16letá Linda Fruhvirtová v Mexiku poprvé vyhrála turnaj ITF W25 a napodobila svou sestru

  • ITF W25 CANCÚN - Linda Fruhvirtová pouhé dva týdny po své o dva roky mladší sestře Brendě slaví premiérový triumf na turnaji ITF W25. Šestnáctiletá Češka ovládla bez ztráty setu mexický Cancún, kde v dnešním finále porazila 6-3 6-4 Kanaďanku Rebeccu Marinovou a získala třetí a dosud nejcennější titul.
    20. 2., 18:02 | Aktuality |  101 komentářů
    Linda FruhvirtováLinda Fruhvirtová 
     

Linda Fruhvirtová získala první dva tituly mezi ženami loni v únoru v pouhých 15 letech na turnajích ITF W15 v tuniském Monastiru. Od té doby si už připsala i tři výhry na turnajích WTA či skalp hráčky Top 100. 

Na další semifinále si ale musela rok počkat. Když už se ho však dočkala, nenašla tento týden v mexickém Cancúnu přemožitelku a bez ztráty setu si dokráčel pro třetí titul a první z podniku s dotací 25.000 dolarů.

16letá Češka cestou za vítězstvím porazila dvě hráčky třetí světové stovky a dvě členky druhé světové stovky. Dvě z nich jsou dokonce bývalými hráčkami Top 50.

V dnešním finále si Fruhvirtová poradila s druhou nasazenou Kanaďankou Rebeccou Marinovou. Bývalou 38. tenistku světa aktuálně figurující na 161. místě žebříčku WTA porazila za 81 minut hry 6-3 6-4, když pouze jednou přišla o podání a sama využila všechny tři šance na brejk.

307. hráčka světa Fruhvirtová vyhrála turnaj ITF W25 jen sedm dní poté, co to její mladší sestra Brenda dokázala dvakrát během dvou týdnů na antuce v argentinském Tucumánu. 14letá Brenda se dnes v Mexiku také dočkala úspěchu, v Guadalajaře úspěšně absolvovala premiéru v kvalifikaci podniku WTA 250.

Palicová a Paulson na titul nedosáhli
Finále si dnes zahrála také Barbora Palicová, v hale v Glasgow ale druhý titul a první z podniku ITF W25 nezískala. Ve finále 17letá Češka podlehla 6-7 5-7 domáci Sonaye Kartalové.

Na turnaji mužů neuspěl
Andrew Paulson. Na akci ITF M15 v tuniském Monastiru v boji o třetí titul 20letý Čech prohrál jednoznačně 2-6 0-6 se Španělem Albertem Barrosem.

• ITF W25 CANCÚN •
Mexiko, tv. povrch, 25.000 dolarů
nedělní výsledky (20. 02. 2022)
• Dvouhra - finále •
L. Fruhvirtová (ČR) - Marinová (2-Kan.) 6-3 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (101)
20.02.2022 22:41Od: tommr Brenda Fruhvirtová
pro Brendu je postup do MD skvělej úspěch a nikdo se nebude ptát jestli to bylo proti slabý soupeřce ...
ted by to chtělo dobrej los i pro první kolo. Možnosti nejsou vůbec špatný:

jiná kvalifikantka
Pacquet
Zhu
Stephens
McNally

s výjímkou Stephens jsou všechny ostatní hratelný ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:44Od: EllNino
Ona je hratelná i ta Sloane, když se jí nebude chtít, což se mimo GS děje dost často ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:55Od: tommr
no proti Stephens už bych Brendě opravdu nevěřil ledaže by to Stephens skutečně vypustila a to se mi nezdá ...
Brenda se mi navíc zdá trochu bez jiskry ve srovnání s tím co hrála v Argentině. Možná na ní dolehnuly problémy s aklimatizací na hard a vysokou nadmořskou výšku?
[ Reagovat ]
20.02.2022 23:54Od: makro99
já beru jinou kvalifikantku a ve 2. kole Osorio :)
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:38Od: Dobry-den gratulace
Brenda opět uspěla, nicméně nebylo to moc ke koukání, soupeřka se trefovala do kurtu jen sporadicky, na téhle úrovni nemá co dělat. smile

