ATP a WTA na dlouhou dobu naposledy aktualizovaly žebříčky. Ty budou minimálně do června zmraženy

  • ATP i WTA se rozhodly po dobu přerušení sezony zmrazit své žebříčky. Poslední aktualizace proběhla včera, jedná se o žebříčky k 16. březnu, v nichž nebyly odečteny loňské body za účast na prestižním turnaji v Indian Wells. Dalších pohybů ve světových hodnocení se dočkáme nejdříve v červnu.
    20. 3., 09:47 | Aktuality |  50 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     

Tenisová sezona byla kvůli pandemii koronaviru přerušena minimálně do 7. června. Dlouho se jednalo o tom, co bude s oběma žebříčky. Představitelé ATP i WTA se rozhodli, že je po dobu pauzy zmrazí.

Poslední aktualizace proběhla včera, jedná se o žebříčky k 16. březnu. Zahrnuty jsou body získané od loňského Indian Wells až do 12. března letošního roku, kdy ještě probíhaly turnaje na nižším okruhu.

A co zmražení žebříčků znamená? Dokud se sezona neobnoví, nebudou hráči přicházet o loňské body získané během letošní pauzy. Zda se body za loňské antukové jaro odečtou dříve než v průběhu antukového jara příštího roku, o tom se teprve bude jednat.

Pokud by se žebříčky nezmrazily, bití by na tom byli hlavně nejlepší tenisté. Kvůli pauze se totiž neuskuteční podniky Masters v Indian Wells, Miami, Monte Carlu, Madridu a Římě ani grandslamové French Open, u žen jsou to tři ze čtyří akcí Premier Mandatory v Indian Wells, Miami a Madridu, Premier 5 v Římě a samozřejmě rovněž French Open.

Například Roger Federer si rozhodně musí rozhodnutí pochvalovat. Švýcarský veterán podstoupil operaci kolene a návrat na kurty plánoval až v červnu. Pokud by se hrálo, přišel by o 40% svých bodů (2 680 z 6 630) a propadl by se ze čtvrté příčky minimálně na konec elitní desítky.

Bianca Andreescuová, která stále do letošní sezony nenaskočila, se kvůli delší rekonvalescenci kolene odhlásila z Indian Wells, kde měla obhajovat triumf. Loňských 1 000 bodů jí však zůstává, takže se vypadnutí z Top 10 nekoná.

Boj o mužský tenisový trůn mezi Novakem Djokovičem a Rafaelem Nadalem se prozatím odkládá. Djokovič má náskok 370 bodů a do 7. června měl obhajovat 2 635 bodů, Nadal včetně triumfu na French Open loni od března do června posbíral 4 260 bodů.

Zatímco v mužském žebříčku se bojuje o čelo, v tom ženském má světová jednička Ashleigh Bartyová suverénní náskok skoro 2 700 bodů před druhou Simonou Halepovou. Ten se ale mohl výrazně ztenčit, protože Australanka loni ovládla French Open a v přerušeném období loni získala celkem 3 440 bodů.

Účastníci olympijských her v Tokiu, kde by měl tenisový turnaj odstartovat 25. července, se budou určovat podle žebříčku z 8. června respektive vlastně už této poslední aktualizace. Každá země může do Tokia poslat čtyři účastníky dvouhry a ještě dva náhradníky.

Na poslední žebříčky se můžete podívat na oficiálních stránkách ATP a WTA.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (50)
21.03.2020 15:24Od: Vlk-v-trave Pozdrav z Wuhanu [ Reagovat ]
21.03.2020 16:23Od: paddy
Určitě stojí za zhlédnutí. Někde tam určitě číhá Covidův brácha, se kterým se seznámíme později. Jejich početná rodina se s námi snažila skamarádit již mnohokrát za posledních 100 let.

#prasata #hnus
[ Reagovat ]
21.03.2020 11:16Od: Fandina
Plíščata (a moje dcera) mají dneska narozeniny. Virus nevirus, všechno nejlepší, ať se daří, hodně štěstí a právě teď, hodně zdraví.
[ Reagovat ]
21.03.2020 01:05Od: FulnekUltras Pořád se ještě najde dost lidí,
kterým je nějaké zmrazování momentálně dost u prdele... ;-)

https://www.super.cz/691958-plekanec-a-safarova-cukrovali-na-prochazce-v-rouskach-i-v-dobe-koronavirove-si-uzili-romantiku-v-prirode.html
[ Reagovat ]
21.03.2020 01:10Od: FulnekUltras
Rambovi by se něco takového nemohlo stát.

https://www.novinky.cz/krimi/clanek/policistu-tahali-navijakem-z-bahna-kdyz-zachranoval-na-brnensku-psa-40317441?seq_no=5&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
[ Reagovat ]
21.03.2020 00:22Od: paddy Bouchard
je dávno jasné, že tenis je jí u prdele :)
a Nick bohužel nemůže přiletět

https://www.sport.cz/tenis/clanek/1298344-karantena-by-byla-zabavnejsi-s-pritelem-stezuje-si-kraska-nabidky-se-jen-hrnou.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null#hp-sez
[ Reagovat ]
21.03.2020 04:49Od: jirkaS
dal bych si říct .....ale...mesmí mluvit
slovy klasika:"..ta pusinka je stvořena
pro něco jiného"
;-)
[ Reagovat ]
21.03.2020 10:07Od: blixa
Jako že by jen šukala a nemluvila ? Hochu hochu, za všechno je tu daň, zanech iluzí ! To tak možná v nějaké úplně jiné galaxii ... :-D :-D
[ Reagovat ]
21.03.2020 13:11Od: paddy Re: Jakou má Genie oblíbenou písničku? [ Reagovat ]
20.03.2020 15:44Od: lvicek
Ha, tady v tom vyctu je videt, jak je ta antuka hrozne bodove nafouknuta, hlavne teda oproti trave. Porad nechapu, proc krome W jsou na trave turnaje max jen za 470b. Jasne, casu neni mnoho, ale snad aspon jeden 900 nebo 1000 by mel byt, ne? Tady se zatim rusi neco pres dva mesice a je to hned (IW, Miami na tvrdem povrchu), Rim, Madrid, FO a k tomu jeste Stuttgart. Hrozne me to stvalo pred par lety, kdy do te doby marna Halepka za asi 4 tydny na antuce nahrala snad 3500 bodu... A kdyz je nekdo nahodou zdravotne mimo par tydnu, tak tenhle cas ho uplne zarizne, co se tyce postaveni v zebricku. Mozna, ze kdyby to bylo trosicku spravedliveji rozdelene po povrsich, tak by Peta tu jednicku uz dala, a i kdyby ne, proste bych ji rada videla hrat i na nejakem jinem velkem travnatem turnaji. Treba by to z ni i sejmulo trochu tu tremu, co zjevne casto ma ve Wimbledonu, mohla by se tam spravne naladit a rozehrat.
[ Reagovat ]
20.03.2020 15:50Od: tommr
problém je v tom, že na trávě se dneska v podstatě hraje už jen v Anglii a tam už mají Wimbledon ...
Hodně jsem si sliboval od novýho turnaje v Berlíně, kterej by moh mít předpoklady časem povýšit. Je ale otázka co s ním bude po týhle pandemii ...
[ Reagovat ]
20.03.2020 16:37Od: turista
Nikdo neví co s Evropou udělají zákeřné koronaviry. Logicky zrušili turistické pochody, běžecké a chodecké závody, zrušil jsem velikonoční výlet do Helsink a Tallinu. Možná budu muset zrušit i srpnovou dolovenou v Andalusii. Budeme rádi když to všechno snad nějak přežijeme.
[ Reagovat ]
20.03.2020 16:47Od: tommr
přežijem to zcela určitě. Otázka je ale za jakou to bude cenu ...
[ Reagovat ]
20.03.2020 20:42Od: turista
Jde o holé přežití nás a našich rodin. Se zchudnutím na delší čas počítáme. Peníze investované do akciových podílových fondů už jsou ze třetiny v háji už teď. Padají dolů už i dluhopisové fondy.
[ Reagovat ]
20.03.2020 16:58Od: paddy
Dřív se hrálo pouze na trávě, ale tento povrch je jednorázový, nejnáročnější a drahý. Asi tak.
[ Reagovat ]
20.03.2020 17:29Od: Vlk-v-trave
Si vem jake se ted davaji prizemoney v porovnani s tim obdobim, kdy se hralo jen na trave a obcas na antuce...

Ano..., trava je narocnejsi v udrzbe nez cihla, a beton, ale pozor...i o to se musi pecovat a levne to rozhodne neni. Uz jen ma korespondence z organizatory IW nekolik let zpet potvrdila tvl. ze to neco sakra stoji.

Betony hlavne sedi hracum, protoze jsou mnohem mensi problemy s odrazem mice atd... proto je take tenisovy svet betonem zality...

Uz to mohou zalit vsechno...i s cihlou, stejne uz pomalu nejsou hraci na ty dva povrchy...jak na antuku tak na travu... vetsina na tom hraje jak na betonu...
[ Reagovat ]
20.03.2020 23:09Od: lvicek
Jasne, chapu, ze neni moc prostor rozsirovat travnatou sezonu, bohuzel. Ale alespon by mohl byt jeden ze stavajicich travnatych turnaju vyssi kategorie. Z meho hlediska by se tam jeste jeden tyden pridat mohl. Wimbledon je casove hrozne namackany na FO. Uvidime, jak vse bude dal, a pokud se to vrati plus minus do starych koleji, tak treba casem ten Berlin povysi, jak zminoval tommr. Ale to zas bude trvat, nez by se "probublal" do vyssich pater, takze v souvislosti s Petou uz to asi moc smerodatne nebude ;).
[ Reagovat ]
20.03.2020 12:18Od: EllNino Je to celkově takový divný
Měsíce budou ubíhat, Petra, Karolína atd. budou zase o pár starší .... snad se po pauze ještě nastartujou a něco předvedou, Karolína má ještě celkem dost možností, Petře už je ale přece jen 30, mladší nebude :)

Ale třeba pauza prospěje a pak se půjde zpět na kurt s čistou hlavou

Důležité je, abychom se toho svinstva zbavili :)
[ Reagovat ]
20.03.2020 15:23Od: tommr
s obnovením tenisovýho života to vypadá čím dál tím hůř. A čím déle ta vynucená pauza bude trvat tím větší bude i počet hráček, který s tenisem skončí. Nejvíc ohrožený jsou samozřejmě všechny třicátnice ...
[ Reagovat ]
20.03.2020 11:11Od: EllNino Nutno říct
že třeba Markéta Vondroušová na tomhle sakra vydělala, protože jakoby "obhájila" všechny body z antuky ... :)
[ Reagovat ]
20.03.2020 12:20Od: milik254
Vždyť neřekli, jak naloží s loňskými body potom, co se obnoví tour.
[ Reagovat ]
20.03.2020 12:22Od: EllNino
no tak určitě jim je všechny nestrhnou, to by nemuseli nic zmrazovat ...
[ Reagovat ]
20.03.2020 15:30Od: tommr
předpokládám, že bude i nadále platit pravidlo o započítávání výsledků z posledních 52 týdnů s tím, že se do toho nebudou počítat týdny kdy se nemohlo hrát.
Pokud by tedy čistě hypoteticky došlo k obnovení turnajů k 8.6 tak by se v pondělí 15.6 odečetly body za lonské IW a přičetly body za odehrané travnaté turnaje v předcházejícím týdnu atd.
[ Reagovat ]
20.03.2020 16:52Od: Kozoroh
Samotné organizace ATP/WTA o tom nyní nemají jasno a budou to řešit.
[ Reagovat ]
20.03.2020 10:21Od: Vlk-v-trave
Jinak hodne zajimave a prekvapive vysledky v livku.
[ Reagovat ]
20.03.2020 10:00Od: woody Tak
jsem myslel,že se Novak letos v IW a Miami zlepší a výsledky zase na p**u :-)
[ Reagovat ]
20.03.2020 10:07Od: Kamilos88
Mě akorát sere to, že náhodou skončí GS počty na F 20, N 19, D 18 a bude se do konce života spekulovat nad tím, jak by to bylo, kdyby nebyl COVID atd. a celková úspěšnost BIG3 bude zbytečně narušena.
[ Reagovat ]
20.03.2020 10:12Od: woody
To máš pravdu. Nevyhoda pro všechny! Ale budou to jen spekulace, na které by se doufám zapomnělo.
[ Reagovat ]
20.03.2020 10:19Od: Kamilos88
Já jsem na spekulace tady zvyklý, ale pokud se letos neodehraje ani GS, tak z toho Federer výjde nejhůře a po něm určitě Nadal. Djokovič tím jenom získá. Federer měl poslední šanci na GS ve Wimbledonu + pokud udrží rekord 20 GS, tak mu budou všichni hejtři opakovat, že mu pomohl COVID.

Rafa naopak měl neskutečnou šanci získat titul v Paříži a příští rok už mu bude skoro 35, takže opět nevýhoda.

Je to smutné ze všech stran, co se dá dělat.
[ Reagovat ]
20.03.2020 10:59Od: woody
To je taky spekulativní, Novak měl výbornou formu, mohl jí využit. Těžko říct, nevíme co bude a jak se bude hrát.
[ Reagovat ]
20.03.2020 11:41Od: Forehand
Kamila opat mimo. Federer bez troch GS nevyjde najhorsie, kedze by nevyhral ani jeden. Tento status uz plati dva roky a len oddany a zaslepený fanusik si moze mysliet opat.

Naopak dvojica Nadal Djokovic si rozdelila po dva z posledných styroch, takze kazdy neuskutocneny GS ide na ich škodu. Ale osobne si myslim, ze oni dvaja su takí dobri, ze aj keby sa sezóna 2020 uplne zrusila, je v ich silach "luckyho" Federera dolepit a predbehnut.
[ Reagovat ]
20.03.2020 11:47Od: Marduch
Kromě poslední věty naprostý souhlas. Kamil mimo.
[ Reagovat ]
20.03.2020 11:54Od: Marduch
resp. s Wimbledonem, tam by Federer samozřejmě dobré šance měl. Rafa s Novakem však na všech tří GS. S tím, že každou další sezonu budou jejich šance menší a menší. Přesto všechno má Pámbu zatím stále Federera rád ;)
[ Reagovat ]
20.03.2020 12:05Od: Forehand
Kamil tu niečo dole horúčkovito kreslí, a tou svojou malou pästičkou sa bije za svoju pravdu. Ani som to nečítal :)

Apropos, ano. S kazdou sezonou ma Rafa a Nole mensie sance. Ale momentálne beru 4/4 GS, takze ak budu brat 2/4, 1/4, vtedy budu balancovat na hrane zisku, nezisku. Urcite pride aj táto fáza, urcite nepadnu hned z vykonnosti 100 na 0.
[ Reagovat ]
20.03.2020 12:31Od: Marduch
Nemusi padnout ze 100 na 0, staci kousek..viz velmi tesne finale letosniho AO.. Plus ti mladi se maji kam zlepsovat a budou i zkusenejsi. Dalsi vec je, ze po velmi dlouhe pauze se jinak rozjizdi mladasove a jinak 34, 35-leti..
[ Reagovat ]
20.03.2020 12:45Od: Marduch
Je jasný, že takový Rafa letos na RG hodně větřil tu dvacinu, možná i proto ta dohoda ohledně nového termínu proběhla totálně bez ohledu na Federerův LC.. a to jsou prý Fedal nějací parťáci :)
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:27Od: Forehand
Bude musiet vetrit tú 20ku, aj dalsie roky. Ak to tento rok nevypáli. Domnievam sa, ze ked Nadal s Djokovicom nevyhraju par GS, pockaju si na svoju sancu a udrú v sezóne, ktora bude nasleovat. Od takych hracov to ocakavam.
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:02Od: Kamilos88
Hlavně že si pokecáte, trošku pomasírujete pindíky a je klid. Já jsem ti řekl nějaký fakt, ty reaguješ na něco jiného, o něčem jiném a pod jiným vláknem.

Just Forehand. Komiksová atrakce TP. Jakmile příjde pravda, tak ty mizíš.
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:31Od: Forehand
Bože, Kamilos. Ty si corona virus TP, teba by mali izolovat, pokym sa nenajde tá vakcína. Ani sa necudujem, ze si celé dni zavrený na hajzli, ty si velmi otravná ludska existencia.

Skus mi teda povedat tie posledne 3/4 poslednych GS, kde Federer urobil minimálne SF.. Ved ty nevies do 5 narátat. Mozes byt rád, ze mas moznost citat diskusie, ale prosim, nezapajaj sa. Len sleduj a rob si poznamky.
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:37Od: Kamilos88
French Open 2019 - SF
Wimbledon 2019 - F (předtím byl v SF, hraje se SF a pak F - jen abys věděl, vím, že tomu nerozumíš)
USO 2019 - XXX
AUstralian Open 2020 - SF

Opět si ze sebe udělal retarda a všichni vidí, že tomu nerozumíš.

A tak je to v pořádku.
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:45Od: Forehand
Som rád, ze pouzivas moju záverečnú formulku, aspon vidim, ze si poctivo robíš poznámky :)

Máš pravdu, ucast v SF znamená, ze bol Federer krok od titulu v Austrálii a teda na zrušenie sezóny 2020 doplatí najvacsmi :)
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:48Od: Kamilos88
Nepřekrucuj, z toho se nevykecáš.

Řekl jsi h0vno a končíš ve vlákně jako lama a tenisový neznalec.

Jako vždy.

Hezký pátek.
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:54Od: Forehand
S Federerom sa na GS tak strašne neráta, ze ma clovek problem odsledovat si fázu, kedy končí. Vzdy je len jasné, ze končí. Je to len detail, ale Ospravedlnujem sa a beriem spat.

Nic to vsak nemení na veci, ze na zrusenie GS doplati najviac Federer, je to monštruózna hlupost, ktora mohla vyjst len z tvojich ust a zhodli sa na tom fans z viacerých táborov.

Hezký pátek na záchod. Nezabudni pouzit papier.
[ Reagovat ]
20.03.2020 14:04Od: Kamilos88
Je hezké, jak se z toho snažíš za každou cenu vykecat a odejít s hlavou nahoře.

Ale už se neztrapňuj, řekl si hloupost, vypadáš jako hlupák a snad se příště poučíš a přijdeš do diskuze více připravený.

Pac a pusu.
[ Reagovat ]
20.03.2020 14:15Od: Forehand
No vidis, ale stále si v menšine. A pamataj, stále lepsie ked sa smejes s niekym z niekoho, ako ked sa smejes sám z viacerých :)

Dalsia rada do notesu, dnes sa vela veci naucis.
[ Reagovat ]
20.03.2020 11:54Od: Kamilos88
Ovšem, tenisový guru, který neměl raketu v ruce promluvil. Federer udělal min. SF na 3/4 posledních GS, on i Nadal mají problém jenom s Djokovičem.

Nadal stejně, jako Federer musí na 2/4 GS spolehát na vypadnutí Djokoviče a na Wimbledonu musí minout jak Federera, tak Djokoviče.

Absencí GS trpí celá BIG3. Nadal má šanci jenom na RG a někdy na USO, když mine hráče TOP20, Federer na Wimbledonu má problém jenom s Djokovičem, kterému na rozdíl od Nadala vezme alespoň set (LOL).

Takže nemel nesmysly a ty své fantasmagorie předčítej doma mamince, která je ještě jediný člověk na světě, který tě bere vážně.
[ Reagovat ]
20.03.2020 11:55Od: Kamilos88
+ nevytahuji vůbec to, že si absolutně nepochopil podstatu mého vyjádření, které říkalo, že bude škoda, když RF udrží své rekordy díky COVIDU.

Ty vytáhneš zase nějaké pomatené výlevy o GS a Nadalovi.

Dej si prášek, je víkend.
[ Reagovat ]
20.03.2020 12:19Od: Skeec
Nemáš náhodou COVID? Že jsi tak mimo a mluvíš z cesty.
[ Reagovat ]
20.03.2020 13:01Od: Kamilos88
Ty vole..

Oni vlastně pozavíraly i léčebná zařízení. Já si říkám kde ses tu vzal.
[ Reagovat ]
20.03.2020 10:21Od: Krisboy
Neuhrál ani kolo. Nejpřeceňovanější jednička historie.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist