jo :-)
Tak Lukáš nakonec Joa udolal, výhru mu určitě přeju (byť více bych ji přál Joovi). To je hozená rukavice pro Jirku, kterej by asi ten bod měl dát.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:03Od: SubOptikT
Očekávatelné.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:04Od: anakin01
Francouzi teď v podstatě prohrávají 0:2, to se bude těžko otáčet.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:05Od: SubOptikT
Tak to věděli už předem, že to musí zkusit přes Rosola ... tlak na Tsongu musel být obrovský.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:08Od: lars
neni to tak jednoduchy. Jirka ale muze prohrat
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:16Od: anakin01
Tomu sám nevěříš ;-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:52Od: kada.tom
Jo dneska fakt dost chybuje a přijde mi nekoncentrovanej ... ale třeba ještě otočí, nereálné to není
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:41Od: mates.t Azarenka
http://www.usnews.com/news/sports/articles/2016-07-15/tennis-star-azarenka-pregnant-plans-to-resume-career
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:47Od: anakin01
no teda :-) jak na ten tenis holky kašlou, tak si to docela užívají, zatímco WTA ztrácí velké hráčky.

Btw Radek na nohou, tam je na stráži jak pes. :D
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:40Od: kada.tom OT - Hamburg
Kohlschreiber se dneska dal na WTA ... hodně divoký skóre i průběh ... :-D
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:46Od: lars
Kohlik prohral s Olivou :) coz je lepsi skalp nez Vesely
[ Reagovat ]
16.07.2016 00:39Od: turista
No tak teď už to tam musí vybojovat Cuevas, když Kohli prohrál.
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:31Od: Praguna
co,když trefí servisman returnujícího? Je to eso?
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:32Od: anakin01
Proč by to mělo být eso?
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:37Od: Praguna
protože neuhnul
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:40Od: anakin01
no a dotknul se tak letícího míče, což přece nebývá eso :-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:43Od: lars
cim se dotknul ?
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:24Od: tommr Lukáš Rosol
zatím příkladně bojuje a názorně ukazuje, že v DC dokáže hrát mnohem lépe než na normálních turnajích ... :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:24Od: anakin01
Skvělý tiebreak od Lukáše a hned break na začátku setu, který Tsongu možná paradoxně nakopne :D
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:19Od: Lunej.. Lukáš
Pěkně zabojoval. Tak snad si nenechá vzít 5. set.
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:07Od: MartinPa
Tsonga slabej na backhandu, ale možná mu to poradil trenér jako přelomovou taktiku ty čopy na hardu :-) Bohužel Lukáš toho zatím neumí využít.
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:07Od: mahycek
Co je to za skupinu DC, když hraje UNGUR - BAUTISTA ? Rumunskošpanělskej zápas. Nemám čas to hledat, ve čtvrtfinále nejsou.
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:15Od: kada.tom
to je o postup do baráže o 1. světovou skupinu
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:50Od: kada.tom
Jo ustrážil dvakrát svoje podání a pak si počkal, až mu to Lukáš daruje :-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:53Od: EllNino
fandíš Francouzům ? :)
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:58Od: kada.tom
asi o něco víc jo, protože naši by v SF stejně neměli nejmenší šanci proti Chorvatsku nebo USA ... pokud by teda nehrál Tomáš, nač nelze spoléhat :-)

jinými slovy - raději uvidím souboj Francouzů v kvalitním duelu s Chorvaty nebo Američany, než abychom v SF dostali čočku od jednoho z těch týmů :-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:01Od: EllNino
tak Chorvatsko nebo USA je srovnatelný s Francií ...takže pokud bychom o víkendu vyhráli, proč bychom nemohli dát i Chorvaty nebo Amíky ...
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:02Od: kada.tom
to asi jo, ale já to tu psal už včera tuším ... tipuju výsledek tohoto víkendu tak 4-1 pro Francouze, bez Tomáše na ně nemáme
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:24Od: kada.tom
No ... na Francouzích je strašně vidět, že by radši vůbec nehráli - ono asi není divu vzhledem k tomu, co se ve Francii (zase) děje ...

teď ale získal Jo break :-)
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:25Od: kada.tom
a hned i set :-)
ale žádná velká radost ... divná atmosféra
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:29Od: Lunej..
Je to takové vlažné, i málo lidí, vzhledem k tomu, jak málo lístků šlo do prodeje a VIP samozřejmě na to kašlou...
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:33Od: kada.tom
tady je taky vidět, že dávat QF DC s tak atraktivním soupeřem do takový díry jako je Třinec (případní Třinečáci) prominou ... kdyby alespoň ta Ostrava, Brno nebo Pardubice ... ale Třinec
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:29Od: Lina
Ono se žádné velké jásání pravděpodobně nedá, očekávat.
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:29Od: babolat.cz
se divím, že toho neštěstí ten mrchožrout nevyužije.
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:47Od: tommr
nezatahuj laskavě politiku do sportu. To by naši měli vzdát, aby Francouzům udělali radost? To co se děje ve Francii je strašný, ale frantíci si za to můžou hlavně sami. Když si tam natahají tu nejhorší verbež z celýho světa tak se pak nemůžou divit že se jim to vrátí ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:50Od: kada.tom
skrečovat samozřejmě ne, pokud chtějí Francouzi i tak bojovat, tak hrát budou ... jinak by ani nenastupovali :-)

k druhé části tvého komentáře nemám pozitivních slov, a tak se jich raději pozdržím, abych tu nevyvolával diskuzi ..
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:55Od: EllNino
všichn budeme rádi :D ;)
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:55Od: Dobry-den
+1
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:57Od: Lina
Netenisová část tvého příspěvku je hodná omezeného člověka.
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:59Od: kada.tom
+1
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:16Od: Kozoroh
-10
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:07Od: tommr
radši budu omezenej a žít v bezpečí než abych podporoval ty šílený multikulti projekty na který ted Francie dojíždí ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:10Od: misa
Je smutné, že Evropané jsou už tak zdegenerování, že jim ani nezáleží na životě. Raději opěvují vlastní hloupost.
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:16Od: Kozoroh
Tento příspěvek je hoden zaslepené osoby.
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:29Od: Lina
Jsu zaslepená, protože, je u mě primitivní názor, když nevinné lidi, kteří se jdou bavit, někdo povraždí, tak si za to můžou sami? No nic.
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:50Od: tommr
z mýho původního příspěvku snad ale jasně vyplývá, že jsem neměl na mysli konkrétní zavražděný lidi, ale Francii jako celek. A že současná imbecilní politika Francie k takovým masakrům přispívá snad nepopřeš ani ty ...
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:14Od: Kozoroh
Sluníčkáři popřou i nos mezi očima...
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:17Od: Lina
Copak za takovou politiku můžou běžní občani? Proto napsat, že si za to můžou sami, není za mě v pořádku a jak jsem četla nejsou mezi oběťmi jen Francouzi.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:22Od: tommr
a slizouny jako je Hollande volí kdo? Asi Martani, že ...
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:29Od: Lina
No my teda můžeme, být hrdí na naše politiky. Zemama bych za prezidenta nikdy nevolila a je bohužel i můj prezident. Já bych politiky nechala.
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:26Od: babolat.cz
ty jsi hnusná k.unda
[ Reagovat ]
15.07.2016 19:40Od: Lina
Evidentně slušnému chování tě nikdo nenaučil. Brečet, nebudu. :))
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:18Od: LukasRosol
má pravdu, doufám že tě znásilní nějaký muslim
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:13Od: Kozoroh
Nepochopila jsi podstatu věci a odbíháš jinam - útok v Nice či loňské atentáty v Paříži jsou důsledkem stupidní a zrůdné multi-kulti politiky, jejímž je kreatura Hollande představitelem. Podíl nesou levičáčtí socialisté, kteří tam tu verbež natahali.
[ Reagovat ]
15.07.2016 18:41Od: Lina
Já nikam neodbíhám. Vůbec nesouhlasím s politikou, co razí někteří evropští politici, ale taky nesouhlasím s výrokem, že si za to můžou Francouzi sami a navíc to je dlouhodobá politika.
[ Reagovat ]
15.07.2016 22:22Od: LukasRosol
jsi chytrá jako forest gump blbko
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:19Od: Kozoroh
Mâš pravdu tommre, je to bohužel důsledek hloupé multi-kulti politiky, jejímž čelným představitelem je slizoun Hollande, který by měl okamžitě odstoupit!
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:25Od: anakin01
Ten hned tak asi nepůjde, když podle něj "Francie bude vždy silnější než fanatici, co na ni útočí." - to se zatím jasně potvrzuje, tak proč by odstupoval...
[ Reagovat ]
15.07.2016 16:29Od: misa
To je fakt, v lodi je sice díra, ale zatím je zatopených prostor jen málo, tak hlavně žádnou paniku! Pro kapitána stejně přiletí záchranný vrtulník.
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:46Od: anakin01
Po tom co se stalo je trochu divný hrát tenis za Francii, protože i to případný vítězství bude dost bezvýznamné vzhledem k Nice.
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:48Od: kada.tom
přesně, na druhou stranu by případný vítězství mohlo alespoň trochu Francouze potěšit ... ale byla by to fakt slabá náplast
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:51Od: misa
Pokud budou v Evropě vládnout politici jako Hollande, Juncker nebo Merkelová, tak se nic nezmění.
[ Reagovat ]
15.07.2016 17:23Od: tommr
jj tenhle triumvirát vede Evropu do záhuby ... :(
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:19Od: babolat.cz
Jo, natrhni tomu buzikovi prdel!!
[ Reagovat ]
15.07.2016 15:27Od: letityfanousek
jo přesně, nenech se Jo zahambit a ukaž tomu českýmu šamponkovi jak se hraje světový tenis
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
TOPlist