S postupem z kvaldy se tutově počítalo, ale teď teprve začíná opravdový turnaj. Soupeřky jsou hratelné, přál bych jí Žuovou a následně Radukanku. smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:52Od: tommr
na Raducanu nemusí vůbec dojít protože tu může vyřadit už Saville (Gavrilova) ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:38Od: Haitik
Opravdu neskutečný, neskutečný! Těším se na 1. kolo, snad to bude v přijatelný čas.. :-)
Je taky super, že už i na kvalifikaci si našli diváci cestu a hlavně na tom vedlejším kurtu byla super atmosféra.. :-) Tak snad to bude stejné i na hlavní soutěž!

Jinak Lindě gratulace k titulu, skvělý týden! :-)
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:43Od: Davor1
Tak na vedľajšom kurte hrá domáca hráčka proti Kužmovej a možno ju aj vyradí, preto tá atmosféra...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:33Od: Jon61
Brenda nemusela hrát nejlepší tenis, aby porazila slabou až chvílemi nemožnou soupeřku. gratuluji k výhře, jen tak dále. smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:36Od: Mony
chvílema kousala, ale stabilita chyběla
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:33Od: EllNino Skvěle
Těším se na první kolo, to bude konečně snímaná více kamerami :)

Neskutečná smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:36Od: Tomas_Smid_fan
Jo! Jen záleží na čase. Na normální kurt se moc těšímsmile
Kdyby byl stream na YT, tak se můžu dívat kdykoli.
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:33Od: George_Renel Neuvěřitelné
Po tom včerejším dlouhém MTO jsem to čekal daleko horší. Dnes nakonec stačila trpělivost.
smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:33Od: SydneyOpen
Obrovská gratulace Brendo smile naprosto famózní výsledek, upřímně jsem nečekal že by se mohla kvalifikovat. Myslel jsem si že už to bude na ní moc, ale opravdu fantastická
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:33Od: blixa
Tvl. tohle je zesměšňování soupeřek ... smilesmilesmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:29Od: Davor1
Brenda je na svoj vek úžasná, ale ten dnešný zápas nemá žiadnu výpovednú hodnotu, keďže hrá s momentálne najtragickejšou hráčkou na okruhu, ktorá po tomto turnaji príde prakticky o všetky body, čo ešte v rebríčku má. Som zvedavý ako bude vyzerať proti normálnej súperke v prvom kole, tam už takú paródiu na tenistku ako Kung mať nebude, aj keď takú Paquet by poraziť mohla, každopádne to veľa napovie, na akej úrovni sa zhruba nachádza...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:31Od: EllNino
výpovědní hodnotu mělo 14 dní v Tucumanu, tam kvalitu ukázala až až :)
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:37Od: Davor1
Jasné, to ukázala, ale ja som to myslel tak, ako si stojí v porovnaní s takou širšou špičkou, čo je zhruba prvá 200ka. V Argentíne ešte také hráčky nestretla a keď som videl jej zápas v decembri v Soule s Naito, tak na podobne kvalitné hráčky ešte nemá, aspoň nie na harde. Ale tie slabšie na úrovni 300 a nižšie poráža s až neskutočným prehľadom, preto by sa už potrebovala stretávať s lepšími práve na úrovni druhej stovky...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:42Od: EllNino
v Argentine porazila Avanesyan a 2x Ormaecheu, to jsu hráčky top 200 :) Teď Errani a Kung
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:47Od: Davor1
Ani som si neuvedomil, že tam boli nejaké hráčky z top 200, ale boli to jediné vyrovnané zápasy, čo tam odohrala, tak na podobnej úrovni asi bude aj Brenda. Ale myslím, že na harde by to pre ňu bolo s podobnými súperkami o niečo ťažšie...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:49Od: EllNino
To asi jo :) Uvidíme ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 23:56Od: makro99
Ormaechea je klasická antukářka, v Tucumanu domácí nasazená jednička. Tady na hardu hrála kvaldu a pakovala se 4:6 2:6 v 1. kole...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:32Od: Tomas_Smid_fan
Byla Brenda kurzová favoritka?
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:33Od: SydneyOpen
byla kurz na Brendu 1.27 na Kung 3.80
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:57Od: Tomas_Smid_fan
smile
Kung je asi opravdu momentálně úkaz v wtasmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:34Od: Davor1
Samozrejme, niekde na úrovni 1,25. Tá Kung prehrala asi tak posledných 35 zápasov zo 40, nikdy som nevidel tenistku vo väčších sra*kách...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:35Od: EllNino
Jo, to je mi záhadou ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:42Od: Davor1
Určite to bude v hlave, o to viac nechápem, ako mohla včera otočiť zápas s McHale po debakli v prvom sete, však ona momentálne vyzerá ako amatérska tenistka, absolútne neschopná ničoho. Ale po tom prvom sete na ňu musel byť kurz minimálne 20 ak nie viac, tak kto vie, ako to v skutočnosti bolo...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:45Od: EllNino
proti Chrisie je to ale celkem běžná věc, ta je často myšlenkama mimo, přitom taková milá holka :)))
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:59Od: Tomas_Smid_fan
Jako by se vůbec nedostala do hry... Bez zájmu.
[ Reagovat ]
20.02.2022 23:01Od: team.wta
Kajka se během roku propadla z 26. místa na 227. místo...

Darja Lopatetskaja - v 15 letech atakovala top 200, teď paběrkuje.
[ Reagovat ]
20.02.2022 23:15Od: Davor1
Kung sa ale kvalitám Karolíny nikdy ani nepriblížila a Kája spadla len z WTA na ITF, to Kung nikdy ani na WTA úrovni nebola a v podstate sa prepadla len v hierarchii ITF z nejakého topu a kvalifikácii na WTA do úplného tenisového suterénu.

Lopatetska si myslím niekedy v 16tich potrhala väzy v kolene a dlhšie pauzovala, po tom sa prepadla, ale stále má len 18 a to sa ešte môže dostať zase hore, talent má určite ďaleko väčší ako Kung...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:53Od: Vlk-v-trave
Spis uvidime, co bude za takove 2-3 roky... ovsem pokud se neco nezmrvi, tak by se do tech 3 let mohla slusne dobrousit. Mnohem drive nez asi Pavlinka:)

Take jsem zvedavy na MD a to srovnani s prvnimi hrackami, ktere se pohybuji v prvni 100ce, tedy pokud se k te moznosti dostane. No snad jo:)
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:27Od: tommr Brenda Fruhvirtová
Brenda dělá nezvykle mnoho laciných chyb, ale soupeřka je načšěstí tak slabá že toho nedokáže využít ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:28Od: Tomas_Smid_fan
Mně Kung na tom kurtu přijde tak trochu nepřítomnásmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:29Od: Jon61
Možná se sama diví, kde se ocitla. smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:34Od: Tomas_Smid_fan
Fakt hodně zvláštní výkon po té Saře nebo Ormachea...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:36Od: tommr
to se asi diví víc lidí. Jak mohla porazit McHale nikdy nepochopím ... smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:42Od: Enterprise
U Christiny McHale jsem za posledních x let viděl už tolik kolapsů, že mě to ani nepřekvapuje. Ona je docela psycho tenistka, hodně vysoko nad "obvyklé" poměry ženského okruhu.
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:57Od: tommr
ne nadarmo se jí přezdívá McFail ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:25Od: Tomas_Smid_fan Lindě
gratulace k vítězství!smile Skvělý vysledek, tak ať se daří dálsmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:24Od: EllNino Máme stream na Brendu?
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:25Od: SydneyOpen
http://streambee.to/c/tennis/wta-guadalajara-qualification/20-02-2022/brenda-fruhvirtova-vs-leonie-kung/1/
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:07Od: Jon61
První chod Kung Leo Brenda zvládla, zbývá ještě jeden. Snad neztratí chuť, aby nebyl třísetový boj. smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:07Od: tommr Brenda Fruhvirtová
Brenda bere první set i když se mi zdá, že nehraje svůj nejlepší tenis ... smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:17Od: Tomas_Smid_fan
Kvalifikantky mají buď velmi dobrý los nebo Stephenssmile Ještě Zhu není snadná překážka.

Ale Brenda si teď vybírá slabší chvilku, snad nebude trvat dlouhosmile Kung je tragická. Z těch, co s nimi hrála finále vypadá nejslabší, tak snad ji Brenda nenechá rozehrát.
Gameball na 1:1 byl ovšem skvostný.smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:58Od: Jon61
Brendo uhrej si konečně svůj servis!
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:59Od: tommr
konečně tě poslechla ... smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:54Od: tommr Brenda Fruhvirtová
Brenda dneska není ve svý kůži ... smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:53Od: lvicek
Ta vymena na odvraceni prvniho breakballu Kung za stavu 1:2 byla brutalni. Vubec si neumim predstavit, jak to vypadalo s Errani...
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:52Od: Jon61
Brendě vyhovují hráčky, které hrají výměny, s ranařkami by měla problémy, těžko by odolávala.
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:20Od: Tomas_Smid_fan
Takže dostane Slůně nebo Zhusmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:36Od: polika
Stream, prosim?
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:39Od: Jon61
http://livesport24.net/tennis-streams/
Obraz je jako v mlze.
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:40Od: polika
Díky!
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:45Od: Jon61
http://streambee.to/c/tennis/wta-guadalajara-qualification/20-02-2022/brenda-fruhvirtova-vs-leonie-kung/1/
Ale obraz není lepší.
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:42Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:32Od: George_Renel Brenda
se soupeřkou již na kurtu, přenos začal.
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:29Od: Tomas_Smid_fan Bára Palicová
Sledoval někdo, proč to Báře ve finále nevyšlo?
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:32Od: George_Renel
Ve vyrovnaném zápase více chybovala v koncovkách setů.
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:43Od: Tomas_Smid_fan
smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:55Od: tommr
její soupeřka hrála jako skoro nechybující robot ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:07Od: Mony
skvělý zápas, Britka vrátila snad úplně všechno. Bára marně zoufale tlačila
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:39Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:23Od: Teo
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:55Od: SydneyOpen
Linda pokud to půjde letos dobře, možná to vyjde na kvaldu na US Open, každopádně bude zajímavý souboj Brenda vs Linda, Brenda pokud udrží formu může v žebříčku Lindu brzy dohnat smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:01Od: GaelM
Hlavně doufám, že se obě holky nevykašlou na další juniorské GS. Austrálie chápu, že asi byla organizačně složitá, ale minimálně FO a Wimbledon by absolvovat mohly. Stejně kvůli věku nemůžou hrát celý rok turnaje dospělých...
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:03Od: SydneyOpen
to určitě na druhou stranu pokud budou mít ranking na kvaldu dospělých tak nevím jestli se pohrnou na juniorku, zvlášť u Lindy si myslím že ta se letos bude spíše zaměřovat už na dospělé turnaje
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:04Od: tommr
já si naopak myslím, že by se neměly přetěžovat a na juniorský turnaje by už měly úplně rezignovat. Pokud odehrajou plnej počet dospělejch turnajů bude to pro ně tak akorát. Ten limit tam není jen tak pro srandu ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:07Od: milik254
No minimálně Brenda by juniorské GS zkusit ještě mohla
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:38Od: GaelM
"Plnej počet" je u Brendy 8 turnajů. Máme druhou polovinu února a už je na čtvrtém. To bude hodně chudá sezóna smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:42Od: R01316
akorat ze bude mit na jare narozky, tak se to restartuje, nebo ne?
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:42Od: Mony
má ještě nějaké bonusy za 3. místo v junior rankingu
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:45Od: tommr
těch 8 musí stihnout do 2.4 kdy bude mít patnáctý narozeniny. Pak se jí začne počítat novej limit od nuly ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:19Od: blixa
Jaký smysl pro ně mají juniorské turnaje ? Jedině honit si ego, jako jsou dobré, ale jiný smysl nevidím. Potřebují hrát s kvalitními soupeřkami.
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:43Od: GaelM
Např. mají finalistky juniorských GS podle pravidel WTA vyšší limit dospělých turnajů, kterých se mohou zúčastnit. To by se oběma při jejich výkonnosti mohlo hodit, aby zbytečně neztrácely příležitost budovat si WTA ranking.

Viz https://photoresources.wtatennis.com/wta/document/2022/01/26/125189f7-fe9f-4aaf-8ff4-88973e54bd9a/2022-WTA-Rulebook-1-26-2022-.pdf
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:19Od: EllNino
K čemu ... vědět se už o nich ví ... a juniorské turnaje jsou pro ně teď už zbytečné ... tedy pro Brendu asi ne, ale pro Lindu určitě
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:47Od: GaelM
Pochopil bych takové vyjádření, kdyby měly už 3-4 GS v kapse a neměly mezi juniorkami konkurenci, ale zatím ani Linda na těch juniorských GS moc nepředvedla smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:48Od: EllNino
Pro Lindu juniorka nemá význam, je ve třetí stovce v ženách ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 23:09Od: GaelM
A? Doufám, že lidi kteří se o ně starají mají trochu víc pokory a nechají je rozvíjet postupně. Ono vynechat tři schody naráz se nevyplácí, člověk si pak pěkně může namlít hubu smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:37Od: R01316
A taky urcite potrebuji zacit splacet dluhy, a v tom jim juniorsky turaje uz moc nepomuzou
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:42Od: tommr Linda Fruhvirtová
pokud se holky Fruhvirtovic budou předhánět v tom která získá víc titulů budu jen spokojenej ... smile

Linda získá za titul z Mexika 50 bodů do žebříčku ale ty se jí přičtou až s týdenním zpožděním. Tento týden se jí naopak odečtou body za 2 lonské tituly z Tuniska což znamená, že se v pondělí v žebříčku trochu propadne. Další pondělí se ale po započtení bodů z Mexika opět vrátí do třetí stovky na nové kariérní maximum ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:39Od: ladinec
Hurá bude více svobody?
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:23Od: Blondie
Parada!
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:41Od: ladinec
I plyn bude levný
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:45Od: tommr
plyn možná nebude vůbec pokud NATO rozpoutá válku proti Rusku. To ale s tématem článku nemá nic společnýho ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:51Od: HolyMotors
Nemám o tobě valné mínění, ale že jsi komoušek jako Fulnek jsem netušil..
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:54Od: tommr
já mám o tobě to nejhorší možný mínění a právě jsi mi to znovu potvrdil ...
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:24Od: Teo
smilesmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:53Od: SydneyOpen
jak může NATO rozpoutat válku s ruskem? Rusko je ten kdo na Ukrajinu útočí a v roce 2014 zaútočil a teď si chce vzít ten zbytek. Rusák nemá žádné právo na Ukrajinu útočit a nemá žádné územní právo na Krym, Doněck nebo Luhansk. My ostatně z roku 68 máme s rusákem své zkušenosti...
[ Reagovat ]
20.02.2022 18:58Od: tommr
na tvým příspěvku je krásně vidět jak je ta antiruská propaganda účinná ... smile
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:02Od: SydneyOpen
jaká protiruská? Rusko porušilo Minskou dohodu, bylo jasně ustanoveno že pokud se Ukrajina vzdá jaderného arzenálu tak Rusko nebude narušovat celistvost Ukrajiny. To porušili v roce 2014 kdy proruští separatisté obsadili sídlo místní vlády a Rusko tam poslalo vojsko a Krym obsadili čímž porušili Minskou dohodu. Jak přesně může NATO rozpoutat válku? Kdo má vojsko na hranicích - Rusko, ne NATO. Nevím jak přesně by mohlo NATO rozpoutat válku, pokud Rusko skutečně pošle vojsko až do Kyjeva tak jak přesně NATO rozpoutalo válku?
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:05Od: SydneyOpen
Válka by nehrozila kdyby Rusko nechalo Ukrajinu na pokoji. Ta země si může dělat co chce, třeba si vstoupit do NATO když budou chtít a Putlerovi to může být úplně u zadku. Ten brutální fašistický moloch SSSR se už rozpadl a dokud se s tím Putler nesmíří nebude ve Východní Evropě klid nikdy
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:05Od: HolyMotors
Odkopání tommra v přímém přenosu. Všichni se pozorně dívejte, bijte na poplach a hlavně si to pamatujte. Tento člověk ztratil poslední zbytky soudnosti a rozumu, prosím, vizte to i vy ostatní, naléhám na vás.
[ Reagovat ]
20.02.2022 19:26Od: Teo
smilesmile
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:09Od: milik254
na tvým příspěvku je krásně vidět jak je ta ruská propaganda účinná
[ Reagovat ]
20.02.2022 21:34Od: Vlk-v-trave
no..., ale asi nesmyslne tommra obvinovat z toho, ze je to komousek...
Bo Putin komunista teda nejen podle mne neni...ten se rozplyva nad obrazy ze stareho Ruska a jeste je schopny se u toho dojimat:)
Jako kdybyste tommra obvinili z carismu...no...tak potom bych to nejak chapal...:)))

Tak nekdo trebas ma rad Carskou Monarchii. Otazka o kolik je to lepsi, nebo horsi jak Komunismus...
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:50Od: tommr
děkuju ti předsedo že ses mě zastal. Komouše považuju za urážku, ale caristu beru ... smile
[ Reagovat ]
21.02.2022 15:39Od: HolyMotors
Použil jsem pojem komousek poněkud zjednodušeně a ano nepřesně, I tak jsem doufal, že si dáme do kupy 1+1, jak rád říkává pan Forehand. Nazývat Putinovy anektace cizího území a vyvolávání válečných konfliktů jakýmsi melancholickým steskem po carismu považuji za neskutečný cynismus. Zase tolik se to neliší od Fulnekových obhajob, tak si to uvědom.
[ Reagovat ]
20.02.2022 20:48Od: Vlk-v-trave
Valka uz davno zacala, ale EU nedokaze tak nejak na to dobre reagovat, nejen plyn by je bolel asi hodne, ne sice vsechny staty, ale plno by jich bylo v tezkych problemech.
Ekonomicky se proste valka EU nerentuje (a nejde jen o plyn), takze Putin si muze vlastne delat co chce, nebot Evropa je na Rusku celkem zavisla.

U mne je prekvapenim Finsko...ti jsou tim plynem s Ruskem hodne svazani. A pri tom Norsko, Svedsko, Dansko jsou na Rusku plynove nezavisle, je mi divne, ze se nedokazali se Skandinavii domluvit. To ze se nedokazi domluvit Nemci a Francouzi s Britanii tak nejak chapu:D

Nakonec je tu problem Evropy a sjednoceni...to se jaksi nedeje.

No, nevim co NA.TO trebas Polaci, ale diky bohu vydrzeli celou provokaci ze strany Ruska na Beloruskych hranicich, tam jsem myslel, ze to nevydrzi...toz jsou tam uz Amici, ti ale zatim asi nastesti topi techniku v jezerech:D Takze nevim, jestli se smat, nebo brecet...

Hlavne, aby vydrzeli s nervama Polaci, a jednoduche to rozhodne nebude...Ukrajinci uz nevydrzeli, a Putin se muze vesele bavit dal...uplne vklidu muze bejt. Evropa mu bude zrat z ruky a prodaj vklidu i ty Ukrajince.
[ Reagovat ]
20.02.2022 22:23Od: Mony
tadyty problémy začínají vždy tím, když vlada vezme cizincům žijícím na jejich území jejich jazyk jako úřední. To bylo v Bangladéši, Karabachu, Kosovu a teď i na východní Ukrajině. Samozřejmě, že Rusové to spojí s tlakem proti rozšiřování NATO na východ. Snad budou politici silní a zvládnou nezáviděníhodnou situaci diplomaticky. Doutná to tam ale hodně nejen kvůli těm statisícům Rusů v Donbasu, ale hlavně kvůli Americkému vlivu a tlaku na východ. Nás , Poláky ap. v NATO už nějak vstřebali, ale Ukrajinu už nedají...i kdyby neprodali plyn a spělo to ke Studené válce.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist